Στο άρθρο 68 του π.δ. 26/2012 (Α’ 57) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην παρ. 3 προστίθεται περ. ιστ’, β) στην παρ. 6 προστίθεται περ. ζ’ και στο δεύτερο εδάφιο επικαιροποιείται η παραπομπή στις περ. β’ έως ζ’ και επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, γ) στην παρ. 10 οι λέξεις «καθώς και οι Ειρηνοδίκες και Πταισματοδίκες» αντικαθίστανται από τις λέξεις «οι Ειρηνοδίκες και Πταισματοδίκες, καθώς και οι δικαστικοί λειτουργοί του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων με βαθμό Στρατιωτικού Δικαστή Γ΄, Δ΄ και Παρέδρου» και το άρθρο 68 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 68
Διορισμός των αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής και των εφόρων τους
1. Οι έφοροι και οι αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής διορίζονται, με κλήρωση, σε δημόσια συνεδρίαση, από το Α΄ Τμήμα του Αρείου Πάγου.
2. Έφοροι των αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής διορίζονται, οι πάρεδροι του Συμβουλίου Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι εφέτες των πολιτικών, ποινικών και διοικητικών δικαστηρίων και οι αντιεισαγγελείς εφετών.
3. Αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής διορίζονται:
α) Οι Πρωτοδίκες και οι Αντεισαγγελείς Πρωτοδικών. Επίσης, διορίζονται, μόνο κατόπιν αίτησής τους, οι Πρόεδροι Πρωτοδικών και οι Εισαγγελείς Πρωτοδικών, εξαιρουμένων όσων ασκούν καθήκοντα διεύθυνσης των οικείων δικαστηρίων και εισαγγελιών, των αναπληρωτών τους για τη διαδικασία των εκλογών, καθώς και όσων εξ αυτών ασκούν άλλα καθήκοντα σχετικά με την εκλογική διαδικασία κατά την ημέρα της διενέργειας αυτής.
β) Οι πάρεδροι των πρωτοδικείων και των εισαγγελιών πρωτοδικών.
γ) Οι εισηγητές του Συμβουλίου Επικρατείας.
δ) Οι εισηγητές του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ε) Οι πρωτοδίκες και οι πάρεδροι των διοικητικών πρωτοδικείων.
στ) Οι σπουδαστές της Εθνικής Σχολής Δικαστών.
ζ) Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
η) Οι ειρηνοδίκες και οι πταισματοδίκες.
θ) Οι δικηγόροι.
ι) Οι συμβολαιογράφοι.
ια) Οι έμμισθοι και άμισθοι υποθηκοφύλακες.
ιβ) Οι υπάλληλοι με βαθμό A’, Β’ και Γ’, καθώς και οι υπάλληλοι με βαθμό Δ’ που είναι πτυχιούχοι νομικής της γραμματείας των δικαστηρίων, δηλαδή του Συμβουλίου Επικράτειας, όλων των πολιτικών, ποινικών και διοικητικών δικαστηρίων, των εισαγγελιών, της Γενικής Επιτροπείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, καθώς και των έμμισθων υποθηκοφυλακείων.
ιγ) Οι ασκούμενοι δικηγόροι.
ιδ΄)Οι Επιμελητές Ανηλίκων των Δικαστηρίων Ανηλίκων της χώρας, οι Επιμελητές Κοινωνικής Αρωγής και οι υπάλληλοι της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με βαθμό Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄.
ιε) Οι δικαστικοί υπάλληλοι με βαθμό A’, Β’ και Γ’, καθώς και οι υπάλληλοι με βαθμό Δ’ που είναι πτυχιούχοι νομικής του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας της Επικράτειας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
ιστ) Οι δικαστικοί λειτουργοί του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων με βαθμό Στρατιωτικού Δικαστή Δ΄ και Παρέδρου. Επίσης, διορίζονται, μόνο κατόπιν αίτησής τους, οι δικαστικοί λειτουργοί του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων με βαθμό Στρατιωτικού Δικαστή Γ΄.
4. Αν τα πρόσωπα της παρ. 3 δεν επαρκούν, το Α΄ Τμήμα του Αρείου Πάγου, αφού διαπιστώσει την ανεπάρκεια, διορίζει, προς συμπλήρωση του απαιτούμενου αριθμού, μόνιμους δημόσιους πολιτικούς υπαλλήλους ή μόνιμους υπαλλήλους της Περιφέρειας που είναι πτυχιούχοι Νομικής, καθώς και δικαστικούς επιμελητές που είναι πτυχιούχοι νομικής ή έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δέκα (10) έτη άσκησης των καθηκόντων τους, και μόνο αν ούτε αυτοί επαρκούν, διορίζει πτυχιούχους άλλων σχολών που κατέχουν θέση Προϊσταμένου τουλάχιστον Τμήματος.
5. Αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής δεν μπορεί να διορισθεί όποιος έχει υπερβεί το εξηκοστό έβδομο έτος της ηλικίας του.
6. Για την εφαρμογή των διατάξεων των προηγουμένων παραγράφων, οι παρακάτω αρχές αποστέλλουν στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου τα εξής στοιχεία:
α) Το Υπουργείο Εσωτερικών δέκα (10) το αργότερο ημέρες μετά την κατά το άρθρο 31 παράγραφος 3 έναρξη της προεκλογικής περιόδου, πίνακες των εκλογικών τμημάτων που συστάθηκαν σε όλη την Επικράτεια.
β) Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ονομαστικούς καταλόγους όλων των προσώπων που αναφέρονται στην παράγραφο 3 στοιχεία α΄ έως και γ΄, ε΄, στ΄, η΄, ι΄, ια΄, ιβ΄ και ιδ΄.
γ) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ονομαστικό κατάλογο των δικαστικών αντιπροσώπων του.
δ) Το Ελεγκτικό Συνέδριο, ονομαστικούς καταλόγους των παρέδρων και εισηγητών του, καθώς και των δικαστικών υπαλλήλων που αναφέρονται στην παρ. 3 στοιχείο ιε΄.
ε) Οι πρόεδροι των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας ονομαστικούς καταλόγους των δικηγόρων και των ασκούμενων δικηγόρων.
στ) Οι Περιφερειάρχες, δια του Υπουργείου Εσωτερικών, ονομαστικές καταστάσεις, όλων των μόνιμων δημοσίων πολιτικών υπαλλήλων της περιφέρειάς τους, που μπορούν σύμφωνα με την παράγραφο 4 να διοριστούν αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής. Για όσους υπηρετούν σε υπηρεσίες των υπουργείων, κεντρικές ή περιφερειακές, οι καταστάσεις συντάσσονται από την αρμόδια κεντρική υπηρεσία κάθε υπουργείου και αποστέλλονται στο Υπουργείο Εσωτερικών.
ζ) Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ονομαστικό κατάλογο των δικαστικών αντιπροσώπων της περ. ιστ) της παρ. 3.
Οι παραπάνω με στοιχεία β΄ έως και ζ΄ ονομαστικοί κατάλογοι αποστέλλονται το αργότερο δέκα (10) ημέρες μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 31.
7. Σε κάθε εκλογική περιφέρεια, διορίζονται από τα πρόσωπα που αναφέρονται στις παραγράφους 3 και 4 και αναπληρωτές των τακτικών αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής, ο αριθμός των οποίων δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό δέκα πέντε τοις εκατό τουσυνόλου των εκλογικών τμημάτων κάθε εκλογικής περιφέρειας. Οι αναπληρωτές, με παραγγελία του εφόρου της περιφέρειας, αναπληρώνουν τους απουσιάζοντες ή κωλυομένους για οποιοδήποτε λόγο τακτικούς αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής, ή τους βοηθούν στην εκτέλεση των καθηκόντων τους.
8. Στις συνεδριάσεις του Α΄ Τμήματος του Αρείου Πάγου, που γίνονται οι διορισμοί των αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής και των αναπληρωτών τους, παρίσταται εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, οριζόμενος, μαζί με τον αναπληρωτή του, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου αυτού. Η γνωστοποίηση του εκπροσώπου και αναπληρωτή του γίνεται προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου μέσα σε οκτώ (8) ημέρες από την ημέρα προκήρυξης των εκλογών. Η τυχόν απουσία για οποιοδήποτε λόγο του εκπροσώπου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών δεν ασκεί καμία επίδραση στην εγκυρότητα των συνεδριάσεων και των αποφάσεων του παραπάνω δικαστηρίου.
9. Αν εξαντληθεί ο αριθμός των διορισμένων αναπληρωτών σε κάποια εκλογική περιφέρεια και παραμείνουν εκλογικά τμήματα χωρίς αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής, ο οικείος έφορος μπορεί να διορίσει στα τμήματα αυτά αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής, από τα πρόσωπα που αναφέρονται στις παραγράφους 3 και 4, που υπηρετούν και βρίσκονται στην ίδια εκλογική περιφέρεια. Η πράξη του εφόρου για το διορισμό ανακοινώνεται αμέσως στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στον εισαγγελέα πρωτοδικών της εκλογικής περιφέρειας. Στην ίδια αυτή περίπτωση είναι δυνατή και η χρησιμοποίηση αντιπροσώπων ή αναπληρωτών από άλλες εκλογικές περιφέρειες, τους οποίους διαθέτει με εντολή του ο έφορος της εκλογικής περιφέρειας στην οποία διορίστηκαν, ύστερα από αίτηση του εφόρου της περιφέρειας στην οποία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Οι μεταβολές αυτές ανακοινώνονται αμέσως στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στους οικείους εισαγγελείς πρωτοδικών.
10. Οι εισηγητές του Συμβουλίου Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι Πρωτοδίκες, οι Αντιεισαγγελείς Πρωτοδικών, οι Πάρεδροι Πρωτοδικείων και Εισαγγελιών Πρωτοδικών, οι Πρωτοδίκες και οι Πάρεδροι των Διοικητικών Πρωτοδικείων, οι Ειρηνοδίκες και Πταισματοδίκες, καθώς και οι δικαστικοί λειτουργοί του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων με βαθμό Στρατιωτικού Δικαστή Γ΄, Δ΄ και Παρέδρου διορίζονται ως τακτικοί ή αναπληρωτές αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής στα μεγαλύτερα εκλογικά τμήματα της περιφέρειας που υπηρετούν και κατά προτίμηση στα πλησιέστερα της έδρας της περιφέρειας και της άμεσης εποπτείας των εφόρων.
11. Οι δικαστικοί λειτουργοί της παραγράφου 2 δεν μπορούν να διοριστούν στην εκλογική περιφέρεια, από την οποία κατάγονται.
12. Οι συμβολαιογράφοι, οι δικηγόροι και οι ασκούμενοι δικηγόροι μπορούν να διορισθούν ως τακτικοί ή αναπληρωτές αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής, τόσο στην εκλογική περιφέρεια από την οποία κατάγονται, όσο και στην εκλογική περιφέρεια στην οποία περιλαμβάνεται ολικά ή μερικά το πρωτοδικείο, στο οποίο είναι διορισμένοι και ασκούν τα καθήκοντά τους.
13. Οι έφοροι και οι τακτικοί ή αναπληρωτές αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής ειδοποιούνται για το διορισμό τους τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την ψηφοφορία, από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται στον τόπο τουδιορισμού τους δύο (2) ημέρες πριν από την ψηφοφορία. Μόλις φτάσουν ειδοποιούν για την άφιξή τους τον Εισαγγελέα της περιφέρειάς τους και τον οικείο Περιφερειάρχη.».
πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ανωτέρω ποσού.».
Συμφωνώ απόλυτα με το προηγηθέν σχόλιο της συναδέλφου κ. Κουδελή, το οποίο προσυπογράφω. Η ενδεχόμενη αντίληψη ότι οι στρατιωτικοί δικαστές δεν μπορούν να διοριστούν έφοροι της δικαστικής αρχής, επειδή δεν έχει ακόμα εκδοθεί ο εκτελεστικός νόμος, τον οποίο προβλέπει η αναθεωρηθείσα διάταξη του άρθρου 96 παρ. 5 Σ, και θα καθορίσει τη βαθμολογική αντιστοιχία μεταξύ αυτών και των λοιπών δικαστικών λειτουργών, παραγνωρίζει το δεδομένο ότι και με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο υφίσταται βαθμολογική αντιστοιχία μεταξύ στρατιωτικών δικαστών και λοιπών δικαστών, η οποία έχει αποτυπωθεί στο άρθρο 52 του Ν. 2304/95 «Κώδικας Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων», και χρησιμοποιήθηκε άλλωστε για τη διαμόρφωση της σχολιαζόμενης διάταξης και τον προσδιορισμό του βαθμού των στρατιωτικών δικαστών, οι οποίοι κατ’ αντιστοιχία με τους συναδέλφους τους της κοινής δικαιοσύνης θα μπορούν πλέον να διορίζονται ως δικαστικοί αντιπρόσωποι. Αν η υφιστάμενη αντιστοιχία μεταβληθεί με την έκδοση του εκτελεστικού νόμο του άρθρου 96 παρ. 5 Σ, εκτιμώ ότι η συγκεκριμένη μεταβολή μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί εν ευθέτω χρόνω/στο μέλλον, με νέα ρύθμιση. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη παράλειψη της δυνατότητας των στρατιωτικών δικαστών (Β΄) να διορίζονται και ως έφοροι της δικαστικής αρχής καθιστά την προτεινόμενη ρύθμιση εν τινί μέτρω ημιτελή και ανολοκλήρωτη. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οφείλονται ιδιαίτερες ευχαριστίες στην ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών , και ιδιαίτερα στον Αναπληρωτή Υπουργό, κ. Λβάνιο, για την αποδοχή της πρότασης να διορίζονται και οι στρατιωτικοί δικαστές ως εκπρόσωποι της δικαστικής αρχής σε εθνικές/αυτοδιοικητικές εκλογές και ευρωεκλογές, θεωρώ δε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση, έστω και με τις ατέλειες που αναλύθηκαν, συνιστά ένα πρόσθετο βήμα προς την κατεύθυνση της επιβαλλόμενης από το ίδιο το Σύνταγμα εξομοίωσής τους με τους λοιπούς δικαστές (το οποίο ελπίζω να μη μείνει μετέωρο).
Η τροποποίηση του εν λόγω άρθρου με την προσθήκη και των Δικαστικών Λειτουργών της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης ως δυνάμενων να διοριστούν αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής κατά την εκλογική διαδικασία αποτελεί την ικανοποίηση ενός δίκαιου αιτήματος της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών Στρατιωτικής Δικαιοσύνης, που εκκρεμούσε επί μακρόν και κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, θεωρώ επιβεβλημένες δύο παρατηρήσεις.
Η πρώτη έχει σχέση με τη σειρά τοποθέτησης των Δικαστικών Λειτουργών της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης (περίπτωση ιστ΄) στον κατάλογο των κατηγοριών-προσώπων που διορίζονται ως αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής κατά την παρ. 3 του άρθρου 68 του π.δ. 26/2021. Ήτοι, μόλις 16οι στη σειρά, γεγονός που τόσο σημειολογικά, όσο και πρακτικά δεν είναι ορθό. Σημειολογικά, διότι φέρονται δικαστικοί λειτουργοί, που σύμφωνα με το Αναθεωρημένο άρθρο 96 παρ. 5 του Συντάγματος (βλ. το από 25.11.2019 ψήφισμα της Θ΄ Αναθεωρητικής Βουλής, ΦΕΚ Α΄ 211/24.12.2019), «…περιβάλλονται με τις εγγυήσεις λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας των λοιπών τακτικών δικαστικών λειτουργών κατά το άρθρο 87 παράγραφος 1 του Συντάγματος και εξομοιώνονται ως προς όλα με τους τακτικούς δικαστές…», δηλ. είναι ισότιμοι ως προς όλα τα δικαιώματά τους με τους δικαστικούς λειτουργούς της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης, να ακολουθούν όχι μόνον άλλους συναδέλφους τους, αλλά και συμβολαιογράφους, υποθηκοφύλακες, ακόμη και δικαστικούς υπαλλήλους. Πρακτικά, η τοποθέτησή τους στη 16η σειρά θα επηρεάσει την πραγματική δυνατότητα διορισμού τους, βάσει της ποσόστωσης που ακολουθεί το Α΄ Τμήμα του ΑΠ κατά τις κληρώσεις.
Η δεύτερη παρατήρηση σχετίζεται με την παντελή απουσία των Στρ. Δικαστών Β΄ από το υπ’ όψιν νομοθέτημα. Ειδικότερα, αν και η υπάρχουσα βαθμολογική αντιστοιχία, που προβλέπεται στο άρθρο 52 παρ. 1 του ν. 2304/1995 (Κώδικας Δικαστικού Σώματος Ένοπλων Δυνάμεων), του Στρ. Δικαστή Β΄ με τον Εφέτη ή τον Αντεισαγγελέα Εφετών, θα έπρεπε να δίνει το δικαίωμα οι Στρ. Δικαστές Β΄ να μπορούν να διορίζονται ως Έφοροι των αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 68 παρ. 2 του π.δ. 26/2021, τέτοια πρόβλεψη λείπει. Αυτό οδηγεί σε άνιση και δυσμενή αντιμετώπιση των Στρατιωτικών Δικαστών του βαθμού αυτού έναντι των συναδέλφων τους της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης. Σημειώνεται ότι, κατά την προτεινόμενη από το Υπουργείο τροποποίηση, κατά τα λοιπά ακολουθείται η προαναφερόμενη βαθμολογική αντιστοιχία των Στρ. Δικαστών Γ΄ με τους Προέδρους Πρωτοδικών και τους Εισαγγελείς Πρωτοδικών, των Στρ. Δικαστών Δ΄ με τους Πρωτοδίκες και τους Αντεισαγγελείς Πρωτοδικών και, τέλος, των Παρέδρων του Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων με τους Παρέδρους της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης.
Συμπερασματικά, θεωρώ ότι η τροποποίηση θα έπρεπε να γίνει τόσο στην παρ. 2, όσο και στην παρ. 3 του άρθρου 68. Οπότε η μεν παρ. 2 θα πρέπει να έχει την εξής διατύπωση: « Έφοροι των αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής διορίζονται, οι πάρεδροι του Συμβουλίου Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι εφέτες των πολιτικών, ποινικών και διοικητικών δικαστηρίων, οι αντεισαγγελείς εφετών και οι Στρατιωτικοί Δικαστές Β΄». Η δε παρ. 3 θα πρέπει να έχει την εξής διατύπωση: « Αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής διορίζονται:
α) Οι Πρωτοδίκες, οι Αντεισαγγελείς Πρωτοδικών και οι Στρ. Δικαστές Δ΄. Επίσης, διορίζονται, μόνο κατόπιν αίτησής τους, οι Πρόεδροι Πρωτοδικών, οι Εισαγγελείς Πρωτοδικών, εξαιρουμένων όσων ασκούν καθήκοντα διεύθυνσης των οικείων δικαστηρίων και εισαγγελιών, των αναπληρωτών τους για τη διαδικασία των εκλογών, καθώς και όσων εξ αυτών ασκούν άλλα καθήκοντα σχετικά με την εκλογική διαδικασία κατά την ημέρα της διενέργειας αυτής. Τέλος, διορίζονται, μόνον κατόπιν αίτησής τους, οι Στρατιωτικοί Δικαστές Γ΄. β) Οι πάρεδροι των πρωτοδικείων και των εισαγγελιών πρωτοδικών καθώς και οι Πάρεδροι του Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων…..». Εννοείται ότι κατά την προτεινόμενη εδώ τροποποίηση δεν θα υπάρξει η προσθήκη της ιστ΄ περίπτωσης στην παρ. 3, ενώ η παρ. 6 περ. ζ΄ θα πρέπει να έχει την εξής διατύπωση: «Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ονομαστικό κατάλογο όλων των Στρατιωτικών Δικαστών, που αναφέρονται στις παρ. 2 και 3».
Μαριάνα Κουδελή, Στρ. Δικαστής Α΄, μέλος της Ενώσεως Δικαστικών Λειτουργών Στρατιωτικής Δικαιοσύνης.
Πρέπει να καταργηθεί η παράγραφος 10 του συγκεκριμένου άρθρου, διότι εισάγει μη συνταγματικώς ανεκτό περιορισμό, που καταλήγει σε άνιση μεταχείριση των δικαστικών λειτουργών σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες προσώπων που μπορούν να διοριστούν ως δικαστικοί αντιπρόσωποι στις εκλογές. Εφόσον οι εργασίες των δικαστηρίων της χώρας αναστέλλονται κατά τη διενέργεια των εκλογών, δεν υπάρχει υπηρεσιακή ανάγκη που να δικαιολογεί τη σχετική ρύθμιση, η οποία απαγορεύει το διορισμό των δικαστικών λειτουργών ως δικαστικών αντιπροσώπων εκτός της εκλογικής περιφέρειας της υπηρεσίας τους.
Η ρυθμιση ειναι απολυτως ευλογη, με δεδομενο οτι οι στρατιωτικοι δικαστες εχουν τη δικαστικη ιδιοτητα και ειναι πρωην δικηγοροι, ως εκ τούτου δεν συντρεχει καποιος λογος εξαιρεσης τους απο την εκλογικη διαδικασια, ιδιως δε μετα απο την τελευταια συνταγματικη αναθεωρηση.
Δεδομένου ότι με τον Ν.4512/2018 καταργήθηκε ο θεσμός των Υποθηκοφυλακείων στη χώρα μας και κατ’επέκταση και των Υποθηκοφυλάκων, είναι απαραίτητο να ενταχθούν οι τέως Υποθηκοφύλακες ως νομικοί στους διοριστέους δικαστικούς αντιπροσώπους. Το εν λόγω άρθρο 36 πρέπει να αντικατασταθεί με την εξής προσθήκη:ια) Οι Προιστάμενοι και οι Αναπληρωτές Προιστάμενοι των Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων με Πτυχίο Νομικής.
Καλησπερα σας
Προτεινω την τροποποιηση του άρθρου 68 του πδ 26/2012 ετσι ωστε να μπορούν να διοριζονται αντιπροσωποι της δικαστικής αρχης και τακτικοι δημοσιοι υπαλληλοι Υπουργείων και Ανεξαρτητων Αρχων κατηγοριας ΠΕ ΤΕ και ΔΕ με βαθμο Α,Β και Γ υπο την προϋπόθεση ότι έχουν ασκήσει τα καθηκοντα τους στο παρελθόν ως δικαστικοι αντιπρόσωποι σε προηγούμενες εκλογες και εχουν εμπειρία 999 και γνωση με το αντικείμενο αυτο με αποδειξη την προηγούμενη πραξη διορισμου τους απο το Α Τμήμα του Αρείου Πάγου. Εχω υποβαλλει αντίστοιχα υπομνηματα στην Διεύθυνση Εκλογων του Υπουργείου Εσωτερικών απο τον Απρίλιο του 2023 για την τροποποίηση του εν λόγω αρθρου για τον σκοπό αυτο διοτι το θεωρω πολυ δικαιο και σωστο να υλοποιηθεί.
Παρακαλώ να εξεταστεί η πρόταση και να με ενημερωσετε
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ ΚΥΡΙΆΚΟΣ
ΔΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ/Α
Καλησπερα σας
Προτεινω την τροποποιηση του άρθρου 68 του πδ 26/2012 ετσι ωστε να μπορούν να διοριζονται αντιπροσωποι της δικαστικής αρχης και τακτικοι δημοσιοι υπαλληλοι Υπουργείων και Ανεξαρτητων Αρχων κατηγοριας ΠΕ ΤΕ και ΔΕ με βαθμο Α,Β και Γ υπο την προϋπόθεση ότι έχουν ασκήσει τα καθηκοντα τους στο παρελθόν ως δικαστικοι αντιπρόσωποι σε προηγούμενες εκλογες και εχουν εμπεορια και γνωση με το αντικείμενο αυτο με αποδειξη την προηγούμενη πραξη διορισμου τους απο το Α Τμήμα του Αρείου Πάγου. Εχω υποβαλλει αντίστοιχα υπομνηματα στην Διεύθυνση Εκλογων του Υπουργείου Εσωτερικών απο τον Απρίλιο του 2023 για την τροποποίηση του εν λόγω αρθρου για τον σκοπό αυτο διοτι το θεωρω πολυ δικαιο και σωστο να υλοποιηθεί.
Παρακαλώ να εξεταστεί η πρόταση και να με ενημερωσετε
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ ΚΥΡΙΆΚΟΣ
ΔΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ/Α
Νεα προσθήκη στους δικαστικούς αντιπροσώπους με τη συμμετοχή και των δικαστών της στρατιωτικής δικαιοσύνης
Ενω δεν διορίζονται ολα τα πρόσωπα στις προηγούμενες θέσεις και ο ΑΠ έχει διαμορφώσει ποσοστό συμμετοχής ανα κατηγορία. Ετσι διορίζονται ολοι οι δικαστές και το 60 και κατι των δικηγόρων.
Ειναι δυνατόν μέσα σε κρίση να επιλέγονται λειτουργοί της δικαιοσύνης με σταθερές και διολου ευκαταφρόνητες αποδοχές και να υπάρχουν 42χ δικηγόροι απο τους οποιους τα 2/3 δεν καλύπτουν τις ασφαλιστικές εισφορές να προσθέτετε και αλλα πρόσωπα ; Και να παραμένουν στη θέση Θ οι δικηγόροι και να παρερμηνεύεται και η σειρά και να καταλαμβάνουν τις θέσεις των δικαστικών αντιπροσώπων και επομενες κατηγορίες με την ερμηνεία περι ποσόστωσης απο τον ΑΠ ;
Δεδομένου ότι τα έμμισθα και άμισθα Υποθηκοφυλακεία έχουν καταργηθεί και κατ’ επέκταση οι Υποθηκοφύλακες πλέον έχουν γίνει Προϊστάμενοι ή Αναπληρωτές Προϊστάμενοι Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων, το άρθρο θα πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής:
ια) οι Προϊστάμενοι και οι Αναπληρωτές Προϊστάμενοι Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων, κατέχοντες πτυχίο Νομικής.
Πολύ σωστή η σχετική ρύθμιση καταρχάς.
Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθεί και το εξής: Σύμφωνα με το προτεινόμενο άρθρο 68, παρ. 10 του Π.Δ. 26/2012: «Οι εισηγητές του Συμβουλίου Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι Πρωτοδίκες, οι Αντιεισαγγελείς Πρωτοδικών, οι Πάρεδροι Πρωτοδικείων και Εισαγγελιών Πρωτοδικών, οι Πρωτοδίκες και οι Πάρεδροι των Διοικητικών Πρωτοδικείων, οι Ειρηνοδίκες και Πταισματοδίκες, καθώς και οι δικαστικοί λειτουργοί του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων με βαθμό Στρατιωτικού Δικαστή Γ΄, Δ΄ και Παρέδρου διορίζονται ως τακτικοί ή αναπληρωτές αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής στα μεγαλύτερα εκλογικά τμήματα της περιφέρειας που υπηρετούν και κατά προτίμηση στα πλησιέστερα της έδρας της περιφέρειας και της άμεσης εποπτείας των εφόρων».
Δεδομένου όμως ότι για τις άλλες κατηγορίες προσώπων, που δύνανται να διοριστούν ως αντιπρόσωποι δικαστικής αρχής και που αναφέρονται αναλυτικά στην παρ. 3 του άρθρου 68 του Π.Δ. 26/2012, δεν προβλέπεται αντίστοιχος περιορισμός ως προς την περιφέρεια διορισμού τους, αλλά αντιθέτως τούτοι δύνανται να διοριστούν ως αντιπρόσωποι δικαστικής αρχής σε οποιαδήποτε εκλογική περιφέρεια επιλέξουν, θα πρέπει για λόγους ισότητας να καταργηθεί η παρ. 10 του άρθρου 68 του Π.Δ. 26/2012, η οποία θέτει περιορισμούς ως προς την περιφέρεια διορισμού των αναφερόμενων σε αυτή δικαστικών λειτουργών και να δύνανται και οι δικαστικοί λειτουργοί να διοριστούν ως αντιπρόσωποι δικαστικής αρχής σε οποιαδήποτε εκλογική περιφέρεια της χώρας επιλέξουν.
Το «Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» έχει μετονομασθεί σε «Υπουργείο Δικαιοσύνης» εδώ και πολλά χρόνια…
Επειδή με τον ν4512/2018 καταργήθηακαν τα έμμισθα και τα άμισθα Υποθηκοφυλακεία της χώρας και οι Άμισθοι και Έμμισθοι Υποθηκοφύλακες εντάχθηκαν στο ΝΠΔΔ Ελληνικό Κτηματολόγιο σε προσωποπαγείς θέσεις Προϊσταμένων ή Αναπληρωτών Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων ή Υποκαταστήματωνμ πρέπει να αναμορφωθεί και το εδάφιο ια προς το ορθό: ια) οι Προϊστάμενοι και οι Αναπληρωτές Προιστάμενοι Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων , κατέχοντες πτυχίο Νομικής
Επειδή δεν υφίστανται πια άμισθοι και έμμισθοι Υποθηκοφύλακες να αντικατασταθεί η παράγραφος ια ως εξης:
ια)Οι Προιστάμενοι και οι Αναπληρωτές Προιστάμενοι των Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων με Πτυχίο Νομικής.