Σε περίπτωση κήρυξης επαπειλούμενων περιοχών σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας, οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού στους οποίους ανήκουν οι περιοχές αυτές:
α) Με απόφαση του οικείου δημάρχου ή περιφερειάρχη μπορούν να αναθέτουν κάθε αναγκαία δημόσια σύμβαση προμήθειας, έργου ή υπηρεσίας για την αντιμετώπιση της κατάστασης, εντός των διαθέσιμων πιστώσεων του προϋπολογισμού τους, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 118 για ποσά έως τα όρια της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ ή με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση κατά την περ. (γ) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147). Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου αποτελεί δεσμευτική εισήγηση για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού, η οποία εγκρίνεται υποχρεωτικά από το οικείο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο, στην πρώτη μετά από την ανάθεση συνεδρίασή του και σε κάθε περίπτωση εντός των διαθέσιμων πιστώσεων.
β) Κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, με απόφαση του οικείου δημάρχου ή περιφερειάρχη μπορούν να συγκροτούνται συνεργεία υπερωριακής απασχόλησης πέραν του ωραρίου ή απογευματινής απασχόλησης πέραν του ωραρίου ή κατά νυχτερινές ώρες, τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες από υπαλλήλους των Υπηρεσιών τους, όπου κρίνεται σκόπιμο για την αντιμετώπιση της κατάστασης εντός των διαθέσιμων πιστώσεων του προϋπολογισμού τους. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου ισχύει από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα «Διαύγεια», χωρίς να απαιτούνται εγκριτικές αποφάσεις άλλων συλλογικών οργάνων ή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και χωρίς να απαιτείται δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Το τελευταίο εδάφιο της περ. α’ εφαρμόζεται αναλόγως.
Αρχική Σχέδιο νόμου του Υπουργείου ΕσωτερικώνΆρθρο 8 Άμεση αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών από τους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού
Άρθρο 8 Άμεση αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών από τους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Άρθρο 1 Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αποσπάσεις προσωπικού σε γραφεία Αντιπεριφερειαρχών – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 247 ν. 3852/2010
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 3 Σύσταση Επιτροπής για τη σύνταξη ενιαίου Υπαλληλικού Κώδικα – Αντικατάσταση του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 3242/2004
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 4 Μοριοδότηση δομημένης συνέντευξης για την επιλογή Προϊσταμένων – Τροποποίηση περ. δ’ παρ. 3 άρθρου 85 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Μοριοδότηση δομημένης συνέντευξης για την επιλογή Προϊσταμένων – Τροποποίηση περ. δ’ παρ. 3 άρθρου 88 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Κάλυψη θέσεων με Ειδικό Επιστημονικό ΠροσωπικόΆρθρο 6 Κάλυψη θέσεων με Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων – Αντικατάσταση παρ. 18 άρθρου 24 ν. 2130/1993
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Άμεση αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών από τους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Άρθρο 9 Γενικός Γραμματέας Δασών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μετονομασία Γενικών Διευθύνσεων Δασών Οι Γενικές Διευθύνσεις Δασών, οι οποίες μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το άρθρο τρίτο της από 13.8.2021 πράξης νομοθετικού περιεχομένου (Α΄ 143), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021 (Α΄156), μετονομάζονται σε Επιθεωρήσεις Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής και αποτελούν οργανωτικές δομές επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης.
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 11 Ανάθεση αρμοδιοτήτων στις Διευθύνσεις Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών των Επιθεωρήσεων Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής
- 1 Σχόλιο Άρθρο 12 Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών και στους Προϊσταμένους των Επιθεωρήσεων Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 Τμήματα Υποστηρικτικής Λειτουργίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Επικαιροποιημένες διαπιστωτικές πράξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Μεταβίβαση υλικοτεχνικής υποδομής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Διευθύνσεις Αγροτικών Υποθέσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Μεταβατική διάταξη για τις δαπάνες λειτουργίας
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ Άρθρο 18 Ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Τροποποίηση άρθρου 197 ν. 4820/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Παρακολούθηση και συντονισμός των μεταρρυθμίσεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 271 ν. 4738/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Άνοιγμα ειδικών δεσμευμένων καταπιστευτικών λογαριασμών (escrow accounts)Άρθρο 20 Άνοιγμα ειδικών δεσμευμένων καταπιστευτικών λογαριασμών (escrow accounts)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Ρυθμίσεις για τα δάνεια από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ Άρθρο 22 Ρύθμιση για την ατέλεια του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων στο Κτηματολόγιο – Τροποποίηση άρθρου 63 ν. 2214/1994ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ Άρθρο 22 Ρύθμιση για την ατέλεια του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων στο Κτηματολόγιο – Τροποποίηση άρθρου 63 ν. 2214/1994
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Ρύθμιση για την Ηλεκτρονική ΠαρακαταθήκηΆρθρο 23 Ρύθμιση για την Ηλεκτρονική Παρακαταθήκη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Ρύθμιση για διενεργηθείσες δαπάνες προς τους Επιθεωρητές του Ταμείου Παρακαταθηκών και ΔανείωνΆρθρο 24 Ρύθμιση για διενεργηθείσες δαπάνες προς τους Επιθεωρητές του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 25 Προθεσμία απόδοσης λογαριασμού για εντάλματα που αφορούν προμήθειες υλικών ή παροχή υπηρεσιών – Αληθής έννοια της περ. (i) της παρ. 3 του άρθρου 1 του π.δ. 97/2011ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 25 Προθεσμία απόδοσης λογαριασμού για εντάλματα που αφορούν προμήθειες υλικών ή παροχή υπηρεσιών – Αληθής έννοια της περ. (i) της παρ. 3 του άρθρου 1 του π.δ. 97/2011
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 26 Μεταρρύθμιση καθεστώτος επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27
- 1.239 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ Άρθρο 28 Όρια ηλικίας αποστρατείας αξιωματικών – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 21 ν. 2439/1996
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τακτικές και έκτακτες κρίσεις αξιωματικών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 20 ν. 3883/2010
- 258 ΣχόλιαΆρθρο 30 Καταληκτικός βαθμός αξιωματικών των Κοινών Σωμάτων Στρατιωτικών Δικαστικών Γραμματέων Στρατιωτικών Ιερέων και – Τροποποίηση άρθρου 23 ν. 3883/2010
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 31 Είδη κρίσεων – Τροποποίηση άρθρου 25 ν. 3883/2010
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 32 Κρίσεις ανά βαθμό – Τροποποίηση άρθρου 31 ν. 3883/2010
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 Παράταση ισχύος του πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού για την πλήρωση κενών θέσεων Ανθυπολοχαγών Στρατιωτικών Δικαστικών Γραμματέων
- 186 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 35 Εγκρίσεις σκοπιμότητας για την εκπόνηση μελετών, υλοποίηση έργων και παροχή τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών για τη βελτίωση και ανάπτυξη κτιριακών υποδομών της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας, των εποπτευόμενων φορέων, του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, του Αρεταίειου Νοσοκομείου και του Ευγενίδειου ΘεραπευτηρίουΜΕΡΟΣ Ε΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 35 Εγκρίσεις σκοπιμότητας για την εκπόνηση μελετών, υλοποίηση έργων και παροχή τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών για τη βελτίωση και ανάπτυξη κτιριακών υποδομών της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας, των εποπτευόμενων φορέων, του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, του Αρεταίειου Νοσοκομείου και του Ευγενίδειου Θεραπευτηρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Υλοποίηση έργων στις δημόσιες υποδομές υγείας που έχουν ενταχθεί στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας ή στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Προϋπηρεσία ιατρών σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 11 ν. 2889/2001Άρθρο 37 Προϋπηρεσία ιατρών σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 11 ν. 2889/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εξαίρεση των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας από τη διαδικασία εκκαθάρισης για την υποβολή των δαπανών τους προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών ΥγείαςΆρθρο 38 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εξαίρεση των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας από τη διαδικασία εκκαθάρισης για την υποβολή των δαπανών τους προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 39 Άσκηση ειδικευόμενων νοσηλευτών στην ειδικότητα της νοσηλευτικής δημόσιας υγείας/κοινοτικής νοσηλευτικής σε σχολικές μονάδες – Προσθήκη άρθρου 88Α στον ν. 4823/2021
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Άρθρο 40 Οριοθέτηση και άλλες πολεοδομικές ρυθμίσεις οικισμών – Αντικατάσταση άρθρου 12 και παρ. 2 άρθρου 16 του ν. 4759/2020, κατάργηση άρθρου 19 του ν. 2508/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Όροι δόμησης και έργα υποδομής οργανισμών κοινής ωφέλειας – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 44 του ν. 4759/2020Άρθρο 41 Όροι δόμησης και έργα υποδομής οργανισμών κοινής ωφέλειας – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 44 του ν. 4759/2020
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Παράταση ανάρτησης δικαιολογητικών υπαγωγών στον ν. 4178/2013 – Αντικατάσταση παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Παρεκκλίσεις από όρους δόμησης για κτίρια κοινής ωφέλειας – Τροποποίηση παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4495/2017Άρθρο 43 Παρεκκλίσεις από όρους δόμησης για κτίρια κοινής ωφέλειας – Τροποποίηση παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4495/2017
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 44 Ολοκλήρωση ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών αυθαίρετων κατασκευών – Τροποποίηση περ. ια) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 45 Μεταφορά υπαγωγών των ν. 4014/2011 και 4178/2013 κατηγορίας 5 στον ν. 4495/2017 – Προσθήκη περ. στ) στην παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Προθεσμία έκδοσης οικοδομικής άδειας νομιμοποίησης – Τροποποίηση παρ. 1 του άρθρου 106 του ν. 4495/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Ακατάσχετο για ποσά που καταβάλλονται στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησηςΆρθρο 47 Ακατάσχετο για ποσά που καταβάλλονται στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 48 Ρύθμιση για την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Μηναία αποζημίωση υπηρεσίας αλλοδαπής του Προϊσταμένου/Πρέσβη της Πρεσβείας Τριπόλεως – Παράταση ισχύος παρ. 11 άρθρου 429 ν. 4781/2021Άρθρο 49 Μηναία αποζημίωση υπηρεσίας αλλοδαπής του Προϊσταμένου/Πρέσβη της Πρεσβείας Τριπόλεως – Παράταση ισχύος παρ. 11 άρθρου 429 ν. 4781/2021
- 2.822 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ιδιαίτερες μέθοδοι σφαγής ζώων λόγω λατρευτικών τύπων – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 1198/1981
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 51 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
24 Φεβρουαρίου 2022, 23:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Μαρτίου 2022, 23:30
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 4756 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Με τη διατύπωση του άρθρου αυτού, ότι «Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου αποτελεί δεσμευτική εισήγηση για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού, η οποία εγκρίνεται υποχρεωτικά από το οικείο δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο, στην πρώτη μετά από την ανάθεση συνεδρίασή του …», ο εκάστοτε Δήμαρχος ή ο Περιφερειάρχης μετατρέπεται σ’ έναν μικρό μονάρχη – δικτατορίσκο, αφού δεν αφήνει κανένα περιθώριο (διά του όρου της υποχρεωτικότητας της έγκρισης) στο συλλογικό όργανο (Οικονομική Επιτροπή) να αποφασίσει με δημοκρατικές διαδικασίες, ότι ο Δήμαρχος ή ο Περιφερειάρχης μπορεί να έπραξε σωστά, άλλα μπορεί να έπραξε και λάθος, είτε ως προς τη διαδικασία ανάθεσης, είτε ως προς την επιλογή του εργολάβου – προμηθευτή, είτε ως προς την επιτευχθείσα προσφορά (άρθρο 106 παρ. 1δ του Ν. 4412/16) κ.α.
Όση καλή πρόθεση και να έχει ο εκάστοτε νομοθέτης είναι πάντα επικίνδυνο στο όνομα της όποιας επικείμενης ή επελθούσας έκτακτης ανάγκης (αντικειμενικής ή υποκειμενικής), να υποσκελίζονται οι δημοκρατικές διαδικασίες.
Επιπροσθέτως, υπάρχει μια γενικότερη διαπίστωση στους παρακολουθούντες τα θέματα δημοσίων συμβάσεων, ότι όταν η διαδικασία γίνεται με τις λεγόμενες γρήγορες – έκτακτες διαδικασίες (απ’ ευθείας ανάθεσης και διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση), η έκπτωση που δίνεται είναι μηδαμινή, σε σχέση με το αν θα υπήρχε κάποιο είδος πραγματικού -έστω και περιορισμένου- ανταγωνισμού.
Ακούγεται ότι στις λεγόμενες διαδικασίες διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση, συνήθως προεπιλέγεται κατόπιν συνεννόησης κάποιος εργολάβος και ακολουθεί ένα είδος «θεατρικής» διαδικασίας, πρόσκλησης κάποιου αριθμού εργολάβων που θα δώσουν τις κατάλληλες προσφορές, ώστε να αναδειχθεί ανάδοχος ο προεπιλεχθείς.
Αντιθέτως, αν το ίδιο έργο – προμήθεια δινόταν με διαγωνισμό, θα επιτυγχάνονταν μια πολύ πιο ικανοποιητική έκπτωση (όπως φαίνεται π.χ. από όμοιες αντικειμένου συμβάσεις που ανατέθηκαν).
Χωρίς να αμφισβητείται γενικώς η όποια αναγκαιότητα – χρησιμότητα των γρήγορων διαδικασιών και χωρίς να τίθενται εν αμφιβόλω τα πάντα, υπάρχει σε κάθε περίπτωση μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα αμφισβήτησης κι ένα θέμα διαφάνειας, που δεν είναι καλό για τη λεγόμενη εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος.
Γενικά στα θέματα γρήγορων αναθέσεων λόγω έκτακτης ανάγκης (επικείμενης ή επελθούσας), θα πρέπει να θεσπιστεί ένα αρραγές νομοθετικό πλαίσιο, που δεν αφήνει οποιαδήποτε αμφιβολία να επικρέμαται σχετικά με την αναγκαιότητα «γρήγορων» διαδικασιών (απ’ ευθείας ανάθεσης και κυρίως διαπραγμάτευσης) και της σειράς ενεργειών που θα τηρηθούν. Θα πρέπει να συγκεραστεί με κάποιον τρόπο η αναγκαιότητα των ταχύτατων διαδικασιών με την οικονομικότητα και το δημόσιο συμφέρον.
Εκεί θα πρέπει να στοχεύει ο νομοθέτης (δεδομένου ότι το νομοσχέδιο στοχεύει στην καταπολέμηση της διαφθοράς σύμφωνα με τον τίτλο του).
Ορθά προσπαθείτε να βρείτε λύση στο καθεστώς ανάθεσης των συμβάσεων εκτάκτων αναγκών .Προκειμένου όμως να αντιμετωπιστεί εξολοκλήρου το θέμα και ομοιόμορφα να πράττουν οι Ο.Τ.Α., σας θέτω υπόψη τα εξής:
Με βάση το καθεστώς ανάθεσης των απευθείας αναθέσεων του άρθρου 118 του Ν.4412/2016 απαιτούνται κάποιες ελάχιστες ενέργειες: 1) απόφαση έγκρισης για την απευθείας ανάθεση, 2) πρόσκληση υποβολής προσφοράς, 3)ανάρτησή της στο ΚΗΜΔΗΣ ( τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης),4) αξιολόγηση προσφοράς, 5) απόφαση ανάθεσης και 6)συμφωνητικό.
Συνεπώς θέλουμε κατ’ ελάχιστον 6 μέρες να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Όπως λέτε στο άρθρο «για όσο διαρκεί η κατάσταση αυτή μπορούν να ανατίθενται με απευθείας ανάθεση κτλ».
Η διάρκεια όμως της κατάστασης ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας μπορεί να είναι 1-2 μέρες.
Άρα όταν θα βγει η απόφαση-συμφωνητικό θα έχει τελειώσει η κινητοποίηση και τίθεται θέμα νομιμότητας των δαπανών αφού τα διαδικαστικά πρέπει να ολοκληρωθούν μετά το τέλος της κατάστασης ειδικής κινητοποίησης.
Συμπερασματικά θα πρέπει να βρεθεί μία λύση του τύπου πχ« οι διαδικασίες ανάθεσης του άρθρου αυτού ολοκληρώνονται εντός 10 ημερών από την λήξη της κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας» προκειμένου νόμιμα να γίνονται εκ των υστέρων οι διαδικασίες εντός εύλογου χρονικού διαστήματος και όχι να κάνει αλχημείες κάθε Ο.Τ.Α.