1. Η παρ. 1 του άρθρου 266 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για το μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των δήμων, εκπονείται Τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο εξειδικεύεται κατ’ έτος σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης. Το τεχνικό πρόγραμμα αποτελεί μέρος του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης και επισυνάπτεται, σε αυτό, ως παράρτημα.
Για την ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού εκάστου έτους, απαιτείται η κατάρτιση τεχνικού προγράμματος για το έτος αυτό. Ο ετήσιος προϋπολογισμός εκάστου έτους, καθώς και το ετήσιο τεχνικό πρόγραμμα, πρέπει να εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις και τις παραδοχές του αντίστοιχου Ετήσιου Προγράμματος Δράσης, καθώς και με το Τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Ειδικά για την ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος του πρώτου έτους κάθε δημοτικής περιόδου, δεν απαιτείται να έχει προηγηθεί η κατάρτιση και έγκριση Τετραετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος και Ετήσιου Προγράμματος Δράσης. Για το πρώτο έτος κάθε δημοτικής περιόδου, ο αντίστοιχος ετήσιος προϋπολογισμός και το αντίστοιχο τεχνικό πρόγραμμα λογίζονται ως προσχέδιο του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης, μέχρι την κατάρτιση και έγκριση αυτού. Το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης του πρώτου έτους της δημοτικής περιόδου οριστικοποιείται με την κατάρτιση και έγκριση του Τετραετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης, ύστερα από πρόταση της Επιτροπής του άρθρου 266 Α, καθορίζονται ειδικότερα ζητήματα σχετικά με το περιεχόμενο, τη δομή, τις προδιαγραφές ανά κατηγορία δήμων, σύμφωνα με το άρθρο 2Α, τη διαδικασία κατάρτισης, έγκρισης, αξιολόγησης και παρακολούθησης εφαρμογής των Τετραετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των δήμων, τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα, για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής».
2. Στο άρθρο 266 του ν. 3852/2010 προστίθεται παρ. 1Α ως εξής:
«1Α. Σκοπός των Τετραετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού είναι η παρακολούθηση υλοποίησης του Χωρικού και Αναπτυξιακού σχεδιασμού στο τοπικό επίπεδο και η συμβολή στην ανατροφοδότηση και προσαρμογή του σχεδιασμού, στο πλαίσιο των υφιστάμενων κάθε φορά συνθηκών. Τα Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα έχουν ενιαία δομή και συγκρότηση, που διέπει το σύνολο των διοικητικών και γεωγραφικών υποενοτήτων του Δήμου και περιλαμβάνουν α) στρατηγικό σχέδιο, β) επιχειρησιακό σχέδιο και γ) δείκτες παρακολούθησης και αξιολόγησης. Για την κατάρτισή τους, λαμβάνονται απαραίτητα υπ’ όψη οι κατευθύνσεις του αναπτυξιακού σχεδιασμού σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ο υφιστάμενος χωρικός σχεδιασμός Εθνικού, Περιφερειακού και Τοπικού Επιπέδου, η μακροπεριφερειακή και διαπεριφερειακή στρατηγική, οι προτεραιότητες που απορρέουν από θεσμοθετημένα χρηματοδοτικά μέσα, καθώς και άλλα γενικά ή ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα, πολιτικές και στρατηγικές που επηρεάζουν τη διάρθρωση και ανάπτυξη του χώρου του δήμου. Κατά την κατάρτιση και υλοποίηση τους, αξιοποιούνται όλες οι διαθέσιμες μορφές δημοσιοποίησης και δημόσιας διαβούλευσης, με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας και της συμμετοχής. Τα Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα αποτυπώνονται σε ηλεκτρονική μορφή και τα γεωχωρικά τους δεδομένα δημιουργούνται και διατίθενται ελεύθερα και διαδικτυακά σε ψηφιακή μορφή σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Ν. 3882/2010 και του Ν. 4305/2014».
Αρχική Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»Άρθρο 172 – Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ετήσια Προγράμματα Δράσης δήμων – Τροποποίηση άρθρου 266 του ν. 3852/2010
Άρθρο 172 – Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ετήσια Προγράμματα Δράσης δήμων – Τροποποίηση άρθρου 266 του ν. 3852/2010
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 01- Κατηγορίες Δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02 – Ορεινοί δήμοιΆρθρο 02 – Ορεινοί δήμοι
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Συγκρότηση δήμων – Αντικατάσταση άρθρου 2 του ν. 3852/2010
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Κοινότητες – Όργανα διοίκησης κοινοτήτων – Αντικατάσταση άρθρου 8 του ν. 3852/2010
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Διάρκεια δημοτικής περιόδου – Αντικατάσταση άρθρου 9 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Τροποποίηση άρθρου 10 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Τροποποίηση άρθρου 11 του ν. 3852/2010Άρθρο 07 – Τροποποίηση άρθρου 11 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Εκλογικοί κατάλογοι – Αντικατάσταση άρθρου 12 του ν. 3852/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Προσόντα εκλογιμότητας για την ανάδειξη των δημοτικών αρχών – Αντικατάσταση άρθρου 13 του ν. 3852/2010
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα – Αντικατάσταση άρθρου 14 του ν. 3852/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ασυμβίβαστο εξαιτίας οφειλών – Αντικατάσταση άρθρου 15 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αντιπρόσωποι Δικαστικής Αρχής και έφοροι των αντιπροσώπων – Αντικατάσταση του άρθρου 17 του ν. 3852/2010
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Υποψηφιότητες – κατάρτιση συνδυασμών – Αντικατάσταση άρθρου 18 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Κατάργηση άρθρου 19 του ν. 3852/2010Άρθρο 14 – Κατάργηση άρθρου 19 του ν. 3852/2010
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εκλογές κοινοτήτων άνω των 500 κατοίκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εκλογές κοινοτήτων έως 500 κατοίκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Κατάργηση κοινότητας σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιοτήτωνΆρθρο 17 – Κατάργηση κοινότητας σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιοτήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Ανακήρυξη – κοινοποίηση υποψηφιοτήτων – Αντικατάσταση άρθρου 20 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Αντικατάσταση υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 21 του ν. 3852/2010Άρθρο 19 – Αντικατάσταση υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 21 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Δικαιώματα συνδυασμών και υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 22 του ν. 3852/2010Άρθρο 20 – Δικαιώματα συνδυασμών και υποψηφίων – Αντικατάσταση άρθρου 22 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Πρόγραμμα εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 23 του ν. 3852/2010Άρθρο 21 – Πρόγραμμα εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 23 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εκτύπωση και διανομή ψηφοδελτίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων – Αντικατάσταση άρθρου 26 του ν. 3852/2010Άρθρο 23 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων – Αντικατάσταση άρθρου 26 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Σταυροί προτίμησης – Αντικατάσταση άρθρου 27 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 28 του ν. 3852/2010Άρθρο 25 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 28 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Διατάξεις εκλογικής νομοθεσίας – Αντικατάσταση άρθρου 29 του ν. 3852/2010Άρθρο 26 – Διατάξεις εκλογικής νομοθεσίας – Αντικατάσταση άρθρου 29 του ν. 3852/2010
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Εκλογικό σύστημα – κατανομή εδρών δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 32 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Επανάληψη ψηφοφορίας – Αντικατάσταση άρθρου 33 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Κατανομή εδρών δημοτικού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρεια – Αντικατάσταση άρθρου 34 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Τροποποίηση άρθρου 35 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Κατάργηση άρθρου 36 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Κατανομή εδρών συμβούλων κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 37 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Εκλογή προέδρου κοινότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Τροποποίηση άρθρου 38 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Κατάργηση άρθρου 39 του ν. 852/2010Άρθρο 35 – Κατάργηση άρθρου 39 του ν. 852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 40 του ν. 3852/2010Άρθρο 36 – Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 40 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Κατάργηση άρθρου 41 του ν. 3852/2010Άρθρο 37 – Κατάργηση άρθρου 41 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Επικύρωση εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 44 του ν 3852/2010Άρθρο 38 – Επικύρωση εκλογής – Αντικατάσταση άρθρου 44 του ν 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Τροποποίηση άρθρου 52 του ν. 3852/2010Άρθρο 39 – Τροποποίηση άρθρου 52 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Παραίτηση αιρετών – Αντικατάσταση άρθρου 54 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Αντικατάσταση – αναπλήρωση μελών – Αντικατάσταση άρθρου 55 του ν. 3852/2010Άρθρο 41 – Αντικατάσταση – αναπλήρωση μελών – Αντικατάσταση άρθρου 55 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίων – Αντικατάσταση άρθρου 56 του ν. 3852/2010Άρθρο 42 – Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίων – Αντικατάσταση άρθρου 56 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β’Άρθρο 43 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β’
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Τροποποίηση άρθρου 113 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Διάρκεια περιφερειακής περιόδου – Αντικατάσταση άρθρου 114 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Κατάργηση άρθρου 115 του ν. 3852/2010Άρθρο 46 – Κατάργηση άρθρου 115 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Εκλογικό δικαίωμα – Αντικατάσταση άρθρου 116 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Εκλογικοί κατάλογοιΆρθρο 48 – Εκλογικοί κατάλογοι
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Άρθρο 49 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα – Αντικατάσταση άρθρου 117 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Υποψηφιότητες – Συνδυασμοί – Αντικατάσταση άρθρου 120 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Κατάργηση άρθρου 121 του ν. 3852/2010Άρθρο 51 – Κατάργηση άρθρου 121 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων στις περιφερειακές εκλογές – Αντικατάσταση άρθρου 129 του ν. 3852/2010Άρθρο 52 – Περιεχόμενο ψηφοδελτίων στις περιφερειακές εκλογές – Αντικατάσταση άρθρου 129 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Σταυροί προτίμησηςΆρθρο 53 – Σταυροί προτίμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 130 του ν. 3852/2010Άρθρο 54 – Άκυρα ψηφοδέλτια – Αντικατάσταση άρθρου 130 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Εκλογικό σύστημα – Κατανομή εδρών περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 138 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Επανάληψη της ψηφοφορίας – Αντικατάσταση άρθρου 139 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Κατανομή εδρών ανά εκλογική περιφέρεια – Αντικατάσταση άρθρου 140 του ν. 3852/2010Άρθρο 57 – Κατανομή εδρών ανά εκλογική περιφέρεια – Αντικατάσταση άρθρου 140 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Τροποποίηση άρθρου 141 του ν. 3852/2010Άρθρο 58 – Τροποποίηση άρθρου 141 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Τροποποίηση άρθρου 142 του ν. 3852/2010Άρθρο 59 – Τροποποίηση άρθρου 142 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Κατάργηση του άρθρου 143 του ν. 3852/2010Άρθρο 60 – Κατάργηση του άρθρου 143 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Τροποποίηση άρθρου 146 του ν. 3852/2010Άρθρο 61 – Τροποποίηση άρθρου 146 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Τροποποίηση άρθρου 153 του ν. 3852/2010Άρθρο 62 – Τροποποίηση άρθρου 153 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Τροποποίηση άρθρου 154 του ν. 3852/2010Άρθρο 63 – Τροποποίηση άρθρου 154 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Τροποποίηση άρθρου 155 του ν. 3852/2010Άρθρο 64 – Τροποποίηση άρθρου 155 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – Παραίτηση αιρετών – Αντικατάσταση άρθρου 156 του ν. 3852/2010Άρθρο 65 – Παραίτηση αιρετών – Αντικατάσταση άρθρου 156 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Τροποποίηση του άρθρου 158 του ν. 3852/2010Άρθρο 66 – Τροποποίηση του άρθρου 158 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ’Άρθρο 67 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Αντιδήμαρχοι – Αντικατάσταση άρθρου 59 τ0υ ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Εκλογή νέου δημάρχου – Αντικατάσταση άρθρου 60 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Τροποποίηση του άρθρου 62 του ν. 3852/2010Άρθρο 70 – Τροποποίηση του άρθρου 62 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Εκλογή προεδρείου δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 64 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 – Αρμοδιότητες δημοτικού συμβουλίου – Τροποποίηση άρθρου 65 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Δημοτικές παρατάξεις – Αντικατάσταση άρθρου 66 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Σύγκληση δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 67 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Επιτροπές του δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 70 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Συγκρότηση – Εκλογή Οικονομικής Επιτροπής και Επιτροπής Ποιότητας Ζωής – Αντικατάσταση άρθρου 74 του ν 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Λειτουργία Οικονομικής Επιτροπής – Επιτροπής Ποιότητας Ζωής – Αντικατάσταση άρθρου 75 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Δημοτική Επιτροπής Διαβούλευσης – Αντικατάσταση άρθρου 76 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων – Αντικατάσταση άρθρου 78 του ν. 3852/2010
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Πρόεδρος συμβουλίου κοινότητας άνω των 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 79 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Πρόεδρος κοινότητας έως και 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 80 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 – Αρμοδιότητες προέδρου συμβουλίου κοινότητας άνω των 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 81 του ν 3852/2010Άρθρο 82 – Αρμοδιότητες προέδρου συμβουλίου κοινότητας άνω των 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 81 του ν 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Αρμοδιότητες προέδρου κοινότητας έως και 500 κατοίκων – Αντικατάσταση άρθρου 82 του ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Αρμοδιότητες συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 83 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 – Γενικές διατάξεις για τη λειτουργία των κοινοτήτων – Αντικατάσταση άρθρου 84 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Συνέλευση κατοίκων κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 85 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 – Υλοποίηση αποφάσεων προέδρου ή συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 87 του ν. 3852/2010Άρθρο 87 – Υλοποίηση αποφάσεων προέδρου ή συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 87 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 – Σύγκληση του συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 88 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 89 – Λειτουργία συμβουλίου κοινότητας – Αντικατάσταση άρθρου 89 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Δ’Άρθρο 90 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Δ’
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αντιπεριφερειάρχες – Αντικατάσταση άρθρου 160 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 92 – Αναπλήρωση – αντικατάσταση περιφερειάρχη – Αντικατάσταση άρθρου 161 του ν. 3852/2010Άρθρο 92 – Αναπλήρωση – αντικατάσταση περιφερειάρχη – Αντικατάσταση άρθρου 161 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Εκλογή νέου περιφερειάρχη σε περίπτωση κένωσης της θέσης– Αντικατάσταση άρθρου 162 του ν. 3852/2010Άρθρο 93 – Εκλογή νέου περιφερειάρχη σε περίπτωση κένωσης της θέσης– Αντικατάσταση άρθρου 162 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 – Αποφασιστικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 164 του ν. 3852/2010Άρθρο 94 – Αποφασιστικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 164 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 – Γνωμοδοτικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίουΆρθρο 95 – Γνωμοδοτικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 – Συγκρότηση – εκλογή προεδρείου περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 165 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 – Παραίτηση μελών του προεδρείου του περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 166 του ν. 3852/2010Άρθρο 97 – Παραίτηση μελών του προεδρείου του περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 166 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Σύγκληση περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 167 του ν. 3852/2010Άρθρο 98 – Σύγκληση περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 167 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99 – Λειτουργία – παρατάξεις περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 168 του ν. 3852/2010Άρθρο 99 – Λειτουργία – παρατάξεις περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 168 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Τροποποίηση άρθρου 169 του ν. 3852/2010Άρθρο 100 – Τροποποίηση άρθρου 169 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 – Οικονομική Επιτροπή – Αντικατάσταση άρθρου 175 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 – Λειτουργία Οικονομικής Επιτροπής – Αντικατάσταση άρθρου 177 του ν. 3852/2010Άρθρο 102 – Λειτουργία Οικονομικής Επιτροπής – Αντικατάσταση άρθρου 177 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Περιφερειακή Επιτροπή Διαβούλευσης – Αντικατάσταση άρθρου 178 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Ε’Άρθρο 104 – Έναρξη ισχύος Κεφαλαίου Ε’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 105 – Αρχές – έκταση – περιεχόμενο κρατικής εποπτείας – Αντικατάσταση άρθρου 214 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 106 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 215 του ν. 3852/2010
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 107 – Επόπτης ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 216 του ν. 3852/210
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 108 – Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Διάρθρωση – οργάνωση Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 218 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110 – Υπηρεσιακές μεταβολές – πειθαρχικός έλεγχος – Αντικατάσταση άρθρου 220 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111 – Συμβούλιο Εποπτών ΟΤΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 – Επιτροπή Συντονισμού και Ελέγχου Εποπτείας ΟΤΑΆρθρο 112 – Επιτροπή Συντονισμού και Ελέγχου Εποπτείας ΟΤΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 – Αυτεπάγγελτος έλεγχος νομιμότητας – Αντικατάσταση άρθρου 226 του ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Ειδική διοικητική προσφυγή – Αντικατάσταση άρθρου 227 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 – Αναστολή εκτέλεσης – Αντικατάσταση άρθρου 228 του ν. .3852/2010Άρθρο 116 – Αναστολή εκτέλεσης – Αντικατάσταση άρθρου 228 του ν. .3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Επιτόπιοι έλεγχοι – Αντικατάσταση άρθρου 229 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 118 – Δημοσίευση αποφάσεων Επόπτη ΟΤΑ – Αντικατάσταση άρθρου 230 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 – Ετήσια ΈκθεσηΆρθρο 119 – Ετήσια Έκθεση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Υποχρέωση συμμόρφωσης – Αντικατάσταση άρθρου 231 του ν. 3852/2010Άρθρο 120 – Υποχρέωση συμμόρφωσης – Αντικατάσταση άρθρου 231 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121 – Αστική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 232 του ν. 3852/2010Άρθρο 121 – Αστική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 232 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 – Πειθαρχική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 233 του ν 3852/2010Άρθρο 122 – Πειθαρχική ευθύνη – Αντικατάσταση άρθρου 233 του ν 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Πειθαρχική διαδικασία – Αντικατάσταση άρθρου 234 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124 – Ιδιάζουσα δωσιδικία – Εξαίρεση από συνοπτική διαδικασίαΆρθρο 124 – Ιδιάζουσα δωσιδικία – Εξαίρεση από συνοπτική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 – Έκπτωση εξαιτίας καταδίκης – Αντικατάσταση άρθρου 236 του ν. 3852/2010Άρθρο 125 – Έκπτωση εξαιτίας καταδίκης – Αντικατάσταση άρθρου 236 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 – Διοικητικά μέτρα – ΑργίαΆρθρο 126 – Διοικητικά μέτρα – Αργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 127 – Παύση – Αντικατάσταση άρθρου 237 του ν. 3852/2010
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 128 – Αντικατάσταση άρθρου 238 του ν.3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 129 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου ΣΤ’
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 130 – Αντικείμενο του δημοτικού και περιφερειακού δημοψηφίσματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 131 – Πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Περιορισμοί στη διεξαγωγή δημοτικού και περιφερειακού δημοψηφίσματος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 133 – Διαδικασία προκήρυξης του δημοτικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματος – Ερώτημα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134 – Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας απόφασης περί διενέργειας δημοτικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματοςΆρθρο 134 – Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας απόφασης περί διενέργειας δημοτικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Ψηφοφορία – Δικαίωμα εκλέγειν
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Δημόσιος διάλογος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 137 – Προεκλογική περίοδος – Χρηματοδότηση και δαπάνες των μετεχόντων στο δημοψήφισμαΆρθρο 137 – Προεκλογική περίοδος – Χρηματοδότηση και δαπάνες των μετεχόντων στο δημοψήφισμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138 – Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών ΠαραβάσεωνΆρθρο 138 – Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Κανόνες οικονομικής διαχείρισηςΆρθρο 139 – Κανόνες οικονομικής διαχείρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 140 – Δημόσια προβολή – Απαγορεύσεις κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου –ΔημοσκοπήσειςΆρθρο 140 – Δημόσια προβολή – Απαγορεύσεις κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου –Δημοσκοπήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 141 – Αντιπρόσωποι και έφοροι δικαστικής αρχής – Εφορευτικές επιτροπέςΆρθρο 141 – Αντιπρόσωποι και έφοροι δικαστικής αρχής – Εφορευτικές επιτροπές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 142 – Εκλογικά τμήματα – Καταστήματα ψηφοφορίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 143 – Ψηφοδέλτια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 144 – Τρόπος ψηφοφορίαςΆρθρο 144 – Τρόπος ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Διαλογή των ψήφων – Επικρατούσα απάντησηΆρθρο 145 – Διαλογή των ψήφων – Επικρατούσα απάντηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποτέλεσμα της ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 147 – Έλεγχος του κύρους του δημοψηφίσματος και του αποτελέσματος της ψηφοφορίαςΆρθρο 147 – Έλεγχος του κύρους του δημοψηφίσματος και του αποτελέσματος της ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 148 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Ζ’Άρθρο 148 – Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Ζ’
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Σκοπός της δημοτικής και περιφερειακής διαμεσολάβησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Όργανα δημοτικής και περιφερειακής διαμεσολάβησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 151 – Γενικές αρχές που διέπουν την τοπική και περιφερειακή διαμεσολάβηση
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Προσόντα του Δημοτικού και Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 153 – Επαγγελματική δραστηριότητα – Κωλύματα και ασυμβίβασταΆρθρο 153 – Επαγγελματική δραστηριότητα – Κωλύματα και ασυμβίβαστα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 154 – Ευθύνη του Δημοτικού και Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 154 – Ευθύνη του Δημοτικού και Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Αντιμισθία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 156 – Θητεία του Δημοτικού και Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 156 – Θητεία του Δημοτικού και Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 157 – Διαδικασία επιλογής του Δημοτικού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 157 – Διαδικασία επιλογής του Δημοτικού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 158 – Διαδικασία επιλογής του Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 158 – Διαδικασία επιλογής του Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 159 – Παύση ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 159 – Παύση Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 160 – Καθ’ ύλην αρμοδιότηταΆρθρο 160 – Καθ’ ύλην αρμοδιότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 161 – Επιμέρους αρμοδιότητες – Τρόπος επίλυσης υποθέσεωνΆρθρο 161 – Επιμέρους αρμοδιότητες – Τρόπος επίλυσης υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 162 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τους πολίτεςΆρθρο 162 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τους πολίτες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 163 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τις αυτοδιοικητικές υπηρεσίεςΆρθρο 163 – Σχέσεις του Διαμεσολαβητή με τις αυτοδιοικητικές υπηρεσίες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Αυτοτελές Γραφείο Δημοτικού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 165 – Αυτοτελές Γραφείο Περιφερειακού ΔιαμεσολαβητήΆρθρο 165 – Αυτοτελές Γραφείο Περιφερειακού Διαμεσολαβητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 166 – Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου ΔιαμεσολαβητώνΆρθρο 166 – Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Διαμεσολαβητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 167 – ΑρμοδιότητεςΆρθρο 167 – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 168 – Συγκρότηση και λειτουργίαΆρθρο 168 – Συγκρότηση και λειτουργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 169 – Γενικές αρχέςΆρθρο 169 – Γενικές αρχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Σχέσεις με το Συνήγορο του Πολίτη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 171 – Τελικές – μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Η’Άρθρο 171 – Τελικές – μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Η’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ετήσια Προγράμματα Δράσης δήμων – Τροποποίηση άρθρου 266 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ετήσια Προγράμματα Δράσης περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 268 του ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – «Επιτροπή Παρακολούθησης & Υλοποίησης Χωρικού και Αναπτυξιακού Σχεδιασμού Τοπικού και Περιφερειακού Επιπέδου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Υποστήριξη των Δήμων από τη Μ.Ο.Δ Α.Ε για τη μελέτη και εκτέλεση έργων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Προγραμματικές συμβάσεις – Τροποποίηση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Διαδημοτικός σύνδεσμος τεχνικής υπηρεσίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Υπηρεσία Δόμησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 179 – Επέκταση της δυνατότητας συμμετοχής ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα αναπτυξιακού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 180 – Συμμετοχή ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή την αξιοποίηση δημόσιων αγαθώνΆρθρο 180 – Συμμετοχή ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε νομικά πρόσωπα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή την αξιοποίηση δημόσιων αγαθών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 181 – Σύσταση δημοτικών μονομετοχικών Α.Ε. λειτουργίας πρατηρίου καυσίμων, για την κάλυψη των αναγκών μικρών νησιωτικών δήμωνΆρθρο 181 – Σύσταση δημοτικών μονομετοχικών Α.Ε. λειτουργίας πρατηρίου καυσίμων, για την κάλυψη των αναγκών μικρών νησιωτικών δήμων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Έννοια, περιεχόμενο και τρόπος καθορισμού ανταποδοτικών τελών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 183 – Κριτήρια κατανομής Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 184 – Τροποποίηση άρθρου 259 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 185 – Τροποποίηση άρθρου 260 του ν 3852/2010Άρθρο 185 – Τροποποίηση άρθρου 260 του ν 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 186 – Συζήτηση και ψήφιση προϋπολογισμού δήμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 187 – Συζήτηση και ψήφιση προϋπολογισμού Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 188 – Συζήτηση και ψήφιση Τεχνικού Προγράμματος δήμων – Τροποποίηση άρθρου 208 του ν. 3463/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 189 – Συζήτηση και ψήφιση Τεχνικού Προγράμματος Περιφερειών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 190 – Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 191 – Ηλεκτρονική Βάση Καταγραφής Ακίνητης Περιουσίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 192 – Σύσταση Επιτροπής για την εκπόνηση ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα παραγωγής σε δημοτικές εκτάσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 193 – Εκμίσθωση ακινήτων των Δήμων – Αντικατάσταση άρθρου 192 του ν. 3463/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 194 – Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 4111/2013Άρθρο 194 – Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 4111/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 195 – Παρακολούθηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών Ο.Τ.Α.Άρθρο 195 – Παρακολούθηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 196 – Λογαριασμός Οικονομικής Ενίσχυσης Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 197 – Προγραμματική Συμφωνία Οικονομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 197 – Προγραμματική Συμφωνία Οικονομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 198 – Εκθέσεις του ΠαρατηρητηρίουΆρθρο 198 – Εκθέσεις του Παρατηρητηρίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 199 – Ολοκληρωμένο Πλαίσιο ΔράσηςΆρθρο 199 – Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 200 – Δανεισμός των ΟΤΑ για δράσεις βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότηταςΆρθρο 200 – Δανεισμός των ΟΤΑ για δράσεις βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 201 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 202 – Τελική διάταξη Κεφαλαίου Θ’Άρθρο 202 – Τελική διάταξη Κεφαλαίου Θ’
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 203 – Διαδικασία και χρονοδιάγραμμα ανακαθορισμού της κατανομής αρμοδιοτήτων και διαδικασιών κεντρικής διοίκησης – αποκεντρωμένων διοικήσεων – τοπικής αυτοδιοίκησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 204 – Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 205 – Ίδρυση Μουσείου Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 206 – Τροποποίηση του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 (Α’ 87)
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 207 – Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 1 του Ν. 25/1975 (Α’ 74)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 208 – Τροποποίηση του άρθρου 99 του Ν. 4483/2017 (Α’ 107)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 209 – Aστυνόμευση και καθαρισμός ρεμάτων και απαλλοτριώσεων χώρων παρά τα ρέματα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 233 – Μεταφορά Διευθύνσεων και Τμημάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων σε συνιστώμενες περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών – Διατάξεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικών με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 234 – Θέματα ληξιαρχικών πράξεωνΆρθρο 234 – Θέματα ληξιαρχικών πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 235 – Τροποποίηση του άρθρου 3 της κοινής υπουργικής απόφασης αρ. οικ. 4932/2017 «Ρύθμιση θεμάτων τεχνικού και λεπτομερειακού χαρακτήρα για την ίδρυση και λειτουργία κέντρων αποτέφρωσης οστών νεκρών» (Β’ 441)Άρθρο 235 – Τροποποίηση του άρθρου 3 της κοινής υπουργικής απόφασης αρ. οικ. 4932/2017 «Ρύθμιση θεμάτων τεχνικού και λεπτομερειακού χαρακτήρα για την ίδρυση και λειτουργία κέντρων αποτέφρωσης οστών νεκρών» (Β’ 441)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 236 – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 2196/1994Άρθρο 236 – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 2196/1994
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 237 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
27 Απριλίου 2018, 21:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Μαΐου 2018, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 504 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Ένωση Εμμίσθων Δικηγόρων (ΕΕΔ)
Ν. Νικοδήμου 2, Αθήνα, Τ.Κ. 10557 – Τηλ: 2103317194 Φαξ: 2103317308
web: http://emmisthos.bloqspot.com mail: emmisthoi@gmail.com
Αθήνα 14.5.2018
Προς: Υπουργό Εσωτερικών
Ενταύθα
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Στα πλαίσια της διαβούλευσης του Σχεδίου Νόμου με τίτλο «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης -Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής -Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των ΟΤΑ [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ I»] – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟ.ΔΣ.Α – Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση -Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΣ», επιτρέψτε μας να συμβάλλουμε στο διάλογο, προτείνοντας μια διάταξη που αποτελεί πάγιο αίτημα των συναδέλφων μας εμμίσθων δικηγόρων, αλλά έχουμε την άποψη, πως συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία και τη νομική κάλυψη των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού. Σκοπός της διατάξεως είναι να παρέχει τη δυνατότητα απόσπασης εμμίσθων δικηγόρων του δημοσίου τομέα για την κάλυψη των νομικών αναγκών των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού.
Η ως άνω διαδικασία μπορεί να προβλεφθεί νομικά δια της προσθήκης σχετικής διατάξεως στο ανωτέρω σχέδιο νόμου ως εξής:
Αρθρο … Νομική υποστήριξη ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού
«Για την κάλυψη αναγκών των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, σε υπηρεσίες παροχής νομικής υποστήριξης, μπορούν να αποσπώνται δικηγόροι με έμμισθη εντολή από το Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., τις ανεξάρτητες αρχές, ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα όπως αυτός ορίζεται από το ν. 1892/1990 (Α’ 101), έπειτα από πρόταση του αρμοδίου προς πρόσληψη οργάνου των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα στον οποίο υπηρετεί ο δικηγόρος, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη. Η απόσπαση διαρκεί τρία (3) έτη και μπορεί να παρατείνεται μία ή περισσότερες φορές για ίσο χρόνο κάθε φορά.
Ο χρόνος υπηρεσίας των έμμισθων δικηγόρων που διανύεται με απόσπαση λογίζεται, για όλες τις συνέπειες, ως συνεχής πραγματική υπηρεσία στις οργανικές τους θέσεις. Καθόσον δε δια της αποσπάσεως δεν διακόπτεται ο δεσμός των υπαλλήλων ή έμμισθων δικηγόρων με τον φορέα από τον οποίο προέρχονται, βαρύνεται ο φορέας αυτός με τη δαπάνη μισθοδοσίας τους.»
Αιτιολογική έκθεση για τη νομική υποστήριξη QTA α’ και β’ βαθμού
Με τη διάταξη του άρθρου αυτού, προβλέπεται η παροχή νομικής υποστήριξης στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών νομικής υποστήριξης των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, μπορούν να αποσπώνται δικηγόροι με έμμισθη εντολή από το Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα όπως αυτός ορίζεται από το ν. 1892/1990 (Α’ 101). Η ως άνω ρύθμιση κρίνεται απολύτως αναγκαία για την ουσιαστική ενίσχυση της λειτουργίας των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και την βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους. Η δυνατότητα διατήρησης μιας έστω περιορισμένης επαφής με τη νομική καθημερινότητα, καθιστά το δικηγόρο περισσότερο χρήσιμο στη συμβουλευτική του αποστολή στο πλευρό των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού όπου υπηρετεί. Με την προτεινόμενη διάταξη επιτρέπεται σε εμμίσθους δικηγόρους δημοσίων υπηρεσιών και φορέων του δημοσίου τομέα, στο πλαίσιο της ισότιμής μεταχείρισής τους από την Πολιτεία και του σεβασμού της αρχής της αναλογικότητας, να εισφέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με σκοπό την ενδυνάμωση αυτής. Εξάλλου, σε πολλές περιπτώσεις η αξιοποίηση των ειδικών δεξιοτήτων των εμμίσθων δικηγόρων από τους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά σημαντική προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ή απορία, καθώς επίσης και ενδεχόμενη συνάντηση προκειμένου να σας αναπτύξουμε τις απόψεις μας.
Μετά τιμής
Για την Ένωση Εμμίσθων Δικηγόρων (ΕΕΔ)
Ο Πρόεδρος
Ανδρέας Π. Κουτσόλαμπρος
Δικηγόρος
Α. 172
Εφόσον το περιεχόμενο του Τεχνικού Προγράμματος δεν αποτελεί παρά συγκεκριμένο υποσύνολο του προϋπολογισμού του Δήμου, δεν έχει πλέον (και από ετών πλέον) νόημα η διακριτή σύνταξή του.
Προτείνεται η κατάργηση κάθε αναφοράς σε Τεχνικό Πρόγραμμα καθώς και της διατήρησης οποιασδήποτε ειδικής διαδικασίας περί αυτό (π.χ. του Α. 188). Στην πορεία σύνταξης του προϋπολογισμού θα γίνεται και η επεξεργασία όλων των προνοιών που αφορούν τα τεχνικά έργα, μελέτες κλπ.
Όσον αφορά στο „ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΟΤΑ. ΤΜΗΜΑ Α’. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ„ και συγκεκριμένα στα άρθρα 172, 173, 174, 175 έχω να παρατηρήσω τα εξής:
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις καλύπτουν την γραφειοκρατική, τεχνοκρατική και ελεγκτική διαδικασία αναπτυξιακών και οικονομικών δράσεων των ΟΤΑ δεν πραγματοποιούν όμως μια υπέρβαση του εδώ και δεκαετίες επικρατούντος τρόπου κατάρτισης αναπτυξιακού σχεδιασμού: Εκπρόσωποι ΟΤΑ και άλλων κοινωνικών φορέων υποβάλλουν τα αιτήματά τους και μετά από διάφορες προσθαφαιρέσεις καταλήγουν στο τελικό σχέδιο, το οποίο συνήθως αποτελείται κυρίως από τεχνικά έργα.
Με την προϋπόθεση ότι υπάρχει η πρόθεση προσανατολισμού προς μια βιώσιμη, αειφόρο, κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη και επειδή οι τοπικές κοινωνίες είναι προνομοιακός χώρος πειραματισμού και εφαρμογής τέτοιων προγραμμάτων, θεωρώ ότι δυο σημαντικές διαστάσεις παραγνωρίζονται:
Ένα επιστημονικό, ερευνητικό και υποστηρικτικό εργαλείο.
Πέρα από το γεγονός ότι αυτό θα συνέβαλλε στο άνοιγμα και τη σύνδεση των Πανεπιστημίων και των Ερευνητικών Κέντρων με σημαντικές κοινωνικές διεργασίες, θα συνέβαλλε στο να υπάρξει επιτέλους σοβαρή επιστημονική έρευνα που να τροφοδοτεί τα πολιτικά πρόσωπα, τους κοινωνικούς φορείς, αλλά και την κοινωνία με στοιχεία, τάσεις και εξελίξεις και να ενισχύει ένα ορθολογικό κοινωνικό διάλογο βασιμένο σε επιχειρήματα.
Εξάλλου ένα τέτοιο εργαλείο θα παρακολουθούσε σε διαρκή βάση τα τεκτενόμενα σε τοπικό επίπεδο και θα πρότεινε διορθωτικές κινήσεις, θα στήριζε επιστημονικά πρωτοβουλίες και δραστηριότητες, αλλά θα είχε και την αρμοδιότητα ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των τοπικών κοινωνιών σχτικά με δραστηριότητες, δυνατότητες με κατεύθυνση μια βιώσιμη, αειφόρο, κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη.
Η κατεύθυνση αυτή θα είχε φυσικά μια περιβαλλοντική, κοινωνική και πολιτιστική διάσταση. Γεγονός που απαιτεί και επιβάλλει μια διεπιστημονική σύνθεση αυτού του Επιστημονικού Εργαλείου.
Παράλληλα θα πρέπει μετά από έρευνα και διάλογο να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που να καθορίζει τι είναι η βιώσιμη, αειφόρος, κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη και να οριστούν συγκεκριμένα κριτήρια που να αφορούν και να δεσμεύουν όλους τους φορείς δημόσιους, τοπικούς-αυτοδιοικητικούς, ιδιωτικούς και κοινωνικούς.
Την επιστημονική ευθήνη τήρησης των παραπάνω θα είχε το επιστημονικό, ερευνητικό και υποστηρικτικό εργαλείο που περιγράψαμε παραπάνω.
Προφανώς την πολιτική ευθήνη έχουν τα εκλεγμένα πολιτικά όργανα.