1. Στα εποπτεύοντα Υπουργεία των νομικών προσώπων, τα οποία δεν αναρτούν εντός της προθεσμίας της παρ. 3 του άρθρου 4 την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναστέλλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, μετά από σχετική έγγραφη ενημέρωση εκ μέρους του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), η υποδοχή υπαλλήλων στο πλαίσιο του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας μέχρι την εκκίνηση της διαδικασίας επιλογής.
2. Τα Υπουργεία της παρ. 1 δεν συμπεριλαμβάνονται στον επόμενο προγραμματισμό προσλήψεων τακτικού προσωπικού του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
3. Οι παρ. 1 και 2 εφαρμόζονται και στις περιπτώσεις α) μη τήρησης του τρίτου και τετάρτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 10, περί εκκίνησης της διαδικασίας επιλογής νέου προσώπου ή κάλυψης της θέσης για το υπόλοιπο της θητείας από ένα από τα άλλα δύο προταθέντα πρόσωπα, β) μη τήρησης των διαδικασιών και προθεσμιών των παρ. 2 και 3 του άρθρου 15.
Με το παρόν άρθρο για τις κυρώσεις, εξουσιοδοτείται ένας Γενικός Γραμματέας να ακυρώνει την κυβερνητική πολιτική. Και μάλιστα κατά τρόπο δεσμευτικό, και όχι δυνητικό.
Δηλαδή, ακόμη και στην περίπτωση που το Υπουργικό Συμβούλιο έχει αποφασίσει την πολιτική προσλήψεων στο Δημόσιο -όπως την τρέχουσα περίοδο για προτεραιότητα προσλήψεων στο τομέα της υγείας-, αυτή θα αναστέλλεται εάν έστω και σε έναν από τους δεκάδες εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας παρουσιαστεί έστω και μία πλημμέλεια ή καθυστέρηση.
Αν εφαρμοστεί αυτό το άρθρο έτσι όπως είναι, είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν αχρείαστες τριβές μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος συνεννόησης και συνεργασίας;
Γενικότερα, δεν είναι σαφές για ποιο λόγο είναι αναγκαία η επιβολή τέτοιων κυρώσεων σε υπουργεία και εποπτευόμενους φορείς για θέματα προσλήψεων/κινητικότητας, τη στιγμή δε μάλιστα που η υποστελέχωση του δημοσίου τομέα είναι δεδομένη, σε ποσοστά γύρω ή/και άνω του 30%.
Ομολογείται, βέβαια, με πλάγιο τρόπο ότι οι διατάξεις του παρόντος σχεδίου νόμου είναι προβληματικές στην πρακτική εφαρμογή του όσον αφορά στους χρόνους τήρησης των προθεσμιών (στο διηνεκές?) από τα αρμόδια όργανα.
Για να λυθεί αυτό απαιτείται περαιτέρω διαβούλευση, ώστε να επιτευχθεί ευρύτερη συναίνεση στα επιμέρους ζητήματα της διαδικασίας.
Δηλαδή τιμωρείτε τους υπαλληλους που θέλουν να μετασχουν στην κινητικότητα;ή στερειτε με προσωπικο το Υπουργειο για λάθη στελεχών του;
τελειως λαθος και αναχρονιστικό
Αν δεν υλοποιηθούν ολα αυτά την ευθύνη να έχει ο Υπηρεσιακός Γραμματέας ή ο Γενικός Γραμματεας ή ο Υπουργός του εποπτεύοοντος Υπουργειου και ο Υπουργος Εσωτερικων