- Οι εγκριθείσες θέσεις του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) των ετών 2024 και 2025 πληρούνται κατόπιν έκδοσης νέας προκήρυξης από επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022, σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και το κριτήριο της εντοπιότητας, όπου προβλέπεται. Για όσες θέσεις δεν δύναται να καλυφθούν από τη διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται, σύμφωνα με τα ανωτέρω, νέα γραπτή εξέταση για συγκεκριμένους κλάδους και ειδικότητες.
- Σε κάθε περίπτωση οι πίνακες επιτυχόντων της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022 παύουν να ισχύουν από την έκδοση της βαθμολογίας επόμενης γραπτής διαδικασίας για τις κατηγορίες Π.Ε. και Τ.Ε..
- Ειδικά για τις προκηρύξεις 2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023 του Α.Σ.Ε.Π. για την πλήρωση θέσεων των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. αντίστοιχα (β΄ στάδιο) του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022, οι κενές θέσεις που προκύπτουν μετά από δύο αιτήματα αντικατάστασης – αναπλήρωσης του φορέα, επαναπροκηρύσσονται.
Συμφωνώ
Το να λένε κάποιοι ότι είναι άξιοι δεν σημαίνει τίποτα αν δεν μπορούν να το αποδείξουν κιόλας!
Να εφαρμοστει αμεσα το αρθρο 17
Γενικά αυτά που διαβάζουμε τις τελευταίες ημέρες στην τρέχουσα διαβούλευση είναι εξόχως σοκαριστικά. Αρκετοί υποψήφιοι και μη να υποστηρίζουν ένθερμα τον ολοφάνερα αντισυνταγματικό & αναξιοκρατικό νόμο με απώτερο στόχο να ωφεληθούν προσωπικά και να υφαρπάξουν θέσεις που δεν τις δικαιούνται. Συγνώμη αλλά η λογική αυτή είναι του τύπου «πάτα τον άλλον για να πάρεις εσύ την μεταλαβιά»!!! Επίσης θεωρώ ότι ΥΠΕΣ & ΑΣΕΠ ότι επιχειρούν μεταφορά επαγγελματικής ευθύνης στις πλάτες των υποψήφιων. Άραγε η λύση στην εξουθενωτική καθυστέρηση που προκάλεσαν οι ίδιοι στους υποψήφιους λύνεται με τον συγκεκριμένο νόμο ή με τα παρακάτω:
1) Δημιουργία από το ΑΣΕΠ από την αρχή μιας σύγχρονης, υψηλής ασφάλειας και διαθεσιμότητας πλατφόρμας αιτήσεων που θα τρέχει σε υποδομή υπολογιστικού νέφους και η οποία θα κλιμακώνει ομαλά σε κάθε αύξηση του φόρτου εργασίας,
2) όλες οι θέσεις των προγραμματισμών 2022, 2023, 2024 & 2025 στο τραπέζι διαθέσιμες προς επιλογή από το σύνολο των υποψηφίων,
3) Δεν έχει καμμία δουλειά το ΑΣΕΠ να υποδυκνείει και να περιορίζειτο πλήθος των θέσεων που θα επιλέξει,
4) Στην εποχή της πληροφορικής επανάστασης γιατί χρειάζονται 6, 7 μήνες για να σταθεροποιηθούν οι διαθέσιμες θέσεις του προγραμματισμού του κάθε έτους. Δεν αρκεί η αποστολή ενός ομαδικού e-mail σε όλους τους φορείς με την ένδειξη του εξαιρετικά κατεπείγοντος, ώστε σε 15 ημέρες να έχει το ΑΣΕΠ την τελική λίστα?,
5) Γιατί αφού το ΑΣΕΠ έχει προβλήματα στελέχωσης δεν έχει ζητήσει τόσο καιρό την ενίσχυση του με προσωπικό υψηλής πληροφορικής κατάρτισης το οποίο εγγυημένα να μπορεί να εκδώσει αποτελέσματα σε πολύ σύντομους χρόνους.
6) Γιατί το ΥΠΕΣ δεν έχει λάβει εγκαίρως ανάδραση για τα προβλήματα των καθυστερήσεων ως ΣτΕ να συντμίσει / απλοποιήσει τις χρονοβόρες διαδικασίες;
Πραγματικά οι υποψήφιοι ζούμε τα τελευταία 2 χρόνια ένα ακατανόητο θέατρο του παραλόγου από την πλευρά του ΥΠΕΣ & ΑΣΕΠ και πραγματικά αναρωτιόμαστε γιατί έχουν ρυθμιστεί τα συγκεκριμένα ζητήματα με αυτόν τον τρόπο. Η όλη εξέλιξη προκαλεί βαθύτατη θλίψη γιατί αποδεικνύεται ότι κάποιες συμπεριφορές του παρελθόντος εξακολουθούν να βασιλεύουν!!!!
Η εντοπιότητα ορθώς μοριοδοτείται, αλλά λαμβάνει πάρα πολλά μόρια. Η προσμέτρηση μόνο της γραπτής βαθμολογίας και όχι των τυπικών προσόντων στην επόμενη προκήρυξη για την κατάταξη των υποψηφίων είναι δίκαιη. Η ίδια διαδικασία θα έπρεπε να είχε ακολουθηθεί και στις προηγούμενες προκηρύξεις ΓΒ, ενώ είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί και σε όλες τις επόμενες μέσω της τροποποίησης του άρθρου 4 και της κατάργησης της μοριοδότησης των τυπικών προσόντων. Και τώρα εξηγώ την άποψή μου. Οι επαγγελματίες στο χώρο των προκηρύξεων του δημοσίου έχουν φροντίσει να εξοπλιστούν κατάλληλα. Έχουν αγοράσει οτιδήποτε μοριοδοτεί τις Κ προκηρύξεις, ήτοι 2 μεταπτυχιακά, 3 ξένες γλώσσες, σεμινάρια (στους εκπαιδευτικούς) και ίσως διδακτορικό. Ταυτόχρονα το μορφωτικό επίπεδο ολοένα και φθίνει. Ίσως φαίνεται οξύμωρο με τόσους «προσοντούχους» αλλά δεν είναι καθόλου. Τα μεταπτυχιακά εμπορευματοποιήθηκαν, τα πιστοποιητικά ξένων γλωσσών των 2 εβδομάδων που μοριοδοτούνται πολλαπλασιάστηκαν το δε κύρος πολλών από αυτά αμφισβητείται. Για την προϋπηρεσία οι ίδιοι επαγγελματίες έχουν μαζέψει τουλάχιστον 84 μήνες με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, για τις οποίες πολλές φορές έχουν πέσει πολύ χαμηλά. Την άσχετη μοριδοτούμενη προϋπηρεσία ας μην την αναφέρω καθόλου. Ωστόσο, δεν πρέπει να τσουβαλιάσουμε όλα και όλους. Υπάρχει ένα μικρό ποσοστό επιτυχόντων που με αγώνα απέκτησαν τους παραπάνω τίτλους και με την αξία τους εργάστηκαν ως συμβασιούχοι. Αυτοί δεν έχουν να φοβηθούν την αποκλειστική μοριοδότηση του γραπτού διαγωνισμού γιατί είτε έτσι είτε αλλιώς θα βρίσκονται εκεί που αξίζουν, στην κορυφή του πίνακα κατάταξης. Αυτούς τους υπαλλήλους έχει ανάγκη το Ελληνικό δημόσιο.
Το σύστημα των διορισμών πρέπει να αρχίσει να προσεγγίζει το σύστημα των γραπτών εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ. Ένα σύστημα που ξεκίνησε το 1964, είναι αδιάβλητο, έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των Ελλήνων για την αξιοκρατία του και καμία κυβέρνηση δεν πείραξε τον πυρήνα του, παρά τις όποιες τροποποιήσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα. Ένα τέτοιο σύστημα πρέπει να προωθηθεί και στην επιλογή του μόνιμου προσωπικού που θα στελεχώνει τις υπηρεσίες του κράτους. Η παράγραφος 1 ας είναι η απαρχή.
Συνοπτικά, η αποκλειστική μοριοδότηση της βαθμολογίας του γραπτού διαγωνισμού κρίνεται αναγκαία. Τα αγορασμένα προσόντα πρέπει να πάψουν να αποτελούν το διαβατήριο των διορισμών και ο γραπτός διαγωνισμός μπορεί να το εξασφαλίσει. Υπό αυτό το πρίσμα, απαραίτητη είναι και η άμεση ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ όλων των Κ προκηρύξεων από τη στιγμή που υπάρχουν πίνακες επιτυχόντων γραπτού διαγωνισμού. Το γεγονός ότι έχει παγιωθεί η παραπάνω νοσηρή κατάσταση δε σημαίνει ότι οφείλουμε να την ανεχόμαστε. Η μη προσμέτρηση των αγορασμένων τίτλων μπορεί να προκαλεί τη δυσαρέσκεια των επαγγελματιών στις προκηρύξεις, ευθυγραμμίζεται όμως με την επί ίσοις όροις μεταχείριση των επιτυχόντων που τόσο ανάγκη έχουμε.
ΥΓ: Ο σχολιασμός στη διαβούλευση θα πρέπει να γίνεται κατόπιν ταυτοποίησης μέσω taxis net ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να υποβάλλει ένα σχόλιο σε κάθε άρθρο. Έτσι μπορεί να αποφευχθεί η επανάληψη των ίδιων σχολίων από τα ίδια άτομα καθώς και η απάντηση επί συγκεκριμένων σχολίων που δεν είναι αρεστά στους δήθεν νοήμονες.
Εμπιστευομαι απολυτα την κριση του νομοθετη. Ευελπιστω να μην λαβει υποψιν τα σχολια περι αντισυνταγματικοτητας του αρθρου 17..ειναι αστειο αληθεια.
Και μονο το οτι καποιοι υποτιμουν τον χαρακτηρα του γραπρου διαγωνισμου ενω εδωσαν και αυτοι….δειχνει το ποιον τους.
Μια τεραστια υποκρισια……….
Σωστος το αρθρο 17!!!!!!!!
Όσοι μιλούν για ήθος, ας καταλάβουν ότι αυτό δεν αναγνωρίζεται από τους ίδιους για τον εαυτό τους αλλά από τους άλλους! Το φανερώνουν οι πράξεις τους! Όταν λοιπόν δικαιολογούν μια αντισυνταγματική διάταξη επειδή ευνοούνται από αυτήν, τότε το ήθος πάει περίπατο! Μαθήματα ηθικής δεν σας παίρνει να κάνετε! Έχετε πιάσει πάτο με τα χυδαία σχόλιά σας!
Παρακαλούμε στην 1η παράγραφο του άρθρου 17 του νομοσχεδίου να αντικατασταθεί η φράση «σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και το κριτήριο της εντοπιότητας, όπου προβλέπεται» με το «σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και τις προσαυξήσεις βάσει τυπικών προσόντων και εντοπιότητας που προβλέπονται στο άρθρο 12 του ν.4765/2021».
Είναι άδικο για όσους έχουν κοπιάσει να αποκτήσουν περισσότερα προσόντα, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν προς όφελος του Δημοσίου, τα οποία μάλιστα προέβλεπε ως μοριοδοτούμενα ο νόμος 4765 από το 2021.
Κατερίνα Φασούλα,
μέλος Συλλόγου επιτυχόντων 1ου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2Γ/2022
Οι αντισυνταγματικές διατάξεις που μάλλον πρόχειρα διατυπώθηκαν δεν εξυπηρετούν κανέναν, παρά μόνο μια μικρή ομάδα ανθρώπων που δεν έχουν καμία άλλη ελπίδα διορισμού, γιατί δεν διαθέτουν τα αντικειμενικά κριτήρια που ορίζονται στον 2Γ και έχουν εφαρμογή σε όλες τις προκηρύξεις του δημοσίου.
Ένας γραπτός διαγωνισμός, θα έπρεπε να σημαίνει αυτό ακριβώς, γ ρ α π τ ό ς. Τα επιπλέον μόρια των διαφόρων «προσόντων» δεν έπρεπε να προσμετρηθούν από την αρχή.
Αξιοκρατία μηδέν
Διαφάνεια μηδέν
Ισονομία μηδέν
Συνεπώς:
Ελλάδα μηδέν
Το άρθρο 17 είναι απολύτως δίκαιο. Πρέπει να πάψει η μοριοδότηση άσχετης προυπηρεσίας και άσχετων μεταπτυχιακών.
Συμφωνώ με:
Μην κρίνετε με βάση τον εαυτό σας που έχετε μάθει όλα να τα αγοράζετε και δεν έχετε κουραστεί για τίποτα στη ζωή σας! Η προσπάθεια που κάνετε να μειώσετε τα αντικειμενικά προσόντα των άλλων ένα πράγμα φανερώνει: την αδυναμία σας να τα αποκτήσετε με τον σωστό τρόπο!
Αν ήταν τα πράγματα τόσο απλά και εύκολα τότε όλη η Ελλάδα θα είχε δύο, τρία διδακτορικά και θα είχε βολευτεί! Απαξιώνετε κάτι που είναι φανερό ότι δεν γνωρίζετε με πόσο κόπο και θυσίες μπορεί να αποκτηθεί! Όταν λοιπόν είσαστε σε θέση να το αποκτήσετε τότε μπορείτε να έχετε και άποψη! Μέχρι τότε όμως δεν έχετε τις γνώσεις, ούτε και την ικανότητα να κρίνετε κανέναν διδάκτορα ή μη!
Συμφωνώ :
Αντί να σταματήσουν οι προκηρύξεις Κ για την επιτάχυνση των διαδικασιών, αλλάζουν τους αρχικούς κανόνες του 2Γ! Κάτι τέτοιο δεν θυμάμαι να έχει ξανασυμβεί!
Και κάπως έτσι, ο 2Γ έχει καταντήσει το πιο σύντομο ανέκδοτο στην ιστορία του ΑΣΕΠ! Αν περάσει αυτό το άρθρο θα ολοκληρωθεί το τέλος της αξιοκρατίας και της διαφάνειας σε αυτή τη χώρα! Ωραία δείγματα για το μέλλον και τους επόμενους διαγωνισμούς! Αν με το έτσι θέλω παρεμβαίνει οποίος θέλει σε διαδικασίες πρόσληψης με συγκεκριμένους όρους, αυτό σίγουρα θα ξαναγίνει για την εξυπηρέτηση συμφερόντων! Άλλωστε έχουμε παράδοση στις εξυπηρετήσεις σε αυτή τη χώρα! Απλώς δεν θα είναι Κ, ούτε ΣΟΧ αλλά Γραπτός. Το όνομα άλλαξε αλλά η νοοτροπία έμεινε ίδια! Κρίμα! Χάσαμε 2 χρόνια από τη ζωή μας γιατί σας πιστέψαμε!
Δεν μπορείτε να απαιτείτε να μην γίνουν όσα είχατε συμφωνήσει να γίνουν το 2022 και ορίζονται με τον 2Γ! Λυπάμαι αλλά αυτά που σας βολεύουν δεν ορίζονται πουθενά στους κανόνες του 2Γ. Από που και ως που θέτετε εσείς νέους κανόνες ανάλογα με το συμφέρον σας;
Παρακαλούμε στην 1η παράγραφο του άρθρου 17 του νομοσχεδίου να αντικατασταθεί η φράση «σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και το κριτήριο της εντοπιότητας, όπου προβλέπεται» με το εξής:
«σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και τις προσαυξήσεις βάσει τυπικών προσόντων και εντοπιότητας που προβλέπονται στο άρθρο 12 του ν.4765/2021»
Είναι άδικο για όσους έχουν κοπιάσει να αποκτήσουν περισσότερα προσόντα, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν προς όφελος του Δημοσίου, τα οποία μάλιστα προέβλεπε ως μοριοδοτούμενα ο νόμος 4765 από το 2021.
Κατερίνα Φασούλα,
μέλος Συλλόγου επιτυχόντων 1ου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2Γ/2022
Ζητούμενο είναι ο διορισμός όλων αλλά δεν είναι δυνατόν να προηγούνται άνθρωποι χωρίς προσόντα που δεν έχουν κουραστεί για τίποτα στη ζωή τους! Αν δεν σας αρέσει να τα ακούτε λυπάμαι! Θα υπερασπιζόμαστε τα αυτονόητα δικαιώματά μας, αφού αυτό μας αναγκάζετε να το κάνουμε! Εμείς τουλάχιστον μιλάμε με επιχειρήματα και αποδείξεις! Εσείς πάλι όχι! Μαντέψτε ποιος θα κερδίσει!
Όσοι ισχυρίζονται ότι όλοι θα χάσουμε πάνω κάτω τα ίδια μόρια είναι όσοι δεν έχουν μόρια ή έχουν ελάχιστα. Οι ευνοούμενοι.
Είναι ολοφανερό ποια συμφέροντα εξυπηρετούν όσοι συμφωνούν με αυτή την αντισυνταγματική διάταξη! Ντροπή σας!
Συμφωνώ με το άρθρο και να ψηφιστεί ως έχει. Έπρεπε να ισχύει από την αρχή. Πρέπει να τελειώνουμε πια με το διαγωνισμό και να διοριστούμε ολοι. Τα πρόσθετα προσόντα να προσμετρηθούν μετά το διορισμό.
Ωραία!
Αφού (σύμφωνα με τα σχόλια) τα πτυχία, τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά είναι πληρωμένα, όπως και οι ξένες γλώσσες, κι ο βαθμός τυχαίος, τότε προφανώς κανένας από τους επιτυχόντες δεν είναι άξιος διορισμού και ο διαγωνισμός 2Γ έχει αποτύχει! Το ίδιο και η κοινωνία μας που ακόμα δεν έμαθε ότι αν θα πέσει ο διπλανός μας γιατί εξαπατήθηκε, θα πέσουμε κι εμείς μαζί του γιατί τον εξαπατήσαμε!
Είναι επείγον να σταματήσει η κατάσταση ομηρίας που αντιμετωπίζουμε. Ζητούμε τον άμεσο διορισμό μας σύμφωνα με τα αποτελέσματά της γραπτής εξέτασης, ώστε η διαδικασία να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό.
Ο κατ’ εξαίρεση διορισμός ατόμων χωρίς προσόντα δεν είναι νόμιμος, διότι παταβιάζει την αρχή της αξιοκρατίας, την αρχή της διαφάνειας (με την κατασττατήγηση του πίνακα κατάταξης) και την αρχή της ισότητας μέσω της άνισης μεταχείρισης επιτυχόντων του ίδιου διαγωνισμού 2Γ! Τα παραπάνω ορίζονται από το Σύνταγμα και οποιαδήποτε παραβίασή τους οδηγεί σε προσφυγές στο ΣτΕ. Εκεί όλα θα λυθούν με αποδείξεις και μόνο! Συνεπώς, θα καταπέσουν Καιόσα αδικαιολόγητα γράφονται εδώ από ορισμένους! Και εμείς οι κερδισμένοι θα εισπράξουμε αναδρομικά όσα θα μας χρωστάει το κράτος με αυτή την φωτογραφική και αντισυνταγματική διάταξη που κάποιοι επιχειρούν να εφαρμόσουν εις βάρος μας! Και εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος, που δεν είναι να πληρώνει το κράτος υπαλλήλους που έχουν διοριστεί αναξιόπιστα από το παράθυρο χωρίς προσόντα και δεν είναι ικανοί να κάνουν καμία δουλειά!
Δεν γίνεται εν μέσω των διαδικασιών έκδοσης των προκηρύξεων να αλλάζουν οι όροι που εξ αρχής είχαν τεθεί και είχαν γίνει αποδεκτοί στον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Και ενώ στις αρχικές προκηρύξεις ίσχυσαν κανονικά οι προσαυξήσεις, όπως άλλωστε ορίζει ο νόμος, στις επόμενες να μην ισχύσουν.
Δεν είναι δυνατόν στην ίδια δεξαμενή επιτυχόντων να φέρεσαι με δύο μέτρα και δύο σταθμά, δημιουργώντας άνιση μεταχείριση, εύνοιες και στρεβλώσεις. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό υπήρξαν πολλές αστοχίες και προχειρότητες, αν όμως επιχειρείται τέτοια άνιση αντιμετώπιση των επιτυχόντων θεωρώ ότι πλέον ξεπερνιούνται τα όρια και η δικαστική οδός αποτελεί μονόδρομο.
Τέτοιες ενέργειες, στην καλύτερη περίπτωση προσβάλουν το ίδιο μας το κράτος και τους θεσμούς που προκειμένου να καλύψουν την ανεπάρκειά τους αναζητούν εξιλαστήρια θύματα, στη χειρότερη περίπτωση δημιουργούν υπόνοιες για διαβλητές και αδιαφανείς διαδικασίες και αναξιοκρατία.
Να μετρήσουν μόνο τα μόρια του διαγωνισμού. Να προηγηθούν οι καλύτεροι και η καλύτερη!
Η προωθούμενη ρύθμιση αντικειται καταφανως τόσο προς την αρχή της ίσης μεταχείρισης όσο και προς το ίδιο το δημόσιο συμφέρον.
αφενός, τυχόν υπερψήφιση της θα έχει ως συνέπεια επιτυχοντες στην ίδια διαγωνιστική διαδικασία (2Γ/2022) να μην έχουν ομοιομορφη και ενιαία μεταχείριση ως προς τη διαδικασία πρόσληψης τους, καθώς για τους έως τώρα διορισθεντες εληφθησαν υπόψη και μοριοδοτηθηκαν τα επιπρόσθετα προσόντα τους ενώ για τους εναπομειναντες θα ισχύσει διαφορετική μεταχείριση. Αφετέρου πληττεται το δημόσιο συμφέρον, καθώς τυχόν υπερψηφιση και εφαρμογή της εν λόγω διάταξης θα έχει ως αποτέλεσμα τη στελέχωση του δημοσίου τομέα με άτομα δίχως τυπικά προσόντα, εννοείται δε ότι η κατοχή τυπικων προσοντων ( μεταπτυχιακα, διδακτορικά, εργασιακή εμπειρία κλπ) δηλώνει ότι ο κάτοχος τους είναι καταλληλοτερος για να στελεχωσει τον δημοσιο τομέα σε σύγκριση με τους επιτυχοντες δίχως τυπικά προσόντα. Ιδίως ως προς το θέμα της ισης μεταχείρισης των επιτυχοντων, η τυχόν εφαρμογή της εν λόγω ρύθμισης θα έχει αναπόφευκτα ως αποτέλεσμα την άσκηση ενδικων βοηθημάτων εκ μέρους μεριδας των επιτυχοντων, τα οποία, ασχέτως του αν εν τέλει ευδοκιμησουν ή όχι, είναι πιθανό να προκαλέσουν ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση στην όλη διαδικασία, απ ότι εάν η διοίκηση έκανε τη δουλειά της και επεξεργαζοταν εγκαίρως τα δικαιολογητικά των επιτυχοντων.
Η επίσημη θέση του Συλλόγου στη διαβούλευση που είναι;