1. Στην περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί των κριτηρίων επιλογής προσωπικού με σειρά προτεραιότητας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, οι λέξεις «δεκαετία στις θέσεις αυτές και εφόσον αυτές αφορούν υπηρεσίες που εδρεύουν στην αντίστοιχη Περιφερειακή Ενότητα ή Δήμο ή νησί» αντικαθίστανται από τις λέξεις «δεκαπενταετία στους φορείς που θα διοριστούν και εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας ή του Δήμου ή του νησιού αντίστοιχα», β) στο δεύτερο εδάφιο, οι λέξεις «σύμφωνα με το άρθρο 279 του ν. 3463/2006 (Α’ 114), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 188 του ν. 4764/2020 (Α’ 256)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με τα στοιχεία που αντλούνται από το φορολογικό μητρώο που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’ 184)» και η περ. δ) διαμορφώνεται ως εξής:
«δ. Εντοπιότητα: Σε κάθε περίπτωση προτάσσονται των λοιπών υποψηφίων, ανεξάρτητα από το σύνολο των μονάδων που συγκεντρώνουν σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου αυτής, οι μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων των περ. στ’ και ζ’ της παρ. 1 του άρθρου 12, εφόσον όλοι οι ανωτέρω επιθυμούν τον διορισμό τους σε θέσεις των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2 που προκηρύσσονται στις ως άνω περιοχές και δεσμεύονται να υπηρετήσουν επί μία τουλάχιστον δεκαπενταετία στους φορείς που θα διοριστούν και εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας ή του Δήμου ή του νησιού αντίστοιχα. Για την εφαρμογή του παρόντος ως μόνιμη κατοικία νοείται η κατοικία, όπως ορίζεται και αποδεικνύεται με τα στοιχεία που αντλούνται από το φορολογικό μητρώο που διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Η πρόταξη λόγω εντοπιότητας ισχύει μεταξύ των υποψηφίων που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα του ιδίου πίνακα κατάταξης (κύριου ή επικουρικού).».
2. Στο τριακοστό δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 4765/2021, οι λέξεις «παρ. 4 και 5» αντικαθίστανται από τις λέξεις «παρ. 4, 5 και 6» και το τριακοστό δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«Αν εξαντληθούν όλα τα κριτήρια χωρίς να καταστεί δυνατός ο καθορισμός της σειράς μεταξύ των ισοβαθμούντων, η μεταξύ τους σειρά καθορίζεται σε δημόσια κλήρωση, η οποία διενεργείται πριν την κατάρτιση των οριστικών πινάκων, εφαρμοζομένων των παρ. 4, 5 και 6 του άρθρου 15.».
3. Στο δέκατο έκτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4765/2021, οι λέξεις «παρ. 4 και 5» αντικαθίστανται από τις λέξεις «παρ. 4, 5 και 6» και το δέκατο έκτο εδάφιο της παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«Αν και πάλι ισοβαθμούν, προηγείται αυτός που έχει απολυτήριο γυμνασίου και μεταξύ αυτών αυτός που έχει μεγαλύτερο βαθμό και, αν αυτός συμπίπτει, προηγείται ο μεγαλύτερος στην ηλικία με βάση την ημερομηνία γέννησής τους, ενώ, αν εξαντληθούν όλα τα παραπάνω κριτήρια, η μεταξύ τους σειρά καθορίζεται με δημόσια κλήρωση, η οποία διενεργείται πριν από την κατάρτιση των οριστικών πινάκων, εφαρμοζομένων των παρ. 4, 5 και 6 του άρθρου 15.».
Η Δεκαετία στη δέσμευση εντοπιότητας είναι μια χαρά Γιατί να αυστηροποιηθρι στα στα 15 χρόνια.Επειδη ο μ.ο. ηλικίας των διοριστεων είναι πάνω από 30 και 40 μιλάμε για το δεύτερο μισό του εργασιακού βίου κάποιου.Δεν υπάρχει λόγος 50% αύξησης του χρόνου είναι ήδη μεγάλος.Βαλτε λιγοτερα μόρια
Θα στελεχωθούν οι υπηρεσίες οχι με τους καλύτερους
Στο πλαίσιο ή και ανεξάρτητα από το κριτήριο της εντοπιοτητας θα μπορούσε να δοθεί κίνητρο μέσω επιπλέον μοριοδοτησης για όσους κατοικούν ή δεσμεύονται ότι θα κατοικήσουν (από τον διορισμό τους και στο εξης) για μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ.20 ή 15 χρονια) σε οικισμό με λιγότερο από 500/1500 κατοίκους. Αντίθετα η μοριοδοτηση υποψηφιων που κατοικούν π.χ.στην Θεσσαλονίκη και μετακινουνται καθημερινά π.χ.προς Κιλκίς, Πέλλα ή και πιο απομακρυσμενες περιοχες νομίζω πως δεν έχει νόημα.
Ευχαριστώ για την δυνατότητα κατάθεσης των απόψεών μας.
Συμφωνώ με την 15 ετία , αλλά να διαφοροποιείται στις περιπτώσεις:
1. Όταν υπάρχουν παιδιά στην οικογένεια αυτιστικά ή ΑΜΕΑ
2. Όταν είναι σε οικογένεια στρατιωτικών( ενόπλων δυνάμεων) ή λοιπών σωμάτων ασφαλείας ή λοιποί λόγοι συνυπηρέτησης.
Όπου δεν υπάρχει δυνατότητα συνεχούς 15ετούς παραμονής.
Όσον αφορά την ισοβαθμία ο βαθμός απολυτηρίων δεν είναι ενδεικτικός γενικότερα καθώς αυτός ποικίλη από σχολείο σε σχολείο κ από περιοχή σε περιοχή και είναι σαφέστατη αδικία . Στην περίπτωση αυτή δέον να λαμβάνεται υπόψη όσα ανέφερα στο άρθρο 4.
Να ληφθούν υπόψη απτά και υπαρκτά συμβάντα
1. Επιπλέον 1 ή 2 μόρια για κάθε μήνα ανεργίας ( προσβλέπει στη μείωση των μακροχρόνια ανέργων κατεπέκταση μειώνονται τα ποσοστά ανεργίας καθώς αυτοί που είναι μακροχρόνια άνεργοι δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα επιδοτούμενης εργασίας διότι θα χάσουν τους μήνες ανεργίας τους προκειμένου να προσληφθούν)
2. Για κάθε τέκνο 15 μόρια ( ανεξαρτήτως κατηγοριών τρίτεκνίας/ πολυτεκνίας) στην οποία δίνονται κίνητρα να τεκνοποιούν στις περιοχές εντοπιότητας τους.
επειδή καποιος εχει κάνει χρηση του κριτηριου της εντοποότητας θα πέρπει να καταδικαστεί για 10 ή 15 χρόνια? ο Ντόπιος δυσκολα φεύγει απο τον τόπο του. Η 10 ετία ειναι μια χαρα ως εχει.
Αν οι συνθήκες εργασίας δεν ειναι οπως τις περιμενε θα πρεπει να περιμενει 15 ετη? Θα μπορουσε να υπαρχει νομοθετικη ρυθμιση που να λεει εφόσον ο διορισμός έγινε με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας είναι δυνατή η συμμετοχή του υπαλλήλου σε διαδικασίες επιλογής για μετάταξη ή απόσπαση σε υπηρεσίες εντός των ορίων της περιοχής, όπου υφίσταται η δέσμευση, εφόσον ο υπάλληλος έχει συμπληρώσει πέντε έτη του υποχρεωτικού χρόνου παραμονής. Ως αφετηρια υπολογισμου θεωρείται ο χρόνος ανάληψης υπηρεσίας.
Στο νομο της κινητικοτητας λεει ¨Άρθρο 4
Προϋποθέσεις συμμετοχής 2. Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των υπαλλήλων στο ΕΣΚ είναι:
α) Η συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό ή, εφόσον ο διορισμός έγινε με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, η συμπλήρωση του προβλεπόμενου χρόνου παραμονής. Αν η υποχρέωση παραμονής αφορά νομό, νησί ή παραμεθόριο περιοχή (άρθρο 17 παράγραφος 8 περίπτωση ιδ) του ν. 2190/1994) είναι δυνατή η συμμετοχή του υπαλλήλου σε διαδικασίες επιλογής για μετάταξη ή απόσπαση σε υπηρεσίες εντός των ορίων της περιοχής, όπου υφίσταται η δέσμευση, εφόσον ο υπάλληλος έχει συμπληρώσει το ήμισυ του υποχρεωτικού χρόνου παραμονής. Ειδικά στην περίπτωση της συνυπηρέτησης συζύγων, σύμφωνα με το άρθρο 11, επιτρέπεται η μετάταξη ή η απόσπαση σε υπηρεσία άλλης περιοχής του άρθρου 8, εφόσον ο υπάλληλος έχει συμπληρώσει το ήμισυ του υποχρεωτικού χρόνου παραμονής. Δεν απαιτείται η συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό για τους υπαλλήλους που αποσπώνται για ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους υγείας σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 7, καθώς και για λόγους συνυπηρέτησης σύμφωνα με το άρθρο 11, με την επιφύλαξη ότι ο διορισμός δεν έγινε με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας.
— Αρα θα μπορει στα μισα 5 -7 χρονια να συμμετάσχει στην κινητικοτητα?
ή θα το αλλαξετε και αυτο ?
Αυστηροποίηση της διαδικασίας ορισμού της εντοπιότητας. Δικλείδες ασφαλείας ώστε η μοριοδότηση της εντοπιότητας να λαμβάνεται μόνο από τους μόνιμους κατοίκους αυτών των περιοχών.
Ειναι δυνατον να καταδικαζεται η ζωη καποιου που περναει με εντοπιοτητα ; Tο οτι περασε με εντοπιοτητα δεν μπορει να τον δεσμευει μια ζωη ! Αν καποιος δηλαδη που περασε με εντοπιοτητα , σε συνδυασμο με το 10ετη αποκλεισμο απο αλλη προκηρυξη δεν περναει καλα στη δουλεια του η εν τελη δν του αρεσει η υπηρεσια την οποια διαλεξε να διορισθει , θα παραμεινει υποχρεωτικα εκει για μια ολοκληρη ζωη; Ειναι δυνατον να μην του δινεται η συνατοτητα ανελιξης η συμμετοχης σε αλλο διαγωνισμο ; Αν εχει δυνατοτητα να διακριθει καπου αλλου γιατι του περιοριζετε το δικαιωμα αυτο ;
Τα μετρα που προσπαθειτε να περασετε ειναι τουλαχιστον χουντικα και δεν προαγουν καμια αναπτυξη στο εργασιακο περιβαλλον και κανενα κρατος δικαιου. Ισα Ισα σε ευνουχιζουν!
Ευελπιστv, αν περασουν τετοια μετρα να αναιρεθουν απο επομενες Κυβερνησεις!
Συμφωνω απολυτα με το παρακατω σχόλιο :
Θα πρέπει η διατύπωση για την 15ετή δέσμευση υπηρέτησης να γίνει κατά τέτοιο τρόπο που να επιτρέπει την κινητικότητα μετά την διετία (δόκιμος δημόσιος υπάλληλος) σε άλλες υπηρεσίες εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας ή του Δήμου ή του νησιού στο οποίο είναι μόνιμος κάτοικος.
Πολλές φορές τυχαίνει σε έναν διαγωνισμό να προκηρύσσεται μία μόνο θέση σε ένα νησί σε μία μόνο υπηρεσία, την καταλαμβάνω εγώ λόγου χάρη που θέλω να ζήσω στον τόπο μου αλλά δεν έχω ιδέα αν μου ταιριάζει ο συγκεκριμένος δημόσιος φορέας και μάλιστα για 15 χρόνια.
Γιατί να μην μπορώ να μετακινηθώ σε άλλη δημόσια υπηρεσία/φορέα στην ίδια πόλη μετά τα 2 πρώτα χρόνια εφόσον το επιτρέπουν οι υπηρεσιακές ανάγκες και οι κανόνες της κινητικότητας;
«Αν και πάλι ισοβαθμούν, προηγείται αυτός που έχει απολυτήριο γυμνασίου και μεταξύ αυτών αυτός που έχει μεγαλύτερο βαθμό. Ειναι δυνατον εν ετει 2024 να χρησιμοποιειται ως κριτηριο ο βαθμος απολυτηριου; Ολοι γνωριζουμε ποσο αναξιοπιστο ειναι αυτο το κριτηριο καθως εναποκεινται στη κριση και συμοπαθεια του δασκαλου τι βαθμο θα βαλει σε ενα μαθητη. Ποιο λογικο μου φαινεται το κριτηριο της ηλικιας.
Θα πρέπει η διατύπωση για την 15ετή δέσμευση υπηρέτησης να γίνει κατά τέτοιο τρόπο που να επιτρέπει την κινητικότητα μετά την διετία (δόκιμος δημόσιος υπάλληλος) σε άλλες υπηρεσίες εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας ή του Δήμου ή του νησιού στο οποίο είναι μόνιμος κάτοικος.
Πολλές φορές τυχαίνει σε έναν διαγωνισμό να προκηρύσσεται μία μόνο θέση σε ένα νησί σε μία μόνο υπηρεσία, την καταλαμβάνω εγώ λόγου χάρη που θέλω να ζήσω στον τόπο μου αλλά δεν έχω ιδέα αν μου ταιριάζει ο συγκεκριμένος δημόσιος φορέας και μάλιστα για 15 χρόνια.
Γιατί να μην μπορώ να μετακινηθώ σε άλλη δημόσια υπηρεσία/φορέα στην ίδια πόλη μετά τα 2 πρώτα χρόνια εφόσον το επιτρέπουν οι υπηρεσιακές ανάγκες και οι κανόνες της κινητικότητας;
Θα πρέπει η διατύπωση για την 15ετή δέσμευση υπηρέτησης να γίνει κατά τέτοιο τρόπο που να επιτρέπει την κινητικότητα μετά την διετία (δόκιμος δημόσιος υπάλληλος) σε άλλες υπηρεσίες εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας ή του Δήμου ή του νησιού στο οποίο είναι μόνιμος κάτοικος.
Πολλές φορές τυχαίνει σε έναν διαγωνισμό να προκυρήσσεται μία μόνο θέση σε ένα νησί σε μία μόνο υπηρεσία, την καταλαμβάνω εγώ λόγου χάρη που θέλω να ζήσω στον τόπο μου αλλά δεν έχω ιδέα αν μου ταιριάζει ο συγγεκριμένος δημόσιος φορέας και μάλιστα για 15 χρόνια.
Γιατί να μην μπορώ να μετακινηθώ σε άλλη δημόσια υπηρεσία/φορέα στην ίδια πόλη μετά τα 2 πρώτα χρόνια εφόσον το επιτρέπουν οι υπηρεσιακές ανάγκες και οι κανόνες της κινητικότητας;
Δεν συμφωνώ με την εντοπιότητα μόνο στην παραμεθόριο, πρέπει να μπει εντοπιότητα και σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση που γίνονται προσλήψεις στην πρωτεύουσα και σε δυο με πέντε χρόνια έχουν φύγει με μετάταξη από την Αθήνα στην περιφέρεια , ειδικά στα νοσοκομεία.
Τι νόημα έχει να κάνεις προσλήψεις και σε μια πενταετία να έχεις τις ίδιες θέσεις κενές, οι οποίες θα κάνουν άλλα τόσα χρόνια να καλυφθούν κι οι περιφερειακοί φορείς που δέχονται τις μετατάξεις να φαίνονται συνεχώς πλήρεις και να μην μπορούν να ζητήσουν νέες προσλήψεις σε θέσεις που πραγματικά χρειάζονται; Με υποχρεωτική δεκαετή ή δεκαπενταετή υπηρεσία και στα μεγάλα αστικά κέντρα θα αποφευχθεί αυτό το χρόνιο φαινόμενο.
Συμφωνώ απόλυτα με την δεκαπενταετή δέσμευση ‘όσων κάνουν χρήση εντοπιότητας και ελπίζω ότι θα τηρείται και ότι δεν θα υπάρχουν «παραθυράκια» για τους πονηρούς.
Διαφωνώ στο <> γιατί κάποιος ο οποίος έχει διακριθεί με την βαθμολογία του και επιθυμεί να υπηρετήσει σε περιοχές της παραμεθορίου να μην έχει το δικαίωμα; Αν υπάρχει ο φόβος ότι δεν έχει την δεκαπενταετή δέσμευση ας τον δεσμεύσουμε και αυτόν. Γενικά θα μπορούσε να αποδεσμευτεί η πριμοδότηση των μόνιμων κατοίκων, να υπάρχουν γενικά θέσεις σε ιδιαίτερες περιοχές (παραμεθόριος κλπ) στις οποίες να προτάσσονται αυτοί που θα δηλώνουν κατά την δήλωση δέσμευση δεκαπενταετούς υπηρέτησης ανεξαρτήτως αν είναι μόνιμος κάτοικος ή όχι, διαφορετικά να ισχύει το βαθμολογικό κριτήριο.
Αυτό θα επέτρεπε σε άτομα που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι κάποιων περιοχών και το επιθυμούν να υπηρετήσουν σε αυτές και να δεσμευθούν με δεκαπενταετία.
Θα μπορούσε δίπλα από τους συγκεκριμένους κωδικούς θέσεων να υπάρχει ένα checkbox για όποιον επιθυμεί να τις δηλώσει με δεκαπενταετή δέσμευση, ειδάλλως αν δεν επιλεγεί το checkbox να συμμετάσχει με την βαθμολογία του σε περίπτωση που δεν καλυφθούν από άτομα που έχουν επιλέξει το checkbox.