Αντικείμενο του παρόντος είναι:
α) η τροποποίηση των άρθρων 2 περί κωλυμάτων εκλογιμότητας και ασυμβιβάστων, 3 περί κατάρτισης και ανακήρυξης συνδυασμών και 6 περί κατανομής των εδρών του ν. 4255/2014 (Α’ 11) σχετικά με την εκλογή μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου,
β) η εισαγωγή ρυθμίσεων για τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού δικαιώματος με επιστολική ψήφο για την εκλογή των ευρωβουλευτών της χώρας και τη διεξαγωγή εθνικού δημοψηφίσματος,
γ) η τροποποίηση των άρθρων 48 περί απαγόρευσης προεκλογικών δραστηριοτήτων, 58 περί διορισμού εφορευτικών επιτροπών, 63 περί του γραμματέα εφορευτικών επιτροπών και 68 περί διορισμού αντιπροσώπων δικαστικής αρχής του π.δ. 26/1012 (Α’ 57) για την εκλογή των βουλευτών,
δ) η εισαγωγή ρύθμισης για την εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων, και
ε) η εισαγωγή ρυθμίσεων για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην εκλογική διαδικασία, όπως η πρόβλεψη δεύτερου γραμματέα στις εφορευτικές επιτροπές στις οποίες προεδρεύει αντιπρόσωπος με αναπηρία, η δημιουργία μητρώου καταστημάτων ψηφοφορίας και εκλογικών τμημάτων προσβάσιμων σε άτομα με αναπηρία και η υποχρεωτική μετάδοση προεκλογικών μηνυμάτων στη νοηματική γλώσσα.
Αρχική «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»Άρθρο 2 – Αντικείμενο
Άρθρο 2 – Αντικείμενο
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΚΛΟΓΗ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΨΗΦΟΥ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4255/2014 Άρθρο 3 Εκλόγιμοι – Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 4255/2014
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 4 Πρόταση υποψηφίων – Κατάρτιση και ανακήρυξη συνδυασμών – Αντικατάσταση άρθρου 3 ν. 4255/2014
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Γενικό αποτέλεσμα ψηφοφορίας – Κατανομή εδρών – Αντικατάσταση άρθρου 6 ν. 4255/2014
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΨΗΦΟ Άρθρο 6 Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 4648/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι εκλογέων επιστολικής ψήφουΆρθρο 7 Ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι εκλογέων επιστολικής ψήφου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Ειδική εφαρμογή εγγραφής εκλογέων που επιθυμούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα με επιστολική ψήφο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Ενσωμάτωση αιτήσεων και λοιπών μεταβολών στον εκλογικό κατάλογοΆρθρο 9 Ενσωμάτωση αιτήσεων και λοιπών μεταβολών στον εκλογικό κατάλογο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Εκλογικά Τμήματα Διαλογής Ψηφοδελτίων Επιστολικής Ψήφου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αποστολή ειδικών φακέλων ψηφοφορίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιεχόμενο ειδικών φακέλων ψηφοφορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Διαδικασία ψηφοφορίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Παραλαβή φακέλου επιστροφής επιστολικής ψήφου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Επιτροπή Συλλογής Επιστολικής ΨήφουΆρθρο 15 – Επιτροπή Συλλογής Επιστολικής Ψήφου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Εφορευτική Επιτροπή Διαλογής Επιστολικής ΨήφουΆρθρο 16 – Εφορευτική Επιτροπή Διαλογής Επιστολικής Ψήφου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Αντιπρόσωποι κομμάτωνΆρθρο 17 – Αντιπρόσωποι κομμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Γενικός Έφορος παρακολούθησης διαδικασίας ψηφοφορίας με επιστολική ψήφοΆρθρο 18 – Γενικός Έφορος παρακολούθησης διαδικασίας ψηφοφορίας με επιστολική ψήφο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Αποζημιώσεις Εφορευτικών Επιτροπών Διαλογής Επιστολικής Ψήφου, Επιτροπής Ψηφοδελτίων Επιστολικής Ψήφου, του Γενικού Εφόρου και των Βοηθών Γενικού ΕφόρουΆρθρο 19 – Αποζημιώσεις Εφορευτικών Επιτροπών Διαλογής Επιστολικής Ψήφου, Επιτροπής Ψηφοδελτίων Επιστολικής Ψήφου, του Γενικού Εφόρου και των Βοηθών Γενικού Εφόρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Σφραγίδα Επιτροπών άρθρων 15, 16 και Γενικού ΕφόρουΆρθρο 20 – Σφραγίδα Επιτροπών άρθρων 15, 16 και Γενικού Εφόρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Αποπεράτωση συλλογής φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφουΆρθρο 21 – Αποπεράτωση συλλογής φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Αποσφράγιση φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφουΆρθρο 22 – Αποσφράγιση φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Άνοιγμα κάλπηςΆρθρο 23 – Άνοιγμα κάλπης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Άκυρα – Μη λαμβανόμενα υπόψη ψηφοδέλτιαΆρθρο 24 – Άκυρα – Μη λαμβανόμενα υπόψη ψηφοδέλτια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Διαλογή ψήφωνΆρθρο 25 – Διαλογή ψήφων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Υποβολή ενστάσεωνΆρθρο 26 – Υποβολή ενστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Συγκέντρωση Αποτελεσμάτων Επιστολικής ΨήφουΆρθρο 27 – Συγκέντρωση Αποτελεσμάτων Επιστολικής Ψήφου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διατάξεις για διενέργεια εθνικού δημοψηφίσματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Τελικές διατάξειςΆρθρο 29 – Τελικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ – Άρθρο 30 – Εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ – ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ – ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ– ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ – Άρθρο 31 – Υποστήριξη αντιπροσώπων δικαστικής αρχής με αναπηρία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μητρώο καταστημάτων ψηφοφορίας και εκλογικών τμημάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Διευκόλυνση ατόμων με αναπηρία στην παρακολούθηση του προεκλογικού διαλόγου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Θέματα δημόσιας τάξης – Απαγόρευση προεκλογικών δραστηριοτήτων – Τροποποίηση άρθρου 48 π.δ. 26/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Απαλλαγή φόρου, εισφοράς ή κράτησης υπέρ τρίτων αποζημίωσης μελών εφορευτικής επιτροπής – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 58 π.δ. 26/2012Άρθρο 35 – Απαλλαγή φόρου, εισφοράς ή κράτησης υπέρ τρίτων αποζημίωσης μελών εφορευτικής επιτροπής – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 58 π.δ. 26/2012
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Διορισμός δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων ως αντιπροσώπων δικαστικής αρχής και εφόρων – Τροποποίηση άρθρου 68 π.δ. 26/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 37 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 37 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β’ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – Άρθρο 38 – Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – ΑντικείμενοΆρθρο 39 – Αντικείμενο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Δομή γραπτού διαγωνισμού Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 9 ν. 4765/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Αναπλήρωση του Προέδρου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 2 και άρθρου 6 π.δ. 57/2007Άρθρο 41 – Αναπλήρωση του Προέδρου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 2 και άρθρου 6 π.δ. 57/2007
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Επίδομα Συμβούλων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 21 ν. 4940/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6Α και παρ. 6 άρθρου 6Β ν. 3852/2010Άρθρο 43 – Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6Α και παρ. 6 άρθρου 6Β ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – Έξοδα παράστασης Προέδρου Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας – Τροποποίηση άρθρου 18 π.δ. 74/2011 και άρθρου 37 π.δ. 75/2011Άρθρο 44 – Έξοδα παράστασης Προέδρου Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας – Τροποποίηση άρθρου 18 π.δ. 74/2011 και άρθρου 37 π.δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Απαλλαγή μισθωμάτων ενοικιαζόμενων αγρών ιδιοκτησίας δήμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης της εφαρμογής της νομοθεσίας για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 39 ν. 4830/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Μεταβατικές διατάξεις για τη λειτουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς – Τροποποίηση παρ. 7, 8 και 9 άρθρου 46 του ν. 4830/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 48 – Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 48 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Δεκεμβρίου 2023, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιανουαρίου 2024, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 96 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Αναφορικά με το ‘Αρθρο 2, απο την Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας προτείνεται η συμπερίληψη στην παράγραφο (ε), του εδαφίου που περιλαμβάνεται στις αγκύλες ([])
Άρθρο 2 – Αντικείμενο
Αντικείμενο του παρόντος είναι:
ε) η εισαγωγή ρυθμίσεων για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην εκλογική διαδικασία, όπως η πρόβλεψη δεύτερου γραμματέα στις εφορευτικές επιτροπές στις οποίες προεδρεύει αντιπρόσωπος με αναπηρία, η δημιουργία μητρώου καταστημάτων ψηφοφορίας και εκλογικών τμημάτων προσβάσιμων σε άτομα με αναπηρία και η υποχρεωτική μετάδοση προεκλογικών μηνυμάτων στη νοηματική γλώσσα [και με υποτιτλισμό].
Για την Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας
Ο Πρόεδρος
Καθηγητής Κωνσταντίνος Στεφανίδης
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) στο πλαίσιο της ανοιχτής δημόσιας διαβούλευσης για το Σχέδιο Νόμου υπό τον τίτλο «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών», με το παρόν σας αποστέλλει τις θέσεις και προτάσεις της.
Οφείλουμε αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες στις Τελικές Παρατηρήσεις και Συστάσεις της στην αρχική έκθεση της Ελλάδας, οι οποίες δημοσιοποιήθηκαν στις 24.09.2019, καταρχάς «[…] ανησυχεί για το ότι τα άτομα με νοητικές ή ψυχοκοινωνικές αναπηρίες που τελούν υπό δικαστική συμπαράσταση στερούνται του δικαιώματός τους να ψηφίζουν. Ανησυχεί, επίσης, και για την έλλειψη προσβασιμότητας στις εκλογικές διαδικασίες, τις εγκαταστάσεις και το εκλογικό υλικό» (παρ. 42) και προτείνει στη χώρα μας «[…]να αναμορφώσει το σχετικό εκλογικό πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών νόμων, κανονιστικών διατάξεων και υποστηρικτικών μηχανισμών, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να συμμετέχουν αποτελεσματικά και πλήρως στην πολιτική και δημόσια ζωή, και να εξασκούν το δικαίωμά τους να ψηφίζουν, διασφαλίζοντας, μεταξύ άλλων, την απρόσκοπτη φυσική προσβασιμότητα στην ψηφοφορία, το απόρρητο της ψήφου και τη διαθεσιμότητα εκλογικού υλικού και πληροφόρησης σε προσβάσιμες μορφές, σύμφωνα και με το γενικό σχόλιο Αρ. 2 (2014) για την προσβασιμότητα» (παρ.43).
Η θέση της Ε.Σ.Α.μεΑ. επί της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας εκφράστηκε από τον Πρόεδρό της κ. Γιάννη Βαρδακαστάνη κατά τη διάρκεια της Συνάντησης Διαλόγου με θέμα «Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία: Εθνική Στρατηγική 2024-2030» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Εθνικής Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία στις 4 Δεκεμβρίου 2023 στο Κέντρο Πολιτισμού-Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στην οποία συμμετείχε ο Πρωθυπουργός και σχεδόν το σύνολο των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, μεταξύ των οποίων και η Υπουργός Εσωτερικών. Ο Πρόεδρος της Ε.Σ.Α.μεΑ. ανέφερε ότι η θεσμοθέτησης της επιστολικής ψήφου συνιστά πρόοδο διότι δίνει τη δυνατότητα τόσο στους Έλληνες και Ελληνίδες με ή χωρίς αναπηρία ή χρόνια πάθηση που διαβιούν εκτός Ελλάδος όσο και στους Έλληνες και Ελληνίδες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις εντός της ελληνικής επικράτειας, που λόγω διαφόρων εμποδίων (π.χ. έλλειψη προσβασιμότητας στις κτιριακές εγκαταστάσεις, στις μεταφορές κ.λπ.) καθίσταται αδύνατον να μεταβούν στα εκλογικά τμήματα και τα καταστήματα ψηφοφορίας, να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Ωστόσο επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία:
Ι. δεν πρέπει να λειτουργήσει ως τροχοπέδη ως προς τον κύριο στόχο που πρέπει να είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων των εκλογικών τμημάτων και των καταστημάτων ψηφοφορίας σε ολόκληρη τη χώρα προκειμένου τα άτομα με αναπηρία να μπορούν να ασκήσουν επί ίσοις όροις, όπως κάθε άλλος πολίτης, το δικαίωμα στην ελεύθερη επιλογή.
ΙΙ. πρέπει οι εκλογείς με ολική ή μερική απώλεια όρασης να μπορούν να επιλέγουν εάν επιθυμούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα είτε με επιστολική ψήφο είτε διά ζώσης στα εκλογικά τμήματα και καταστήματα ψηφοφορίας, χρησιμοποιώντας ψηφοδέλτιο σε μορφή braille, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (π.χ. στην Ισπανία).
ΙΙΙ. πρέπει τα άτομα με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις να επιλέγουν εάν επιθυμούν να εισέλθουν στον χώρο εντός του διαχωριστικού ψηφοφορίας με τον συνοδό τους προκειμένου να τους παράσχει την υποστήριξη που επιθυμούν.
IV. πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στα άτομα με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις που διαβιούν σε δομές κλειστής περίθαλψης, δημόσιες ή ιδιωτικές, και δεν τελούν σε καθεστώς δικαστικής συμπαράστασης, να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα μέσω επιστολικής ψήφου, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη μυστικότητα και το αδιάβλητο αυτής.
V. πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στα άτομα με αναπηρία να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα ακόμη και εάν τελούν σε καθεστώς δικαστικής συμπαράστασης, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (π.χ. Γαλλία, Ισπανία).
Στη βάση λοιπόν των προαναφερθεισών παρατηρήσεων-συστάσεων και θέσεων, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει ανά άρθρο τα ακόλουθα:
A. Στο άρθρο 2 «Αντικείμενο», το σημείο ε) να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«ε) η εισαγωγή ρυθμίσεων για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην εκλογική διαδικασία, όπως η πρόβλεψη δεύτερου γραμματέα στις εφορευτικές επιτροπές στις οποίες προεδρεύει αντιπρόσωπος με αναπηρία, η δημιουργία μητρώου καταστημάτων ψηφοφορίας και εκλογικών τμημάτων προσβάσιμων σε άτομα με αναπηρία και η υποχρεωτική μετάδοση των προεκλογικών μηνυμάτων στη νοηματική γλώσσα, με υποτιτλισμό και ακουστική περιγραφή των εικόνων και των πλάνων του βίντεο».
Αιτιολόγηση: Αναφορικά με τις προτεινόμενες προσθήκες, βλ. προτάσεις μας/αιτιολόγηση επί του άρθρου 33.
Για την καλύτερη εκλογική διαδικασία πρέπει να προβλεφθούν τα εξής:
1-
ώρα έναρξης ψηφοφορίας 9 π.μ. και ώρα λήξης ψηφοφορίας 8 μ.μ. (με θερινή ώρα)
ή ώρα έναρξης ψηφοφορίας 8 π.μ. και ώρα λήξης ψηφοφορίας 7 μ.μ. (με χειμερινή ώρα)
2-
υποχρέωση των ΟΤΑ να επιμελούνται για σίτιση δικαστικού αντιπροσώπου-γραμματέα εφορευτικής επιτροπής-διερμηνέα (όπου υπάρχει) & μελών εφορευτικής επιτροπής
πρόβλεψη στη νομοθεσία χρονικό διάστημα διακοπής ψηφοφορίας για μεσημεριανό φαγητό
3-
ο διορισμός δικαστικών αντιπροσώπων να γίνεται από τους επιτόπιους εισαγγελείς πρωτοδικών (της έδρας του εφόρου) κάθε εκλογικής περιφέρειας και μόνο για τα κενά να προβλέπεται πλήρωση με διορισμό δικαστικών αντιπροσώπων από άλλη εκλογική περιφέρεια
4-
να προβλέπεται απεριόριστη χρήση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας για τους δικαστικούς αντιπρόσωπους για διάστημα από Πέμπτη προ εκλογών έως και Τετάρτη μετά τις εκλογές
να προβλέπεται διέλευση δωρεάν για δικαστικούς αντιπρόσωπους από διόδια αυτοκινητόδρομων-γεφυρών-υποθαλάσσιων σηράγγων για διάστημα από Πέμπτη προ εκλογών έως και Τετάρτη μετά τις εκλογές
Bravoo