1. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών συνιστάται Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αντικείμενο τον διαρκή έλεγχο, την εποπτεία και την παροχή γνώμης για κάθε ζήτημα σχετικό με τη μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου καθορισμού των αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, καθώς και της κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Κεντρικής Διοίκησης και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
2. Μέλη της Επιτροπής είναι: Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών ως Πρόεδρος, ο Γενικός Διευθυντής Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι προϊστάμενοι των οικείων Διευθύνσεων, ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Αναπτυξιακής Πολιτικής και οι προϊστάμενοι των οικείων Διευθύνσεων, δύο εκπρόσωποι της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε) με τους αναπληρωτές τους και δύο εκπρόσωποι της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.ΠΕ.) με τους αναπληρωτές τους. Ανάλογα με το θέμα της ημερήσιας διάταξης, στην Επιτροπή συμμετέχει και εκπρόσωπος του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού. Τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών αναπληρώνει ο Γενικός Διευθυντής Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τους Γενικούς Διευθυντές αναπληρώνει ένας προϊστάμενος των οικείων Διευθύνσεων που ορίζεται από τους ίδιους. Τους προϊσταμένους των Διευθύνσεων αναπληρώνουν προϊστάμενοι Τμημάτων των οικείων Διευθύνσεων που ορίζονται από τους ίδιους. Καθήκοντα Γραμματέα της Επιτροπής ασκεί μόνιμος υπάλληλος της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
3. Η Επιτροπή διατυπώνει γνώμη για κάθε σχέδιο νόμου, το οποίο περιέχει διατάξεις σχετικές με την απονομή αρμοδιοτήτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ή τροποποιεί το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κεντρικής διοίκησης, αποκεντρωμένης διοίκησης και τοπικής αυτοδιοίκησης. Το επισπεύδον Υπουργείο αποστέλλει για το σκοπό αυτό έγκαιρα το σχέδιο νόμου στην Επιτροπή, επισημαίνοντας ιδίως τις διατάξεις που αφορούν τις αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται ή τροποποιούνται, καθώς και τους πόρους που μεταφέρονται για την άσκηση αυτών σύμφωνα με το άρθρο 102 παρ. 5 του Συντάγματος.
4. Με την απόφαση της παραγράφου 1 μπορούν να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα σχετικά με τη σύγκληση και τη λειτουργία της Επιτροπής.
Αρχική Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»Άρθρο 204 – Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Άρθρο 204 – Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 01- Κατηγορίες Δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02 – Ορεινοί δήμοιΆρθρο 02 – Ορεινοί δήμοι
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Συγκρότηση δήμων – Αντικατάσταση άρθρου 2 του ν. 3852/2010
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Κοινότητες – Όργανα διοίκησης κοινοτήτων – Αντικατάσταση άρθρου 8 του ν. 3852/2010
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Διάρκεια δημοτικής περιόδου – Αντικατάσταση άρθρου 9 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Τροποποίηση άρθρου 10 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Τροποποίηση άρθρου 11 του ν. 3852/2010Άρθρο 07 – Τροποποίηση άρθρου 11 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Εκλογικοί κατάλογοι – Αντικατάσταση άρθρου 12 του ν. 3852/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Προσόντα εκλογιμότητας για την ανάδειξη των δημοτικών αρχών – Αντικατάσταση άρθρου 13 του ν. 3852/2010
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα – Αντικατάσταση άρθρου 14 του ν. 3852/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ασυμβίβαστο εξαιτίας οφειλών – Αντικατάσταση άρθρου 15 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αντιπρόσωποι Δικαστικής Αρχής και έφοροι των αντιπροσώπων – Αντικατάσταση του άρθρου 17 του ν. 3852/2010
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Υποψηφιότητες – κατάρτιση συνδυασμών – Αντικατάσταση άρθρου 18 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Κατάργηση άρθρου 19 του ν. 3852/2010Άρθρο 14 – Κατάργηση άρθρου 19 του ν. 3852/2010
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εκλογές κοινοτήτων άνω των 500 κατοίκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εκλογές κοινοτήτων έως 500 κατοίκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Κατάργηση κοινότητας σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιοτήτωνΆρθρο 17 – Κατάργηση κοινότητας σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιοτήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Ανακήρυξη – κοινοποίηση υποψηφιοτήτων – Αντικατάσταση άρθρου 20 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Αντικατάσταση υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 21 του ν. 3852/2010Άρθρο 19 – Αντικατάσταση υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 21 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Δικαιώματα συνδυασμών και υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 22 του ν. 3852/2010Άρθρο 20 – Δικαιώματα συνδυασμών και υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 22 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Πρόγραμμα εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 23 του ν. 3852/2010Άρθρο 21 – Πρόγραμμα εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 23 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εκτύπωση και διανομή ψηφοδελτίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων – Αντικατάσταση άρθρου 26 του ν. 3852/2010Άρθρο 23 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων – Αντικατάσταση άρθρου 26 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Σταυροί προτίμησης – Αντικατάσταση άρθρου 27 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 28 του ν. 3852/2010Άρθρο 25 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 28 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Διατάξεις εκλογικής νομοθεσίας – Αντικατάσταση άρθρου 29 του ν. 3852/2010Άρθρο 26 – Διατάξεις εκλογικής νομοθεσίας – Αντικατάσταση άρθρου 29 του ν. 3852/2010
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Εκλογικό σύστημα – κατανομή εδρών δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 32 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Επανάληψη ψηφοφορίας – Αντικατάσταση άρθρου 33 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Κατανομή εδρών δημοτικού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρεια – Αντικατάσταση άρθρου 34 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Τροποποίηση άρθρου 35 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Κατάργηση άρθρου 36 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Κατανομή εδρών συμβούλων κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 37 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Εκλογή προέδρου κοινότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Τροποποίηση άρθρου 38 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Κατάργηση άρθρου 39 του ν. 852/2010Άρθρο 35 – Κατάργηση άρθρου 39 του ν. 852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 40 του ν. 3852/2010Άρθρο 36 – Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 40 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Κατάργηση άρθρου 41 του ν. 3852/2010Άρθρο 37 – Κατάργηση άρθρου 41 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Επικύρωση εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 44 του ν 3852/2010Άρθρο 38 – Επικύρωση εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 44 του ν 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Τροποποίηση άρθρου 52 του ν. 3852/2010Άρθρο 39 – Τροποποίηση άρθρου 52 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Παραίτηση αιρετών – Αντικατάσταση άρθρου 54 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Αντικατάσταση – αναπλήρωση μελών – Αντικατάσταση άρθρου 55 του ν. 3852/2010Άρθρο 41 – Αντικατάσταση – αναπλήρωση μελών – Αντικατάσταση άρθρου 55 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίων – Αντικατάσταση άρθρου 56 του ν. 3852/2010Άρθρο 42 – Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίων – Αντικατάσταση άρθρου 56 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β’Άρθρο 43 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β’
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Τροποποίηση άρθρου 113 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Διάρκεια περιφερειακής περιόδου – Αντικατάσταση άρθρου 114 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Κατάργηση άρθρου 115 του ν. 3852/2010Άρθρο 46 – Κατάργηση άρθρου 115 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Εκλογικό δικαίωμα – Αντικατάσταση άρθρου 116 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Εκλογικοί κατάλογοιΆρθρο 48 – Εκλογικοί κατάλογοι
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Άρθρο 49 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα – Αντικατάσταση άρθρου 117 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Υποψηφιότητες – Συνδυασμοί – Αντικατάσταση άρθρου 120 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Κατάργηση άρθρου 121 του ν. 3852/2010Άρθρο 51 – Κατάργηση άρθρου 121 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων στις περιφερειακές εκλογές – Αντικατάσταση άρθρου 129 του ν. 3852/2010Άρθρο 52 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων στις περιφερειακές εκλογές – Αντικατάσταση άρθρου 129 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Σταυροί προτίμησηςΆρθρο 53 – Σταυροί προτίμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 130 του ν. 3852/2010Άρθρο 54 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 130 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Εκλογικό σύστημα – Κατανομή εδρών περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 138 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Επανάληψη της ψηφοφορίας – Αντικατάσταση άρθρου 139 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Κατανομή εδρών ανά εκλογική περιφέρεια – Αντικατάσταση άρθρου 140 του ν. 3852/2010Άρθρο 57 – Κατανομή εδρών ανά εκλογική περιφέρεια – Αντικατάσταση άρθρου 140 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Τροποποίηση άρθρου 141 του ν. 3852/2010Άρθρο 58 – Τροποποίηση άρθρου 141 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Τροποποίηση άρθρου 142 του ν. 3852/2010Άρθρο 59 – Τροποποίηση άρθρου 142 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Κατάργηση του άρθρου 143 του ν. 3852/2010Άρθρο 60 – Κατάργηση του άρθρου 143 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Τροποποίηση άρθρου 146 του ν. 3852/2010Άρθρο 61 – Τροποποίηση άρθρου 146 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Τροποποίηση άρθρου 153 του ν. 3852/2010Άρθρο 62 – Τροποποίηση άρθρου 153 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Τροποποίηση άρθρου 154 του ν. 3852/2010Άρθρο 63 – Τροποποίηση άρθρου 154 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Τροποποίηση άρθρου 155 του ν. 3852/2010Άρθρο 64 – Τροποποίηση άρθρου 155 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – Παραίτηση αιρετών – Αντικατάσταση άρθρου 156 του ν. 3852/2010Άρθρο 65 – Παραίτηση αιρετών – Αντικατάσταση άρθρου 156 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Τροποποίηση του άρθρου 158 του ν. 3852/2010Άρθρο 66 – Τροποποίηση του άρθρου 158 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ’Άρθρο 67 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Αντιδήμαρχοι – Αντικατάσταση άρθρου 59 τ0υ ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Εκλογή νέου δημάρχου – Αντικατάσταση άρθρου 60 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Τροποποίηση του άρθρου 62 του ν. 3852/2010Άρθρο 70 – Τροποποίηση του άρθρου 62 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Εκλογή προεδρείου δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 64 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 – Αρμοδιότητες δημοτικού συμβουλίου – Τροποποίηση άρθρου 65 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Δημοτικές παρατάξεις – Αντικατάσταση άρθρου 66 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Σύγκληση δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 67 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Επιτροπές του δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 70 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Συγκρότηση – Εκλογή Οικονομικής Επιτροπής και Επιτροπής Ποιότητας Ζωής – Αντικατάσταση άρθρου 74 του ν 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Λειτουργία Οικονομικής Επιτροπής – Επιτροπής Ποιότητας Ζωής – Αντικατάσταση άρθρου 75 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Δημοτική Επιτροπής Διαβούλευσης – Αντικατάσταση άρθρου 76 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων – Αντικατάσταση άρθρου 78 του ν. 3852/2010
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Πρόεδρος συμβουλίου κοινότητας άνω των 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 79 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Πρόεδρος κοινότητας έως και 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 80 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 – Αρμοδιότητες προέδρου συμβουλίου κοινότητας άνω των 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 81 του ν 3852/2010Άρθρο 82 – Αρμοδιότητες προέδρου συμβουλίου κοινότητας άνω των 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 81 του ν 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Αρμοδιότητες προέδρου κοινότητας έως και 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 82 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Αρμοδιότητες συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 83 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 – Γενικές διατάξεις για τη λειτουργία των κοινοτήτων – Αντικατάσταση άρθρου 84 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Συνέλευση κατοίκων κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 85 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 – Υλοποίηση αποφάσεων προέδρου ή συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 87 του ν. 3852/2010Άρθρο 87 – Υλοποίηση αποφάσεων προέδρου ή συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 87 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 – Σύγκληση του συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 88 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 89 – Λειτουργία συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 89 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Δ’Άρθρο 90 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Δ’
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αντιπεριφερειάρχες – Αντικατάσταση άρθρου 160 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 92 – Αναπλήρωση – αντικατάσταση περιφερειάρχη – Αντικατάσταση άρθρου 161 του ν. 3852/2010Άρθρο 92 – Αναπλήρωση – αντικατάσταση περιφερειάρχη – Αντικατάσταση άρθρου 161 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Εκλογή νέου περιφερειάρχη σε περίπτωση κένωσης της θέσης– Αντικατάσταση άρθρου 162 του ν. 3852/2010Άρθρο 93 – Εκλογή νέου περιφερειάρχη σε περίπτωση κένωσης της θέσης– Αντικατάσταση άρθρου 162 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 – Αποφασιστικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 164 του ν. 3852/2010Άρθρο 94 – Αποφασιστικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 164 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 – Γνωμοδοτικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίουΆρθρο 95 – Γνωμοδοτικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 – Συγκρότηση – εκλογή προεδρείου περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 165 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 – Παραίτηση μελών του προεδρείου του περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 166 του ν. 3852/2010Άρθρο 97 – Παραίτηση μελών του προεδρείου του περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 166 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Σύγκληση περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 167 του ν. 3852/2010Άρθρο 98 – Σύγκληση περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 167 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99 – Λειτουργία – παρατάξεις περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 168 του ν. 3852/2010Άρθρο 99 – Λειτουργία – παρατάξεις περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 168 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Τροποποίηση άρθρου 169 του ν. 3852/2010Άρθρο 100 – Τροποποίηση άρθρου 169 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 – Οικονομική Επιτροπή – Αντικατάσταση άρθρου 175 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 – Λειτουργία Οικονομικής Επιτροπής – Αντικατάσταση άρθρου 177 του ν. 3852/2010Άρθρο 102 – Λειτουργία Οικονομικής Επιτροπής – Αντικατάσταση άρθρου 177 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Περιφερειακή Επιτροπή Διαβούλευσης – Αντικατάσταση άρθρου 178 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Ε’Άρθρο 104 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Ε’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 105 – Αρχές – έκταση – περιεχόμενο κρατικής εποπτείας – Αντικατάσταση άρθρου 214 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 106 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 215 του ν. 3852/2010
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 107 – Επόπτης ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 216 του ν. 3852/210
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 108 – Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Διάρθρωση – οργάνωση Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 218 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110 – Υπηρεσιακές μεταβολές – πειθαρχικός έλεγχος – Αντικατάσταση άρθρου 220 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111 – Συμβούλιο Εποπτών ΟΤΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 – Επιτροπή Συντονισμού και Ελέγχου Εποπτείας ΟΤΑΆρθρο 112 – Επιτροπή Συντονισμού και Ελέγχου Εποπτείας ΟΤΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 – Αυτεπάγγελτος έλεγχος νομιμότητας – Αντικατάσταση άρθρου 226 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Ειδική διοικητική προσφυγή – Αντικατάσταση άρθρου 227 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 – Αναστολή εκτέλεσης – Αντικατάσταση άρθρου 228 του ν. .3852/2010Άρθρο 116 – Αναστολή εκτέλεσης – Αντικατάσταση άρθρου 228 του ν. .3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Επιτόπιοι έλεγχοι – Αντικατάσταση άρθρου 229 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 118 – Δημοσίευση αποφάσεων Επόπτη ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 230 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 – Ετήσια ΈκθεσηΆρθρο 119 – Ετήσια Έκθεση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Υποχρέωση συμμόρφωσης – Αντικατάσταση άρθρου 231 του ν. 3852/2010Άρθρο 120 – Υποχρέωση συμμόρφωσης – Αντικατάσταση άρθρου 231 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121 – Αστική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 232 του ν. 3852/2010Άρθρο 121 – Αστική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 232 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 – Πειθαρχική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 233 του ν 3852/2010Άρθρο 122 – Πειθαρχική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 233 του ν 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Πειθαρχική διαδικασία – Αντικατάσταση άρθρου 234 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124 – Ιδιάζουσα δωσιδικία – Εξαίρεση από συνοπτική διαδικασίαΆρθρο 124 – Ιδιάζουσα δωσιδικία – Εξαίρεση από συνοπτική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 – Έκπτωση εξαιτίας καταδίκης – Αντικατάσταση άρθρου 236 του ν. 3852/2010Άρθρο 125 – Έκπτωση εξαιτίας καταδίκης – Αντικατάσταση άρθρου 236 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 – Διοικητικά μέτρα – ΑργίαΆρθρο 126 – Διοικητικά μέτρα – Αργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 127 – Παύση – Αντικατάσταση άρθρου 237 του ν. 3852/2010
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 128 – Αντικατάσταση άρθρου 238 του ν.3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 129 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου ΣΤ’
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 130 – Αντικείμενο του δημοτικού και περιφερειακού δημοψηφίσματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 131 – Πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Περιορισμοί στη διεξαγωγή δημοτικού και περιφερειακού δημοψηφίσματος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 133 – Διαδικασία προκήρυξης του δημοτικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματος – Ερώτημα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134 – Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας απόφασης περί διενέργειας δημοτικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματοςΆρθρο 134 – Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας απόφασης περί διενέργειας δημοτικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Ψηφοφορία – Δικαίωμα εκλέγειν
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Δημόσιος διάλογος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 137 – Προεκλογική περίοδος – Χρηματοδότηση και δαπάνες των μετεχόντων στο δημοψήφισμαΆρθρο 137 – Προεκλογική περίοδος – Χρηματοδότηση και δαπάνες των μετεχόντων στο δημοψήφισμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138 – Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών ΠαραβάσεωνΆρθρο 138 – Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Κανόνες οικονομικής διαχείρισηςΆρθρο 139 – Κανόνες οικονομικής διαχείρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 140 – Δημόσια προβολή – Απαγορεύσεις κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου –ΔημοσκοπήσειςΆρθρο 140 – Δημόσια προβολή – Απαγορεύσεις κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου –Δημοσκοπήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 141 – Αντιπρόσωποι και έφοροι δικαστικής αρχής – Εφορευτικές επιτροπέςΆρθρο 141 – Αντιπρόσωποι και έφοροι δικαστικής αρχής – Εφορευτικές επιτροπές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 142 – Εκλογικά τμήματα – Καταστήματα ψηφοφορίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 143 – Ψηφοδέλτια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 144 – Τρόπος ψηφοφορίαςΆρθρο 144 – Τρόπος ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Διαλογή των ψήφων – Επικρατούσα απάντησηΆρθρο 145 – Διαλογή των ψήφων – Επικρατούσα απάντηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποτέλεσμα της ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 147 – Έλεγχος του κύρους του δημοψηφίσματος και του αποτελέσματος της ψηφοφορίαςΆρθρο 147 – Έλεγχος του κύρους του δημοψηφίσματος και του αποτελέσματος της ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 148 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Ζ’Άρθρο 148 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Ζ’
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Σκοπός της δημοτικής και περιφερειακής διαμεσολάβησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Όργανα δημοτικής και περιφερειακής διαμεσολάβησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 151 – Γενικές αρχές που διέπουν την τοπική και περιφερειακή διαμεσολάβηση
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Προσόντα του Δημοτικού και Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 153 – Επαγγελματική δραστηριότητα – Κωλύματα και ασυμβίβασταΆρθρο 153 – Επαγγελματική δραστηριότητα – Κωλύματα και ασυμβίβαστα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 154 – Ευθύνη του Δημοτικού και Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 154 – Ευθύνη του Δημοτικού και Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Αντιμισθία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 156 – Θητεία του Δημοτικού και Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 156 – Θητεία του Δημοτικού και Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 157 – Διαδικασία επιλογής του Δημοτικού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 157 – Διαδικασία επιλογής του Δημοτικού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 158 – Διαδικασία επιλογής του Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 158 – Διαδικασία επιλογής του Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 159 – Παύση ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 159 – Παύση Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 160 – Καθ’ ύλην αρμοδιότηταΆρθρο 160 – Καθ’ ύλην αρμοδιότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 161 – Επιμέρους αρμοδιότητες – Τρόπος επίλυσης υποθέσεωνΆρθρο 161 – Επιμέρους αρμοδιότητες – Τρόπος επίλυσης υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 162 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τους πολίτεςΆρθρο 162 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τους πολίτες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 163 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τις αυτοδιοικητικές υπηρεσίεςΆρθρο 163 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τις αυτοδιοικητικές υπηρεσίες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Αυτοτελές Γραφείο Δημοτικού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 165 – Αυτοτελές Γραφείο Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 165 – Αυτοτελές Γραφείο Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 166 – Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου ΔιαμεσολαβητώνΆρθρο 166 – Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Διαμεσολαβητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 167 – ΑρμοδιότητεςΆρθρο 167 – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 168 – Συγκρότηση και λειτουργίαΆρθρο 168 – Συγκρότηση και λειτουργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 169 – Γενικές αρχέςΆρθρο 169 – Γενικές αρχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Σχέσεις με το Συνήγορο του Πολίτη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 171 – Τελικές – μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Η’Άρθρο 171 – Τελικές – μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Η’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ετήσια Προγράμματα Δράσης δήμων – Τροποποίηση άρθρου 266 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ετήσια Προγράμματα Δράσης περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 268 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – «Επιτροπή Παρακολούθησης & Υλοποίησης Χωρικού και Αναπτυξιακού Σχεδιασμού Τοπικού και Περιφερειακού Επιπέδου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Υποστήριξη των Δήμων από τη Μ.Ο.Δ Α.Ε για τη μελέτη και εκτέλεση έργων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Προγραμματικές συμβάσεις – Τροποποίηση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Διαδημοτικός σύνδεσμος τεχνικής υπηρεσίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Υπηρεσία Δόμησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 179 – Επέκταση της δυνατότητας συμμετοχής ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα αναπτυξιακού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 180 – Συμμετοχή ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή την αξιοποίηση δημόσιων αγαθώνΆρθρο 180 – Συμμετοχή ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή την αξιοποίηση δημόσιων αγαθών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 181 – Σύσταση δημοτικών μονομετοχικών Α.Ε. λειτουργίας πρατηρίου καυσίμων, για την κάλυψη των αναγκών μικρών νησιωτικών δήμωνΆρθρο 181 – Σύσταση δημοτικών μονομετοχικών Α.Ε. λειτουργίας πρατηρίου καυσίμων, για την κάλυψη των αναγκών μικρών νησιωτικών δήμων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Έννοια, περιεχόμενο και τρόπος καθορισμού ανταποδοτικών τελών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 183 – Κριτήρια κατανομής Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 184 – Τροποποίηση άρθρου 259 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 185 – Τροποποίηση άρθρου 260 του ν 3852/2010Άρθρο 185 – Τροποποίηση άρθρου 260 του ν 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 186 – Συζήτηση και ψήφιση προϋπολογισμού δήμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 187 – Συζήτηση και ψήφιση προϋπολογισμού Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 188 – Συζήτηση και ψήφιση Τεχνικού Προγράμματος δήμων – Τροποποίηση άρθρου 208 του ν. 3463/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 189 – Συζήτηση και ψήφιση Τεχνικού Προγράμματος Περιφερειών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 190 – Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 191 – Ηλεκτρονική Βάση Καταγραφής Ακίνητης Περιουσίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 192 – Σύσταση Επιτροπής για την εκπόνηση ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα παραγωγής σε δημοτικές εκτάσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 193 – Εκμίσθωση ακινήτων των Δήμων – Αντικατάσταση άρθρου 192 του ν. 3463/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 194 – Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 4111/2013Άρθρο 194 – Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 4111/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 195 – Παρακολούθηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών Ο.Τ.Α.Άρθρο 195 – Παρακολούθηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 196 – Λογαριασμός Οικονομικής Ενίσχυσης Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 197 – Προγραμματική Συμφωνία Οικονομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 197 – Προγραμματική Συμφωνία Οικονομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 198 – Εκθέσεις του ΠαρατηρητηρίουΆρθρο 198 – Εκθέσεις του Παρατηρητηρίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 199 – Ολοκληρωμένο Πλαίσιο ΔράσηςΆρθρο 199 – Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 200 – Δανεισμός των ΟΤΑ για δράσεις βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότηταςΆρθρο 200 – Δανεισμός των ΟΤΑ για δράσεις βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 201 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 202 – Τελική διάταξη Κεφαλαίου Θ’Άρθρο 202 – Τελική διάταξη Κεφαλαίου Θ’
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 203 – Διαδικασία και χρονοδιάγραμμα ανακαθορισμού της κατανομής αρμοδιοτήτων και διαδικασιών κεντρικής διοίκησης – αποκεντρωμένων διοικήσεων – τοπικής αυτοδιοίκησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 204 – Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 205 – Ίδρυση Μουσείου Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 206 – Τροποποίηση του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 (Α’ 87)
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 207 – Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 1 του Ν. 25/1975 (Α’ 74)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 208 – Τροποποίηση του άρθρου 99 του Ν. 4483/2017 (Α’ 107)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 209 – Aστυνόμευση και καθαρισμός ρεμάτων και απαλλοτριώσεων χώρων παρά τα ρέματα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 233 – Μεταφορά Διευθύνσεων και Τμημάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων σε συνιστώμενες περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών – Διατάξεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικών με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 234 – Θέματα ληξιαρχικών πράξεωνΆρθρο 234 – Θέματα ληξιαρχικών πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 235 – Τροποποίηση του άρθρου 3 της κοινής υπουργικής απόφασης αρ. οικ. 4932/2017 «Ρύθμιση θεμάτων τεχνικού και λεπτομερειακού χαρακτήρα για την ίδρυση και λειτουργία κέντρων αποτέφρωσης οστών νεκρών» (Β’ 441)Άρθρο 235 – Τροποποίηση του άρθρου 3 της κοινής υπουργικής απόφασης αρ. οικ. 4932/2017 «Ρύθμιση θεμάτων τεχνικού και λεπτομερειακού χαρακτήρα για την ίδρυση και λειτουργία κέντρων αποτέφρωσης οστών νεκρών» (Β’ 441)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 236 – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 2196/1994Άρθρο 236 – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 2196/1994
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 237 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
27 Απριλίου 2018, 21:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Μαΐου 2018, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 504 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Θέμα: . «Εισήγηση για το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας και τις αρμοδιότητές του στην τοπική αυτοδιοίκηση Α΄ βαθμού »
Η σοβαρότητα της αποστολής του , το πολυπληθές των θεμάτων που ασκούν δυναμική στην υγεία , ζωή , ασφάλεια ανθρώπων και των περιουσιών τους, το κατατάσσουν απριόρι δυναμικό συντονιστικό όργανο στην λειτουργία του και αποτελεσματικότητά του.
Αρμοδιότητες Τμήματος Πολιτικής Προστασίας
1. Διατυπώνει εισηγήσεις για το σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας στην περιοχή του Δήμου, στο πλαίσιο του ετήσιου εθνικού σχεδιασμού και μεριμνά για την εφαρμογή των σχετικών προγραμμάτων, μέτρων και δράσεων στο πλαίσιο του εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού.
2. Συντονίζει και επιβλέπει το έργο της Πολιτικής Προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών που συμβαίνουν στην περιοχή του Δήμου.
3. Επεξεργάζεται ειδικότερες προτάσεις προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για την προστασία δασικών περιοχών του Δήμου, συμμετέχει στην οργάνωση της πυροπροστασίας των δασών και διατυπώνει προτάσεις για την αποκατάσταση των δασών.
4. Συντάσσει, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες του Δήμου, τα επιχειρησιακά σχέδια και μνημόνια ενεργειών για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ανά κατηγορία κινδύνου (όπως σεισμός, πυρκαγιά, ακραία καιρικά φαινόμενα) στην περιοχή του Δήμου. Επίσης επιμελείται την επικαιροποίηση των μνημονίων αυτών.
5. Παρέχει στις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες όλα τα διαθέσιμα στοιχεία για την εκτίμηση κινδύνων, για την ορθή οργάνωση και προετοιμασία του προσωπικού και του εξοπλισμού ώστε να γίνει η βέλτιστη αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης.
6. Μεριμνά για την εκπαίδευση του προσωπικού και των εθελοντών του Δήμου που εμπλέκονται στην εφαρμογή των Σχεδίων Έκτακτης Ανάγκης.
7. Μεριμνά για τη διάθεση και τη δράση του απαραίτητου ανθρώπινου δυναμικού ,ειδικών οχημάτων , μηχανημάτων έργου και τεχνικών μέσων και υλικών για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών στην περιοχή του Δήμου.
8. Μεριμνά για γραμματειακή υποστήριξη του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου(Σ.Τ.Ο) και θέτει όλο το προσωπικό του ΣΤΟ σε 24ωρη υπηρεσία κατά την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών. Μετέχει στο ΣΟΠΠΕ.
9. Μεριμνά, για την ασφαλή φύλαξη και συντήρηση των εγκαταστάσεων ( πυροφυλάκια, παρατηρητήρια, χώροι συγκέντρωσης και καταυλισμού) μέσων, οχημάτων , εργαλείων και υλικών τα οποία είναι απαραίτητα στην εφαρμογή των σχεδίων έκτακτης ανάγκης. Για τα υλικά που διαχειρίζεται τηρεί βιβλίο αποθήκης και συντάσσει ετήσια απογραφή. Επίσης τηρεί βιβλία κίνησης , συντήρησης και κατανάλωσης καυσίμων των οχημάτων που υπάγονται στην πολιτική προστασία , ή και έτερα του Δήμου που κατά περίπτωση λαμβάνουν μέρος σε επιχειρήσεις Πολιτικής Προστασίας.
10. Μεριμνά για τον καθορισμό χώρων υποδοχής πληγέντων ανά είδος καταστροφής, καθώς και για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών για την ομαλή διαβίωση των εκεί διαμενόντων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες, στους χώρους αυτούς.
11. Συμμετέχει, δια των υπαλλήλων του σε συσκέψεις και μετά των εγγεγραμμένων εθελοντών πολιτικής προστασίας σε ασκήσεις πολιτικής προστασίας που τελούνται από το τμήμα αυτό και από κρατικούς φορείς και προβαίνει σε κάθε ενέργεια ή βοήθεια που μπορεί να ζητηθεί.
12. Μεριμνά για την ενημέρωση των πολιτών και μαθητών με κάθε επικοινωνιακό τρόπο σχετικά με τη λήψη προληπτικών μέτρων και τρόπων αντιμετώπισης, σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης.
13. Συνεργάζεται με τις Εθελοντικές Ομάδες, συντονίζει τις δράσεις τους σε περιπτώσεις εφαρμογής Σχεδίων Έκτακτης Ανάγκης και μεριμνά για την αρωγή αυτών σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής. Τηρεί μητρώο Εθελοντικών ομάδων Πολιτικής Προστασίας καθώς και μεμονωμένων εξειδικευμένων εθελοντών φροντίζει δε για την εκπαίδευση και συντονισμό των δράσεών τους.
14. Επιλαμβάνεται των Θεμάτων Π.Σ.Ε.Α στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του Δήμου.
15. Διεκπεραιώνει την αλληλογραφία του Τμήματος, τηρεί το πρωτόκολλο εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων και το αρχείο αλληλογραφίας, ενώ φροντίζει και για την εκκαθάριση του αρχείου του.
16. Υποβάλλει στοιχεία απολογισμού και στατιστικά στοιχεία του Τμήματος
17. Επιμελείται:
.τις εισηγήσεις για έγκριση και διάθεση πίστωσης στον αρμόδιο διατάκτη,
. τα αιτήματα προς το Τμήμα Προϋπολογισμού και Διεύθυνση Οικονομικού προκειμένου να εκδοθούν αντίστοιχες αποφάσεις ή προτάσεις ανάληψης υποχρέωσης,
. τις εισηγήσεις για τις αναμορφώσεις του προϋπολογισμού,
. τις αποφάσεις που αφορούν εισηγήσεις υπερωριών,
.όλες τις διοικητικές πράξεις που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος και την συνεργασία με τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Δήμου.
18. Παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη διαχείριση των πιστώσεων.
19. Συγκεντρώνει από όλα τα τμήματα τα αιτήματα με τις τεχνικές προδιαγραφές και διαμορφώνει τα συνολικά αιτήματα του Τμήματος προς το Τμήμα Προμηθειών.
20. Εκδίδει εβδομαδιαίο παρουσιολόγιο προσωπικού ασφαλείας και πολιτικής προστασίας , ενημερώνοντας το ηλεκτρονικό σύστημα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Διοικητικού.
21. Εισηγείται, προς την Διεύθυνση και Αντιδημαρχία Διοικητικού τη συμμετοχή υπαλλήλων του Τμήματος σε σεμινάρια, ημερίδες, συνέδρια κτλ.
23. Δίνει πληροφορίες στο κοινό για τις προσφερόμενες υπηρεσίες από το Τμήμα .
24. Συντάσσει έγγραφα και απαντητικές επιστολές που αφορούν το Τμήμα και τηρεί σχετικό αρχείο.
25. Διαχειρίζεται την ασύρματη συχνότητα της πολιτικής προστασίας του Δήμου και παρέχει την δυνατότητα της χρήσης της σε πιστοποιημένους εθελοντές και δημοτικούς υπαλλήλους τηρώντας αυστηρά όλους τους απαραίτητους όρους και τον κώδικα των επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης.
26. Συνεργάζεται με την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας , το ΣΕΚΥΠΣ, ΕΣΚΕ, την Πυροσβεστική Υπηρεσία , τους Διαδημοτικούς φορείς, και με κάθε φορέα και εθελοντική Ομάδα πιστοποιημένη και νόμιμα δρώσα.
Από Διοικητικής απόψεως, η διάρθρωση σε έμμισθο προσωπικό δημοτικών υπαλλήλων θα πρέπει να υποστηρίζεται τουλάχιστον από ένα διοικητικό υπάλληλο που θα εκτελεί και χρέη αρχειοθέτη ΠΕ,ΤΕ , ένα υπάλληλο εξειδικευμένο στις επικοινωνίες ΤΕ ή ΔΕ , τουλάχιστον δύο οδηγούς Πυροσβεστικών ή διασωστικών οχημάτων Γ΄ τουλάχιστον κατηγορίας και τέσσερεις μάχιμους εκπαιδευμένους στις αρμοδιότητες της Πολιτικής Προστασίας ΤΕ, ΔΕ ή ΥΕ.
Συνεργάζεται με την Δημοτική Αστυνομία και ιδιαίτερα με αυτούς που έχουν εξειδίκευση στην Πολιτική Προστασία, για την εξωτερική εποπτεία, αστυνόμευση, απαγόρευση, εφαρμογή των σχεδίων έκτακτης ανάγκης κατά περίπτωση και κατ΄ εντολή του εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου Πολιτικής Προστασίας και του Δημάρχου. Στο πολιτικό προσωπικό, διευθύνων είναι εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος που αναφέρεται στον Δήμαρχο ο οποίος είναι ο κατ΄ ουσία επικεφαλής όλων.
Θεοδοσόπουλος Στέλιος
Εντ. Δημοτικός Σύμβουλος
Πολιτικής Προστασίας
Τηλ.6944832336
Email: steliostheodosopoulos@gmail.com
Αντί της Επιτροπής αυτής, μήπως πρέπει να συγκροτηθεί μια Ομάδα Έργου που θα ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ τις ΡΟΕΣ-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, θα θέσει Δείκτες Επίδοσης επί των διαγραμμάτων ροής, θα μετρήσει-αναλύσει και προτείνει αλλαγές-βελτιώσεις επί τη βάσει πραγματικής κατάστασης και όχι αυτού που νομίζει ο εκάστοτε «αλεξιπτωτιστής» παρατρεχάμενος του εκάστοτε βυζαντινο-οθωμανού «βεζύρη»-υπουργού.
Θεωρώ οτι η Επιτροπή αυτή αποτελεί ένα σοβαρό θεσμικό όργανο που εάν λειτουργήσει σωστά θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ορθολογική κατανομή των αρμοδιοτήτων. Ως εκ τούτου νομίζω οτι πρέπει να είναι ολιγομελής αλλά και οι αρμοδιότητές της πρέπει να είναι σαφείς.Προτείνω να διατυπωθεί το άρθρο ως εξής:
Επιτροπή Διαπίστωσης Τήρησης των Αρχών του Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας στο Σχεδιασμό Δημοσίων Πολιτικών
1. Στο Υπουργείο Εσωτερικών λειτουργεί Επιτροπή Διαπίστωσης Τήρησης των Αρχών του Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας στο σχεδιασμό δημοσίων πολιτικών, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται:
Από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών ως Πρόεδρο, έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε), έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.ΠΕ.),τον Γενικό Διευθυντή Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης , ένα Νομικό Σύμβουλο του Κράτους και έναν καθηγητή ή αναπληρωτή καθηγητή Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος. Ανάλογα με το θέμα της ημερήσιας διάταξης, στην Επιτροπή συμμετέχει και εκπρόσωπος του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργείου. Τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών αναπληρώνει ο Γενικός Διευθυντής Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Καθήκοντα Γραμματέα της Επιτροπής ασκεί μόνιμος υπάλληλος της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Για τη λειτουργία της Επιτροπής εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 13-15 του ν. 2690/1999 ΦΕΚ 45Α.
2. Η Επιτροπή αποφαίνεται για την τήρηση των αρχών της εγγύτητας και της επικουρικότητας, όπως αυτές προσδιορίζονται στο Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας (ν. 1850/1989), όταν σχεδιάζονται ρυθμίσεις για την άσκηση δημοσίων πολιτικών. Η Επιτροπή επιλαμβάνεται επί σχεδίων νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων, λαμβάνοντας επί πλέον υπόψη και τις αρχές της πληρότητας και αποκλειστικότητας μιας αρμοδιότητας, την αρχή της συνεργασίας των ΟΤΑ α΄και β΄βαθμού , την αρχή της αποτελεσματικότητας, την αρχή της κανονιστικής προσαρμοστικότητας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και την αρχή της προηγούμενης διατύπωσης γνώμης των οργάνων της αυτοδιοίκησης.