Άρθρο 35 Διαδικασία καταβολής της ανταμοιβής ανά δικαιούχο υπάλληλο  

 

  1. Η επιλογή των δικαιούχων υπαλλήλων διενεργείται από τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης, της οποίας οι οργανικές μονάδες εμπλέκονται στην πλήρη επίτευξη του επιλεγέντος προς ανταμοιβή στόχου, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους αυτών. Αν δεν υφίσταται οργανική μονάδα επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, η επιλογή διενεργείται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης, της οποίας οι οργανικές μονάδες εμπλέκονται στην υλοποίηση του επιλεγέντος προς ανταμοιβή στόχου, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους αυτών. Αν δεν υφίσταται οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης, η επιλογή διενεργείται από τον προϊστάμενο της υποκείμενης οργανικής μονάδας, η οποία εμπλέκεται στην πλήρη επίτευξη του επιλεγέντος προς ανταμοιβή στόχου και, ελλείψει αυτού, από το όργανο διοίκησης του φορέα. Η επιλογή των δικαιούχων προϊσταμένων οργανικών μονάδων οιουδήποτε επιπέδου, πραγματοποιείται από τους άμεσα προϊσταμένους αυτών.

 

  1. Με απόφασή του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου της παρ. 1 ορίζονται:

α) οι δικαιούχοι, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τη φύση των καθηκόντων τους, τη συμβολή τους στην πλήρη επίτευξη των επιλεγέντων προς ανταμοιβή στόχων που καθορίζονται στην Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου της παρ. 5 του άρθρου 34, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της οργανικής μονάδας, και

β) το ύψος της ανταμοιβής ανά δικαιούχο, στο πλαίσιο του ανώτατου και κατώτατου ορίου ανταμοιβής ανά δικαιούχο όπως προσδιορίζονται στην παρ. 6 και στη σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου της παρ. 5 του άρθρου 34, αντίστοιχα.

  1. Το σαράντα τοις εκατό (40%) του τελικού ποσού ανταμοιβής όπως προκύπτει, κατά περίπτωση, κατανέμεται υποχρεωτικώς ισομερώς μεταξύ των δικαιούχων του παρόντος, ενώ το υπόλοιπο εξήντα τοις εκατό (60%) κατανέμεται σε συνάρτηση με την προσφορά εκάστου δικαιούχου στη λειτουργία και το έργο της υπηρεσίας, σε σχέση με την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων που έχουν τεθεί, ώστε να εξυπηρετείται η λειτουργία του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής και να μεγιστοποιείται η απόδοση των υπαλλήλων.
  2. Η διάθεση του ποσού που αντιστοιχεί στον φορέα κατόπιν ολοκλήρωσης της κατά τα ανωτέρω διαδικασίας πραγματοποιείται κατόπιν αιτήματος των αρμόδιων οικονομικών υπηρεσιών προς τη Διεύθυνση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για μεταφορά των σχετικών πιστώσεων, συνοδευόμενου από τα απαραίτητα στοιχεία για τον υπολογισμό των πιστώσεων, που αντιστοιχούν στον φορέα τους.
  3. Το ανώτατο ύψος της ανταμοιβής δικαιούχου υπολογίζεται επί του βασικού μισθού, δεν συμψηφίζεται με την προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) και την αντίστοιχη του άρθρου 155 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74), δεν μπορεί να υπερβαίνει, ανά έτος, το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του ετήσιου βασικού μισθού κάθε υπαλλήλου και υπόκειται στις ασφαλιστικές εισφορές και λοιπές κρατήσεις των πρόσθετων αποδοχών.
  4. Έως το τέλος Απριλίου του έτους που έπεται του έτους αναφοράς, εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού ή οργάνου διοίκησης, στην οποία περιλαμβάνονται τα στοιχεία της παρ. 2 για το σύνολο του φορέα. Πριν από την έκδοση της εν λόγω πράξης, η Διεύθυνση Διοικητικού – Προσωπικού του φορέα ενημερώνει τη Διεύθυνση Οικονομικού για την ύπαρξη τυχόν εκκρεμούσας ποινικής ή πειθαρχικής δίωξης δικαιούχου ανταμοιβής υπαλλήλου, προκειμένου να ανασταλεί η καταβολή της για αυτόν. Μετά την τυχόν τελεσίδικη αθώωση και απαλλαγή του υπαλλήλου, εκδίδεται διακριτή διαπιστωτική πράξη για την καταβολή της ανασταλείσας ανταμοιβής του, η οποία είναι επιπλέον της συνολικής δαπάνης των σαράντα (40) εκατομμυρίων και ανεξάρτητη από τον κύκλο ανταμοιβής στον οποίο τελικώς καταβάλλεται.
  5. Το ποσό της ανταμοιβής δικαιούχου υπαλλήλου καταβάλλεται ως εφάπαξ ποσό ετησίως. Η εκκαθάριση και πληρωμή της ανταμοιβής για κάθε οργανική μονάδα του φορέα διενεργείται από τις οικείες οικονομικές υπηρεσίες στις οποίες υπάγεται η εν λόγω μονάδα εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 6.
  6. Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας δύναται να προβαίνει δειγματοληπτικά, σε επίπεδο φορέα, σε έλεγχο της τήρησης των προβλεπόμενων στο άρθρο 34 καθώς και στο παρόν άρθρο αναφορικά με την ύπαρξη σχετικού υλικού τεκμηρίωσης και την πλήρωση των προϋποθέσεων και των κριτηρίων του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής.

 

  • Στην παρ. 6 του εν λόγω άρθρου, σε συνέχεια της πρότασής μας περί διαγραφής του σημείου γ της παρ. 2 του άρθρου 33, για τους στο εν λόγω άρθρο αναφερόμενους λόγους, προτείνεται αντίστοιχα η διαγραφή των δύο τελευταίων εδαφίων της παραγράφου («Πριν από την έκδοση της εν λόγω πράξης …στον οποίο τελικώς καταβάλλεται»).

  • 11 Σεπτεμβρίου 2024, 20:53 | Δημόσια Υπάλληλος

    Ο νομοθέτης έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στη δίκαιη κρίση των ανώτερων των υπαλλήλων που βγάζουν όλη τη δουλειά. Να σας ενημερώσω ότι δεν υπάρχει αξιοκρατία, κύριοι. Δεν ελέγχεται από κανέναν ούτε πόσα και ποια αντικείμενα διεκπεραιώνει ο κάθε υπάλληλος ούτε η γενικότερη συμπεριφορά του έναντι των πολιτών. Δημόσιο χρήμα δίδεται αδίκως σε άτομα που αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα θα τους έδιωχναν από την πρώτη μέρα.

  • 6 Σεπτεμβρίου 2024, 12:31 | KONSTANTINOS NGULIAS

    ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΜΠΟΝΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΚΡΙΣΕΙΣ (ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΕΠ) ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ ΛΟΓΩ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ, ΦΙΛΙΑΣ, ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΚΛΠ ΚΛΠ. ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΦΘΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΙΚΑΝΟΤΕΡΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΤΑ 90% ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ.
    ΑΛΛΙΩΣ ΤΑ ΜΠΟΝΟΥΣ ΘΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΤΗΣ ΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 5 Σεπτεμβρίου 2024, 13:44 | Ελένη

    Να συμπεριληφθούν και οι ΙΔΟΧ στη στοχοθεσία καθώς αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του Δημόσιου Τομέα και στην ουσία αυτοί κρατάνε το Δημόσιο όρθιο ειδικά στον κλάδο της Υγείας.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2024, 09:34 | Maria Kapetaniou

    Οι εκλεκτοί της Διοίκησης θα αποφασίζουν ποιοι θα φάνε από την πίτα και πόσο. Το 60% του ποσού όσο λιγότεροι το πάρουνε τόσα περισσότερα θα λάβουνε και θα αγγίξουνε το 15% του ορίου των αποδοχών. Αναπληρωτές προϊστάμενοι (δηλαδή ήδη οι εκλεκτοί φίλοι που δεν έχουν αξιοκρατική κρίση και κατέχουνε θέσεις ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ) θα αποφασίσουν ΠΟΙΟΙ υπάλληλοι θα ανταμειφθούν. όταν αυτός που αποφασίζει κατέχει τη θέση με ΜΗ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ όλη η διαδικασία είναι ΛΑΘΟΣ και θα φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Οι στόχοι του κάθε υπαλλήλου ας είναι ξεκάθαροι από την αρχή του έτους και στο τέλος να μπορεί να αποτυπωθεί αξιοκρατικά εάν συνέβαλε ή όχι στην επίτευξη του στόχου. Διαφορετικά μοιράζεται χρήματα σε παρέες που ουδεμία σχέση έχουνε με αξιολόγηση και αξιοκρατία και κίνητρα. Το 70% του ποσου οριζόντια να μοιραστεί το ιδιο σε ολουσ και το 30% με τον ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ τρόπο που θέλετε να περάσετε.