Το προτελευταίο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 34 που π.δ. 26/2012 (Α΄ 57) αντικαθίσταται ως εξής : «Για την ανακήρυξη των εκλογικών συνδυασμών αυτοτελών Κομμάτων, συνασπισμού συνεργαζόμενων Κομμάτων και ανεξαρτήτων, ο αριθμός των υποψηφίων βουλευτών, από κάθε φύλο, πρέπει να ανέρχεται σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 40% του συνολικού αριθμού των υποψηφίων τους, αντιστοίχως, σε όλη την Επικράτεια.».
Αρχική Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίαςΆρθρο 10 – Ποσοστό υποψηφίων κατά φύλο στις βουλευτικές εκλογές
Άρθρο 10 – Ποσοστό υποψηφίων κατά φύλο στις βουλευτικές εκλογές
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Εφαρμογής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ορισμοί
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Μηχανισμοί και φορείς για την πραγμάτωση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Δράσεις της κεντρικής διοίκησης γα την ενσωμάτωση της αρχής της ισότητας των φύλων και της διάστασης του φύλου στις δημόσιες πολιτικές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Η ένταξη της διάστασης του φύλου στους δημόσιους προϋπολογισμούςΆρθρο 06 – Η ένταξη της διάστασης του φύλου στους δημόσιους προϋπολογισμούς
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Ένταξη της διάστασης του φύλου στη σύνταξη των δημοσίων εγγράφων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Τήρηση στατιστικών στοιχείων και ενίσχυση του έργου του Παρατηρητηρίου για την Ισότητα των Φύλων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Πειθαρχικό Δίκαιο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ποσοστό υποψηφίων κατά φύλο στις βουλευτικές εκλογές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ποσοστό υποψηφίων κατά φύλο στις εκλογές των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ποσοστό υποψηφίων κατά φύλο στη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Προώθηση της ισότητας των φύλων μέσα από την εκπαίδευση και την εκπαιδευτική διαδικασία
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ένταξη της διάστασης του φύλου στη δημόσια υγεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Φύλο και Κοινωνική Αλληλεγγύη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Πρόνοια της/του εργοδότριας/τη για την ουσιαστική των φύλων στην εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κοινωνικός Διάλογος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Επιβράβευση των εμπορικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη δράσεων προώθησης της ουσιαστικής ισότητας των φύλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Έλεγχος εφαρμογήςΆρθρο 19 – Έλεγχος εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Έννομη ΠροστασίαΆρθρο 20 – Έννομη Προστασία
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Μέτρα για την προώθηση της ισότητα των φύλων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στη διαφήμιση και στις αρμοδιότητες του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Λειτουργία Συμβουλευτικών Κέντρων Γυναικών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Λειτουργία Ξενώνων φιλοξενίας γυναικών – θυμάτων έμφυλης βίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Λειτουργία της 24άωρης πανελλαδικής τηλεφωνικής γραμμής SOS 15900
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Βάση δεδομένων του Δικτύου δομών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Δικτύου Δομών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Προσωπικό δικτύου Δομών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διαδικασία ελέγχου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Χρηματοδότηση των δομών του δικτύου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Ειδικότερα θέματα λειτουργίας των δομών του Δικτύου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 31 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Μαρτίου 2018, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Μαρτίου 2018, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 145 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ….
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΕΝΑΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΝΑ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ……!!!!
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΤΗ <>, ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΟΣ ΑΥΤΟΑΝΟΣΟΥ ΝΟΣΗΜΑΤΟΣ ,ΟΠΟΥ ΤΟ ΑΜΥΝΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ,ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΩΣ <>.
Προτείνω να μην υπάρχει ποσόστωση εν προκειμένω, διότι αυτή θα αποτελεί αιτία αποκλεισμού υποψηφίων.
Μας ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕ η Γενική Γραμματεία Ισότητας με το Σχέδιο που έχει ετοιμάσει ΔΗΘΕΝ για την ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ. Πού πήγε κυρίες μου το αίτημα του γυναικείου κινήματος για ισότιμη συμμετοχή στα ψηφοδέλτια; Στον 20ό αιώνα το αίτημα αυτό ήταν για 50% αντρικά ονόματα 50% γυναικεία και μάλιστα εναλλάξ. Τι έγινε στον 21ο αιώνα και πάμε ΠΙΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ; Το νομοσχέδιο προβλέπει:
«3.α. Ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων από κάθε φύλο ανέρχεται τουλάχιστον στο 40% του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού συμβουλίου……
3. «3. Ο αριθμός των υποψήφιων περιφερειακών συμβούλων κάθε συνδυασμού από κάθε φύλο πρέπει να ανέρχεται σε ποσοστό ίσο τουλάχιστον με το 40% του συνολικού αριθμού των μελών του περιφερειακού συμβουλίου».
Δηλαδή κάθε ψηφοδέλτιο στις δημοτικές ή περιφερειακές εκλογές θα πρέπει να έχει για κάθε φύλο ονόματα που αντιστοιχούν στο 40% ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΕΚΛΕΓΟΜΕΝΩΝ.
Και για τις βουλευτικές εκλογές το νομοσχέδιο λέει: «Για την ανακήρυξη των εκλογικών συνδυασμών αυτοτελών Κομμάτων, συνασπισμού συνεργαζόμενων Κομμάτων και ανεξαρτήτων, ο αριθμός των υποψηφίων βουλευτών, από κάθε φύλο, πρέπει να ανέρχεται σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 40% του συνολικού αριθμού των υποψηφίων τους, αντιστοίχως, σε όλη την Επικράτεια.».
Για τόσο ηλίθιες μας περάσατε; Ποιος/α ποτέ κάθισε ή θα καθίσει στο μέλλον να μετρήσει πόσα ονόματα γυναικών υπάρχουν στα ψηφοδέλτια που κατεβάζει κάθε κόμμα, υποκόμμα, κομματίδιο, κομματάκι, κομμάτι και θρύψαλο σε όλην την Επικράτεια;;;
Και γιατί επί των εκλεγομένων στις περιφερειακές, δημοτικές και κοινοτικές εκλογές και όχι επί του συνόλου των ονομάτων ενός ψηφοδελτίου; Μήπως δεν ξέρετε τη διαφορά; Να σας την πω: Αν ένα ψηφοδέλτιο για περιφερειακές εκλογές έχει 100 ονόματα, με το 40% επί του συνόλου θα έπρεπε να έχει 40 ονόματα γυναικών. Με το 40% επί των εκλεγομένων σε μια περιφέρεια με 60 περιφερειακούς συμβούλους αρκούν για το ψηφοδέλτιο 24 ονόματα γυναικών. Έτσι το ψηφοδέλτιο θα έχει 24 ονόματα γυναικών και 66 ανδρών!
Ένα άλλο παράδειγμα: Σε ένα ψηφοδέλτιο για δημοτικές εκλογές με 60 ονόματα συνολικά το 40% είναι 26 ονόματα γυναικών. Αν όμως ο δήμος εκλέγει 40 άτομα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο αρκούν τα 10 ονόματα γυναικών. Το ψηφοδέλτιο θα έχει 10 ονόματα γυναικών και 50 ανδρών. Μας αρέσει;;;
«Μας τρώνε τόσες γυναίκες» όπως έλεγε και η Αλίκη Γιωτοπούλου Μαραγκοπούλου).
Προβάλλουν το επιχείρημα ότι «δεν βρίσκονται γυναίκες πρόθυμες να κατέβουν τον στίβο της πολιτικής». Μην το πιστεύετε. Πολλές είναι οι άξιες γυναίκες, αλλά τα ανδροκρατούμενα και μη δημοκρατικά κόμματα δεν τις αφήνουν να βγουν μπροστά.
Λένε ότι θα αναγκαστούν να βάλουν γυναίκες άσχετες με την πολιτική. Μα όλοι οι άνδρες που κατεβαίνουν υποψήφιοι είναι σχετικοί;;;
Λένε ότι το σύστημα της ποσόστωσης είναι αναχρονιστικό! Μα μπορούμε να λέμε τέτοια πράγματα όταν η Ελλάδα είναι τελευταία σε συμμετοχή γυναικών στην πολιτική;
Το σύστημα της ποσόστωσης καθιερώθηκε στην Αμερική από τον Κένεντυ για τους έγχρωμους. Φαντάζεστε ότι χωρίς αυτό ίσως δεν θα μπορούσε να σπουδάσει ο Ομπάμα και η Μισέλ; Άλλωστε όπως λέει και το σχετικό άρθρο 4 της Διεθνούς Σύμβασης για την εξάλειψη των Διακρίσεων κατά των γυναικών αυτά «τα ειδικά μέτρα για την επίσπευση της ουσιαστικής ισότητας είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ, μέχρι δηλαδή να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα και μετά πρέπει να καταργηθούν».
Νομίζετε ότι το έχουμε κατακτήσει;;;
Σ’ αυτό το άρθρο το ποσοστό από κάθε φύλο πρέπει να αποτολμήσετε να ανέλεθει στο 50% ώστε να επιτευχθεί εν τοις πράγμασι η απόλυτη ισότητα.
Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο είναι στο 40% και όχι στο 50%. Προωθείται ένα θαρραλέο σχέδιο νόμου, το οποίο συνεχίζει στο πολύ σοβαρό ζήτημα της εκπροσώπησης να χρυσώνει το χάπι περί ίσων ευκαιριών. Ποιός είναι ο λόγος που δεν μπαίνει 50% ; Παρακαλώ θα ήθελα να αιτιολογηθεί, καθώς η αιτιολογική έκθεση δεν το κάνει επαρκώς. Τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο από το 50%. Η ενασχόληση με τον πολιτικό βίο είναι καθοριστικής σημασίας για όλους τους πολίτες και το 50% θα αποτελούσε καθοριστικό παράγοντα ενθάρρυνσης για το γυναικείο φύλο.
Από το παραπάνω σχόλιο είναι εμφανές ότι στη κοινή πατριαρχική συνείδηση η γυναικεία εκπροσώπηση δημιουργεί πρόβλημα!! και χρήζει απαραίτητης προστασίας και θωράκισης από ένα ισόποσο ποσοστό.
ιδιαίτερα προβληματική διάταξη και βεβαίως το 40% δημιουργεί πρόβλημα -> ή θα πρέπει να διατηρηθεί το 1/3 ή να μειωθεί στο 25%