1. Από την 30η.6.2024 τα ν.π.δ.δ. «Σχολικές Επιτροπές» της παρ. 2 του άρθρου 103 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) παύουν να λειτουργούν αυτοδικαίως και οι αρμοδιότητές τους ασκούνται από τον οικείο δήμο.
2. Το άρθρο 24 εφαρμόζεται αναλόγως και για τις σχολικές επιτροπές.
3. Με απόφαση της δημοτικής επιτροπής συνιστάται παγία προκαταβολή, με υπόλογο διαχειριστή τον διευθυντή, ή τον εκτελούντα χρέη διευθυντή ή τους αναπληρωτές αυτών.
4. Από τις 30.6.2024 οι αρμοδιότητες της δημοτικής επιτροπής παιδείας του άρθρου 50 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) ασκούνται από το δημοτικό συμβούλιο ή από επιτροπή της παρ. 1 του άρθρου 27 του παρόντος, μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Αρχική Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...Άρθρο 25 Μεταφορά αρμοδιοτήτων Σχολικών Επιτροπών, σύσταση πάγιας προκαταβολής στους διευθυντές των σχολικών μονάδων
Άρθρο 25 Μεταφορά αρμοδιοτήτων Σχολικών Επιτροπών, σύσταση πάγιας προκαταβολής στους διευθυντές των σχολικών μονάδων
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ Α’ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 3 Ορισμός αντιδημάρχων – Δημοσιότητα ορισμού – Τροποποίηση άρθρου 59 ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Προσαρμογή θητείας δημοτικού συμβουλίου λόγω πενταετούς δημοτικής περιόδου – Φανερή ψηφοφορία προέδρου, αντιπροέδρου και γραμματέα δημοτικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 64 ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Μη επιτρεπτή διαγραφή του επικεφαλής της παράταξης – Μη επιτρεπτός ορισμός ή παραμονή αντιδημάρχου ο οποίος ανεξαρτητοποιήθηκε – Τροποποίηση παρ. 2, 3, 5 και 6 και κατάργηση παρ. 7 άρθρου 66 ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 6 Συνεδριάσεις δημοτικού συμβουλίου με τηλεδιάσκεψη- Γνωστοποίηση διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και προθεσμία λήψης εισηγήσεων προ συνεδριάσεως – Εκτός έδρας συνεδρίαση με απόφαση απόλυτης πλειοψηφίας των μελών του συμβουλίου- Τροποποίηση άρθρου 67 ν. 3852/2010
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας δημοτικής αρχής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 8 Συγκρότηση και εκλογή Δημοτικής Επιτροπής – Αντικατάσταση άρθρου 74 ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Αποζημίωση συμμετοχής μελών δημοτικού συμβουλίου στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας δημοτικής αρχής – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 92 ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ Β’ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 10 Ορισμός αντιπεριφερειαρχών – Τροποποίηση παρ. 1, περ. β) παρ. 2, παρ. 6 και παρ. 8 άρθρου 160 ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Αποφασιστικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου – Τροποποίηση άρθρου 164 ν. 3852/2010Άρθρο 11 Αποφασιστικού χαρακτήρα επιτροπές περιφερειακού συμβουλίου – Τροποποίηση άρθρου 164 ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Συγκρότηση – Εκλογή προεδρείου περιφερειακού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 165 ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Συνεδρίαση περιφερειακού συμβουλίου με τηλεδιάσκεψη – Τροποποίηση παρ. 1, 2 και 3 άρθρου 167 ν. 3852/2010Άρθρο 13 Συνεδρίαση περιφερειακού συμβουλίου με τηλεδιάσκεψη – Τροποποίηση παρ. 1, 2 και 3 άρθρου 167 ν. 3852/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Λειτουργία περιφερειακού συμβουλίου – Τροποποίηση άρθρου 168 ν. 3852/2010
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας περιφερειακής αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Απαρτία και λήψη αποφάσεων – Τροποποίηση άρθρου 169 ν. 3852/2010Άρθρο 16 Απαρτία και λήψη αποφάσεων – Τροποποίηση άρθρου 169 ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Περιφερειακή επιτροπή – Αντικατάσταση άρθρου 175 ν. 3852/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Λειτουργία περιφερειακής επιτροπής – Αντικατάσταση άρθρου 177 ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 179 ν. 3852/2010Άρθρο 19 Περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 179 ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Αποζημίωση περιφερειακών συμβούλων στις ειδικές συνεδριάσεις λογοδοσίας περιφερειακής αρχής – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 184 ν. 3852/2010Άρθρο 20 Αποζημίωση περιφερειακών συμβούλων στις ειδικές συνεδριάσεις λογοδοσίας περιφερειακής αρχής – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 184 ν. 3852/2010
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 21 Όργανα διοίκησης των δήμων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 ν. 4804/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Όργανα διοίκησης των περιφερειών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 42 ν. 4804/2021Άρθρο 22 Όργανα διοίκησης των περιφερειών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 42 ν. 4804/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Τελικές διατάξεις
- 127 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΩΝ Άρθρο 24 Κατάργηση Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού και μεταφορά ως συνόλου αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταφορά αρμοδιοτήτων Σχολικών Επιτροπών, σύσταση πάγιας προκαταβολής στους διευθυντές των σχολικών μονάδων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 26 Λύση δημοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27 Σύσταση Επιτροπών – Αύξηση αριθμού αντιδημάρχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Περιορισμός ίδρυσης νέων νομικών προσώπων από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμούΆρθρο 28 Περιορισμός ίδρυσης νέων νομικών προσώπων από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Κατάρτιση οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας ιδρύματος – Τροποποίηση άρθρου 226 ν. 3463/2006Άρθρο 29 Κατάρτιση οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας ιδρύματος – Τροποποίηση άρθρου 226 ν. 3463/2006
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 30 Κόμβος Παρακολούθησης Επιδόσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 31 Παροχή χρηματικού επιδόματος σε εργαζομένους Ο.Τ.Α. – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4483/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Ρύθμιση θεμάτων προϋπολογισμού Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Τέλη ενεργών παραχωρήσεων μεταλλείων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 176 Μεταλλευτικού Κώδικα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξαίρεση κοστολόγησης και τιμολόγησης αποβλήτων πρόληψης πυρκαγιών και πλημμυρών από τους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων – Τροποποίηση άρθρου 39 ν. 4819/2021Άρθρο 34 Εξαίρεση κοστολόγησης και τιμολόγησης αποβλήτων πρόληψης πυρκαγιών και πλημμυρών από τους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων – Τροποποίηση άρθρου 39 ν. 4819/2021
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αρμοδιότητα καθαριότητας οδικού δικτύου
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΖΩΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ Άρθρο 36 Υποβολή σχεδίου επιχειρησιακού προγράμματος των δήμων σχετικά με τις υποχρεώσεις που θεσπίζονται από τον ν. 4830/2021 – Τροποποίηση περ. α’ παρ. 2 άρθρου 3 ν. 4830/2021
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εκούσιος αποχωρισμός δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς – Παράδοση στον δήμο και σε φιλοζωικό σωματείο, οργάνωση ή καταφύγιο – Τροποποίηση περ. ζ’ παρ. 1 άρθρου 9 ν. 4830/2021
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 Περισυλλογή, ταφή και αποτέφρωση νεκρών ζώων – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4830/2021
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 39 Παράταση προθεσμίας συμμόρφωσης λειτουργούντων καταφυγίων ζώων συντροφιάς με τις προδιαγραφές του ν. 4830/2021 – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 46 ν. 4830/2021
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΩΝ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ Άρθρο 40 Αρμοδιότητα συντήρησης και κατασκευής οδικού δικτύου σε χώρους χερσαίων συνοριακών σταθμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Χρηματοδότηση έργων κατασκευής και αναβάθμισης χερσαίων συνοριακών σταθμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Απαλλαγή τελών για τις μεταβιβάσεις εκτάσεων για εγκαταστάσεις συνοριακών σταθμών
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ζ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 45 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ζ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 45 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Σεπτεμβρίου 2023, 22:45
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Σεπτεμβρίου 2023, 10:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
31 Σχόλια 325 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Μέσα από την εμπειρία 36 ετών σε Δήμο και τα τελευταία 10 χρόνια στην διαχειριστική υποστήριξη της λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι ο θεσμός τους αποτελεί τον κυρίαρχο διοικητικό και οικονομικό παράγοντα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, μέσα στα πλαίσια των οργάνων λαϊκής συμμετοχής, με ιστορική πορεία. Το επιχείρημα για μάζεμα των πόρων είναι έωλο.Ο ρόλος των Σχολικών Επιτροπών παραμένει πολυεπίπεδος και πολύπλοκος –όσον αφορά τα ποικίλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες– και απαιτεί συνεργασίες και συναινέσεις με την εκπαιδευτική κοινότητα, τη δημοτική αρχή και τις κρατικές υπηρεσίες, σε καθημερινή βάση. Οι σχολικές επιτροπές εξαιρούνται της υποχρέωσης εφαρμογής των διατάξεων του Ν.Δ. 496/1974 «περί λογιστικού Ν.Π.Δ.Δ.» Ο τρόπος και η διαδικασία πραγματοποίησης, δικαιολόγησης, ελέγχου και απόδοσης των κάθε είδους εσόδων και εξόδων των οργάνων αυτών καθορίζονται, κατ’ απόκλιση των διατάξεων του Π.Δ.76/1985 (ΦΕΚ 27/Α’/ 1.3.85), με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (παρ.11 άρθρο 5 Ν.1894/90) δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του Β.Δ. 17- 5/15.6.1959 (ΦΕΚ 114 Α’) «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων», όπως ισχύει καθώς και του Ν.Δ. 476/1974 «περί λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» Αν αυτό αλλάξει τα καθημερινά προβλήματα δεν θα μπορούν να αντιμετωπιστούν ούτε κεντρικά ούτε από τους διευθυντές των Σχολικών Μονάδων. Αν δεν αποσυρθεί η διάταξη με μαθηματική ακρίβεια σε ένα χρόνο τα δημόσια σχολεία θα είναι χειρότερα. Με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.
Όλοι οι Δήμοι είναι υποστελεχωμένοι και αδυνατούν να υποστηρίξουν λογιστικά τον τεράστιο όγκο παραστατικών που εχει μία Σχολική Επιτροπή. Αυτή τη στιγμή με τις Σ.Ε. συνεργάζονται πλήθος λογιστών εξωτερικών συνεργατών των Ν.Π.αυτών και υπάρχει μία ισορροπία.Αν δεν υφίστανται αυτά τα ΝΠ, την εργασία αυτή, της απλής καταχώρισης των παραστατικών αυτών ή την αποτύπωση των απολογιστικών στοιχείων του εκάστου έτους, ΠΟΙΟΣ Ή ΠΟΙΟΙ θα την αναλάβουν; Οι ανύπαρκτοι υπάλληλοι εντός των Δήμων;Το σχέδιο Νόμου έχει γίνει χωρίς καμία πρόβλεψη.Θα φέρει καινούργια προβλήματα .Πολλές φορές οι Δήμοι αντιμετωπίζουν ως ξένο σώμα τα σχολεία γιατί έχουν δική τους χρηματοδότηση και δεν προβαίνουν στις απαραίτητες συντηρήσεις – επισκευές που απαιτούν τεχνικές γνώσεις και ζητούν από τις σχολικές επιτροπές που δεν έχουν προσωπικό να κάνουν έργα…Χρήματα υπάρχουν αρκετά. Σωστή διαχείριση χρειάζεται.Κι επιπλέον, για ένα σπασμένο τζάμι ή μια χαλασμένη κλειδαριά, θα χρειάζονται μήνες με τις διαδικασίες που ισχύουν για τους Δήμους σήμερα.Το Δημόσιο Σχολείο θα υποβαθμιστεί κι άλλο, δυστυχώς.Ήμουν Δ/ντής σε Δημόσιο Σχολείο για πολλά χρόνια.Δεν είχε προκύψει κάποιο θέμα εποχορήγησης. Και τώρα είμαι πρόεδρος και οικονομικά υπεύθυνος μιας ενιαίας σχολικής επιτροπής Π.Ε. Κανένα πρόβλημα με τις επιχορηγήσεις . Εκτελώ τα καθήκοντά μου ,χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση ,γιατί είναι μικρός ο Απολογισμός…Περίμενα κάποια αναδιάταξη των Σ.Ε. ,ως πρός τις κρατήσεις και των πάσης φύσεως δαπανών .Μακάρι να βγώ ψεύτης.
Χρειάζεται πρώτα να εκσυχγρονιστεί το Δημόσιο Λογιστικό σύστημα και μετά να συζητήσουμε την μεταφορά των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στον κεντρικό Δήμο. Μετην εμπειρία μου ως πρόεδρος Σχολικής επιτροπής αλλά και Διευθύντρια Σχολείου αλλά και τέως Προέδρου Κοινότητας , όπου ουδέποτε λειτούργησε η Πάγια προκαταβολή σας διαβεβαιώνω ότι στους μεγάλους δήμους,τουλάιχτον θα καταρρεύσει η λειτουργία των σχολείων. Οι υπηρεσίες του Δήμου της Αθήνας θα έχουν 420 περίπου κτήρια να φροντίσουν την ίδια στιγμή. Η λύση είναι να εντοπιστούν , ίσως κάποιες αδυναμίες των σχολικών επιτροπών και να διορθωθούν , ΟΧΙ να καταργηθούν.
Επιτέλους θα πρέπει να προχωρήσουμε ουσιαστικά στην αποκέντρωση και την ενδυνάμωση των Δημοτιών Κοινοτήτων.
ΛΑΘΟΣ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑ ΔΗΜΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΩΣ 15 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ Α’ ΚΑΙ Β’ ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 16 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ.
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΓΙΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΛΕΞΙΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ.
ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕ ΔΥΟ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ (Ο ΕΝΑΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ) – ΔΥΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΑΠΟ Α’ ΚΑΙ Β’ ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ, ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ, ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΘΑ ΑΡΚΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Όλοι οι Δήμοι είναι υποστελεχωμένοι και αδυνατούν να υποστηρίξουν λογιστικά τον τεράστιο όγκο παραστατικών που εχει μία Σχολική Επιτροπή αποτελούμενη από 80 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και 50 Γυμνάσια-Λύκεια.Αυτή τη στιγμή με τις Σ.Ε. συνεργάζονται πλήθος λογιστών εξωτερικών συνεργατών των ν.π. αυτών και υπάρχει μία ισορροπία.Αν δεν υφίστανται αυτά τα ΝΠ, την εργασία αυτή, της απλής καταχώρισης των παραστατικών αυτών ή την αποτύπωση των απολογιστικών στοιχείων του εκάστου έτους, ΠΟΙΟΣ Ή ΠΟΙΟΙ θα την αναλάβουν;;Οι ανύπαρκτοι υπάλληλοι εντός των Δήμων;;Το σχέδιο Νόμου έχει γίνει χωρίς καμία πρόβλεψη.
Κι επιπλέον, για ένα σπασμένο τζάμι ή μια χαλασμένη κλειδαριά, θα χρειάζονται μήνες με τις διαδικασίες που ισχύουν για τους Δήμους σήμερα.Το Δημόσιο Σχολείο θα υποβαθμιστεί κι άλλο, δυστυχώς…
Όλες αυτές τις αναγκαίες παροχές υπηρεσιών και εργασιών συντήρησης -επισκευών , ποια θα είναι η αρμόδια Υπηρεσία που θα συντάσσει τις τεχνικές εκθέσεις κλπ και θα πιστοποιεί & επιβλέπει ;;;
Δεν αναφέρομαι για την παραλαβή στο τέλος από τις επιτροπές παραλαβών .
Ούτε οι Δ/ντές των σχολείων μπορούν να το αναλάβουν αυτό , ούτε ο κάθε Α/Δήμαρχος.
Το θέμα είναι ότι συνεχώς προστίθεται αντικείμενο σε ήδη επιφορτισμένες Υπηρεσίες χωρίς να υπάρχει και αντίστοιχη πρόβλεψη με ενίσχυση του προσωπικού τους !
Η αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης των ΟΤΑ, που επιχειρείται με το υπό διαβούλευση σχέδιο Νόμου του Υπουργείου βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση .
Ιδιαίτερα σημαντικές για την ανάπτυξη της Χώρας είναι οι προβλέψεις του άρθρου 24 για την κατάργηση των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού, αφού τα εν λόγω Νομικά Πρόσωπα, ο αριθμός των οποίων ξεπερνά τα 500, αποτελούν εστίες αδιαφάνειας και διαπλοκής.
Επιπλέον η διάταξη επιδιώκει την αντιμετώπιση δυσλειτουργιών που παρουσιάζουν τα ΝΠΔΔ των Δήμων, λόγω ελλιπούς στελέχωσης και διάσπασης των τοπικών υποθέσεων μεταξύ των Κεντρικών Δήμων και των Νομικών Προσώπων τους.
Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί με τη μεταφορά του προσωπικού, των πόρων και των αρμοδιοτήτων τους στον κεντρικό πυρήνα των Δήμων θα διασφαλίσει καλύτερη διαχείριση των πόρων και θα αποτελέσει το πρώτο και βασικότερο βήμα προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των ΟΤΑ.
Τα μόνα ΝΠΔΔ με έργο είναι οι Σχολικές Επιτροπές. Εάν γυρίσουμε σε μοντέλα λειτουργίας Σχολικών Εφοριών ζήτω που καήκαμε! Τα ίδια θα πάθουμε έαν εξαρτόμεθα από το Τμήμα Προμηθειών εκάστου Δήμου. Βλέπουμε τι γίνεται ήδη π.χ. με τα απλά καθαριστικά (προβλέψεις Ν.4412/16) ή το πετρέλαιο. Μη μιλήσουμε για ζητήματα σχολικών καθαριστριών… Οι δε αιρετοί στα Δ.Σ. πλήρη άγνοια επί σχολικών αναγκών!
Η πάγια προκαταβολή διέπεται από ιδιαίτερο νομικό καθεστώς το οποίο πρέπει να τηρείται ΑΥΣΤΗΡΑ κατά την διαχείρισή της. Γι΄αυτό, οι Διευθυντές θα πρέπει πρώτα να επιμορφωθούν κατά κάποιον τρόπο, ώστε να μην υπάρχουν τα προβλήματα
που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι με την πάγια προκαταβολή των Προέδρων των Κοινοτήτων. Με την ευκαιρία αυτή, προτείνουμε η πάγια προκαταβολή των Προέδρων των Κοινοτήτων να περιοριστεί σε επίπεδο αντιδημάρχων ανά πρώην Καποδιστριακό Δήμο, διότι με το σημερινό καθεστώς ένας Δήμος μπορεί να έχει 50 Προέδρους Κοινοτήτων, όπου σε αυτούς αν προστεθούν και οι Διευθυντές των σχολείων, μπορεί ο αριθμός να φτάνει και να ξεπερνάει τους 100 διαχειριστές παγίας προκαταβολής!!!!, γεγονός το οποίο θα επιφέρει επιπλέον φόρτο εργασίας στις υπηρεσίες των Δήμων με αποτέλεσμα τον πλημμελή έλεγχο και βέβαια τον κίνδυνο της μη απόδοσης της παγίας προκαταβολής έως το τέλος του έτους από κάποιους υπόλογους. Δηλαδή θα πρέπει ο αριθμός των ατόμων που θα διαχειρίζονται την πάγια προκαταβολή να περιοριστεί σε όσο το δυνατόν λιγότερους υπόλογους.
Ένα δεύτερο θέμα είναι το πού θα πιστώνεται η πάγια προκαταβολή των Διευθυντών. Θα πιστώνεται δηλαδή σε δικό τους τραπεζικό λογαριασμό (πράγμα επικίνδυνο για πολλούς λόγους), ή θα πρέπει να ανοιχθούν νέοι τραπεζικοί λογαριασμοί στο όνομα του Δήμου, όπου στη συνέχεια θα εξουσιοδοτηθούν οι Διευθυντές για να έχουν πρόσβαση. Το ΣΩΣΤΟ είναι να ανοιχθούν νέοι τραπ. λογαριασμοί στο όνομα του Δήμου, απλώς, η διαδικασία αυτή θα είναι λίγο χρονοβόρα αφού θα πρέπει τα τραπεζικά ιδρύματα να εγκρίνουν την νομιμοποίηση των Διευθυντών. Και οπωσδήποτε, θα είναι περισσότερο χρονοβόρα όταν την επόμενη σχολική χρονιά αλλάζει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, αφού οι Τράπεζες θα απαιτούν νέα δικαιολογητικά για την πρόσβαση – νομιμοποίηση των νέων διευθυντών.
Τα έσοδα των σχολικών επιτροπών από τα ενοίκια σχολικών κυλικείων είναι ένα θέμα. Κατά την άποψη μου πρέπει να εισπράττονται από τον δήμο αφού είναι ιδιοκτησία του τα σχολικά κτίρια. Τα ανείσπρακτα έσοδα ήταν το πρόβλημα, διότι με το λογιστικό σύστημα (απλογραφικό) των σχολικών επιτροπών δεν βεβαιώνονταν! Εκείνο επίσης που πρέπει να συμμαζευτεί επιτέλους, είναι η παραχώρηση σχολικών χώρων σε αθλητικούς και όχι μόνο, συλλόγους και σωματεία! Η κατάσταση θεωρώ ότι έχει ξεφύγει. Κάποιοι κερδίζουν μεθοδικά, χωρίς να έχουν λειτουργικά επί της ουσίας έξοδα, έχοντας ως έδρα των δραστηριοτήτων τους, την δημόσια περιουσία που είναι τα σχολεία μας.
Καλησπέρα σας. Γιατί τόσο βιαστικές κινήσεις;;;; Γιατί να βάζουμε όλους τους εργαζόμενους χωρίς αξιολόγηση του έργου τους στην ίδια μοίρα;;;; Τα μέλη των συμβουλίων των σχολικών επιτροπών δεν πληρώνονται βάσει νόμου από 1/1/2013. Αγαπητοί εκπαιδευτικοί πόσο λάθος μπορεί να λειτουργούν οι επιτροπές στους Δήμους σας ώστε να μην έχετε χρήματα για τα απαραίτητα;;; Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα έχετε περισσότερα χρήματα;;;; Θέλετε να γυρίσουμε στις εποχές που υπήρξατε λογιστές και να δυσκολεύετε έτσι ήδη βεβαρυμμένο εκπαιδευτικό σας έργο;;; Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για τη νομιμότητα διαδικασιών μιας σχολικής επιτροπής τη στιγμή που ελέγχεται από το ελεγκτικό συνέδριο!!!!!!! Γιατί πρέπει μια πετυχημένη «συνταγή» να την αλλάξουμε;;;; Και αν δεν είναι πετυχημένη πάει να πει δεν οργανώθηκε σωστά!!! Θεωρώ ότι υπάρχουν πολλές ασάφειες στον νέο τρόπο λειτουργίας και θα είναι κρίμα για μία ακόμη φορά να γίνει μια κίνηση χωρίς θεμέλια. Κρίμα για τους εργαζόμενους, τους εκπαιδευτικούς, τους πολίτες, τους μαθητές και φυσικά τις ευπαθείς ομάδες. Ναι υποστηρίζω λογιστικά εδώ και 12 χρόνια σχολικές επιτροπές σε έναν τεράστιο Δήμο με πάρα πολλά σχολεία και έχω πλήρη γνώση όσων λέω. Ελπίζω να γίνει το καλύτερο για όλους. Ευχαριστώ !!!
Υπηρετώ ως Διευθυντής στο Εργαστηριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Σχολική Μονάδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η οποία επικουρεί τέσσερα (4) ΕΠΑΛ που στεγάζονται σε δυο διαφορετικά κτίρια επτά και πλέον χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων απέχοντα μεταξύ τους χιλιομετρικά με σύνολο μαθητών 1238.
Στα δυο (2) κτίρια στεγάζονται επίσης και δυο ΔΙΕΚ με σύνολο 1200 σπουδαστών και ταυτόχρονα συνυπήρχαν στις βάρδιες λειτουργίας από τις 8:15 έως 22:30 και 18 τμήματα «Μεταλυκειακού έτους μαθητείας» εν συνόλω 225 αποφοίτων (2022-2023) τα οποία στην φετινή χρονιά αναμένονται περί τα 23.
Πιστεύω να προβλεφθεί η «ΠΑΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ» να είναι σε συνάρτηση του αριθμού των εκπαιδευόμενων στην σχολική μονάδα και όχι πάγια για όλων των τύπων σχολείων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Υπηρετώ ως Δ/ντης στο Ε.Κ. Ρεθύμνου και θα ήθελα :
1. Να δοθούν περισσότερες διευκρινήσεις για την πάγια προκαταβολή στους Δ/ντες , σχετικά με το ποσό που θα λαμβάνουμε (το ίδιο ή μεγαλύτερο από την συνηθισμένη επιχορήγηση) και πως θα γίνεται η διαχείριση.
2. Να καταθέσω σαν πρόταση , τα έσοδα από τα κυλικεία να αποδίδονται στο ακέραιο στην σχολική μονάδα που ανήκουν. Αυτό θα είναι μια τονωτική ένεση στην ελλιπή χρηματοδότηση των σχολείων.
Ως μέλος των ΔΣ συλλόγων γονέων επί σειρά ετών διαπίστωσα ότι η διαχείριση των κονδυλίων καθιστούσε δυσχερή τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων. Ως αυτοτελή και «αυτοδιοικούμενη» πρέπει να διαχειρίζεται και τα οικονομικά της. Ως εργαζόμενη στην τοπική αυτοδιοίκηση ήταν εμφανή η αδυναμία διαχείρισης με το υφιστάμενο προσωπικό δύο επιπλέον νομικών προσώπων.
Ως νέος Δ/ντης σε σχολική μονάδα μικρού Δήμου ήδη αντιμετωπίζω προβλήματα με τη χρηματοδότηση (παρακαλάμε για τα αυτονόητα). Επιβάλλεται η χορήγηση ένος πάγιου ποσού στους Δ/ντες για την αντιμετώπιση έκτακτων ή άλλων δαπανών της σχολικής μονάδας. Εξάλλου υπάρχει λογοδοσία.
Συγκεκριμενοποίηση των κριτηρίων κατανομής του εφάπαξ ποσού που θα δοθεί στους Δ/ντές-Διαχειριστές (με βάση των αριθμό μαθητών, την παλαιότητα των κτιρίων κλπ.).
@Γεώργιος Οντριάς
Εισηγητικό (Γνωμοδοτικό) Όργανο είναι οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας που άλλωστε εκ του Νόμου επιβλέπουν το έργο των οικείων Σχολικών Επιτροπών (προ ετών Εφοριών…). Οι Σχολικές Επιτροπές είναι σημαντικότατο όργανο για την υποστήριξη των σχολείων ιδιαίτερα ως προς το θέμα κεντρικών προμηθειών αναλωσίμων (μέσω κατανομών των Κ.Α.Π.) για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών.
Οι διευθυντές των σχολείων θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν που θα διατεθούν τα χρήματα και να τα χειρίζονται προς το καλύτερο δυνατό για τη σχολική μονάδα!
Μέχρι τώρα για να προμηθευτούν τα σχολεία τα αυτονόητα , αναμένουν την έγκριση της σχολικής επιτροπής . Αυτό είναι δεδομένο ότι αποσπά περισσότερα χρήματα από τον κρατικό κουρβανά! Οι διευθυντές θα συμμαζέψουν τα οικονομικά .
Έχοντας διατελέσει πρόεδρος σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, προτείνω:
1. οι σχολικές επιτροπές να έχουν ισχύ έως 31-12-2024 αντί 30-06-2014. Οι λόγοι: α)τα ν.π.δ.δ. των δήμων κλείνουν οικονομικούς απολογισμούς τέλος του ημερολογιακού έτους, β)τα δημοτικά συμβούλια και οι νέες επιτροπές,με αυτή την χρονική παράταση, θα εντάξουν ορθά και με βάση το νέο νόμο τον προϋπολογισμό τους, γ)οι κύριες εργασίες συντήρησης στα σχολεία πραγματοποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες που στα σχολεία δεν βρίσκονται παιδιά!
2. Η πάγια προκαταβολή στον διευθυντή/τρια κάθε σχολείου πρέπει να συνοδεύεται από σαφείς οδηγίες διότι, οποιαδήποτε δαπάνη για να ολοκληρωθεί πρέπει να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία(πχ.απόφαση οικονομικά υπόλογου για τη δαπάνη, ανάρτηση αυτής στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ,πληρωμή μέσω ebanking) την οποία δεν γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί-διευθυντές/ντριες που θα καλεστούν να αναλάβουν οικονομική διαχείριση.
Έχοντας διατελέσει πρόεδρος σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, προτείνω:
1. οι σχολικές επιτροπές να έχουν ισχύ έως 31-12-2024 αντί 30-06-2014. Οι λόγοι: α)τα ν.π.δ.δ. των δήμων κλείνουν οικονομικούς απολογισμούς τέλος του ημερολογιακού έτους, β)τα δημοτικά συμβούλια και οι νέες επιτροπές,με αυτή την χρονική παράταση, θα εντάξουν ορθά και με βάση το νέο νόμο τον προϋπολογισμό τους, γ)οι κύριες εργασίες συντήρησης στα σχολεία πραγματοποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες που στα σχολεία δεν βρίσκονται παιδιά!
2. Η πάγια προκαταβολή στον διευθυντή/τρια κάθε σχολείου πρέπει να συνοδεύεται από σαφείς οδηγίες διότι, οποιαδήποτε δαπάνη για να ολοκληρωθεί πρέπει να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία(πχ.απόφαση οικονομικά υπόλογου για τη δαπάνη, ανάρτηση αυτής στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ,πληρωμή μέσω ebanking) την οποία δεν γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί-διευθυντές/ντριες που θα καλεστούν να αναλάβουν οικονομική διαχείριση.
Ως εκπαιδευτικός, πιστεύω ότι για να λειτουργήσει ένα σχολείο, πρέπει ο διευθυντής να έχει στα χέρια του ένα ποσό, τουλάχιστον για τις καθημερινές μικροανάγκες. Αν διατηρηθεί η λέξη «συνιστάται», τότε οι δήμοι θα μπορούν να αρνηθούν την καταβολή της πάγιας προκαταβολής. Πρέπει λοιπόν να καθιερωθεί η καταβολή ενός ποσού στους διευθυντές, ίσως ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών του σχολείου.
Θα χρειαστεί να οριοθετηθούν και να περιγραφούν οι αρμοδιότητες και ο τρόπος ελέγχου κάθε μετόχου. Σήμερα οι σχολικές επιτροπές αποδίδουν κάρτες και κωδικούς ηλεκτρονικών πληρωμών στους/τις διευθυντές/ντριες. Πώς και από ποιον θα γίνονται οι πληρωμές με το νέο σύστημα; ποιος θα καταθέτει απολογισμό (αν καταθέτει). Λείπουν οι λεπτομέρειες διαχείρισης.
Θετική κίνηση από την Κυβέρνηση, με πρόταγμα την αξιοκρατία αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών. Η διασπάθιση χρήματος που γίνεται σε ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ είναι πλέον προκλητική για το κοινό αίσθημα. Σε μια κοινωνία που στενάζει οικονομικά, αυτή η αλλαγή θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό. Αναφέρω χαρακτηριστικά το παράδειγμα της ΔΕΥΑ Λέσβου, όπου το μισό προσωπικό δεν έχει απογραφεί (!) όπως όφειλε σύμφωνα με την αρμόδια εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών – σχετική ΑΔΣ ΔΕΥΑΛ 299/2018 (ΑΔΑ: ΨΓΚ7ΟΚΠΛ-Υ44) – και νομίζω ότι ο σκληρά φορολογούμενος πολίτης αυτού του τόπου καταλαβαίνει τι κρύβεται πίσω από αυτό! Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να συνεχίσουν, και οι πολίτες θα στηρίξουν την Κυβέρνηση.
Επιτέλους!
Μετά την καταστροφική για τα μεγάλα σχολεία συγχώνευση των σχολικών επιτροπών το 2010 (μέχρι 31-12-2010 κάθε σχολείο είχε την δική του σχολική επιτροπή με υπόλογο στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον εκάστοτε Διευθυντή) επιτέλους καθείς εφ΄ώ ετάχθη! Ο κάθε Δήμος να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και ο Διευθυντής να έχει την δυνατότητα να εκτελεί τα λειτουργικά ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ καθήκοντά του!
Συγχαρητήρια κα Κεραμέως! Προχωρείστε!
Πρέπει να αντιμετωπιστούν όλα αυτά που αναφέρει η κα Mary στα σχόλιά της. Θεωρώ
ότι για τις δαπάνες των σχολείων χρειάζεται να επιληφθούν οι υπηρεσίες των δήμων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, όπως γινόταν με τα πετρέλαια, τα φάρμακα, τα είδη καθαριότητας. κρίσιμο είναι τα χρήματα των σχολείων ΚΑΠ να συνεχίσουν να έρχονται ονοματισμένα, όπως τώρα για λειτουργικές ανάγκες και για επισκευές συντηρήσεις και να μην δίνεται καμμία δυνατότητα στους δήμους να τα χρησιμοποιήσουν για άλλες δαπάνες τους. Χρειάζεται αύξηση των πόρων. Η τεχνική υπηρεσία μπορεί να αναλάβει όλες τις συντηρήσεις επισκευές. Χρειάζεται να επιτραπεί στους δήμους να προσλάβουν προσωπικό που να εξυπηρετεί τις σχολικές μονάδες γιατί οι ανάγκες είναι καθημερινές: θερμοϋδραυλικός, υδραυλικός, ελαιοχρωματιστής, ηλεκτρολόγος, μαραγκός κλπ., όπως αναφέρουν και άλλοι στα σχόλιά τους.
Η παγία πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί. Ποιες δαπάνες θα καλύπτει, πχ μικροσυντηρήσεις επισκευές, τι είδους, τι ποσό θα δίνεται, αν θα δίνεται ξεχωριστά στους προϊσταμένους των νηπιαγωγείων, γιατί σε πολλά σχολεία που λειτουργούν με νηπιαγωγεία, έχει τη διαχείριση ο Δντής του δημοτικού με συνέπεια δυσαρέσκειες ως προς τη μη αντιμετώπιση αναγκών των νηπιαγωγείων
Το θέμα των σχολικών κυλικείων! Να καθοριστεί πώς θα γίνει η μετάβαση στους Δήμους.
Οι σχολικές επιτροπές ως νομικά πρόσωπα που διοικούνται μόνο από το ΔΣ και τη διοικητική υποστήριξή τους έχουν τα τμήματα παιδείας των δήμων και λειτουργούν έως σήμερα με έναν τρόπο που σε κάθε δήμο διαφέρει.
Οι προμήθειες και υπηρεσίες υποτίθεται ότι πρέπει να γίνονται βάσει του Ν.4412 κάτι που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αδύνατο να εφαρμοστεί λόγω της μη δυνατότητας πρόβλεψης όλων των αναγκών των σχολικών μονάδων ενός δήμου. Καθημερινά προκύπτουν έκτακτες και απρόβλεπτες δαπάνες. Άλλοι δήμοι επιτρέπουν ελεύθερα τους διευθυντές να προμηθεύονται τα απαραίτητα είδη από όπου επιθυμούν και και άλλοι ακολουθούν τον Ν.4412.
Όσον αφορά τις επισκευές και συντηρήσεις που αντιμετωπίζονται με έκτακτη χρηματοδότηση από ΣΑΤΑ σχολείων μέχρι σήμερα ακολουθείται η ΚΥΑ 11372 η οποία είναι παρωχημένη και ουδείς έχει γνωμοδοτήσει εάν πρέπει να εφαρμόζεται σε συνδυασμό με τον Ν.4412 ή όχι.
Οι τεχνικές υπηρεσίες των δήμων συνήθως δε συνεργάζονται και αφήνουν τις σχολικές επιτροπές να αντιμετωπίσουν μόνες τους τις καθημερινές δυσκολίες.
Υπάρχουν τεράστια προβλήματα κυρίως κτιριακά των σχολικών μονάδων τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με γενναίες χρηματοδοτήσεις από τα αρμόδια υπουργεία .
Απαραίτητος ο έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων από κλιμάκια της ΚΤΥΠ και η εκπόνηση μελετών για αποκατάσταση των προβλημάτων.
Σαφώς πρέπει να γίνει σαφής διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων ήτοι:
α) Ποιός θα ασχολείται με τις επισκευές και συντηρήσεις των σχολικών μονάδων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών?
θα πρέπει υποχρεωτικά σε κάθε δήμο να υπάρχει στις τεχνικές υπηρεσίες τμήμα που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα έργα και τις συντηρήσεις των σχολικών κτιρίων καθώς και να υφίσταται συνεργείο από υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων (πχ ξυλουργός, σιδεράς, ηλεκτρολόγος, υδραυλικός, θερμουδραυλικός κλπ) για την άμεση επίλυση των άπειρων προβλημάτων που προκύπτουν καθημερινά στα σχολεία ειδάλλως θα πρέπει να συντάσσονται μελέτες από τις τεχνικές υπηρεσίες για αντίστοιχες υπηρεσίες. Πρέπει να αποδεσμευτούν τα τμήματα παιδείας που απαρτίζονται από διοικητικούς υπαλλήλους από το τεχνικό κομμάτι των επισκευών και συντηρήσεων των σχολείων και να αποτελεί αποκλειστικά αρμοδιότητα των τεχνικών υπηρεσιών που διαθέτουν και τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις.
β) Ποιός θα ασχολείται με τις προμήθειες και υπηρεσίες των σχολείων και ποιός θα πληρώνει τις δαπάνες τους?
Εφόσον περιέρχονται στους δήμους οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τις προμήθειες θα πρέπει να γίνονται από τα τμήματα προμηθειών των δήμων και οι πληρωμές από τις ταμειακές υπηρεσίες των δήμων. Θα πρέπει να διευκρινιστεί όπως συνέβη στην περίπτωση των ειδών καθαριότητας, φαρμακευτικού υλικού και τροφίμων, ότι όλες οι διαδικασίες των προμηθειών των σχολείων θα γίνονται με διαγωνιστική διαδικασία μαζί με τις αντίστοιχες προμήθειες του δήμου (πχ γραφική ύλη, προμήθεια Η/Υ, φωτοτυπικών, χαλιών, κουρτινών κλπ).
Πολύ σημαντικό όμως να δοθούν οδηγίες/εντολές σχετικά με τις δαπάνες που επιβάλλεται να πραγματοποιούνται ετησίως για τα σχολεία και να αποσταλούν σχετικά υποδείγματα από το Υπουργείο.
Τέλος, όλα τα θέματα μόνο στο δημοτικό συμβούλιο, να είναι το μόνο αρμόδιο όργανο για να αποφασίζει για όλα τα θέματα παιδείας κάθε Δήμου.
Προτείνω την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών στις 31/12/2023 που κλείνει και το οικονομικό έτος διαχείρισης, ώστε να κλείσουν οι απολογισμοί των νυν νομικών προσώπων απο τα διοικητικά συμβούλια που θα υπάρχουν εως την λήξη της δημοτικής περιόδου. Ετσι είναι εφικτό στα Δημοτικά Συμβούλια να προβλέψουν στον Προϋπολογισμό του 2024 τις ανάγκες – γραφική ύλη, μηχανολογικό εξοπλισμό, λειτουργικές δαπάνες- των σχολείων .
Σαφώς η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών με την παρούσα μορφή δεν δύναται να ανταποκριθεί στους σκοπούς σύστασης και λειτουργίας για τους προφανείς λόγους υποστελέχωσης ( αριθμητικά και σε καταρτισμένο προσωπικό), έλλειψης καθορισμένης οργάνωσης και κανονισμού λειτουργίας, εξειδικευμένου πλαισίου συνεργασίας με τις διευθύνσεις των σχολείων, τις υπηρεσίες του Δήμου,τους Συλλόγους Γονέων, έλλειψης μηχανοργάνωσης, τυποποίηση αποφάσεων, καθορισμό υποχρεώσεων κτλ.
Στα σχολεία η εκπαιδευτική διαδικασία που ασκείται δεν μπορεί να είναι εύρυθμη, ασφαλής και ωφέλιμη όταν δεν παρέχεται η ανάλογη υλικοτεχνική υποστήριξη και μέριμνα καθημερινά, περιοδικά, τακτικά και έκτακτα.
Αντί λοιπόν να μελετηθεί πως η Σχολική Επιτροπή θα πρέπει να ενδυναμωθεί και να ανταποκριθεί στον ουσιαστικό ρόλο της με αποτελεσματικότητα, αμεσότητα, εγγύτητα, διαφάνεια και λογοδοσία, καθορίζοντας το πλαίσιο και κανόνες λειτουργίας της, κρίνετε ότι θα πρέπει να καταργηθεί οδηγώντας κατά τη γνώμη μου σε δυο πιθανά ενδεχόμενα:
Ο Διευθυντής του σχολείου αφενός να διαχειρίζεται τη πάγια επιχορήγηση και να ασχολείται με δαπάνες και εργασίες όλων των ειδικοτήτων που μέχρι σήμερα συγκεντρωτικά αναλάμβανε το υπό κατάργηση ν.π.δ.δ. και αφετέρου οι ανάγκες των σχολείων να ενσωματωθούν και εξισωθούν στην γραφειοκρατική καθημερινότητα των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών των Δήμων χωρίς την μέχρι σήμερα ευελιξία που είχαν οι σχολικές επιτροπές.
Η ταπεινή μου άποψη είναι να μην καταργηθεί ένα θεσμικό όργανο αλλά να μελετηθεί πως ουσιαστικά θα αναβαθμισθεί προς όφελος του γενικότερου τρόπου υποστήριξης της λειτουργίας των σχολείων.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Υ.Γ. Η μάχη για να κερδηθεί δεν αρκεί να έχει καλούς πολεμιστές αλλά να εξασφαλισθεί πως αυτοί θα έχουν οργανωμένη υποστήριξη σε υλικά και εφόδια.
Η άσκηση ελέγχου και διοίκησης θα πρέπει να είναι μόνο μόνο από το ΔΣ.
Οι επιτροπές θα πρέπει να κάνουν τις εισηγήσεις στο ΔΣ.
Έτσι όπως είναι διατυπωμένο όλοι κάνουν όλα.
Έχοντας υπηρετήσει εννιά χρόνια ως δημοτική υπάλληλος σε Σχολικές Επιτροπές θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση η κατάργησή τους και η μεταφορά στο Δήμο των αρμοδιοτήτων τους. Πρώτα – πρώτα δεν έχουν προσωπικό και το αντικείμενο εργασίας τους είναι πολύ μεγάλο, ένας μικρός δήμος. Δεύτερο θα ενισχυθεί η διαφάνεια στην οικονομική διαχείρισή τους προς όφελος όλων των σχολικών μονάδων. Με την διαχείριση της παγίας από τους Διευθυντές θα διατηρηθεί η ευελιξία για αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών. Θα πρότεινα να ονοματιστούν αυτές οι έκτακτες δαπάνες που θα μπορούν να αντιμετωπιστούν με την παγία, γενικά – όχι περιοριστικά, για να μπορεί να γίνει από τον Δήμο ο οικονομικός έλεγχος. Το κυριότερο πρόβλημα, που κατά την άποψη μου θα αντιμετωπιστεί, είναι η διαφωνίες σχετικά με τις αρμοδιότητες ανάμεσα στις σχολικές επιτροπές και των υπηρεσιών των Δήμων. Πολλές φορές οι Δήμοι αντιμετωπίζουν ως ξένο σώμα τα σχολεία γιατί έχουν δική τους χρηματοδότηση και δεν προβαίνουν στις απαραίτητες συντηρήσεις – επισκευές που απαιτούν τεχνικές γνώσεις και ζητούν από τις σχολικές επιτροπές που δεν έχουν προσωπικό να κάνουν έργα…
Ok