Στο άρθρο 31 του ν. 3883/2010 (Α΄167) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις : α) στην περ. α) για τις κρίσεις των Κατώτερων Αξιωματικών επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, β) τροποποιείται η περ. β) με διαχωρισμό ως προς τις κρίσεις Ανωτέρων Αξιωματικών της περ. βα), Συνταγματαρχών και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων της περ. ββ), και το άρθρο 31 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 31
Κρίσεις ανά βαθμό
Αξιωματικοί που συμπληρώνουν κατά το ημερολογιακό έτος που διενεργούνται οι κρίσεις τον χρόνο του άρθρου 27, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 25, κρίνονται ως ακολούθως:
α) Κατώτεροι Αξιωματικοί:
(1) «Προακτέοι κατ’ εκλογή».
(2) «Διατηρητέοι στον αυτό βαθμό»: Παραμένουν στον βαθμό τους μέχρι τις επόμενες τακτικές ή έκτακτες κρίσεις, οπότε κρίνονται εκ νέου σύμφωνα με τις παρούσες διατάξεις. Ειδικότερα:
(α) Ανθυπολοχαγοί και αντίστοιχοι και Υπολοχαγοί και αντίστοιχοι: Αν κριθούν σε τρεις (3) διαδοχικές κρίσεις «διατηρητέοι στον αυτό βαθμό», κρίνονται σύμφωνα με τις υποπερ. (3) και (4).
(β) Λοχαγοί και αντίστοιχοι: Αν κριθούν σε τρεις (3) διαδοχικές κρίσεις ή τρεις (3) φορές συνολικά ως Αξιωματικοί ως «διατηρητέοι στον αυτό βαθμό» κρίνονται σύμφωνα με τις υποπερ. (3) και (4).
(3) «Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»: Τίθενται, εφόσον το επιθυμούν, Εκτός Οργανικών Θέσεων (ΕΟΘ) μέχρι τη συμπλήρωση πλήρους συντάξιμης υπηρεσίας και ένα (1) μήνα προ της αποστρατείας τους προάγονται στον επόμενο βαθμό. Εφόσον δεν επιθυμούν να τεθούν ΕΟΘ, αποστρατεύονται άμεσα με τον βαθμό τους.
(4) «Αποστρατευτέοι»: Αποστρατεύονται άμεσα με τον βαθμό τους.
β) Ανώτεροι Αξιωματικοί
βα) Ανώτεροι Αξιωματικοί, πλην Συνταγματαρχών και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων:
(1) «Προακτέοι κατ’ εκλογή».
(2) «Διατηρητέοι στον αυτό βαθμό»: Παραμένουν στον βαθμό τους μέχρι τις επόμενες τακτικές ή έκτακτες κρίσεις, οπότε κρίνονται εκ νέου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας περ. β´. Αν κριθούν σε τρεις (3) διαδοχικές κρίσεις ή τρεις (3) φορές συνολικά ως Αξιωματικοί, ως «διατηρητέοι στον αυτό βαθμό», κρίνονται, σύμφωνα με τις υποπερ. (3) και (4).
(3) «Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»: Όπως οι κατώτεροι Αξιωματικοί.
(4) «Αποστρατευτέοι»: Όπως οι κατώτεροι Αξιωματικοί.
ββ) Συνταγματάρχες και αντίστοιχοι των άλλων Κλάδων:
(1) «Προακτέοι κατ’ εκλογή».
(2) «Διατηρητέοι»: Παραμένουν στον βαθμό τους μέχρι τις επόμενες τακτικές κρίσεις, οπότε κρίνονται εκ νέου, σύμφωνα με τις παρούσες διατάξεις.
(3) «Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»: Όπως οι κατώτεροι Αξιωματικοί.
(4) «Αποστρατευτέοι»: Όπως οι κατώτεροι Αξιωματικοί.
γ) Ανώτατοι Αξιωματικοί:
(1) «Προακτέοι κατ’ απόλυτη εκλογή».
(2) «Διατηρητέοι»: Παραμένουν στον βαθμό τους μέχρι τις επόμενες τακτικές ή έκτακτες κρίσεις, οπότε κρίνονται εκ νέου σύμφωνα με τις παρούσες διατάξεις, εκτός από «διατηρητέοι».
(3) «Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»: Υπό την επιφύλαξη της περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 34, προάγονται στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται στο άρθρο 23 και εντός μηνός αποστρατεύονται.
(4) «Αποστρατευτέοι»: Όπως οι κατώτεροι Αξιωματικοί.»
Για πολλοστή φορά διαπιστώνω ότι στο παρών Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών εμπεριέχονται άρθρα του ΥΠΕΘΑ, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πρόβλεψη που να επιλύει το μείζον ιεραρχικό πρόβλημα του άρθρου 32 του Ν.4609/2019, καθώς δεν παράγει δίκαιο αποτέλεσμα, εφόσον προδήλως επενεργεί μεροληπτικά υπέρ συγκεκριμένης κατηγορίας στελεχών (Εθελοντών του ν.δ. 445/1974 και Εθελοντριών του Ν.705/1977), έναντι των Αξκων αποφοίτων ΑΣΣΥ και παραθέτω ως σχόλιο τα ακόλουθα:
1. Η επίμαχη διάταξη έχει τροποποιήσει έμμεσα, κατά τρόπο καταχρηστικό, το ισχύον βαθμολογικό ανάπτυγμα, ανέτρεψε εκ νέου την υφιστάμενη σειρά αρχαιότητας και ως εκ τούτου την ιεραρχία, συνιστώντας θρυαλλίδα αποσυσπείρωσης της συνοχής και της ομοιογένειας των ΕΔ, καθώς είναι απολύτως σαφές ότι ο νομοθέτης, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Α΄), έχει προβλέψει ώστε οι μονιμοποιηθέντες Εθελοντές και Εθελόντριες να μην προάγονται πριν τη συμπλήρωση του ελαχίστου χρόνου παραμονής του αμέσως αρχαιότερού τους, προς αποφυγή ανατροπών και διασάλευσης της αρχαιότητας και της ιεραρχίας στις ΕΔ, διότι συνιστά μείζον ζήτημα ηθικής τάξης, εφόσον εξομοιώνονται αυθαίρετα διακριτές μεταξύ τους κατηγορίες προσωπικού τόσο ως προς την προέλευση, όσο και ως προς τα τυπικά προσόντα.
2. Υπενθυμίζεται ότι, η ιεραρχική δομή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο που εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου την πειθαρχία και την ομαλή λειτουργία του στρατεύματος, ενώ παράλληλα, ανατρέπεται η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη Διοίκηση, αλλά και την αρχή της ασφάλειας δικαίου, οι οποίες αν μη τι άλλο συνιστούν θεμελιώδη υποχρέωση, της κανονιστικώς δρώσας Διοίκησης για την τήρηση της Αρχής της Αναλογικής Ισότητας, η οποία όπως διαφαίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, δυστυχώς, δεν μετουσιώνεται σε πράξη.
3. Ας μην λησμονούμε ότι η ΝΔ ως αντιπολίτευση, καταψήφισε το άρθρο 32 λόγω του ιεραρχικού προβλήματος που θα προκαλούσε συντασσόμενη με την άποψη του ΓΕΕΘΑ (Φ.454/14/499182/Σ.2376/9-5-2017/ΓΕΕΘΑ/Β´ΚΛΑ∆ΟΣ/Β1). Κατά του άρθρου 32, τεκμηριωμένα αγόρευσαν από το βήμα της Βουλής οι βουλευτές του τότε τομέα άμυνας της ΝΔ κύριοι Δαβάκης και Καββαδάς, ενώ ο κύριος Κικίλιας ως τότε επικεφαλής του τομέα Άμυνας της ΝΔ, δεσμεύτηκε ότι η ΝΔ ως κυβέρνηση θα καταργήσει ή θα διορθώσει όλα τα άρθρα που δεν συμφωνεί όπως το συγκεκριμένο. Επισημαίνεται ότι, ακόμη και ο τότε εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κατά ψήφιση του ν.4609/19, Βουλευτής Δράμας κύριος Καραγιαννίδης, κλείνοντας την ομιλία του αναγνώρισε το πρόβλημα που δημιουργείται και κάλεσε μάλιστα τους εκπροσώπους των αποφοίτων ΑΣΣΥ στο Υπουργείο Άμυνας προκειμένου να βρεθεί λύση. Άπαντα τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται από το VIDEO της βουλής.
4. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται όπως εισαχθεί στο παρόν Ν/Σ η εξής διάταξη σταδιοδρομικής φύσεως:
« Οι εν ενεργεία αξιωματικοί που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11 πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν. 2439/1996 (Α΄ 134), κρίνονται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό, με τη συμπλήρωση του ελάχιστου απαραίτητου χρόνου παραμονής της παραγράφου 1δ του άρθρου 5 του ν.2439/1996 και εάν κριθούν προακτέοι, προάγονται ανεξαρτήτως της ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων. Για τους αξιωματικούς, που αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών.»
Παρακαλώ για την άμεση επίλυση του προβλήματος διότι, αφενός έχει περάσει ήδη πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (σχεδόν 3 έτη) από τη δημιουργία του, αφετέρου είναι ζήτημα αξιοκρατίας και τιμής για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ.
Το σχόλιο αναρτάται στο άρθρο 28 του παρόντος Ν/Σ ως το μόνο που αναφέρεται σε τροποποίηση άρθρου του ν.2439/96.
Για πολλοστή φορά διαπιστώνω ότι στο παρών Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών εμπεριέχονται άρθρα του ΥΠΕΘΑ, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πρόβλεψη που να επιλύει το μείζον ιεραρχικό πρόβλημα του άρθρου 32 του Ν.4609/2019, καθώς δεν παράγει δίκαιο αποτέλεσμα, εφόσον προδήλως επενεργεί μεροληπτικά υπέρ συγκεκριμένης κατηγορίας στελεχών (Εθελοντών του ν.δ. 445/1974 και Εθελοντριών του Ν.705/1977), έναντι των Αξκων αποφοίτων ΑΣΣΥ και παραθέτω ως σχόλιο τα ακόλουθα:
1. Η επίμαχη διάταξη έχει τροποποιήσει έμμεσα, κατά τρόπο καταχρηστικό, το ισχύον βαθμολογικό ανάπτυγμα, ανέτρεψε εκ νέου την υφιστάμενη σειρά αρχαιότητας και ως εκ τούτου την ιεραρχία, συνιστώντας θρυαλλίδα αποσυσπείρωσης της συνοχής και της ομοιογένειας των ΕΔ, καθώς είναι απολύτως σαφές ότι ο νομοθέτης, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Α΄), έχει προβλέψει ώστε οι μονιμοποιηθέντες Εθελοντές και Εθελόντριες να μην προάγονται πριν τη συμπλήρωση του ελαχίστου χρόνου παραμονής του αμέσως αρχαιότερού τους, προς αποφυγή ανατροπών και διασάλευσης της αρχαιότητας και της ιεραρχίας στις ΕΔ, διότι συνιστά μείζον ζήτημα ηθικής τάξης, εφόσον εξομοιώνονται αυθαίρετα διακριτές μεταξύ τους κατηγορίες προσωπικού τόσο ως προς την προέλευση, όσο και ως προς τα τυπικά προσόντα.
2. Υπενθυμίζεται ότι, η ιεραρχική δομή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο που εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου την πειθαρχία και την ομαλή λειτουργία του στρατεύματος, ενώ παράλληλα, ανατρέπεται η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη Διοίκηση, αλλά και την αρχή της ασφάλειας δικαίου, οι οποίες αν μη τι άλλο συνιστούν θεμελιώδη υποχρέωση, της κανονιστικώς δρώσας Διοίκησης για την τήρηση της Αρχής της Αναλογικής Ισότητας, η οποία όπως διαφαίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, δυστυχώς, δεν μετουσιώνεται σε πράξη.
3. Ας μην λησμονούμε ότι η ΝΔ ως αντιπολίτευση, καταψήφισε το άρθρο 32 λόγω του ιεραρχικού προβλήματος που θα προκαλούσε συντασσόμενη με την άποψη του ΓΕΕΘΑ (Φ.454/14/499182/Σ.2376/9-5-2017/ΓΕΕΘΑ/Β´ΚΛΑ∆ΟΣ/Β1). Κατά του άρθρου 32, τεκμηριωμένα αγόρευσαν από το βήμα της Βουλής οι βουλευτές του τότε τομέα άμυνας της ΝΔ κύριοι Δαβάκης και Καββαδάς, ενώ ο κύριος Κικίλιας ως τότε επικεφαλής του τομέα Άμυνας της ΝΔ, δεσμεύτηκε ότι η ΝΔ ως κυβέρνηση θα καταργήσει ή θα διορθώσει όλα τα άρθρα που δεν συμφωνεί όπως το συγκεκριμένο. Επισημαίνεται ότι, ακόμη και ο τότε εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κατά ψήφιση του ν.4609/19, Βουλευτής Δράμας κύριος Καραγιαννίδης, κλείνοντας την ομιλία του αναγνώρισε το πρόβλημα που δημιουργείται και κάλεσε μάλιστα τους εκπροσώπους των αποφοίτων ΑΣΣΥ στο Υπουργείο Άμυνας προκειμένου να βρεθεί λύση. Άπαντα τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται από το VIDEO της βουλής.
4. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται όπως εισαχθεί στο παρόν Ν/Σ η εξής διάταξη σταδιοδρομικής φύσεως:
« Οι εν ενεργεία αξιωματικοί που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11 πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν. 2439/1996 (Α΄ 134), κρίνονται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό, με τη συμπλήρωση του ελάχιστου απαραίτητου χρόνου παραμονής της παραγράφου 1δ του άρθρου 5 του ν.2439/1996 και εάν κριθούν προακτέοι, προάγονται ανεξαρτήτως της ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων. Για τους αξιωματικούς, που αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών.»
Παρακαλώ για την άμεση επίλυση του προβλήματος διότι, αφενός έχει περάσει ήδη πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (σχεδόν 3 έτη) από τη δημιουργία του, αφετέρου είναι ζήτημα αξιοκρατίας και τιμής για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ.
Το σχόλιο αναρτάται στο άρθρο 28 του παρόντος Ν/Σ ως το μόνο που αναφέρεται σε τροποποίηση άρθρου του ν.2439/96.
Για πολλοστή φορά διαπιστώνω ότι στο παρών Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών εμπεριέχονται άρθρα του ΥΠΕΘΑ, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πρόβλεψη που να επιλύει το μείζον ιεραρχικό πρόβλημα του άρθρου 32 του Ν.4609/2019, καθώς δεν παράγει δίκαιο αποτέλεσμα, εφόσον προδήλως επενεργεί μεροληπτικά υπέρ συγκεκριμένης κατηγορίας στελεχών (Εθελοντών του ν.δ. 445/1974 και Εθελοντριών του Ν.705/1977), έναντι των Αξκων αποφοίτων ΑΣΣΥ και παραθέτω ως σχόλιο τα ακόλουθα:
1. Η επίμαχη διάταξη έχει τροποποιήσει έμμεσα, κατά τρόπο καταχρηστικό, το ισχύον βαθμολογικό ανάπτυγμα, ανέτρεψε εκ νέου την υφιστάμενη σειρά αρχαιότητας και ως εκ τούτου την ιεραρχία, συνιστώντας θρυαλλίδα αποσυσπείρωσης της συνοχής και της ομοιογένειας των ΕΔ, καθώς είναι απολύτως σαφές ότι ο νομοθέτης, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Α΄), έχει προβλέψει ώστε οι μονιμοποιηθέντες Εθελοντές και Εθελόντριες να μην προάγονται πριν τη συμπλήρωση του ελαχίστου χρόνου παραμονής του αμέσως αρχαιότερού τους, προς αποφυγή ανατροπών και διασάλευσης της αρχαιότητας και της ιεραρχίας στις ΕΔ, διότι συνιστά μείζον ζήτημα ηθικής τάξης, εφόσον εξομοιώνονται αυθαίρετα διακριτές μεταξύ τους κατηγορίες προσωπικού τόσο ως προς την προέλευση, όσο και ως προς τα τυπικά προσόντα.
2. Υπενθυμίζεται ότι, η ιεραρχική δομή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο που εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου την πειθαρχία και την ομαλή λειτουργία του στρατεύματος, ενώ παράλληλα, ανατρέπεται η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη Διοίκηση, αλλά και την αρχή της ασφάλειας δικαίου, οι οποίες αν μη τι άλλο συνιστούν θεμελιώδη υποχρέωση, της κανονιστικώς δρώσας Διοίκησης για την τήρηση της Αρχής της Αναλογικής Ισότητας, η οποία όπως διαφαίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, δυστυχώς, δεν μετουσιώνεται σε πράξη.
3. Ας μην λησμονούμε ότι η ΝΔ ως αντιπολίτευση, καταψήφισε το άρθρο 32 λόγω του ιεραρχικού προβλήματος που θα προκαλούσε συντασσόμενη με την άποψη του ΓΕΕΘΑ (Φ.454/14/499182/Σ.2376/9-5-2017/ΓΕΕΘΑ/Β´ΚΛΑ∆ΟΣ/Β1). Κατά του άρθρου 32, τεκμηριωμένα αγόρευσαν από το βήμα της Βουλής οι βουλευτές του τότε τομέα άμυνας της ΝΔ κύριοι Δαβάκης και Καββαδάς, ενώ ο κύριος Κικίλιας ως τότε επικεφαλής του τομέα Άμυνας της ΝΔ, δεσμεύτηκε ότι η ΝΔ ως κυβέρνηση θα καταργήσει ή θα διορθώσει όλα τα άρθρα που δεν συμφωνεί όπως το συγκεκριμένο. Επισημαίνεται ότι, ακόμη και ο τότε εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κατά ψήφιση του ν.4609/19, Βουλευτής Δράμας κύριος Καραγιαννίδης, κλείνοντας την ομιλία του αναγνώρισε το πρόβλημα που δημιουργείται και κάλεσε μάλιστα τους εκπροσώπους των αποφοίτων ΑΣΣΥ στο Υπουργείο Άμυνας προκειμένου να βρεθεί λύση. Άπαντα τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται από το VIDEO της βουλής.
4. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται όπως εισαχθεί στο παρόν Ν/Σ η εξής διάταξη σταδιοδρομικής φύσεως:
« Οι εν ενεργεία αξιωματικοί που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11 πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν. 2439/1996 (Α΄ 134), κρίνονται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό, με τη συμπλήρωση του ελάχιστου απαραίτητου χρόνου παραμονής της παραγράφου 1δ του άρθρου 5 του ν.2439/1996 και εάν κριθούν προακτέοι, προάγονται ανεξαρτήτως της ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων. Για τους αξιωματικούς, που αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών.»
Παρακαλώ για την άμεση επίλυση του προβλήματος διότι, αφενός έχει περάσει ήδη πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (σχεδόν 3 έτη) από τη δημιουργία του, αφετέρου είναι ζήτημα αξιοκρατίας και τιμής για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ.
Το σχόλιο αναρτάται στο άρθρο 28 του παρόντος Ν/Σ ως το μόνο που αναφέρεται σε τροποποίηση άρθρου του ν.2439/96.
Για πολλοστή φορά διαπιστώνω ότι στο παρών Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών εμπεριέχονται άρθρα του ΥΠΕΘΑ, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πρόβλεψη που να επιλύει το μείζον ιεραρχικό πρόβλημα του άρθρου 32 του Ν.4609/2019, καθώς δεν παράγει δίκαιο αποτέλεσμα, εφόσον προδήλως επενεργεί μεροληπτικά υπέρ συγκεκριμένης κατηγορίας στελεχών (Εθελοντών του ν.δ. 445/1974 και Εθελοντριών του Ν.705/1977), έναντι των Αξκων αποφοίτων ΑΣΣΥ και παραθέτω ως σχόλιο τα ακόλουθα:
1. Η επίμαχη διάταξη έχει τροποποιήσει έμμεσα, κατά τρόπο καταχρηστικό, το ισχύον βαθμολογικό ανάπτυγμα, ανέτρεψε εκ νέου την υφιστάμενη σειρά αρχαιότητας και ως εκ τούτου την ιεραρχία, συνιστώντας θρυαλλίδα αποσυσπείρωσης της συνοχής και της ομοιογένειας των ΕΔ, καθώς είναι απολύτως σαφές ότι ο νομοθέτης, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Α΄), έχει προβλέψει ώστε οι μονιμοποιηθέντες Εθελοντές και Εθελόντριες να μην προάγονται πριν τη συμπλήρωση του ελαχίστου χρόνου παραμονής του αμέσως αρχαιότερού τους, προς αποφυγή ανατροπών και διασάλευσης της αρχαιότητας και της ιεραρχίας στις ΕΔ, διότι συνιστά μείζον ζήτημα ηθικής τάξης, εφόσον εξομοιώνονται αυθαίρετα διακριτές μεταξύ τους κατηγορίες προσωπικού τόσο ως προς την προέλευση, όσο και ως προς τα τυπικά προσόντα.
2. Υπενθυμίζεται ότι, η ιεραρχική δομή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο που εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου την πειθαρχία και την ομαλή λειτουργία του στρατεύματος, ενώ παράλληλα, ανατρέπεται η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη Διοίκηση, αλλά και την αρχή της ασφάλειας δικαίου, οι οποίες αν μη τι άλλο συνιστούν θεμελιώδη υποχρέωση, της κανονιστικώς δρώσας Διοίκησης για την τήρηση της Αρχής της Αναλογικής Ισότητας, η οποία όπως διαφαίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, δυστυχώς, δεν μετουσιώνεται σε πράξη.
3. Ας μην λησμονούμε ότι η ΝΔ ως αντιπολίτευση, καταψήφισε το άρθρο 32 λόγω του ιεραρχικού προβλήματος που θα προκαλούσε συντασσόμενη με την άποψη του ΓΕΕΘΑ (Φ.454/14/499182/Σ.2376/9-5-2017/ΓΕΕΘΑ/Β´ΚΛΑ∆ΟΣ/Β1). Κατά του άρθρου 32, τεκμηριωμένα αγόρευσαν από το βήμα της Βουλής οι βουλευτές του τότε τομέα άμυνας της ΝΔ κύριοι Δαβάκης και Καββαδάς, ενώ ο κύριος Κικίλιας ως τότε επικεφαλής του τομέα Άμυνας της ΝΔ, δεσμεύτηκε ότι η ΝΔ ως κυβέρνηση θα καταργήσει ή θα διορθώσει όλα τα άρθρα που δεν συμφωνεί όπως το συγκεκριμένο. Επισημαίνεται ότι, ακόμη και ο τότε εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κατά ψήφιση του ν.4609/19, Βουλευτής Δράμας κύριος Καραγιαννίδης, κλείνοντας την ομιλία του αναγνώρισε το πρόβλημα που δημιουργείται και κάλεσε μάλιστα τους εκπροσώπους των αποφοίτων ΑΣΣΥ στο Υπουργείο Άμυνας προκειμένου να βρεθεί λύση. Άπαντα τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται από το VIDEO της βουλής.
4. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται όπως εισαχθεί στο παρόν Ν/Σ η εξής διάταξη σταδιοδρομικής φύσεως:
« Οι εν ενεργεία αξιωματικοί που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11 πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν. 2439/1996 (Α΄ 134), κρίνονται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό, με τη συμπλήρωση του ελάχιστου απαραίτητου χρόνου παραμονής της παραγράφου 1δ του άρθρου 5 του ν.2439/1996 και εάν κριθούν προακτέοι, προάγονται ανεξαρτήτως της ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων. Για τους αξιωματικούς, που αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών.»
Παρακαλώ για την άμεση επίλυση του προβλήματος διότι, αφενός έχει περάσει ήδη πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (σχεδόν 3 έτη) από τη δημιουργία του, αφετέρου είναι ζήτημα αξιοκρατίας και τιμής για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ.
Το σχόλιο αναρτάται στο άρθρο 28 του παρόντος Ν/Σ ως το μόνο που αναφέρεται σε τροποποίηση άρθρου του ν.2439/96.
Τα υπο αναθεώρηση άρθρα του Ν.3883/2010, δεικνύουν ενα ανεξήγητο μένος του νομοθέτη ενάντια στον βαθμό του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων. Σε όλη την έκταση τους, ενω οι λοιποί αξιωματικοί ομαδοποιούνται (σε ανώτατους-ανώτερους – κατώτερους), συνεχώς γίνεται ειδική μνεία για «συνταγματάρχες και αντίστοιχοι».Για τα είδη των κρίσεων, προκύπτει το ερώτημα εαν έχουν καθοριστεί επακριβώς ποια είναι τα κριτήρια που θα λαμβάνονται υπόψιν, καθόσον υπάρχουν τεράστιες ασάφειες:
Πχ στην κρίση
«Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»:Συνταγματάρχες και αντίστοιχοι, οι οποίοι έχουν αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και δεν κρίνεται σκόπιμη η περαιτέρω παραμονή τους στο στράτευμα.
και στην κρίση Κρίση «Αποστρατευτέοι»:
Αποστρατευτέοι κρίνονται οι Αξιωματικοί που δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα για προαγωγή προσόντα ούτε θεωρούνται κατάλληλοι για την ενάσκηση των καθηκόντων του βαθμού τους, λόγω ουσιώδους έλλειψης των προσόντων αυτών στον κατεχόμενο βαθμό.
Aυτές οι ασάφειες,οπως ολοι καταλαβαινετε,αφήνουν περιθώρια για εκκαθαρίσεις «μη αρεστών» από κάποιους που θα βρεθούν σε θέσεις (Στρατιωτικα Γραφεια ΥΕΘΑ,ΥΦΕΘΑ, ΓΓ. Επιτελικά Γραφεια Αρχηγων κτλ) που εχουν τη δυνατότητα δυστυχως να επηράζουν τις κρίσεις.
Τα αναφερόμενα στην αιτιολογική έκθεση περί εφησυχασμού,με την ίδια λογική μπορούν να επεκταθούν και σε ολους τους βαθμους, κυρίως χαμηλότερους και συνήθως ΜΗ απόφοιτους Στρατιωτικών Σχολών. Αυτο το καταλαβαίνουν όσοι έχουν υπηρετησει σε Μονάδες κσι δεν διάγουν όλο το στρατιωτικό βίο τους σε επιτελεια και θέσεις εξωτερικού. Ο νομοθέτης τι εικόνα έχει και ασχολειται επιλέκτικά με το Βαθμό του συνταγματάρχη, που τον φέρουν απόφοιτοι Ανωτάτων Στρατιωτικών Σχολών, που να σημειωθεί ότι μπηκαν με τον θεσμό των Πανελληνίων Εξετάσεων και όχι με διαγωνισμούς;
Απορίας άξιον ειναι επίσης το ότι ο νομοθέτης δεν έχει θέμα από τη μία να δώσει παράταση και να βάλει ανώτατο όριο ηλκίας για τους συνταγματάρχες και αντίστοιχους που υπάγονται στο Ν 2439/1996 τα 60 έτη, ενώ από την άλλη προβλέπει για τους υπαγόμενους στο Ν 3883/2010 την αποστρατεία ακόμα και στην ηλικία των 49 ετών, με ασαφή κριτήρια.Να σημειωθεί ότι ο Ν2439/1996 αφορά πολλους συναδελφους που δεν μπηκαν με τον θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων,με ό,τι και να σημαινει αυτο…Επίσης οι υπαγόμενοι στον Ν2439/1996 προαγόταν νωρίτερα απο αυτούς του 3883/2010,αυτό γιατι δεν λαμβάνεται υπόψιν,ενώ είναι ήδη πιο ευνοημένοι; δεν είναι ολοι οι Έλληνες ίσοι απέναντι στον νόμο;
Επίσης τα υπο ανα θεώρηση άρθρα έρχονται σε σύγκρουση με τον Ν.3865 /2010 (συνταξιοδοτικός) που στο άρθρο 20 αναφέρει στην παράγραφο 4:«4. Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που δεν υπάγονται στις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 και θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015 και μετά, δικαιούνται σύνταξη, εφόσον έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό (60ό) έτος της ηλικίας τους ή σαράντα (40) έτη συντάξιμης υπηρεσίας, στα οποία συνυπολογίζονται αθροιστικά:α. Ο χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, όπως αυτός προσδιορίζεται στις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 169/2007), όπως ισχύει σήμερα.β. Ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο ή τριπλάσιο μέχρι πέντε (5) έτη, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 40 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 169/2007), όπως ισχύει σήμερα.γ. Ο χρόνος διαδοχικής ασφάλισης που αναγνωρίζεται ως συντάξιμος σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 4 του νόμου αυτού.»
Αν θυμάστε μέσα στην κρίση, υπήρχε μεγάλη αντίδραση από την κοινή γνώμη,γιατι οι Στρατιωτικοί επαιρναν σύνταξη σε μικρή ηλικία,κατι που το αντιμετώπισε ο Ν3865/2010, αυξάνοντας τα όρια ηλικίας.Τωρα ο νομοθέτης θέλει να ξαναγυρισουμε πίσω?
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας και παρακαλώ για τη διόρθωση των παραπάνω αστοχιών
Για πολλοστή φορά διαπιστώνω ότι στο παρών Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών εμπεριέχονται άρθρα του ΥΠΕΘΑ, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πρόβλεψη που να επιλύει το μείζον ιεραρχικό πρόβλημα του άρθρου 32 του Ν.4609/2019, καθώς δεν παράγει δίκαιο αποτέλεσμα, εφόσον προδήλως επενεργεί μεροληπτικά υπέρ συγκεκριμένης κατηγορίας στελεχών (Εθελοντών του ν.δ. 445/1974 και Εθελοντριών του Ν.705/1977), έναντι των Αξκων αποφοίτων ΑΣΣΥ και παραθέτω ως σχόλιο τα ακόλουθα:
1. Η επίμαχη διάταξη έχει τροποποιήσει έμμεσα, κατά τρόπο καταχρηστικό, το ισχύον βαθμολογικό ανάπτυγμα, ανέτρεψε εκ νέου την υφιστάμενη σειρά αρχαιότητας και ως εκ τούτου την ιεραρχία, συνιστώντας θρυαλλίδα αποσυσπείρωσης της συνοχής και της ομοιογένειας των ΕΔ, καθώς είναι απολύτως σαφές ότι ο νομοθέτης, με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν.δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Α΄), έχει προβλέψει ώστε οι μονιμοποιηθέντες Εθελοντές και Εθελόντριες να μην προάγονται πριν τη συμπλήρωση του ελαχίστου χρόνου παραμονής του αμέσως αρχαιότερού τους, προς αποφυγή ανατροπών και διασάλευσης της αρχαιότητας και της ιεραρχίας στις ΕΔ, διότι συνιστά μείζον ζήτημα ηθικής τάξης, εφόσον εξομοιώνονται αυθαίρετα διακριτές μεταξύ τους κατηγορίες προσωπικού τόσο ως προς την προέλευση, όσο και ως προς τα τυπικά προσόντα.
2. Υπενθυμίζεται ότι, η ιεραρχική δομή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο που εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου την πειθαρχία και την ομαλή λειτουργία του στρατεύματος, ενώ παράλληλα, ανατρέπεται η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη Διοίκηση, αλλά και την αρχή της ασφάλειας δικαίου, οι οποίες αν μη τι άλλο συνιστούν θεμελιώδη υποχρέωση, της κανονιστικώς δρώσας Διοίκησης για την τήρηση της Αρχής της Αναλογικής Ισότητας, η οποία όπως διαφαίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, δυστυχώς, δεν μετουσιώνεται σε πράξη.
3. Ας μην λησμονούμε ότι η ΝΔ ως αντιπολίτευση, καταψήφισε το άρθρο 32 λόγω του ιεραρχικού προβλήματος που θα προκαλούσε συντασσόμενη με την άποψη του ΓΕΕΘΑ (Φ.454/14/499182/Σ.2376/9-5-2017/ΓΕΕΘΑ/Β´ΚΛΑ∆ΟΣ/Β1). Κατά του άρθρου 32, τεκμηριωμένα αγόρευσαν από το βήμα της Βουλής οι βουλευτές του τότε τομέα άμυνας της ΝΔ κύριοι Δαβάκης και Καββαδάς, ενώ ο κύριος Κικίλιας ως τότε επικεφαλής του τομέα Άμυνας της ΝΔ, δεσμεύτηκε ότι η ΝΔ ως κυβέρνηση θα καταργήσει ή θα διορθώσει όλα τα άρθρα που δεν συμφωνεί όπως το συγκεκριμένο. Επισημαίνεται ότι, ακόμη και ο τότε εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ κατά ψήφιση του ν.4609/19, Βουλευτής Δράμας κύριος Καραγιαννίδης, κλείνοντας την ομιλία του αναγνώρισε το πρόβλημα που δημιουργείται και κάλεσε μάλιστα τους εκπροσώπους των αποφοίτων ΑΣΣΥ στο Υπουργείο Άμυνας προκειμένου να βρεθεί λύση. Άπαντα τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται από το VIDEO της βουλής.
4. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται όπως εισαχθεί στο παρόν Ν/Σ η εξής διάταξη σταδιοδρομικής φύσεως:
« Οι εν ενεργεία αξιωματικοί που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11 πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν. 2439/1996 (Α΄ 134), κρίνονται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό, με τη συμπλήρωση του ελάχιστου απαραίτητου χρόνου παραμονής της παραγράφου 1δ του άρθρου 5 του ν.2439/1996 και εάν κριθούν προακτέοι, προάγονται ανεξαρτήτως της ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων. Για τους αξιωματικούς, που αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών.»
Παρακαλώ για την άμεση επίλυση του προβλήματος διότι, αφενός έχει περάσει ήδη πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (σχεδόν 3 έτη) από τη δημιουργία του, αφετέρου είναι ζήτημα αξιοκρατίας και τιμής για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ.
Το σχόλιο αναρτάται στο άρθρο 28 του παρόντος Ν/Σ ως το μόνο που αναφέρεται σε τροποποίηση άρθρου του ν.2439/96.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ Εθνικής Άμυνας,
Σας παραθέτω ένα σύντομο ιστορικό τοποθετήσεων – δεσμεύσεων σας, αναφορικά με τη Βαθμολογική Αποκατάσταση Αξιωματικών Αποφοίτων ΑΣΣΥ καταταγέντων το 1991:
Νοε 2019 (Συμπεράσματα Διαβούλευσης): «…Επ’ αυτών, γνωρίζεται σε όσους συμμετείχαν στη δημόσια διαβούλευση ότι ορισμένα από τα σχόλια που διατυπωθήκαν και αφορούν στην σταδιοδρομία και εξέλιξη στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων θα αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας, προκειμένου να συμπεριληφθούν, εφόσον κριθεί σκόπιμο, σε μελλοντική νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου»
Νοε 2020 (Ομιλία σε ΒτΕ): «…η επόμενη προσπάθεια πάνω σε ένα παρεμφερές (ίδια είναι η λογική που το διέπει) πρόβλημα, θα αφορά σε αυτούς που κατετάγησαν το 1991, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή υποφέρουν από την ίδια ακριβώς στρέβλωση μ’ αυτή που απασχολεί εκείνους στους οποίους αναφέρεται η σημερινή ερώτηση του συναδέλφου, για την οποία λαμβάνεται πρόνοια ώστε να επιλυθεί οριστικά στο Νομοσχέδιο που θα έρθει…»
Δεκ 2020 (Ομιλία σε ΒτΕ): «…Όσον αφορά σ’ αυτό που ρωτά ο κ. Μπουκώρος, έχω πει και από του βήματος στη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου ότι θα υπάρξει μέριμνα και για την Τάξη ΑΣΣΥ 1991 σε επόμενο στάδιο και θα δούμε μέχρι πού μπορούμε να πάμε το όριο, όπως καταλαβαίνετε είναι και στην τάξη του 1992. Επομένως, σήμερα ήρθε η σειρά να ρυθμιστεί μια εκκρεμότητα που έρχεται από παλιά, αυτή που αφορά στην Τάξη του 1990. Έχουμε όμως εκφράσει τη θετική προδιάθεση να ρυθμίσουμε και τις εκκρεμότητες για τις υπόλοιπες Τάξεις, έτσι ώστε απλά να εξομοιωθεί η αντιμετώπιση ομοίων περιπτώσεων σε όλο το φάσμα. Επομένως ναι, προτιθέμεθα να έρθουν. Σήμερα έπρεπε να νομοθετήσουμε για την Τάξη του ‘90, δεδομένου ότι είναι και στο μεταίχμιο για την ιεραρχική τους εξέλιξη…»
Δεκ 2021 (Ερώτηση Βουλευτή): «Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γεώργιος Βλάχος με θέμα «Βαθμολογική Αποκατάσταση Αξιωματικών Αποφοίτων ΑΣΣΥ καταταγέντων το 1991», σας γνωρίζω ότι το ζήτημα, για το οποίο έχει δεσμευτεί η πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, πρόκειται να ρυθμιστεί με σχετική διάταξη η οποία θα συμπεριληφθεί σε Σχέδιο Νόμου, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων, με την έλευση του νέου έτους.»
Παρακαλώ όπως συμπεριληφθεί -έστω και την τελευταία στιγμή- αντίστοιχο άρθρο για την επίλυση του βαθμολογικού προβλήματος των ΑΣΣΥ καταταγέντων το έτος 1991, δεδομένου ότι το μεταίχμιο της ιεραρχικής μας εξέλιξης έχει παρέλθει από τον Οκτώβριο του 2021 με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αξιότιμε κύριε ΥΕΘΑ,
Μετά από 17 επερωτήσεις Βουλευτών όλων των κομμάτων από τον Απρ του 2018 έως και την τελευταία στις 18 Φεβ 2022, καθώς και μετά από 3 δικαστικές διεκδικήσεις, σε 2 εκ των οποίων (Δεκ 2022) ο νομικός εκπρόσωπος σας ζήτησε αναβολή, διαπιστώνουμε με λύπη ότι σε ακόμα ένα Ν/Σ δεν υπάρχει πρόβλεψη για την επίλυση στο φλέγον ζήτημα της βαθμολογικής αποκατάστασης των ΑΣΣΥ καταταγέντων 1991. Ζήτημα για το οποίο εσείς ο ίδιος έχετε δεσμευτεί πολλάκις, από το βήμα στη ΒτΕ από το Νοε 2020 και εντεύθεν, ότι θα μεριμνήσετε για την αποκατάσταση του.
Κύριε Υπουργέ, το μεταίχμιο για τους ΑΣΣΥ 1991, δυστυχώς παρήλθε τον Οκτ του 2021. Παρακαλώ όπως συμπεριληφθεί, έστω και την τελευταία στιγμή, αντίστοιχο άρθρο για την επίλυση του βαθμολογικού προβλήματος των ΑΣΣΥ καταταγέντων το έτος 1991 όμοιο με αυτό που νομοθετήσατε τον Δεκ του 2020 με το Ν.4764 (Άρθρο 150), για τους ΑΣΣΥ 1990.
Άρθρο 32 Κρίσεις ανά βαθμό – Τροποποίηση άρθρου 31 ν. 3883/2010
Προτείνονται οι παρακάτω τροποποιήσεις:
«Άρθρο 31
Κρίσεις ανά βαθμό
α) Κατώτεροι Αξιωματικοί:
Το α) (3) να τροποποιηθεί και να συμπληρωθεί ως εξής:
«Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»: Τίθενται, εφόσον το επιθυμούν, Εκτός Οργανικών Θέσεων (ΕΟΘ) μέχρι τη συμπλήρωση πλήρους συντάξιμης υπηρεσίας και ένα (1) μήνα προ της αποστρατείας τους προάγονται στον επόμενο βαθμό. Εφόσον το επιθυμούν παραμένουν μέχρι τη συμπλήρωση του ορίου του βαθμού τους. Εφόσον δεν επιθυμούν να τεθούν ΕΟΘ, αποστρατεύονται άμεσα με τον βαθμό τους.
β) Ανώτεροι Αξιωματικοί
Το βα) να τροποποιηθεί ως εξής:
βα) Ανώτεροι Αξιωματικοί, συμπεριλαμβανομένων και των Συνταγματαρχών και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων:
τα (1) έως (4) ως έχουν.
Το ββ) να διαγραφεί καθώς ενσωματώνεται στο βα)
Το γ) να τροποποιηθεί και να συμπληρωθεί ως εξής:
γ) Ανώτατοι Αξιωματικοί:
(1) ως έχει
(2) «Διατηρητέοι»: Παραμένουν στον βαθμό τους μέχρι τις επόμενες τακτικές ή έκτακτες κρίσεις, οπότε κρίνονται εκ νέου σύμφωνα με τις παρούσες διατάξεις.
(3) «Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»: Υπό την επιφύλαξη της περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 34, προάγονται στον επόμενο βαθμό, εφόσον αυτός προβλέπεται στο άρθρο 23 με την συμπλήρωση του χρόνου παραμονής στο βαθμό και εντός μηνός αποστρατεύονται.
(4) ως έχει
(αιτιολόγηση: με τις προαναφερόμενες τροποποιήσεις αντιμετωπίζονται οι κρίσεις ανά βαθμό με ενιαίο τρόπο για όλου ενώ επιπλέον εξασφαλίζεται τόσο η δυνατότητα να τεθούν ΕΟΘ Συνταγματάρχες προερχόμενοι από ΑΣΕΙ, δυνατότητα που δεν διαφαίνονταν και επιπλέον εξασφαλίζεται η παραμονή των ανωτάτων Αξιωματικών στο χρόνο παραμονής στο βαθμό προς εξισορρόπηση του χρόνου πραγματική συντάξιμης υπηρεσίας μεταξύ Συνταγματαρχών και Ταξιαρχών/Υποστρατήγων ώστε σε πιθανή αποστρατεία να μην υστερεί ένας Ανώτατος Αξιωματικός έναντι ενός Συνταγματάρχη ο οποίος δεν προάχθηκε αλλά παρέμεινε διατηρητέος ή ΕΟΘ οι οποίοι σημειωτέον μπορεί να είναι συμμαθητές μειώνοντας τις αποδοχές του Ανωτάτου ο οποίος ενδέχεται να αποστρατευτεί νωρίτερα έναντι του Συνταγματάρχη. Δίνεται επιπλέον η δυνατότητα πρόωρης αποστρατείας κατόπιν αιτήσεως για όσους συμπληρώσουν 35 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσιας).
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι στο σύνολο των άρθρων-διατάξεων του ΥΠΕΘΑ που επιχειρούν την αποκατάσταση αγκυλώσεων σε ζητήματα σταδιοδρομικής φύσεως των στελεχών των Ε.Δ., δεν εμπεριέχεται λύση στο φλέγον ζήτημα της διασάλευσης της αρχαιότητας που προκλήθηκε από την εφαρμογή του άρθρου 32 του ν.4609/19, σε βάρος των Αξιωματικών εξ ΑΣΣΥ.
Επειδή είμαστε ακράδαντα πεπεισμένοι ότι δεν ήταν και δεν είναι στις προθέσεις σας η άνιση μεταχείριση στις προαγωγές στελεχών μέσης εκπαίδευσης μη στρατιωτικής σχολής, σε σχέση με στελέχη που είναι απόφοιτοι σχολής της Ανώτερης Βαθμίδας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και φυσικά η διαιώνιση της αδικίας αυτής, οδηγούμαστε σε αυτό τον σχολιασμό.
Θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι, η τότε Αξιωματική Αντιπολίτευση (και νυν Κυβέρνηση), το 2019 είχε επισημάνει και καταψηφίσει τη συγκεκριμένη διάταξη με την ίδια επιχειρηματολογία που σας έχουμε εκθέσει κατά καιρούς και δεσμεύτηκε για αποκατάσταση άμα την ανάληψη της εξουσίας.
Αναμένουμε κ. Υπουργέ να υλοποιήσετε επί του παρόντος την προσωπική σας πολιτική δέσμευση για αποκατάσταση. Δέσμευση την οποία θέσατε σε δεκάδες Βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος ή μη, από το βήμα της Βουλής.
Προσμένουμε να δώσετε τέλος στις επιπτώσεις της εφαρμογής του Άρθρου 32 του ν.4609/19 που βιώνουν τα στελέχη σας επί σειρά ετών, στο τρέχον νομοθετικό έργο.»
Προτείνω να συμπεριληφθεί στο παρόν σχέδιο Νόμου η επίλυση του θέματος των ΑΣΣΥ 1991 διότι σύμφωνα με την παρ. 26 του άρθρου 18 του Ν.4407/2016 οι Αξιωματικοί που ανήκουν στους μονιμοποιηθέντες εθελοντές του Ν.Δ.445/74 και στις μονιμοποιηθείσες εθελόντριες του Ν.705/77, προήχθησαν στο βαθμό του Λοχαγού και υπάχθηκαν για όλα τα θέματα ιεραρχικής και βαθμολογικής εξέλιξης στον Ν.2439/1996, χωρίς να έχουν προαχθεί οι αρχαιότεροί τους Αξιωματικοί από ΑΣΣΥ τους οποίους ακολουθούσαν ιεραρχικά ως νεότεροι στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού και Υπολοχαγού. Επιπρόσθετα με παρ. 1 του άρθρου 32 του Ν.4609/2019 δόθηκε και πάλι σαφές προβάδισμα στη βαθμολογική τους εξέλιξη σε σχέση με του αποφοίτους ΑΣΣΥ οι οποίοι τέθηκαν ξανά νεότεροι ιεραρχικά και κατώτεροι κατά βαθμό. Έτσι επηρεάστηκε η Ιεραρχία για όλους τους ΑΣΣΥ που κατατάχθηκαν από το έτος 1984 έως το έτος 1993.
Για να επιλυθούν οριστικά αυτές οι αδικίες κρίνεται απαραίτητο όπως οι Αξιωματικοί προελεύσεως ΑΣΣΥ που υπάγονται ή θα υπαχθούν στο Ν.2439/1996, να προαχθούν στο βαθμό του Ταγματάρχη και στο βαθμό του Αντισυνταγματάρχη εξαιρούμενοι από την απαραίτητη συμπλήρωση του τυπικού προσόντος του χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας λαμβάνοντας υπόψη ότι εξαιρέθηκαν από τη συμπλήρωση του χρόνου διοίκησης οι μονιμοποιηθέντες εθελοντές του N.Δ.445/1974 οι μονιμοποιηθείσες εθελόντριες του Ν.705/1977 και οι μονιμοποιηθέντες εθελοντές μακράς θητείας. Σε διαφορετική περίπτωση η αποκατάσταση θα επέλθει σε βάθος πέντε (5) ετών και θα είναι θεωρητική και όχι πραγματική.
Για την επίλυση του θέματος των ΑΣΣΥ κατάταξης 1991 και 1992 θα γίνει κάποια ενέργεια;
Για την αποκατάσταση των καταταγέντων ΑΣΣΥ τις χρονιές 1991 και 1992 θα γίνει κάποια ενέργεια?