Για την επιλογή των οργάνων διοίκησης όλων των ομάδων των νομικών προσώπων λαμβάνονται υπόψη τρεις (3) ομάδες κριτηρίων:
(α) Μοριοδότηση τυπικών εκπαιδευτικών προσόντων, πέραν των απαιτούμενων για τη συμμετοχή στη διαδικασία του παρόντος. Τα τυπικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής:
(αα) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας ή αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.): διακόσια πενήντα (250) μόρια,
(αβ) περαιτέρω μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας ή πρώτος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας για τους υποψηφίους που έχουν αποφοιτήσει από την Ε.Σ.Δ.Δ.Α.: εκατό (100) μόρια,
(αγ) σε περίπτωση μεταπτυχιακών τίτλων που ενσωματώνονται στον βασικό τίτλο σπουδών κατά την έννοια του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141): πενήντα (50) μόρια,
(αδ) δεύτερο πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής: εκατόν πενήντα (150) μόρια,
(αε) άριστη γνώση ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης: σαράντα πέντε (45) μόρια και
(αστ) πολύ καλή, τουλάχιστον, γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης: τριάντα πέντε (35) μόρια.
Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από τα τυπικά εκπαιδευτικά προσόντα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα εξακόσια (600) μόρια.
(β) Μοριοδότηση προσόντων εμπειρίας, πέραν της απαιτούμενης για τη συμμετοχή στη διαδικασία του παρόντος.
Τα προσόντα εμπειρίας μοριοδοτούνται με δύο (2) μόρια για κάθε μήνα πραγματικής εμπειρίας, εκτός αυτής που έχει διανυθεί σε θέσεις ευθύνης, η οποία μοριοδοτείται με δύο και μισό (2,5) έως έξι (6) μόρια για κάθε μήνα πραγματικής εμπειρίας, αναλόγως του επιπέδου της οργανικής μονάδας και της συνάφειας της εμπειρίας προς την προς πλήρωση θέση σύμφωνα με το Παράρτημα του παρόντος. Για τη μοριοδότηση εμπειρίας μικρότερης του μηνός, πολλαπλασιάζεται ο αριθμός των ημερών με το ένα τριακοστό (1/30) των μορίων ανά μήνα που αναφέρονται παραπάνω.
Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει ένας υποψήφιος από τα προσόντα εμπειρίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τα οκτακόσια (800) μόρια.
(γ) Μοριοδότηση κατόπιν δομημένης συνέντευξης.
Σκοπός της δομημένης συνέντευξης είναι η αρμόδια επιτροπή επιλογής να διαμορφώσει γνώμη για την προσωπικότητα και την καταλληλότητα του υποψηφίου για την άσκηση των καθηκόντων της προκηρυσσόμενης θέσης. Η συνέντευξη μοριοδοτείται κατ’ ανώτατο όριο με οκτακόσια (800) μόρια. Η προσωπικότητα μοριοδοτείται κατ’ ανώτατο όριο με διακόσια πενήντα (250) μόρια και η καταλληλότητα για τα καθήκοντα της θέσης με πεντακόσια πενήντα (550) μόρια. Η κατοχή διδακτορικού τίτλου συνεκτιμάται κατά τη συνέντευξη ανάλογα με τη συνάφειά της, στο σκέλος της καταλληλότητας για τη θέση. H συνέντευξη είναι δυνατόν να μαγνητοφωνείται και το απομαγνητοφωνημένο της κείμενο να επισυνάπτεται στο οικείο πρακτικό. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μαγνητοφωνηθεί η συνέντευξη, το περιεχόμενο της συνέντευξης με τα κρίσιμα και ουσιαστικά σημεία της αναφέρεται συνοπτικά στο πρακτικό του Συμβουλίου, το οποίο είναι στη διάθεση όλων των υποψηφίων. Η μοριοδότηση για τον εκάστοτε υποψήφιο αιτιολογείται συνοπτικά από κάθε μέλος ως προς κάθε ένα (1) από τα δύο (2) σκέλη της συνέντευξης. Είναι δυνατόν, εάν η βαθμολογία δύο (2) ή περισσοτέρων μελών της αρμόδιας επιτροπής επιλογής για την προσωπικότητα ή και την καταλληλότητα ταυτίζεται, τα εν λόγω μέλη να συντάξουν κοινή αιτιολογία. Η δυνατότητα αυτή υπάρχει και εάν η διαφορά μεταξύ της βαθμολογίας δύο ή περισσοτέρων μελών δεν υπερβαίνει το δέκα τοις εκατό (10%), υπολογιζόμενου επί της χαμηλότερης από τις εν λόγω βαθμολογίες. Με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος δύναται να προβλέπεται η συμπλήρωση ερωτηματολογίου προς τον σκοπό υποβοήθησης της κρίσης της αρμόδιας επιτροπής επιλογής ως προς την προσωπικότητα των υποψηφίων.
Στη σωστή κατεύθυνση κινείται η μη μοριοδότηση του διδακτορικού που σχετίζεται περισσότερο με την εξέλιξη σε ακαδημαϊκά περιβάλλοντα. Σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η συνάφεια των τίτλων σπουδών. Απαραίτητη η υποχρεωτική και όχι προαιρετική μαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων για λόγους διαφάνειας.
Προς: 1. Υπουργό Εσωτερικών κα Κεραμέως Ν.
2. Υφυπουργό Εσωτερικών κα Χαραλαμπογιάννη Β
Κοιν.: 1. Πρόεδρο & ΔΕ ΤΕΕ
2. Α’ Βάθμιες ΕΜΔΥΔΑΣ
Θέµα: Όχι στην υποβάθμιση των Integrated Master στις διαδικασίες
επιλογής Διοικήσεων Φορέων του Δημοσίου.
Κυρίες Υπουργοί
Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των
Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο «Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις». Όπως παρατηρήσαμε στο Άρθρο Άρθρο 7 Κριτήρια επιλογής και μοριοδότηση, αναφέρεται ότι «(αγ) σε περίπτωση μεταπτυχιακών τίτλων που ενσωματώνονται στον βασικό τίτλο σπουδών κατά την έννοια του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141): πενήντα (50) μόρια» .
Η πρόβλεψη αυτή του Νομοσχεδίου έρχεται σε ευθεία αντίθεση όσων το ίδιο το
Υπουργείο Εσωτερικών έχει ορίσει με την πρόσφατη Εγκύκλιο της 15/2/2023 με Αριθ.Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.35.56 /2750/οικ.2351, αλλά και των άρθρων 84-86 του Υ.Κ., όπου με σαφήνεια αναφέρεται ότι: «Μεταπτυχιακοί τίτλοι που ενσωματώνονται στον βασικό τίτλο σπουδών κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114), εφόσον είναι συναφείς, μοριοδοτούνται με 150 μόρια».
Από το παραπάνω προκύπτει μια ευθεία υποβάθμιση των ενσωματωμένων στο
βασικό τίτλο σπουδών μεταπτυχιακών στο νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, η οποία τροποποιεί επί το δυσμενέστερο τα ήδη ισχύοντα και υποτιμά τους ενιαίους και αδιάσπαστους πενταετής κύκλους σπουδών των Πολυτεχνείων.
Με την ευκαιρία υπενθυμίζουμε την υποχρέωση της Πολιτείας να προβεί σε
όλες τις απαραίτητες ενέργειας ώστε να οριστικοποιηθούν και οι διαδικασίες απόδοσης integrated master και στα ισότιμα και αντίστοιχα Διπλώματα σχολών του Εξωτερικού.
Υπενθυμίζουμε τέλος, ότι οι απόψεις μας επί της Εγκυκλίου, σας είχαν σταλεί με το από 24/2/2022 έγγραφο μας:
https://www.emdydas.gr/images/stories/news/2020/24.2.2022_moriodotisi_integrated_egkyklios_8728.pdf
Σας καλούμε να διορθώσετε στο σημείο αυτό, την πρόβλεψη μοριοδότησης και
να ακολουθήσετε κατ’ ελάχιστον τα οριζόμενα της Εγκυκλίου της 15/2/2023 με Αριθ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.35.56 /2750/οικ.2351. Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε
διευκρίνιση.
Να μοριοδοτείται η εμπειρία από την άσκηση καθηκόντων σε επιτελικές θέσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση όπως για παράδειγμα σε θέσεις Γενικών Γραμματέων Δήμων οι οποίοι πέραν των διοικητικών καθηκόντων τους ως μετακλητοί Γενικοί Γραμματείς την γνώση και την εμπειρία που αποκτούν διοικώντας ΟΤΑ , ουσιαστικά ασκούν και καθήκοντα Γενικού Διευθυντή, αφού στη πλειονότητα τους οι Δήμοι με πληθυσμό 20 έως 100χλ στερούνται γενικών διευθυντών. Η μοριοδότηση αυτή θα μπορεί να
υπολογίζεται προοδευτικά με βάση τα έτη άσκησης των καθηκόντων σε θέσεις Γενικών Γραμματέων Δήμων.
Το διδακτορικό θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν, είναι ένας τίτλος, που φέρει γνώση και θα πρέπει να πριμοδοτείτε αλλά επιπλέον δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιήσεις έρευνα. Εάν κάποιος διοικητής θελήσει να κάνει μια έρευνα στο αντικείμενο του για να βελτιώσει το νοσοκομείο η άλλο οργανισμό έχει την δυνατότητα για να βελτιώσει κάτι έναντι κάποιου με βασικό πτυχίο. Επίσης, όλοι οι τίτλοι έχουν να συμβάλουν στην διοίκηση, είτε μεταπτυχιακό είτε βασικό τίτλο. Πχ μηχανολόγος βασικό πτυχίο γνωρίζει για τις εγκαταστάσεις του νοσοκομείου, ασφάλειας προσωπικού, ποιότητα κλπ., με μεταπτυχιακό επιχειρησιακή διοίκηση που συμβάλει στην αξιοποίηση των πόρων μιας επιχείρησης/οργανισμού/νοσοκομείου, και διδακτορικό στην διοίκηση των πόρων της επιχείρησης/οργανισμού/νοσοκομείου
Ειδικά το νοσοκομείο δεν είναι μόνο υγεία. Δεν θα απαξιώσω την ειδικότητα διοίκηση μονάδων υγείας αλλά από θέματα οργάνωσης νομίζω ότι δεν έχουν γνώση.
Γιατί οι καθηγητές των ΑΕΙ η ΤΕΙ έχουν να λαμβάνουν μόρια.? Εάν λαμβάνουν τότε όποιος διδάκτορας έχει διδάξει θα πρέπει να μπει στα κριτήρια της μοριοδότησης.
Στην δε συνέντευξη , θα πρέπει να ζητείτε και τι θα κάνει κάποιος εάν πάει στην διοίκηση να δηλώσει δηλ τι στόχους έχει και πως θα επιτευχθούν με απτά στοιχεία και όχι θα κάνω αυτό θα κάνω εκείνο αόριστα πράγματα.
Επιτέλους γίνεται κάτι σωστό. Θα πρότεινα η γραπτή εξέταση όπως και η εμπειρία σε δημόσιους οργανισμούς ή στο δημόσιο γενικά να μοριοδοτούνται περισσότερο και η συνέντευξη λιγότερο, για τους γνωστούς λόγους.
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΑ 67 ΕΤΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
Βαλτε 200 μορια στο διδακτορικο να πανε 800 ρα συνολικα μορια .
Τι φοβαστε;αφου με τη συνεντευξη αλλαζουν ολα…
Αναφέρεται
(αβ) περαιτέρω μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας ή πρώτος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας για τους υποψηφίους που έχουν αποφοιτήσει από την Ε.Σ.Δ.Δ.Α.: εκατό (100) μόρια,
Εδώ πρέπει να ξεκαθαριστει αν προκειται για συναφές μεταπτυχιακό τίτλο με την προκηρυσσόμενη θέση ή όχι και μέχρι ποιο μεγιστο αριθμό μεταπτυχιακων
Αναφέρεται
(αδ) δεύτερο πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής: εκατόν πενήντα (150) μόρια
πρέπει να ξεκαθαριστει αν προκειται για πτυχιο ΑΕΙ με την προκηρυσσόμενη θέση ή όχι
Αναφερεται
(αα) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας ή αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.): διακόσια πενήντα (250) μόρια,
και δεν αναφέρται το Διδακτορικό ενώ στο άρθρο 5 και στη συνενεντευξη το θεωρειται προσόν και εδω δεν βαθμολογειται
Στο άρθρο 5 ως προς τις προυποθεσεις επιλογής αναφέρεται
Τα απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στη διαδικασία του παρόντος για τα νομικά πρόσωπα της ομάδας Α, καθώς και για τα νομικά πρόσωπα της ομάδας Γ, εφόσον αυτά διαθέτουν περισσότερες από τετρακόσιες (400) κλίνες, είναι:
(α) Πτυχίο ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα) ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών της ημεδαπής ή αρμοδίως αναγνωρισμένο πτυχίο ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος της αλλοδαπής,
και παραδόξως ο διδακτορικός τίτλος στο άρθρο 7 δεν μοριοδοτειται ενώ ταυτόχρονα αρθρο 5 θεωρείται προσόν…
Επομένως εδώ υπαρχει σοβαρή αντίφαση…
Παρακαλώ να επαναξετασετε τη μοριοδοτηση των διδακτορικών τιλων
Σκόπιμο είναι να περιληφθεί η επαγγελματική εκπαίδευση και επιμόρφωση.
Το διδακτορικό είναι ακαδημαικος τίτλος όπως και το πτυχιο και το μεταπτυχιακό…
δεν ειναι πτυχιο στην εκπαιδευση ενηλικων ή στη παιδαγωγική.
δεν παιρνεις διδακτορικο για να διδαξεις μονο, δεν ειναι πιστοποιηση ΕΟΠΠΕΠ…
ειναι μελέτη και εξειδικευση σε εναν τομεα πχ στη διοικηση νοσοκομειων
ειναι δύσκολο να το καταλαβουμε οτι ενας Δρ έχει διαβασει καμια εκατονταδα άρθρων για σωστη διοικηση και διαχείριση απο εναν
απλο πτυχιουχο ΑΕΙ ή κατοχο μάστερ;
δεν ειναι προσόν το Διδακτορικο; βεβαιώς και ειναι και πρεπει να μοριοδοτειται
Μόνο απόφοιτοι της ΕΣΔΔΑ πρέπει να μπαίνουν διοικητές υποχρεωτικά
Για αυτό έχει ξοδέψει τόσα χρήματα το Δημόσιο
Βάλτε μοριοδοτηση μόνο για αποφοίτους
Ορθότατη η μη μοριοδότηση του διδακτορικου. Δεν αφορά την πραγματική διοίκηση, αφορά την ακαδημαική καριέρα. Αυτό γίνεται παντού διεθνώς.
Πολύ σωστή η μη μοριοδότηση του διδακτορικού.
Γιατί μιλάμε για συνάφεια του διδακτορικού με το management και σε αυτή την περίπτωση, γιατί όχι και ως προς το πρώτο πτυχίο και το μεταπτυχιακό?
Επομένως, να μοριοδοτούνται ΜΟΝΟ τα πτυχία συναφή με το MANAGEMENT…?
Στα καθήκοντα ενός προϊστάμενου είναι και θέματα σχετικά με το πεδίο εργασίας και αποφάσεις και ευθύνες που πρέπει τελικά να παρθούν πάνω σε αυτό, όχι μόνο η διοίκηση και η διαχείριση των υπαλλήλων…
Ευχαριστώ
το θεμα με τη συναφεια των διδακτορικων το έχει λυσει το ΑΣΕΠ…ΔΕΙΤΕ μια προκηρυξη κανει αποδεκτους ως συναφεις καθε φορα τίτλους με βαση την καταταξη τους στο Εθνικο Κεντρο Τεκμηριωσης οπου υπαρχει υποχρεωση αναρτησης των διδακτορικων…..οταν δεν υπαρχει συναφεια μοριοδοτουνται κατα το ήμισυ οπως τα μεταπτυχιακα…
μοριοδοτειστε ολους τους ττλους και διδακτορικα και αφηστε τη μη μοριοδοτηση επειδη οι υφισταμενοι διοικητες δεν κατεχουν στην πλειοψηφια τους
Θεωρώ ότι πρέπει να μοριοδοτείται το διδακτορικό δίπλωμα μόνον εάν υπάρχει συνάφεια με την προκηρυσσόμενη θέση αλλά όχι στο στάδιο της συνεντεύξεως.Σε ποια στοιχεία,τα οποία δεν καθορίζονται,θα εδράζεται η κρίση περί καταλληλότητας ας πούμε μεταξύ δυο υποψηφίων που αμφότεροι κατέχουν συναφές διδακτορικό???
Ο κάθε τίτλος εκπαίδευσης «προσανατολίζεται» όπου θέλει ο κάτοχος του ειτε στον ιδιωτικό είτε στο δημόσιο τομέα.
ειτε στην εκπαίδευση είτε στην επιχειρηματικοτητα.
ο διδακτορικός τίτλος σπουδών για οποιον έχει ασχοληθεί είναι μελέτη βαθια μελέτη και ερευνα. αποκτάς γνώσεις και εξειδίκευση σε έναν τομεα..αν θελει ο κατοχος προσανατολίζεςεται και στην ακαδημαικη καριερα……
δεν ειναι τιτλος παιδαγωγικής επάρκειας ή εκπαίδευσης ενηλικων…κανετε λάθος
δεν εχει σχεση το διδακτορικό και έχει το μεταπτυχιακό με μια απλή διπλωματική εργασια;
Αναφερομαστε στα Διδακτορικά με θέμα τη Διοικηση και την Οικονομία και όχι στηn AΣΤΡΟΝΟΜΊΑ και στη Βιολογία. Αυτό είναι αυτονόητο. Θα μπορούσαν να μοριοδοτούνται ως μη συναφεις τιτλους
ειναι λογικό να έχουν οι υπαλληλοι διδακτορικο και οχι ο Manager;
ειναι λογικά πανεπιστημιακος τιτλος σε ανωτερωτο επίπεδο να μην αναγνωρίζεται;
Ας μην τα ισωπεδώνουμε όλα γιατι δεν μας βοελεύει …
Απαντηση στο σχόλιο:
«Σχετικά με την μοριοδότηση του διδακτορικού διπλώματος :Το διδακτορικό αποτελεί τον ανώτατο ακαδημαϊκό τίτλο που προσανατολίζεται στην άσκηση ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΉΣ ή ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ καριέρας.
Δεν έχει καμμία σχέση με διοικητικές αρμοδιότητες και δημοσιουπαλληλική εξέλιξη(ιεραρχική & μισθολογική).Οι Διοικήσεις ΝΠΔΔ,που αφορά το παρόν νομοσχέδιο,δεν εμπίπτουν σε ακαδημαϊκά ή ερευνητικά καθήκοντα.Επίσης,η μοριοδότηση του διδακτορικού στην καταλληλότητα του υποψηφίου είναι ατελής αφού δεν προσδιορίζονται καν τα «κριτήρια καταλληλότητας».»
Είναι μη δόκιμη η μη βαθμολόγηση του Διδακτορικού τίτλου. θα πρέπει να συμπεριληφθεί στη διαδικασία όπως σε κάθε διαγωνιστική διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ
Επίσης θα πρέπει να γίνουν αποδεκτοί μόνο οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που είναι συναφείς με το αντικείμενο της θέσης και όχι γενικά ( πχ Νοσοκομεία – Msc Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας)
Σχετικά με την μοριοδότηση του διδακτορικού διπλώματος :Το διδακτορικό αποτελεί τον ανώτατο ακαδημαϊκό τίτλο που προσανατολίζεται στην άσκηση ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΉΣ ή ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ καριέρας.Δεν έχει καμμία σχέση με διοικητικές αρμοδιότητες και δημοσιουπαλληλική εξέλιξη(ιεραρχική & μισθολογική).Οι Διοικήσεις ΝΠΔΔ,που αφορά το παρόν νομοσχέδιο,δεν εμπίπτουν σε ακαδημαϊκά ή ερευνητικά καθήκοντα.Επίσης,η μοριοδότηση του διδακτορικού στην καταλληλότητα του υποψηφίου είναι ατελής αφού δεν προσδιορίζονται καν τα «κριτήρια καταλληλότητας».
Εφόσον το Υπουργείο Εσωτερικών κρίνει ότι τα Διδακτορικά δεν είναι τίτλοι για το Δημόσιο (!) πρέπει απο την επόμενη ψηφισης του Νόμου να μην ισχύει η μοριοδότηση και για απλούς υπαλληλους που επιδιωκουν διορισμό τους μεσω ΑΣΕΠ.
Ακατανόητο να μην μοριοδοτειται ο Διδακτορικός Τίτλος σπουδών σε έναν υποψηφιο που έχει μελετήσει ένα θέμα έχει εξειδικευτεί για την επίλυση θεμάτων έχει διαβασει εκατονταδες άρθρα για τη λειτουργία ενός οργανισμού….
Σαφεστατα όμως πρεπει να εχουμε συναφεια σε θέματα διοικησης και οικονομικών της υγείας και όχι γενικά περι ανέμων και υδάτων
Η λογική ότι η μοριοδοτηση διδακτορικων οδηγεί σε εναν κυνήγι πτυχίων επιτρέψτε μου να το προτιμώ απο το να επαναπαύομαι με ενα πτυχίο ΑΕΙ και να μην προσπαθώ να βελτιωθω μέσα απο το διάβασμα….
Πώς είναι δυνατό να μην μοριοδοτείται προκαταβολικά ο διδακτορικός τίτλος? Με ποια συγκεκριμένη διαδικασία θα συνεκτιμηθεί κατά την διαδικασία της συνέντευξης. Αυτή είναι η απόλυτη απαξίωση του διδακτορικού τίτλου.
Δηλαδή κάποιος με 2 πτυχία του Ανοιχτού Πανεπιστημίου θα βρεθεί να έχει περισσότερα μόρια από ένα πτυχιούχο Πανεπιστημίου με Διδακτορικό.
Πείτε μας να φύγουμε από την χώρα όσο μας το επιτρέπει ακόμα η ηλικία μας…
Παρακαλώ πρέπει να αναθεωρήσετε!
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΑ 67 ΕΤΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΣΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΩΣ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΑ 67 ΕΤΗ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΤΕΡΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΠΟΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΞΕΕΛΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΕΥΕΛΙΚΤΟΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ.
ΕΠΙΣΗΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΡΙΣΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΓΑΓΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ, ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΝΤΙ ΑΥΤΩΝ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΑΤΟΜΑ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΦΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΛΟΓΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ 67 ΕΤΩΝ.
ΤΕΛΟΣ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΚΦΥΛΙΣΤΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΡΓΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΟΥΝ ΕΓΚΑΙΡΩΣ, ΜΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ 67 ΕΤΩΝ, ΕΦΟΣΟΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΑΜΙΣΘΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ KAI ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΜΙΣΘΕΣ ΘΕΣΕΙΣ.
ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ 67 ΕΤΩΝ, ΘΑ ΔΙΔΕΤΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΘΑ ΦΡΕΝΑΡΕI ΕΤΣΙ TO BRAIN DRAIN ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΑΝΕΡΓΙΑ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ,
Δρ. ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΡΡΑΣ, M.D., 3-M.Sc., Ph.D.
Οι συντακτες του νομοσχεδιου προφανως υπαλληλοι της δημοσιας διοικησης μας λενε οτι ενα δευτερο πτυχιο ΑΕΙ, που συνηθως εχουν οι πιο παλιοι υπαλληλοι, διοτι ετσι συνηθιζοταν, εχει μεγαλυτερη αξια απο ενα διδακτορικο πχ στη διοικηση νοσοκομειων, στα οικονομικα της υγειας κλπ.
Ωραια αν ειναι ετσι, το ΑΣΕΠ πρεπει απο αυριο να σταματησει τη μοριοδοτηση διδακτορικων για τους απλους υπαλληλους.
Καλα ο υπαλληλος με διδακτορικο ο διοικητης του με ενα πτυχιο ΑΕΙ?
Είναι δυνατόν να μην βαθμολογείται το Διδακτορικό;
Σ΄όλες τις προκηρυξεις του ΑΣΕΠ για πρόσληψη υπαλληλων μοριοδοτείται το Διδακτορικό
Για τους Διοικητές αντί να είναι υποχρεωτικό δεν βαθμολογείται καν.
Έτσι και πάλι οι υπάλληλοι θα είναι πιο καταρτισμένοι απο τους Διοικήτες τους…
Κατα συνέπεια ειναι αναγκαιο να επαναξιολογηθεί η μοριοδότηση και των Διδακοτιρκών Τίτλων των υποψηφίων
Γνώμη μου είναι οτι, θα πρέπει να υπάρξει και πρόβλεψη για ηλικιακό φίλτρο. Πλειάδα συνταξιούχων του Δημοσίου με προυπηρεσία σε θέσεις ευθύνης (βλέπε σώματα ασφαλείας, στρατός κλπ) εκ των πραγμάτων θα μοριοδοτηθεί ευνοικά. Δώστε βήμα στους νέους επιστήμονες να ζυμωθούν και να παράξουν έργο (ακόμα και brain drain κλπ). Οι συνταξιούχοι τα μισθά τους ανευ κρατήσεων πλέον θα επιδιώξουν. Δείτε το σοβαρά, έχουμε παραδείγματα.
Tα «θαυματα» του επιτελικου κρατους
Η μεταχειριση που επιφυλασσει το νομοσχεδιο στο διδακτορικο τιτλο των υποψηφιων διαφαίνεται να εχει μια πολυ απλη εξηγηση. Οι πινακες αυτών που θα καταλαβουν τις θεσεις περιλαμβανουν «δικα μας παιδια», τα περισσοτερα δε εξ αυτων δε διαθετουν διδακτορικο τιτλο συναφη με τη θεση. Επιλεχτηκε αυτη η διατυπωση για τα διδακτορικα ωστε να μη μοριοδοτουνται προκαταβολικα, οπως συμβαινει με τα μεταπτυχιακα, παρόλο που σαφώς έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα. Επομενως η επιτροπη μεσω της συνεντευξης θα μπορει να μοριοδοτει με τη μεθοδο «ακορντεον» τους διδακτορικους τιτλους, δηλαδη η μοριοδοτηση τους να αυξομειωνεται αναλογα με τον υποψηφιο.
Δυστυχως ετσι δεν μπορει να περιμενουμε να επιστρεψουν στη πατριδα οσα προικισμενα ατομα εχουν ηδη φυγει απο τη χωρα.
Ως προς τη μοριοδότηση δε της εμπερίας, σύμφωνα και με το Παράρτημα, είναι σαφές οτι ευνούνται οι ήδη διατελέσαντες Πρόεδροι
Παυλακος Παναγιωτης
συνταξιουχος εκπαιδευτικος
Είναι δυνατόν να μην μοριοδοτείται ο Διδακτορικός τίτλος με συγκεκριμένα μόρια και να συνεκτιμάται κατά τη συνέντευξη;;Ενώ μοριοδοτείται ο περαιτέρω μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών με εκατό (100) μόρια και το δεύτερο πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος με εκατόν πενήντα (150) μόρια;;
Χρειάζεται τροποποίηση και μοριοδότηση των Διδακτορικών τίτλων τα οποία έχουν συνάφεια προς την πλήρωση θέση.
Δεν είναι σωστό να μην μοριοδοτείται ο Διδακτορικός Τίτλος Σπουδών όταν ήδη αναφερεται στην προκήρυξη ως τίτλος σπουδών.
Ακόμα και αν υποστηριχθεί ότι μπορει να λάβει 150μορια ως δεύτερος μεταπτυχιακός τιτλος και παλι είναι άδικο διοτι ένας υποψηφιος με δυο μεταπτυχιακά θα λάβει τα ίδια μόρια μ έναν υποψηφιο με ενα μεταπτυχιακό και ένα διδακτορικό.
Ειναι προφανες ότι η διάταξη αυτή θέλει να μπλκαρει διδακτορες που θα λαμβαναν περισσοτερα μορια
Τοίδιο το ΑΣΕΠ σ ολες τις προκηρυξεις προσληψης προσωπικού μοριοδοτεί τους Διδακτορικούς Τιτλους
Ειναι πρωτοφανές αυτό που συμβαινει με τη μοριοδοτηση διδακτορικών τίτλων.
Tα «θαυματα» του επιτελικου κρατους
Η μεταχειριση που επιφυλασσει το νομοσχεδιο στο διδακτορικο τιτλο των υποψηφιων διαφαίνεται να εχει μια πολυ απλη εξηγηση. Οι πινακες αυτών που θα καταλαβουν τις θεσεις περιλαμβανουν «δικα μας παιδια», τα περισσοτερα δε εξ αυτων δε διαθετουν διδακτορικο τιτλο συναφη με τη θεση. Επιλεχτηκε αυτη η διατυπωση για τα διδακτορικα ωστε να μη μοριοδοτουνται προκαταβολικα, οπως συμβαινει με τα μεταπτυχιακα, παρόλο που σαφώς έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα. Επομενως η επιτροπη μεσω της συνεντευξης θα μπορει να μοριοδοτει με τη μεθοδο «ακορντεον» τους διδακτορικους τιτλους, δηλαδη η μοριοδοτηση τους να αυξομειωνεται αναλογα με τον υποψηφιο.
Δυστυχως ετσι δεν μπορει να περιμενουμε να επιστρεψουν στη πατριδα οσα προικισμενα ατομα εχουν ηδη φυγει απο τη χωρα.
Ως προς τη μοριοδότηση δε της εμπερίας, σύμφωνα και με το Παράρτημα, είναι σαφές οτι ευνούνται οι ήδη διατελέσαντες Πρόεδροι
Παυλακος Παναγιωτης
συνταξιουχος εκπαιδευτικος
Εάν θέλουμε να αλλάξει ο τρόπος διοίκησης των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών, πρέπει να φύγουμε από τη λογική του ΑΣΕΠ σε ότι αφορά τους τύπους και όχι την ουσία. Δηλαδή να υπάρχει μεν το τυπικό προσόν του πτυχίου διοικητικής ειδικότητας όμως και παρεμφερούς με το νομικό πρόσωπο, αλλά να μοριοδοτείται η εμπειρία σε δημόσια διοίκηση, σε εταιρείες αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, σε εταιρείες συμμετοχών και περιουσίας, στην εκπαίδευση ενηλίκων, στην πιστοποίηση σε project management, γενικά σε γνωστικά αντικείμενα και εμπειρία, εκεί όπου πραγματικά χρειάζεται, όπως την επιχειρηματικότητα που είναι ένα ζητούμενο.
Όπως και η επικοινωνία και η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, οι πωλήσεις, η ανάπτυξη εργασιών, όλα αυτά που σήμερα αποτελούν κριτήρια επιλογής στον ιδιωτικό τομέα.
Επίσης πρέπει να μπει ένα όριο ηλικίας έστω τα 60 έτη, ενώ πρέπει να είναι προϋπόθεση να μην υπάρχει εκλογική παρουσία σε βουλευτικά, περιφερειακά, δημοτικά ψηφοδέλτια κλπ, ή έστω να μην υπάρχει ποτέ εκλογή σε θέση βουλευτή, περιφερειακού ή δημοτικού συμβούλου κλπ.
Επίσης να μην υπάρχει συμμετοχή κατά το παρελθόν σε Δ.Σ ανάλογα, ούτως ώστε να προσελκύσουμε επιστήμονες που δε θα έχουν κομματική χροιά και παρελθόν. Μόνο έτσι θα πείσουμε για την καθαρότητα των επιλογών την κοινωνία ότι κάτι αλλάζει.
Χρειάζεται φαντασία στην επιλογή των Διοικήσεων και όχι ανακύκλωση προσώπων του πολιτικού κατεστημένου που σήμερα υποστηρίζουν τη ΝΔ, παλιότερα το ΣΥΡΙΖΑ, πιο παλιά το ΠΑΣΟΚ, κ.ο.κ
Στο εξωτερικό δεν υπάρχει πολιτικός νυν ή πρώην που να διοικεί, ούτε υποψήφιοι πολιτευτές, ούτε τίποτα.
Επίσης να μην υπάρχει συγγένεια οποιουδήποτε βαθμού κανενός υποψηφίου με κανένα πολιτικό τα τελευταία 20-30 χρόνια, να υπάρχει καθαρό ποινικό μητρώο, να υπάρχει βαθμός πτυχίου τουλάχιστον λίαν καλώς, να προσελκύσουμε τους άριστους και όχι τους αρεστούς.
Ακόμη να μην υπάρχει καμία επαγγελματική ή άλλη εξάρτηση με υπεύθυνες δηλώσεις περί σύγκρουσης συμφερόντων και πολλά άλλα.
Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για να επιλέξουμε τους καλύτερους αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση
Να πάρουμε ανθρώπους που έχουν εμεπριρία σε αξιολογήσεις προγραμμάτων, όπως και σε αξιολόγηση προτάσεων στα αντικείμενα της Οικονομίας και της Διοίκησης.
Στελέχη που έχουν εμεπιρία σε θέσεις διοίκησης και management που έχουν σχέση εκτός των άλλων με το ανθρώπινο δυναμικό, τα συνέδρια, τις δημόσιες σχέσεις, την εκπαίδευση, τα προγράμματα, τις πωλήσεις, το business development και την επιχειρηματικότητα.
Στελέχη με δεξιότητες μέντορινγκ που έχουν εργαστεί στην αναδιοργάνωση & τον εκσυγχρονισμό επιχειρήσεων.
Επιστήμονες που έχουν συνεργαστεί με κοινωνικούς φορείς και επιμελητήρια σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σχετικά με την επιχειρηματικότητα.
Επαγγελματίες που γνωρίζουν από παρακολούθηση και εκτέλεση συμβάσεων αξιοποίησης, υποστήριξης και συνδρομή προς το Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου αυτό να ασκεί τα δικαιώματα του και να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του από τις συμβάσεις αυτές.
Δεν θα σχολιάσω την μοριοδότηση της δομημένης συνέντευξης γιατί ως γνωστόν οι συνεντεύξεις είναι πρόσφορο πεδίο σκοπίμων και ασαφών ερμηνειών.
Όμως συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτηση της κας Μούρτου ως προς την μοριοδότηση της εμπειρίας η οποία θέτει εκ προοιμίου τους διατελέσαντες Διοικητές σε πλεονεκτική θέση και μάλιστα πρόσωπα που δεν κατέχουν ούτε καν τα τυπικά προσόντα (ανάλογο πτυχίο)και έτυχε ως «ημέτεροι» να τοποθετηθούν στις εν λόγω θέσεις και να ασκήσουν διοίκηση εμπειρικά και καθ΄υπόδειξιν.
Στο άρθρο 7 δεν προβλέπεται διδακτρορικος τίτλος σπουδών. Μοριοδοτούνται μόνο μέχρι 2 ξένες γλώσσες. Δεν ελέγχεται κάποια συνάφεια των τίτλων σπουδών. Η συνέντευξη δίνει πάρα πολλά μόρια που ουσιαστικά ανατρέπει διαφορές μεταξύ υποψηφίων με τεράστια διαφορά τυπικών προσόντων. Η συνέντευξη θα ήταν καλύτερα να κάνει τη διαφορά μεταξύ ισάξιων υποψηφίων.
αρθρο 7
Στην Μοριοδότηση τυπικών εκπαιδευτικών προσόντων δεν περιλαμβάνεται ο διδακτορικός τίτλος ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στη δομημένη συνέντευξη στο σκέλος της καταλληλότητας για τα καθήκοντα της θέσης δηλαδή μέσα στα 550 μορια, χωρίς να αναφέρεται σαφώς με πόσα μόρια βαθμολογείται. Θεωρώ ότι ο διδακτορικός τίτλος ως το ανώτατο εκπαιδευτικό προσόν δεν θα πρέπει να ανήκει στην συνέντευξη, αφού δεν σχετίζεται με λεκτικό γνωσιακό επίπεδο , αλλά στην Μοριοδότηση τυπικών εκπαιδευτικών προσόντων. Επιπλέον η Μοριοδότηση της συνέντευξης κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να υπερβαίνει την αντίστοιχη των τυπικών εκπαιδευτικών προσόντων , διότι η συνέντευξη δεν εμπεριέχει το βασικό στοιχείο της αντικειμενικότητας και αφήνει ανοικτό το πεδίο των «θολών εμπλοκών» . Άλλωστε στο (γ) αναφέρεται η έννοια της δομημένης συνέντευξης υπο το πρίσμα 2 συντελεστών που ο ένας είναι η προσωπικότητα του υποψηφίου και δεν αποσαφηνίζεται ποια χαρακτηριστικά ορίζουν αυτήν: για παράδειγμα «πώς ο συνεντευκτής θα μετρήσει σημαντικά ψυχολογικά χαρακτηριστικά, όπως η ευσυνειδησία, η ενσυναίσθηση και η αυτοπειθαρχία». Ο 2ος συντελεστής «η καταλληλότητα για τα καθήκοντα της θέσης» δεν διευκρινίζεται πως ορίζονται τα κριτήρια «καταλληλότητας» και θα πρέπει να αναλυθεί για να υπάρξει αντικειμενικότητα . Όσον αφορά την Μοριοδότηση προσόντων εμπειρίας, θεωρώ ότι τα μόρια βαθμολογίας είναι πολύ υψηλά (800) και με τον τρόπο αυτόν αφενός ευνοούνται οι ήδη διατελέσαντες διοικητές/αναπληρωτές και αφετέρου μεγιστοποιείται η τάση αποκλεισμού από την διαδικασία των νέων επιστημόνων-στελεχών από τον χώρο της υγείας .
«(αδ) δεύτερο πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής: εκατόν πενήντα (150) μόρια»
H μοριοδότηση πρέπει να γίνεται μόνο για πτυχία σχετικά με την υγεία ή την διοίκηση. Είναι παράλογο να μοριοδοτούνται πτυχία άσχετα . Να μην δούμε αυτό που γίνεται στην Β/θμια Εκπ/ση όπου διορίζονται μαθηματικοί με μόρια από δεύτερο Θεολογίας!
Καλά είναι δυνατόν να μην μοριοδοτειται το Διδακτορικό και να μοριοδοτείται με 150 μορια το Δεύτερο Πτυχίο ΑΕΙ;
Νομιζω εδω θέλει τροποποίηση και βαθμολογηση των Διδακτορικων.