Ο έλεγχος νομιμότητας επί των πράξεων των ΦΟΔΣΑ, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής τους, ασκείται από τον Ελεγκτή Νομιμότητας, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων περί ελέγχου νομιμότητας των πράξεων αιρετών οργάνων των ΟΤΑ, όπως εκάστοτε ρυθμίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώραςΆρθρο 14 – Εποπτεία
Άρθρο 14 – Εποπτεία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στους δήμους της ηπειρωτικής χώρας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στα νησιά
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Αρμοδιότητες ΦΟΔΣΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αρμοδιότητες των Δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Όργανα Διοίκησης ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑΆρθρο 05 – Όργανα Διοίκησης ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Εκτελεστική Επιτροπή ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑΆρθρο 09 – Εκτελεστική Επιτροπή ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Αρμοδιότητες της Εκτελεστικής Επιτροπής ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Αρμοδιότητες του Προέδρου ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ και λοιπά θέματα διοίκησηςΆρθρο 11 – Αρμοδιότητες του Προέδρου ΦΟΔΣΑ με τη νομική μορφή του Συνδέσμου των ΟΤΑ και λοιπά θέματα διοίκησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Όργανα Διοίκησης, Διοίκηση και Λειτουργία των ΦοΔΣΑ με τη νομική μορφή ανώνυμης εταιρείας.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Πόροι – Οικονομική διοίκηση και διαχείριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Εποπτεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Οργανωτική διάρθρωση και κανονισμός προσωπικού των ΦΟΔΣΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Ενημέρωση Δημοτικών Συμβουλίων και ΟΤΑΆρθρο 16 – Ενημέρωση Δημοτικών Συμβουλίων και ΟΤΑ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Αντισταθμιστικό όφελος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Πειθαρχικό αδίκημα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Τελικές – Μεταβατικές Διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Ιανουαρίου 2018, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Φεβρουαρίου 2018, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 98 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Τι θα προσφέρει στη διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων ο Ελεγκτής Νομιμότητας;
Ακόμη ένα επιπλέον γραφειοκρατικό εμπόδιο (σε δουλειά να βρισκόμαστε).
Το Δημόσιο, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στη σύσταση ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, ανάλογα με τις ανάγκες που επιθυμεί να εξυπηρετήσει. Όμως, στην περίπτωση του ν. 4071/2012, αυτή η δυνατότητα αφέθηκε στους Δήμους, που θα αποφάσιζαν τη νομική μορφή του ΦοΔΣΑ τους. Οι ΦοΔΣΑ δηλαδή, δεν συστήνονται βάσει υποχρεωτικής διάταξης νόμου, αλλά με δικαιοπραξία, με σύμβαση, μεταξύ των Δήμων που επιθυμούν αυτή τη νομική μορφή, και όχι τη μορφή του ΝΠΔΔ. Αν επιλέξουν τη νομική μορφή της Α.Ε., η εποπτεία που θα ασκείται από το κράτος, θα πρέπει να σέβεται: α) την αρχή της ελευθερίας του άρθρου 5 παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία είναι η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ που ρυθμίζει τα δικαιώματα των ΝΠΙΔ και την προστασία τους από την κρατική παρέμβαση και αυθαιρεσία, και β) την αρχή της αναλογικότητας του άρθρου 106 του Συντάγματος, σε συνδυασμό με το άρθρο 25 παρ 4 εδ. δ’ του Συντάγματος, η οποία συνίσταται στη δυνατότητα ελέγχου των άκρων διακριτικών ορίων της Διοίκησης, όχι μόνο επί ατομικών διοικητικών πράξεων, αλλά κι επί κανονιστικών (δηλ. διατάξεων νόμου). Βάσει αυτών, ο έλεγχος επί των πράξεων της Α.Ε. δεν δύναται να καταλήγει στην κατάργηση της νομικής μορφής της. Διότι, στην πράξη, η εποπτεία επί των κάθε φύσης αποφάσεων των οργάνων διοίκησης μιας Α.Ε. από τα κρατικά εποπτικά όργανα, εξισώνει τις Α.Ε. με ΝΠΔΔ, καταργώντας κάθε έννοια ελευθερίας, τόσο του άρθρου 5, όσο και του άρθρου 102 του Συντάγματος. Αν ο νομοθέτης επιθυμεί τον απόλυτο έλεγχο αυτών των φορέων, τότε θα έπρεπε να επιλέξει τη νομική μορφή του ΝΠΔΔ, και να απαγορεύσει τη νομική μορφή της Α.Ε.
Τέλος, σημειωτέον ότι οι ΦοΔΣΑ με τη μορφή της Α.Ε. των ΟΤΑ, σύμφωνα με το άρθρο 265 του ν. 3463/2006 ΔΕΝ χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο ή από ΟΤΑ, αλλά εισπράττουν αντίτιμο παροχής υπηρεσιών, από τα ανταποδοτικά έσοδα των Δήμων – μελών τους, και επομένως ΔΕΝ ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση, σύμφωνα με την απόφαση 2497/2013 του ΣτΕ !!!
Τον έλεγχο της διοίκησης και εποπτείας των ΦΟΔΣΑ με τη μορφή της ΑΕ των ΟΤΑ τον ασκεί η αιρετή περιφέρεια με βάση το αρ. 186 κεφ.Δ παρ.9 του ν.3852/2010. Στο παρόν νομοσχέδιο οι ΦοΔΣΑ ΑΕ των ΟΤΑ θα ελέγχονται και θα εποπτεύονται και από την αιρετή περιφέρεια και από τον ελεγκτή νομιμότητας; Πως θα γίνεται αυτό; Δεδομένου ότι κάποια θέματα (πχ έγκριση καταστατικού, έλεγχος οικονομικών καταστάσεων κτλ) όπως φαίνεται μένουν στην αιρετή περιφέρεια, πως μπορεί να υπάρχουν δύο αρμόδια όργανα για εποπτεία ενός νομικού προσώπου; Ποια απόφαση θα ισχύει αν για την ίδια απόφαση του Δ.Σ του ΦοΔΣΑ ΑΕ έχουν διαφορετική θέση τα δύο αρμόδια όργανα εποπτείας; Γιατί το Υπουργείο επιθυμεί η εποπτεία να γίνεται από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης τον οποίο διορίζει και όχι από την αιρετή Περιφέρεια;