1. Το διοικητικό συμβούλιο του ΦΟΔΣΑ ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) διαχειρίζεται την περιουσία του νομικού προσώπου β) καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική προς τους δήμους – μέλη του ΦοΔΣΑ, με την επιφύλαξη του άρθρου 9 του ν. 2939/2001 (Α’ 179) γ) εγκρίνει τον προϋπολογισμό και τις οικονομικές καταστάσεις του ΦΟΔΣΑ ,δ) εγκρίνει το τεχνικό πρόγραμμα ε) καταρτίζει τον κανονισμό λειτουργίας του, στ) ψηφίζει τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας ζ) γνωμοδοτεί σε δημόσιες αρχές ή αρμόδια όργανα όταν ζητούν τη γνώμη του ι) λαμβάνει την απόφαση της περ. α της παρ. 4 του άρθρου 1 και κ) έχει την ευθύνη εκπόνησης, υλοποίησης και παρακολούθησης της υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρο 35 του ν. 4042/2012, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, στην περίπτωση που είναι ο μοναδικός ΦΟΔΣΑ της οικείας Περιφέρειας, σύμφωνα την παρ. 2 του άρθρου 3 του παρόντος.
2. Το διοικητικό συμβούλιο δύναται με απόφασή του, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, να μεταβιβάζει στην εκτελεστική επιτροπή, στον πρόεδρο, στον αντιπρόεδρο και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του αρμοδιότητές του, πλην της απόφασης για τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής, της εισφοράς των μελών του, της απόφασης για την έγκριση του προϋπολογισμού του, της έγκρισης του τεχνικού προγράμματος και της απόφασης για τη διάλυση του ΦΟΔΣΑ. Στην εν λόγω απόφαση δύναται να ορίζεται ότι οι μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες ασκούνται παράλληλα και από το διοικητικό συμβούλιο.
ΠΑΣΕΠΠΕ
Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο (άρθρο 7 και άρθρο 12 παρ. δ) για την τιμολογιακή πολιτική προς τους δήμους-μέλη, τον καθορισμό των εισφορών, την έγκριση του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού, αρμόδιο είναι αποκλειστικά το ΔΣ του ΦοΔΣΑ ΝΠΔΔ και η ΓΣ του ΦοΔΣΑ Α.Ε., ήτοι χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα μεταβίβασης αυτών των αρμοδιοτήτων πχ στην περίπτωση των ΦοΔΣΑ ΝΠΔΔ στις εκτελεστικές επιτροπές και στην περίπτωση των ΦοΔΣΑ ΑΕ στο ΔΣ.
Η αποκλειστικότητα της λήψης των παραπάνω αποφάσεων από ένα πολυπληθές όργανο θέτει εξαιρετικά μεγάλα προσχώματα στην ταχεία λήψη αποφάσεων κρίσιμων για τη λειτουργία των ΦΟΔΣΑ. Επίσης στις περιπτώσεις των ΣΔΙΤ που υλοποιούνται από τους ΦοΔΣΑ οι όποιες καθυστερήσεις στη λήψη των ως άνω αποφάσεων θέτει σε σοβαρό κίνδυνο υπερημερίας του ΦοΔΣΑ έναντι του ΙΦΣ σε περίπτωση καθυστερήσεων πληρωμών.
Στο σημείο γ θεωρώ ότι θα πρέπει να προστεθεί η εξασφάλιση της ορθής διαχείριση του προϋπολογισμού, ήτοι το ΔΣ να ελέγχει ότι τα ποσά που δεσμεύονται για την κάθε ενέργεια αξιοποιούνται σωστά.