1.α. Με την επιφύλαξη των παρ. 1 και 2 του άρθρου 53 οφειλές προς τους δήμους, από οποιαδήποτε αιτία, που γεννήθηκαν πριν από τις 31.12.2012 διαγράφονται και δεν αναζητούνται.
β. Στις οφειλές που διαγράφονται κατά την περ. α’ περιλαμβάνονται και εκείνες που τέθηκαν μεταγενέστερα σε ρύθμιση. Ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί δεν επιστρέφονται.
2. Οφειλές προς τους δήμους, από οποιαδήποτε αιτία, που γεννήθηκαν από την 1η.1.2013 μέχρι και τις 31.12.2017, αν σύμφωνα με τις διατάξεις που καταργούνται με το άρθρο 53, μπορούσαν να αναζητηθούν – βεβαιωθούν και εισπραχθούν, εξακολουθούν να αναζητούνται, να βεβαιώνονται και να εισπράττονται, για δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Αρχική Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ –ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 52 Μεταβατικές διατάξεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ –ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 52 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 3 Πεδίο εφαρμογήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4 ΟρισμοίΆρθρο 4 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΘΕΣΠΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 5 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Καινοτομία στον Δημόσιο ΤομέαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΘΕΣΠΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 5 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Καινοτομία στον Δημόσιο Τομέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Ένταξη προτάσεων καινοτομίας στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Καινοτομία στον Δημόσιο ΤομέαΆρθρο 6 Ένταξη προτάσεων καινοτομίας στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Καινοτομία στον Δημόσιο Τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Προγράμματα Επιτάχυνσης Καινοτομίας και Εργαστήρια Καινοτομίας Δημόσιου Τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Πληροφοριακό Σύστημα για την Καινοτομία στον δημόσιο τομέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Αποθετήριο Πρακτικών Καινοτομίας Δημόσιου Τομέα – ΠιστοποίησηΆρθρο 9 Αποθετήριο Πρακτικών Καινοτομίας Δημόσιου Τομέα – Πιστοποίηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Βραβεία Καινοτομίας Δημόσιου ΤομέαΆρθρο 10 Βραβεία Καινοτομίας Δημόσιου Τομέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Εθνικός Διαγωνισμός Πρωτοτύπων και ΚαινοτομίαςΆρθρο 11 Εθνικός Διαγωνισμός Πρωτοτύπων και Καινοτομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Οργανικές μονάδες για την καινοτομία στο Υπουργείο ΕσωτερικώνΆρθρο 12 Οργανικές μονάδες για την καινοτομία στο Υπουργείο Εσωτερικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 13 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 13 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 14 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 14 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 ΑντικείμενοΆρθρο 15 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 16 Προσωπικό αναπτυξιακών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση περ. στ. παρ. 5 άρθρου 2 ν. 4674/2020 και παρ. 3 άρθρου 15 ν. 4257/2014
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Εξατομικευμένη στήριξη και πρόβλεψη μέτρων σε εργαζομένους με αναπηρία στον δημόσιο τομέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Επέκταση της δυνατότητας ανακατανομής κενών θέσεων στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίουΆρθρο 18 Επέκταση της δυνατότητας ανακατανομής κενών θέσεων στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Προσαρμογή άρθρου 20 ν. 4622/2019 στο νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο του Δημοσίου – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 20 ν. 4622/2019
- 1.503 ΣχόλιαΆρθρο 20 Πλήρωση θέσεων στην Α.Α.Δ.Ε. βάσει της υπό στοιχεία 1Γ/2022 προκήρυξης του ΑΣΕΠ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Συμμετοχή επιτυχόντων πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. σε προκηρύξεις– Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 8 ν. 4765/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Ανανεώσεις αποσπάσεων υπαλλήλων σε θέσεις Επιθεωρητών – Ελεγκτών της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Πλήρωση θέσεων ιδιωτικού δικαίου στα γραφεία μονομελών οργάνων διοίκησης νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίουΆρθρο 23 Πλήρωση θέσεων ιδιωτικού δικαίου στα γραφεία μονομελών οργάνων διοίκησης νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 24 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 24 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 ΑντικείμενοΆρθρο 25 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ Ο.Τ.Α. Α΄ ΚΑΙ Β’ ΒΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ Άρθρο 26 Βεβαίωση και είσπραξη εσόδων δήμων – Προσθήκη άρθρου 166Α στον ν. 3463/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Δάνεια Ο.Τ.Α. – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 176 ν. 3463/2006Άρθρο 27 Δάνεια Ο.Τ.Α. – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 176 ν. 3463/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Μίσθωση από Ο.Τ.Α. α’ βαθμού ακινήτων ιδιοκτησίας δημοσίου, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, Ο.Τ.Α. α΄ ή β΄ βαθμού ή ν.π.δ.δ. αυτών – Τροποποίηση άρθρου 194 ν. 3463/2006Άρθρο 28 Μίσθωση από Ο.Τ.Α. α’ βαθμού ακινήτων ιδιοκτησίας δημοσίου, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, Ο.Τ.Α. α΄ ή β΄ βαθμού ή ν.π.δ.δ. αυτών – Τροποποίηση άρθρου 194 ν. 3463/2006
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ρυθμίσεις για τα έργα, τις μελέτες, τις προμήθειες και τις υπηρεσίες Ο.Τ.Α. – Τροποποίηση άρθρου 209 ν. 3463/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Χρόνος έκδοσης βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας – Τροποποίηση άρθρου 279 ν. 3463/2006Άρθρο 30 Χρόνος έκδοσης βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας – Τροποποίηση άρθρου 279 ν. 3463/2006
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Ρυθμίσεις για την αποδοχή μελετών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 72 ν. 3852/2010
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 32 Πρόεδρος συμβουλίου δημοτικής κοινότητας με πληθυσμό μεγαλύτερο ή ίσο των τριακοσίων ενός (301) κατοίκων – Τροποποίηση άρθρου 79 ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Προγραμματικές συμβάσεις – Τροποποίηση περ. α’ παρ. 1 άρθρου 100 ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Έλεγχος νομιμότητας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 225 ν. 3852/2010Άρθρο 34 Έλεγχος νομιμότητας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 225 ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προϋποθέσεις αναγνώρισης οικισμού ως δημοτική κοινότητα – Αντικατάσταση παρ. 6 άρθρου 283 ν. 3852/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ειδική άδεια και αντιμισθία προέδρων δημοτικών συμβουλίων – Προσθήκη άρθρου 93Α στον ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Επιχορήγηση Δ.Ε.Υ.Α. για την εξόφληση δικαστικών υποχρεώσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 Αποκατάσταση κοινόχρηστου χώρου από αυθαίρετη κατάληψη και προσωρινή αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σε περίπτωση καθ’ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 13 από 20.10.1958 β.δ.
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 39 Διοίκηση Νοσοκομείων Εθνικού Συστήματος Υγείας – Προσθήκη περ. στ’ στην παρ. 4 άρθρου 7 ν. 3329/2005
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Ρυθμίσεις σχετικά με τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε δήμο από λιμενική αρχή κατά την παρ. 2 του άρθρου 17 του π.δ. 71/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Αδειοδότηση Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 66ΚΣΤ ν. 4939/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Παράταση διάρκειας προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ»Άρθρο 42 Παράταση διάρκειας προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 Εισφορές Ο.Τ.Α. α’ βαθμού υπέρ ΦΟ.Δ.Σ.Α. και διαδικασίες είσπραξης- Τροποποίηση άρθρου 239 ν. 4555/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 64 ν. 4954/2022Άρθρο 44 Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 64 ν. 4954/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 45 Κωλύματα εκλογιμότητας όσων έχουν παυθεί από οποιοδήποτε αιρετό αξίωμα Ο.Τ.Α. α’ ή β’ βαθμού – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 10 και παρ. 3 άρθρου 48 ν. 4804/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αρμοδιότητες Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης
- 70 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΖΩΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ Άρθρο 47 Προσθήκη του Εργαστηρίου Φύλαξης και Ανάλυσης Γενετικού Υλικού Ζώων Συντροφιάς (ΕΦΑΓΥΖΣ) του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) ως χρήστη του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς (ΕΜΖΣ)
- 52 ΣχόλιαΆρθρο 48 Υπεύθυνος διαχείρισης και φροντίδας του ζώου συντροφιάς ή ζώου άλλης κατηγορίας κατά τη διάρκεια παραμονής του σε καταφύγιο αδέσποτων ζώων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4830/2021
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε περίπτωση παράβασης των προδιαγραφών λειτουργίας καταφυγίων ζώων συντροφιάς των άρθρων 28 και 29 ν. 4830/2021 – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 35 ν. 4830/2021
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ρυθμίσεις για τη σύνθεση της Ειδικής Επιτροπής Παρακολούθησης και την ανάδειξη των μελών της – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 39 ν. 4830/2021
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 51 Παράταση προθεσμιών για το ΕΜΖΣ και τα Υπομητρώα του – Τροποποίηση παρ. 7 και 8 άρθρου 46 ν. 4830/2021
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ –ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 52 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Άρθρο 54 Καθιέρωση δημόσιων εορτών και τοπικών αργιών – Τροποποίηση άρθρου 1 α.ν. 198/1967
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 55 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 55 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Φεβρουαρίου 2023, 23:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Φεβρουαρίου 2023, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 1908 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
1. Σπεύδω, αφετηριακά, να διευκρινίσω ότι η ανάπτυξη που ακολουθεί αναφέρεται μόνο στα δημοτικά τέλη και δημοτικό φόρο, που αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων των δήμων, την προερχόμενη από τους διοικούμενους. Από την κατ’ αντιβολή εξέταση της ισχύουσας (α.ν. 344/1968) και της προτεινόμενης ρύθμισης (άρθρο 26 σχεδίου νόμου) αυτοθρόως προκύπτει ότι, παρά του αντιθέτου θρυλούμενα, καμία νομοθετική μεταβολή δεν επήλθε: και με βάση την ισχύουσα και με βάση την προτεινόμενη ρύθμιση παρέχεται στο δήμο πενταετία για τη βεβαίωση της οφειλής και ακολούθως νέα πενταετία για την είσπραξή της. Συνεπώς, ο περί ου ο λόγος χρόνος δεν είναι η πενταετία όπως αναληθώς αναφέρεται στη μελέτη επιπτώσεων αλλά τουλάχιστον η πενταετία έως δεκαετία (στην περίπτωση που η βεβαίωση συντελέστηκε λίγο πριν τη λήξη της πενταετίας). Τούτο όμως διασπά την ενότητα της έννομης τάξης, ακόμα και καθομολογία του συντάκτη του σχεδίου νόμου (ο οποίος κατά τη μελέτη επιπτώσεων διατείνεται ότι η ρύθμιση συγκλίνει με την πενταετία παραγραφής που ισχύει έναντι του δημοσίου).
2. Μόνη νομοθετική μεταβολή επέρχεται για τους υποχρέους που «δεν υπέβαλαν δήλωση αναγκαίων στοιχείων ή υπέβαλαν δήλωση με ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία» (άρθρο 25, παρ.2 σχεδίου νόμου): η ταμιακή βεβαίωση της οφειλής τους γίνεται εντός πέντε ετών και όχι εντός είκοσι, που προβλέπει το άρθρο 32 ν.4304/14.
Όμως με τη συζητούμενη μεταβατική ρύθμιση του άρθρου 52, εντός δύο ετών από την ψήφιση του νόμου, εξακολουθούν να βεβαιώνονται και να εισπράττονται οφειλές υποχρέων «που έχουν υποβάλει ανακριβή στοιχεία» αν αυτές γεννήθηκαν από 1-1-2013 έως 31-12-2017. Το άρθρο 52 παρ. 2 καταλαμβάνει στο ρυθμιστικό του πεδίο, για το ανωτέρω χρονικό διάστημα, μόνο την προαναφερθείσα κατηγορία υποχρέων αφού για τους λοιπούς, λόγω παρόδου της πενταετίας δεν μπορεί να υπάρχει βεβαίωση και συνεπώς είσπραξη οφειλών.
3. Η παραπάνω ρύθμιση οδηγεί σε ανεπιεική αποτελέσματα για την υποκατηγορία υποχρέων που έχουν υποβάλει ανακριβή στοιχεία (εμφανίζεται στο λογαριασμό της ΔΕΗ το όνομα παλαιού χρήστη των υπηρεσιών της) για ακίνητα που για μακρό χρονικό διάστημα (και πάντως για το επίμαχο χρονικό διάστημα 2013-2017) έχουν ακίνητα κενά και μη ρευματοδοτούμενα, τα οποία εμφανίζουν στο λογαριασμό της ΔΕΗ το όνομα παλαιού χρήστη των υπηρεσιών της. Είναι σύνηθες φαινόμενο αυτοί οι ιδιοκτήτες των ακινήτων, ιδίως όταν απουσιάζουν από τον τόπο που βρίσκεται το ακίνητο να έχουν αμελήσει είτε να υπαχθούν στη βραχεία προθεσμία απαλλαγής από τα τέλη του άρθρου 222 ν.4555/18 είτε να μεταβάλουν, το επι μακρόν εμφανιζόμενο και αναληθές, όνομα του παλαιού υποχρέου προς τη ΔΕΗ. Αυτοί θα θεωρηθεί ότι έχουν υποβάλει αναληθή στοιχεία και θα τους καταλογιστεί θηριώδες ποσό οφειλής για τα έτη 2013-2017 επί ακινήτου που είναι κενό, μη ρευματοδοτούμενο, μη υδροδοτούμενο κλπ
4. Συνεπώς, για την παραπάνω κατηγορία υποχρέων που δήλωσαν ανακριβή στοιχεία, επιβάλλεται ένα από τα δύο: ή να ταχθεί νέα προθεσμία για δήλωση του κενού (κατά τη ρύθμιση του ν.4555/18) από το χρονικό σημείο που επήλθε το αντικειμενικό γεγονός της διακοπής της ρευματοδότησης ή να εξαιρεθούν ρητά από την κατηγορία υποχρέων που έχουν υποβάλει ανακριβή στοιχεία για το παραπάνω χρονικό διάστημα. Σε διαφορετική περίπτωση προδήλως παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, συστατικό στοιχείο μιας δικαιοκρατούμενης πολιτείας: η ποινική αξίωση της πολιτείας είναι 20ετία μόνο για τη διάπραξη κακουργημάτων και μάλιστα μόνο για όσα από αυτά απειλείται ως ποινή η ισόβια κάθειρξη. Ομοίως, η οικονομική αξίωση της πολιτείας θα ανατρέχει σε βάθος 20ετίας λόγω της τυπικής παράβασης μη δήλωσης του ακινήτου ως κενού.
Άρθρο 52
Με τον όρο «με την επιφύλαξη των παρ. 1 και 2 του άρθρου 53» δημιουργείται η αίσθηση της αναβίωσης των καταργούμενων διατάξεων του άρθρου 53 του ίδιου σχεδίου νόμου. Άλλως ρητά να οριστεί εάν οφειλές που γεννήθηκαν έως 31/12/2012 διαγράφονται σε κάθε περίπτωση ή δεν βεβαιώνονται (αναζητούνται). Οι οφειλές πριν τις 31/12/2012, θα διαγραφούν, ανεξαρτήτως εάν αυτές βεβαιώθηκαν νομίμως σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 32 του Ν.4304/14 ή του 1416/84;
Δεν αναφέρεται πουθενά τι γίνεται για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Ο νόμος 4555, άρθρο 222, περιέπλεξε τα πράγματα, ανοίγοντας το δρόμο για αυθαίρετη αναδρομική επιβολή χρεώσεων. Πρόταση: να επαναφερθεί ο νόμος 3345/2005, άρθρο 5, με την διατύπωση: «Κάθε τετράμηνο, ο ΔΕΔΔΗΕ ενημερώνει τους δήμους για τις διακοπές ηλεκτροδότησης και από αυτό και μόνον τεκμαίρεται ότι το ακίνητο δεν χρησιμοποιείται, από την ημερομηνία της διακοπής, με την επιφύλαξη τυχόν αυτοψίας εκ των υπηρεσιών του οικείου Δήμου, που διαπιστώνει το αντίθετο…».
Η παρ. 2 του παρόντος άρθρου “Οφειλές προς τους δήμους, από οποιαδήποτε αιτία, που γεννήθηκαν από την 1η.1.2013 μέχρι και τις 31.12.2017 …” έρχεται σε αντιπαράθεση με την παρ. 2 του αρ. 26 του παρόντος νομοσχεδίου, η οποία ορίζει τη ¨»βεβαίωση οφειλών από τη γένεση της υποχρέωσής τους, αν αυτές προέρχονται από μη υποβολή από τους υπόχρεους των αναγκαίων στοιχείων για τη βεβαίωσή τους ή υποβολής ανακριβών ή ελλιπών στοιχείων ή λανθασμένα βεβαιωμένων οφειλών». Σε περίπτωση δηλαδή μη υποβολής δήλωσης στοιχείων από τους υπόχρεους, οι οφειλές τους από 1/1/2013 έως 31/12/2017 θα βεβαιωθούν εντός διετίας από την ισχύ του παρόντος και τα προηγούμενα έτη, από τη γένεση της οφειλής μέχρι και τις 31/12/2012, δε θα βεβαιωθούν;
Η παράγραφος 1. εδαφ. α του υπόψη άρθρου 52 πρέπει να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
» Ειδικά για την αναζήτηση, τον καταλογισμό και την είσπραξη αχρεωστήτως καταβληθεισών σε ΑμεΑ προνοιακών αναπηρικών παροχών σε χρήμα της περ. ε) της παρ.1 του άρθρου 4 του ν.4520/2018 (Α΄30) εφαρμόζονται συμπληρωματικά και κατ΄αναλογία και οι διατάξεις των άρθρων 49 και 50 του 4997/2022″.
Η συμπλήρωση αυτή είναι αναγκαία προκειμένου να αρθεί μία αδικία και άνιση μεταχείριση που έχει σχέση με τον τρόπο αντιμετώπισης των αχρεωστήτως καταβληθεισών από τους Δήμους προνοιακών αναπηρικών παροχών, σε σχέση με τον τρόπο αντιμετώπισης των ιδίων ως άνω προνοιακών αναπηρικών παροχών που όμως έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.).
Συγκεκριμένα:
1. Ως γνωστόν με τις διατάξεις του άρθρου 75, παρ. Ι τομέας ε΄, αριθ. 17 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006, Α΄114), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 94 παρ. 3Β του ν.3852/2010 (Α΄87) είχε ανατεθεί στους Δήμους η αρμοδιότητα χορήγησης των αναφερομένων στην περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν.4520/2018 (Α΄30) προνοιακών αναπηρικών παροχών σε χρήμα.
2. Την εν λόγω αρμοδιότητα την είχαν οι Δήμοι μέχρι τις 31-12-2018, καθόσον η αρμοδιότητα αυτή ανατέθηκε, από 1-1-2019. στον Ο.Π.Ε.Κ.Α., σύμφωνα με το άρθρο 1 (Προνοιακές Παροχές) της με αριθ. πρωτ.: Δ12α/Γ.Π.οικ.68856/2202/21-12-2018 (ΦΕΚ Β΄5855) Κοινής Απόφασης των Υπουργών (Κ.Υ.Α.) Εσωτερικών – Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης & Κοιν. Αλληλεγγύης – Οικονομικών.
3. Στην τελευταία παράγραφο του άρθρου 9 της ως άνω Κ.Υ.Α ορίζεται ότι: «Αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά που προέκυψαν από μεταβολές διακοπής, ανάκλησης, τροποποίησης που πραγματοποιήθηκαν μέχρι 31-12-2018, εξακολουθούν να αναζητούνται και να εισπράττονται από τα κατά περίπτωση, μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, αρμόδια όργανα και υπηρεσίες και τα σχετικά ποσά αποδίδονται στον φορέα που κατέβαλε τα ποσά αυτά».
4. Με τις διατάξεις του άρθρου 49 με τίτλο: «Μη αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών» καθώς και του άρθρου 50 με τίτλο: «Συμψηφισμός, παραγραφή και ρύθμιση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών από τον Ο.Π.Ε.Κ.Α ….» του ν.4997/2022 (ΦΕΚ Α΄219) προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για το θέμα των εν λόγω αχρεωστήτως καταβληθεισών προνοιακών αναπηρικών παροχών.
5. Όμως, οι υπόψη ευνοϊκές ρυθμίσεις των άρθρων 49 και 50 του ν.4997/2022 αφορούν, κατά τη ρητή διατύπωση των διατάξεων των άρθρων αυτών, τις προνοιακές αναπηρικές παροχές σε χρήμα που έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως μόνο από τον Ο.Π.Ε.Κ.Α. και δεν αφορούν τις ίδιες προνοιακές αναπηρικές παροχές σε χρήμα που έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως από τις αρμόδιες υπηρεσίες των οικείων Δήμων, υπηρεσίες Δήμων που, όπως προαναφέραμε, εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να έχουν την αρμοδιότητα για την αναζήτηση, την είσπραξη και την απόδοση ποσών, από τις ως άνω παροχές, που είχαν μέχρι τις 31-12-2018 καταβληθεί αχρεωστήτως.
6. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο οποίο έθεσα υπόψη, με τις από 27.11. 2022 και 16.12. 2022 ηλεκτρονικές επιστολές μου, το εν λόγω θέμα και ζήτησα τη, με τη μέριμνά του, επίλυσή του, μου απάντησε με τη με αριθμό πρωτ. 2757/10.01.2023 ηλεκτρονική επιστολή αρμόδιας Υπηρεσίας του ως ακολούθως: «Ως εκ τούτου για την αναλογική εφαρμογή της ρύθμισης των άρθρων 49 και 50 του ν.4997/2022 ως προς τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά από τους Δήμους αρμόδιο να αποφασίσει είναι το Υπουργείο Εσωτερικών το οποίο κατέβαλε και τις αναγκαίες πιστώσεις στους Δήμους.».
Από τα ανωτέρω προκύπτει η αναγκαιότητα της εν λόγω συμπλήρωσης-προσθήκης προκειμένου να αρθεί η εν λόγω αδικία και άνιση μεταχείριση σε βάρος των ατόμων αυτών.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Το εν λόγω ζήτημα το έχω θέσει στα αρμόδια Όργανα του ΥΠΕΣ με την από 16.01.2023 ηλεκτρονική επιστολή μου την οποία υπέβαλλα μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης : info@ypes.gr.
Τα μη βεβαιωμένα έσοδα της περιόδου 2013-2017 δεν θα μπορούν να εισπραχθούν σε τόσο λίγο χρόνο . Θεωρώ ότι πρέπει τα ήδη βεβαιωμένα να έχουν διετή αναζήτηση για την είσπραξη τους ενω τα μη βεβαιωμένα να δίνεται διετία απο τη βεβαίωση τους. Διαφορετικά δεν έχει νόημα η βεβαίωση τους (επιδόσεις , προθεσμίες , προσφυγές ,ταμιακή βεβαίωση ,ειδοποιήσεις κ.λ.π ) θα μείνει πολύ λίγο διάστημα για να εισπραχθούν και τελικά θα εισπραχθεί ένα πολύ μικρό μέρος αυτών
2. Οφειλές προς τους δήμους, από οποιαδήποτε αιτία, που γεννήθηκαν από την 1η.1.2013 μέχρι και τις 31.12.2017, αν σύμφωνα με τις διατάξεις που καταργούνται με το άρθρο 53, μπορούσαν να αναζητηθούν – βεβαιωθούν και εισπραχθούν, εξακολουθούν να αναζητούνται, να βεβαιώνονται και να εισπράττονται, για δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Νομική ντρίπλα και προδήλως αντισυνταγματική.
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ η μόνη προθεσμία που υφίστανται είναι «εντός αποσβεστικής προθεσμίας πέντε (5) ετών, που αρχίζει το επόμενο έτος από τη γένεση της οφειλής», όπως αναφέρεται στο υπό σχολίασμό άρθρο 26:
Μετά από το άρθρο 166 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114) προστίθεται άρθρο 166Α, ως εξής:
«Άρθρο 166Α
Βεβαίωση και είσπραξη εσόδων
1. Οι δήμοι βεβαιώνουν ταμειακά τα κάθε είδους οφειλόμενα ποσά, από οποιαδήποτε πηγή, που καθίστανται εισπρακτέα έσοδα, εντός αποσβεστικής προθεσμίας πέντε (5) ετών, που αρχίζει το επόμενο έτος από τη γένεση της οφειλής, εκτός αν με ειδικές διατάξεις ορίζονται μικρότερες προθεσμίες.
Να μην διαγράφονται τα βεβαιωμένα έσοδα που προέρχονται από την επιβολή προστίμων που έχουν επιβληθεί από όργανα της Τάξης για οδήγηση υπό την επίρροια αλκοόλ.