Οι ρυθμίσεις του παρόντος έχουν εφαρμογή σε όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, που καθορίζονται με την παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143).
Αρχική Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής ΚυβέρνησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ– ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ– ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ– ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 4 Έννοια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Δομικά στοιχεία του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διάρθρωση Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου (αρμοδιότητες και ρόλοι)
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 7 Ανεξαρτησία της λειτουργίας του εσωτερικού ελέγχου
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 8 Επιτροπή Ελέγχου
- 44 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΟΝΑΔΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 9 Σύσταση, οργάνωση και στελέχωση της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Στόχοι και αρμοδιότητες Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κανονισμός Λειτουργίας Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κώδικας Δεοντολογίας Εσωτερικών Ελεγκτών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ετήσια Έκθεση με Γνώμη του Προϊσταμένου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΡΓΟΥ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 14 Ετήσιο Πρόγραμμα Εργασιών της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Στάδια έργων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 16 Παρακολούθηση της υλοποίησης των συστάσεων του Εσωτερικού Ελέγχου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 Πρόγραμμα Αξιολόγησης και Βελτίωσης Ποιότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Πρόσβαση εσωτερικών ελεγκτών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ορισμός εμπειρογνωμόνων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 20 Εσωτερικοί ελεγκτές και απάτη
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 Χρήση προτύπων και βέλτιστων πρακτικών εσωτερικού ελέγχου
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 22 Αρμόδιοι φορείς για τον συντονισμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της λειτουργίας των Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Άρθρο 23 Οργανόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4440/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ρυθμίσεις Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 3528/2007
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 Θέματα υπηρεσιακής κατάστασης Υπηρεσιακών Γραμματέων – Τροποποίηση της περ. στ’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3213/2003
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ρυθμίσεις για τη μοριοδότηση της εμπειρίας και της άσκησης καθηκόντων ευθύνης –Τροποποίηση της υποπερ. ββ της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 85 ν. 3528/2007
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ρυθμίσεις για τη νομική υποστήριξη υπαλλήλων του δημοσίου τομέα και αιρετών τοπικής αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 52 ν. 4674/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 Ρυθμίσεις για τη διενέργεια αξιολόγησης – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 15 και της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4369/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 Αιρετοί υπηρετούντες σε παραμεθόριες περιοχές – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμου και Περιφέρειας – Τροποποίηση της περ. δ’ της παρ. 1 των άρθρων 72 και 176 του ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32 Μεταβατικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 33 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Φεβρουαρίου 2021, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Μαρτίου 2021, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 242 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Στην πράξη μέχρι τώρα, ο Εσωτερικός Έλεγχος αφορούσε μόνο τον κεντρικό Δήμο και δεν κάλυπτε τα νομικά πρόσωπα αυτού. Αντιλαμβάνομαι ότι πλέον θα αφορά και τα νομικά πρόσωπα τόσο ΝΠΔΔ αλλά και του ν.3429, όπως για παράδειγμα Αναπτυξιακές Εταιρίες. Θα συσταθούν ωστόσο χωριστές Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου σε κάθε νομικό πρόσωπο ή θα καλύπτει το αντικείμενο η κεντρική Μονάδα που θεωρώ αδύνατον και πρακτικά γιατί απαιτείται μεγάλος αριθμός ελεγκτών αλλά και εξ ορισμού δεν γίνεται καθώς θα προκύψουν θέματα υπαγωγής και αναφοράς του εσωτερικού ελέγχου. Χρήζει διευκρίνησης το ζήτημα αυτό. Η ανάγκη ωστόσο να ελέγχονται τα επιμέρους νομικά πρόσωπα είναι πολύ μεγάλη γιατί πολλές φορές οι κίνδυνοι είναι πολύ μεγαλύτεροι εκεί λόγω υποστελέχωσης και έλλειψης οργάνωσης στον τρόπο λειτουργίας τους.
Με βάση τη διατύπωση που προτείνεται, εξαιρούνται από την εφαρμογή του νομοσχεδίου τα -εκτός Γενικής Κυβέρνησης- ΝΠΔΔ, και τις εκτός αυτής δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς του Κεφαλαίου Α` του ν. 3429/2005 (Α’314). Οι φορείς αυτοί εμπίπτουν στην έννοια του Δημοσίου Τομέα όπως ορίζεται στην περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014. Ορισμένοι, δε, ειδικά από τις ΔΕΚΟ ενδεχομένως να έχουν την υποχρέωση εφαρμογής του άρθρου 4 του ν.3429/05 για τον εσωτερικό έλεγχο.
Επίσης, στο πεδίο εφαρμογής περιλαμβάνεται (εξ ορισμού) η Κεντρική Διοίκηση και συγκεκριμένα: η Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Υπουργεία, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, και οι Ανεξάρτητες Αρχές χωρίς νομική προσωπικότητα όπως η ΑΑΔΕ και η ΕΑΔ.
Ειδικά για τις τελευταίες, καθώς και για τα Υπουργεία οι προβλέψεις περί εσωτερικού ελέγχου ρυθμίζονται ήδη από το ν. 4622/2019 ή άλλη ειδική νομοθεσία.
Συνεπώς, ανάλογα με το ποιο είναι το επιθυμητό πεδίο εφαρμογής, και εφόσον κρίνεται κατά πόσο τα Υπουργεία θα πρέπει να περιληφθούν ή όχι εκ νέου στο παρόν, θα ήταν περισσότερο σαφές να δηλώνεται ρητά ο υποτομέας του Δημοσίου Τομέα, π.χ.:
«Οι ρυθμίσεις του παρόντος έχουν εφαρμογή στις παρακάτω οντότητες όπως ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.4270/2014:
Α. Στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις
Β. Τα ΝΠΔΔ, τα ΝΠΙΔ, και τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές με νομική προσωπικότητα, που περιλαμβάνονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, αλλά δεν ανήκουν στους υποτομείς των ΟΤΑ και των ΟΚΑ.
Γ. Τους ΟΤΑ A’ και Β’ βαθμού, και τα ΝΠΔΔ και ΝΠΔΔ που ανήκουν, ελέγχονται ή χρηματοδοτούνται από τους ΟΤΑ.
Δ. Τους ΟΚΑ (Ασφαλιστικά Ταμεία, Οργανισμούς Απασχόλησης και Οργανισμούς Παροχής Υπηρεσιών Υγείας).
Ε. Τα εκτός Γενικής Κυβέρνησης ΝΠΔΔ, και τις εκτός αυτής δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς του Κεφ.Α’ του ν. 3429/2005.»
ή εναλλακτικά για λόγους απλότητας:
«Οι ρυθμίσεις του παρόντος έχουν εφαρμογή στους φορείς του Δημοσίου Τομέα όπως αυτός ορίζεται στην περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.4270/2014, εξαιρουμένων των φορέων της Κεντρικής Διοίκησης» (που ήδη ρυθμίζονται από άλλη νομοθεσία)
Λάμπρος Καφίδας
Προϊστάμενος Υπηρεσίας Συντονισμού
Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί με αναλυτική παράθεση ποιοι εάν ο Νόμος αφορά εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Εσωτερικών ή όλο το Δημόσιο.
Πρόταση στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για προσθήκη άρθρου-τροποποίησης του άρθρου 17 του Π.Δ 26/2012
Προτείνω λοιπόν την προσθήκη άρθρου στο νομοσχέδιο που να τροποποιεί το άρθρο 17 του Π.Δ 26/2012. Να καθιερωθεί ηλεκτρονική εφαρμογή στο ΥΠΕΣ για την υποβολή ενστάσεων. Δηλαδή. Τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι δήμοι της χώρας πιστεύω δεν τηρούν την υποχρέωση ανάρτησης των εκλογικών καταλόγων επί το πρώτο δεκαήμερο του μήνα από την λήξη του διμήνου της εκλογικής αναθεώρησης. Για αυτό προτείνω την καθιέρωση ηλεκτρονικής εφαρμογής στο ΥΠΕΣ και την ανάρτηση όλων των εκλογικών καταλόγων σε αυτή την εφαρμογή για την υποβολή ηλεκτρονικά τυχόν ενστάσεων. Και ειδικά που διανύουμε την πανδημία του COVID-19 είναι ότι πρέπει για να αποφεύγονται οι συνωστισμοί στους δήμους
Ευχαριστώ πολύ
Γεώργιος Χρήστος Σταθάς
Θα πρέπει σαφώς εδώ να οριστεί κριτήριο για τα ΝΠΔΔ και τα ΝΠΙΔ των ΟΤΑ για την ύπαρξη αυτοτελών Υπηρεσιών Εσωτερικού Ελέγχου τα οποία όμως θα αναφέρονται στην επιτροπή Εσωτερικού Ελέγχου των ΟΤΑ
Θεωρώ πως το κριτήριο αυτό θα πρέπει να είναι το ύψος των κονδυλίων του Π/Υ που διαχειρίζεται το ΝΠΙΔ ή το ΝΠΔΔ
Για παράδειγμα ο δήμος Ηλιούπολης στον οποίο διαμένω έχει 3 ΝΠΔΔ ΠΑΟΔΗΛ, ΚΑΦΑΔΑΗΛ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ.
Από αυτά τα 3 μόνο Ο ΠΑΟΔΗΛ δικαιολογεί ξεχωριστή υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου η οποία όμως θα αναφέρεται στην Επιτροπή Ελέγχου του Δήμου.
Τα άλλα 2 ΝΠΔΔ δεν διακαιολογούν ξεχωριστή υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου, και στο όποιο πρόγραμμα εσωτερικού ελέγχου θα πρέπει να περιλαμβάνονται ως ελεγχόμενες μονάδες και αυτά τα ΝΠΔΔ