1. Τα ψηφοδέλτια κατασκευάζονται από λευκό χαρτί.
2. Τα ψηφοδέλτια, για όλη την Επικράτεια, έχουν σχήμα ορθογώνιο.
3. Η εκτύπωση των εντύπων ψηφοδελτίων είναι με μαύρη απόχρωση.
4. Στο επάνω μέρος του ψηφοδελτίου σημειώνονται το όνομα και το έμβλημα του συνδυασμού, εφόσον αυτό υπάρχει, όπως αναγράφονται στην απόφαση ανακήρυξης.
5. Στο ψηφοδέλτιο μετά από το όνομα και το έμβλημα του συνδυασμού, εφόσον αυτό υπάρχει, αναγράφονται, κατά σειρά, όπως αναφέρονται στην απόφαση ανακήρυξης:
α) Το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο του υποψήφιου δημάρχου. Δίπλα ή κάτω από τα ονοματεπωνυμικά στοιχεία του υποψήφιου δημάρχου τίθεται η ένδειξη «ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ» εντός ή εκτός παρένθεσης.
β) Το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων με αλφαβητική σειρά, ανεξαρτήτως εκλογικής περιφέρειας Στη συνέχεια παρατίθεται εντός παρένθεσης η εκλογική περιφέρεια στην οποία είναι υποψήφιοι.
γ) Ο τίτλος «Υποψήφιοι Σύμβουλοι της Δημοτικής Κοινότητας» ακολουθούμενος από το όνομα της δημοτικής κοινότητας και από κάτω το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο ή μητρώνυμο των υποψηφίων συμβούλων της δημοτικής κοινότητας του συνδυασμού ή
δ) Ο τίτλος «Υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας» ακολουθούμενος από το όνομα της δημοτικής κοινότητας και στη συνέχεια το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο του υποψηφίου προέδρου της δημοτικής κοινότητας του συνδυασμού.
6. Σε περίπτωση επανάληψης της ψηφοφορίας, σύμφωνα με το άρθρο 23, χρησιμοποιούνται νέα ψηφοδέλτια τα οποία περιλαμβάνουν τα στοιχεία της παρ. 4 και της περ. α) της παρ. 5.
Αρχική Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 18 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 18 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων
- 57 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Άρθρο 1 Δημοτικές αρχές
- 100 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αρχές δημοτικών κοινοτήτων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 3 Διάρκεια δημοτικής περιόδου
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΚΛΟΓΕΙΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΙΝ Άρθρο 4 Δικαίωμα του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγεινΆρθρο 5 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Εκλογικοί κατάλογοιΆρθρο 6 Εκλογικοί κατάλογοι
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΚΛΟΓΙΜΟΙ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ Άρθρο 7 Προσόντα εκλογιμότητας
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 8 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ασυμβίβαστο λόγω οφειλών
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΔΡΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Άρθρο 10 Εκλογικές περιφέρειες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Έδρες δημοτικών συμβούλων κάθε εκλογικής περιφέρειας
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΛΟΓΩΝ Άρθρο 12 Αρμόδιο δικαστήριο
- 350 ΣχόλιαΆρθρο 13 Κατάρτιση συνδυασμών – Υποβολή υποψηφιοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Αντικατάσταση υποψηφίων που παραιτήθηκαν ή απεβίωσαν
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Ανακήρυξη και κοινοποίηση συνδυασμών και υποψηφίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Δικαιώματα συνδυασμών και υποψηφίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 Πρόγραμμα της εκλογής
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 18 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Εκτύπωση και διανομή των ψηφοδελτίων
- 121 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σταυροί προτίμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Άκυρα ψηφοδέλτιαΆρθρο 21 Άκυρα ψηφοδέλτια
- 26 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ Άρθρο 22 Επιτυχών συνδυασμός δημάρχου και επιλαχόντες συνδυασμοί του δημοτικού συμβουλίου – Εκλογή δημάρχου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Επαναληπτική ψηφοφορία
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25 Κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Παραίτηση ή θάνατος υποψηφίου δημάρχου σε περίπτωση επαναληπτικής ψηφοφορίαςΆρθρο 26 Παραίτηση ή θάνατος υποψηφίου δημάρχου σε περίπτωση επαναληπτικής ψηφοφορίας
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 27 Εκλογή συμβούλων δημοτικών κοινοτήτων
- 219 ΣχόλιαΆρθρο 28 Εκλογή προέδρων δημοτικών κοινοτήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Τακτικοί και αναπληρωματικοί δημοτικοί σύμβουλοι – ΙσοψηφίαΆρθρο 29 Τακτικοί και αναπληρωματικοί δημοτικοί σύμβουλοι – Ισοψηφία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι δημοτικών κοινοτήτων – ΙσοψηφίαΆρθρο 30 Τακτικοί και αναπληρωματικοί σύμβουλοι δημοτικών κοινοτήτων – Ισοψηφία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 31 Μετάδοση των αποτελεσμάτωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 31 Μετάδοση των αποτελεσμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Εξαγωγή και δημοσίευση των αποτελεσμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Έκθεση πρακτικώνΆρθρο 33 Έκθεση πρακτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 34 Επικύρωση της εκλογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 34 Επικύρωση της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Ορκωμοσία αιρετώνΆρθρο 35 Ορκωμοσία αιρετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αποποίηση της εκλογήςΆρθρο 36 Αποποίηση της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Παραίτηση αιρετώνΆρθρο 37 Παραίτηση αιρετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Αντικατάσταση και αναπλήρωση συμβούλωνΆρθρο 38 Αντικατάσταση και αναπλήρωση συμβούλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίωνΆρθρο 39 Εκλογή εξαιτίας διάλυσης συμβουλίων
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΚΛΟΓΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ Άρθρο 40 Περιφερειακές αρχές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Διάρκεια περιφερειακής περιόδου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΚΛΟΓΕΙΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΙΝ Άρθρο 42 Δικαίωμα του εκλέγεινΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΚΛΟΓΕΙΣ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΙΝ Άρθρο 42 Δικαίωμα του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγεινΆρθρο 43 Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Εκλογικοί κατάλογοιΆρθρο 44 Εκλογικοί κατάλογοι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΚΛΟΓΙΜΟΙ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ Άρθρο 45 Προσόντα εκλογιμότηταςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΚΛΟΓΙΜΟΙ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ Άρθρο 45 Προσόντα εκλογιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Ασυμβίβαστο λόγω οφειλών
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ – ΕΔΡΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Άρθρο 48 Εκλογικές περιφέρειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Έδρες περιφερειακών συμβούλων κάθε εκλογικής περιφέρειαςΆρθρο 49 Έδρες περιφερειακών συμβούλων κάθε εκλογικής περιφέρειας
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Άρθρο 50 Κατάρτιση συνδυασμών – Υποβολή υποψηφιοτήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Ανακήρυξη και κοινοποίηση συνδυασμώνΆρθρο 51 Ανακήρυξη και κοινοποίηση συνδυασμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 52 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ – ΣΤΑΥΡΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ Άρθρο 52 Μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Σταυροί προτίμησηςΆρθρο 53 Σταυροί προτίμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Άκυρα ψηφοδέλτιαΆρθρο 54 Άκυρα ψηφοδέλτια
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ Άρθρο 55 Επιτυχών συνδυασμός περιφερειάρχη και επιλαχόντες συνδυασμοί του περιφερειακού συμβουλίου – Εκλογή περιφερειάρχη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Επαναληπτική ψηφοφορίαΆρθρο 56 Επαναληπτική ψηφοφορία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κατανομή των εδρών του περιφερειακού συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Κατανομή των εδρών του περιφερειακού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρειαΆρθρο 58 Κατανομή των εδρών του περιφερειακού συμβουλίου ανά εκλογική περιφέρεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Τακτικοί και αναπληρωματικοί περιφερειακοί σύμβουλοι – ΙσοψηφίαΆρθρο 59 Τακτικοί και αναπληρωματικοί περιφερειακοί σύμβουλοι – Ισοψηφία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 60 Μετάδοση, εξαγωγή και δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εκλογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Άρθρο 60 Μετάδοση, εξαγωγή και δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Έκθεση πρακτικώνΆρθρο 61 Έκθεση πρακτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 62 Επικύρωση της εκλογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ – ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ Άρθρο 62 Επικύρωση της εκλογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Ορκωμοσία αιρετώνΆρθρο 63 Ορκωμοσία αιρετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αποποίηση της εκλογήςΆρθρο 64 Αποποίηση της εκλογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Παραίτηση αιρετών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Αντικατάσταση και αναπλήρωση συμβούλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Εκλογή λόγω διάλυσης συμβουλίωνΆρθρο 67 Εκλογή λόγω διάλυσης συμβουλίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Άρθρο 68 Αναλογική εφαρμογή διατάξεων της εκλογής δημοτικών αρχών στην εκλογή περιφερειακών αρχώνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Άρθρο 68 Αναλογική εφαρμογή διατάξεων της εκλογής δημοτικών αρχών στην εκλογή περιφερειακών αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Άρθρο 69 Εκλογικοί φάκελοι – Λευκά ψηφοδέλτια – Κάλπες ψηφοφορίαςΜΕΡΟΣ Γ’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Άρθρο 69 Εκλογικοί φάκελοι – Λευκά ψηφοδέλτια – Κάλπες ψηφοφορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Εφαρμογή της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτώνΆρθρο 70 Εφαρμογή της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ – ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 71 Δικαίωμα ένστασηςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ – ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 71 Δικαίωμα ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Άσκηση ένστασης – Αρμόδιο δικαστήριοΆρθρο 72 Άσκηση ένστασης – Αρμόδιο δικαστήριο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Προσβαλλόμενη πράξη – Λόγοι ένστασηςΆρθρο 73 Προσβαλλόμενη πράξη – Λόγοι ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Προθεσμία για την άσκηση ένστασηςΆρθρο 74 Προθεσμία για την άσκηση ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Διαδικασία εκδίκασης της ένστασηςΆρθρο 75 Διαδικασία εκδίκασης της ένστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Αίτηση αναίρεσηςΆρθρο 76 Αίτηση αναίρεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Επανάληψη της εκλογής σε περίπτωση ακύρωσηςΆρθρο 77 Επανάληψη της εκλογής σε περίπτωση ακύρωσης
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΕΣ, ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 78 Δημοτικές ενότητες – Μετονομασία κοινοτήτων σε δημοτικές κοινότητες – Επικαιροποίηση ορολογίας – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 Πληθυσμός οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησηςΆρθρο 79 Πληθυσμός οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 80 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 80 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 81 Ειδική μεταβατική διάταξηΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 81 Ειδική μεταβατική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Καταργούμενες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 82 Καταργούμενες διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 83 Καταργούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2021, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2021, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 1236 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης, με την υπ’ αριθ.:46/17-03-2021 απόφασή του ( ΑΔΑ : 63ΘΖΩ1Ν-62Ρ) Εκφράζει τη θέση του ως προς τα παρακάτω σημεία του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών υπό τον τίτλο «Εκλογή Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών» :
• Ξεχωριστά ψηφοδέλτια /ξεχωριστή κάλπη για τους υποψήφιους προέδρους –συμβούλους κοινοτήτων ή ενσωμάτωση σε κοινό ψηφοδέλτιο/κοινή κάλπη (άρθρο 18 του Σχεδίου νόμου) : 28 δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν υπέρ των ξεχωριστών ψηφοδελτίων 6 ψήφισαν υπέρ της ενσωμάτωσης και 3 δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση κατέθεσαν δικό τους ψήφισμα.
Για τον πρώτο βαθμό της Τ.Α., τα προβλήματα της καθημερινότητας είναι κοινά, που μπορεί να είναι πολιτικά, αλλά όχι κομματικά. Εξάλλου, όλα σχεδόν τα ψηφοδέλτια στους δήμους είναι «υπερκομματικά» και δεν απαγορεύεται να ανήκει κάποιος υποψήφιος σε κάποιο κόμμα κι αυτό είναι γνωστό σε όλους.
Ο κάθε υποψήφιος θα κάνει προσωπικό αγώνα με ένα μικρό μανιφέστο, με το βιογραφικό του, τις αρχές και τα πιστεύω του, από όπου θα προκύπτουν οι ικανότητές του, αλλά κυρίως οι δυνατότητές του να διαθέτει ελεύθερο χρόνο να προσφέρει. Για δήμαρχο διαλέγουμε τον καλό συντονιστή. (αφού, ούτε καν ψηφίζει)
Η κακοδαιμονία της Τ.Α. πρώτου βαθμού είναι η ύπαρξη των συνδυασμών. Το σύστημα της απλής αναλογικής, τουλάχιστον για τον Α΄ βαθμό της Τ.Α. είναι αυτονόητο και δεν είναι «προνόμιο» μερικών.
Η απλή αναλογική δεν είναι άποψη συντηρητική, ούτε προοδευτική, αλλά άκρως δημοκρατική. Θα εκλέγονται οι καλύτεροι κατά την κρίση των δημοτών.
Με τους συνδυασμούς, είναι άδικο να συμψηφίζονται και να μεταφέρονται οι ψήφοι και σωρηδόν οι απόψεις, μεταξύ των υποψηφίων και μιλάμε πάντα για τους δήμους.
Στον Β΄ βαθμό, που τα ζητήματα είναι σύνθετα και κομματικά κι εκεί δεν ενδιαφέρει ποιοι θα εκλεγούν και πού, αλλά, συνολικά πόσοι.! Στον πρώτο βαθμό που όλοι γνωριζόμαστε και τα τοπικά καθημερινά προβλήματα είναι απλά και κοινά, μας ενδιαφέρουν τα πρόσωπα και όχι οι αλλοπρόσαλλες και κατευθυνόμενες συλλογικότητες αλλά αυτές που αποφασίζουν λογικά και δημοκρατικά για κάθε ζήτημα που θα προκύψει, ξεχωριστά. Απλά και όχι προαποφασισμένα Ούτε εκλογικά μέτρα, ή ποσοστώσεις, ή καραμπόλες, ή ανόητες μαθηματικές πράξεις και άλλα αδιέξοδα. Ελπίζουμε στο μεγάλο αναμορφωτή που θα δράσει λογικά και όχι με κακές αντιγραφές ή υστεροβουλίες. Κοινό ψηφοδέλτιο, με 3 πίνακες:
α) Ο πίνακας Α με τους υποψήφιους δημάρχους, που μπορούν να είναι και υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι.
β) Ο πίνακας Β με τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους κατά ενότητα.
γ) Ο πίνακας Γ με τους υποψήφιους των συμβουλίων ή των εκπροσώπων, αντίστοιχα, κατά κοινότητα. Απλά πράγματα!
Σε περίπτωση επανάληψης της ψηφοφορίας, για λόγους οικονομίας αλλά και για αποφυγή λαθών, καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθούν τα ίδια ψηφοδέλτια με τον α΄γύρο, όπως γίνεται μέχρι τώρα.
Χαράλαμπος Λυσίκατος
Δήμαρχος Νότιας Κυνουρίας
Β. Η μείωση αριθμού των μελών του ΔΣ και κατ’ επέκταση της Δημοτικής Αρχής δημιουργεί πρόβλημα στην επαρκή ενάσκηση των καθηκόντων της στις θέσεις ευθύνης. Χαρακτηριστικά αναφέρονται Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι Νομικών Προσώπων, μέλη Επιτροπών κλπ.
Παράλληλα, είναι αποδεδειγμένο ότι για μια αποτελεσματική διοίκηση και λόγω των πολλαπλών ετερογενών αρμοδιοτήτων της Τ.Α. χρειάζονται άνθρωποι με ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες που θα συνδράμουν τους Δημάρχους στο έργο τους. Το πρόβλημα αυτό δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη (εκλογή ικανού αριθμού επαρκών για θέσεις ευθύνης Δημοτικών Συμβούλων) ούτε και μπορεί να καλυφθεί από τους ειδικούς συνεργάτες και τους ειδικούς συμβούλους που έχουν ρόλο συμβουλευτικό και όχι αποφασιστικό.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Κατ΄ αντιστοιχία των εξωκοινοβουλευτικών Υπουργών προτείνεται η ενδυνάμωση της εκτελεστικής εξουσίας της Τ.Α. (Δημοτική Αρχή) με τη θέσπιση της δυνατότητας ορισμού μέχρι δύο Αντιδημάρχων από τον Δήμαρχο, δημοτών εγνωσμένου κύρους και προσόντων εκτός των μελών του ΔΣ.
ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ
«Ο Δήμαρχος δύναται να ορίσει μέχρι δύο Αντιδημάρχους, εκτός των μελών του ΔΣ, και δημότες του Δήμου του που διαθέτουν σχετική εμπειρία και σχετικά προσόντα για το θεματικό αντικείμενο αρμοδιότητάς τους».
ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Α. Στο προσχέδιο νόμου για το εκλογικό σύστημα της Τ.Α. υπήρξε διάταξη που αφορούσε στην «άνευ σταυρού» εκλογή ως Δημοτικών Συμβούλων όσων έχουν διατελέσει Δήμαρχοι (ή Πρόεδροι κοινοτήτων) σε τουλάχιστον δύο (2) θητείες.
Το μέτρο αυτό είναι απόλυτα θετικό αφού η προαιρετική για τον υποψήφιο Δήμαρχο δυνατότητα ένταξης πρώην Δημάρχων ή Κοινοταρχών στο ψηφοδέλτιό του προσδίδει κύρος σε αυτό ενώ διαθέτει έμπειρους και αποδεδειγμένα ικανούς συνεργάτες στο έργο του. Η παρουσία τους μπορεί να συμβάλει και στην ομαλή λειτουργία του Δ.Σ. λόγω της γενικότερης αποδοχής τους.
Το μέτρο αυτό άλλωστε έχει δοκιμαστεί σε δύο εκλογικές αναμετρήσεις (2002 και 2006) με περιορισμένη μεν χρήση αλλά με απόλυτη επιτυχία.
Η διάταξη αυτή, που χαιρετίστηκε από την πλειοψηφία της Τ.Α. αφού ήταν διαχρονικό αίτημα συλλογικών οργάνων της, αλλά είχε και την έγκριση της πολιτικής ηγεσίας (Πρωθυπουργό, πρώην και νυν Υπουργούς Εσωτερικών) παραδόξως απαλείφθηκε από το παρόν σχέδιο νόμου. Είναι προφανές ότι μεμονωμένες αντιδράσεις λίγων Δημάρχων που υπαγορεύονται από προσωπικούς λόγους δεν μπορεί να αποτελούν κριτήριο για τη θέσπιση ή μη του μέτρου.
Λόγω της προβλεπόμενης μείωσης του αριθμού των Δ.Σ. προτείνεται η άνευ σταυρού εκλεγόμενοι (μέχρι 2) πρώην Δήμαρχοι (ή Πρόεδροι Κοινοτήτων) να είναι καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου στο άρθρο 1 αριθμού μελών του Δ.Σ.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Επαναφορά των διατάξεων που υπήρχαν στο εγκριθέν από την πολιτική ηγεσία προσχέδιο νόμου περί εκλογής άνευ σταυρού διατελεσάντων Δημάρχων ή Προέδρων Κοινοτήτων με δύο (2) τουλάχιστον θητείες καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου αριθμού μελών στο ΔΣ και χωρίς περιορισμό χρόνου εκλογής τους (κάτι που καθιστά το μέτρο άνευ αντικειμένου).
Όπως είχε διατυπωθεί και στο προσχέδιο νόμου χωρίς προσδιορισμό του χρόνου εκλογής τους.
ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Τα ψηφοδέλτια θα πρέπει να έχουν αριθμό υποψηφίων μέχρι τον αριθμό του δημοτικού συμβουλίου +50% . πρέπει να τελειώσουν τα ψηφοδέλτια των συμπέθερων και των συννυφάδων.
Η ύπαρξη ανεξάρτητων συνδυασμών για τα συμβούλια κοινοτήτων που προβλέπεται σύμφωνα με το ισχύον σύστημα, δίνει τη δυνατότητα σε ανθρώπους που ζουν στην περιφέρεια κάθε Δήμου να ασχοληθούν πραγματικά με τον τόπο τους, χωρίς καμία δέσμευση από κάποιον κεντρικό συνδυασμό, αποτελώντας εγγύηση για ανεξάρτητες και διεκδικητικές τοπικές κοινότητες.
Η επιχειρούμενη συμπερίληψη των υποψηφίων των κοινοτήτων στα κεντρικά ψηφοδέλτια συνδυασμών, αφενός αντιμετωπίζει τις κοινότητες ως εργαλείο συλλογής ψήφων, αφετέρου πολλαπλασιάζει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό υποψηφίων για έναν δημοτικό συνδυασμό, δυσχεραίνοντας τη συγκρότηση ενός πλήρους ψηφοδελτίου. Έτσι διαλύονται οι προσπάθειες μικρών πολιτικών δυνάμεων εν τη γενέσει τους, φιμώνοντας φωνές που απηχούν ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα του 2019.
Γι’ αυτούς τους λόγους είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση της ξεχωριστή κάλπης για τις κοινότητες και παρακαλούμε να αναθεωρήσετε αυτή σας την απόφαση. Προτείνουμε κατ’ ελάχιστον να παραμείνουν ανεξάρτητα ψηφοδέλτια και ξεχωριστή κάλπη για τις κοινότητες κάτω από 2.000 κατοίκους.
Δημοτική Παράταξη «Κεφαλονιά, νησί για όλους»
Δεν μπορεί ο Προέδρος να ορίζεται αλλά να προκύπτει από την εκλογική διαδικασία.
Με την ενιαία λίστα υποψηφίων δημοτικών συμβούλων που είναι δυνατόν να ψηφίζονται από όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου, αλλοιώνεται η βούληση των πολιτών της εκάστοτε Δημοτικής Ενότητας, καθώς είναι δυνατόν να εκλεγούν οι υποψήφιοι που είναι περισσότερο γνωστοί ή αρεστοί στη μεγαλύτερη πληθυσμιακά Δημοτική Ενότητα του Δήμου (από την οποία θα λάβουν τις περισσότερες ψήφους) και όχι σε αυτή που τελικώς θα κληθούν να εκπροσωπήσουν.
Π.Χ. Σε Δήμο με τις Δημοτικές Ενότητες Α (πληθυσμός: 10.000) και Β (πληθυσμός: 80.000), μπορούν να εκλεγούν σύμβουλοι στη Δημοτική Ενότητα Α ως εξής:
Σταυροί Δ.Ε. Α Σταυροί Δ.Ε. Β Σύνολο
Α1 4.000 10.000 14.000
Α2 3.000 10.000 13.000
Α3 2.000 15.000 17.000
Α4 1.000 15.000 16.000
Α5 0 30.000 30.000
Στο ανωτέρω υποθετικό παράδειγμα, 1ος Δημοτικός Σύμβουλος της Δ.Ε. Α θα εκλεγεί ο υποψήφιος Α5 που έχει λάβει σε αυτή 0 ψήφους, ενώ δεν θα εκλεγούν οι υποψήφιοι Α1,Α2 που συγκέντρωσαν τις περισσότερες προτιμήσεις των πολιτών αυτής της εκλογικής περιφέρειας!!!
Η αδικία και η αλλοίωση των προτιμήσεων των πολιτών των μικρών δημοτικών ενοτήτων καθίσταται προφανής.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Προτείνεται, οι εκλογείς κάθε Δημοτικής Ενότητας να μπορούν να θέτουν σταυρό ΜΟΝΟ στους υποψηφίους της οικείας Δημοτικής Ενότητας (όπως συμβαίνει στις Περιφερειακές Εκλογές, όπου οι πολίτες επιλέγουν μόνο μεταξύ των υποψηφίων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας) και όχι και στους υποψηφίους των λοιπών Δημοτικών Ενοτήτων, ούτως ώστε οι τοπικές κοινωνίες να εκλέγουν τους εκπροσώπους της επιθυμίας τους και όχι αυτούς που θα επιλέξουν για εκείνους οι ψηφοφόροι των άλλων Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου.
τίθεται η ένδειξη «ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ» εντός ή εκτός παρένθεσης….ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑς Ως ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΑΝΑΓΡΑΦΗς ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗς ΠΑΡΕΝΘΕΣΗς Η ΜΗ.