Το άρθρο 117 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα
1. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι περιφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι:
α) Δικαστικοί λειτουργοί, αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας και θρησκευτικοί λειτουργοί των γνωστών θρησκειών. Κατ’ εξαίρεση, δικαστικοί λειτουργοί και αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, εφ’ όσον δεν υπηρέτησαν εντός των ορίων της περιφέρειας στην οποία επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα κατά τους τελευταίους εικοσιτέσσερις (24) μήνες πριν τη διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών, μπορούν να είναι υποψήφιοι υπό την προϋπόθεση να παραιτηθούν από τη θέση τους σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 30 του π.δ. 26/2012, πριν την ανακήρυξη των υποψηφίων. Ειδικές διατάξεις που απαγορεύουν την υποβολή ή την αποδοχή της παραίτησης των προσώπων αυτών ή που περιορίζουν το δικαίωμα τους να παραιτηθούν ή την αρμοδιότητα της αρχής να αποδεχθεί την παραίτησή τους εξακολουθούν να ισχύουν.
β) Ο Δημοτικός και Περιφερειακός Διαμεσολαβητής, εφόσον η χωρική του αρμοδιότητα εκτείνεται εντός της περιφέρειας για την οποία θέτει υποψηφιότητα.
γ) Ο Επόπτης ΟΤΑ, στις περιφέρειες στις οποίες εκτεινόταν η αρμοδιότητά του, για πέντε (5) έτη από τη λήξη της θητείας του, ακόμα και αν παραιτηθεί από τη θέση του πριν τη λήξη αυτής.
δ) Διοικητές, υποδιοικητές, πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων, διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, οι οποίοι δεν είναι αιρετοί της τοπικής αυτοδιοίκησης ή δεν έχουν εκλεγεί στα ανωτέρω αξιώματα, στις περιφέρειες στη χωρική περιφέρεια των οποίων εκτείνονταν η αρμοδιότητά τους, μέσα στο δεκαοκτάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών.
ε) Υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των δημοσίων υπηρεσιών, των δήμων, των περιφερειών και των νομικών προσώπων που είναι ενταγμένα στο Μητρώο Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης του δημόσιου τομέα, όπως αυτό ισχύει δώδεκα μήνες πριν τη διενέργεια των εκλογών, οι οποίοι άσκησαν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης ή ανώτερου, μέσα στο δωδεκάμηνο πριν από τη διενέργεια των αυτοδιοικητικών εκλογών, στις περιφέρειες στη χωρική περιφέρεια των οποίων εκτείνονταν η αρμοδιότητα των ανωτέρω οργανικών μονάδων. Στη ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου δεν υπάγονται οι διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι διευθυντές τμημάτων, μονάδων, κλινικών και εργαστηρίων ιατρικής υπηρεσίας του Ε.Σ.Υ., ενώ εμπίπτουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, καθώς και οι Διευθυντές ιατροί που προΐστανται της Ιατρικής Υπηρεσίας και των Κέντρων Υγείας, καθώς και ο υπεύθυνος συντονιστής επιστημονικής λειτουργίας Κέντρου Υγείας.
στ) Όποιοι συνδέονται με την οικεία περιφέρεια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτή συμμετέχει, με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης έργου ή υπηρεσίας με αντικείμενο αξίας πάνω από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ετησίως. Δεν αποτελεί κώλυμα ή ασυμβίβαστο η ιδιότητα του μέλους της διοίκησης ή του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με την οικεία περιφέρεια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτή συμμετέχει, με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητας τους. Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο η σύναψη σύμβασης αγοράς, εκποίησης ή εκμίσθωσης ακινήτων της περιφέρειας, εφόσον η σχετική σύμβαση έχει συναφθεί ύστερα από πλειοδοτική δημοπρασία.
ζ) Γενικοί διευθυντές, διευθύνοντες σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι και εταίροι κεφαλαιουχικών εταιρειών, που έχουν συμβληθεί με την οικεία περιφέρεια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτή συμμετέχει, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρείες υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του συνολικού κεφαλαίου της εταιρείας, καθώς και εταίροι προσωπικών εταιρειών και κοινοπρακτούντα πρόσωπα, που έχουν συμβληθεί με την οικεία περιφέρεια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτή συμμετέχει, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης. Αν η οικεία περιφέρεια συμμετέχει με οποιονδήποτε τρόπο στην επιχείρηση με την οποία συμβάλλεται η ίδια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία μετέχει, δεν υπάρχει ασυμβίβαστο για τους αιρετούς της περιφέρειας που μετέχουν στη διοίκηση της επιχείρησης αυτής.
2. Επιπλέον των οριζόμενων στην προηγούμενη παράγραφο, δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι περιφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι:
α) Εκτελεστικοί γραμματείς περιφερειών, επιστημονικοί και ειδικοί συνεργάτες, δικηγόροι με έμμισθη εντολή των περιφερειών, στις περιφέρειες στις οποίες υπηρέτησαν κατά την προηγούμενη των εκλογών αυτοδιοικητική περίοδο.
β) Με την επιφύλαξη της περ. ε’ της παρ. 1, υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην ίδια περιφέρεια και τα πάσης φύσεως νομικά πρόσωπα τα οποία έχει συστήσει ή στα οποία μετέχει η περιφέρεια. Το κώλυμα αίρεται εφόσον οι υπάλληλοι αυτοί παραιτηθούν από τη θέση τους, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 30 του π.δ. 26/2012, πριν την ανακήρυξη των υποψηφίων και να επανέλθουν στην υπηρεσία, κατά τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 4257/2014.
3. Η ιδιότητα και το αξίωμα του περιφερειακού συμβούλου δεν αποτελεί λόγο ασυμβιβάστου ή αναστολής άσκησης του λειτουργήματός τους για: α) τους δικηγόρους και συμβολαιογράφους, β) τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), τα μέλη Επιστημονικού Προσωπικού των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) και το ειδικό διδακτικό και επιστημονικό προσωπικό τους.
4. Κώλυμα εκλογιμότητας συντρέχει για όσους έχουν εκπέσει από οποιοδήποτε αιρετό αξίωμα τους, κατόπιν αμετάκλητης καταδίκης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εδάφιο γ’ της παρ. 1 του άρθρου 236, καθώς και για όσους για όσους έχουν εκπέσει από το αιρετό αξίωμα τους, κατόπιν πειθαρχικού παραπτώματος, κατά τις διατάξεις του άρθρου 173.
Τα κωλύματα της παρούσας παραγράφου ισχύουν για την επόμενη της έκπτωσης αυτοδιοικητική περίοδο.
5. Περιφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι που αποδέχονται οποιοδήποτε από τα καθήκοντα ή τα έργα που συνιστούν ασυμβίβαστο ή δεν εξόφλησαν την οφειλή τους κατά το άρθρο 118 ή αποκτούν δημοτικότητα σε δήμο εκτός των ορίων της οικείας περιφέρειας, εκπίπτουν από το αξίωμα τους. Το κατά τόπο αρμόδιο Διοικητικό Εφετείο με απόφαση του διαπιστώνει την ύπαρξη του ασυμβιβάστου και την έκπτωση από το αξίωμα, εφόσον υποβληθεί σχετική ένσταση από τα αναφερόμενα στο άρθρο 147, πρόσωπα. Κατά της απόφασης με την οποία διαπιστώνεται το ασυμβίβαστο χωρεί αίτηση αναίρεσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 152.
Τα κωλύματα εκλογιμότητας των άρθρων 10 και 49 πρέπει να ισχύσουν από τις μεθεπόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, για να αποφευχθεί η παραβίαση της συνταγματικής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη,
Η περίπτωση α’ της παραγράφου 2 να αναδιατυπωθεί ως εξής:
2. Επιπλέον των οριζόμενων στην προηγούμενη παράγραφο, δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι περιφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι:
α) Εκτελεστικοί γραμματείς περιφερειών, επιστημονικοί και ειδικοί συνεργάτες, δικηγόροι με έμμισθη εντολή των περιφερειών, στις περιφέρειες στις οποίες υπηρέτησαν κατά την προηγούμενη των εκλογών αυτοδιοικητική περίοδο, εκτός αν παραιτηθούν τουλάχιστον έξι μήνες πριν από την ημερομηνία των εκλογών».
Αντί να καταργούνται και να λιγοστεύουν τα κωλύματα για να βελτιώνουμε την Δημοκρατία εισάγουμε καινούργια. Η παρ.2β εισάγει νέα κωλύματα για υπαλλήλους της περιφέρειας που ούτε ο ν3852/2010-καλλικράτης- προέβλεπε ούτε καν ο ν2218/1994- νομαρχιακή αυτοδιοίκηση-. Είναι αυτό αριστερή – προοδευτική πολιτική;
«Άρση κωλύματος ή ασυμβίβαστου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές»
Στο άρθρο 117 παρ.1 του ν. 3852/2010 προβλέπεται ότι :
«Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι: α) Δικαστικοί λειτουργοί, αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας και θρησκευτικοί λειτουργοί των γνωστών θρησκειών.»
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 παρ. 7 και 8 του ν. 3686/2008 :
«7. Οι ανθυπαστυνόμοι της παραγράφου 2 του άρθρου10, που δεν προάγονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των προηγούμενων παραγράφων, προάγονται με τη συμπλήρωση είκοσι έξι (26) ετών πραγματικής υπηρεσίας από την κατάταξή τους, στο βαθμό του υπαστυνόμου β΄, ύστερα από αίτησή τους που υποβάλλεται μόνο μία (1) φορά, τον Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους αυτού εντός του οποίου συμπληρώνουν τον απαιτούμενο για προαγωγή χρόνο, εφόσον έχουν εγγραφεί σε πίνακα διατηρητέων. Οι ανωτέρω υπαστυνόμοι β΄ εξομοιώνονται με αξιωματικούς του ν.δ. 649/1970 και, με τη συμπλήρωση τριών (3) ετών στο βαθμό τους, προάγονται στο βαθμό του υπαστυνόμου α΄. Δεν προάγονται οι ανθυπαστυνόμοι που έχουν εγγραφεί σε πίνακα διατηρητέων και έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα ή έχουν παραπεμφθεί ενώπιον πειθαρχικού συμβουλίου ή σε δίκη για κακούργημα και η σχετική πειθαρχική υπόθεση εκκρεμεί. Αυτοί κρίνονται εκτάκτως, μετά την άρση του κωλύματος συνεπεία του οποίου δεν προήχθησαν και, αν εγγραφούν σε πίνακα διατηρητέων, προάγονται, αναδρομικά, από τη χρονολογία προαγωγής νεοτέρου τους, ανακτώντας την αρχαιότητά τους.
8. Οι υπαστυνόμοι β΄ και υπαστυνόμοι α΄ της προηγούμενης παραγράφου εκτελούν τα καθήκοντα του βαθμού τους, κατέχουν οργανική θέση ανθυπαστυνόμου και μετατίθενται, αποσπώνται και μετακινούνται ως ανθυπαστυνόμοι. Όταν καταλαμβάνονται από το όριο ηλικίας προάγονται, οι μεν υπαστυνόμοι β΄ στους βαθμούς του υπαστυνόμου α΄ και αστυνόμου β΄, οι δε υπαστυνόμοι α΄ στο βαθμό του αστυνόμου β΄, εκτός οργανικών θέσεων, τιθέμενοι εκτός υπηρεσίας, τριάντα (30) ημέρες προ της καταλήψεώς τους από το όριο ηλικίας, εφόσον κρίνονται ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους, και αποστρατεύονται αυτεπαγγέλτως την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, με το βαθμό στον οποίο προήχθησαν. Για τους αξιωματικούς που προάγονται κατά την παρούσα παράγραφο δεν εφαρμόζονται οι περί 35ετίας διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ. 24/1997 (ΦΕΚ 29/Α΄).»
Από την ανάγνωση των παραπάνω διατάξεων προκύπτει ότι ανθυπαστυνόμοι της Ελληνικής Αστυνομίας που πρόκειται να προαχθούν σε υπαστυνόμους β΄ κλπ με τη συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών υπηρεσίας, είτε δεν θα μπορούν να είναι υποψήφιοι για τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης, είτε αν εκλεγούν προ της προαγωγής τους, θα αναγκασθούν εν συνεχεία να παραιτηθούν ή να εκπέσουν του αξιώματος τους.
Για λόγους διεύρυνσης των δημοκρατικών δικαιωμάτων των αστυνομικών και ιδίως αυτού του «εκλέγεσθαι» καθώς και της παροχής δυνατότητας των ήδη εκλεγμένων αιρετών υπηρετούντων στις ένοπλες δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας να επαναδιεκδικήσουν την εκλογή τους, προτείνεται στην επικείμενη αναδιάρθρωση του «Καλλικράτη» η εισαγωγή σχετικής ρύθμισης που θα επιτρέπει την υποβολή υποψηφιότητας και τη συμμετοχή σε τοπικά, δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια, των κατώτερων αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφάλειας.
Σε περίπτωση που δημιουργούνται ζητήματα Συνταγματικότητας, προτείνεται η εισαγωγή ρύθμισης που θα επιτρέπει την συμμετοχή στις αυτοδιοικητικές εκλογές των κατώτερων αξιωματικών που δεν προέρχονται από τις παραγωγικές σχολές αξιωματικών και προάγονται με τα έτη υπηρεσίας, όπως πχ οι υπαστυνόμοι προερχόμενοι από ανθυπαστυνόμους του άρθρου 7 παρ. 7 του ν. 3686/2008 οι οποίοι σε τελική ανάλυση λαμβάνουν «κατ΄ επίφαση» τον βαθμό του αξιωματικού αφού εξακολουθούν να κατέχουν οργανική θέση ανθυπαστυνόμου ενώ σύμφωνα με το άρθρο 124 ν. 4472/2017 κατατάσσονται στη Β΄ μισθολογική κατηγορία και όχι στην Α΄ με την οποία αμοίβονται οι αξιωματικοί των παραγωγικών σχολών.
Συνεπώς το άρθρο 117 παρ. 1 του Ν. 3852/2010 που αφορά την εκλογιμότητα για τις περιφερειακές εκλογές μπορεί να αναδιατυπωθεί ως εξής:
«1. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι:
α) Δικαστικοί λειτουργοί, ανώτεροι ή ανώτατοι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας και θρησκευτικοί λειτουργοί των γνωστών θρησκειών.»…
Η΄ να προστεθεί εδάφιο ως εξής:
«1. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι:
α) Δικαστικοί λειτουργοί, αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας και θρησκευτικοί λειτουργοί των γνωστών θρησκειών. Η απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου δεν ισχύει για τους αξιωματικούς του άρθρου 7 παρ. 7 του Ν. 3686/2008»…
Χρήστος Τριγώνης
Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Δήμου Γρεβενών
Αντιπρόσωπος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Γρεβενών στην ΠΟΑΣΥ
Πρώην Γραμματέας Δημοσίων Σχέσεων ΠΟΑΣΥ
ΣΠΡΩΧΝΕΤΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΕΡΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ. ΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ
ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΣΑΙ ΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ-ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΩΝ? – ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ, ΕΙΣΑΙ ΕΡΓΑΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ?-ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ. ΕΙΣΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟΣ-ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ-ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΤΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ?- ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ, ΕΙΣΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ? ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ. Η δυνατότητα συμμετοχής στις δημοκρατικές διαδικασίες των πολιτών, προάγει την Δημοκρατία και θα πρέπει να βρίσκεται στην καρδιά της ιδεολογίας ενός αριστερού κόμματος όπως ο ΣΥΡΙΖΑ. Κάπως έτσι διαμορφώθηκε το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την τοπική αυτοδιοίκηση, όπου απλά και ξεκάθαρα αναφέρεται: « Τα υπάρχοντα κωλύματα για τους δημοσίους υπαλλήλους καταργούνται» βλέπε: https://drive.google.com/file/d/0B7ZZM-OmCoXbak14YmJBcjR6bU0/edit σελίδα 3 παρ. 1.2 και http://syriza-aftodioikisi.blogspot.gr/search/label/%CE%98%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82 ανάρτηση Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2014. Με το παρόν νομοσχέδιο αναπαράγονται αυτολεξεί όλα τα απαρχαιωμένα κωλύματα που προβλέπονταν από τα προηγούμενα εκλογικά συστήματα. Η διατήρηση των κωλυμάτων δείχνει ότι δεν υπάρχει πρόθεση για εκσυγχρονισμό και εκδημοκρατισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης και πλήρη μεταστροφή και συντήρητικοποίηση του κυβερνόντος κόμματος. Η πρόβλεψη της παραγράφου 2β αποκλείει την υποψηφιότητα σε εργάτες πρασίνου, αποκομιδής απορριμμάτων, διοικητικών, οικονομολόγων, μηχανικών, γεωπόνων, τεχνικών υπαλλήλων των δήμων κλπ, την ίδια στιγμή που μπορούν να μετέχουν στις εκλογές ως υποψήφιοι εφοριακοί, τελωνιακοί, αστυνομικοί, εκπαιδευτικοί και πολλοί άλλοι υπάλληλοι που υπηρετούν στα όρια του Δήμου. και σε θέσεις που προφανώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν το εκλογικό σώμα, εάν αυτός είναι ο φόβος. Αφαιρείται έτσι το δικαίωμα στη συμμετοχή στην Δημοκρατία σε ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ σε όλη την Ελλάδα χωρίς πραγματικό όφελος. Το κώλυμα της παρ. 1ε είναι αρκετό και εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία των υπαλλήλων που πραγματικά ασκούν εξουσία με μικρή έκπτωση στο δικαίωμα των πολιτών να εκλέγονται. Έτσι επιβάλλεται η απαλοιφή του πρώτου εδαφίου της παρ.2β. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΤΑ Α΄& Β’ ΒΑΘΜΟΥ (ΟΧΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ) ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΤΑ ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΝ ΠΩΣ ΑΥΤΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ. ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΕΔΑΦΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡ.2Β ΤΩΡΑ!!!!!!!
Ενώ στο προεκλογικό του πρόγραμμα για την τοπική αυτοδιοίκηση ο ΣΥΡΙΖΑ υποσχόταν « Τα υπάρχοντα κωλύματα για τους δημοσίους υπαλλήλους καταργούνται» βλέπε: https://drive.google.com/file/d/0B7ZZM-OmCoXbak14YmJBcjR6bU0/edit σελίδα 3 παρ. 1.2 και http://syriza-aftodioikisi.blogspot.gr/search/label/%CE%98%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82 ανάρτηση Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2014, το παρόν νομοσχέδιο διατηρεί όλα τα απαρχαιωμένα κωλύματα που προβλέπονταν από τα προηγούμενα εκλογικά συστήματα αλλά εισάγει και νέα.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι το νομοσχέδιο είναι προχειρογραμμένο μιας και το άρθρο 49 αποτελεί αντιγραφή του άρθρου 10 –που αφορά τους Δήμους- του ίδιου νομοσχεδίου. Έτσι παρεισέφρησε και η παρ.2β που εισάγει νέα κωλύματα για υπαλλήλους της περιφέρειας που ούτε ο ν3852/2010-καλλικράτης- προέβλεπε ούτε καν ο ν2218/1994- νομαρχιακή αυτοδιοίκηση-. Φαίνεται ζούσαμε σε πιο δημοκρατική κοινωνία το 1994 από σήμερα.
Για την περίπτωση που δεν μπήκε κατά λάθος να πούμε ότι η πρόβλεψη της παραγράφου 2β αποκλείει την υποψηφιότητα σε εργάτες πρασίνου, αποκομιδής απορριμμάτων, διοικητικών, οικονομολόγων, μηχανικών, γεωπόνων, τεχνικών υπαλλήλων της περιφέρειας κλπ, την ίδια στιγμή που μπορούν να μετέχουν στις εκλογές ως υποψήφιοι εφοριακοί, τελωνιακοί, αστυνομικοί, εκπαιδευτικοί και πολλοί άλλοι υπάλληλοι που υπηρετούν στα όρια της περιφέρειας και σε θέσεις που προφανώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν το εκλογικό σώμα, εάν αυτός είναι ο φόβος. Αφαιρείται έτσι το δικαίωμα στη συμμετοχή στην Δημοκρατία σε χιλιάδες πολίτες σε όλη την Ελλάδα χωρίς πραγματικό όφελος.
Το κώλυμα της παρ. 1ε είναι αρκετό και εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία των υπαλλήλων που πραγματικά ασκούν εξουσία με μικρή έκπτωση στο δικαίωμα των πολιτών να εκλέγονται. Έτσι επιβάλλεται η απαλοιφή του πρώτου εδαφίου της παρ.2β.