- Το άρθρο 21 του ν. 2946/2001 (Α΄ 224), περί αποσπάσεων στο πλαίσιο συνυπηρέτησης, αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 21
- Πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, μόνιμοι ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που ανήκουν οργανικά στους φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α` της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α` 143), και είναι σύζυγοι ή συμβιούντες κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4356/2015 (Α`181) στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού, του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, των υπαλλήλων του κλάδου Πληρωμάτων Ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας, καθώς και θρησκευτικών λειτουργών της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος (ιερέων και διακόνων) που υπηρετούν ως διδάσκαλοι ή καθηγητές οποιασδήποτε βαθμίδας και με οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, σε υπηρεσία στην περιοχή, όπου υπηρετεί ο σύζυγος ή συμβιών.
- Η απόσπαση διενεργείται κατόπιν σχετικής αίτησης του υπαλλήλου και γνώμης του υπηρεσιακού συμβουλίου, του φορέα προέλευσης του υπαλλήλου, το οποίο εξετάζει κατά προτεραιότητα τις αιτήσεις αυτές και σε κάθε περίπτωση εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την περιέλευση της αίτησης στο συμβούλιο, και ολοκληρώνεται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων οργάνων. Αρνητική γνωμοδότηση δικαιολογείται μόνο για σοβαρό υπηρεσιακό λόγο, που διαπιστώνεται και αιτιολογείται επαρκώς από το υπηρεσιακό συμβούλιο.».
- Η παρ. 1 εφαρμόζεται και για τις εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος αιτήσεις συνυπηρέτησης.
Η συνυπηρέτηση δημοσίων υπαλλήλων δεν θα πρέπει να έχει περιορισμό ως προς την χρονική διάρκεια μιας και συμπεριλαμβάνεται στις ειδικές διατάξεις. Στις οικογένειες με ΑΝΗΛΙΚΑ ΤΕΚΝΑ που οι σύζυγοι έχουν μόνιμη κατοικία και εργασία σε ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟ ΠΕΡΙΟΧΗ θα πρέπει να μετατρέπεται σε ΜΕΤΑΤΑΞΗ για να μην χωρίζονται λόγω του περιορισμού των 2+2 ετών και να συνδέονται μόνο μια φορά το δίμηνο στην καλύτερη περίπτωση, εξαιτίας της μεγάλης απόστασης και των τεράστιων εξόδων.
Η λύση είναι τόσο απλή για την πολιτεία (μια απόφαση)και δεν επιβαρύνεται καθόλου οικονομικά μιας και από την μία θέση μετακινείται στην αντίστοιχη της περιοχής που υπηρετεί ο/η σύζυγος.
Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα συνυπηρέτησης για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, όχι μόνο των κατηγοριών που συμπεριλαμβάνονται ήδη στη νομοθεσία. Επίσης, η συνυπηρέτηση να γίνεται όχι μόνο με απόσπαση αλλά με οριστική λύση. Ο θεσμός της οικογένειας δεν σταματάει να υφίσταται μετά τα 4 χρόνια, ούτε μετά την ενηλικίωση των παιδιών.
Επίσης, τα ποσοστά αποδοχής των θέσεων του ΑΣΕΠ θα αυξηθούν, αφού τώρα μη δίνοντας το δικαίωμα για συνυπηρέτηση, πως μπορούν δύο νεοδιόριστοι δημόσιοι υπάλληλοι να αποδεχθούν και τις 2 θέσεις? Συγκεκριμένα, ένα ζευγάρι που διορίζεται με την 2Γ/2022 σε διαφορετικές πόλεις πως να μην αφήσουν τη μία θέση, εάν δεν υπάρξει δυνατότητα συνυπηρέτησης?
Σχετικά με την απόσπαση δημοσίου υπαλλήλου λόγω συνυπηρέτησης με ένστολο, είναι σημαντικό για τον θεσμό της οικογένειας και την ευημερία του Δημοσίου τομέα, να οριστεί συγκεκριμένο μέγιστο χρονικό διάστημα στο οποίο θα πρέπει να ολοκληρώνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες αφενός (1) της μετάβασης του αιτήματος του προς απόσπαση υπαλλήλου και ένταξής του στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο προς γνωμοδότηση και αφετέρου (2) της περαίωσης όλων των διαδικασιών σε συνέχεια της γνωμοδότησης του Συμβουλίου, για την ολοκλήρωση της μετάβασης του υπαλλήλου στη νέα του υπηρεσία. Δυστυχώς σήμερα παρά τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με ΑΔΑ ΡΩ2Λ46ΜΤΛ6-ΩΗΜ, παρατηρείται σκόπιμη κωλυσιεργία σε διάφορες υπηρεσίες του ΥΠΠΟ με αποτέλεσμα την άσκοπη επιβάρυνση του θεσμού της οικογένειας καθώς και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.
Η σύζυγος μου και εγώ είμαστε μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου με 19 χρόνια προϋπηρεσίας ο καθένας μας, και υπηρετούμε σε διαφορετικές Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, χωρίς να έχουμε κάποιο κώλυμα ή δέσμευση όσον αφορά την μετάταξη μας σε άλλη υπηρεσία.
Από το 2020 που αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε την οικογένεια μας, μας απασχόλησε σοβαρά το θέμα της συνυπηρέτησης. Σε προφορικά ερωτήματα προς το Υπουργείο Εσωτερικών, μας απαντούσαν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα μετάταξης για λόγους συνυπηρέτησης, εκτός και αν συμμετείχε ένας από εμάς στην κινητικότητα μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας σύμφωνα με το Ν.4440/16, και ότι υπάρχει επίσης η δυνατότητα απόσπασης για συνυπηρέτηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν.4440/16, διάρκειας δύο (2) ετών, με δυνατότητα ανανέωσης της απόσπασης για άλλα δύο (2) έτη. Στο εύλογο ερώτημα για το γίνεται μετά, μας απαντούσαν αόριστα ότι μέχρι τότε θα υπάρξει κάποια ρύθμιση που θα έδινε κάποια λύση στο συγκεκριμένο θέμα.
Πράγματι η σύζυγος μου έκανε χρήση των διατάξεων του άρθρου 11 του Ν.4440/16, και υπηρέτησε με απόσπαση για λόγους συνυπηρέτησης μαζί μου για δύο συν δύο χρόνια, σε δημόσια υπηρεσία που εδρεύει σε παραμεθόριο περιοχή, μέσα στο οποίο χρονικό διάστημα αποκτήσαμε και ένα παιδάκι, ενώ με τη λήξη της, καθότι δεν υπήρχε δυνατότητα μετάταξης ή ανανέωσης της απόσπασης της, αναγκάστηκε να επιστρέψει στο φορέα προέλευσης της, από όπου και πήρε άδεια άνευ αποδοχών, για να μπορέσουμε να παραμείνουμε μαζί ως οικογένεια.
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι και τα τέλη του 2022, με απόφαση του τότε Υπουργού Εσωτερικών κύριου Βορίδη οι υπάλληλοι των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν στην κινητικότητα, ενώ το 2023 δεν προκηρύχτηκε κάποιος κύκλος κινητικότητας λόγω εκλογών. Συμμετείχε στον Α΄ Κύκλο Κινητικότητας για το 2024, παρότι δεν υπήρχαν θέσεις που να αφορούν την ειδικότητα της στην περιοχή την οποία ζούμε, διεκδικώντας μια θέση σε γειτονικές πόλεις, μα το αίτημα της δεν έγινε δεκτό.
Στις 13/04/2023 με το άρθρο 40 του Ν.5043/2023 προστέθηκε στο Ν.4440/16 το άρθρο 11Α, με τις διατάξεις του οποίου επιτρέπεται η μετάταξη για συνυπηρέτηση αποκλειστικά μόνο σε δημοσίους υπαλλήλους που είναι τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι, και καλώς ψηφίστηκε.
Τώρα φέρνετε προ ψήφιση το παρόν άρθρο και καλώς το πράττετε.
Όμως η δική μου οικογένεια δεν χρήζει προστασίας από το Σύνταγμα ;
Το δικό μας το παιδί δεν έχει ανάγκη να έχει παρόντες και τους δύο γονείς στη ζωή του;
Το δικό μας το παιδί δεν έχει ανάγκη από μια ενωμένη οικογένεια και όχι μια οικογένεια του ενός ΣΑΒΒΑΤΟΚΎΡΙΑΚΟΥ το μήνα;
Και λέω οικογένεια του ενός Σαββατοκύριακου το μήνα, γιατί εάν η σύζυγος μου επιστρέψει στο φορέα προέλευσης της, παίρνοντας μαζί της και το παιδί μας, τότε και λόγω απόστασης και λόγω της οικονομικής μας κατάστασης, θα έχουμε τη δυνατότητα να βρισκόμαστε και να ζούμε ως οικογένεια, για ένα Σαββατοκύριακο του εκάστοτε μήνα.
Απευθύνομαι σε εσάς με την ελπίδα να αναλάβετε μια νομοθετική πρωτοβουλία, προκειμένου να δοθεί μια λύση στο αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η οικογένεια μας.
Η απόσπαση για λόγους συνυπηρέτησης οφείλει να συνεχίζεται για όλους και μετά τα 4 έτη, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, και να μην περιορίζεται στις τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες και στις οικογένειες ένστολων.
Ο περιορισμός των 4 ετών του άρθρου 11 του Ν. 4440/2016 έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα και μεγάλη αναστάτωση στις οικογένειες που έχουν κάνει χρήση και τώρα καλούνται να χωριστούν ξανά. Η απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης οφείλει να συνεχίζεται για όλους και μετά τα 4 έτη ,εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, και να μην περιορίζεται στις τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες
Δημόσιος υπάλληλος που θα διοριστεί με εντοπιότητα και είναι σύζυγος ένστολου,μπορεί να τραβήξει αυτός τον ένστολο σύζυγο; Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;
Όπως ορθά αναφέρθηκε σε προηγούμενα σχόλια, θα πρέπει η «απόσπαση» λόγω συνυπηρέτησης με ένστολο σύζυγο να μετατραπεί σε «μετάθεση», ώστε να δοθεί μία οριστική λύση για την προστασία του θεσμού της οικογένειας, διατηρώντας τα μέλη της ενωμένα σε μόνιμη βάση. Επιπρόσθετα, ο ορισμός συγκεκριμένου χρονικού περιθωρίου, τόσο για την εξέταση του αιτήματος της συνυπηρέτησης όσο και για το χρόνο μετάβασης του δημοσίου υπαλλήλου στον τόπο όπου υπηρετεί ο ένστολος σύζυγος, είναι απαραίτητος, καθώς πολλές υπηρεσίες σκοπίμως καθυστερούν τις διαδικασίες με συνέπειες οικονομικές και ψυχολογικές στα ενδιαφερόμενα μέλη και κυρίως στα παιδιά.
Η απόσπαση θα πρέπει να είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση όπως γίνεται και στους αιρετούς, καθώς η διάταξη αφορά στην προστασία του θεσμού της οικογένειας. Σημαντικό βήμα ότι προβλέπεται αποκλειστική προθεσμία ενός (1) μηνός από την περιέλευση της αίτησης στο συμβούλιο, δεν λύνει όμως σοβαρά θέματα όπως εσκεμμένες και αδικαιολόγητες κωλυσιεργίες από αιρετούς Δημάρχους, Περιφερειάρχες, οι οποίοι δεν αποστέλλουν έγκαιρα τα στοιχεία στα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια. Επιπρόσθετα η απόσπαση θα πρέπει να ολοκληρώνεται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών και όχι οργάνων (αν εννοείται όπως στον 4440/2016 συνυπογραφή από Δημάρχους, Περιφερειάρχες).
Οι στρατιωτικοί μεταθετόμαστε κάθε τρία χρόνια. Ενάμισι χρόνο τώρα περιμένουμε απάντηση σε αίτημα της συζύγου μου, που υπηρετεί σε ΟΤΑ. Θα έρθει η επόμενη μετάθεση και απάντηση δεν θα έχει βγεί.
Έχετε αναλογιστεί πως το ζήτημα της συνυπηρέτησης, για τους στρατιωτικούς αποτελεί καθοριστικό παράγοντα της ισορροπίας της οικογένειας και δεν πρέπει να εξαρτάται από το Χ ΑΙΡΕΤΟ?
Έχετε αναλογιστεί την οικονομική και ψυχολογική διατάραξη που έχουν υποστεί οι οικογένειες των ενστόλων?
Όσον αφορά στην απόσπαση δημόσιου υπαλλήλου λόγω συνυπηρέτησης με ένστολο, θεωρώ πως πρέπει να οριστεί συγκεκριμένο διάστημα όχι μόνο για την εξέταση του θέματος (όπως πολύ σωστά αναφέρεται στο νομοσχέδιο «εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την περιέλευση της αίτησης στο συμβούλιο»), αλλά επίσης για τη μετάβαση του υπαλλήλου στον τόπο συμφερόντων του. Υπάρχει εξαιρετικά μεγάλη και άσκοπη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση των διαδικασιών!
Θα πρέπει να υπάρξει και η πρόβλεψη για τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) όλων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) της χώρας.
Να προστεθεί οι σύζυγοι μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) όλων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) της χώρας, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στην περ. α της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), στην περιφέρεια που υπηρετεί ο σύζυγός ή ο συμβιών τους.
θα πρέπει να προστατεύεται ο θεσμός της οικογένειας. Ακόμα και με ένα παιδί, ΕΊΝΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. Σκεφτείτε κύριοι των υπουργείων πως να αντέξει μια οικογένεια όταν έχει ακριβύνει το κόστος ζωής, αν δεν υπάρχουν «παππούδες» ή άλλοι πόροι, τότε ο ένας εκ των δύο συζύγων αναγκάζεται να παραιτηθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στη φροντίδα και την ανατροφή των παιδιών, στη μεταφορά τους για τα σχολεία κτλ , όσο ο άλλος ταξιδεύει για την εργασία τού ή έχει μετακομίσει σε άλλο νομό.
Είμαι υπάλληλος σε Δήμο,σύζυγος ιερέα με δύο παιδιά και δεν δικαιούμαστε συνυπηρέτηση.
Ζούμε χωριστά 3 χρόνια τώρα και βλεπόμαστε στην καλύτερη των περιπτώσεων 2 φορές τον μήνα.
Μέχρι πότε θα είναι διαλυμένη η οικογένεια?
Γιατί δεν κάνετε και κάτι με τους συζύγους των ιερέων?
Οι Μητροπόλεις δεν δίνουν μετάθεση σε ιερέα, ειδικά αν κάποιος έχει 3 και 4 ενορίες.
Σχετικά με την απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης με ένστολο πολύ ορθά προτείνεται η άμεση (τουλάχιστον εντός 1 μηνός) εξέταση του θέματός του από τη στιγμή της ένταξής του στο συμβούλιο, δεδομένου ότι υπάρχουν υπηρεσίες (όπως πχ στο ΥΠ.ΠΟ.) που τα υπηρεσιακά συμβούλια συνεδριάζουν περίπου 1 φορά το έτος και η αναμονή είναι πάρα πολύ μεγάλη με όσες συνέπειες ψυχολογικές, οικονομικές, κλπ για την οικογένεια. Επιπρόσθετα, θα έπρεπε να συγκεκριμενοποιηθεί το χρονικό όριο μετάβασης του αποσπασμένου υπαλλήλου στη νέα του υπηρεσία (πχ εντός 15 ημερών από την ημερομηνία εξέτασης του αιτήματός του), ώστε να μην υπάρχουν κωλυσιεργίες στη διαδικασία της μετάβασης, πολλές φορές εκ προθέσεως.
Επιπρόσθετα, θεωρώ πως πρέπει να συζητηθεί η «μετάθεση» και όχι απλά η «απόσπαση» του δημοσίου υπαλλήλου στην περιοχή που υπηρετεί ο ένστολος σύζυγος, καθώς η απόσπαση ενέχει τον κίνδυνο επιστροφής του υπαλλήλου στην υπηρεσία που διορίστηκε μετά τη συνταξιοδότηση του συζύγου. Πώς λοιπόν διασφαλίζεται η προστασία του θεσμού της οικογένειας όταν, μετά από χρόνια υπηρεσίας σε κοινό τόπο όπου εδράζεται η οικογένεια, ζητείται από τον υπάλληλο να την αποχωριστεί για να επιστρέψει στην υπηρεσία που πρωτοδιορίστηκε;
Το Νομοσχέδιο θα εξυπηρατήσει τη Δημόσια Διοίκηση. Πρέπει να προστεθεί διάταξη, όπως προαναφέρθηκε από πολλούς, για την συνυπηρέτηση των συζύγων Δημοσίων Υπαλλήλων. Με τις σημερινές διατάξεις ευνοούνται, ορθώς, οι τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες. Πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για τις δίτεκνες και μονότεκνες οικογένειες. Τα 2+2 χρόνια συνυπηρέτησης πρέπει να μετατραπούν σε απευθείας μετάταξη, έτσι ώστε οι 2 γονείς να υπηρετούν στην ίδια πόλη και να προσταευτεί έτσι ο θεσμός της οικογένειας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αναφορικά με τη συνυπηρέτηση τριτέκνων, το 2023 βγήκε εγκύκλιος περί συνυπηρετησης τριτεκνων σχετικά με αποσπάσεις και μετατάξεις υπαλλήλων ΟΤΑ και γενικης κυβέρνησης (Ν. 5027/2023 αρθρο 34).
Δικαίωμα σε αποσπάσεις και μετατάξεις με βάση την εν λόγω εγκύκλιο θα έπρεπε να έχουν όλοι οι τριτεκνοι όχι μόνο οι συνυπηρτουντες τριτεκνοι δημοσιοι υπαλληλοι ΟΤΑ.
Να μπορούμε δηλαδή να δουλέψουμε στην πόλη μας ανεξάρτητα αν ο/η σύζυγος μας εργάζεται στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, άλλωστε όλοι οι τριτεκνοι τις ίδιες δυσκολίες αντιμετωπίζουμε.
Το νομοθετικό πλαίσιο και για τριτεκνους υπαλλήλους ΟΤΑ να εφαρμοστεί και χωρίς συνηπηρετηση (δηλαδή για το σύνολο των τριτεκνων δημοσιων υπαλληλων) για απόσπαση και στη συνέχεια μετάταξη στον τόπο συμφερόντων τους.
Γνωρίζετε καλά ότι στο πλαίσιο της συνοχής και προστασίας της οικογένειας όλοι οι τριτεκνοι του κλάδου θα πρέπει να έχουν την ίδια μεταχείριση καθώς το υπουργείο δείχνει σημάδια ευνοϊκότερης μεταχείρισης της τριτεκνης οικογένειας ευελπιστώντας στην εξίσωση της με την πολύτεκνη οικογένεια λόγω του μεγάλου δημογραφικού προβλήματος της χώρας μας.
Γονείς με τρια μικρά παιδιά αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε σε πόλεις μακριά απο τον τόπο κατοικίας μας και την οικογένεια μας ενώ στην πόλη κατοικίας μας υπάρχουν κενές θέσεις. Δυστυχώς τέτοιες καταστάσεις θα μας οδηγήσουν στο τέλος σε παραίτηση και σε υποστελέχωση των υπηρεσιών καθώς στην περίπτωση της απόσπασης/ μετάταξης η θέση στην πόλη μας θα καλυφθεί ενω στην περίπτωση της παραίτησης και οι 2 υπηρεσίες δεν θα έχουν υπάλληλο.
Ελπίζουμε οι τριτεκνοι να εισακουστούμε σε αυτό το νομοσχέδιο.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Στο αρθρο 77 του Ν.4812/2021 (ΦΕΚ Α»110)
στην παρ 5 προστιθεται μετα την παρ 5Α,5Β,5Γ
και η παρ 5Δ με το εξης περιεχομενο
Αιτηση μεταθεσης λογω συνηπηρετησης μεταξυ συζηγων /συμβιουντων
υπαλληλων ΕΚΑΒ ειναι υποχρεωτικη .
Συγχαρητήρια για το νομοσχέδιο. Κινείται σε σωστό δρόμο. Ωστόσο θα ήθελα να αναφερθώ σχετικά με το άρθρο 11Α του νόμου 4440/16 που αφορά την συνηπηρέτηση – μετατάξεις αποκλειστικά τριτεκνων και πολύτεκνων.
Είμαι δημόσιος υπάλληλος με τρία τέκνα και διασχίζω 3 νόμους κάθε μέρα με το τρένο για να πάω στην υπηρεσία που εργάζομαι, ομως επειδή η σύζυγος μου είναι μακροχρόνια άνεργη δεν λαμβάνω κάποιο ευεργέτημα , όσον αφορά μετάταξη κοντά στο σπίτι μου.
Επιπρόσθετα έχω λάβει και αρνητική εισήγηση απο το υπηρεσιακό συμβούλιο του φορέα σχετικά με την κινητικότητα σε θέση κοντά στην οικογένειά μου.
Ταυτόχρονα να σας πω πως ούτε καν κάποια συμβολική έκπτωση δεν έχω με το τρένο , διότι δεν υπάρχει τέτοια πολιτική.
Θα σας παρακαλούσα να δείτε λίγο σοβαρά αυτά τα θέματα που αφορούν την ένωση της οικογένειας και τον εναρμονισμό της με την εργασία.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Θα πρέπει κάτι να γίνει και για τους ιερείς.γιατι μόνο όσοι είναι ιερείς και δάσκαλοι.ολοι οι άλλοι που έχουν ενορίες ξέρουν πόσο δύσκολο είναι να μετακινηθούν.εξαλλου το να πάρεις απολυτήριο από την Μητρόπολη δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα.οποτε καταλήγουμε η οικογένεια να χωρίζεται για πάρα πολύ καιρό….
Στα πλαίσια της στήριξης της οικογένειας και της αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας, πρέπει να νομοθετηθεί η άμεση συνυπηρέτηση σε συζύγους δημόσιους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως φορέα διορισμού και χωρίς χρονικό περιορισμό.
4κ/2020 συνηπηρετηση άμεσα με τον ενστολο..ανεπίτρεπτο ο κόφτης των 10 ετών.. δεν ευσταθεί η δικαιολογία ότι θα ερημώνουν το πρόγραμμα την στιγμή που νοσοκομεία και παντού επιτρεπεται η αποσπαση με ενστολο.καποιοσ θα φύγει κάποιος θα πάει πάλι με τη περίπτωση του ενστολου και θα καλύψει τη θέση. Αλλξτε τη ρύθμιση όλες αυτές τισ οικογένειες θα τισ βρείτε μπροστά σας στις επόμενες εκλογές και θα εκφράσουν την δισαρεσκεια τουσ με την ψήφο τουσ
Στον τροποποιημένο Ν. 44402016 (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση) όπου και προστέθηκε το άρθρο 11Α, προβλέπεται η διενέργεια μετάταξης για λόγους συνυπηρέτησης, το οποίο αναμφισβήτητα είναι μια θετικότατη εξέλιξη, αλλά αποκλειστικά και μόνο για τρίτεκνους και πολύτεκνους υπαλλήλους!
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της συγκεκριμένης τροπολογίας «η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη για την εναρμόνιση της οικογενειακής με την επαγγελματική ζωή και με σκοπό την συνένωση της οικογένειας, δεδομένου ότι μέχρι στιγμής από την εφαρμογή των διατάξεων της συνυπηρέτησης προκύπτει σε μεγάλο βαθμό ότι οι αιτούντες αποσπώνται για συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα, ο οποίος έχει μόνιμη εργασία στην περιοχή, όπου αιτείται απόσπαση ο έτερος σύζυγος ή συμβιών. Δεδομένου ωστόσο ότι η απόσπαση είναι προσωρινή υπηρεσιακή μεταβολή και εν προκειμένω δεν εξυπηρετεί το σκοπό για τον οποίο πραγματοποιείται, με την προτεινόμενη ρύθμιση διασφαλίζεται τόσο η συνένωση της οικογένειας όσο και η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος στο πλαίσιο της υποχρέωσης της Πολιτείας για την προστασία του θεσμού της οικογένειας.» Πως θα εναρμονιστεί η οικογενειακή με την επαγγελματική ζωή μας, όταν ο ένας με τον άλλον σύζυγο είναι χιλιόμετρα μακριά λόγω των εργασιών τους;
Θεωρώ ότι η ανωτέρω νομοθετική ρύθμιση περί συνυπηρέτησης, θα έπρεπε να συμπεριλάβει το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων, και να μην αποτελεί διάκριση με βάση την οικογενειακή τους κατάσταση.
Άλλωστε, σύμφωνα και με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, δεν προκύπτει ότι μία οικογένεια με δύο ανήλικα τέκνα (όπως η δική μου), χρήζει μικρότερης προστασίας, από ότι μια οικογένεια δημοσίων υπαλλήλων με τρία τέκνα.
Οικογένειες είναι και αυτές που έχουν 2,1 ή και κανένα παιδί. Ευελπιστώ σε μία οριστική λύση του θέματος. Ευχαριστώ.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι με ανήλικα τέκνα θα πρέπει να μπορούν να αποσπώνται όπου υπηρετεί ο/η σύζυγος, χωρίς να υπάρχει ο περιορισμός των τεσσάρων χρόνων.
Πρέπει η πολιτεία να βοηθήσει τις οικογένειες με ανήλικα τέκνα για η συνυπηρέτηση 2+2 χρόνια είναι ημίμετρο .Η οικογένεια πρέπει και χρειάζεται βοήθεια και μετά τα 4 χρόνια ειδικά όταν υπάρχουν ανήλικα παιδιά.