1. Συνιστάται «Διυπουργική Επιτροπή Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης των Πυρόπληκτων Περιοχών» (εφεξής η «Επιτροπή») υπό την προεδρία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, στην οποία συμμετέχουν οι Υπουργοί Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης αναπληρώνεται από τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής δύναται να προσκαλούνται και άλλοι Υπουργοί ή εκπρόσωποι ΟΤΑ ή φορέων.
2. Η Επιτροπή παρακολουθεί το συντονισμό και την εφαρμογή/ υλοποίηση του Ειδικού Επιχειρησιακού Σχεδίου Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης των Πυρόπληκτων Περιοχών του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις- πλαίσιο του παρόντος νόμου, αποφασίζει τη λήψη πρόσθετων μέτρων που απαιτούνται για την ταχεία αποκατάσταση και ανασυγκρότηση των πυρόπληκτων περιοχών και την άρση προβλημάτων, παρακολουθεί τον γενικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των μέτρων που λαμβάνονται και εποπτεύει την πορεία εφαρμογής της Συνολικής Επιχορήγησης που προβλέπεται στο άρθρο 3 του παρόντος νόμου.
3. Η Επιτροπή συνέρχεται κάθε τρεις μήνες και εκτάκτως με πρωτοβουλία του Προέδρου της. Η γραμματειακή εξυπηρέτηση της Επιτροπής παρέχεται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Κατά τα λοιπά, ως προς τη σύγκληση και τη λειτουργία της Διυπουργικής Επιτροπής εφαρμόζονται τα άρθρα 15 και 16 του π.δ. 63/ 2005 “Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα”, όπως ισχύουν.
Δημιουργείται μια δομή διαχείρισης η οποία, ακόμα και αν δεν υπήρχε η μεταβατική διάταξη (Άρθρο 11) η οποία αδρανοποιεί το σύστημα μέχρι 1/1/11 (και 3-4 μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους οι νέοι Περιφερειάρχες, έχοντας -εν μέρει τουλάχιστον- λύσει τα ζητήματα που άπτονται των εσωτερικών διαδικασιών, θα αρχίσουν να ασχολουνται με τα έργα σε επίπεδο σχεδιασμού), θα ήταν εντελώς αναποτελεσματική: η ανασυγκρότηση και ανάπτυξη των πυρόπληκτων περιοχών είναι ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ του εθνικού αναπτυξιακού σχεδιασμού, συνεπώς είναι νομοτελειακή η υλοποίηση επικαλυπτόμενων ενεργειών χωρίς συγκεκριμένο αναπτυξιακό αποτέλεσμα εάν δεν έχει αποφασιστεί ο συναθροιστικός σχεδιασμός.
Το γεγονός και μόνο ότι συνίσταται Διυπουργική Επιτροπή με αντικείμενο την υλοποίηση τμήματος των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης είναι χαρακτηριστικό της προσέγγισης.