1. Έως τις 31 Μαρτίου κάθε έτους, ο Προϊστάμενος της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου υποβάλλει την Ετήσια Έκθεση του προηγούμενου έτους, στον επικεφαλής του φορέα και στην Επιτροπή Ελέγχου. Η Έκθεση συντάσσεται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα για την Επαγγελματική Εφαρμογή του Εσωτερικού Ελέγχου.
2. Η Ετήσια Έκθεση κοινοποιείται αμελλητί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας και στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών.
3. Ο Προϊστάμενος της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου παρέχει Γνώμη στον επικεφαλής του φορέα, για τη συνολική επάρκεια των ενεργειών, διαδικασιών και της διακυβέρνησης, τη διαχείριση κινδύνων και τις δικλίδες ελέγχου σε συνολικό επίπεδο ή για μεμονωμένες διαδικασίες, λειτουργίες και τμήματα του φορέα. Η Γνώμη συνοδεύει την Ετήσια Έκθεση που υποβάλλεται στον επικεφαλής του φορέα, βασίζεται στα αποτελέσματα του έργου και των δραστηριοτήτων της Μονάδας και λαμβάνει τη μορφή της διαβεβαίωσης (θετικής, αρνητικής ή με επιφύλαξη).
Αρχική Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής ΚυβέρνησηςΆρθρο 13 Ετήσια Έκθεση με Γνώμη του Προϊσταμένου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
Άρθρο 13 Ετήσια Έκθεση με Γνώμη του Προϊσταμένου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ– ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 4 Έννοια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Δομικά στοιχεία του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διάρθρωση Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου (αρμοδιότητες και ρόλοι)
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 7 Ανεξαρτησία της λειτουργίας του εσωτερικού ελέγχου
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 8 Επιτροπή Ελέγχου
- 44 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΟΝΑΔΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 9 Σύσταση, οργάνωση και στελέχωση της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Στόχοι και αρμοδιότητες Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κανονισμός Λειτουργίας Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κώδικας Δεοντολογίας Εσωτερικών Ελεγκτών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ετήσια Έκθεση με Γνώμη του Προϊσταμένου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΡΓΟΥ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 14 Ετήσιο Πρόγραμμα Εργασιών της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Στάδια έργων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 16 Παρακολούθηση της υλοποίησης των συστάσεων του Εσωτερικού Ελέγχου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 Πρόγραμμα Αξιολόγησης και Βελτίωσης Ποιότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Πρόσβαση εσωτερικών ελεγκτών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμός εμπειρογνωμόνων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 20 Εσωτερικοί ελεγκτές και απάτη
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 Χρήση προτύπων και βέλτιστων πρακτικών εσωτερικού ελέγχου
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 22 Αρμόδιοι φορείς για τον συντονισμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της λειτουργίας των Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Άρθρο 23 Οργανόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4440/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ρυθμίσεις Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 3528/2007
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 Θέματα υπηρεσιακής κατάστασης Υπηρεσιακών Γραμματέων – Τροποποίηση της περ. στ’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3213/2003
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ρυθμίσεις για τη μοριοδότηση της εμπειρίας και της άσκησης καθηκόντων ευθύνης –Τροποποίηση της υποπερ. ββ της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 85 ν. 3528/2007
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ρυθμίσεις για τη νομική υποστήριξη υπαλλήλων του δημοσίου τομέα και αιρετών τοπικής αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 52 ν. 4674/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 Ρυθμίσεις για τη διενέργεια αξιολόγησης – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 15 και της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4369/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 Αιρετοί υπηρετούντες σε παραμεθόριες περιοχές – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμου και Περιφέρειας – Τροποποίηση της περ. δ’ της παρ. 1 των άρθρων 72 και 176 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32 Μεταβατικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 33 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Φεβρουαρίου 2021, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Μαρτίου 2021, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 242 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Η τεκμηρίωση της γνώμης είναι ουσιαστικό συστατικό της ετήσιας έκθεσης, όπου θα πρέπει να παρέχεται ενημέρωση ως προς τους σημαντικότερους εγγενείς κινδύνους που αναγνωρίστηκαν, το ελεγκτικό έργο στην περιοχή αυτή και τους σημαντικότερους υπολειπόμενους κινδύνους. Η επάρκεια αυτής της τεκμηρίωσης αποτελεί και κριτήριο αξιολόγησης του ίδιου του ελεγκτικού έργου.
Ορθώς το σχόλιο του ΙΙΑ Greece (και άλλων σχολιαστών, όπως του κ. Λιναρδάτου) επισημαίνει το αντικείμενο επί του οποίου μπορεί να εκφραστεί γνώμη.
Μέχρι να υπάρξει μια επαρκής κάλυψη του audit universe, η έκφραση γνώμης με την μορφή της τριβάθμιας κλίμακας που αναφέρεται στο 13.3 δεν προσφέρει ουσιαστική αξία. Είναι αντιληπτό βέβαια ότι ο νόμος γράφεται για διαχρονική ισχύ, και όχι για την μεταβατική περίοδο της πρώτης περιόδου εφαρμογής του, όμως ίσως είναι σκόπιμο να υπάρχει μια σχετική πρόβλεψη ώστε να μην απαξιωθεί η γνώμη τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του νόμου.
Επίσης όπως επισημαίνεται και από τον Δρ. Κουτούπη, η κλίμακα παραπέμπει σε ορολογία ορκωτού ελεγκτή.
Συμφωνώ και με την παρατήρηση του κ. Χατζηγρηγορίου, ότι θα επικρατήσει (χωρίς επαρκή τεκμηρίωση) η γνώμη με επιφύλαξη.
Ο Προϊστάμενος της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου παρέχει Γνώμη στον επικεφαλής του φορέα, η οποία γνώμη όμως δεν θα μπορεί να είναι για το σύνολο του Συστήματος Ελέγχου του φορέα, καθώς είναι αδύνατο με το παρόν ανθρώπινο δυναμικό και τους διαθέσιμους πόρους να πραγματοποιούνται ελεγκτικές διαδικασίες σε όλα τα πεδία ελέγχου κάθε έτος. Η Γνώμη αυτή δεν θα πρέπει να λαμβάνει τη μορφή της εύλογης διαβεβαίωσης (reasonable assurance), αλλά θα πρέπει να περιορίζεται στο εύρος των ελεγκτικών διαδικασιών που πραγματοποιούνται κάθε έτος και να έχει τη μορφή περιορισμένης διασφάλισης (limited assurance).
1&2 ->Αναφορικά με την Ετήσια Έκθεση που υποβάλλεται στον επικεφαλής του φορέα και η οποία βασίζεται στα αποτελέσματα του έργου και των δραστηριοτήτων της Μονάδας συμφωνούμε και νομίζουμε ότι μπορεί να παραμείνει. Όμως, η Γνώμη δύναται να εκφραστεί από τον Προϊστάμενο της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου μόνο ως προς τις περιοχές που έλεγξε και όχι επί της συνολικής επάρκειας των ενεργειών, διαδικασιών και της διακυβέρνησης, τη διαχείριση κινδύνων και τις δικλίδες ελέγχου σε συνολικό επίπεδο. Δοθείσης και της έλλειψης πόρων η έκφραση Γνώμης με τη μορφή της διαβεβαίωσης (θετικής, αρνητικής ή με επιφύλαξη) όπως περιγράφεται στο νομοσχέδιο, θα είναι πρακτικά αδύνατη, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια εφαρμογής του νόμου, κάτι που ενδεχομένως αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα προσέλκυσης στελεχών στις Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου. Παράδειγμα αποτελεί ένας Δήμος ο οποίος απαρτίζεται από 22 Διευθύνσεις και απασχολεί 4.000 υπαλλήλους, διαχειρίζεται έναν τεράστιο όγκο ενεργειών που προκύπτουν από πολύ μεγάλο αριθμό διαδικασιών οι οποίες είναι πρακτικά αδύνατον να ελεγχθούν στο σύνολό τους. Η έκφραση γνώμης με επιφύλαξη -που κατά την άποψή μας θα επικρατήσει- δεν προάγει τη διασφάλιση σε έναν οργανισμό.
Στην παράγραφο 3, εκτιμώ ότι είναι παρακινδυνευμένο να εκφράζεται ¨Γνώμη¨ για τη συνολική επάρκεια των ενεργειών, διαδικασιών και της διακυβέρνησης, τη διαχείριση κινδύνων και τις δικλίδες ελέγχου σε συνολικό επίπεδο. Μπορεί να εκφραστεί ¨Γνώμη¨ για τις περιοχές που ελέγχθηκαν, όχι για όλες.
Επίσης για να εκφραστεί επίσημη ¨Γνώμη¨ για τη συνολική λειτουργία ενός φορέα, η οποία θα αποστέλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στην ΕΑΔ, θα πρέπει να λειτουργεί συγκροτημένη και εκπαιδευμένη ΜΕΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στη συγκεκριμένη διάταξη θα αντιταχθούν και οι αιρετές διοικήσεις αλλά και οι υπάλληλοι- εσωτερικοί ελεγκτές παρότι η ανεξαρτησία τους κατοχυρώνεται πλέον και με τον υπό ψήφιση νόμο. Η έκφραση γνώμης θα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί στον Δήμαρχο για παράδειγμα χωρίς πιέσεις και γνωρίζουμε όλοι τους λόγους. Κατά την επαγγελματική μου γνώμη, είναι απαραίτητη η έκθεση αλλά θα συμφωνούσα με την άποψη ότι θα βοηθούσε να είναι έκφραση γνώμης με σχόλια χωρίς βαθμολογία ή με μεγαλύτερη διαβάθμιση
O CAE εκφέρει γνώμη επί του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου και αναφέρεται στο Διοικητικό Συμβούλιο μέσω της Επιτροπής Ελέγχου.
Για να είναι σε θέση να αναφέρει ότι «Η Έκθεση συντάσσεται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα για την Επαγγελματική Εφαρμογή του Εσωτερικού Ελέγχου» θα πρέπει να έχει περάσει Quality Assessment Review απο External Independent Assessor που θα επιβεβαιώνει ότι η μονάδα Fully conforms with the Standards.
Ενώ η Γνώμη της Μονάδας είναι απαραίτητη οι επιλεγμένες βαθμολογίες παραπέμπουν σε ορολογία Ορκωτού και όχι Εσωτερικού Ελεγκτή. Είναι εκτός τόπου και χρόνου να αναφερόμαστε για αρνητική γνώμη σε εργασίες Εσωτερικού Ελέγχου ή για επιφυλάξεις. Θα πρέπει να υιοθετηθεί έκφραση γνώμης με διαβαθμίσεις και σχετική επεξήγηση ανά διαβάθμιση.
Το 31 Μαρτίου θα είναι αδύνατο να τηρηθεί δεδομένου ότι η έκθεση που είναι κοντά στο κλείσιμο του έτους μπορεί να καθυστερήσει
το 30 Ιουνίου θεωρώ ότι ειναι πιο ορθολογική επιλογή (όπως και στις εισηγμένες εταιρίες)
επίσης η γνώμη πρέπει να παραληφθεί (θετική, αρνητική, με επιφύλαξη) διότι ολοι θα υπογράφουν με επιφύλαξη. ολα τα ευρηματα και οι διαδικασίες που ελέγχονται δεν είναι οι ίδιες. Αυτό ισως να μπορεί να γίνει ανά σοβαρό εύρημα
Τέλος στην ετήσια έκθεση να περιλαμβάνονται μόνο τα σημαντικότερα ευρήματα και όχι ευρήματα που άπτονται σε συνήθεις λειτουργικές οι διοικητικές διαδικασίες.