Άρθρο 20 – Καταργούμενες διατάξεις

1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις της παρ.1 και 5 του άρθρου 30 του ν.3536/2007, του άρθρου 17 του ν.4164/2013, των άρθρων 13 έως και 17 του ν.4071/2012, της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν 1650/1986 και των άρθρων 5 και 6 της ΚΥΑ 2527/2009.
2. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος κάθε γενική ή ειδική διάταξη, η οποία είναι αντίθετη με τις ρυθμίσεις του, καταργείται.

  • 8 Φεβρουαρίου 2018, 13:00 | ΠΑΣΕΠΠΕ

    ΠΑΣΕΠΠΕ

    Με το άρθρο 20 του νομοσχεδίου καταργείται το άρθρο 17 του ν. 4071/2012, και ως εκ τούτου, καταργείται και η παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3854/2010, όπως αυτή είχε εισαχθεί με το ως άνω υπό κατάργηση άρθρο και ισχύει τροποποιημένη. Η συγκεκριμένη παράγραφος ρυθμίζει τη διαδικασία είσπραξης, παρακράτησης και απόδοσης των ποσών εκείνων της εισφοράς των Δήμων, που αντιστοιχούν στην εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων των ΦοΔΣΑ κατά την υλοποίηση Συμβάσεων Σύμπραξης.

    Η σχετική κατάργηση ματαιώνει τον ειδικό τρόπο προσδιορισμού, βεβαίωσης και είσπραξης των ποσών που απαιτούνται για την εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων των ΦοΔΣΑ που υλοποιούν συμβάσεις ΣΔΙΤ, καθώς και τη δυνατότητα εκχώρησης των εσόδων των ΦοΔΣΑ ή/και σύστασης ενεχύρου υπέρ των δανειστών του ΙΦΣ για την ασφάλεια των συμβάσεων αυτών.

    Τα παραπάνω δημιουργούν σοβαρές επιπλοκές στη χρηματοδότηση και στη βιωσιμότητα των έργων ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων που έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί ή επίκειται η συμβασιοποίησή τους. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ειδικός μηχανισμός βεβαίωσης και είσπραξης των τελών/εισφορών, στον οποίο βασίστηκε η χρηματοδότηση των έργων και ο οποίος διασφάλιζε την εισπραξιμότητά τους υπέρ της ΣΔΙΤ, ανατρέπεται.

  • 5 Φεβρουαρίου 2018, 20:42 | Περιφέρεια Ηπείρου

    Άρθρο 20: καταργείται το άρθρο 17 του ν. 4071/2012, και ως εκ τούτου, καταργείται και η παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3854/2010, όπως αυτή είχε εισαχθεί με το ως άνω υπό κατάργηση άρθρο και ισχύει τροποποιημένη. Η συγκεκριμένη παράγραφος ρυθμίζει τη διαδικασία είσπραξης, παρακράτησης και απόδοσης των ποσών εκείνων της εισφοράς των Δήμων, που αντιστοιχούν στην εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων των ΦοΔΣΑ κατά την υλοποίηση Συμβάσεων Σύμπραξης.
    Η σχετική κατάργηση ματαιώνει στις συμβάσεις ΣΔΙΤ τον ειδικό τρόπο προσδιορισμού, βεβαίωσης και είσπραξης των ποσών που απαιτούνται για την εκπλήρωση των συμβατικών τους υποχρεώσεων, καθώς και τη δυνατότητα εκχώρησης των εσόδων των Αναθετουσών Αρχών ή/και σύστασης ενεχύρου υπέρ των δανειστών του ΙΦΣ για την ασφάλεια των συμβάσεων αυτών. Τα παραπάνω δημιουργούν πρόβλημα στη βιωσιμότητα των έργων ΣΔΙΤ (π.χ. ΜΕΑ Ηπείρου με ΣΔΙΤ). Αυτό συμβαίνει γιατί ο ειδικός μηχανισμός βεβαίωσης και είσπραξης των τελών/εισφορών, στον οποίο βασίστηκε η χρηματοδότηση του έργου ΣΔΙΤ Ηπείρου με τη διασφάλιση της εισπραξιμότητά τους υπέρ της ΣΔΙΤ, ανατρέπεται.
    Προς άρση κάθε αμφιβολίας και προκειμένου να μην υπάρχει σύγχυση ως προς το ποιες διατάξεις διατηρούνται, ιδίως μετά από την κατάργηση του άρθρου 17 του ν. 4071/2012, προτείνεται όπως ο τρόπος προσδιορισμού, βεβαίωσης και είσπραξης των τελών/εισφορών στις περιπτώσεις συμβάσεων ΣΔΙΤ που συνάπτουν οι ΦοΔΣΑ, όπως ήδη ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3854/2010 να επαναληφθεί αυτούσιος στο άρθρο 13 του νομοσχεδίου.