1. Κάθε αρμόδιος φορέας του δημοσίου τομέα, σύμφωνα με την περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α` 143), για την κατανομή αρμοδιοτήτων στα επίπεδα διακυβέρνησης:
α. Σε πρώτο στάδιο αα) συσχετίζει τις αρμοδιότητές του προς τις δημόσιες πολιτικές σύμφωνα με τη λειτουργική ταξινόμηση του άρθρου 7, αβ) εντοπίζει τους εμπλεκόμενους φορείς σε κάθε επίπεδο διακυβέρνησης και αγ) αξιολογεί τον σκοπό και το αντικείμενο της εκάστοτε δημόσιας πολιτικής, τη διαθεσιμότητα και την καταλληλότητα των αναγκαίων πόρων κάθε εμπλεκόμενου φορέα κατά την ενάσκηση της συγκεκριμένης δημόσιας πολιτικής.
β. Σε δεύτερο στάδιο και σε περίπτωση που εντοπίζονται αρμοδιότητες σε κοινά πεδία σύμφωνα με τη λειτουργική ταξινόμηση και ασκούνται από πλείονες φορείς διαφορετικών επιπέδων διακυβέρνησης, είναι δυνατή η ανακατανομή και μεταφορά αρμοδιοτήτων με στόχο την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της δημόσιας πολιτικής στο πεδίο.
2. Η ανακατανομή ή μεταφορά των αρμοδιοτήτων μεταξύ επιπέδων διακυβέρνησης διενεργείται σύμφωνα με τις γενικές αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης του άρθρου 6, στο πλαίσιο του άρθρου 102 του Συντάγματος.
Αρχική Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέαΆρθρο 8 Μεθοδολογία κατανομής αρμοδιοτήτων στα επίπεδα διακυβέρνησης
Άρθρο 8 Μεθοδολογία κατανομής αρμοδιοτήτων στα επίπεδα διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 1 Σκοπός Μέρους Α’Άρθρο 1 Σκοπός Μέρους Α’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 Αντικείμενο Μέρους Α’Άρθρο 2 Αντικείμενο Μέρους Α’
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4 Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 4 Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Εθνικό Σύστημα Πολυεπίπεδης ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 5 Εθνικό Σύστημα Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Γενικές αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Λειτουργική ταξινόμηση των δημοσίων πολιτικών κατά το Εθνικό Σύστημα Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Μεθοδολογία κατανομής αρμοδιοτήτων στα επίπεδα διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Αρμοδιότητες Συντονιστή του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 9 Αρμοδιότητες Συντονιστή του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Αρμοδιότητες Κεντρικού Σημείου Αναφοράς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Αρμοδιότητες των Επιμέρους Σημείων ΑναφοράςΆρθρο 11 Αρμοδιότητες των Επιμέρους Σημείων Αναφοράς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Πολυεπίπεδης ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 12 Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Αρμοδιότητες Εθνικού Συμβουλίου Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Λειτουργία Εθνικού Συμβουλίου Πολυεπίπεδης ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 14 Λειτουργία Εθνικού Συμβουλίου Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Διαδικασία ανακατανομής ή μεταφοράς αρμοδιοτήτων με Πράξη Υπουργικού ΣυμβουλίουΆρθρο 15 Διαδικασία ανακατανομής ή μεταφοράς αρμοδιοτήτων με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Επιχειρησιακό Κέντρο Πολυεπίπεδης ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 16 Επιχειρησιακό Κέντρο Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Συντονιστικά όργανα υλοποίησης δημόσιας πολιτικήςΆρθρο 17 Συντονιστικά όργανα υλοποίησης δημόσιας πολιτικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α’Άρθρο 18 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Ζ΄ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ Α’ ΤΟΥ Ν. 4795/2021 Άρθρο 19 Σκοπός Μέρους Β’ΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Ζ΄ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ Α’ ΤΟΥ Ν. 4795/2021 Άρθρο 19 Σκοπός Μέρους Β’
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Αντικείμενο Μέρους Β’
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Διαχείριση κινδύνων – Προσθήκη άρθρου 22Α΄ στον ν. 4795/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Πολιτική και πλαίσιο διαχείρισης κινδύνων – Προσθήκη άρθρου 22Β στον ν. 4795/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Σύσταση και στελέχωση οργάνων διαχείρισης κινδύνων – Προσθήκη άρθρου 22Γ στον ν. 4795/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Αρμοδιότητες οργάνων διαχείρισης κινδύνων – Προσθήκη άρθρου 22Δ στον ν. 4795/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Πρόσβαση σε στοιχεία και αρχεία – Προσθήκη άρθρου 22Ε στον ν. 4795/2021Άρθρο 25 Πρόσβαση σε στοιχεία και αρχεία – Προσθήκη άρθρου 22Ε στον ν. 4795/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Μητρώο Κινδύνων – Προσθήκη άρθρου 22ΣΤ στον ν. 4795/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Κεντρικό Αποθετήριο Κινδύνων Διαφθοράς – Προσθήκη άρθρου 22Ζ στον ν. 4795/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Ζ’ – Προσθήκη άρθρου 22Η στον ν. 4795/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 29 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 29 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Νοεμβρίου 2022, 10:50
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Δεκεμβρίου 2022, 10:50
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 20 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Θεωρώ ότι το άρθρο 8 είναι ασαφές, θα πρέπει να υπάρξει περαιτέρω επεξεργασία και θα πρέπει να συμπεριληφθεί και αυτό στις εξουσιοδοτικές διατάξεις όπου με απόφαση υπουργού που θα περιγράφεται επακριβώς τη μεθοδολογία και τον τρόπο κατανομής αρμοδιοτήτων στα επίπεδα διακυβέρνησης με χρήση προτυποποιημένων εγγράφων και αντίστοιχους ρόλους και καθήκοντα.
Για παράδειγμα αν πάρουμε έναν φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης, πχ έναν Δήμο, με βάση τα όσα αναφέρονται στο άρθρο αυτό και βάσει του άρθρου 7, θα πρέπει να συσχετίσει τις αρμοδιότητες του σε κάποιο θεματικό αντικείμενο του τρίτου επιπέδου. Στη συνέχεια θα πρέπει να εντοπίσει για τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα τους εμπλεκόμενους φορείς σε κάθε επίπεδο διακυβέρνησης, η πλειονότητα των αρμοδιοτήτων των Δήμων να είναι μόνο στο επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης και στη συνέχεια να αξιολογήσει το σκοπό και το αντικείμενο της εκάστοτε δημόσιας πολιτικής. Η αξιολόγηση της δημόσιας πολιτικής δεν μπορεί να γίνει από έναν ΟΤΑ, καθώς αυτή αποφασίζεται σε επίπεδο κεντρικού κράτους. Στην συνέχεια θα πρέπει να αξιολογήσει τη διαθεσιμότητα και την καταλληλόλητα των αναγκαίων πόρων κάθε εμπλεκόμενου φορέα κατά την ενάσκηση της συγκεκριμένης δημόσιας πολιτικής. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε επίπεδο άσκησής της αρμοδιότητάς και όχι της δημόσιας πολιτικής και αποκλειστικά για τον ίδιο φορέα και όχι για τους άλλους εμπλεκόμενους.
Εδώ επίσης υπάρχει το ζήτημα των αρμοδιοτήτων. Αυτές είναι καταγεγραμμένες στον ΟΕΥ κάθε φορέα, οπότε το ερώτημα που τίθεται κατά πόσο είναι επικαιροποιημένος ο ΟΕΥ κάθε φορέα.
Επίσης ποιος θα επικυρώνει ότι έχει συσχετισθεί το σύνολο των αρμοδιοτήτων του φορέα έτσι όπως προβλέπονται από τον ΟΕΥ ή το όποιο άλλο θεσμικό πλαίσιο?
Ακόμη ένας Δήμος έχει ένα σύνολο εποπτευόμενων φορέων, πχ τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, υπάγονται και αυτοί οι φορείς στις διατάξεις του νόμου (γενικά στα ΔΗΠΕΘΕ ζήτημα είναι να υπάρχουν 1-2 διοικητικοί υπάλληλοι).