Στο άρθρο 59 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην παρ. 1 αντικαθίσταται το δεύτερο εδάφιο και καταργούνται τα εδάφια τρίτο, τέταρτο και πέμπτο, β) αντικαθίσταται η παρ. 2, γ) στην παρ. 3 γα) γίνονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, γβ) οι λέξεις «αρμοδιότητες που αφορούν τη δημοτική ενότητα» αντικαθίστανται από τις λέξεις «και κατά τόπο αρμοδιότητες που αφορούν και ασκούνται στα όρια συγκεκριμένης δημοτικής ενότητας», δ) το τρίτο εδάφιο της παρ. 4 αντικαθίσταται, ε) η παρ. 5 τροποποιείται ως προς τον τρόπο δημοσιότητας της απόφασης ορισμού αντιδημάρχων, στ) στην παρ. 7 στα) στο πρώτο εδάφιο γίνεται νομοτεχνική βελτίωση και το ποσοστό των άμισθων αντιδημάρχων αντικαθίσταται από το «ένα τρίτο» στο «ένα τέταρτο (1/4)», στβ) καταργούνται τα εδάφια τέταρτο και πέμπτο και το άρθρο 59 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 59
Αντιδήμαρχοι
1. Τον δήμαρχο επικουρούν οι αντιδήμαρχοι. Αντιδήμαρχοι είναι οι σύμβουλοι της παράταξης του δημάρχου που ορίζει ο δήμαρχος και στους οποίους μεταβιβάζει την άσκηση αρμοδιοτήτων καθ` ύλην.
2. Ο αριθμός των αντιδημάρχων ορίζεται ως εξής:
α) Σε δήμους με πληθυσμό έως πέντε χιλιάδες (5.000) κατοίκους ορίζονται έως τρεις (3) αντιδήμαρχοι.
β) Σε δήμους με πληθυσμό από πέντε χιλιάδες έναν (5.001) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους ορίζονται έως τέσσερις (4) αντιδήμαρχοι.
γ) Σε δήμους που έχουν πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες έναν (20.001) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) κατοίκους ορίζονται έως πέντε (5) αντιδήμαρχοι.
δ) Σε δήμους από πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους ορίζονται έως έξι (6) αντιδήμαρχοι.
ε) Σε δήμους από εκατό χιλιάδες έναν (100.001) κατοίκους και άνω ορίζονται έως οκτώ (8) αντιδήμαρχοι.
Ο αριθμός των αντιδημάρχων προσαυξάνεται ισάριθμα με τον αριθμό που προκύπτει από την εφαρμογή του άρθρου 207.
3. Στους αντιδημάρχους, εκτός των καθ’ ύλην αρμοδιοτήτων, ο δήμαρχος δύναται να μεταβιβάζει και κατά τόπο αρμοδιότητες που αφορούν και ασκούνται στα όρια συγκεκριμένης δημοτικής ενότητας και ιδίως:
α) την ευθύνη της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών που είναι εγκατεστημένες στη δημοτική ενότητα,
β) την παρακολούθηση της εξέλιξης των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στη δημοτική ενότητα,
γ) τη μέριμνα για τη διατήρηση του εξοπλισμού, που βρίσκεται στη δημοτική ενότητα, σε κατάσταση καλής λειτουργίας,
δ) την υπογραφή, με εξουσιοδότηση του δημάρχου, βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών εγγράφων, που εκδίδονται από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της δημοτικής ενότητας και
ε) τη συνεργασία με τους προέδρους των δημοτικών κοινοτήτων για την επίλυση των προβλημάτων τους.
4. Η θητεία των αντιδημάρχων δεν μπορεί να είναι μικρότερη του ενός (1) έτους. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους, οι αντιδήμαρχοι δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι μέλη του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου. Η ανάκληση ορισμού του αντιδημάρχου είναι δυνατή με απόφαση του δημάρχου οποτεδήποτε.
5. Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζεται σ’ αυτούς η άσκηση αρμοδιοτήτων αναρτάται στον δικτυακό τόπο «Διαύγεια» και στην ιστοσελίδα του δήμου.
6. Αν ο αντιδήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τις αρμοδιότητές του ασκεί άλλος αντιδήμαρχος που ορίζεται από τον δήμαρχο ή, αν δεν έχει οριστεί τέτοιος, ο ίδιος ο δήμαρχος.
7. Με την απόφαση της παρ. 5 και τηρουμένων των προϋποθέσεων του άρθρου αυτού, δύναται να ορίζονται άμισθοι αντιδήμαρχοι σε αριθμό που δεν υπερβαίνει το ένα τέταρτο (1/4) του αριθμού των αντιδημάρχων της παρ. 2. Τυχόν κλάσμα στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραια μονάδα, αν ισούται ή υπερβαίνει το ήμισυ αυτής. Οι άμισθοι αντιδήμαρχοι δεν δικαιούνται αντιμισθίας ή οποιασδήποτε άλλης οικονομικής απολαβής και ο αριθμός τους δεν προσμετράται για τον υπολογισμό των θέσεων ειδικών συμβούλων – συνεργατών, κατά την παρ. 1 του άρθρου 163 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων [ν. 3584/2007, (Α` 143)].».
Αγαπητή κυρία υπουργέ, ο περιφερειακός Τύπος βιώνει μια από τις πιο δύσκολες εποχές στην ιστορία του καθώς οι αναγνώστες μειώνονται και μαζί με αυτούς τα έσοδα και οι διαφημίσεις.
Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας περιμένουμε από σας, τουλάχιστον, μια στοιχειώδη στήριξη καθώς στις επιχειρήσεις μας υπάρχουν εργαζόμενοι που αγωνιούν για το αύριο.
Στο παρόν σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών,
στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ Α’ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 3 Ορισμός αντιδημάρχων – Δημοσιότητα ορισμού – Τροποποίηση άρθρου 59 ν. 3852/2010, υπάρχει βλαπτική μεταβολή για τις επαρχιακές εφημερίδες στο ζήτημα της γνωστοποίησης του ορισμού των αντιδημάρχων. Επί της ουσίας η παρ. 5 τροποποιείται ως προς τον τρόπο δημοσιότητας της απόφασης ορισμού αντιδημάρχων.
Το άρθρο που βρίσκεται σε διαβούλευση αναφέρει τα ακόλουθα:
«Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζεται σ’ αυτούς η άσκηση αρμοδιοτήτων αναρτάται στον δικτυακό τόπο «Διαύγεια» και στην ιστοσελίδα του δήμου».
Η αλλαγή αυτή στερεί ένα σημαντικό έσοδο από τον Τύπο της περιφέρειας.
Παρακαλούμε να παραμείνει η προηγούμενη διάταξη που αναφέρει τα ακόλουθα:
«Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζονται σ’αυτούς η άσκηση καθ’ υλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων, δημοσιεύεται σε μία ημερήσια εφημερίδα και αν δεν υπάρχει ημερήσια σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου».
Επίσης ζητούμε η παραπάνω διάταξη να συμπεριλάβει και τον ορισμό των αντιπεριφερειαρχών στις Περιφέρειες της χώρας μας.
Σας ευχαριστούμε και είμαστε στη διάθεσή σας.
Για την Ένωση Περιφερειακού Τύπου Ελλάδος (ΕΠΤΕ)
Ο πρόεδρος
Κώστας Τόλης
Η στήριξη του περιφερειακού τύπου θα πρέπει να είναι επιβεβλημένη ιδιαίτερα σήμερα που έχει υποστεί πολλά χτυπήματα. Οι υποχρεωτικές κρατικές δημοσιεύσεις πρέπει να διατηρηθούν όχι ως κρατικό αντίδωρο προς τον Περιφερειακό Τύπο, αλλά ως εκπλήρωση στοιχειωδών και αυτονόητων υποχρεώσεων της πολιτείας, όπως άλλωστε συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες σε συνδυασμό μάλιστα με ευρύτερες δημόσιες πολιτικές στήριξης του τύπου της περιφέρειας που εδώ απουσιάζουν παντελώς. Θα πρεπει οι δημοσιεύσεις των αντιδημαρχών να δημοσιεύονται σε μια καθημερινή εφημερίδα της Περιφερειακής ενότητας.
Απο την μια η πολιτεία νομοθετεί αμοιβές για τις συνεδριάσεις των Δημοτικών συμβουλίων και από την άλλη καταργεί τις υποχρεωτικές δημοσιεύσεις σε μια καθημερινή τοπική εφημερίδα της απόφασης για τους αντιδημάρχους. Αποτελεί παράφορη υποκρισία. Θα πρέπει άμεσα να επανέλθει η διάταξη που αναφέρει Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζονται σ’αυτούς η άσκηση καθ’ υλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων, δημοσιεύεται σε μία ημερήσια εφημερίδα και αν δεν υπάρχει ημερήσια σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου.
στο άρθρο ΜΕΡΟΣ Β’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ Α’ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 3 Ορισμός αντιδημάρχων – Δημοσιότητα ορισμού – Τροποποίηση άρθρου 59 ν. 3852/2010 υπάρχει αλλαγή στο ζήτημα της δημοσίευσης του ορισμού των αντιδημάρχων. Επί της ουσίας η παρ. 5 τροποποιείται ως προς τον τρόπο δημοσιότητας της απόφασης ορισμού αντιδημάρχων. Μέχρι σήμερα ισχύει το ακόλουθο:
Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζονται σ’αυτούς η άσκηση καθ’ υλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων, δημοσιεύεται σε μία ημερήσια εφημερίδα και αν δεν υπάρχει ημερήσια σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου.
Το άρθρο που βρίσκεται σε διαβούλευση αναφέρει τα ακόλουθα:
Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζεται σ’ αυτούς η άσκηση αρμοδιοτήτων αναρτάται στον δικτυακό τόπο «Διαύγεια» και στην ιστοσελίδα του δήμου.
Η κατάργηση της υποχρεωτικότητας δημοσίευσης στον Ημερήσιο τοπικό τύπο εκτός από την οικονομική ζημία που θα αποφέρει, σαφώς και δημιουργεί σημαντικά ζητήματα στους όρους δημοσιότητας των αρμοδιοτήτων των αντιδημάρχων. καθώς οι πολίτες είχαν μάθει να ενημερώνονται από το 2011 που ισχύει η δημοσίευση, από τις εφημερίδες τόσο για τις αλλαγές όσο και για τις αρμοδιότητες.
Η δημοσίευση των αποφάσεων ορισμού στους αντιδημάρχους στον Περιφερειακό τύπο σαφώς και διατηρεί του όρους δημοσιότητας μιας τέτοιας απόφασης. Η κατάργηση τους οδηγεί σαφώς στον περιορισμό της ενημέρωσης των πολιτών. Στην Διαύγεια αυτή η απόφαση θα χαθεί ενώ οι ιστοσελίδες των ΟΤΑ υπολειτουργούν. Άρα οι πολίτες μένουν χωρίς ενημέρωση. Θα πρέπει να επανέλθει η διάταξη στους όρους δημοσιότητας ώστε Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζονται σ’αυτούς η άσκηση καθ’ υλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων, δημοσιεύεται σε μία ημερήσια εφημερίδα και αν δεν υπάρχει ημερήσια σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου.
Επί πολλές δεκαετίες οι ΟΤΑ Α’ και Β’ Βαθμού αποτελούσαν και συνεχίζουν να αποτελούν τους βασικότερους «τροφοδότες» του περιφερειακού τύπου όσον αφορά την καταχώριση των υποχρεωτικών εκ του νόμου δημοσιεύσεων στις ημερήσιες και εβδομαδιαίες περιφερειακές εφημερίδες καθώς διαχρονικά η Πολιτεία δεχόταν, και σωστά, ότι η αναγκαία διαφάνεια βασικών πράξεων και αποφάσων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης διασφαλίζεται ΜΟΝΟ με τη δημοσίευσή τους στον έντυπο τύπο. Η προσπάθεια υποκατάστασης των δημοσιεύσεων αυτών με άλλες μορφές γνωστοποίησης (ανάρτηση σε ιστοσελίδες κλπ) είναι μια «δυνητική» μορφή γνωστοποίησης σε αφηρημένο αριθμό αποδεκτών, ενδεχομένως μηδενικό, που αποκλείει εκ των πραγμάτων μεγάλο αριθμό πολιτών από αυτή και δεν πληροί σε καμιά περίπτωση τα εχέγγυα δημοσιότητας που ο νομοθέτης θεωρεί αναγκαία για να επιβάλλει την υποχρεωτική δημοσίευση των συγκεκριμένων πράξεων.
Ήδη οι κλασσικές υποχρεωτικές δημοσιεύσεις των ΟΤΑ δηλαδή οι προκηρύξεις και διακηρύξεις διαγωνισμών, δημοπρασιών κλπ έχουν δεχθεί δύο βασικά πλήγματα πρώτον με την κατάργηση υποχρέωσης δημοσίευσης επί συνοπτικών διαγωνισμών και δεύτερον με την αύξηση των ορίων για τις απευθείας αναθέσεις που έχουν μειώσει κατά πολύ τον όγκο των δημοσιεύσεων που αφορούν κατάρτιση δημοσίων συμβάσεων. Επιπλέον οι δημοσιεύσεις αυτές επισήμως καταργούνται στις 31/12/23 και μέχρι σήμερα η Κυβέρνηση δεν έχει ανταποκριθεί στα αιτήματα του περιφερειακού τύπου για τη μονιμοποίηση των υποχρεωτικών κρατικών δημοσιεύσεων, παρά τις συνεχείς δεσμεύσεις της.
Στο υπο διαβούλευση Ν/Σ περιλαμβάνεται ένα ακόμη πλήγμα: Η κατάργηση της υποχρέωσης δημοσίευσης της απόφασης Δημάρχου περί ορισμού των Αντιδημάρχων σε μια ημερήσια εφημερίδα ή αν δεν υπάρχει τέτοια σε μια εβδομαδιαία της πρωτεύουσας του νομού που προέβλεπε το άρθρο 59 παρ.5 του Ν3852/10 και η αντικατάστασή της από απλή ανάρτηση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στην ιστοσελίδα του Δήμου! Αδυνατούμε να αντιληφθούμε τους λόγους που οδήγησαν στην ακατανόητη αυτή ρύθμιση με την οποία καταργείται μια ιστορική και διαχρονική δημοσίευση με την οποία οι πολίτες πληροφορούνταν έγκυρα ποιος είναι ο αρμόδιος για το χειρισμό σημαντικών ζητημάτων που αφορούν τη ζωή και την καθημερινότητά τους. Αν όπως υποθέτουμε οι λόγοι είναι οικονομικοί πρόκειται ασφαλώς για έωλο «επιχείρημα» καθώς από τη μία η διαφάνεια και η χρηστή διοίκηση δεν αποτιμώνται σε χρήμα και από την άλλη η επιβάρυνση των ΟΤΑ από αυτή τη σημαντική δημοσίευση είναι ασήμαντη!
Η διαμαρτυρία μας αυτή δεν έχει οικονομικό υπόβαθρο παρότι θα στερήσει έσοδα από τις περιφερειακές εφημερίδες. Έχει θεσμικό χαρακτήρα καθώς παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις και υποσχέσεις βλέπουμε «να ξηλώνεται το πουλόβερ» των υποχρεωτικών κρατικών δημοσιεύσεων και πλέον ανησυχούμε σοβαρά για την τύχη τους πέραν της 31/12/23.
Καλούμε την κυβέρνση και τους αρμόδιους Υπουργούς να πάρουν άμεσα θέση.
Η κατάργηση της υποχρεωτικότητας δημοσίευσης στον Ημερήσιο τοπικό τύπο εκτός από την οικονομική ζημία που θα αποφέρει, σαφώς και δημιουργεί σημαντικά ζητήματα στους όρους δημοσιότητας των αρμοδιοτήτων των αντιδημάρχων. καθώς οι πολίτες είχαν μάθει να ενημερώνονται από το 2011 που ισχύει η δημοσίευση, από τις εφημερίδες τόσο για τις αλλαγές όσο και για τις αρμοδιότητες.
Είναι απαράδεκτο, την στιγμή που η Γενική Γραμματεία ενημέρωσης, πρόσφατα επέβαλε βαρύς όρους στις εφημερίδες για να ενταχθούν στο Μητρώο Τύπου, να έρχεται ένα νομοσχέδιο και να καταργεί δημοσιεύσεις.
Άραγε, γιατί μια εφημερίδα να δαπανά τόσα χρήμματα για να μπορεί να μπορέσει να πληρεί τους όρους, όταν τα υπόλοιπα υπουργεία καταργούν τις δημοσιεύσεις;
Προτείνω λοιπόν να μείνει η διάταξη ως έχει.
Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζονται σ’αυτούς η άσκηση καθ’ υλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων, δημοσιεύεται σε μία ημερήσια εφημερίδα και αν δεν υπάρχει ημερήσια σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου.
Γιώργος Αμβροσίου
Εκδότης εφημερίδας ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ και ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΉΣ
Εφημερίδων του Μητρώου τύπου.
Μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Περιφερειακού Τύπου
αιτούμαι να αναγράφεται Ρητώς στο άρθρο 59 του ν. 3852/10
ότι οι Αντιδήμαρχοι ΔΕΝ είναι Προσταγμένοι των
Υπηρεσιών παρά μόνο ο Δήμαρχος σύμφωνα με το αρ. 58.
ν. 3852/10 και ότι Πειθαρχικό Δίκαιο Αποκλειστικά Αρμόδιος είναι
ο Δήμαρχος και ΔΕΝ διαβιβάζεται η αρμοδιότητα
κατά άρθρο 122 του Ν.3584/ 07 .
Να αναγραφεί ρητώς ότι ΔΕΝ διαβιβάζεται η αρμοδιότητα
ως Προϊσταμένου Δημάρχου στον Αντιδήμαρχο
αιτούμαι να αναγράφεται Ρητώς στο άρθρο 59 του ν. 3852/10
ότι οι Αντιδήμαρχοι ΔΕΝ είναι Προσταγμένοι των
Υπηρεσιών παρά μόνο ο Δήμαρχος σύμφωνα με το αρ. 58.
ν. 3852/10 και ότι Πειθαρχικό Δίκαιο Αποκλειστικά Αρμόδιος είναι
ο Δήμαρχος και ΔΕΝ διαβιβάζεται η αρμοδιότητα
κατά άρθρο 122 του Ν.3584/ 07
Στο άρθρο ΜΕΡΟΣ Β’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΑ Α’ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 3 Ορισμός αντιδημάρχων – Δημοσιότητα ορισμού – Τροποποίηση άρθρου 59 ν. 3852/2010 υπάρχει αλλαγή στο ζήτημα της δημοσίευσης του ορισμού των αντιδημάρχων. Επί της ουσίας η παρ. 5 τροποποιείται ως προς τον τρόπο δημοσιότητας της απόφασης ορισμού αντιδημάρχων.
Η κατάργηση της δημοσίευσης του ορισμού των αντιδημάρχων σε εφημερίδες, αποτελεί πλήγμα για τον τοπικό Τύπου και δημιουργεί πρόβλημα στην ευρεία δημοσιοποίηση των αποφάσεων των δημάρχων. Η κατάργηση της υποχρεωτικότητας δημοσίευσης στον τοπικό τύπο εκτός από την οικονομική ζημία που θα αποφέρει, σαφώς και δημιουργεί σημαντικά ζητήματα στους όρους δημοσιότητας των αρμοδιοτήτων των αντιδημάρχων, καθώς οι πολίτες είχαν μάθει να ενημερώνονται από το 2011 που ισχύει η δημοσίευση, από τις εφημερίδες τόσο για τις αλλαγές όσο και για τις αρμοδιότητες.
Το άρθρο που βρίσκεται σε διαβούλευση αναφέρει τα ακόλουθα: «Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζεται σ’ αυτούς η άσκηση αρμοδιοτήτων αναρτάται στον δικτυακό τόπο «Διαύγεια» και στην ιστοσελίδα του δήμου».
ΠΡΟΤΑΣΗ: «Η απόφαση του δημάρχου, με την οποία ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και μεταβιβάζονται σ’ αυτούς η άσκηση καθ’ ύλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων, δημοσιεύεται σε μία ημερήσια εφημερίδα και σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου».
Η κατάργηση νομικών προσώπων για όποιον έχει στοιχειώδης γνώσεις αυτοδιοίκησης θα πρέπει να περιοριστεί σε Ν.Π.Δ.Δ τα όποια δεν διαθέτουν οικονομικές και ταμειακές υπηρεσίες και ο Π/Υ τους είναι έως 3.000.000€.Τα μεγάλα Ν.Π.Δ.Δ ακολουθούν πιστά το ισχύον νομικό πλαίσιο και διευκολύνουν την λειτουργία βασικών κοινωνικών υπηρεσιών όπως παιδικοί σταθμοί, κοινωνικές δομές. Τα Ν.Π.Δ.Δ. με προϋπολογισμό άνω των 4.000.000,00€ θα είναι σκανδαλώδες να συγχωνευθούν γιατί ξεπερνούν βασικές γραφειοκρατικές δυσκολίες (προμήθειες κ.λ.π) έχοντας δικό τους προσωπικό και λογιστήριο και λειτουργούν τα περισσότερα ε αυτών υποδειγματικά έχοντας αξιολογηθεί από το Γενικό Λογιστήριο ου κράτους.