Άρθρο 38 Περισυλλογή, ταφή και αποτέφρωση νεκρών ζώων – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4830/2021

Στο άρθρο 37 του ν. 4830/2021 (Α’ 169) προστίθεται παρ. 4 και το άρθρο 37 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 37
Περισυλλογή, ταφή και αποτέφρωση νεκρών ζώων
1. Οι υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την καθαριότητα των οδών του εθνικού, επαρχιακού και αστικού δικτύου έχουν υποχρέωση να απομακρύνουν από τις οδούς και τα πεζοδρόμια τα νεκρά ζώα και να μεριμνούν για την αποτέφρωση ή την υγειονομική ταφή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας. Πριν από την αποτέφρωση ή την ταφή των ζώων ενημερώνεται ο οικείος δήμος ή ο συμβεβλημένος κτηνίατρος των εταιρειών λειτουργίας των εθνικών οδών, εάν υφίσταται, προκειμένου να διαπιστώσει τυχόν παραβάσεις του παρόντος. Σε περίπτωση δεσποζόμενου ζώου, ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης αυτού.
2. Η διάθεση των νεκρών ζώων, όπως η αποτέφρωση και η υγειονομική ταφή, πραγματοποιούνται σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία.
3. Αποτεφρωτήρια και κοιμητήρια ζώων ιδρύονται και λειτουργούν από οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και συνδέσμους αυτών, καθώς και από φυσικά πρόσωπα, τα οποία πληρούν τις απαιτήσεις περιβαλλοντικής αδειοδότησης σύμφωνα με τον ν. 4014/2011 (Α’ 209). Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης μπορούν, επίσης, να συμβάλλονται με ιδιωτικά αποτεφρωτήρια και κοιμητήρια ζώων.
4. Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και οι σύνδεσμοι αυτών συνεργάζονται με τα καταφύγια αδέσποτων ζώων για τη διαχείριση των νεκρών ζώων του καταφυγίου.».

  • 26 Σεπτεμβρίου 2023, 09:31 | Εθελοντές Αρωγοί Ζώων Αγίου Στεφάνου Αττικής

    Παρακαλούμε να γίνουν με τον παρόντα υπό διαβούλευση νόμο και οι ακόλουθες διαμορφώσεις στον Ν.4830/2021:

    ⭕️1). Ν.4830/2021, Άρθρο 46, παρ.2

    Παρακαλούμε να ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.2 του άρθρου 46: «Στο ίδιο χρονικό διάστημα μπορούν να γίνουν και διαγραφές ήδη καταχωρισμένων εγγραφών από τους ιδιοκτήτες ζώων, εφόσον πλέον αυτά δεν είναι στην ιδιοκτησία τους ή δεν βρίσκονται στη ζωή.»

    ΕΠΕΙΔΗ

    Ένας ιδιοκτήτης δεν έχει πιά ένα ζώο στην κατοχή του για τους εξής λόγους:

    -Α. Το ζώο πέθανε ή το σκότωσε.
    -Β. Το ζώο χάθηκε, το έκλεψαν ή το εγκατέλειψε.
    -Γ. Το ζώο το έδωσε ή το πούλησε σε άλλον ιδιοκτήτη ή το παρέδωσε στον Δήμο του (οπότε για 3 χρόνια απαγορεύεται να αποκτήσει ζώο).

    Ως έχει το άρθρο 46, παρ.2. σημαίνει ότι για έξι μήνες από την δημιουργία του ΕΜΖΣ, οι παραβατικοί ιδιοκτήτες θα μπορούν να συγκαλύψουν την θανάτωση, την εγκατάλειψη, ή την παράνομη πώληση των ζώων τους, διαγράφοντας την καταχώριση των τσιπ τους από το ΕΜΖΣ!
    Εάν κάποιος έχει χάσει το ζώο του και το διαγράψει και να βρεθεί το ζώο, δεν θα μπορεί να βρεθεί ο ιδιοκτήτης! Εάν ο αγοραστής δεν θέλει να καταχωρίσει το ζώο και το διαγράψει ο πωλητής, το ζώο μένει απροστάτευτο!

    Επειδή δεν μπορεί να είναι αυτές οι προθέσεις του ΥΠΕΣ, παρακαλούμε να αφαιρεθεί ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.2 του άρθρου 46. Η προστασία των ζώων επιτάσσει να μην γίνεται καμία διαγραφή από το ΕΜΖΣ, όπως δεν γίνεται καμία διαγραφή από την διαδικτυακή ηλεκτρονική βάση του ΥΠΑΑΤ.

    ———————————————————

    ⭕️2). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.12

    Παρακαλούμε να ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.12 του άρθρου 4

    ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ: «Σε περίπτωση μόνιμης μετεγκατάστασης του ιδιοκτήτη και του ζώου του εκτός Ελλάδος, η διαγραφή του ζώου συντροφιάς από το ΕΜΖΣ πραγματοποιείται αποκλειστικά με την επίδειξη σχετικού αποδεικτικού εγγράφου, το οποίο έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή, πάροχο υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της χώρας μετεγκατάστασης.»

    ΕΠΕΙΔΗ δεν έχουν όλες οι χώρες υποχρεωτική καταχώριση σε βάση δεδομένων, η διαγραφή από το ΕΜΖΣ συνεπάγεται ότι θα χάνονται τα ιατρικά στοιχεία του ζώου και η προστασία του ίδιου του ζώου.
    ———————————————————
    ⭕️3). Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.3

    Για υιοθεσίες στο εξωτερικό η μεταβολή στο ΕΜΖΣ περιλαμβάνει την ένδειξη ότι υιοθετήθηκε ένα ζώο και μόνο την χώρα του προορισμού. Πλήρη στοιχεία χρειάζονται για την παρακολούθηση των υιοθεσιών, όχι μόνο χώρα προορισμού.

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η πρόταση της παρ.3 του άρθρου 7 ως εξής:

    «Ο υπεύθυνος για την υιοθεσία ενός ζώου στο εξωτερικό μεριμνά για την ενημέρωση του ΕΜΖΣ με την ένδειξη ότι υιοθετήθηκε, τη χώρα προορισμού και τα πλήρη στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη».

    —————————————————

    ⭕️4). Ν.4830/2021, Άρθρο 8, παρ.15

    Χωρίς καταγραφή όλων των ζώων που εισέρχονται και εξέρχονται από την χώρα, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν το παραεμπόριο ζώων και η παράνομη μετακίνηση ζώων.

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.15 του άρθρου 8, ως εξής:

    Να αφαιρεθεί από την πρόταση το «από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

    Να προστεθεί στο τέλος της πρότασης «Τα εισερχόμενα ζώα στην Ελλάδα, επίσης καταχωρίζονται με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη τους στο ΕΜΖΣ στα σημεία εισόδου τους. Τα εξερχόμενα ζώα ελέγχονται αν είναι καταχωρισμένα στο ΕΜΖΣ με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη που αναγράφεται στο διαβατήριο του ζώου».

    —————————————————

    ⭕️5). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.14

    Ως έχει ο νόμος 4830/2021, επιτρέπεται να εισέλθει και να παραμείνει στην χώρα ζώο χωρίς ανιχνεύσιμο μικροτσίπ έως 90 ημέρες, που δημιουργεί πρόβλημα για την ασφάλεια του αν χαθεί. Υπάρχει δε αδυναμία ελέγχων, διότι μπορεί το συνοδευτικό διαβατήριο να μην ανήκει καν στον συγκεκριμένο σκύλο

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.14 του άρθρου 4, ως εξής:

    «Ζώα που προέρχονται από τρίτες χώρες και φέρουν ηλεκτρονική σήμανση μη συμβατή με το πρότυπο ISO 11784, σημαίνονται και με νέο συμβατό μέσο κατά την είσοδο τους στην χώρα.»

    —————————————————

    ⭕️6). Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.2

    Το άρθρο επιτρέπει την μεταβολή των στοιχείων στο ΕΜΖΣ από ενδιαφερόμενο που βρήκε ένα «αδέσποτο ημίαιμο» ζώο που του αρέσει στον δρόμο, ζώο το οποίο όμως μπορεί να είναι χαμένο, ή κλεμμένο και εγκαταλελειμένο αλλού και όχι αδέσποτο. Για να γίνει μεταβολή στο ΕΜΖΣ, σημαίνει ότι το ζώο είναι ήδη εγγεγραμμένο και καταχωρισμένο σε Δήμο ή άλλο προσωρινό ιδιοκτήτη ως αδέσποτο.

    Είναι η πρόθεση του νομοθέτη να μπορεί πολίτης να αλλάξει στο ΕΜΖΣ τα στοιχεία ζώου που δεν του ανήκει, χωρίς την σύμφωνη γνώμη του ήδη εγγεγραμμένου προσωρινού ιδιοκτήτη ή Δήμου;

    Είναι η πρόθεση του νομοθέτη να μπορεί να κατάσχει ενδιαφερόμενος ένα ΧΑΜΕΝΟ ζώο μη σημασμένο ή με μη ανιχνεύσιμη σήμανση, ή μη καταχωρισμένο από αμέλεια τρίτου, χωρίς να αναζητήσει τον ιδιοκτήτη του ζώου;

    Ελπίζουμε πως όχι. Χρειάζονται διορθώσεις.

    —————————————————

    ⭕️7). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.19

    Δεν καταχωρίζονται τα ζώα των Ενόπλων Δυνάμεων στο ΕΜΖΣ. Εάν όμως χαθούν, ή κλαπούν και μετά εγκαταλειφθούν, θα φαίνονται ως αδέσποτα και θα μπορεί να τα κρατήσει ο κάθε «ενδιαφερόμενος» που θα τα βρει.

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.19 του άρθρου 4, ως εξής:

    «Οι σκύλοι εργασίας των ενόπλων δυνάμεων καταχωρίζονται στο ΕΜΖΣ και σε ειδικό μητρώο ζώων εργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Μετά την έξοδό τους από τη στρατιωτική υπηρεσία για οποιονδήποτε λόγο, υιοθετούνται από προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων ως ζώα συντροφιάς.»

    Σας ευχαριστούμε

  • 26 Σεπτεμβρίου 2023, 09:02 | Εθελοντές Αρωγοί Ζώων Αγίου Στεφάνου Αττικής

    Άρθρο 38 Περισυλλογή, ταφή και αποτέφρωση νεκρών ζώων – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4830/2021

    —-ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ—-

    Στην παρ.1 αναφέρεται:

    «Πριν από την αποτέφρωση ή την ταφή των ζώων ενημερώνεται ο οικείος δήμος ή ο συμβεβλημένος κτηνίατρος των εταιρειών λειτουργίας των εθνικών οδών, εάν υφίσταται, προκειμένου να διαπιστώσει τυχόν παραβάσεις του παρόντος. Σε περίπτωση δεσποζόμενου ζώου, ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης αυτού.»

    ΕΠΕΙΔΗ
    Στους Δήμους Κηφισιάς και Διονύσου συμβαίνουν τα εξής: Τα ζώα που μπαίνουν στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας τα περισυλλέγει η Νέα Οδός ΑΕ και τα παραδίδει στην Ελληνική Φιλοζωική Εταιρεία (ΕΦΕ) με την οποία φέρεται να έχει σύμβαση. Τα ζώα χωρίς τσιπ ή με ακαταχώριστα τσιπ, ή με τσιπ Δήμων, ζωντανά ή νεκρά, δεν τα αναρτούν πουθενά ούτε ενημερώνουν τους αντίστοιχους Δήμους.

    ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΟΤΙ

    Πολλά δεσποζόμενα ζώα δεν έχουν καταχωρισμένα τσιπ και επίσης τα ζώα μπορεί:

    🔴Α) Να έχουν τσιπ ελαττωματικά που δεν σκανάρονται πια.
    🔴Β) Να είναι των ενόπλων δυνάμεων που δεν καταχωρίζονται στο ΕΜΖΣ και άρα σε έλεγχο θα φανούν ότι είναι ακαταχώριστα και «αδέσποτα» (Άρθρο 4, παρ.19).
    🔴Γ) Να είναι δεσποζόμενα με τσιπ μη συμβατό με την ΕΕ, που επιτρέπεται για 90 ημέρες να μην έχουν τοποθετημένο τσιπ που σκανάρεται (Άρθρο 4, παρ.14).
    🔴Δ) Να ανήκουν σε τουρίστες, που δεν υποχρεούνται να καταχωρίσουν τα ζώα τους στο ΕΜΖΣ κατά την είσοδο τους στη χώρα. Ελλείψει παγκόσμιας πλατφόρμας μικροτσίπ και πρόσβασης των κτηνίατρων σε βάσεις δεδομένων του εξωτερικού, τα ζώα αυτά φαίνονται ακαταχώριστα και «αδέσποτα».
    🔴 Ε) Να έχουν τσιπ ακαταχώριστα λόγω αμέλειας Δήμου, κτηνίατρου, φιλοζωικής κτλ ενώ οι ιδιοκτήτες έχουν δώσει τα στοιχεία τους για να γίνει καταχώριση.
    🔴 Ζ) Να είναι αδέσποτα που τα αναζητούν οι εθελοντές φροντιστές τους.

    Παρακαλούμε να γίνει διαμόρφωση, γιατί είναι σημαντικό:

    i) Να ταυτοποιούνται τα νεκρά ζώα.
    ii) Χαμένα δεσποζόμενα να μην επανεντάσσονται ή δίνονται για υιοθεσία χωρίς αναζήτηση των ιδιοκτητών, καθώς και αδέσποτα ζώα να μην επανεντάσσονται σε λάθος περιοχές από τους κτηνίατρους των εταιρειών λειτουργίας των εθνικών οδών.

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ την εξής ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ:

    «Πριν από την αποτέφρωση ή την ταφή των ζώων ενημερώνεται ο οικείος δήμος, τα ζώα φωτογραφίζονται και αναρτώνται σε ειδική σελίδα του Δήμου και στο ΕΜΖΣ, μαζί με τον ακαταχώριστο αριθμό τσιπ τους αν έχουν, προκειμένου να είναι δυνατή η ταυτοποίηση τους και η διαπίστωση τυχόν παραβάσεων του παρόντος.
    Ο συμβεβλημένος κτηνίατρος των εταιρειών λειτουργίας των εθνικών οδών, εάν υφίσταται, υποχρεούται να φωτογραφίσει τα ζώα και να ενημερώσει τον οικείο Δήμο τόσο για όλα τα νεκρά ζώα, όσο και για τα ζωντανά που περισυλλέγονται, προτού αυτά επανενταχθούν ή δοθούν για υιοθεσία. Σε περίπτωση δεσποζόμενου ζώου, ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης αυτού.».

    —-ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΜΑ—-

    Σε συνέχεια των παραπάνω, λόγοι διαφάνειας και προστασίας των ζώων επιβάλλουν να μην διαγράφεται ποτέ καμία καταχώριση μικροτσίπ και κανένα στοιχείο κατόχου, είτε το ζώο ζει στην Ελλάδα είτε μεταφέρθηκε στο εξωτερικό, είτε ζει, είτε όχι. Η τεχνολογία επιτρέπει την διατήρηση απεριόριστων στοιχείων και την επεξεργασία τους σε υποομάδες.

    Παρακαλούμε να γίνουν με τον παρόντα υπό διαβούλευση νόμο και οι ακόλουθες διαμορφώσεις στον Ν.4830/2021:

  • 26 Σεπτεμβρίου 2023, 08:03 | ΦΙΛΟΖΩΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΕΚΑΛΗΣ

    Άρθρο 38 Περισυλλογή, ταφή και αποτέφρωση νεκρών ζώων – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4830/2021

    —-ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ—-

    Στην παρ.1 αναφέρεται:

    «Πριν από την αποτέφρωση ή την ταφή των ζώων ενημερώνεται ο οικείος δήμος ή ο συμβεβλημένος κτηνίατρος των εταιρειών λειτουργίας των εθνικών οδών, εάν υφίσταται, προκειμένου να διαπιστώσει τυχόν παραβάσεις του παρόντος. Σε περίπτωση δεσποζόμενου ζώου, ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης αυτού.»

    ΕΠΕΙΔΗ
    Στους Δήμους Κηφισιάς και Διονύσου συμβαίνουν τα εξής: Τα ζώα που μπαίνουν στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας τα περισυλλέγει η Νέα Οδός ΑΕ και τα παραδίδει στην Ελληνική Φιλοζωική Εταιρεία (ΕΦΕ) με την οποία φέρεται να έχει σύμβαση. Τα ζώα χωρίς τσιπ ή με ακαταχώριστα τσιπ, ή με τσιπ Δήμων, ζωντανά ή νεκρά, δεν τα αναρτούν πουθενά ούτε ενημερώνουν τους αντίστοιχους Δήμους.

    ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΟΤΙ

    Πολλά δεσποζόμενα ζώα δεν έχουν καταχωρισμένα τσιπ και επίσης τα ζώα μπορεί:

    🔴Α) Να έχουν τσιπ ελαττωματικά που δεν σκανάρονται πια.
    🔴Β) Να είναι των ενόπλων δυνάμεων που δεν καταχωρίζονται στο ΕΜΖΣ και άρα σε έλεγχο θα φανούν ότι είναι ακαταχώριστα και «αδέσποτα» (Άρθρο 4, παρ.19).
    🔴Γ) Να είναι δεσποζόμενα με τσιπ μη συμβατό με την ΕΕ, που επιτρέπεται για 90 ημέρες να μην έχουν τοποθετημένο τσιπ που σκανάρεται (Άρθρο 4, παρ.14).
    🔴Δ) Να ανήκουν σε τουρίστες, που δεν υποχρεούνται να καταχωρίσουν τα ζώα τους στο ΕΜΖΣ κατά την είσοδο τους στη χώρα. Ελλείψει παγκόσμιας πλατφόρμας μικροτσίπ και πρόσβασης των κτηνίατρων σε βάσεις δεδομένων του εξωτερικού, τα ζώα αυτά φαίνονται ακαταχώριστα και «αδέσποτα».
    🔴 Ε) Να έχουν τσιπ ακαταχώριστα λόγω αμέλειας Δήμου, κτηνίατρου, φιλοζωικής κτλ ενώ οι ιδιοκτήτες έχουν δώσει τα στοιχεία τους για να γίνει καταχώριση.
    🔴 Ζ) Να είναι αδέσποτα που τα αναζητούν οι εθελοντές φροντιστές τους.

    Παρακαλούμε να γίνει διαμόρφωση, γιατί είναι σημαντικό:

    i) Να ταυτοποιούνται τα νεκρά ζώα.
    ii) Χαμένα δεσποζόμενα να μην επανεντάσσονται ή δίνονται για υιοθεσία χωρίς αναζήτηση των ιδιοκτητών, καθώς και αδέσποτα ζώα να μην επανεντάσσονται σε λάθος περιοχές από τους κτηνίατρους των εταιρειών λειτουργίας των εθνικών οδών.

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ την εξής ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ:

    «Πριν από την αποτέφρωση ή την ταφή των ζώων ενημερώνεται ο οικείος δήμος, τα ζώα φωτογραφίζονται και αναρτώνται σε ειδική σελίδα του Δήμου και στο ΕΜΖΣ, μαζί με τον ακαταχώριστο αριθμό τσιπ τους αν έχουν, προκειμένου να είναι δυνατή η ταυτοποίηση τους και η διαπίστωση τυχόν παραβάσεων του παρόντος.
    Ο συμβεβλημένος κτηνίατρος των εταιρειών λειτουργίας των εθνικών οδών, εάν υφίσταται, υποχρεούται να φωτογραφίσει τα ζώα και να ενημερώσει τον οικείο Δήμο τόσο για όλα τα νεκρά ζώα, όσο και για τα ζωντανά που περισυλλέγονται, προτού αυτά επανενταχθούν ή δοθούν για υιοθεσία. Σε περίπτωση δεσποζόμενου ζώου, ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης αυτού.».

    —-ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΜΑ—-

    Σε συνέχεια των παραπάνω, λόγοι διαφάνειας και προστασίας των ζώων επιβάλλουν να μην διαγράφεται ποτέ καμία καταχώριση μικροτσίπ και κανένα στοιχείο κατόχου, είτε το ζώο ζει στην Ελλάδα είτε μεταφέρθηκε στο εξωτερικό, είτε ζει, είτε όχι. Η τεχνολογία επιτρέπει την διατήρηση απεριόριστων στοιχείων και την επεξεργασία τους σε υποομάδες. 

    Παρακαλούμε να γίνουν με τον παρόντα υπό διαβούλευση νόμο και οι ακόλουθες διαμορφώσεις στον Ν.4830/2021:

    ⭕️1). Ν.4830/2021, Άρθρο 46, παρ.2

    Παρακαλούμε να ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.2 του άρθρου 46: «Στο ίδιο χρονικό διάστημα μπορούν να γίνουν και διαγραφές ήδη καταχωρισμένων εγγραφών από τους ιδιοκτήτες ζώων, εφόσον πλέον αυτά δεν είναι στην ιδιοκτησία τους ή δεν βρίσκονται στη ζωή.»

    ΕΠΕΙΔΗ

    Ένας ιδιοκτήτης δεν έχει πιά ένα ζώο στην κατοχή του για τους εξής λόγους:

    -Α. Το ζώο πέθανε ή το σκότωσε.
    -Β. Το ζώο χάθηκε, το έκλεψαν ή το εγκατέλειψε.
    -Γ. Το ζώο το έδωσε ή το πούλησε σε άλλον ιδιοκτήτη ή το παρέδωσε στον Δήμο του (οπότε για 3 χρόνια απαγορεύεται να αποκτήσει ζώο).

    Ως έχει το άρθρο 46, παρ.2. σημαίνει ότι για έξι μήνες από την δημιουργία του ΕΜΖΣ, οι παραβατικοί ιδιοκτήτες θα μπορούν να συγκαλύψουν την θανάτωση, την εγκατάλειψη, ή την παράνομη πώληση των ζώων τους, διαγράφοντας την καταχώριση των τσιπ τους από το ΕΜΖΣ!
    Εάν κάποιος έχει χάσει το ζώο του και το διαγράψει και να βρεθεί το ζώο, δεν θα μπορεί να βρεθεί ο ιδιοκτήτης! Εάν ο αγοραστής δεν θέλει να καταχωρίσει το ζώο και το διαγράψει ο πωλητής, το ζώο μένει απροστάτευτο!

    Επειδή δεν μπορεί να είναι αυτές οι προθέσεις του ΥΠΕΣ, παρακαλούμε να αφαιρεθεί ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.2 του άρθρου 46. Η προστασία των ζώων επιτάσσει να μην γίνεται καμία διαγραφή από το ΕΜΖΣ, όπως δεν γίνεται καμία διαγραφή από την διαδικτυακή ηλεκτρονική βάση του ΥΠΑΑΤ.

    ———————————————————

    ⭕️2). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.12

    Παρακαλούμε να ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ολόκληρη η τελευταία πρόταση της παρ.12 του άρθρου 4

    ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ: «Σε περίπτωση μόνιμης μετεγκατάστασης του ιδιοκτήτη και του ζώου του εκτός Ελλάδος, η διαγραφή του ζώου συντροφιάς από το ΕΜΖΣ πραγματοποιείται αποκλειστικά με την επίδειξη σχετικού αποδεικτικού εγγράφου, το οποίο έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή, πάροχο υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ή χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της χώρας μετεγκατάστασης.»

    ΕΠΕΙΔΗ δεν έχουν όλες οι χώρες υποχρεωτική καταχώριση σε βάση δεδομένων, η διαγραφή από το ΕΜΖΣ συνεπάγεται ότι θα χάνονται τα ιατρικά στοιχεία του ζώου και η προστασία του ίδιου του ζώου.
    ———————————————————

    ⭕️3). Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.3

    Για υιοθεσίες στο εξωτερικό η μεταβολή στο ΕΜΖΣ περιλαμβάνει την ένδειξη ότι υιοθετήθηκε ένα ζώο και μόνο την χώρα του προορισμού. Πλήρη στοιχεία χρειάζονται για την παρακολούθηση των υιοθεσιών, όχι μόνο χώρα προορισμού.

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η πρόταση της παρ.3 του άρθρου 7 ως εξής:

    «Ο υπεύθυνος για την υιοθεσία ενός ζώου στο εξωτερικό μεριμνά για την ενημέρωση του ΕΜΖΣ με την ένδειξη ότι υιοθετήθηκε, τη χώρα προορισμού και τα πλήρη στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη».

    —————————————————

    ⭕️4). Ν.4830/2021, Άρθρο 8, παρ.15

    Χωρίς καταγραφή όλων των ζώων που εισέρχονται και εξέρχονται από την χώρα, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν το παραεμπόριο ζώων και η παράνομη μετακίνηση ζώων.

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.15 του άρθρου 8, ως εξής:

    Να αφαιρεθεί από την πρόταση το «από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης» 

    Να προστεθεί στο τέλος της πρότασης «Τα εισερχόμενα ζώα στην Ελλάδα, επίσης καταχωρίζονται με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη τους στο ΕΜΖΣ στα σημεία εισόδου τους. Τα εξερχόμενα ζώα ελέγχονται αν είναι καταχωρισμένα στο ΕΜΖΣ με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη που αναγράφεται στο διαβατήριο του ζώου».

    —————————————————

    ⭕️5). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.14

    Ως έχει ο νόμος 4830/2021, επιτρέπεται να εισέλθει και να παραμείνει στην χώρα ζώο χωρίς ανιχνεύσιμο μικροτσίπ έως 90 ημέρες, που δημιουργεί πρόβλημα για την ασφάλεια του αν χαθεί. Υπάρχει δε αδυναμία ελέγχων, διότι μπορεί το συνοδευτικό διαβατήριο να μην ανήκει καν στον συγκεκριμένο σκύλο

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.14 του άρθρου 4, ως εξής:

    «Ζώα που προέρχονται από τρίτες χώρες και φέρουν ηλεκτρονική σήμανση μη συμβατή με το πρότυπο ISO 11784, σημαίνονται και με νέο συμβατό μέσο κατά την είσοδο τους στην χώρα.»

    —————————————————

    ⭕️6). Ν.4830/2021, Άρθρο 7, παρ.2 

    Το άρθρο επιτρέπει την μεταβολή των στοιχείων στο ΕΜΖΣ από ενδιαφερόμενο που βρήκε ένα «αδέσποτο ημίαιμο» ζώο που του αρέσει στον δρόμο, ζώο το οποίο όμως μπορεί να είναι χαμένο, ή κλεμμένο και εγκαταλελειμένο αλλού και όχι αδέσποτο. Για να γίνει μεταβολή στο ΕΜΖΣ, σημαίνει ότι το ζώο είναι ήδη εγγεγραμμένο και καταχωρισμένο σε Δήμο ή άλλο προσωρινό ιδιοκτήτη ως αδέσποτο.

    Είναι η πρόθεση του νομοθέτη να μπορεί πολίτης να αλλάξει στο ΕΜΖΣ τα στοιχεία ζώου που δεν του ανήκει, χωρίς την σύμφωνη γνώμη του ήδη εγγεγραμμένου προσωρινού ιδιοκτήτη ή Δήμου;

    Είναι η πρόθεση του νομοθέτη να μπορεί να κατάσχει ενδιαφερόμενος ένα ΧΑΜΕΝΟ ζώο μη σημασμένο ή με μη ανιχνεύσιμη σήμανση, ή μη καταχωρισμένο από αμέλεια τρίτου, χωρίς να αναζητήσει τον ιδιοκτήτη του ζώου;

    Ελπίζουμε πως όχι. Χρειάζονται διορθώσεις.

    —————————————————

    ⭕️7). Ν.4830/2021, Άρθρο 4, παρ.19

    Δεν καταχωρίζονται τα ζώα των Ενόπλων Δυνάμεων στο ΕΜΖΣ. Εάν όμως χαθούν, ή κλαπούν και μετά εγκαταλειφθούν, θα φαίνονται ως αδέσποτα και θα μπορεί να τα κρατήσει ο κάθε «ενδιαφερόμενος» που θα τα βρει.

    Παρακαλούμε να ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ η τελευταία πρόταση της παρ.19 του άρθρου 4, ως εξής:

    «Οι σκύλοι εργασίας των ενόπλων δυνάμεων καταχωρίζονται στο ΕΜΖΣ και σε ειδικό μητρώο ζώων εργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Μετά την έξοδό τους από τη στρατιωτική υπηρεσία για οποιονδήποτε λόγο, υιοθετούνται από προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων ως ζώα συντροφιάς.»

    Σας ευχαριστούμε

  • 18 Σεπτεμβρίου 2023, 11:02 | Μαρια

    Να αναζητηθεί από την κεντρική κυβέρνηση, και μέσω του Επιχειρησιακού Προγραμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς, πως διαχείριζονται ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ τα νεκρά ζώα και να εισηγηθούν προτάσεις και λύσεις στους δήμους που δεν μπορούν/επιθυμού να τηρούν τη νομοθεσία.Αν στη συνέχεια διαπιστωθεί ότι δεν συμμορφώνοντε τότε να υπάρξουν κυρώσεις και προθεσμίες συμμόρφωσης. ΑΛΛΙΏς ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΛΥΣΗ και ασφάλεια δημόσια ς υγείας.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2023, 11:06 | Basiliy

    Ok bravo