1. Για την επιλογή των υποψηφίων για τα όργανα διοίκησης των νομικών προσώπων των ομάδων Α και Γ, το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) διενεργεί, είτε ταυτόχρονα είτε τμηματικά, γραπτή εξέταση, ηλεκτρονική ή έντυπη, που περιλαμβάνει δοκιμασία διακρίβωσης των δεξιοτήτων των υποψηφίων, οι οποίες σχετίζονται, ενδεικτικά, με τον συλλογισμό, την αποτελεσματικότητα, την ικανότητα ανταπόκρισης στις απαιτήσεις θέσεων ευθύνης. Η δοκιμασία διενεργείται είτε με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών ή άλλου είδους κλειστού τύπου ερωτήσεων είτε με συνδυασμό και των δύο.
2. Η βαθμολογία της γραπτής εξέτασης ορίζεται σε κλίμακα ένα (1) έως οκτακόσια (800). Η βαθμολογία κάθε υποψηφίου αποστέλλεται αμελλητί από το Α.Σ.Ε.Π. στην αρμόδια επιτροπή επιλογής. Ενστάσεις κατά της βαθμολογίας της γραπτής εξέτασης δεν επιτρέπονται. Οι ερωτήσεις και εν γένει τα θέματα και οι απαντήσεις της εξέτασης δεν δημοσιοποιούνται. Παραδείγματα ερωτήσεων που περιλαμβάνονται στη γραπτή εξέταση αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π..
3. Τη γραπτή εξέταση διενεργεί Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, η οποία συγκροτείται στο Α.Σ.Ε.Π. με απόφαση της Ελάσσονος Ολομέλειάς του. Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού είναι τουλάχιστον τριμελής. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται αναλόγως η υπ’ αρ. 52/16.3.2022 κανονιστική απόφαση του Α.Σ.Ε.Π. (Β΄ 1320), όπως εκάστοτε ισχύει.
Για να είναι στοιχειωδώς σοβαρό το τεστ απαιτείται να εδράζεται σε Μεθοδολογία που δεν αμφισβητείται. Κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται αλλά αντίθετα μένει η εντύπωση πως το ΑΣΕΠ με τους δικούς του διοικητικούς πόρους θα τα καταφέρει. Ωστόσο αυτό, στον βαθμό που το ΑΣΕΠ δεν συνεργάζεται με κάποιο φορέα κάτοχο σχετική εμπειρογνωμοσύνης (κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα πχ), δεν συνιστά επιστημονική εργασία αλλά εμπειροτεχνία με προφανώς, αμφίβολα αποτελέσματα… Η αδιαφάνεια που καλύπτει όλη την εξέταση, φαίνεται να αποκαλύπτει αυτό το έλλειμα τεχνογνωσίας, προσπαθώντας να προστατεύσει την πρόοδο της εξέτασης χωρίς πιθανές αμφισβητήσεις…
Πρέπει να δοθεί πολύ προσοχή στο αδιάβλητο των εξετάσεων και του τρόπου διενεργειας.
Επειδη οι αιτήσεις θα είναι εκατονταδες υποψιάζομαι ότι θα εφαρμοστεί το σύστημα των εξ αποστασεως εξετασεων όπως εφαρμοστηκε για την επιλογή των επιτελικών στελεχών απο το ΕΚΔΔ.
Το ζητούμενο είναι ότι το ΤΕΣΤ αυτό όπου έκοβε οποιον κουνιοταν ή ο υπολογιστής επιανε κίνηση έγινε με συνδρομη -αν δεν κάνω λάθος-ιδιωτικης εταιρείας.
Αν και δεν ακουσα κάτι για μη σωστη εφαρμογή απο την ιδιωτικη εταιρεία, εδώ στην επιλογη διοικηεσεων πρέπει τα πραγματα να είναι δυο φορες πιο αδιαβλητα και να μη μεσολαβει τυχον ιδωτης.
Μακάρι να κανω λάθος και η ολη διδαικασία να γίνει απο το ΑΣΕΠ. Αλλά το βλέπω δύσκολο για συνεχεις γραπτε΄ς εξετασεις σε πανελλαδικο επίπεδο….
ΠΡΟΣΟΧΗ στην εξασφαλιση της αξιοκρατιΑς ΚΑΙ της εγγυησης του γραπτου συστηματος
Δηλαδή θα γραφούν οι ενδιαφερομενοι ένα ΤΕΣΤ όχι γνώσεων , αλλα δεξιοτήτων και θα καλείτε τους 15 πρώτους; τι ακριβως θα βαθμολογείτε; το πως παίρνουν αποφασεις;
ΤΟ ΤΕΣΤ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 7 ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΕΣ ΟΧΙ ΑΠΟ 1000 ΥΠΟΨΗΦΙΟΥς ΤΑΛΑΙΠΟΡΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΕΞΟΔΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ 10 ΘΕΣΕΙΣ….
ΕΚΤΟΣ ΝΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΝΘΙΣΟΥΝ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ…..
Το βιογραφικό/ τυπικά προσόντα και η συνέντευξη δεν αποτελούν από μόνα τους την πιο αξιόπιστη μέθοδο επιλογής. Σε τόσο κρίσιμες και πολυδιάστατες θέσεις για τις οποίες λογικά θα υπάρχει πλήθος υποψηφίων, όσο περισσότερα εργαλεία ενσωματώνονται στη διαδικασία, τόσο καλύτερες αποφάσεις θα παίρνονται, προς όφελος της κοινωνίας και του πολίτη. Αυτές είναι πρακτικές που εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια στις ανεπυγμένες οικονομίες της Ευρώπης, και όχι μόνο. Το νομοσχέδιο αυτό είναι σαφώς στη σωστή κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού της χώρας μας.
Η γραπτή εξέταση πρεπει να γίνεται στο τέλος μεταξύ των επτά επικρατέστερων βασει των τυπικών τους προσοντων.
εκει θα πρεπει να κληθούν να αναπτυξουν και να αναλυσουν ενα case study (ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ) ενώπιον της Επιτροπής.
Τι νοημα έχει ενα ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ πριν με βαθμολογια 800 μόρια σε θέματα που καμια σχεση δεν θα εχει με οργανωση και διοικηση, γνωσεις λογιστικής , ανθρώπινου δυανμικου προμηθειων κλπ, αλλά απλά τεστ μαθηματικων και γλωσσας;
Το ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ πρεπει να είναι on-off περνας κοβεσαι και οχι να μεταβαλει τη βαθμολογια ενος ατομου με πτυχια και προυπηρεσια.
Στην παραγρ. 1 «…οι οποίες σχετίζονται, ενδεικτικά, με τον συλλογισμό, την αποτελεσματικότητα, την ικανότητα ανταπόκρισης στις απαιτήσεις θέσεων ευθύνης…». Θα πρέπει να μετρηθούν χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του υποψηφίου που σχετίζονται με την εργασία, όπως για παράδειγμα στυλ συμπεριφοράς, ήθος, ευγένεια, στάσεις και τα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας του με το ετερογενές νοσοκομειακό προσωπικό. Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού θα πρέπει να μετρείται η τάση των υποψηφίων managers απέναντι στις τακτικές Mobbing, Stigmatizing και «divide and conquer» και επίσης θα πρέπει οπωσδήποτε να μετρηθούν οι αντιλήψεις των για τους βασικούς τύπους δικαιοσύνης, δηλαδή την «οργανωτική δικαιοσύνη» (αντιλήψεις του υποψηφίου για τη δικαιοσύνη στην εργασία), την «διαδικαστική δικαιοσύνη» (δίκαιος τρόπος εφαρμογής των διαδικασιών) και την «σχεσιακή δικαιοσύνη» (βαθμός αξιοπρέπειας και σεβασμού που παρέχεται στους εργαζομένους από τον υποψήφιο).
Επί της παρ.2 του άρθ. 6 και σε συνέχεια του σχολίου επί του άρθ. 4: Για ποιό λόγο οι ερωτήσεις και εν γένει τα θέματα της εξέτασης δεν δημοσιοποιούνται εκ των υστέρων και μάλιστα δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται ένσταση επί της βαθμολογίας της γραπτής εξέτασης ??? Η δημοσιοποίηση των ερωτήσεων & θεμάτων (προφανώς όχι των απαντήσεων των συμμετεχόντων) θα επέτρεπε να ασκηθεί δημοσίως κριτική για την ουσιαστική χρησιμότητα & καταλληλότητά τους στην επιλογή των υποψηφίων, ειδικά για τις διοικήσεις των Νοσοκομείων της χώρας
Bravo παρακαλώ έως χίλια μόρια
Βαλτε τους Διοικητές στις Πανελλαδικές
Είναι δυνατόν να περνάνε ο 15 πρώτοι σε Τεστ Δεξιοτήτων;
Αν θέλετε γραπτό βάλτε τους στις Πανελλαδικές με Μηχανογραφικο.