1. Σε περίπτωση παραβίασης των υποχρεώσεων του Μέρους Α’, η Εποπτεύουσα Αρχή δύναται να προβαίνει στην επιβολή των κάτωθι κυρώσεων, σωρευτικά ή διαζευκτικά:
α) συστάσεων ή προτάσεων συμμόρφωσης εντός συγκεκριμένης προθεσμίας,
β) προστίμου ύψους από πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000€) έως είκοσι χιλιάδες ευρώ (20.000€) ευρώ, και σε περίπτωση επανειλημμένης τέλεσης παραβιάσεων προστίμου ύψους από είκοσι χιλιάδες ευρώ (20.000€) έως σαράντα χιλιάδες ευρώ (40.000€).
(γ) προσωρινής αναστολής των δραστηριοτήτων άσκησης επιρροής για χρονικό διάστημα από έξι (6) μήνες έως δύο (2) έτη,
δ) προσωρινής διαγραφής από το Μητρώο και απαγόρευση επανεγγραφής για χρονικό διάστημα από έξι (6) μήνες έως και δύο (2) έτη,
ε) οριστικής διαγραφής από το Μητρώο.
2. Η Εποπτεύουσα Αρχή, πριν την επιβολή κυρώσεων, καλεί εγγράφως τον εκπρόσωπο συμφερόντων για παροχή εξηγήσεων, εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός.
3. Σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία ή οι παρεχόμενες από τον εκπρόσωπο συμφερόντων εξηγήσεις δεν κριθούν ικανοποιητικές, η Εποπτεύουσα Αρχή αποφασίζει αιτιολογημένα την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 1.
4. Η απόφαση επιβολής κύρωσης κοινοποιείται στον εκπρόσωπο συμφερόντων και αναρτάται στον ιστότοπο του Μητρώου.
5. Για όσο χρόνο διαρκεί η προσωρινή αναστολή ή διαγραφή από το Μητρώο, ο εκπρόσωπος συμφερόντων δεν μπορεί να πραγματοποιήσει δραστηριότητα επιρροής. Σε περίπτωση άσκησης δραστηριότητας επιρροής παρά την προσωρινή αναστολή ή διαγραφή, επιβάλλεται το πρόστιμο της περ. β) της παρ. 1.
6. Μετά την πάροδο του χρονικού διαστήματος που ορίζει η απόφαση της προσωρινής διαγραφής από το Μητρώο Διαφάνειας κατά την περ. δ) του άρθρου 1, ο εκπρόσωπος συμφερόντων δύναται να υποβάλει εκ νέου αίτηση για επανεγγραφή στο Μητρώο.
Δεν θεωρείται ορθή η παράλειψη πρόβλεψης κυρώσεων για τους πολιτικούς και τους λοιπούς δημόσιους λειτουργούς που παραλείπουν να αναφέρουν τις περιπτώσεις δραστηριοτήτων που δεν προβλέπονται στο ΣχΝ, άρα συνιστούν απόπειρες ανάρμοστης επιρροής. Εκτιμούμε ότι το καθήκον ενημέρωσης που προβλέπεται στο άρ. 5 του ΣχΝ, χωρίς περαιτέρω συνέπειες δεν είναι επαρκές.
Θέλω να κάνω μία παρατήρηση με τις προσλήψεις των δημοτικόν αστυνόμων ,όπου ανακλήθηκαν λόγω πλαστογραφίας και απολύθηκαν. Κάποιοι δεν προσέφυγαν στο διοικητικό Πρωτοδικείο του Πειραιά Ίσως από άγνοια ή ίσως από Προσωπικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν εκείνη την περίοδο.
Εφόσον η υπόθεση παραπέμφθηκε στον εισαγγελέα και κρίθηκε από την Εισαγγελέια εφετων οριστική παραγραφή του αδικήματος με βούλευμα.
Μήπως θα πρέπει να επανεξεταστεί το θέμα οπου να μπορεί να δοθεί μία δεύτερη ευκαιρία να επιστρέψουν αυτοί οι άνθρωποι στις θέσεις εργασίας τους; ή οπουδήποτε αλλού; είμαστε εκπαιδευμένοι από 6μηνη εκπαίδευση στη σχολή Δημοτικής Αστυνομίας ,έχουμε πτυχίο Πανεπιστημίου ,αγγλικά Advanced ,computer. Και εμπειρία εργασιακή στο αντικείμενο μας. Παρακαλώ επανεξετάστε Το θέμα όπου υπάρχει οριστική παραγραφή αδικήματος και να δοθεί μία δεύτερη ευκαιρία να επιστρέψουμε στις θέσεις μας ως δημοτικοί υπάλληλοι. Στην πραγματικότητα που κατηγορηθήκαμε ως πλαστογραφία ήμασταν πολιτικά θυματα. Επίσης έχει μεγάλη ευθύνη και το δημόσιο και το γραφείο προσωπικού όπου δεν έκαναν έλεγχο των εγγράφων μας. Ακόμα και στη σχολή της Δημοτικής Αστυνομίας υπό την εποπτεία της εθνικής Σχολης δημόσιας διοίκησης, όπου επιτηρητές ήταν αστυνομικοί πάλι δεν έγινε έλεγχος των εγγράφων. Και ήταν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Νομίζω ότι πληρώσαμε άδικα το μάρμαρο εμείς οι απλοί πολίτες που ζητάμε μία εργασία για να ζήσουμε τις οικογένειές μας.