Σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος περί τηλεργασίας, γνωστοποιείται εγγράφως στον τηλεργαζόμενο το σύνολο των εξής πληροφοριών:
α) ο τόπος παροχής της τηλεργασίας,
β) τα χρονικά όρια της τηλεργασίας δυνάμει των άρθρων 10 και 14,
γ) ο αναγκαίος για την παροχή της τηλεργασίας εξοπλισμός (Σταθμός Τηλεργασίας), οι όροι χρήσης αυτού και τα στοιχεία της διεύθυνσης τεχνικής υποστήριξης, οι περιορισμοί στη χρήση του και οι κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης αυτών,
δ) ο τρόπος και τα μέσα ελέγχου και καταγραφής του ημερήσιου χρόνου εργασίας, εφόσον συντρέχει τέτοια περίπτωση,
ε) οι κανόνες που πρέπει να τηρούνται όσον αφορά την ασφάλεια του συστήματος πληροφοριών και την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Η δήλωση τόπου εργασίας δεν συνάδει απαραίτητα με τον θεσμό της τηλε-εργασιας. Στο εξωτερικό και ιδιαίτερα σε μεγαλες επιχειρήσεις υπάρχει ο θεσμός αρκετά χρόνια. Μάλιστα έχουν δημιουργηθεί οι λεγόμενοι ψηφιακοί νομάδες που ζουν σε άλλη χώρα και εργάζονται σε άλλη χώρα. Ή ζουν σε κάποια περιοχή και εργάζονται σε κάποια άλλη εντός χώρας τους.
Ενισχύεται και το real estate καθώς οι ψηφιακοί νομάδες συνήθως αλλάζουν τόπους κατοικίας με αγορά ή ενοικίαση αυτων και εργάζονται απομακρυσμένα για λογαριασμό εταιρειών στο εξωτερικό.
Εντός της ευρωπαϊκής επικρατείας και των χωρών που μετέχουν στην συνθήκη Σένγκεν θα ήταν καλύτερο καθώς υπάρχει και η Ευρωπαϊκή κάρτα υγείας σε περίπτωση που η δήλωση τόπου εργασίας απαιτείται λόγω κάλυψης θεμάτων υγείας.
Ο τόπος τηλε-εργασιας δεν θα πρέπει να απασχολεί τον εργοδότη. Μπορεί κάποιος να εργάζεται από το σπίτι του ή το εξοχικό του, ή το σπίτι κάποιου συγγενούς λόγω περιστάσεων.
Η τηλε-εργασια προσπερνά αυτά τα περιοριστικά εμπόδια και ανοίγει έναν νέο δρόμο εργασίας.
Δεν θα πρέπει να υπάρχει ούτε συγκεκριμένος χώρος δηλωμένος της παροχής της ούτε χρονικός περιορισμός της αν θέλει το κράτος να κάνει ψηφιακά και εργασιακά άλματα.
Για τον τόπο τηλεργασίας πρέπει να υπάρχει κάποια ευελιξία.
Π.χ. μπορώ να παρέχω τηλεργασία από δυο διευθύνσεις; γιατί όχι;
Επίσης να μην υπάρχει πρόβλημα με δήλωση κατοικίας εκτός νομού της υπηρεσίας.
Σκόπιμο να εκδοθεί σχετική ΥΑ για τις κυρώσεις, τις υποχρεώσεις, τα τεχνικά μέσα κλπ. Είναι φύσει αδύνατον να ορίζονται όλα αυτά σε κάθε απόφαση που αφορά έναν υπάλληλο, ενδεχομένως δε ναεισάγονται έτσι διακρίσεις μεταξύ υπηρεσιών
δε νομιζω οτι συμφερει καποιες υπηρεσιες ο ελεγχος ωραριου…γιατι θα πρεπει να δωσουν πολλεεεες υπερωριες που καναμε. Οταν η φυση της δουλειας μου ειναι πχ τα social media, η πληροφορικη και βλεπω κατι εκτος ωραριου και το διορθωνω ή κανω δουλεια εκτος ωραριου για την καλη μου την καρδια και γιατι ποναω το τμημα μου, και φυσικα δεν ζηταω εξτρα χρηματα αφου το κανω οικειοθελως,τοτε τι ελεγχο θα κανει σε μενα?θα με βλεπει ολη μερα συνδεδεμενη….Ακυρο αυτο λοιπον
Στην απόφαση έκδοσης τηλεργασίας, αν είναι δυνατόν να προστεθεί ένα πεδίο το οποίο να αναφέρει τη δαπάνη που επιβαρύνει τον Φορέα από την παροχή εργασίας του εργαζόμενου με δικά του μέσα (π.χ. ρεύμα, τηλέφωνο, χαρτί, μελάνι).
Τα εργαλεία αυτά παρέχονται στον εργαζόμενο με την δια ζώσης παροχή εργασίας. Εφόσον οι εργαζόμενοι πρόκειται να έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις, τότε το δικαίωμα στη χρήση των μέσων για την ολοκλήρωση του έργου θα πρέπει να το επιβαρύνεται ο Φορέας.
Αναφέρεται:
ο τρόπος και τα μέσα ελέγχου και καταγραφής του ημερήσιου χρόνου εργασίας, εφόσον συντρέχει τέτοια περίπτωση.
Η φράση «εφόσον συντρέχει περίπτωση» προτείνω να απαληφθεί.
Αντιθέτως πρέπει να θεσμοθετηθούν:
1. Υποχρεωτική χρήση λογισμικού καταγραφής έναρξης και λήξης κάθε εργασίας που διεκπεραιώνει ο υπάλληλος.
2. Υποχρεωτική αποθήκευση των παραγόμενων εγγράφων σε κοινόχρηστο χώρο ο οποίος επιτρέπει παράλληλη επεξεργασία από πολλούς χρήστες και τηρεί αρχείο εκδόσεων του εγγράφου (ωστε να μπορεί να ελεγχθεί η πρόοδος αν χρειάζεται). Να αποκλειστεί η επικοινωνία μέσω e-mail.
3. Υποχρεωτική χρηση λογισμικού επικοινωνίας το οποίο πρέπει να είναι εγκατεστημένο ΚΑΙ στον εξοπλισμό της Υπηρεσίας ώστε ΌΛΟΙ οι υπάλληλοι να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους είτε τηλε-εργάζονται είτε όχι.
Αν τα παραπάνω αφεθούν στη διακριτική ευχέρεια των Διευθυντών Υπηρεσιών (που δεν έχουν τεχνικές γνώσεις) θα οδηγηθούμε σε ΔΗΘΕΝ τηλε-εργασία.
Η αναγκαιότητα της τηλεργασίας μπορεί να γίνει η ευκαιρία για καλύτερη μηχανοργάνωση του Δημοσίων Υπηρεσιών.
Ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι νεαροί γονείς είναι αυτό της φύλαξης των νηπίων. Όταν δεν υπάρχει βοήθεια από συγγενείς, πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο πρόσωπο και βεβαίως να πληρωθεί. Αυτό δυσκολεύει και αποθαρρύνει τους νέους από την τεκνοποίηση και είναι ένας λόγος για την κάκιστη εικόνα του δημογραφικού της χώρας. Μπορεί λοιπόν ένα ποσοστό της προβλεπόμενης ανά υπηρεσία τηλεεργασίας, να δοθεί με προτεραιότητα και με υποχρέωση της Διοικησης να αποδεχτεί τις σχετικές αιτήσεις, στους νέους γονείς μέχρι τα παιδιά τους να πάνε στο Δημοτικό. Πέρα από τη διευκόλυνση και την εξοικονόμηση χρημάτων, θα δοθεί η δυνατότητα στους γονείς να μεγαλώσουν οι ίδιοι τα παιδιά τους. Αξία ανεκτίμητη. Βεβαίως μπορεί να αφορά και άλλες κατηγορίες εργαζόμενων. π.χ ΑΜΕΑ.