ΜΕΡΟΣ Γ’: ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (άρθρα 50-59)

Άρθρο 50Σκοπός
Άρθρο 51Αντικείμενο
Άρθρο 52Ορισμός ληξιάρχου – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 2 ν. 344/1976
Άρθρο 53Δημοσιότητα των αποφάσεων τροποποίησης συμβάσεων εργαζομένων Ι.Δ.Ο.Χ. ως προς το ωράριο εργασίας – Τροποποίηση περ. β’ παρ. 1 άρθρου 8 ν. 4368/2016
Άρθρο 54Κίνηση των οχημάτων Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 23 ν. 4674/2020
Άρθρο 55Έγκριση δημοτικού προγράμματος δράσης από συλλόγους με πανελλήνια δράση – Τροποποίηση περ. iii παρ. 1Α άρθρου 202 ν. 3463/2006
Άρθρο 56Ορισμός προθεσμίας και τεκμαιρόμενη έγκριση της αποκεντρωμένης διοίκησης επί πράξεων ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης είκοσι ημερών – Τροποποίηση περ. Α’ παρ. 1 άρθρου 1 ν. 2647/1998- Προσθήκη δευτέρου και τρίτου εδαφίου στην παρ. 19 του άρθρου 1 π.δ. 161/2000
Άρθρο 57Κατάργηση της διαμεσολάβησης των αποκεντρωμένων διοικήσεων επί αιτήσεων αναγνώρισης δικαιώματος απόληψης χορηγίας προέδρου κοινότητας ή αύξησης αυτής – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν. 1205/1981
Άρθρο 58Αρμοδιότητα της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. για την Πράξη «Σύστημα Διαχείρισης Δικτύων Κοινής Ωφέλειας Δήμων», στο πλαίσιο της Πρόσκλησης «Δράσεις Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης»
Άρθρο 59Καταργούμενες διατάξεις

ΜΕΡΟΣ Γ’

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ

 

Άρθρο 50

Σκοπός

Σκοπός του Μέρους Γ’ είναι η απλούστευση διαδικασιών που αφορούν στους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και στις αποκεντρωμένες διοικήσεις, με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.

 

Άρθρο 51

Αντικείμενο

Αντικείμενο του Μέρους Γ΄ είναι η τροποποίηση διατάξεων που σχετίζονται με διαδικασίες των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων.

 

Άρθρο 52

Ορισμός ληξιάρχου Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 2 ν. 344/1976

  1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 344/1976 (Α’ 143) επικαιροποιείται ως προς τα αρμόδια όργανα και τη γλωσσική απόδοση και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Με την επιφύλαξη του άρθρου 3 ληξίαρχοι είναι:

Σε κάθε δήμο ο δήμαρχος, αναπληρούμενος και κατά τα καθήκοντα αυτά από τους νόμιμους αναπληρωτές του.

Σε περίπτωση σύμπτυξης περισσότερων ληξιαρχικών περιφερειών σε μία, ληξίαρχος ορίζεται από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ένας από τους δημάρχους των δήμων της οικείας ληξιαρχικής περιφέρειας.

  1. Στο πρώτο και το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 344/1976 επικαιροποιούνται τα αρμόδια όργανα, το τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 2 του ιδίου νόμου τροποποιείται ως προς τον τρόπο δημοσίευσης της απόφασης και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Όταν η άσκηση των ληξιαρχικών καθηκόντων από τα πρόσωπα της προηγούμενης παραγράφου δεν είναι δυνατή ή είναι εξαιρετικά δύσκολη, ληξίαρχος μπορεί να διοριστεί από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δημοτικός υπάλληλος ή δημοτικός σύμβουλος ή δημότης – κάτοικος του δήμου ή δημόσιος υπάλληλος. Μέχρι να γίνει ο διορισμός, καθήκοντα ληξιάρχου ανατίθενται από τον Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης σε ληξίαρχο παραπλήσιου δήμου. Η εν λόγω απόφαση αναρτάται υποχρεωτικά στον διαδικτυακό τόπο του Προγράμματος «Διαύγεια» και ισχύει μόνο από την ανάρτησή της. Αυτόν που διορίστηκε σύμφωνα με τα ανωτέρω αναπληρώνει, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος, ο δήμαρχος ή ο νόμιμος αναπληρωτής του.»

 

 

Άρθρο 53

Δημοσιότητα των αποφάσεων τροποποίησης συμβάσεων εργαζομένων Ι.Δ.Ο.Χ. ως προς το ωράριο εργασίας – Τροποποίηση περ. β’ παρ. 1 άρθρου 8 ν. 4368/2016

Στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4368/2016 (Α΄21) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1.α. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, μειωμένου ωραρίου, των εργαζομένων σε Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμού και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, μπορούν να τροποποιούνται, με αύξηση του ωραρίου εργασίας, μέχρι και το ανώτατο όριο της πλήρους απασχόλησης της οικείας εκπαιδευτικής βαθμίδας και ειδικότητας, με αντίστοιχη αύξηση των πάσης φύσεως αποδοχών τους. Η τροποποίηση γίνεται με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου ή του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου νομικού προσώπου, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου. Η απόφαση περιγράφει την υπηρεσιακή ή λειτουργική ανάγκη, που δικαιολογεί την αύξηση του ωραρίου και βεβαιώνει την ύπαρξη των απαιτούμενων πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό.

β. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου υπάγεται σε υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας από την αρμόδια για την εποπτεία του οικείου Ο.Τ.Α. ή νομικού προσώπου αρχή και περίληψή της δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ειδικά ως προς τους εργαζομένους Ι.Δ.Ο.Χ., εκτός των περιπτώσεων που προσλαμβάνονται στο πλαίσιο των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, η περίληψη απόφασης αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο του προγράμματος «Διαύγεια».

γ. Οι καθαριστές/καθαρίστριες σχολικών μονάδων, των οποίων το ωράριο εργασίας μετατρέπεται, σύμφωνα με την περίπτωση α`, μπορούν, με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, που εκδίδεται ύστερα από αίτησή τους και ανάλογα με τις προκύπτουσες υπηρεσιακές ανάγκες, να απασχολούνται και σε διαφορετικές σχολικές μονάδες από εκείνες της τοποθέτησής τους.».

 

Άρθρο 54

Κίνηση των οχημάτων Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 23 ν. 4674/2020

Στην παρ. 3 του άρθρου 23 του ν. 4674/2020 (Α΄53) προστίθενται πέμπτο και έκτο εδάφιο και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. Ως αρμόδια Αρχή για τον έλεγχο της κίνησης των οχημάτων που ανήκουν στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α` και β` βαθμού και τα νομικά τους πρόσωπα, νοείται η οικεία Οικονομική Επιτροπή. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις, επιτρέπεται η κίνηση οχημάτων που ανήκουν σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α` και β` βαθμού και σε νομικά τους πρόσωπα, χωρίς προηγούμενη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, αλλά με έγκριση του Περιφερειάρχη ή του Δημάρχου αντίστοιχα, ή του αιρετού μονοπρόσωπου οργάνου διοίκησης που ορίζουν με απόφασή τους. Στις περιπτώσεις αυτές, η επιτροπή αποφασίζει στην αμέσως επόμενη συνεδρίασή της, εάν η κίνηση του οχήματος ήταν επιβεβλημένη ή όχι. Τυχόν κινήσεις Δημάρχων και Περιφερειαρχών με υπηρεσιακά οχήματα, που έλαβαν χώρα κατά παρέκκλιση των έως σήμερα διατάξεων για την έγκρισή τους, θεωρούνται νόμιμες, εφόσον πραγματοποιήθηκαν για την αντιμετώπιση όλως εξαιρετικών και απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών, που δικαιολογούν τη μη τήρηση της σχετικής διαδικασίας και εφόσον η συνδρομή των γεγονότων αφορούσε αποδεδειγμένες αυτοδιοικητικές υπηρεσιακές ανάγκες. Στην ως άνω αρμοδιότητα της Οικονομικής Επιτροπής συμπεριλαμβάνονται η έγκριση της κίνησης εκτός της οικείας περιφερειακής ενότητας των υπηρεσιακών οχημάτων του οικείου O.T.A. και των νομικών του προσώπων, καθώς και η κατ’ εξαίρεση οδήγηση των οχημάτων αυτών από υπάλληλους που έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια οδήγησης, ανεξάρτητα από την κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα στην οποία ανήκουν.  Οι αποφάσεις που εκδίδονται από τα όργανα των Ο.Τ.Α. κατά την άσκηση της ως άνω αρμοδιότητας δεν υποβάλλονται προς έγκριση στην αποκεντρωμένη διοίκηση.».

 

Άρθρο 55

Έγκριση δημοτικού προγράμματος δράσης από συλλόγους με πανελλήνια δράση – Τροποποίηση περ. iii παρ. 1Α άρθρου 202 ν. 3463/2006

Το δεύτερο εδάφιο της περ. iii της παρ. 1Α του άρθρου 202 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄114) τροποποιείται ως προς το αρμόδιο όργανο για την έγκριση του προγράμματος δράσης και η παρ. 1Α διαμορφώνεται ως εξής:

«1Α. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι δυνατή η παροχή χρηματικών επιχορηγήσεων:

  1. σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, περιλαμβανομένων των εκκλησιαστικών, καθώς και σε πολιτιστικούς συλλόγους και αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που αναπτύσσουν πολιτιστικού χαρακτήρα δραστηριότητες και που έχουν την έδρα τους εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου,
  2. σε τοπικά παραρτήματα οργανώσεων πανελλήνιας δράσης, που αναπτύσσουν κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα,

iii. σε συλλόγους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με πανελλήνια δράση, οι οποίοι έχουν ως σκοπό την παροχή βοήθειας και υποστήριξης κάθε μορφής, σε παιδιά που είναι, ιδίως, θύματα εξάρτησης, κακοποίησης, παραμέλησης, οικονομικής εκμετάλλευσης και παράνομης διακίνησης, ανεξαρτήτως υπηκοότητας. Πρόσθετη προϋπόθεση για την επιχορήγηση αυτή αποτελεί η κατάρτιση σχετικού προγράμματος δράσης του συλλόγου, για τον αντίστοιχο δήμο και η έγκριση του από την οικεία οικονομική επιτροπή,

  1. σε πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στον οικείο Δήμο για την πραγματοποίηση κοινωνικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων,

ν. σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου του Δήμου, περιλαμβανομένων και των σχολικών επιτροπών, επιπροσθέτως της τακτικής επιχορήγησης που λαμβάνουν,

  1. σε αθλητικά σωματεία για την προαγωγή του οικείου αθλήματος, καθώς και για την κάλυψη εξόδων μετακίνησης αθλητών και αθλητικών ομάδων, που εδρεύουν στην περιοχή τους και συμμετέχουν σε εθνικά πρωταθλήματα ολυμπιακών αθλημάτων. Από τις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, εξαιρούνται οι αθλητικές ανώνυμες εταιρείες. Η παρούσα ισχύει έως τις 31.3.2023.

vii. σε φιλοζωικά σωματεία ή φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που εδρεύουν στον οικείο δήμο και είναι εγγεγραμμένα στο Υπομητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς (ΕΜΖΣ), που τηρείται στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρόσθετη προϋπόθεση για την επιχορήγηση αυτή αποτελεί η κατάρτιση σχετικού προγράμματος δράσης του σωματείου ή της οργάνωσης, για τον αντίστοιχο δήμο και η έγκρισή του από την πενταμελή Επιτροπή Παρακολούθησης του επιχειρησιακού προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς και πρόληψης δημιουργίας νέων αδέσποτων ζώων του οικείου δήμου. Με τις ίδιες προϋποθέσεις τα ανωτέρω σωματεία και οργανώσεις μπορούν να λαμβάνουν επιχορήγηση και από την οικεία περιφέρεια, εφόσον δραστηριοποιούνται εντός των ορίων της.».

 

Άρθρο 56

Ορισμός προθεσμίας και τεκμαιρόμενη έγκριση της αποκεντρωμένης διοίκησης επί πράξεων ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης είκοσι ημερών – Τροποποίηση περ. Α’ παρ. 1 άρθρου 1 ν. 2647/1998 – Προσθήκη δευτέρου και τρίτου εδαφίου στην παρ. 19 του άρθρου 1 π.δ. 161/2000

  1. Στο τέλος, ήτοι μετά από την υποπερ. 20) της περ. Α’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2647/1998 (Α’ 247), περί αρμοδιοτήτων του Υπουργού Εσωτερικών που μεταβιβάζονται στις Περιφέρειες, προστίθενται δύο νέα εδάφια, ως εξής:

«Στις υποπερ. 10, 11, 12, 13 και 14, περί έγκρισης αγοράς αυτοκινήτων οχημάτων από το ελεύθερο εμπόριο, έκδοσης απόφασης για τη θέση σε κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, παύσης κυκλοφορίας οχημάτων και έγκρισης μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, αντιστοίχως, η έγκριση χορηγείται ή απορρίπτεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου, η χορήγηση της έγκρισης τεκμαίρεται.».

 

  1. Στην παρ. 19 του άρθρου 1 του π.δ. 161/2000 (Α΄ 145), περί αρμοδιοτήτων τοπικού ενδιαφέροντος που αφορούν στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προστίθενται δεύτερο και τρίτο εδάφιο και η παρ. 19 διαμορφώνεται ως εξής:

«19. Αποδοχή δωρεάς αυτοκινήτων προς τα κάθε μορφής ν.π.δ.δ. και τις υπηρεσίες αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  και η έγκριση κυκλοφορίας τους (άρθρο 1 του Ν.Δ. 2396/53 – ΦΕΚ 117 Τ.Α` και άρθρο 4 παρ. 1 του Π.Δ. 173/85 –ΦΕΚ 59/85 Τ.Α`). Η αποδοχή της δωρεάς εγκρίνεται ή απορρίπτεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου τεκμαίρεται ότι έχει χορηγηθεί.».

 

Άρθρο 57

Κατάργηση της διαμεσολάβησης των αποκεντρωμένων διοικήσεων επί αιτήσεων αναγνώρισης δικαιώματος απόληψης χορηγίας προέδρου κοινότητας ή αύξησης αυτής – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν. 1205/1981

Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 1205/1981 (Α΄249) αντικαθίσταται και το άρθρο 7 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 7

  1. Κάθε αίτηση, που αφορά την αναγνώριση δικαιώματος απόληψης της κατά τα προηγούμενα άρθρα του παρόντος νόμου χορηγίας προέδρου κοινότητας ή την αύξησή της, υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο μετά τη γέννηση του δικαιώματος. Για όσους έχουν εξέλθει από την υπηρεσία, καθώς και για τις οικογένειες αυτών, που έχουν πεθάνει μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, η πληρωμή της χορηγίας αρχίζει από την πρώτη του επόμενου από την υποβολή της αίτησης μήνα.
  2. Η αίτηση της παρ. 1 συνοδεύεται από έγγραφα αποδεικτικά του σχετικού δικαιώματος και κατατίθεται στην οικεία κοινότητα, προς υποβολή στο Υπουργείο Εσωτερικών.».

 

Άρθρο 59

Αρμοδιότητα της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. για την Πράξη «Σύστημα Διαχείρισης Δικτύων Κοινής Ωφέλειας Δήμων», στο πλαίσιο της Πρόσκλησης «Δράσεις Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης»

 

  1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε., η οποία εποπτεύεται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την παρ. 2.3 του άρθρου 1 του π.δ. 81/2019 (Α΄ 119) και το άρθρο 58 του ν. 4623/2019 (Α΄134), σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.), αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την Πράξη «Σύστημα Διαχείρισης Δικτύων Κοινής Ωφέλειας Δήμων» στο πλαίσιο της πρόσκλησης «Δράσεις Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» του επιχειρησιακού προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα». Σκοπός της πράξης είναι η συνολική διαχείριση, παρακολούθηση και συντήρηση των υποδομών, των εγκαταστάσεων και των δικτύων ενός δήμου, μέσω στοιχείων περιουσιολογίου και ψηφιακών υποδομών στις λειτουργικές εγκαταστάσεις των δήμων.
  2. Με την απόφαση της παρ. 1, μπορεί να ρυθμίζονται θέματα προϋπολογισμού για την εκτέλεση της πράξης, τον συντονισμό της δράσης μέσω Ομάδων Διοίκησης Έργου, καθώς και των αρμοδιοτήτων των σχετικών ομάδων διοίκησης και παρακολούθησης της άνω πράξης.

Άρθρο 59

Καταργούμενες διατάξεις

Καταργούνται:

α) οι υποπερ. α’, β’ και γ’ της περ. 7 της παρ. ΙΙ του άρθρου 280 του ν. 3852/2010 (Α΄87) περί αρμοδιοτήτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για τα Μητρώα Αρρένων,

β) η υποπερ. 18) της περ. Α’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2647/1998 (Α’ 247),  περί έγκρισης κίνησης αυτοκινήτων εκτός των ορίων του νομού.

 

 

  • 15 Νοεμβρίου 2022, 14:15 | ΤΣΟΥΠΡΑ ΣΤΕΛΛΑ

    Άρθρο 52.
    Ορισμό αναπληρωτή Ληξιάρχου με όλα τα νόμιμα δικαιώματα του τακτικού, σε περίπτωση που αυτός κωλύεται να ασκήσει τα καθήκοντα του, το οποίο είναι πάγιο αίτημα των ορισμένων Ληξιάρχων.
    Έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα σε Δήμους με ένα Ληξιαρχείο με έναν ορισμένο Ληξίαρχο που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει, σε περίπτωση απουσίας ή προσωπικού κωλύματος, και ταυτόχρονη απουσία του Δημάρχου. Πάγιο αίτημα των κατά τόπους Ληξιάρχων που δεν μπορούν να απουσιάζουν ούτε ημέρα.

  • 11 Νοεμβρίου 2022, 12:51 | Θάλεια Ορφανίδου

    Άρθρο 52: Η επικαιροποίηση ως προς τα αρμόδια όργανα και τη γλωσσική απόδοση θα πρέπει να επέλθει στο σύνολο του άρθρου και όχι σε μέρος αυτού.

  • 11 Νοεμβρίου 2022, 09:17 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΜΠΥΛΑΥΚΑ

    Άρθρο 52.
    Από την ανωτέρω προτεινόμενη τροποποίηση απαλείφεται η αρμοδιότητα του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκηση να ορίζει τον Ληξίαρχο. Επίσης καταργείται και η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ της Απόφασης διορισμού Ληξιάρχου σε ΦΕΚ.
    Ωστόσο ο Ληξίαρχος είναι εισαγγελικός λειτουργός και οι αρμοδιότητες του είναι κρατικού χαρακτήρα, γι’αυτό ο διορισμός του οφείλει να έχει αυξημένη τυπική ισχύ, η οποία προσδίδεται μέσω της έκδοσης απόφασης ορισμού του από ανώτερο κρατικό όργανο, ήτοι τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
    Όπως δε όλοι οι διορισμοί δημοσιών και κρατικών λειτουργών, υποχρεωτικά πρέπει να ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙΙ στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
    Η διάταξη επίσης δεν προβλέπει τον ορισμό αναπληρωτή Ληξιάρχου σε περίπτωση που αυτός κωλύεται να ασκήσει τα καθήκοντα του, το οποίο είναι πάγιο αίτημα των ορισμένων Ληξιάρχων.
    Αντίθετα επαναλαμβάνεται η προηγούμενη διάταξη, όπου αναπλήρωση ασκεί ο εκάστοτε Δήμαρχος, πρακτική η οποία δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των Ληξιαρχείων.

  • 11 Νοεμβρίου 2022, 09:04 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΜΠΥΛΑΥΚΑ

    επι του άρθρου 59 περ.α): Πρέπει να καταργηθεί και η υποπερίπτωση ε΄ της περ. 7 της παρ. ΙΙ του άρθρου 280 του ν. 3852/2010 (Α΄87) περί αρμοδιοτήτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για τα Μητρώα Αρρένων,επειδή μετά την κατάργηση της νομοθεσίας για τα Μητρώα Αρρένων δεν θα υφίσταται αντικείμενο εξέτασης ενστάσεων για τα Μητρώα Αρρένων.

  • 8 Νοεμβρίου 2022, 13:24 | χριστοφορος

    Αναφορικά με το άρθρο 54 «Κίνηση των οχημάτων ΟΤΑ Α’ και Β΄βαθμού – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 23 Ν. 4674/2020».
    Το πέμπτο εδάφιο που προστίθεται στην παρ. 3 του άρθρου 23 του Ν. 4674/2020 πρέπει να γίνει ως εξής:
    Στην ως άνω αρμοδιότητα της Οικονομικής Επιτροπής συμπεριλαμβάνεται η έγκριση της κίνησης εκτός της οικείας Περιφερειακής Ενότητας των υπηρεσιακών οχημάτων του οικείου ΟΤΑ Α’ βαθμού και των νομικών του προσώπων καθώς και η έγκριση της κίνησης εκτός της οικείας Περιφέρειας των υπηρεσιακών οχημάτων του οικείου ΟΤΑ Β’ βαθμού και των νομικών του προσώπων.
    Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να χρειάζεται έγκριση της Οικονομικής Επιτροπής για την κίνηση των υπηρεσιακών οχημάτων του ΟΤΑ Β’ βαθμού από Περιφερειακή Ενότητα σε Περιφερειακή Ενότητα εντός της ίδιας Περιφέρειας. Αυτό θα δημιουργήσει τεράστια γραφειοκρατία και προφανώς μεγάλη επιβάρυνση της Οικονομικής Επιτροπής. Επίσης, είναι περιττό να συμπεριλαμβάνεται ως αρμοδιότητα της Οικονομικής Επιτροπής η κατ’ εξαίρεση οδήγηση των οχημάτων από υπαλλήλους που έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια οδήγησης αφού υπάρχει ήδη η διάταξη του εδαφίου δεύτερου της παρ. 3 του άρθρου 47 του Ν. 4250/2014 «Η έγκριση κατ’ εξαίρεση οδήγησης παρέχεται ….. και για τους αιρετούς και υπαλλήλους της περ. (Θ) από τον οικείο Δήμαρχο ή Περιφερειάρχη ανάλογα».
    Θεωρούμε δηλαδή ότι δεν είναι τόσο σημαντική η έγκριση κατ’ εξαίρεσης οδήγησης σε υπαλλήλους ώστε να χρειάζεται απόφαση Συλλογικού Οργάνου (Οικονομικής Επιτροπής).

  • 5 Νοεμβρίου 2022, 20:12 | Ανέστης

    Θεωρώ ότι η γνώση γενικότερα κάποιας ξένης γλώσσας και ιδιαίτερα της Αγγλικής, όχι, δεν θα έπρεπε να είναι απαραίτητο προσόν αλλά σαφώς να μοριοδοτείται.
    Πρέπει να σταματήσει να είναι υποχρεωμένος κάποιος Έλληνας να έχει γνώση οποιασδήποτε ξένης γλώσσας και ΙΔΙΑΊΤΕΡΑ της Αγγλικής, σε κανένα άλλο κράτος δεν ισχύει κάτι τέτοιο, ακόμα και στην Ιταλία – Γαλλία, οι άνθρωποι και να ξέρουν αγγλικά θα σου μιλήσουν στη γλώσσα τους αν τους ρωτήσεις κάτι και καλά κάνουν. Έχει καταντήσει αηδία αυτό, κανείς δεν είναι υποχρεωμένος γνωρίζει τα αγγλικά.

  • 5 Νοεμβρίου 2022, 00:02 | Κώστας

    Αναφορικά με τα προσόντα πρόσληψης σε όλα τα επίπεδα ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ δεν προβλέπεται ως απαραίτητο προσόν η τουλάχιστον καλή γνώση αγγλικών. Πέρα από τη διαφοροποίηση με προγενέστερες προκηρύξεις προσλήψεων που έθεταν ως απαραίτητο το εν λόγω προσόν, μοιάζει τουλάχιστον αναχρονιστική για τις ανάγκες της εποχής μας η απαλοιφή της υποχρεωτικής γνώσης αγγλικών.

    Επιπλέον, αναφορικά με την μη υποχρεωτική κατοχή άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, η συγκεκριμένη διάταξη θα επιτρέπει την πρόσληψη προσωπικού που επί της ουσίας δεν μπορεί να χειριστεί το βασικό μέσο μετακίνησης και άσκησης της πλειονότητας των βασικών αρμοδιοτήτων. Και εδώ επίσης συντρέχει η διαφοροποίηση με προγενέστερες προκηρύξεις προσλήψεων.