1. Η επιλογή των οργάνων διοίκησης των νομικών προσώπων της ομάδας Α γίνεται από πενταμελείς Επιτροπές Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου ανά Υπουργείο, τα μέλη των οποίων ορίζονται, μαζί με τους αναπληρωτές τους, με απόφαση του Προέδρου του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), για τετραετή θητεία (επιτροπές επιλογής). Η Επιτροπή Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου του πρώτου εδαφίου αποτελείται ανά Υπουργείο από: (α) ένα μέλος του Α.Σ.Ε.Π., ως Πρόεδρο, που μαζί με τον αναπληρωτή του υποδεικνύονται με πράξη του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π., (β) έναν (1) Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, που μαζί με τον αναπληρωτή του, υποδεικνύονται με πράξη του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, (γ) τον αρμόδιο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα του εποπτεύοντος Υπουργείου ή, εφόσον δεν υφίσταται, άλλο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα ή τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του ιδίου Υπουργείου, μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού, (δ) έναν Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα της Προεδρίας της Κυβέρνησης μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού για τη διασφάλιση της συνοχής του κυβερνητικού έργου και (ε) τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών ή, στην περίπτωση ανωνύμων εταιρειών του δημοσίου, τον Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής και Στρατηγικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Τα μέλη των περ. (γ), (δ) και (ε) αναπληρώνονται, αντιστοίχως, από άλλο Γραμματέα της περ. (γ), άλλο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα της Προεδρίας της Κυβέρνησης, τον Γενικό Γραμματέα Εσωτερικών και Οργάνωσης του Υπουργείου Εσωτερικών και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Είναι δυνατή η σύσταση περισσοτέρων της μίας επιτροπών επιλογής της παρούσας ανά Υπουργείο. Η διαδικασία επιλογής του παρόντος υποστηρίζεται διοικητικά, τεχνικά και γραμματειακά από το εποπτεύον Υπουργείο και το Α.Σ.Ε.Π.. Ο αριθμός των γραμματέων, που προέρχονται από το κάθε Υπουργείο, το οποίο και τους υποδεικνύει, και το Α.Σ.Ε.Π., δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6).
2. Η επιλογή των οργάνων διοίκησης των νομικών προσώπων της ομάδας Β γίνεται από τριμελείς Επιτροπές Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου ανά Υπουργείο, τα μέλη των οποίων ορίζονται, μαζί με τους αναπληρωτές τους, με κοινή απόφαση του οικείου Υπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών για τετραετή θητεία. Η Επιτροπή Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου του πρώτου εδαφίου αποτελείται από: (α) τον αρμόδιο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα του εποπτεύοντος Υπουργείου ή, εφόσον δεν υφίσταται, άλλο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα ή τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του ιδίου Υπουργείου, ως Πρόεδρο, (β) τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στη γεωγραφική περιφέρεια της οποίας εδρεύει το νομικό πρόσωπο και (γ) ένα μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της χώρας με ειδίκευση σε ζητήματα ανθρώπινου δυναμικού, διοίκησης, οικονομικών ή σε συνάφεια με το αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης ή ιδιώτη εμπειρογνώμονα που εντάσσεται στον Κατάλογο Ιδιωτών – Εμπειρογνωμόνων του άρθρου 9. Τα μέλη των περ. (α), (β) και (γ) αναπληρώνονται αντιστοίχως από άλλο Γραμματέα της περ. (α), τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και από άλλο ένα μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της χώρας ή ιδιώτη εμπειρογνώμονα. Είναι δυνατή η σύσταση περισσοτέρων της μίας επιτροπών επιλογής της παρούσας ανά Υπουργείο. Η διαδικασία επιλογής του παρόντος υποστηρίζεται διοικητικά και γραμματειακά από το εποπτεύον Υπουργείο.
3. Η επιλογή των οργάνων διοίκησης των νομικών προσώπων της ομάδας Γ γίνεται από τριμελείς Επιτροπές Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου, τα μέλη των οποίων ορίζονται, μαζί με τους αναπληρωτές τους, με απόφαση του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π. για τετραετή θητεία. Η Επιτροπή Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου του πρώτου εδαφίου αποτελείται από: (α) ένα μέλος του Α.Σ.Ε.Π., ως Πρόεδρο, που μαζί με τον αναπληρωτή του υποδεικνύονται με πράξη του Προέδρου του Α.Σ.Ε.Π., (β) τον αρμόδιο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας ή, εφόσον δεν υφίσταται, άλλο Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα ή τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του ιδίου Υπουργείου, (γ) τον Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας που έχει επιλεγεί σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος. Στην περίπτωση νοσοκομείων που εποπτεύονται από τα Υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αντί του μέλους της περ. (β) συμμετέχει στην επιτροπή επιλογής Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας του εποπτεύοντος Υπουργείου ή εφόσον δεν υφίσταται, άλλος Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή ο Υπηρεσιακός Γραμματέας του ιδίου Υπουργείου. Τα μέλη των περ. (β) και (γ) αναπληρώνονται αντιστοίχως από άλλο Γραμματέα της περ. (β) και έναν Υποδιοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας που έχει επιλεγεί σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος. Είναι δυνατή η σύσταση περισσοτέρων της μίας επιτροπών επιλογής της παρούσας με τον ορισμό περισσότερων του ενός μελών του Α.Σ.Ε.Π. ή και Γενικών ή Ειδικών Γραμματέων του Υπουργείου Υγείας. Η διαδικασία επιλογής του παρόντος υποστηρίζεται διοικητικά, τεχνικά και γραμματειακά από το εποπτεύον Υπουργείο και το Α.Σ.Ε.Π.. Ο αριθμός των γραμματέων, που προέρχονται από το αρμόδιο Υπουργείο, το οποίο και τους υποδεικνύει, και το Α.Σ.Ε.Π., δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6).
4. Τα μέλη των Επιτροπών των παρ. 1 έως 3 για τη συμμετοχή τους σε αυτή, εξαιρουμένων των Γενικών, Ειδικών και Υπηρεσιακών Γραμματέων, λαμβάνουν αποζημίωση καθ’ υπέρβαση του ορίου της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (Α’ 176). Οι γραμματείς των Επιτροπών για τη συμμετοχή τους σε αυτή λαμβάνουν αποζημίωση καθ’ υπέρβαση του ορίου της παρ. 5 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015.
Και οι τρεις προβλεπόμενες επιτροπές επιλογής, είτε με 5μελή συγκρότηση είτε με 3μελή, έχουν εμφανώς πλειοψηφία πολιτικών προσώπων, κάτι που αναιρεί οποιαδήποτε επίκληση αξιοκρατικής επιλογής. Επισημαίνουμε επιπλέον, πως η παρουσία εκπροσώπου του ΝΣΚ δεν προσφέρει κάτι, πέραν του κύρους του φορέα, καθότι τα θέματα ηγεσίας και διοίκησης δεν είναι γνωστά στις νομικές σχολές. Παρά τη διαδεδομένη στη χώρα μας αντίληψη, ένας νομικός δεν διαθέτει τις απαιτούμενες ειδικές γνώσεις (Μάνατζμεντ, Οικονομικών, Τεχνολογίας) και συνεπώς δεν μπορεί να κρίνει την καταλληλότητα ενός ανώτατου διοικητικού στελέχους.
απο τη στιγμή που επιλέγει ο υπουργός ας φθανανε στον υπουργό τα 3 καλύτερα βιογραφικά εστω με μοριοδοτηση τυπικών προσόντων και του τεστ δεξιοτητων και απο τους 3 ο υπουργός να επέλεγε….με τις επιτροπές των επιτροπών δεν προκειται να τελεσφορησει κανενας διαγωνισμος πλην των διοικητων των ΥΠΕ οπου εκει θα αναδειχθεί η ανεφαφικότητα του νόμου αυτού
Δεν μπορεί να χτιστεί αξιοκρατία όταν η πλειοψηφία των μελών των Επιτροπών Επιλογής είναι Κυβερνητικοί (Γενικοί Γραμματείς κτλ.)Τα μέλη του ΑΣΕΠ θα πρέπει να έχουν την πλειοψηφία ώστε το σύστημα επιλογής να παραμείνει αδιάβλητο.
Επί της παρ.1 ίσως πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι με το ΠΔ77/2023 ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Ε.Ο. και Ο. έχει υπό την ευθύνη του τις ΑΕ του Δημοσίου, ιδίως εκείνες της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4972/2022 και όχι πλέον ο ΓΓ Οικ. Πολιτικής και Στρατηγικής.