Άρθρο 13 Αποτροπή πρόσβασης αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε απορρίμματα

Οι υπεύθυνοι σφαγείων, κρεοπωλείων, νοσοκομείων, στρατοπέδων, κατασκηνώσεων, καταστημάτων διάθεσης τροφίμων, εγκαταστάσεων μαζικής εστίασης και γενικά χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος έχουν υποχρέωση να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την αποτροπή της πρόσβασης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς στα απορρίμματα των εγκαταστάσεών τους.

  • 20 Μαΐου 2021, 21:27 | M. Αλεβιζακη

    Θα πρέπει να υποχρεώνεται κάθε Δήμος να φροντίζει για τη διαρκή σίτιση των αδέσποτων ζώων, με τη δημιουργία ταΐστρων, οι οποίες να είναι αντοχής και να βρίσκονται σε διάφορα σημεία, ώστε να μην ψάχνουν σε κάδους οι γάτες,διότι κινδυνεύουν από πνιγμό ή δηλητηρίαση. Ακόμη θα πρέπει να υπάρχουν κάδοι, των οποίων δε θα μπορεί να αφαιρεθεί το καπάκι, αλλά να κλείνει σταθερά. Τέλος, το απορριματοφόρο θα πρέπει να τους αδειάζει τουλάχιστον 1 φορά ημερησίως.

  • 20 Μαΐου 2021, 20:45 | Εμμ. Βεργεράκης

    Πουθενά δεν αναφέρεται για τις λαϊκές αγορές που πουλούν φρέσκα ψάρια και πολλές φορές τα περισσευούμενα τα πετούν μέσα στους κάδους ή εκτός των κάδων ( και μαζεύονται οι αδέσποτες γάτες με κίνδυνο να χάσουν την ζωή τους όταν δεν τις δεί το απορριμματοφόρο.

    Λύση:
    Δημιουργία υπόγειας συλλογής των απορριμμάτων και μέριμνα για την υπόγεια ταφή των σκουπιδιών καθώς και δημιουργία εταιρείας για την διαλογή των πλαστικών, υαλικών κ.α για την ανακύκλωση τους
    Θα πρέπει να υπάρχουν από τους δήμους ταΐστρες και ποτίστρες ώστε να τα αδέσποτα ζωάκια να φροντίζονται πολιτισμένα και οι κάδοι να παραμένουν κλειστοί

  • 20 Μαΐου 2021, 17:46 | ΑΧΑΙΚΟ ΦΙΛΟΖΩΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΠΕΡΙΤΑΣ»

    ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
    Η Θέση μας ήταν πάντα σαφής και ξεκάθαρη υπέρ της ευζωίας και προστασίας των αδέσποτων ζώων και υπέρ ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διαχείρισής τους. Αυτό ήταν ανέκαθεν αρμοδιότητα της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και έτσι έπρεπε να παραμείνει, τόσο για την πολύχρονη εμπειρία διαχείρισης του θέματος των ζώων συντροφιάς όσο και για την τεχνογνωσία. Έχουμε ήδη εκφράσει την πλήρη αντίθεσή μας και έχουμε συνταχθεί με τους επιστημονικούς φορείς (Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων, Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων, Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο, κτηνιατρικές σχολές, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο) ως προς τη μεταφορά μέρους ή όλης της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας σε ένα αναρμόδιο υπουργείο , το υπουργείο Εσωτερικών. Εκτιμώ ότι η χώρα μας δεν έχει κανένα λόγο να αντιτάσσεται ή να διαφοροποιείται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τον Παγκόσμιο Οργανισμό για την Υγεία των Ζώων και την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.
    Όσον αφορά στο σχέδιο νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση, δεν θα αναφερθώ στις θετικές διατάξεις για την προστασία των ζώων και ειδικά των αδέσποτων , με τις οποίες αλίμονο συμφωνούμε όλοι . Ωστόσο, είμαι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε μετατροπή του άρθρου 9 του Ν4039/12 , το οποίο διασφάλιζε την ευζωία των ζώων μέσω των δημόσιων φορέων, υπεύθυνα και συστηματικά, με την εποπτεία των υπηρεσιών τους. Η ανάθεση της διαχείρισης αδέσποτων ζώων σε ΜΚΟ και σωματεία και η παραμονή τους σε παράνομα ιδιωτικά καταφύγια, μόνο διαυγής και υπεύθυνη δεν είναι και παράλληλα ανοίγει παράθυρο στην παράνομη εκτροφή, διακίνηση και εμπορία των ζώων. Είναι απορίας άξια και αδιανόητη η διευκόλυνση της κερδοσκοπίας, μέσω της πρόφασης των – τιμολογημένων διαδικτυακών – υιοθεσιών των ζώων και εν συνεχεία της εξαφάνισης τους σε άλλες χώρες, οι οποίες ήδη έχουν προβλήματα με αδέσποτα ζώα και προβαίνουν σε ευθανασίες. Είναι αντιφατικό και οξύμωρο, τη στιγμή που η Ελλάδα θα έπρεπε να εναρμονίζει τη νομοθεσία της με την ευρωπαϊκή, να εκδίδει εφαρμοστικά μέτρα των νέων Ευρωπαϊκών Κανονισμών για την Υγεία των Ζώων (Καν. ΕΕ αριθ. 2016/429, 2019/2035) ώστε να ξεκαθαρίζονται όλα τα ζητήματα σχετικά με τις εμπορικού και μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς (εγκαταστάσεις, πιστοποιητικά κλπ), η αρμοδιότητα μετακινείται ξεκάρφωτη σε διοικητικό υπουργείο όπου όλοι γνωρίζουμε ότι μέχρι να οργανωθεί και να λειτουργήσει (εάν λειτουργήσει) θα χαθεί πολύτιμος χρόνος σε βάρος της προστασίας των ζώων και υπέρ του μαύρου εμπορίου εν γένει των ζώων συντροφιάς και της εκμετάλλευσης των αδεσπότων σκύλων και γατών.
    ΠΡΟΕΔΟΣ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

  • 20 Μαΐου 2021, 17:40 | ΜΑΡΙΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ορνιθολογίας (Π.Ο.Ο.)

  • 20 Μαΐου 2021, 17:56 | 3 kai o koykos

    .Αν είναι δυνατόν…το Νομοσχέδιο είναι ακόμα στην διαβούλευση και οι επιτήδειοι παίρνουν παράνομα TRACES και κάνουν παράνομες υιοθεσίες , που να ψηφιστεί κι’όλας..
    ΟΧΙ στο Νομοσχέδιο που εξυπηρετεί τους εκμεταλλευτές των αδέσποτων..

  • 20 Μαΐου 2021, 14:03 | Βηθλεέμ

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Ζώων
    Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.

  • 20 Μαΐου 2021, 07:57 | Τσούλη Μιχαέλα

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.

  • 19 Μαΐου 2021, 22:47 | Χρυσανθη

    ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

    ΑΡΘΡΟ 1
    Το Σωματείο Προστασίας Ζώων «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens» στηρίζει και επικροτεί το νέο νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
    Θεωρούμε ότι είναι μια θετική εξέλιξη και έχει σωστή κατεύθυνση για το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας με τα αδέσποτα και τις κακές μεθόδους και νοοτροπίες που τροφοδοτούν αυτήν την κατάσταση.
    Συγχαίρουμε τον κο Θοδωρή Λιβάνιο για το σχεδιασμό αυτού του νομοσχεδίου με σκοπό την ευζωία και την καλλιέργεια φιλοζωικής παιδείας, που αρμόζει σε έναν πολιτισμένο λαό.
    Ο πολιτισμός μιας χώρας φαίνεται από την συμπεριφορά του προς τα ζώα, τους ηλικιωμένους και άλλες ευπαθείς ομάδες.
    Ονειρευόμαστε μια μέρα να είμαστε περήφανοι για την χώρα στην οποία παλεύουμε και να μην ντρεπόμαστε όπως τώρα.
    Σε πνεύμα συνεργασίας και αισιοδοξίας, γιατί οι μεγάλες αλλαγές μόνο έτσι έρχονται, προτρέπουμε τους εθελοντές που κάθε μέρα παλεύουν με τα κενά και το περιθώριο αυθαιρεσιών που έχει αφήσει ο προηγούμενος νόμος και τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, να σχολιάσουν στην διαβούλευση επι του προγράμματος ΑΡΓΟΣ.
    Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα των εκατομμυρίων αδέσποτων.
    Το Δ.Σ. της «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens»

    ΑΡΘΡΟ 2
    Παρ. 11: η προϋπόθεση διατήρησης αδειοδοτημένου καταφυγίου για τους προσωρινούς ιδιοκτήτες είναι προβληματική και υπέρμετρα επιβαρυντική για φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία, στηριζόμενα σε ίδιους πόρους και δωρεές δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Ιδίως είναι υπέρμετρη επιβάρυνση για τα ιδιώτες, σωματεία και οργανώσεις που διασώζουν γάτες, ζώα που μπορούν να φιλοξενηθούν κάλλιστα σε μικρότερους χώρους (κατοικίες) όπου γίνεται ταυτόχρονα προσαρμογή τους ώστε να είναι έτοιμα για μελλοντική υιοθεσία. Προτείνουμε να τροποποιηθεί ως εξής: «Προσωρινός ιδιοκτήτης μπορεί να είναι δήμος ή φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει εγγραφεί στο Υπομητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων της παρ. 23 ή φυσικό πρόσωπο».
    Παρ. 11-12: να διευκρινιστεί αν ο προσωρινός ιδιοκτήτης μπορεί να είναι ταυτόχρονα ανάδοχος του ζώου συντροφιάς.

    ΑΡΘΡΟ 3
    Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών.

    ΑΡΘΡΟ 4
    Στηρίζουμε τη δημιουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς και την αλληλεπίδρασή του με όλα τα μητρώα του δημοσίου τομέα καθώς και αντίστοιχες βάσεις δεδομένων άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Παρ. 2: να προστεθεί το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας στους πιστοποιημένους χρήστες του ΕΜΖΣ. Η έλλειψη πρόσβασης θα ισοδυναμεί με αργοπορία στη διερεύνηση καταγγελιών που μπορεί να αποβεί μοιραία και συνολικά αδυναμία παροχής αποτελεσματικής προστασίας της ευζωίας των ζώων συντροφιάς.
    Παρ. 16: να διευκρινιστεί το ανώτατο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πρέπει να δηλωθεί η εξαφάνιση του ζώου από τον αρμόδιο δήμο.

    ΑΡΘΡΟ 5
    Το σωματείο μας στηρίζει και επικροτεί την υποχρέωση στείρωσης δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς. Οι φιλόζωοι πολίτες, οι φιλόζωοι εθελοντές και τα μέλη των φιλοζωικών σωματείων γνωρίζουμε πολύ καλά πως μεγάλος αριθμός αδέσποτων, κακοποιημένων ή παρατημένων στη μοίρα τους ζώων συντροφιάς προέρχονται από γέννες δεσποζόμενων ζώων.
    Παρ. 1 (α) : προτείνουμε να μειωθεί ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης από έξι (6) μήνες από την απόκτηση, σε τρεις (3) μήνες από την απόκτηση του εφόσον το ζώο είναι άνω του ενός (1) έτους. Προτείνουμε επίσης, ειδικά για την περίπτωση απόκτησης γάτας κάτω του ενός (1) έτους, η στείρωση να λαμβάνει χώρα ως τη συμπλήρωση ενός (1) έτους.
    Το σωματείο μας κατανοεί την ανάγκη ύπαρξη μεταβατικής περιόδου για την έναρξη της εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης, ωστόσο θεωρούμε πως η έναρξη εφαρμογής την 1.9.2023 είναι πολύ απομακρυσμένη, καταργώντας στην πράξη τους σκοπούς του νόμου. Προτείνουμε ως ημερομηνία έναρξης την 30.6.2022 και την έναρξη επιβολής προστίμου για την παράβαση της ως άνω υποχρέωσης αμέσως μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος το οποίο ορίζεται ως ανώτατη προθεσμία για τη συμμόρφωση με την υποχρέωση στείρωσης. Δηλαδή αν υιοθετηθεί η πρότασή μας ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης να είναι τρεις (3) μήνες από την απόκτηση, η έναρξη επιβολής προστίμου να ορίζεται την 1.10.2022, άλλως, αν ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης παραμείνει έξι (6) μήνες από την απόκτηση, τότε η έναρξη επιβολής προστίμου να ορίζεται την 1.1.2023.

    Παρ. 5: να προστεθεί η υποχρέωση του κτηνίατρου για ενημέρωση του ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς αναφορικά με την υποχρέωση στείρωσης και τοποθέτησης τσιπ. Επίσης να διευκρινιστεί σε ποιες ενέργειες θα πρέπει να προβαίνουν οι κτηνίατροι όταν διαπιστώνουν αφαίρεση του τσιπ και άρνηση του ιδιοκτήτη να προβεί στην τοποθέτηση νέου (πχ. σχετική ενημέρωση του ΕΜΖΣ).

    ΑΡΘΡΟ 7

    Παρ. 1: προτείνουμε την τροποποίηση της διάταξης ως εξής: «Οι δήμοι υποχρεούνται να διαθέτουν ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 3, το οποίο περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον (α) την περισυλλογή, (β) την παροχή κτηνιατρικής περίθαλψης, (γ) την ηλεκτρονική σήμανση και την καταγραφή στο ΕΜΖΣ, (δ) τη στείρωση (ε) τη φιλοξενία, (στ) την υιοθεσία τους, (ζ) την επανατοποθέτησή τους, όποτε αυτό κρίνεται δυνατό με βάση την κατάσταση του ζώου συντροφιάς και την καταλληλότητα του τόπου επανατοποθέτησης για την ευζωία του, τηρουμένης της διαδικασίας των στοιχείων (βαδ), (βαε) και (γ) της παραγράφου 5 του παρόντος.
    Παρ. 2: Σε σύμπνοια με το σύνολο του φιλοζωικού κόσμου της χώρας, ζητάμε οι Δήμοι να υποχρεούνται να συνεργάζονται με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Προτείνουμε να αντικατασταθεί η λέξη «δύναται» από τη λέξη «οφείλει».
    Παρ. 3: προτείνουμε για τους δήμους με πληθυσμό μικρότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, να προβλέπεται υποχρέωση συνεργασίας τους με έτερο Δήμο διατηρούντα δημοτικό καταφύγιο, ή συνεργασία τους με διαδημοτικό καταφύγιο.
    Παρ. 5 (βαγ): να διευκρινιστεί περαιτέρω ο όρος «ανίατη ασθένεια» και να προστεθεί πως σε κάθε περίπτωση απαιτείται να λαμβάνεται υπόψη η συνολική κλινική εικόνα του ζώου. Να απαιτείται σύνταξη κτηνιατρικής γνωμάτευσης όπου τεκμηριώνεται επαρκώς η πλήρης ανικανότητα του ζώου να αυτοσυντηρηθεί λόγω γήρατος ή αναπηρίας και οι λόγοι που η διατήρησή του στη ζωή θα ήταν πρόδηλα αντίθετη με τους κανόνες ευζωίας του.
    Προτείνουμε, πριν την τελική απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 7 για υποβολή σε ευθανασία, να λαμβάνει χώρα ανοιχτή πρόσκληση του αρμόδιου Δήμου προς φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχουν έδρα στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και είναι καταχωρημένες στο Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς ή σε αντίστοιχα μητρώα των χωρών όπου εδρεύουν για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για ανάληψη του ζώου και παροχής της απαραίτητης περίθαλψης και φροντίδας σε αυτό.
    Παρ. 5 (βαδ): να διευκρινιστεί αν οι Δήμοι υποχρεούνται να αναζητήσουν διαθέσιμες θέσεις σε καταφύγια, δημοτικά, διαδημοτικά ή μη δημοτικά, ευρισκόμενα στην επικράτεια άλλων Δήμων.
    Παρ. 5 (βαε): να διευκρινιστεί πως δεν επιτρέπεται η επανατοποθέτηση ζώων που χρήζουν κτηνιατρικής παρακολούθησης ή/και κτηνιατρικής περίθαλψης και φροντίδας.
    Παρ. 5 (γ): να διευκρινιστεί πως δεν επιτρέπεται η επαναφορά ζώων που χρήζουν κτηνιατρικής παρακολούθησης ή/και κτηνιατρικής περίθαλψης και φροντίδας.
    Παρ. 6: η προϋπόθεση διατήρησης αδειοδοτημένου καταφυγίου για τους προσωρινούς ιδιοκτήτες προκειμένου για την περισυλλογή και τη φιλοξενία αδέσποτου ζώου είναι προβληματική και υπέρμετρα επιβαρυντική για φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία, στηριζόμενα σε ίδιους πόρους και δωρεές δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Ιδίως είναι υπέρμετρη επιβάρυνση για τα ιδιώτες, σωματεία και οργανώσεις που διασώζουν γάτες, ζώα που μπορούν να φιλοξενηθούν κάλλιστα σε μικρότερους χώρους (κατοικίες) όπου γίνεται ταυτόχρονα προσαρμογή τους ώστε να είναι έτοιμα για μελλοντική υιοθεσία. Προτείνουμε να επιτρέπεται η περισυλλογή και η φιλοξενία αδέσποτου ζώου από εγγεγραμμένα στο μητρώο της παρ. 23 του άρθρου 2 φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, καθώς και από ιδιώτες, ανεξαρτήτως της διατήρησης αδειοδοτημένων καταφύγιων.
    Παρ. 9: να προστεθεί αρμοδιότητα της Επιτροπής της παρ. 7 για τη διενέργεια αυτοψίας στα δημοτικά και διαδημοτικά καταφύγια, καθώς και στα σημεία σίτισης των Δήμων και στα σημεία όπου υφίσταται πληθυσμός αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

    ΑΡΘΡΟ 9
    Παρ. 4: Όπως γνωρίζει καλά ο φιλοζωικός κόσμος της χώρας, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από μη μονίμους κατοίκους Ελλάδας για υιοθεσία αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Ζητούμε να διευκρινίζεται περαιτέρω και να είναι σαφής η διαδικασία υιοθεσίας αδέσποτου ζώου συντροφιάς από ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη που δεν είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας ή σε περίπτωση συνεργασίας με φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που δεν έχει έδρα στην Ελλάδα, ιδίως ως προς τον τόπο υιοθεσίας, τον τρόπο καταχώρησης της υιοθεσίας στο ΕΜΖΣ και τη μετακίνησή του προς τη χώρα κατοικίας του νέου ιδιοκτήτη ή της έδρας του φιλοζωικού σωματείου ή της φιλοζωικής οργάνωσης.
    ΑΡΘΡΟ 12
    Παρ. 2 (α) : Η προϋπόθεση ύπαρξης ομόφωνης απόφασης της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών υπήρχε και στον προϊσχύσαντα νόμο, ωστόσο κατά τα γενικώς ισχύοντα οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών λαμβάνονται με πλειοψηφία ή αυξημένη πλειοψηφία, αναλόγως των ειδικώς οριζόμενων στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Προτείνουμε η σχετική διάταξη να παραπέμπει στον κανονισμό κάθε πολυκατοικίας για τη λήψη απόφασης αναφορικά με τη διαμονή ζώων στους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας.
    Να μην επιτρέπεται η διαμονή ζώων συντροφιάς στην ταράτσα σε κάθε περίπτωση.
    Να διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η μόνιμη διαμονή ζώων συντροφιάς σε αποθήκη πολυκατοικίας.

    Παρ. 3: Να προβλεφθεί ρητώς ότι σε περίπτωση έλλειψης όρου διατήρησης ζώων στον κανονισμό πολυκατοικίας, οι ένοικοι της πολυκατοικίας διατηρούν το δικαίωμα διατήρησης δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.
    Να προβλεφθεί επίσης ρητώς ότι αλλαγές στον κανονισμό της πολυκατοικίας όσον αφορά τον μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων ζώων ανά διαμέρισμα ισχύουν μόνο για το μέλλον και για αποτροπή τυχόν περαιτέρω αύξησης του αριθμού των ήδη διαμενόντων ζώων συντροφιάς ανά διαμέρισμα. Η αντίθετη περίπτωση θα οδηγούσε σε ανατροπή μακροχρόνιων καταστάσεων και δυσανάλογο περιορισμό της ιδιοκτησίας και της προσωπικής ζωής ιδιοκτητών ή ενοίκων, που υπό το καθεστώς του προηγούμενου νόμου και ελλείψει σχετικού όρου στον κανονισμό της πολυκατοικίας τους διατηρούσαν πάνω από δύο (2) ζώα συντροφιάς στο διαμέρισμά τους.

    ΑΡΘΡΟ 16
    Παρ. 3: να προβλεφθούν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για τον παραβάτη της σχετικής υποχρέωσης, ειδάλλως η συγκεκριμένη διάταξη καθίσταται ατελής.

    ΑΡΘΡΟ 20
    Παρ. 2: το Σωματείο μας εκφράζει την αντίθεσή του στην προσωρινή αφαίρεση του ζώου συντροφιάς και στη δυνατότητα επιστροφής του στον ιδιοκτήτη του, ύποπτο ή κατηγορούμενο για πράξεις καταδεικνύουσες σκληρή, βάναυση και επώδυνη μεταχείριση του ζώου, στη βάση της κάλυψης των εξόδων νοσηλείας και αποκατάστασής του από αυτόν. Η διάταξη αντιτίθεται στο συνολικό πνεύμα προστασίας που διατρέχει το παρόν νομοσχέδιο και θα πρέπει να απαλειφθεί.

    ΑΡΘΡΟ 21
    Να προβλεφθούν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για τον παραβάτη της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 3.
    ΑΡΘΡΟ 36
    Χαιρετίζουμε την πρόβλεψη για δημιουργία πενταψήφιου τηλεφωνικού αριθμού στο αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για την αναφορά περιστατικών κακοποίησης ζώων, καθώς και κάθε παράβασης του νόμου. Ωστόσο προτείνουμε την υποχρεωτική δημιουργία του αριθμού αναφοράς και την αντικατάσταση του όρου «δύναται» με τον όρο «δημιουργείται».

  • 19 Μαΐου 2021, 21:02 | 3 kai o koykos

    ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
    Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους

  • 19 Μαΐου 2021, 17:24 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Πως είναι δυνατόν να βγαίνει ένα Νομοσχέδιο στη Διαβούλευση ενώ δεν υπάρχει ακόμα η απόφαση του ΣΤΕ και μάλιστα είναι γραμμένο από ένα Υπουργείο το οποίο δεν έχει καμία μα καμία αρμοδιότητα?

  • 19 Μαΐου 2021, 14:45 | Αποστολος Νελλας

    Δεν θέλω να βλέπω σκύλους να περιφέρονται στο κέντρο της πόλης που ζω και αλλού κατά μόνας ή σε ομάδες (κάποτε 2 μου επιτέθηκαν) όπου Φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες απο το κέντρο της Θεσσαλονίκης
    -Δεν θέλω να ψάχνω πού να πατήσω σε ορισμένα στενά πεζοδρόμια λόγω των περιττωμάτων των σκύλων κυρίως των δεσποζόμενων- Έτσι είναι εξαιτίας της αδιαφορίας των κατόχων τους και να μεταφέρω τις ακαθαρσίες αυτές πατώντας στο σπίτι μου
    -Δεν θέλω να βλέπω σκοτωμένους από τα αυτοκίνητα και τυμπανισμενους σκύλους στα ρείθρα των δρόμων όταν ταξιδεύω εκτός πόλεως
    -Δεν θέλω να βλέπω ακαθαρσίες σκύλων, γατών στο γκαζόν του πάρκου Όπου θέλω να καθίσω και να απολαύσω το περιβάλλον
    -Δεν θέλω να βλέπω αδέσποτα σκυλιά να περιφέρονται στους δρόμους του χωριού μου και να φοβάμαι να κυκλοφορήσω
    -Ανατριχιάζω όταν ακούω στην τηλεόραση ή διαβάζω σε κάποιο site ότι οι σκύλοι κατασπάραξαν-σκότωσαν άνθρωπο ηλικίας και λοιπά
    -Δεν ανέχομαι ο κήπος που καλλιεργω στο χωριό μου Να είναι γεμάτος από περιττώματα γατών και να κινδυνεύει η υγεία της οικογένειάς μου
    -Δεν ανέχομαι το παρτέρι της οικοδομής που κατοικώ στην πόλη να έχει γίνει απόπατος για τις αδέσποτες και δεσποζομενος γάτες της γειτονιάς με τις εκ τούτου δυσμενείς επιπτώσεις (οσμη, μύγες και λοιπά)
    -Εφτασα πριν από δίμηνο να σκεφτώ να αλλάξω κατοικία γιατί δεν μπορούσα να ησυχάσω από το γαύγισμα του σκύλου του από κάτω διαμερίσματος που τον διατηρούσε όλη μέρα στο μπαλκόνι. γάβγιζε πάρα πολύ με τον ελάχιστο ερεθισμό (θέα ζώου ή ανθρώπου θορύβου και λοιπά). η καταγγελία μου στην αστυνομία τρεις φορές δεν έφερε αποτέλεσμα. Ευτυχώς έφυγε ο κάτοχος και ο σκύλος μαζί του
    -Αναφερόμενος ιδιαιτέρως στα αδέσποτα (σκυλιά ή γάτες) το φαινόμενο είναι Απαράδεκτο για μία πολιτισμένη και τουριστική χώρα, απαντάται στις βαλκανικές χώρες της Ελλάδος συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας σε αντίθεση με τις Βόρειες χώρες της Ευρώπης. Ο νοών νοείτω.
    -Πέραν τούτων παραδέχομαι ότι τα ζώα αυτά είναι πολύ χρήσιμα για τον άνθρωπο για τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρουν και πρέπει να απολαμβάνουν την αγάπη και τη φροντίδα που τους αξίζει.
    -Κατά την άποψή μου για να βελτιωθεί η κατάσταση και να φτάσει στα επίπεδα των βορείων χωρών της Ευρώπης πρέπει να γίνουν τα παρακάτω:
    -Γενικά στείρωση όλων των ζώων συντροφιάς δεσποζόμενων και αδέσποτων και η αγορά των ζώων να γίνεται από αναγνωρισμένα εκτροφεία
    -Δημιουργία από τους δήμους σε όλη την επικράτεια καταφυγίων για αδέσποτους σκύλους γάτες που να εξασφαλίζει καλές συνθήκες διαβίωσης -Συγκρότηση αποκλειστικά από τους δήμους συνεργείων συλλογής αδέσποτων επί μονίμου βάσεως και μεταφορά στα καταφύγια
    -Αυστηρές ποινές σε αυτούς που δεν δηλώνουν δεν εμβολιάζουν και εγκαταλείπουν τα ζώα τους όταν τα βαρεθούν σε αυτούς που δεν χρησιμοποιούν φιμωτρα και σε αυτούς που δεν συλλέγουν τα περιττώματα τους
    -Να μην επιτρέπεται η κατοχή περαν ενος ζώου ανά διαμέρισμα σε μονοκατοικία και λοιπά καθώς και η κάτοχη ζώων σε πολυκατοικίες όπου δεν το επιτρέπει ο κανονισμός –
    -Να θεωρηθούν και άλλα ζώα Ζώα συντροφιάς π.χ. αλεπούδες
    -Οι σκύλοι να μένουν συνεχώς μέσα στα σπίτια των κατόχων τους και να βγαίνουν για περίπατο από τον κάτοχό τους όσες φορές απαιτείται εναλλακτικά θα πρέπει να παραμένουν ελάχιστες και συγκεκριμένες ώρες στο μπαλκόνι (από…έως). το να αναφέρεται αόριστα λίγες ώρες στο μπαλκόνι δεν δηλώνει τίποτε.

  • 19 Μαΐου 2021, 14:38 | Τζένη

    Συμφωνω με τις θεσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδιας
    Στείλατε Σήμερα στις 11:25 π.μ.
    https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.opengov.gr%2Fypes%2F%3Fp%3D7914%26fbclid%3DIwAR0oOVoqJVWEXMScK0GQ0X0RQMpGj2s7Qj7Z1pjXv8muLUHWCBLvYiHFllE&h=AT0ssX5GDiVSgsE9wXRdvj8mxPohEM26u5TErb7jlJ0T9UnizujSw5PDi_t3Yn0XeYZ8YDik9Cfs_5zYjqzUAS-t6f_FZeA3IMPICuMKVKUArWVIveqMlMkJGtBXzgxi-bcPBQ

  • 19 Μαΐου 2021, 14:15 | Σοφία Αλεβιζάκη

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και της Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

  • 18 Μαΐου 2021, 23:30 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Περιμένω έστω και τελευταία στιγμή ο Πρωθυπουργός μας να αποσύρει αυτό το άθλιο Νομοσχέδιο. Ένα Νομοσχέδιο που εξυπηρετεί μόνο και μόνο τα συμφέροντα αυτών που δεν αγαπούν πραγματικά τα ζώα.
    Ελπίζω σε μεγάλη νίκη της αληθινής και πραγματικής ζωοφιλίας αφήνοντας πίσω τους εγωισμούς , την κερδοσκοπία και την εκμετάλλευση αυτών των αθώων πλασμάτων.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:30 | Θανου Εύη

    ΣΥΝΦΩΝΩ ΝΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΦΠΟ

  • 18 Μαΐου 2021, 22:24 | ΤΑΣΟΣ ΚΛΑΠΑΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
    Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους <>

  • 18 Μαΐου 2021, 19:45 | ΔΡΟΣΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Να επιτρεπονται τα σκυλια σε ταρατσες και σε κυνοχρηστους χωρους παντα με τη περιποιηση και τη φροντιδα και τις εξοδους εκτονωσεις (ψυχαγωγια ) που χρειαζεται.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:57 | Σύλλογος κατά του trafficking των αδέσποτων ζώων

    Είμαστε κατά του Ν/Σ και στις παράνομες υιοθεσίες και μεταφορές γιατί και αυτό είναι ένα είδος κακοποίησης ζώου και παράνομης εμπορίας αφού δεν θα διαθέτουν τα απαιτούμενα χαρτιά.

  • 18 Μαΐου 2021, 16:52 | Μαριάννα Τοσουνίδη

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ.

  • 18 Μαΐου 2021, 13:02 | ΘΑΝΟΣ ΣΑΛΕΠΑΣ

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΟΖΩΣΩΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ…

  • 17 Μαΐου 2021, 22:05 | ΔΗΜΟΣ

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΟΖΩΣΩΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ…

  • Δελτίο Τύπου Ζωοφιλικής Ένωσης Ηλιούπολης
    Το σωματείο μας αναγνωρίζει την προσπάθεια σύνταξης του νομοσχεδίου αυτού, που σκοπό έχει να επιφέρει βελτιώσεις στην νομική και πραγματική αντιμετώπιση των αδεσπότων και δεσποζόμενων ζώων στη χώρα μας και κινείται σε γενικές γραμμές προς τη σωστή κατεύθυνση.
    Αισθανόμαστε την ανάγκη αλλά και την υποχρέωση να εκθέσουμε τις απόψεις μας σχετικά με το τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών υπό τον τίτλο «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’», το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 20.05.2021.
    Περιμένουμε από τότε που θυμόμαστε τους εαυτούς μας να αλλάξει κάτι για τα ζώα στην Ελλάδα. Περιμένουμε δίνοντας κουράγιο ο ένας στον άλλο, παίρνοντας δύναμη από εσάς, βλέποντας ζώα να αποκτούν αξιοπρέπεια. Ό,τι κάνουμε το κάνουμε με πάθος και με ηθική, όπως και πολλά άλλα ζωοφιλικά σωματεία, αλλά και μεμονωμένοι εθελοντές και πολίτες.
    Το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί στο άμεσο χρονικό διάστημα δεν θα το συγκρίνουμε με τα άλλα. Θα το σχολιάσουμε ως αυτοτελές.
    Εντοπίζουμε πληθώρα θετικών άρθρων:
    1. Αναγνώριση των πέντε ελευθεριών των ζώων
    2. Εισαγωγή του θεσμού ζώων θεραπείας
    3. Εθνικό Μητρώο ζώων
    4. Αναγνώριση των Ζωοφιλικών Σωματείων και επίσημη αναδοχή ζώων από αυτά
    5. Μητρώο Ζωοφιλικών Σωματείων
    6. Πλατφόρμα Υιοθεσίας
    7. Μητρώο Αιμοδοσίας
    8. Υποχρεωτικός απολογισμός έργου των Δήμων στο Υπ. Εσωτερικών
    9. Υποχρεωτικό πρόγραμμα διαχείρισης ζώων των Δήμων καθόλη τη διάρκεια του έτους
    10. Απαγόρευση ζώων σε pet shops
    11. Καταβολή χρηματικού ποσού στους κηδεμόνες όταν αυτοί παραδίδουν το κατοικίδιο τους στον Δήμο τους και στέρηση απόκτησης άλλου ζώου για τα επόμενα 3 έτη
    12. Υποχρεωτικοί κανόνες ευζωίας, απαγόρευση μοναξιάς των ζώων και εκπαίδευση
    13. Αφαίρεση άδειας κυνηγιού όταν δεν είναι τα ζώα τσιπαρισμένα και κυρώσεις για εγκατάλειψη κουταβιών
    14. Κανόνες επαγγελματικής εκτροφής
    15. Αύξηση του ορίου ηλίκιας των νεογνών πριν δοθούν
    16. Απαγόρευση αγγελιών για ζευγάρωμα ζώων
    17. Υποχρεωτική αναγραφή κειμένου υπεύθυνης υιοθεσίας σε όλες τις αγγελίες ζώων
    18. Αναγνώριση του Adoption Fee
    19. Μη επιτρεπόμενες μέθοδοι εκπαίδευσης ζώων
    20. Ρητή απαγόρευση για το παστούρωμα
    21. Εισαγωγή εκπαιδευτικών φιλοζωικών προγραμμάτων σε σχολεία
    22. Εύκολη πρόσβαση πολιτών σε καταφύγια και κυνοκομεία ζώων
    23. Ελεύθερη πρόσβαση ζώων σε παραλίες και θάλασσες
    24. Επιχορήγηση Ζωοφικών Σωματείων
    25. Επιτροπή Εποπτείας Δήμων
    26. Κυρώσεις Δήμων για την απουσία προγράμματος διαχείρισης ζώων
    27. Μητρώο Ηλεκτρονικού Βιβλιαρίου
    28. Μητρώο Παραβατών
    29. Δυνατότητα Εθνικής Γραμμής Καταγγελιών
    30. Δημιουργία πάρκων ζώων
    31. Αφαίρεση ζώου από τον κηδεμόνα του σε περίπτωση κακοποιήσης και οικονομικές κυρώσεις.
    Τα σημεία που εντοπίζουμε και ελπίζουμε να βελτιωθούν:
    1. Να γίνει υποχρεωτική η στείρωση και των δεσποζόμενων ζώων. Από τη στιγμή που ξεκίνησε η συζήτηση για το νέο σχέδιο νόμου ξεκίνησαν οι αντιδράσεις. Δεν φανταζόμασταν όμως ποτέ ότι οι αντιδράσεις θα έφταναν σε αυτό το βαθμό και με αυτή την ένταση. Το γεγονός αυτό καθαυτό επιβεβαιώνει τον λόγο για τον οποίο ο αριθμός αδέσποτων ζώων στη χώρα μας είναι σήμερα που μιλάμε μερικά εκατομμύρια – αριθμός καθημερινά αυξανόμενος. Ο φόβος μας επιβεβαιώθηκε διαβάζοντας το άρθρο 39, παράγραφος 3 του νομοσχεδίου, η οποία ουσιαστικά δύναται να εξαιρέσει από την υποχρεωτική στείρωση αυτούς για τους οποίους επιβάλλεται να θεσπιστεί. Ζητάμε την στείρωση των αδέσποτων και των δεσποζόμενων ζώων, τουλάχιστον για μερικά χρόνια, τουλάχιστον μέχρι να αποκτήσουμε παιδεία. Ζητάμε να μην κάνετε ούτε ένα βήμα πίσω στα συμφέροντα και την αμάθεια για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το έργο μας μέχρι να μην υπάρχει ούτε ένα αδέσποτο στον δρόμο, μέχρι να αδειάσουν τα κλουβιά.
    2. Παρίσταται αναγκαίο να απαγορευτεί η διαμονή ζώων σε ταράτσες. Βρίσκονται αυτή τη στιγμή χιλιάδες ζώα παρατημένα, υπό όλες τις αντίξοες καιρικές συνθήκες στο έλεος του Θεού και μακριά από τα βλέμματά μας. Αποτελεί σοβαρότατη κακοποίηση και πρέπει να απαγορευτεί.
    Η εμπειρία μας τόσα χρόνια στην περισυλλογή αδέσποτων η παρατημένων ζώων έχει δείξει πως τα ζώα που προέρχονται από μόνιμη διαμονή σε ταράτσα παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα κοινωνικοποίησης αλλά και συμπεριφοράς (επιθετικότητα). Τα περισσότερα από αυτά δεν βγαίνουν τις απαραίτητες βόλτες ημερησίως και αυτό έχει τρομερές επιπτώσεις στην συμπεριφορά τους.
    3. Χρειάζεται πιο αναλυτικό νομοθετικό πλαίσιο της διαδικασίας υιοθεσίας ζωών στο εξωτερικό, ώστε να μην κατηγορούμαστε αδίκως ως λαθρέμποροι. Έχουμε άψογη συνεργασία με ζωοφιλικά σωματεία του εξωτερικού και έχουν αποκτήσει στις χώρες αυτές μια αξιοπρεπή ζωή πάρα πολλά αδέσποτα της Ελλάδας.
    4. Υπάρχει ανάγκη οι κάτοικοι που διαμένουν σε πολυκατοικίες και που είναι κηδεμόνες ζωών να μπορούν να έχουν όσα ζώα επιθυμούν, αρκεί να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας, καθαριότητας και κοινής ησυχίας.
    5. Η επανένταξη των ζώων δεν είναι εφικτή όταν ταυτόχρονα πρέπει να λάβει χώρα σε μέρος το οποίο να απέχει ταυτόχρονα 200 μέτρα από νοσοκομεία, αθλητικά κέντρα, σχολεία, λιμάνια. Τα ζώα μετακινούνται και εφόσον επανεντάσσονται μπορούν να μετακινηθούν παντού.
    6. Ελεύθερη μετακίνηση ζώων με συνοδό στα ΜΜΜ με εισητήριο.
    7. Απαγόρευση κλουβιών μεταφοράς ζώων στο πίσω μέρος του οχήματος και έξω από αυτό.
    8. Σύσταση ανεξάρτητης κτηνιατρικής αρχής για την εποπτεία των κυνοκομίων. Ο έλεγχος δεν είναι αποτελεσματικός όταν πραγματοποιείται από τις κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες.
    9. Αύξηση του ορίου δυνατότητας παραμονής ζώου σε καταφύγιο. Το διάστημα των 30 ημερών δεν είναι αρκετό ώστε να καταστεί εφικτό ένα ζώο να εξεταστεί, να θεραπευθεί, να φωτογραφηθεί, να προωθηθεί, ώστε να υιοθετηθεί.
    Είμαστε εδώ, μαζί σας, δίπλα σας, να συνεχίσουμε εθελοντικά αυτό που κάνουμε τόσα χρόνια για το δικάιωμα αξιοπρεπούς ζωής όλων των συναισθανόμενων πλασμάτων!
    Να ευχαριστήσουμε με όλη μας την ψυχή την εξαίρετη Δικηγόρο κα. Νίκη Τηλιακού που μας βοήθησε στην πλήρη και αναλυτική κατανόηση του συνόλου του νομοσχεδίου!
    Με εκτίμηση
    Η ομάδα της ΖΕΗ

  • 17 Μαΐου 2021, 10:51 | ΤΖΕΝΗ

    Συμφωνώ με ΠΦΠΟ

  • 16 Μαΐου 2021, 22:39 | Connie B

    Θα πρέπει να υπάρχουν από τους δήμους ταΐστρες και ποτίστρες ώστε να τα αδέσποτα ζωάκια να φροντίζονται πολιτισμένα και οι κάδοι να παραμένουν κλειστοί .

  • 16 Μαΐου 2021, 16:27 | Μινα Βεντουρη

    Ασαφεια με ποιο τροπο θ απομακρυνθουν…?

    Να προστεθουν κυρωσεις εαν χρησιμοποιησουν κακες τακτικες που εχουμε δει πολλες φορες να επαναλαμβανονται

  • 15 Μαΐου 2021, 21:57 | Χρήστος

    Πρέπει τα αδέσποτα ζώα να μην βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο γιατί γίνονται πολλά τροχαία από αδέσποτα ζώα πατάμε πολλές ακαθαρσίες από αδέσποτα ζώα και γίνονται πολλές επιθέσεις από αδέσποτα ζώα ειδικά όταν γίνονται αγέλες με αποτέλεσμα να έχουν στοχοποιηθεί ζώα συντροφιάς Είναι σαν να υπάρχουν αδέσποτοι μετανάστες και πρόσφυγες άνθρωποι

  • 15 Μαΐου 2021, 17:27 | Γεωργία

    Θα πρέπει να υποχρεώνεται κάθε Δήμος να φροντίζει για τη διαρκή σίτιση των αδέσποτων ζώων, με τη δημιουργία ταΐστρων, οι οποίες να είναι αντοχής και να βρίσκονται σε διάφορα σημεία, ώστε να μην ψάχνουν σε κάδους οι γάτες,διότι κινδυνεύουν από πνιγμό ή δηλητηρίαση. Ακόμη θα πρέπει να υπάρχουν κάδοι, των οποίων δε θα μπορεί να αφαιρεθεί το καπάκι, αλλά να κλείνει σταθερά. Τέλος, το απορριματοφόρο θα πρέπει να τους αδειάζει τουλάχιστον 1 φορά ημερησίως.

  • 9 Μαΐου 2021, 16:46 | Μαρκέλλα

    Πουθενά δεν αναφέρεται για τις λαϊκές αγορές που πουλούν φρέσκα ψάρια και πολλές φορές τα περισσευούμενα τα πετούν μέσα στους κάδους ή εκτός των κάδων (πχ στην μικρή πόλη που μένω) και μαζεύονται οι αδέσποτες γάτες με κίνδυνο να χάσουν την ζωή τους όταν δεν τις δεί το απορριμματοφόρο.

  • 9 Μαΐου 2021, 15:45 | Βασιλης Μαλτεζοπουλος

    Θα πρέπει να υποχρεωθούν οι δήμοι να διαθέτουν προβλεπόμενους κάδους απορριμάτων με καπάκια που να κλείνουν.
    Οι πολίτες με την σειρά τους θα πρέπει να χρησιμοποιούν σωστά τους κάδους και όχι να εναποθέτουν απορρίμματα εκτός αυτών.
    Ας εφαρμοστεί η σχετική νομοθεσία με τα προβλεπόμενα για κάθε περίπτωση πρόστιμα.

  • 7 Μαΐου 2021, 18:31 | ΆΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΧΟΥ

    Θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων από τα νοικοκυριά αλλά και στους χώρους συγκέντρωσης τους. Είναι απαράδεκτο να πλησιάζουν τα απορρίμματα αδέσποτα ζώα συντροφιάς για την σίτιση τους. Επιπλέον το προσωρινό καταφύγιο του Δήμου Αν. Σάμου βρίσκεται δίπλα στο σκουπιδότοπο (Φλόκα) Οι συνθήκες είναι απαράδεκτες, παντού πλαστικές σακούλες και σκουπίδια.
    Λύση:
    Δημιουργία υπόγειας συλλογής των απορριμμάτων και μέριμνα για την υπόγεια ταφή των σκουπιδιών καθώς και δημιουργία εταιρείας για την διαλογή των πλαστικών, υαλικών κ.α για την ανακύκλωση τους