Ο σχεδιασμός υλοποίησης της Κάρτας Πολίτη βασίζεται στη διεθνή εμπειρία, ενώ το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπονείται αντιμετωπίζει τόσο τα τεχνικά, όσο και τα θεσμικά και οργανωτικά θέματα. Παράλληλα προετοιμάζονται οι απαραίτητες προσαρμογές στο θεσμικό πλαίσιο και προγραμματίζονται βασικές παρεμβάσεις για την ολοκλήρωση των απαραίτητων τεχνικών υποδομών, όπως η αξιοποίηση εθνικής Υποδομής Δημοσίου Κλειδιού.
Αρωγό για την ευδοκίμηση της προσπάθειάς μας θα αποτελέσει η χρηματοδότηση από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Αξιότιμοι κύριοι
Στα πλαίσια ενός κατακλυσμικού «σοκ» νέων μέτρων, αποφάσεων και αλλαγών που βιώνει καθημερινά έκπληκτός ο απλός πολίτης, στο όνομα βέβαια της προόδου και της ανάπτυξη της χώρας, έρχεται και η κάρτα πολίτη.
• Στο όνομα της ασφάλειας, προσωπικά δεδομένα θα είναι διαθέσιμα παντού με ένα κλικ και ταυτόχρονα θα απειλούνται με αλλοίωση ή υποκλοπή από επίδοξους χάκερ, με προφανείς σενέπειες.
• Στο όνομα της δημοκρατίας επιβάλλεται, χωρίς εναλλακτική λύση, η ΚΠ χωρίς να ερωτάται κανένας. Στο παρελθόν η πολιτεία «δημοκρατικά σκεπτόμενη» θεσμοθέτησε την εναλλακτική θητεία, σε όσους για λόγους συνειδήσεως αρνούνταν να υπηρετήσουν και να συμβάλουν στην άμυνα της χώρας.
• Στο όνομα της προόδου ακολουθούνται πρακτικές που στο παρελθόν αποτέλεσαν αντικείμενο δημοκρατικών αγώνων και θυσιών (φακέλωμα).
• Στο όνομα του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, απειλείται η αποκοπή από κάθε κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα όποιου δεν συμφωνήσει να λάβει την ΚΠ.
• Στο όνομα του Συντάγματος λαμβάνονται αποφάσεις που το ανατρέπουν, αφού οι εξουσίες δεν πηγάζουν από το λαό, αλλά από «κύκλους» που με αφορμή την οικονομική κρίση λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς τη συναίνεση ούτε του λαού, ούτε ακόμη και του κοινοβουλίου.
Για όλα τα παραπάνω και
• επειδή θεωρώ ότι το θεόσδοτο δώρο της ελευθερίας μου δεν είναι διαπραγματεύσιμο,
• επειδή δεν θέλω να γίνω ένας αριθμός (όπως είναι οι φυλακισμένοι σε στρατόπεδα συγκεντρώσεων) και πιστεύω ότι πρέπει να συνεχίσω να έχω το όνομα μου για να μπορώ με υπευθυνότητα να συμμετέχω στην κοινωνία και την πατρίδα μου,
• επειδή οι διάφορες δηλώσεις διαφόρων αξιωματούχων τόσο ελλήνων όσο και ξένων για την ΚΠ εμπεριέχουν στοιχεία που παραπέμπουν σε μια παγκόσμια διακυβέρνηση (αλήθεια ποιος την ζήτησε;) που μέσω αυτής θα ελέγχονται και θα παρακολουθούνται όλοι οι πολίτες…για να μην αναφερθώ τα όσα αναφέρει το βιβλίο της Αποκαλύψεως για το χάραγμα…και το 666.
για όλα τα παραπάνω σας παρακαλώ να μην προχωρήσετε στο σχεδιασμό της ΚΠ, να ακούσετε τη φωνή της συνείδησής σας, τη φωνή του ελληνικού λαού, του οποίο κατά παραχώρηση του Θεού ηγείσθε, καθώς και την προειδοποίηση της Αγίας Γραφής που λέει, «….αλλοίμονον εις τον άνθρωπο δια του οποίου έρχεται το σκάνδαλο» Ματ , 18, 7.
Με αγάπη Ιωάννης
Αξιότιμοι κύριοι
Παρακάτω σας αναφέρω μερικές παρατηρήσεις σχετικά με την κάρτα του πολίτη τις οποίες παρακαλώ να λάβετε υπ’ όψιν.
Εφόσον η κάρτα του πολίτη θα φέρει πλιθίο «τσιπάκι» σε κάθε συναλλαγή του πολίτη με τη χρήση της κάρτας, τα προσωπικά του δεδομένα που θα περιέχονται στο «τσιπάκι»:
α) Θα μπορούν να έλθουν σε γνώση από τον χειριστή του μηχανήματος που με τον οποίο συναλλάσσεται.
β) Θα μπορούν να αλλαχθούν από τον ίδιο χωρίς την συγκατάθεση του ή χωρίς να το γνωρίζει.
γ) Θα μπορούν να διαρρεύσουν προς τρίτους.
δ) Αν μάλιστα το «τσιπάκι» λειτουργεί εξ αποστάσεως (contactless) οι παραπάνω διαρροές, υποκλοπές, αλλαγές στοιχείων που περιέγραψα, θα μπορούν να γίνουν όχι μόνο χωρίς την συγκατάθεσή του αλλά χωρίς καν να το υποπτευθεί.
Επί πλέον το «τσιπάκι» που λειτουργεί εξ αποστάσεως είναι καταδότης, αφού ο πολίτης έχοντας την κάρτα, μπορεί ανά πάσα στιγμή να εντοπιστεί, από κάποιο δορυφορικό ή επίγειο σύστημα, π.χ. το Εchelon ή κεραίες κινητής τηλεφωνίας εφόσον τα συστήματα αυτά διασυνδεθούν. Έτσι χάνεται η ιδιωτικότητα της ζωή του.
Με τον τρόπο αυτό η κάρτα θα είναι ένα εφιαλτικό όπλο υποδούλωσης μας στα χέρια ενός εσωτερικού ή εξωτερικού «τυράννου» ο οποίος θα έχει στην κατοχή του πλήθος στοιχείων και προσωπικών δεδομένων χρησιμοποιώντας τα όπως αυτός θέλει.
ε) Σχετικά με την ασφάλεια της κάρτας είμαι πολύ καχύποπτος γιατί πληροφορήθηκα ότι ο κώδικας της γερμανικής κάρτας έχει ήδη «σπάσει». Ποιός μας εγγυάται ότι στην Ελλάδα τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα από την τεχνολογικά προηγμένη Γερμανία;
στ) Λαμβάνω σαν δεδομένο ότι στην κάρτα δεν θα περιέχεται ο αριθμός 666. Μπορείτε όμως να με διαβεβαιώστε ότι αυτός ο αριθμός δεν θα συμπεριληφθεί σε αυτή σε κάποια συναλλαγή;
Δεν είμαι κατά της χρήσεως της πληροφορικής και της τεχνολογικής προόδου. Φοβούμαι την χρήση της από διεφθαρμένους ανθρώπους.
Η κάρτα πολίτη με τσιπ είναι η θύρα για την είσοδο σε ένα σύστημα ηλεκτρονικής συλλογής και διασταυρώσεως κάθε είδους πληροφοριών με δυνατότητα παρακολούθησης.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι δεν πρέπει να εισαχθεί η χρήση της από τους Έλληνες πολίτες.
Σε αντίθετη περίπτωση θα βρεθώ σε δύσκολη θέση να μην την παραλάβω. Γι’ αυτό αν παρά ταύτα υιοθετηθεί, παρακαλώ να μην είναι υποχρεωτική η παραλαβή της και να δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες που δεν την παραλαμβάνουν για λόγους συνείδησης, να εξυπηρετούνται με τα υπάρχοντα κρατικά έγγραφα που υπάρχουν σήμερα.
Με εκτίμηση
Δ.Ξενιτέλης (Μηχ. Μηχανικός)
Ο σχεδιασμός του πλαισίου (υλοποίησης και λειτουργίας) της κάρτας, θα καλούσε για τη δημιουργία ενός αρχικού κορμού εχεδιασμού και εφαρμογών, πάνω στη βάση προτεραιοτήτων. Μια γενική θεώρηση θα μπορούσε να ήταν:
(1) Ορισμός γεγονότων οροσήμων στη ζωή των πολιτών, σε πρώτη φάση γέννηση, αλλαγή (ές) οικογενειακής κατάστασης, θάνατος. (επίπεδο 1)
(2) Ορισμός 2-3 κυρίων υποσυστημάτων προς υλοποίηση. Για παράδειγμα, δημογραφικό, φορολογικό, ασφαλιστικό, νοσηλευτικό (κάρτα ασθενούς). (επίπεδο 2)
(3) Για κάθε ένα από τα ορόσημα στο (2) oρισμός ενός τουλάχιστον υποσυστήματος (1ο επίπεδο), εφαρμογών, με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και του κράτους κυρίως για δι-υπηρεσιακές ανάγκες. (επίπεδο 3).
(4) Πολύ καλός σχεδιασμός για τα υποσυστήματα μετάπτωσης των δεδομένων, ιδιαίτερα όπου υπάρχουν ήδη ηλεκτρονικά αρχεία. Απαιτείται ο «καθαρισμός» των αρχείων, και εν γένει η εξυγίανσή τους.
(5) Σχεδιασμός άλλων εφαρμογών μπορεί να γίνει σε άλλη φάση, και θα αξιοποιεί τον κορμό που θα έχει ήδη δημιουργηθεί. Δεν είανι απαραίτητο να γίνουν όλα άμεσα.
Για την σχεδιαζόμενη εφαρμογή της κάρτας του πολίτου έχω να πω τα εξής: Κι’ αν ακόμα δεν υπήρχε η παραμικρή υπόνοια σχέσης της περί ής ο λόγος κάρτας με το τεκμηριωμένο από την Αποκάλυψη του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου σύμβολο της υποδουλώσεως όλων των ανθρώπων, δηλαδή της παγκόσμιας κυριαρχίας του χειρότερου δυνάστη όλων των εποχών, του Αντιχρίστου, δηλαδή του χξς (666), πάλι θα είχα τις επιφυλάξεις μου για την ηλεκτρονική κάρτα. Και εξηγούμαι.
Είναι γνωστόν τοις πάσι ότι η κάρτα αυτή είναι ηλεκτρονικός φάκελλος ή λειτουργεί ως θύρα προκειμένου να ανοίξει ηλεκτρονικό φάκελλο. Οι πληροφορίες που διαθέτει ένας φάκελλος μπορεί να είναι χρήσιμες και λειτουργικές όταν περιέχουν συγκεκριμένα στοιχεία που χρειάζονται κατά περίπτωση όπως είναι οι συνηθισμένοι συμβατικοί ή και ηλεκτρονικοί φάκελλοι στις διάφορες υπηρεσίες ταξινομημένοι με τον εκάστοτε αύξοντα αριθμό (α/α).
Κάθε πολίτης λοιπόν έχει ξεχωριστό για κάθε υπηρεσία φάκελλο και φυσικά ξεχωριστό (α/α). Όταν απευθυνόμαστε σε κάποια υπηρεσία για μία υπόθεσή μας, μας ζητείται ο αριθμός που σχετίζεται με την συγκεκριμένη υπηρεσία και τέλος.
Κανένας από εμάς δεν νομίζω να έχει λόγο να δυσανασχετήσει που έχει άλλο αριθμό αστ. ταυτότητας (αρχείο αστυνομίας), άλλο αριθμό δημοτολογίου, (αρχείο δημαρχίας), άλλο ΑΦΜ (αρχείο εφορίας) ή άλλο αριθμό διπλώματος οδήγησης κλπ. Το κάθε αρχείο αρχειοθετεί τα στοιχεία που του χρειάζονται. Ως εδώ κανένα πρόβλημα.
Το πρόβλημα αρχίζει από τη στιγμή που κάποιος θα σκεφτεί να ενοποιήσει όλους αυτούς τους α/α σε έναν ή να τους εντάξει όλους αυτούς σε μία ενιαία ηλεκτρονική εντολή. Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί να το κάνει;
Πού αποσκοπεί και τι θέλει να ελέγξει; Το μυαλό μας θα πάει στην περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών, στους περιβόητους φακέλους της ασφαλείας που συγκέντρωναν στοιχεία από το σύνολο της δραστηριότητας των πολιτών με εντεταλμένους πληροφοριοδότες στην προσπάθειά τους να έχουν μία κατά το δυνατόν πληρέστερη εικόνα του προσωπικού προφίλ του καθενός μας χωρίς αυτό να τους έχει ζητηθεί.
Αυτό το «χωρίς να τους έχει ζητηθεί» είναι φράση κλειδί αν θέλουμε να κρατάμε μία κριτική στάση στα πολιτικά πράγματα Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σύσσωμος ο πολιτικός και δημοσιοϋπαλληλικός κόσμος από τον πρωθυπουργό μέχρι τον κλητήρα έχει προσληφθεί από τον ελληνικό λαό και πληρώνεται απ’ αυτόν ακριβώς για να υπηρετεί τις αξίες τις αρχές και τις ανάγκες του.
Κάθε κίνηση λοιπόν από την πλευρά της πολιτείας που δεν αποσκοπεί στην διακονία του λαού είναι επιλήψιμη και δικαίως ο λαός καταδικάζει – συν τοις άλλοις – και αυτού του είδους την συλλογή πληροφοριών και την ονομάζει φακέλλωμα.
Αν λοιπόν το συμβατικό εκείνο φακέλλωμα – το χάρτινο – αντιμετωπίστηκε με οργή και αγανάκτηση από τον έλληνα, πως αυτό που του ετοιμάζει τώρα η πολιτεία, το ηλεκτρονικό, του οποίου οι δυνατότητες είναι απείρως -στην κυριολεξία- περισσότερες , να το κάνει δεκτό χωρίς κανένα δισταγμό;
Και δεν μίλησα καθόλου για την πιθανότητα προσθαφαίρεσης δεδομένων από απόσταση ούτε από την δυνατότητα να εντοπιστούμε και εμείς οι ίδιοι επίσης από απόσταση, και ξέρουμε πολύ καλά ότι αυτά δεν είναι σενάρια επιστημονικής φαντασίας αλλά υπαρκτές δυνατότητες. Η τεχνολογία της πληροφορίας στα χέρια εκείνων που ρυθμίζουν τις τύχες ανθρώπων είναι εξουσία πανίσχυρη και τίποτα δεν μπορεί να μας εγγυηθεί ότι δεν θα λειτουργήσει εναντίων μας.
Κατόπιν αυτών και κυρίως κατόπιν της πρώτης παραγράφου που συμπεριλαμβάνει Θεία Προνοία και όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους, δεν συμφωνώ με την εφαρμογή της κάρτας του πολίτη.