1. Ο ΦοΔΣΑ με τη νομική μορφή ανώνυμης εταιρείας συστήνεται και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος σε συνδυασμό με εκείνες του άρθρου 265 του ν. 3463/2006 και εκείνες του ν. 2190/1920, όπως ισχύουν.
2. Οι αρμοδιότητες των οργάνων διοίκησης του ΦΟΔΣΑ καθορίζονται από τις διατάξεις του παρόντος σε συνδυασμό με εκείνες των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 3 της ΚΥΑ 2527/2009 (Β΄ 83), τις διατάξεις του άρθρου 265 του ν. 3463/2006, τις διατάξεις του ν. 2190/1920 «Περί Ανωνύμων Εταιρειών» και το καταστατικό λειτουργίας τους που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος.
3. Η συμμετοχή των ΟΤΑ στο αρχικό κεφάλαιο, κατανέμεται σε κοινές, ονομαστικές, μη προνομιούχες και μη μεταβιβάσιμες μετοχές, και προσδιορίζεται λαμβάνοντας υπόψη τον πληθυσμό του κάθε ΟΤΑ.Οι Δήμοι που συμμετέχουν στον ΦοΔΣΑ με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, ορίζουν τους εκπροσώπους τους σε αυτόν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 265 του ν. 3463/2006 και τις διατάξεις του ν. 2190/1920 «Περί ανωνύμων Εταιρειών».
4. Δεν επιτρέπεται η συμμετοχή τρίτων, εκτός των ΟΤΑ Α’ βαθμού, στο μετοχικό κεφάλαιο του ΦοΔΣΑ με τη μορφή του παρόντος άρθρου.
5. Η χρονική διάρκεια λειτουργίας του ορίζεται σε τριάντα (30) έτη και μπορεί να παρατείνεται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης του ΦοΔΣΑ. .
6. Οι εκπρόσωποι των δήμων – μελών του ΦΟΔΣΑ στη Γενική του Συνέλευση εκλέγονται με την πλειοψηφία των 3/5 των μελών του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου.
7. Στο καταστατικό των ΦΟΔΣΑ με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας προβλέπονται υποχρεωτικά τα παρακάτω :
(α) το ελάχιστο ποσοστό του κατατεθειμένου μετοχικού κεφαλαίου που απαιτείται για την άσκηση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας που προβλέπονται στα άρθρα 39 και 40 του ν.2190/1920, καθορίζεται στο 1/30. Το ίδιο ποσοστό απαιτείται για την εγγραφή πρόσθετου θέματος στην ημερήσια διάταξη της Γενικής Συνέλευσης που έχει ήδη συγκληθεί.
(β) η εκπροσώπηση με δικαίωμα λόγου στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟΔΣΑ, των Δήμων – μετόχων που δεν εκπροσωπούνται με τακτικό μέλος.
(γ) η υποχρεωτική συμμετοχή στο Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ ενός, τουλάχιστον, μέλος από κάθε Δήμο-μέτοχο κάθε περιφερειακής ενότητας της οικείας Περιφέρειας στην περίπτωση που λειτουργεί μόνον ένας ΦοΔΣΑ σε αυτήν. Κατά τη διαδικασία εκλογής του Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ, η εκπροσώπηση όλων των περιφερειακών ενοτήτων διασφαλίζεται με την ανάδειξη ως τακτικού μέλους του Δ.Σ. του πρώτου επιλαχόντος εκπροσώπου Δήμου της περιφερειακής ενότητας που δεν εκπροσωπείται στο Δ.Σ. με βάση το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας αντί του τελευταίου εκλεγέντος μέλους του Δ.Σ.
δ) η αποκλειστική αρμοδιότητα της Γ.Σ., υποχρεωτικά για τη λήψη απόφασης για τα παρακάτω ζητήματα: αα) καθορισμός τιμολογιακής πολιτικής προς τους Δήμους- μέλη του ΦΟΔΣΑ, με την επιφύλαξη του άρθρου 9 του ν.2939/2001 και ββ) η ευθύνη εκπόνησης, υλοποίησης και παρακολούθησης της υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρο 35 του ν. 4042/2012, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, στην περίπτωση που είναι ο μοναδικός ΦΟΔΣΑ της οικείας Περιφέρειας γγ) η έγκριση του προϋπολογισμού και τωνοικονομικών καταστάσεωντου ΦΟΔΣΑ ,δδ) η έγκριση του τεχνικού προγραμματος εε) η κατάρτιση του κανονισμού λειτουργίας του, στστ) η ψήφιση του οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας και ζζ) η λήψη απόφασης της περ. α της παρ. 4 του άρθρου 1 του παρόντος.
8. Η συμμετοχή νέου δήμου σε υφιστάμενο ΦΟΔΣΑ είναι δυνατή και κατά τη διάρκεια της δημοτικής περιόδου. Η εν λόγω συμμετοχή δεν οδηγεί σε εκ νέου συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ μέχρι τη λήξη της τρέχουσας θητείας τους, εκτός εάν αποφασισθεί διαφορετικά, από τον οικείο ΦΟΔΣΑ.
Τότε ο Σύνδεσμος Ο.Τ.Α Ν.Θεσσαλονίκης είχε αποθεματικό 15.000.000 €
Μας πήρατε τα χρήματα για να πληρωθούν πρόστιμα – χρέη των συγχωνευμένων φορέων και τώρα δεν σας ξέρω; αυτό θα πει Αριστερή Δημοκρατία. Κοιτάξτε μήπως και ο λαός κάνει το ίδιο μαθαίνει εύκολα από καλούς δασκάλους. θέλετε τώρα να τα δώσετε όλα σε Ιδιώτες; όχι όμως για τον ενιαίο στην Αθήνα γιατί άραγε υπάρχουν πολλά ψηφουλάκια εκεί. Όλα γίνονται βάση υπολογισμών απλά υπάρχει και ο αστάθμητος παράγοντας ο λαός λέει κοίτα με με ένα μάτι να σε δω με δύο. Να προσέχεται Ο Περιφερειακό Σύνδεσμος Φο.Δ.Σ.Α Κεντρικής Μακεδονίας πρέπει να μείνει Ν.Π.Δ.Δ όργανο Α ‘Βαθμού
Στο θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των Φο.Δ.Σ.Α Κεντρικής Μακεδονίας, ότι αφορά τον Φο.Δ.Σ.Α Κεντρική Μακεδονίας με το υπ’αριθ 1908/15-06-2012 ΦΕΚ έγινε η σύσταση με την επωνυμία «Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας». Ο Φο.Δ.Σ.Α Κεντρικής Μακεδονίας είναι πρόσωπο Ν.Π.Δ.Δ και καθίσταται καθολικός διάδοχος σε όλη την Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας. Παρέλαβε όλες τις υποχρεώσεις και τα πρόστιμα όλων των συνχωνευμένων Φορέων. Αφού τα τακτοποιήσαμε όλα, με προσφορά των εργαζομένων τώρα ζητάτε να γίνουμε ΑΕ; Αυτό ήταν ο σκοπός;
Παράγρ. 4.
Γιατί μόνον ΟΤΑ Α’ βαθμού; (δηλαδή μόνον Δήμοι). Εάν δεν αλλάξει, θα πρέπει να προ-βλεφθεί τι θα γίνει σε υφιστάμενους λειτουργούντες ΦοΔΣΑ στους οποίους μετοχές κατέχουν και τρίτοι (φορείς της Α’ θμιας Αυτοδιοίκσης), όχι μόνο Δήμοι.
Θα πρέπει να τροποποιηθεί και να μπορούν να συμμετέχουν γενικά φορείς των ΟΤΑ Α’ βαθ-μού.(π.χ. ΔΕΥΑ, ΠΕΔ).
Ο Σύνδεσμος ΟΤΑ Ν.Θεσσαλονίκης εώς το 2012 και την επανασύσταση του Νέου Φορέα είχε πραγματοποιήσει τα εξής: Δράσεις και Υλοποιήσεις έργων, Χ.Υ.Τ.Α Μαυροράχης, Σ.Μ.Α Ευκαρπίας, λειτουργία Περιβαντολογικών Πάρκων, Ανάπλαση των Χ.Α.Δ.Α Θέρμης, Δερβενίου, Ταγαράδων (Ανακύκλωση).
Μετά την επανασύσταση του νέου Φορέα Φο.Δ.Σ.Α Κεντρικής Μακεδονίας και παρά τις δυσκολίες της σύστασης λόγω των λοιπών στοιχείων ο νέος Φορέας πραγματοποίησε τα εξής: σε 7 Νομούς σε 11 χώρους Υγειονομικής Ταφής, στην Έδεσσα: βιολογικός, χωματοκάλυψη Χ.Υ.Τ.Α
Κατερίνη: Διαδικασίες νέου κύτταρου
Αριδαία: Ξεμπλοκάρισμα διαδικασιών για την λειτουργία του Χ.Υ.Τ.Α
Γιαννιτσά: λειτουργία βιολογικού και πολύ καλύτερη χωματοκάλυψη και λειτουργία του Χ.Υ.Τ.Α
Λιτόχωρο: Λειτουργία Χ.Υ.Τ.Α με χωματοκάλυψη , που πρίν δεν γινόταν
Τελειώνοντας λοιπόν θα ήθελα να ρωτήσω, ποιός ο λόγος του νέου νόμου που δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουνε οι Δήμοι σε επίπεδο περιφέρειας Α.Ε; Δεν λειτουργούμε σωστά; Δεν λειτουργούμε με πόρους δικους μας; Απο την γέννηση του νόμου περί Φο.Δ.Σ.Α ο 3852/2010 του κ.Ραγκούση και κ.Τσοκανή μέσω της ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ τον έχει αλλάξει κατά 100% για ποιό λόγο για να διασφαλιστεί η θέση του; Πώς αυτός ο Σύνδεσμος Φο.Δ.Σ.Α που ηγείτε ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ ο κ.Τσοκάνής μιλάει με το Υπουγείο όταν αντιπροσωπεύει το 30% τον παραγώμενων απορριμάτων στη χώρα μας αφού Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν ανήκουμε εκεί;
http://exotaxyta.blogspot.co.uk/
Η μεγαλύτερη κατάρα στην Αττική, και όχι μόνο ήταν η σύσταση του σημερινού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου. Αναφερόμαστε για τη σύμπραξη 66 Δήμων μαζί στην Αττική και τη σύσταση του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου.
Κάθε χρόνο τα έσοδα αυτού κυμαίνονται περί τα 85.000.000 ευρώ με 90.000.000 ευρώ.
Τα 45.000.000 ευρώ περίπου πηγαίνουν ως αντισταθμιστικά στο ΔΗΜΟ ΦΥΛΗΣ όπου φιλοξενεί το μεγαλύτερο ΧΥΤΑ της Ευρώπης. Για να κλίνουν τα στόματα των κατοίκων και να τους ποτίζουν Καρκίνο και άλλες αρρώστιες. Ο ΔΗΜΟΣ ΦΥΛΗΣ έχει περί τους 1200 υπαλλήλους υπό την προστασία τους. Ικανούς να έχουν το πρώτο ρόλο για την ανάδειξη της εκάστοτε ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ.
Τα υπόλοιπα ετήσια έσοδα του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ «μοιράζονται» «ΔΕΞΙΑ» και «ΑΡΙΣΤΕΡΑ» και «ΚΕΝΤΡΩΑ» για τα όποια ετήσια «ΕΞΟΔΑ»……..!!!!!!!!!!!!
Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Διαβαθμιδικού Συνδέσμου, και η ΟΝΟΜΑΣΙΑ του σε ΕΘΝΙΚΗ Ακαδημία ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ.
Κάθε ΔΗΜΟΣ οφείλει τα ζυγίζει τα απορρίμματα του. Θα πληρώνει ΜΟΝΟ ότι παράγει και θα έχει και πρόστιμο σε για αυτά που παράγει.
Θα ΠΡΕΠΕΙ επίσης να καταργηθεί η Ε.Ε.Α.Α. Τα χρήματα αυτής θα πρέπει να πηγαίνουν στο ΔΗΜΟ και κατ’ επέκταση στους ΔΗΜΟΤΕΣ.
Θα πρέπει να δοθεί κίνητρο στους ΔΗΜΟΤΕΣ να ανακυκλώνουν σωστά σε πολλά ρεύματα.
Θα πρέπει να γίνεται επαλήθευση μέσω των πληροφοριακών συστημάτων των κάθε ΔΗΜΩΝ με τον τελικό αποδέχτη – ΧΥΤΑ. Ως προς τα ζυγισμένα απορρίμματα. Να μην γίνεται υπερχρέωση ανά κάτοικο – Να μην έρχονται από άλλους ΔΗΜΟΥΣ !!
Κάθε ΔΗΜΟΣ οφείλει να έχει στο διαδίκτυο τα μηνιαία – ετήσια παραγόμενα ΑΣΑ… Με το ίδιο τρόπο ο ΧΥΤΑ ή χώρος που θα τα φιλοξενεί να αναγράφει τι ΔΕΧΕΤΑΙ καθημερινά – μηνιαία – ετήσια.
Δυνατότητα εξαγωγής παραγόμενων ΑΣΑ σε Χώρες που παράγουν ενέργεια μέσο Καύσης.
Χώρες που τα χρειάζονται !!
Η κατάργηση του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου και η δημιουργία Ακαδημίας Ανακύκλωσης, όπως και η κατάργηση της Ε.Ε.Α.Α θα μας δείξουν το δρόμο με γνώμονα το συμφέρον του Πολίτη και του Περιβάλλοντος.
Κυριάκος Α. ΓΚΙΚΑΣ