1. Οι εσωτερικοί ελεγκτές εξετάζουν και αξιολογούν την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου και βοηθούν τον φορέα να προλαμβάνει τις περιπτώσεις απάτης.
2. Σε περίπτωση ενδείξεων απάτης δεν μπορεί να ανατεθεί η διενέργεια ερευνών στους εσωτερικούς ελεγκτές. Στην περίπτωση αυτή, οι εσωτερικοί ελεγκτές θέτουν υπόψη του επικεφαλής του φορέα τα στοιχεία που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή των ελέγχων.
Αρχική Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής ΚυβέρνησηςΆρθρο 20 Εσωτερικοί ελεγκτές και απάτη
Άρθρο 20 Εσωτερικοί ελεγκτές και απάτη
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ– ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 4 Έννοια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Δομικά στοιχεία του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διάρθρωση Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου (αρμοδιότητες και ρόλοι)
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 7 Ανεξαρτησία της λειτουργίας του εσωτερικού ελέγχου
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 8 Επιτροπή Ελέγχου
- 44 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΟΝΑΔΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 9 Σύσταση, οργάνωση και στελέχωση της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Στόχοι και αρμοδιότητες Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κανονισμός Λειτουργίας Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κώδικας Δεοντολογίας Εσωτερικών Ελεγκτών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ετήσια Έκθεση με Γνώμη του Προϊσταμένου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΡΓΟΥ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 14 Ετήσιο Πρόγραμμα Εργασιών της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Στάδια έργων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 16 Παρακολούθηση της υλοποίησης των συστάσεων του Εσωτερικού Ελέγχου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 Πρόγραμμα Αξιολόγησης και Βελτίωσης Ποιότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Πρόσβαση εσωτερικών ελεγκτών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμός εμπειρογνωμόνων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 20 Εσωτερικοί ελεγκτές και απάτη
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 Χρήση προτύπων και βέλτιστων πρακτικών εσωτερικού ελέγχου
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 22 Αρμόδιοι φορείς για τον συντονισμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της λειτουργίας των Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Άρθρο 23 Οργανόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4440/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ρυθμίσεις Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 3528/2007
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 Θέματα υπηρεσιακής κατάστασης Υπηρεσιακών Γραμματέων – Τροποποίηση της περ. στ’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3213/2003
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ρυθμίσεις για τη μοριοδότηση της εμπειρίας και της άσκησης καθηκόντων ευθύνης –Τροποποίηση της υποπερ. ββ της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 85 ν. 3528/2007
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ρυθμίσεις για τη νομική υποστήριξη υπαλλήλων του δημοσίου τομέα και αιρετών τοπικής αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 52 ν. 4674/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 Ρυθμίσεις για τη διενέργεια αξιολόγησης – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 15 και της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4369/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 Αιρετοί υπηρετούντες σε παραμεθόριες περιοχές – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμου και Περιφέρειας – Τροποποίηση της περ. δ’ της παρ. 1 των άρθρων 72 και 176 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32 Μεταβατικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 33 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Φεβρουαρίου 2021, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Μαρτίου 2021, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 242 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Δυνάμει του άρθρου 39 του Ν.4622/2019, οι Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου (εφεξής Μ.Ε.Ε.) συνιστώνται ανά Υπουργείο σε επίπεδο Διεύθυνσης και «είναι αρμόδιες για το Υπουργείο και τους εποπτευόμενους από αυτό φορείς, οι οποίοι δεν έχουν δική τους Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου» (άρθρο 39 παρ.2 Ν.4622/2019). Οι Δήμοι είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που εποπτεύονται κατά το Νόμο από το Υπουργείο Εσωτερικών. Συνεπώς το Υπουργείο Εσωτερικών είναι υπεύθυνο για την σύσταση Μ.Ε.Ε. που θα έχει αρμοδιότητα στους εποπτευόμενους από αυτό φορείς, ήτοι και στους Δήμους που δεν διαθέτουν δικές τους Μ.Ε.Ε.
Το πρόβλημα έλλειψης προσωπικού στους νησιωτικούς Δήμους είναι γνωστό. Τη στιγμή που οι ίδιοι οι Δήμαρχοι ενεργούν κατ΄ ουσίαν ως υπάλληλοι των Δήμων τους αναλαμβάνοντας οι ίδιοι διοικητικές και γραφειοκρατικές εργασίες που απέχουν των αμιγώς πολιτικών καθηκόντων τους, είναι τουλάχιστον άτοπο να ζητείται να προχωρήσουν οι διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου και μάλιστα κατά τρόπο επιτακτικό. Οι μικροί νησιωτικοί και απομακρυσμένοι Δήμοι δεν μπορούν ούτε τα τέλη ύδρευσης να εισπράξουν, πώς ακριβώς θα εφαρμόσουν τις διαδικασίες των Μ.Ε.Ε.;
Ως μόνη ρεαλιστική και εφαρμόσιμη λύση προκειμένου και ο μικρότερος Δήμος της Χώρας να αποκτήσει άμεσα αξιόπιστο και διαφανές σύστημα εσωτερικού ελέγχου, είναι η παροχή εκ του Νόμου της δυνατότητας ανάθεσης του εσωτερικού ελέγχου σε εξωτερικό ελεγκτή, προερχόμενο από το Μητρώο Εσωτερικών Ελεγκτών του Υπουργείου Οικονομικών, όπως ακριβώς δηλαδή προβλέπεται για τον εσωτερικό έλεγχο των μονάδων υγείας (άρθρο 25 Ν.4025/2011). Σας παρακαλώ, όπως προβείτε σε σχετική νομοθετική πρόβλεψη, προκειμένου αντίστοιχη διάταξη να μπορεί να ισχύσει και για τον εσωτερικό έλεγχο των Ο.Τ.Α. με άμεση εφαρμογή.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΘ. ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ
Μέλος Εθνικής Αντιπροσωπείας στην Επιτροπή των Περιφερειών της ΕΕ
Πρόεδρος Δικτύου Δήμων Νήσων Αττικής
Πρόεδρος Επιτροπής Νήσων της ΚΕΔΕ
Μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) της ΚΕΔΕ
«Δεν αναφέρεται ο τρόπος συνεργασίας όλων των φορέων με τη Μονάδα εσωτερικού ελέγχου, τον Επικεφαλής φορέα και την Επιτροπή Ελέγχου. Δεν αναφέρεται ποιος θα έχει το συντονισμό»
Το σχόλιο αυτό αφορά το επόμενο άρθρο. Εκ παραδρομής συνδέθηκε με αυτό.
Άρθρο 20
Προτείνουμε την τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 20 όσον αφορά τις περιπτώσεις απάτης με την ακόλουθη προσθήκη: Ο εσωτερικός έλεγχος προλαμβάνει τις περιπτώσεις απάτης, μέσω της ανίχνευσης και του εντοπισμού των σχετικών κινδύνων.
Δεν αναφέρεται ο τρόπος συνεργασίας όλων των φορέων με τη Μονάδα εσωτερικού ελέγχου, τον Επικεφαλής φορέα και την Επιτροπή Ελέγχου. Δεν αναφέρεται ποιος θα έχει το συντονισμό.
Δεν αναφέρεται ποιος θα έχει την αρμοδιότητα διενέργειας ελέγχου απάτης. Σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές αυτό αποτελεί αρμοδιότητα της δεύτερης γραμμής. Παρόλα αυτά στο άρθρο 10. 2 ιε) αναφέρεται ότι «ο εσωτερικός ελεγκτής γνωστοποιεί αμελλητί στις αρμόδιες υπηρεσίες και στον πειθαρχικό Προϊστάμενο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τυχόν ενδείξεις απάτης ή έλλειψης ακεραιότητας ή πειθαρχικής ευθύνης υπαλλήλων».
Στην παράγραφο 2. Σε περίπτωση ενδείξεων απάτης πρέπει καταρχάς να ενημερώνεται η Επιτροπή Ελέγχου και εν συνεχεία ο επικεφαλής του φορέα, εκτός εάν η Επιτροπή αποφασίσει διαφορετικά.
Πολύ σωστή η διάκριση. Θα πρέπει να θεσπιστούν διακριτοί ρόλοι ευρύτερα:
α) Εσωτερικών Ελεγκτών
β) Επιθεωρητών (- Ανακριτών)
Με βρίσκετε κάθετο με την παράγραφο 2. Και αν εμπλεκόμενος στην απάτη είναι ο επικεφαλής του φορέα; Σας παραπέμπω στα IIA Standards:
1210.A2 – Internal auditors must have sufficient knowledge to evaluate the risk of fraud and the manner in which it is managed by the organization, but are not expected to have the expertise of a person whose primary responsibility is detecting and investigating fraud.
2060 – Reporting to Senior Management and the Board
The chief audit executive must report periodically to senior management and the board on the internal audit activity’s purpose, authority, responsibility, and performance relative to its plan and on its conformance with the Code of Ethics and the Standards. Reporting must also include significant risk and control issues, including fraud risks, governance issues, and other matters
that require the attention of senior management and/or the board.
2120.A2 – The internal audit activity must evaluate the potential for the occurrence of fraud and how the organization manages fraud risk.
Επίσης δεν έχετε κάνει καμία αναφορά σε whistleblowing policies
Παρ ότι το FRAUD αποτελεί ένα πολύ σύνθετο θέμα, εκτιμώ ότι το άρθρο είναι στην ορθή κατεύθυνση.