1. Οι υποψήφιοι/ες για διορισμό ή πρόσληψη σε θέσεις για τις οποίες απαιτείται τίτλος σπουδών δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) κατατάσσονται σε πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων:
Α. Τίτλοι σπουδών
Τίτλος σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη: οι μονάδες του βαθμού του τίτλου σπουδών υπολογιζόμενες σε δεκάβαθμη κλίμακα με δύο δεκαδικά ψηφία και πολλαπλασιαζόμενες με τον αριθμό εξήντα (60).
Για τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ, δεύτερος τίτλος σπουδών της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας και τομέα, όπως αυτός καθορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4485/2019 (Α΄ 114), με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη: εκατόν (100) μονάδες. Ως δεύτερος τίτλος σπουδών, για τις θέσεις κατηγορίας ΠΕ θεωρείται μόνο τίτλος Α.Ε.Ι., ενώ για τις θέσεις κατηγορίας ΤΕ μόνο τίτλος Τ.Ε.Ι..
Για την κατηγορία ΔΕ, δεύτερος τίτλος σπουδών σε αντικείμενο συναφές με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης και της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας (επιπέδου) με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη: εκατόν δέκα (110) μονάδες. Ο δεύτερος τίτλος σπουδών μπορεί να είναι είτε δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είτε Πτυχίο ή Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, επιπέδου 5 που χορηγείται στους αποφοίτους του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» ή στους αποφοίτους Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) ύστερα από πιστοποίηση από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) είτε δίπλωμα επαγγελματικής εκπαίδευσης επιπέδου 5 που χορηγείται στους αποφοίτους των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Α.Ε.Ι. και βαθμολογείται εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου.
Μόνο για τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ:
α. Διδακτορικό δίπλωμα: πεντακόσιες (500) μονάδες.
β. Δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης: διακόσιες πενήντα (250) μονάδες.
Αν ο υποψήφιος κατέχει δεύτερο δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών, βαθμολογείται επιπλέον με εκατόν πενήντα (150) μονάδες.
Β. Εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης:
Επτά (7) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες.
Ως εμπειρία νοείται η απασχόληση με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης, όπως αυτό περιγράφεται στην προκήρυξη, μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο ο υποψήφιος μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία και ως προς την περίπτωση που απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, μετά τη λήψη της άδειας. Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί νόμος ή κανονιστική πράξη, που ορίζει τα σχετικά με τις προϋποθέσεις νόμιμης άσκησης του επαγγέλματος και λήψης της σχετικής άδειας άσκησης επαγγέλματος, και μεταξύ αυτού και της σχετικής προκήρυξης δεν είναι δυνατόν να συμπληρωθεί χρονικά η συνολική εμπειρία των ογδόντα τεσσάρων (84) μηνών, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο του παρόντος κριτηρίου Β`, δύναται, κατ’ εξαίρεση, να αναγνωρισθεί η εμπειρία σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο ο/η υποψήφιος/α μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία. Στις περιπτώσεις που για την πλήρωση ορισμένων θέσεων ορίζεται από την προκήρυξη ως τυπικό προσόν διορισμού εξειδικευμένη εμπειρία, πέραν του είδους και του χρονικού διαστήματος αυτής, βαθμολογείται επίσης και η εμπειρία που διαθέτει ο/η υποψήφιος/α σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το αντικείμενο των προς πλήρωση θέσεων, για το υπολειπόμενο, κατά περίπτωση, χρονικό διάστημα και μέχρι συμπλήρωσης των ογδόντα τεσσάρων (84) μηνών εμπειρίας, προσμετρούμενη μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία και ως προς την περίπτωση που απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, μετά τη λήψη της άδειας.
Για την απόδειξη του κριτηρίου της εμπειρίας ο/η υποψήφιος/α προσκομίζει βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα για τη χρονική διάρκεια της ασφάλισής του. Επιπλέον, αν πρόκειται για μισθωτό/ή, πρέπει να δηλώσει στην ηλεκτρονική του αίτηση, επακριβώς, τη χρονική διάρκεια και το είδος της εμπειρίας του/της καθώς και τα στοιχεία του εργοδότη του/της, φυσικού προσώπου ή της επωνυμίας της επιχείρησης αν πρόκειται για νομικό πρόσωπο. Αν πρόκειται δε για ελεύθερο επαγγελματία, πρέπει να δηλώσει τη χρονική διάρκεια της εμπειρίας του/της, καθώς και ότι πραγματοποίησε συγκεκριμένες εργασίες, μελέτες ή έργα συναφή με το αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης. Αν για την πλήρωση ορισμένων θέσεων ορίζεται ως τυπικό προσόν εξειδικευμένη εμπειρία, ο/η υποψήφιος/α που έχει απασχοληθεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, προσκομίζει επιπλέον και μία (1) τουλάχιστον σχετική σύμβαση ή δελτία παροχής υπηρεσιών που καλύπτουν ενδεικτικώς τη διάρκεια και το είδος της εξειδικευμένης εμπειρίας.
Στις περιπτώσεις εργαζομένων σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αναγνώριση τυχόν προϋπηρεσίας εφαρμόζονται τα ισχύοντα περί δικαιώματος άσκησης επαγγέλματος στο κράτος – μέλος που παρασχέθηκε η εργασία. Για την αξιολόγηση αυτής απαιτείται η προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης από το αρμόδιο κατά νόμο όργανο του κράτους – μέλους προέλευσης.
Η κατάταξη όλων των υποψηφίων, εχόντων και μη εχόντων εμπειρία, γίνεται με βάση τη βαθμολογία τους σε όλα τα βαθμολογούμενα κριτήρια. Η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως βαθμολογούμενο κριτήριο για το πενήντα τοις εκατό (50%) των θέσεων που προκηρύσσονται ανά φορέα, κλάδο ή ειδικότητα και περιφερειακή ενότητα. Για κλάσμα μισής μονάδας και πάνω, διατίθεται μία θέση στην κατηγορία όσων έχουν εμπειρία. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες, από ειδική διάταξη νόμου ή κατά τον οργανισμό ή κανονισμό του οικείου φορέα, η εμπειρία προβλέπεται ως προϋπόθεση διορισμού ή πρόσληψης. Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με εμπειρία, οι θέσεις που παραμένουν κενές καλύπτονται από υποψηφίους χωρίς εμπειρία, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που κατά τον οργανισμό ή κανονισμό του οικείου φορέα η εμπειρία προβλέπεται ως προϋπόθεση διορισμού.
Γ. Γνώση ξένης γλώσσας
α) Για άριστη γνώση: εκατό (100) μονάδες, β) για πολύ καλή γνώση: εβδομήντα (70) μονάδες, γ) για καλή γνώση: σαράντα (40) μονάδες. Βαθμολογείται αθροιστικά η γνώση έως και τριών (3) ξένων γλωσσών.
Η συνολική βαθμολογία των υποψηφίων προκύπτει από το άθροισμα των μονάδων που αντιστοιχούν στα ανωτέρω Α, Β και Γ κριτήρια κατάταξης.
Δ. Εντοπιότητα
Σε κάθε περίπτωση προτάσσονται των λοιπών υποψηφίων, ανεξάρτητα από το σύνολο των μονάδων που συγκεντρώνουν σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου αυτής, οι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων, των περιφερειακών ενοτήτων ή των νησιών ή των παραμεθορίων περιοχών που προβλέπονται στην περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 11, καθώς και της περ. ε’ της ίδιας παραγράφου, εφόσον όλοι οι ανωτέρω επιθυμούν τον διορισμό τους σε θέσεις των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 7 στην αντίστοιχη περιφερειακή ενότητα ή νησί ή παραμεθόριο περιοχή ή δήμο και δεσμεύονται να υπηρετήσουν σε αυτές επί μία τουλάχιστον δεκαετία. Για την εφαρμογή του παρόντος, ως μόνιμη κατοικία νοείται η φορολογική κατοικία του υποψηφίου. Ο τρόπος απόδειξης της φορολογικής κατοικίας, συμπεριλαμβανομένου και του ελάχιστου χρόνου συνδρομής της εν λόγω προϋπόθεσης στο πρόσωπο του/της υποψηφίου/ας, ορίζεται με την προκήρυξη. Η πρόταξη λόγω εντοπιότητας ισχύει μεταξύ των υποψηφίων που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα του ιδίου πίνακα κατάταξης, κύριου ή επικουρικού.
Σε περίπτωση ισοβαθμούντων στη συνολική βαθμολογία υποψηφίων κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, προηγείται ο/η υποψήφιος/α που έχει περισσότερες μονάδες στο πρώτο κριτήριο (τίτλος σπουδών) και, αν αυτές συμπίπτουν, στο δεύτερο κριτήριο και ούτω καθεξής. Αν εξαντληθούν όλα τα κριτήρια χωρίς να καταστεί δυνατός ο καθορισμός της σειράς μεταξύ των ισοβαθμούντων, προηγείται αυτός που έχει τον αρχαιότερο τίτλο σπουδών με βάση το έτος απόκτησής του και αν αυτός συμπίπτει προηγείται ο μεγαλύτερος στην ηλικία με βάση την ημερομηνία γέννησής του ενώ αν εξαντληθούν όλα τα παραπάνω κριτήρια, η μεταξύ τους σειρά καθορίζεται σε δημόσια κλήρωση, η οποία διενεργείται πριν την κατάρτιση των οριστικών πινάκων, εφαρμοζομένων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 13.
2. Για τις θέσεις για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού απαιτείται τίτλος υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (κατηγορία ΥΕ), η σειρά κατάταξης των υποψηφίων καθορίζεται κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων:
A. Αριθμός τέκνων: Διακόσιες (200) μονάδες για καθένα ανήλικο τέκνο. Αν ο/η υποψήφιος/α είναι τέκνο πολύτεκνης οικογένειας, τριακόσιες (300) μονάδες. Αν ο/η υποψήφιος/α είναι τέκνο τρίτεκνης οικογένειας, διακόσιες (200) μονάδες.
B. Χρόνος ανεργίας: Για κάθε εξάμηνο συνεχόμενης, έως την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, ανεργίας και έως δέκα (10) συνολικά, πενήντα (50) μονάδες. Ο υπολογισμός του χρόνου ανεργίας γίνεται από την τελευταία ημέρα της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων και προς τα πίσω και αφορά σε συνεχόμενα πλήρη εξάμηνα ανεργίας. Εάν από την προσκομισθείσα βεβαίωση ανεργίας προκύπτει διακοπή αυτής εντός της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, ο υπολογισμός του χρόνου ανεργίας γίνεται από την ημερομηνία διακοπής και προς τα πίσω.
Γ. Εμπειρία με την έννοια της απασχόλησης με σχέση εργασίας ή σύμβασης έργου στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή της άσκησης επαγγέλματος σε οποιαδήποτε καθήκοντα ή έργα και ανεξαρτήτως έτους κτήσης τίτλου σπουδών: Επτά (7) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες. Η εμπειρία σε οποιαδήποτε καθήκοντα ή έργα αποδεικνύεται με βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα από την οποία να προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης.
Δ. Ηλικία: Για ηλικία έως και 32 ετών εβδομήντα πέντε (75) μονάδες.
Η συνολική βαθμολογία των υποψηφίων προκύπτει από το άθροισμα των μονάδων που αντιστοιχούν στα ανωτέρω Α έως και Δ κριτήρια κατάταξης.
Ε. Εντοπιότητα: Εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 1.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας υποψηφίων κατηγορίας ΥΕ, στη συνολική βαθμολογία προηγείται αυτός/αυτή που έχει περισσότερες μονάδες στο πρώτο κριτήριο και, αν αυτές συμπίπτουν, αυτός/αυτή που έχει περισσότερες μονάδες στο δεύτερο κριτήριο και ούτω καθεξής. Αν και πάλι ισοβαθμούν, προηγείται αυτός/αυτή που έχει απολυτήριο γυμνασίου και μεταξύ αυτών αυτός/αυτή που έχει μεγαλύτερο βαθμό και, αν αυτός συμπίπτει, προηγείται ο/η μεγαλύτερος/η στην ηλικία με βάση την ημερομηνία γέννησής τους, ενώ, αν εξαντληθούν όλα τα παραπάνω κριτήρια, η μεταξύ τους σειρά καθορίζεται με δημόσια κλήρωση, η οποία διενεργείται πριν από την κατάρτιση των οριστικών πινάκων, εφαρμοζομένων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 13.
3. Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, ως χρόνος εμπειρίας για όλες τις κατηγορίες προσωπικού θεωρείται και η συμμετοχή στα προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας (STAGE) του Ο.Α.Ε.Δ., η στρατιωτική θητεία καθώς και η έρευνα ή συμμετοχή σε ερευνητικά κέντρα ή προγράμματα, με τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται με την προκήρυξη πλήρωσης θέσεων. Για τον υπολογισμό των μονάδων στο κριτήριο της εμπειρίας υπολογίζεται και ο χρόνος που διανύθηκε βάσει συμβάσεων μιας μέρας.
4. Οι μισθωτοί/ες και οι απασχολούμενοι/ες με σύμβαση έργου σε φορείς του δημόσιου τομέα μπορούν, εναλλακτικά, αντί της βεβαίωσης του ασφαλιστικού φορέα, να προσκομίσουν βεβαίωση του οικείου δημόσιου φορέα από την οποία να προκύπτουν το είδος, η συμβατική σχέση και η χρονική διάρκεια της απασχόλησης.
5. Για τους/τις υποψηφίους/ες των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ που ανατράφηκαν σε δημόσιο, εκκλησιαστικό, δημοτικό ή κοινοτικό βρεφοκομείο ή ορφανοτροφείο ιδρύματος ή σωματείου, επί επταετία τουλάχιστον, ανεξαρτήτως της ηλικίας εισαγωγής τους σε αυτά, η συνολική βαθμολογία που συγκεντρώνουν κατά τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες διορισμού ή πρόσληψης σε θέσεις τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού. καθώς και ιδρυμάτων τους ή επιχειρήσεών τους ή άλλων νομικών τους προσώπων, βάσει προκηρύξεων σύμφωνα με τη διαδικασία και τα κριτήρια του παρόντος άρθρου, προσαυξάνεται κατά εκατό (100) μονάδες. Ως βρεφοκομείο ή ορφανοτροφείο νοείται και κάθε άλλη δομή των φορέων του προηγούμενου εδαφίου που επιτελεί το ίδιο έργο με αυτό του βρεφοκομείου ή ορφανοτροφείου, ανεξάρτητα από την ονομασία της, σύμφωνα με βεβαίωση που εκδίδεται από το αρμόδιο Υπουργείο.
Κριτήρια επιλογής προσωπικού με σειρά προτεραιότητας
1.Οι υποψήφιοι/ες για διορισμό ή πρόσληψη σε θέσεις για τις οποίες απαιτείται τίτλος σπουδών δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) κατατάσσονται σε πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη Ε. Αριθμός τέκνων: Τριακόσιες(300) μονάδες για καθένα ανήλικο τέκνο.
Ε. Αν ο/η υποψήφιος/α είναι τέκνο πολύτεκνης οικογένειας ή τρίτεκνης οικογένειας, τριακόσιες (300) μονάδες.
βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων:
2. Για τις θέσεις για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού απαιτείται τίτλος υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (κατηγορία ΥΕ), η σειρά κατάταξης των υποψηφίων καθορίζεται κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων:
A. Αριθμός τέκνων: Διακόσιες (200) μονάδες για καθένα ανήλικο τέκνο.
Αν ο/η υποψήφιος/α είναι τέκνο πολύτεκνης οικογένειας ή τρίτεκνης οικογένειας, τριακόσιες (300) μονάδες.
Δ. Ηλικία: Για ηλικία έως και 35 ετών εβδομήντα πέντε (75) μονάδες.
Για ηλικία άνω των 50 ετών εκατόν πενήντα (150) μονάδες.
Προτείνω τελικά, τη κατάργηση του ΑΣΕΠ. Σχολιάζοντας τα σχόλια και το νομοσχέδιο και ειδικότερα τις μοριοδοτήσεις – αιτούμενες απο σχολιαστές και προτεινόμενες του νομοσχεδίου-, όλες οι θέσεις μπορούν να καλύπτονται άνετα απο τέκνα τριτέκνων και πολυτέκνων (ώς να αποφάσισαν εκείνα τη γέννησή τους και όχι οι γονείς τους που μόνο εκείνοι θα έπρεπε να μοριοδοτούνται), συγγενείς ΑΜΕΑ (και όχι αποκλειστικά οι ίδιοι), νέους πτυχιούχους χωρίς προυπηρεσία αλλα με ποσόστωση ηλικίας και βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ 3 και πτυχίο 5 μετα μάλιστα απο άπειρα χρόνια, πτυχιούχους άλλων ασχέτων με το κύριο απαιτούμενο πτυχίο άλλων πτυχίων και μεταπτυχιακών που όλοι γνωρίζουν πως διατίθενται, κάτοικους δήθεν παραμεθορίων που απλά φορολογούνται εκεί μέσω internet αλλα χρόνια τώρα αλλού διαμένουν (όπως ακριβώς συμβαίνει με τους ετεροδημότες στις εκλογές) και γενικά απο τους πάντες πλην των πραγματικά κοπιασάντων και αυτών που έχουν πραγματικά προσόντα. Πάμε ολοταχώς για ένα κράτος ποιότητας.Εκφράζω σαν πολίτης τη λύπη μου.
Σε μια εποχή που υπογεννητικότητα είναι το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδος για τα επόμενα χρόνια, θα έπρεπε να δίνονται ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ κίνητρα στους τρίτεκνους, κι όχι να αφαιρούνται δικαιώματα.
Στηρίξτε την τρίτεκνη οικογένεια για να έχει μέλλον η ΕΛΛΑΔΑ μας !
Πρέπει να στηρίζονται οι τρίτεκνες οικογένειες και να δίνονται κίνητρα.
Προτείνεται να βαθμολογείται με 500 το συναφές και με 300 μόρια το μη συναφές διδακτορικό, με 250 το συναφές και με 150 το μη συναφές μεταπτυχιακό και η μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου να μείνει ως έχει στο ν. 2190/1994.
Παρ.2: Όπως και στο άρθρο 26 του σχεδίου νόμου, η προστασία των συγγενών ΑμεΑ πρέπει να αποτυπώνεται και στο πεδίο των κριτηρίων του άρθρου 27 για τις θέσεις που απαιτούν, ως τυπικό προσόν διορισμού, τίτλο υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ΥΕ).
Στο σημείο αυτό, με έρεισμα την πρόβλεψη εφαρμογής (στο άρθρο 35, παρ. 12, περ. ιβ του νομοσχεδίου), της διάταξης της παραγράφου 9 του άρθρου 25 του Ν.4440/2016, όπως ισχύει, αναφορικά με τη μοριοδότηση συγγενών ΑμεΑ, για τις συμβάσεις εργασίας ΙΔΟΧ, με πολλαπλασιαστή δύο μονάδων στο ποσοστό αναπηρίας, προτείνουμε την προσθήκη περίπτωσης / διατύπωσης ως εξής:
«ΣΤ. Αναπηρία γονέα, τέκνου, αδελφού/ής ή συζύγου υποψηφίου: Εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην περ. ιβ’ της παραγράφου 12 του άρθρου 35 του παρόντος.
Σε κάθε περίπτωση, το ποσοστό επί του συνόλου των διατιθέμενων προς διορισμό ή πρόσληψη υποψηφίων από τον οικείο οριστικό πίνακα κατάταξης, της κατηγορίας ΥΕ, και κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, δεν μπορεί να υπολείπεται του πέντε τοις εκατό (5%) για συγγενείς ΑΜΕΑ».
Σε κάθε περίπτωση, προκρίνουμε, για κάθε συμβατική σχέση (συμβάσεις εργασίας ΙΔΟΧ, μόνιμες θέσεις, συμβάσεις ΙΔΑΧ), ως κοινωνικά δικαιότερη την εφαρμογή του συστήματος μοριοδότησης του άρθρου 4 του Ν.2643/1998 (πολλαπλασιαστής επτά μονάδων στο ποσοστό αναπηρίας).
Θεωρούμε αυτονόητο ότι όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του βαθμού αναπηρίας, τόσο πιο αναγκαία γίνεται η ενίσχυση των «εγγυήσεων» σταδιοδρομίας για τα άτομα αυτά και τα μέλη των οικογενειών τους, ιδίως σε περιόδους έντονης κοινωνικής διακινδύνευσης, όπως ισχύει σήμερα.
Άρθρο 27 Κριτήρια επιλογής προσωπικού με σειρά προτεραιότητας
1) Θεωρούμε πως πρέπει να καταργηθεί το κριτήριο της προϋπηρεσίας για τις θέσεις Α.με.Α λαμβάνοντας υπόψη ότι η προϋπηρεσία έχει καταργηθεί για όλες τις υπόλοιπες θέσεις στο εν λόγω νομοσχέδιο και δεν αντιλαμβανόμαστε για ποιο λόγο ισχύει για τις θέσεις που αντιστοιχούν στα άτομα με αναπηρία, τα οποία, επιπρόσθετα, δεν έχουν και τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης στην αγορά εργασίας.
2) Στην παρ. 2 πρέπει να μοριοδοτηθούν και οι συγγενείς ατόμων με αναπηρία. Προτείνουμε, το σύστημα μοριοδότησης που αναφέρεται στο άρθρο 4 του ν. 2643/98, σύμφωνα με το οποίο, το ποσοστό αναπηρίας πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή 7, να εφαρμοστεί και στους συγγενείς ατόμων με αναπηρία που κάνουν αιτήσεις και για τις μόνιμες θέσεις ή αορίστου χρόνου, διότι όσοι έχουν μεγαλύτερο ποσοστό αναπηρίας έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για προστασία από το νόμο. Άλλωστε, η αντίστοιχη διάταξη αναλογικά εφαρμοζόμενη όπως ισχύει στο άρθρο 25, παρ. 9, του ν.4440/2016, έχει μεταφερθεί αυτούσια στο άρθρο 35, παρ. 12 του παρόντος σχεδίου νόμου για τις θέσεις ορισμένου χρόνου.
Προσθήκη περ. ΣΤ στην παρ. 2 ως ακολούθως (βλ. με έντονη γραμματοσειρά):
«ΣΤ. Αναπηρία γονέα, τέκνου, αδελφού/ής ή συζύγου υποψηφίου: Υποψήφιος/α με γονέα, τέκνο, αδελφό/ή ή σύζυγο με αναπηρία σε ποσοστό εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω. Το ποσοστό αναπηρίας πολλαπλασιάζεται με τον συντελεστή επτά (7).
Σε κάθε περίπτωση, το ποσοστό επί του συνόλου των διατιθέμενων προς διορισμό ή πρόσληψη υποψηφίων από τον οικείο οριστικό πίνακα κατάταξης, της κατηγορίας ΥΕ, και κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, δεν μπορεί να υπολείπεται του πέντε τοις εκατό (5%) για συγγενείς ατόμων με αναπηρία»
3) Θεωρούμε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η ισχύς του άρθρου 62 ν.4590/2019, σύμφωνα με το οποίο: «Τα άτομα με κώφωση ή βαρηκοΐα με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον, τα οποία κατέχουν τη Βεβαίωση Επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008 (Α` 199), διορίζονται ή προσλαμβάνονται στις προκηρυσσόμενες θέσεις της περίπτωσης γ` της παρ. 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (Α` 28), χωρίς να απαιτείται η απόδειξη γνώσης ξένης γλώσσας, εκτός εάν η γνώση ξένης γλώσσας καθορίζεται ως απαιτούμενο τυπικό προσόν για την οικεία θέση από τον οργανισμό του φορέα»