- Στη διαδικασία του παρόντος μπορούν να συμμετέχουν όσοι δεν έχουν κωλύματα διορισμού κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 8 και του άρθρου 9 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26). Σε περίπτωση διορισμού δημοσίων υπαλλήλων, μονίμων ή με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου στις θέσεις της παρ. 1 του άρθρου 3, τα καθήκοντά τους σε οποιαδήποτε θέση στο Δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέα, κατά την έννοια της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), αναστέλλονται κατά το χρονικό διάστημα άσκησης των καθηκόντων τους στις ανωτέρω θέσεις. Σε περίπτωση αποχώρησής τους από τις παραπάνω θέσεις, επανέρχονται αυτοδικαίως στη θέση που κατείχαν πριν από τον διορισμό τους. Αν η θέση αυτή δεν είναι κενή ή έχει καταργηθεί, θεωρούνται ότι κατέχουν ομοιόβαθμη προσωρινή θέση του κλάδου τους που συνιστάται αυτοδικαίως και καταργείται επίσης αυτοδικαίως, όταν αποχωρήσουν από την υπηρεσία. Η υπηρεσία στις θέσεις της παρούσας λογίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για όλες τις συνέπειες.
- Τα απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στη διαδικασία του παρόντος για τα νομικά πρόσωπα της ομάδας Α, καθώς και για τα νομικά πρόσωπα της ομάδας Γ, εφόσον αυτά διαθέτουν περισσότερες από τετρακόσιες (400) κλίνες, είναι:
(α) Πτυχίο ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα) ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών της ημεδαπής ή αρμοδίως αναγνωρισμένο πτυχίο ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος της αλλοδαπής,
(β) πολύ καλή γνώση της αγγλικής ή της γαλλικής ή της γερμανικής ή της ισπανικής ή της ιταλικής γλώσσας και
(γ) δεκαετής, τουλάχιστον, εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.
Για τη συμμετοχή στη διαδικασία του παρόντος απαιτείται το πτυχίο ή ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών της περ. (α) και η εργασιακή εμπειρία της περ. (γ) για πέντε (5), τουλάχιστον, έτη να τελούν σε συνάφεια προς την προκηρυσσόμενη θέση.
Με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εξειδικεύεται η έννοια της συνάφειας είτε ως προς το αντικείμενο της δραστηριότητας του φορέα είτε ως προς την άσκηση διοίκησης. Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν περαιτέρω απαιτούμενα προσόντα αναφορικά με τις προς πλήρωση θέσεις δεν θίγονται από την παρούσα.
- Τα απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στη διαδικασία του παρόντος για τα νομικά πρόσωπα της ομάδας Β είναι:
(α) Πτυχίο ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα) ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών της ημεδαπής ή αρμοδίως αναγνωρισμένο πτυχίο ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος της αλλοδαπής,
(β) καλή γνώση της αγγλικής ή της γαλλικής ή της γερμανικής ή της ισπανικής ή της ιταλικής γλώσσας και
(γ) εξαετής, τουλάχιστον, εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.
Για τη συμμετοχή στη διαδικασία του παρόντος απαιτείται α) είτε το πτυχίο ή ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών, β) είτε η εργασιακή εμπειρία της περ. (γ) για τρία (3), τουλάχιστον, έτη, να τελούν σε συνάφεια προς την προκηρυσσόμενη θέση. Με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εξειδικεύεται η έννοια της συνάφειας είτε ως προς το αντικείμενο της δραστηριότητας του φορέα είτε ως προς την άσκηση διοίκησης. Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν περαιτέρω απαιτούμενα προσόντα αναφορικά με τις προς πλήρωση θέσεις δεν θίγονται από την παρούσα.
- Τα απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στη διαδικασία του παρόντος για τα νομικά πρόσωπα της ομάδας Γ, εφόσον αυτά διαθέτουν τετρακόσιες (400) ή λιγότερες κλίνες, είναι:
(α) Πτυχίο ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα) ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών της ημεδαπής ή αρμοδίως αναγνωρισμένο πτυχίο ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος της αλλοδαπής,
(β) καλή γνώση της αγγλικής ή της γαλλικής ή της γερμανικής ή της ισπανικής ή της ιταλικής γλώσσας και
(γ) οκταετής, τουλάχιστον, εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.
Για τη συμμετοχή στη διαδικασία του παρόντος απαιτείται α) είτε το πτυχίο ή ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών, β) είτε η εργασιακή εμπειρία της περ. (γ) για τουλάχιστον πέντε (5) έτη, να τελούν σε συνάφεια προς την προκηρυσσόμενη θέση.
Με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εξειδικεύεται η έννοια της συνάφειας είτε ως προς το αντικείμενο της δραστηριότητας του φορέα είτε ως προς την άσκηση διοίκησης. Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν περαιτέρω απαιτούμενα προσόντα αναφορικά με τις προς πλήρωση θέσεις δεν θίγονται από την παρούσα.
Καλησπέρα σας,
Στο σχέδιο νόμου αναγράφεται:
«…….εφόσον αυτά διαθέτουν περισσότερες από τετρακόσιες (400) κλίνες, είναι:
(α) Πτυχίο ιδρύματος ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα) ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών της ημεδαπής ή αρμοδίως αναγνωρισμένο πτυχίο ή μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος της αλλοδαπής,
(β) πολύ καλή γνώση της αγγλικής ή της γαλλικής ή της γερμανικής ή της ισπανικής ή της ιταλικής γλώσσας και
(γ) δεκαετής, τουλάχιστον, εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.
Για τη συμμετοχή στη διαδικασία του παρόντος απαιτείται το πτυχίο ή ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών της περ. (α) και η εργασιακή εμπειρία της περ. (γ) για πέντε (5), τουλάχιστον, έτη να τελούν σε συνάφεια προς την προκηρυσσόμενη θέση…..»
Θεωρώ ότι η τελευταία παράγραφος : «Για τη συμμετοχή….προκηρυσσόμενη θέση» πρέπει να διαγραφεί γιατί όπως είναι διατυπωμένη αποκλείει πολύ μεγάλο αριθμό στελεχών που υπηρετούν επιτυχώς στη Δημόσια Διοίκηση και προωθεί μια μικρή ομάδα στελεχών τα οποία σωρευτικά έχουν τα ανωτέρω στοιχεία και ήδη ή υπηρετούν κι έχουν συμπληρώσει τα πέντε έτη, ή έχουν υπηρετήσει στο παρελθόν και ομοίως έχει συμπληρώσει τα πέντε έτη, σε αντίστοιχες θέσεις και για κάποιους λόγους έχουν αποσυρθεί. Τώρα τους δίνεται το δικαίωμα να επανέλθουν. Σαν δεύτερη πρόταση θα μπορούσε να τεθεί το διαζευτικό «ή» και ταυτόχρονα να διαγραφόταν η πενταετία. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει όριο ηλικίας που επίσης θεωρώ είναι πολύ σημαντικό να τεθεί.
Σας ευχαριστώ
Θεωρώ πως πρέπει να μειωθεί η 10ετής προϋπηρεσία σε 5 έτη καθώς ένας άνδρας με πτυχίο (4 έτη), μεταπτυχιακό (2 έτη) και στρατιωτικό (1 έτος) για να έχει τη ζητούμενη προϋπηρεσία, αν έχει τελειώσει όλα τα παραπάνω στην ώρα τους και χωρίς να υπάρχει καθόλου χαμένος χρόνος στα μεσοδιαστήματα (απίθανη σενάριο), θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 37 ετών και άνω, επομένως αποκλείονται πολλά νέα και φρέσκα μυαλά με καλές σπουδές. Σκεφτείτε στη χώρα μας πόσες εξεταστικές και εξάμηνα έχουν χαθεί λόγω καταλήψεων.
Επίσης είναι οφθαλμοφανές ότι η 5ετής συναφή εμπειρία δεν συνάδει με την αξιοκρατία που πρεσβεύει το νομοσχέδιο καθώς φωτογραφίζει τους προηγούμενους διοικητές και αποκλείει όλους τους άλλους. Για παράδειγμα ένας που έχει ολοκληρώσει σπουδές Διοίκησης στο Harvard και έχει εργαστεί για 2 χρόνια ως Junior Manager στο χώρο της υγείας δεν μπορεί ούτε να υποβάλει αίτηση.
Τα δέκα έτη εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα τα πέντε από αυτά να τελούν σε συνάφεια προς την προκηρυσσόμενη θέση όχι μόνο δεν σταματούν το brain drain όπως ισχυρίζεστε αλλά του δίνουν ώθηση. Ποιος τριανταπεντάρης έχει αυτά τα χρόνια σε εμπειρία; πώς θα έχει κάποιος 10 χρόνια εργασιακής εμπειρίας όταν 10 χρόνια είχαμε κρίση και πανδημία! Και πόσο μάλλον τα 5 χρόνια να είναι σε θέση διοίκησης..
Αν δεν μειώσετε την απαιτούμενη εμπειρία για άλλη μια φορά οι overqualified νέοι οδηγούνται στο εξωτερικό…
Η δεκαετής, τουλάχιστον, εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα εκ των οποίων τα πέντε (5), τουλάχιστον, έτη να τελούν σε συνάφεια προς την προκηρυσσόμενη θέση, θέτουν αυτόματα όλους τους νέους (30-40) ηλικιακά υποψήφιους εκτός διαδικασίας.
Ο Πρωθυπουργός – ορθώς – έχει εμπιστευτεί σε καίριες κυβερνητικές θέσεις αρκετούς/ες 35αρηδες. Με αυτή τη διατύπωση όμως η εν λόγω ηλικιακή ομάδα αποκλείεται από αυτή τη διαδικασία. Αν πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει μια ελάχιστη εργασιακή εμπειρία αυτή να είναι τα πέντε (5) έτη εκ των οποίων σε συνάφεια με τη θέση να είναι τα δύο (2) ή το πολύ τα τρία (3) έτη.
Η νομοθεσία της ΕΕ για τις γλώσσες:
Οι κανόνες που διέπουν το γλωσσικό καθεστώς των θεσμικών οργάνων της ΕΕ θεσπίζονται από το Συμβούλιο, με ομοφωνία και μέσω κανονισμών που εκδίδονται δυνάμει του άρθρου 342 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εν λόγω κανόνες καθορίζονται στον κανονισμό αριθ. 1 του 1958, όπως έχει τροποποιηθεί, ο οποίος προβλέπει ότι τα θεσμικά όργανα έχουν 24 επίσημες γλώσσες και γλώσσες εργασίας.
Συνεπώς συμφωνώ και εγώ και πρέπει να ληφθεί υπόψη να προβλεφθεί στο άρθρο να περιλαμβάνονται και οι 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ
Πολυ σωστές οι προϋποθέσεις. Δεν μπορείς να διοικήσεις οργανισμό αν δεν εχεις τουλάχιστον 10 χρόνια προϋπηρεσία! Τι να πω.
Οι αστοχίες του άρθρου 5 δεν είναι λίγες.
1. Ο κουβάς των πτυχίων χωρίς κάποια αξιόλογη επένδυση στις επιστήμες τις διοίκησης και των ανθρωπιστικών επιστημών.
2. Άνιση μεταχείριση των ξένων γλωσσών ενώ είμαστε κράτος μέλος της ΕΕ. Και απλή καλή γλώσσα την οποία την ζητούν και για απλούς υπαλλήλους σε σοχ.
3. 10 ετης επαγγελματική εμπειρία αντί για 5ετη, όταν για να παρεις πτυχίο σπουδάζεις περίπου 5 χρόνια, ένα μεταπτυχιακό 2 χρόνια. Άρα φτάνεις περίπου 27 ετών χωρίς ένσημα. Άρα ευνοείς τους άνω 45 στην καλύτερη περίπτωση.
4. Προαπαιτείται η 5ης προυπηρεσια σε θέση διοίκησης, άρα αδιάντροπα επανεπιλεγονται παλιοί διοικητές. Δυστυχώς αν δεν αλλάξει τίποτα στο άρθρο αυτό, φανερώνεται ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πέραν της ανακύκλωσης των ήδη όσων έχουν διατελέσει διοικητές γνώριμοι για πολλούς, ο δημόσιος τομέας θα αποτελεί ένα καθεστώς καρικατουρας με διοικητές και ύλης διορισμένους ηλικιωμένους και ανεπαρκείς.
Το συγκεκριμένο άρθρο φωτογραφίζει τους κατ επάγγελμα διοικητές-προέδρους των δημόσιων φορέων που αποτελούν κομματικά στελέχη! Ένας άνθρωπος με ένα αξιόλογο βιογραφικό και νέες ιδέες μακριά από κομματικά συμφέροντα και δοσοληψίες δεν του δίνεται η ευκαιρία να αναλάβει κανένα φορέα με τις συναφείς εμπειριες(5,3 κτλ) και τους χρόνους που βάζετε ως ελάχιστο οριο(10,8 κτλ). Βάλτε μια τυπική εμπειρία 5-7 έτη ως ελάχιστο τυπικό προσόν και σταματήστε τις φωτογραφικές διατάξεις και άρθρα!!
Πως ειναι δυνατόν να μην μοριοδοτειται η διδακτιρική διατριβή? Ποιους θελετε να πριμοδοτησετε? ΕΙναι δυνατόν το μεταπτυχιακι να λαμβάνει 250 μόρια και η διδακτορική διατριβη να μην λαμβάνει τουλάχιστον 350?
Που υπάρχει αυτό στον κόσμο, ακαδημαϊκός τιτλος σπουδων (Γιατι η διδακτορική διατριβη ειναι ακαδημαικός τιτλος) να μην μοριοδοτειται περισσότερο από τα μεταπτυχιακά?
Και να οριζεται το διδακτορικό ως πλεονέκτημα στην προσωβπικη συνέντευξη? ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και προφανώς υπάρχει πισω σκέψη.
Αυτό γιατι… και να ληφθει υπόψη το διδακτορικο στην συνέντευξη, θα πρέπει ο υποψηφιος να έχει φτάσει μεχρι τη συνέντευξη. Αν έχει αποκλειστει πιο πριν στη διαδικασία λογω έλλειψης μορίων από κάποιον που έχει μεταπτυχιακό αλλά δεν έχει διδακτορικό, τότε δημιουργειται σοβαρη ανισότητα μεταξυ των υποψηφιων.
Σε κάθε περιπτωση, αποκλειεται να μην γινει προσφυγη στο ΣΤΕ οταν ενας μεταπτυχιακός τιτλος σπουδων μοριοδοτειται ενω ενας ακαδημαικό τιτλος σπουδων για να μοριοδοτηθει θα πρέπει να φτάσει στο τελικό στάδιο της συνέντευξης!!!
Σκεφτειτε το σοβαρά αυτό. Στερειται λογικής. Εκτός και αν υπάρχει θέληση να βολευτούν δημοσιοι υπάλληλοι που έχουν θεσεις ευθυνης σε Υπουργεία και διαθέτουν σχεδον όλοι μεταπτυχιακό τιτλο σπουδων ΑΛΛΑ οχι ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ.
Η προϋπηρεσια δυστυχώς όπως αναφέρουν και οι προηγούμενοι ελλοχεύει παθογένειες.Ας είμαστε ρεαλιστές και προσαρμοσμένοι στα ελληνικό γιγνεσθαι.
Ο διοικητής πρέπει να εχει αντίληψη διοίκησης(υγείας,επιχειρησεων, δημοσιας) ή έστω σπουδές ανθρωπιστικού περιεχομένου (κοινωνική πολιτική,κοινωνιολογία, ανθρωπολογία). Να μην είναι γιατρός γιατί είναι θετικά προσκείμενος προς τον κλάδο και να εχει γνώσεις ή δεξιότητες διαχείρισης οικονομικών. Να ειναι ψυχομετρικα άρτιος και έως της ηλικίας των 55 ετών και να διαθέτει πτυχίο υπολογιστή.
Τα υπόλοιπα περί 10 έτους προϋπηρεσίας και 5ετους σε συναφή θέση, τοκίζουν τους προηγούμενους διοικητές. Αν θέλετε την επανασύσταση του ΕΣΥ να την κάνετε με ρεαλιστικότητα και όχι με κυνικότητα. Αλλιώς αφήστε το σύστημα ως έχει.
Βάλτε νέους ανθρώπους να διοικούν τους φορείς με 7 έτη εμπειρία και οχι τους απόμαχους.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΓΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗ ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΠΩΣ ΣΩΣΤΑ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Το άρθρο 5 του νομοσχεδίου διατηρεί το σημερινό καθεστώς διοίκησης εμφανώς καμουφλαρισμένο . Δεν ειναι δυνατόν να εκλαμβάνεται δεδομένη η 10 ετης προυπηρεσια, όταν η ίδια η κυβέρνηση πίεσε επιχειρήσεις και φορείς μέσω των προγράμματων του ΔΥΠΑ να προσλάβει νέους που δεν τους δινόταν ευκαιρία για ένα ένσημο οι οποιοι μάλιστα είναι και overqualified. Το νομοσχέδιο με τις προϋποθέσεις αυτές θα διορίσει ανθρωπους άνω των 55 ετών, χωρις συνάφεια σπουδών και οι οποιοι ήδη θα έχουν υπηρετήσει σε διοικήσεις σε προηγούμενες περιόδους επιτυχώς ή μη. Δεν διορθώνει τα λάθη στην επιλογή διοικητών, δεν δινει τη δυνατότητα στους νέους να αναπτύξουν την επαγγελματική τους ιδιότητα και ούτε στους εργαζόμενους να συνεργάζονται με ανθρωπους που τους αντιλαμβάνονται τόσο στα πεπραγμένα οσο και στις μελλοντικές πρωτοβουλίες. Ήδη το δημόσιο απαρτίζεται από ένα προσωπικό γερασμένο το οποίο θα διοικούν οι συνομιληκοι τους. Θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να μην γνωρίζει ούτε φυσιογνωμικά την διοικούσα αρχή και αντιστρόφως η διοικούσα αρχή θα αγνοεί το πως στελεχώνεται ο φορέας. Επίσης να ληφθεί υπόψην πως οι διοικητές θα πρέπει να αξιολογούνται και από το προσωπικό τους διότι με αυτό συνδιαλέγονται και αυτο εμμέσως αλλά ουσιαστικώς τους εναποθέτει το θετικό ή αρνητικο πρόσημο για να κριθούν μετά από τα υπουργεία ως επαρκείς ή ανεπαρκείς.
Το άρθρο 5 του νομοσχεδίου διατηρεί το σημερινό καθεστώς διοίκησης εμφανώς καμουφλαρισμένο . Δεν ειναι δυνατόν να εκλαμβάνεται δεδομένη η 10 ετης προυπηρεσια, όταν η ίδια η κυβέρνηση πίεσε επιχειρήσεις και φορείς μέσω των προγράμματων του ΔΥΠΑ να προσλάβει νέους που δεν τους δινόταν ευκαιρία για ένα ένσημο οι οποιοι μάλιστα είναι και overqualified. Το νομοσχέδιο με τις προϋποθέσεις αυτές θα διορίσει ανθρωπους άνω των 55 ετών, χωρις συνάφεια σπουδών και οι οποιοι ήδη θα έχουν υπηρετήσει σε διοικήσεις σε προηγούμενες περιόδους επιτυχώς ή μη. Δεν διορθώνει τα λάθη στην επιλογή διοικητών, δεν δινει τη δυνατότητα στους νέους να αναπτύξουν την επαγγελματική τους ιδιότητα και ούτε στους εργαζόμενους να συνεργάζονται με ανθρωπους που τους αντιλαμβάνονται τόσο στα πεπραγμένα οσο και στις μελλοντικές πρωτοβουλίες. Ήδη το δημόσιο απαρτίζεται από ένα προσωπικό γερασμένο το οποίο θα διοικούν οι συνομιληκοι τους. Θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να μην γνωρίζει ούτε φυσιογνωμικά την διοικούσα αρχή και αντιστρόφως η διοικούσα αρχή θα αγνοεί το πως στελεχώνεται ο φορέας. Επίσης να ληφθεί υπόψην πως οι διοικητές θα πρέπει να αξιολογούνται και από το προσω
Δυστυχώς οι προϋποθέσεις για την επιλογή διοικητών παραμένουν παλιακες και προσοντολογικες με αποτέλεσμα τη επιλογή διοικητών του χαρακτήρα του σήμερα. Χωρίς επένδυση στο ουσιαστικό προσόν τη διοίκηση ή τις ανθρωπιστικές επιστήμες ή τις επιστήμες υγείας, χωρίς ηλικιακό περιορισμό άρα και οι περισσότεροι παλαιοκομματικοί που έχουν αναλάβει αντίστοιχα καθήκοντα στο παρελθόν. Ο τόσο μεγάλος χρόνος προϋπηρεσίας θα περιορίσει την ηλικιακή κλίμακα 30-45 και θα δώσει πάλι τη θέση της στους γηραιότερους που ευτελίζουν την ισχύ της διοίκησης. Η προσθήκη όλων των ξένων γλωσσών κινήθηκε σε μια πιο ορθη ισότιμη βάση. Θα πρότεινα την 7 εμπειρία για τους διοικητές ως απαραίτητο προσόν, και την προϋπηρεσία σε θέση διοίκησης ως πρόσθετο ώστε νέα πρόσωπα και νέοι διοικητές να δοκιμαστούν στην ανασύσταση του ΕΣΥ.
Η θέσπιση ως προϋπόθεσης συμμετοχής στον διαγωνισμό εργασιακής εμπειρίας των συμμετεχόντων τουλάχιστον δέκα (10) ετών, στην ουσία αποτελεί ηλικιακό περιορισμό [καθόσον αποκλείει εκ των πραγμάτων τους συμμετέχοντες των 35-40 ετών]. Ο περιορισμός αυτός πιστεύω ότι είναι δυσανάλογος σε σχέση με τον δημόσιο σκοπό του νομοθέτη, με συνέπεια να παραβιάζονται οι συνταγματικές αρχές της επαγγελματικής ελευθερίας, της συμμετοχής στην οικονομική και κοινωνική ζωή και της αναλογικότητας. Ειδικότερα, με την προϋπόθεση αυτή αποκλείονται στην πράξη οι συμμετέχοντες/χουσες των 35-40 ετών, οι οποίοι για να αποκτήσουν τους προβλεπόμενους από τη διακήρυξη τίτλους σπουδών [πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό] επένδυσαν σε έτη σπουδών, κατά τη διάρκεια των οποίων, σαφώς και δεν θα μπορούσαν παράλληλα να εργαστούν. Τη θέση αυτή υιοθετεί και το ΣτΕ το οποίο στις αποφάσεις σχετικά με τα μέλη ΔΕΠ υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να τυγχάνουν υψηλότερου μισθού ακριβώς διότι επένδυσαν στις σπουδές τους εις βάρος της εργασιακής τους προϋπηρεσίας. Συνακόλουθα, όσοι/ες επένδυσαν στις σπουδές τους δεν θα πρέπει να τύχουν της αντίστοιχης κατηγοριοποίησης ως προς την απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία;
Με τη προτεινόμενη μορφή της διάταξης, αποκλείονται από τη διαγωνιστική διαδικασία συμμετέχοντες/χουσες που αφενός μεν είναι εξοπλισμένοι με ανώτατους τίτλους σπουδών ακόμα και από τα καλύτερα παγκοσμίως πανεπιστήμια, αφετέρου όμως, επειδή μπορεί να μην διαθέτουν εργασιακή εμπειρία 7, 8 ή 9 ετών αποκλείονται αυτομάτως. Επί του πρακτέου λοιπόν, υποψήφιος με πτυχίο Α.Ε.Ι. δίχως άλλο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και με 10ετή προϋπηρεσία δύναται να συμμετάσχει. Έτερος όμως υποψήφιος, με πτυχίο Α.Ε.Ι., δύο (2) μεταπτυχιακά και διδακτορικό με προϋπηρεσία 8 ή 9 ετών δεν δύναται να συμμετάσχει !!! Αυτό όμως δεν αποτελεί αθέμιτη διάκριση; Δεν θα έπρεπε να γίνεται μία στάθμιση της απαιτούμενης προϋπηρεσίας με τους κτηθέντες τίτλους σπουδών; Διότι υποψήφιος με μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό, επένδυσε στις σπουδές του με αποτέλεσμα να εξέλθει μεταγενέστερα στην αγορά εργασίας με σκοπό να στοχεύσει ανώτερες θέσεις απασχόλησης. Υπό αυτό το πρίσμα, η 10ετής απαιτούμενη εμπειρία καθίσταται εύλογη προϋπόθεση για υποψήφιο με ένα (1) μοναδικό τίτλο σπουδών (πτυχίο Α.Ε.Ι.), δυσανάλογη όμως για υποψήφιο που πλην του βασικού τίτλου σπουδών Α.Ε.Ι. είναι κάτοχος μεταπτυχιακού ή και διδακτορικού. Ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος διόρθωσης της αθέμιτης αυτής διάκρισης είναι η μείωση της απαιτούμενης προϋπηρεσίας για τους κτηθέντες τίτλους σπουδών επιπλέον του πτυχίου. Π.χ. 7 ή 8 έτη για κάτοχο μεταπτυχιακού και 5 ή 6 έτη για κάτοχο διδακτορικού.
Περαιτέρω, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από το Υπουργείο ότι η τελευταία 10ετία ήταν η 10ετία των μνημονίων και της πανδημίας του covid-19. Γεγονότα που, ούτως ή άλλως, καθιστούσαν δυσχερή την εύρεση εργασίας εκ μέρους των επιστημόνων της χώρας, ειδικά των νέων. Επί της ουσίας, με την επίμαχη διάταξη που απαιτεί 10ετή προϋπηρεσία ανεξάρτητα από τους κτηθέντες τίτλους σπουδών, αποκλείεται η πλέον αδικημένη αλλά προσοντούχα γενιά της χώρας και μάλιστα, στην πιο παραγωγική της ηλικία (37-44). Την ώρα, μάλιστα, που σε άλλες χώρες της Ευρώπης αναλαμβάνουν σε μικρότερη ηλικία Πρωθυπουργικούς ή Υπουργικούς θώκους. Με βάση τα ανωτέρω, κρίνεται ορθότερη είτε η αναλογικότερη κατανομή της απαιτούμενης προϋπηρεσίας με βάση τους κτηθέντες τίτλους σπουδών (π.χ. κάτοχος μεταπτυχιακού 8 έτη, κάτοχος διδακτορικού 6 έτη) είτε (εναλλακτικά) η μοριοδότηση των ετών εμπειρίας. Σε κάθε περίπτωση, η θέσπιση ελαχίστου ορίου ετών εργασιακής εμπειρίας ως προϋπόθεση παραδεκτού υποβολής συμμετοχής στον διαγωνισμό θεωρώ ότι αντίκειται στην αρχή της ισότητας διότι εισάγει οριζόντιο περιορισμό σε ανόμοιες περιπτώσεις υποψηφίων.
Το νομοσχέδιο αν και σε γενικές γραμμές διαθέτει αρτιότητα, παραλείπονται ουσιώδη χαρακτηριστικά για την επιλογή διοικητή. Προφανώς πρέπει να καθοριστεί ηλικιακό όριο διότι τα περισσότερα νοσοκομεία σήμερα διοικούνται από ανθρώπους αρκετά μεγάλους ηλικιακά και χωρις καμία συνάφεια σπουδών, οι οποιοι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες και τα δεδομένα της εποχής και της τεχνολογικής εξέλιξης με αποτέλεσμα να θεωρούν τη θέση ως μια ευκαιρία για παραπάνω απολαβές και μόνο. Πρέπει να θεσπιστεί ηλικιακό όριο αυστηρά ως τα 62 έτη. Προφανώς και πρέπει να μειωθεί η εργασιακή εμπειρία στα 5 με 7 έτη ώστε να δίνονται ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους με προσόντα, δεξιότητες και ορεξη να εργαστούν.Η 10ετης προϋπηρεσία αναπαράγει το ίδιο μοντέλο επιλογης ενώ η προϋπηρεσία σε θέση διοίκησης ωφελεί μονο τους παλιούς διοικητες και τους ανακυκλώνει.Οι νόμοι πρέπει να αντικαθρεπτιζουν την αρχή της ισότιμης ευκαιρίας για όλους στοχοπροσηλωμένοι ειδικα για τους νέους.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΑ ΚΡΙΤΙΡΙΑ ΟΠΩΣ ΣΩΣΤΑ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Θα πρέπει ρητά να γίνει μισθολογική/ βαθμολογική αναγνώριση της συνολικής προϋπηρεσίας του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο. Δε δίνονται αλλιώς ίσες ευκαιρίες ανέλιξης σε όλους!!!Δεν μπορεί να μπαίνεις μέσω ΑΣΕΠ και να κρίνεται ως συναφής η προϋπηρεσία σου μόνο κατά τη διαδικασία πρόσληψης!!!
ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΙΣΟΤΙΜΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ . ΣΥΝΕΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΛΟΓΩΣ ΜΗ ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ , ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΔΙΑΤΑΞΗ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ. ΠΑΝΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΥΚΝΕΙΕΤΑΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.
Εφόσον είμαστε μέλος της ΕΕ όλλες οι γλώσσες των κρατών μελών να μην υπάρχει διαχωρισμός . Ετσι μέχρι τώρα προβλεπόταν , και έτσι είναι το σωστό.
Κακά τα ψέματα
Αν θέλεις να προσλάβεις Διοικητές Νοσοκομείων οποιον επιλεξεις πρεπει να εχει διοικητική εμπειρία τουλάχιστον 1 έτος σε θεση Διοικητή Νοσοκομείου. Δεν λεω για 3, 5 κλπ μη θεωρηθει οτι ευνοούνται οι υπαρχοντες Διοικησεις
Για να Διοικησεις Νοσοκομειο πρεπει να χεις περάσει απο Νοσοκομείο , αλλιώς θα σαι ερμαιο των υπαλληλων κλπ
Επομένως ειτε θα ζητειται μεταπτυχιακο σε διοικηση μοναδων υγείας ή διδακτορικό σε διοικηση και οικονομικα της υγείας είτε θα έχει καποιος χρόνια στη διοικηση νοσοκομειου…..
δεν ειναι προσληψη για υπαλληλους εδω…θελει ήδη εκπαιδευμενα στελεχη,,,,
καποιος έγραψε ήδη ότι πρεπει να εφρμοστουν τα κριτηρια του ειδικου επιστημονικου προσωπικου…..αυμφωνω
δηαλδη πτυχιο ΑΕΙ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΕΓΙΑΣ ΚΑΙ 4 ΕΤΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ σε θεση διοικητη νοσοκομειου
Η μαστερ στη διοικηση μοναδων υγείας και 2 ετη σε εμπειρια διοικητή νοσοκομειου
΄΄η διδακτορικό στη διοικηση και οικονομια της υγείας με 0 ετη
αυτο ισχυει για το ειδικο επιστημονικο προσωπικο
Προτείνω να αντικατασταθεί
η πολύ καλή γνώση της αγγλικής ή της γαλλικής ή της γερμανικής ή της ισπανικής ή της ιταλικής γλώσσας ή
με καλή γνώση δύο γλωσσών της αγγλικής ή της γαλλικής ή της γερμανικής ή της ισπανικής ή της ιταλικής γλώσσας
Συγχαρητήρια!!
Λίγο μόνο μειώστε την προϋπηρεσία! Σε 7 χρονια να δοθούν ευκαιρίες σε νέα παιδιά!
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΑ 67 ΕΤΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΣΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΩΣ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΑ 67 ΕΤΗ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΤΕΡΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΠΟΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΞΕΕΛΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΕΥΕΛΙΚΤΟΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ. ΕΠΙΣΗΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΡΙΣΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΓΑΓΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ, ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΝΤΙ ΑΥΤΩΝ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΑΤΟΜΑ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΦΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΛΟΓΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ 67 ΕΤΩΝ. ΤΕΛΟΣ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΚΦΥΛΙΣΤΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΡΓΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΟΥΝ ΕΓΚΑΙΡΩΣ, ΜΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ 67 ΕΤΩΝ, ΕΦΟΣΟΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΑΜΙΣΘΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ KAI ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΜΙΣΘΕΣ ΘΕΣΕΙΣ. ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ 67 ΕΤΩΝ, ΘΑ ΔΙΔΕΤΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΘΑ ΦΡΕΝΑΡΕI ΕΤΣΙ TO BRAIN DRAIN ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΑΝΕΡΓΙΑ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ,
Δρ. ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΡΡΑΣ, M.D., 3-M.Sc., Ph.D.
Με την διατύπωση που έχετε (είτε, είτε):
«…Για τη συμμετοχή στη διαδικασία του παρόντος απαιτείται α) είτε το πτυχίο ή ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών, β) είτε η εργασιακή εμπειρία της περ. (γ) για τουλάχιστον πέντε (5) έτη, να τελούν σε συνάφεια προς την προκηρυσσόμενη θέση…..»
θα μπορεί να επιλεγεί κάποιος με πτυχίο αλλά χωρίς εμπειρία!
Προτείνω να διαγραφούν τα «είτε» και οι υποψήφιοι να έχουν
ΚΑΙ πτυχίο ΚΑΙ εργασιακή εμπειρία σε συναφή τομέα.