1. Στην παρ. 4 του άρθρου 20 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί των πινάκων των διαγωνιζομένων που καλούνται προς υποβολή δικαιολογητικών, το δεύτερο εδάφιο αντικαθίσταται, προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Η υποβολή των δικαιολογητικών διενεργείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, εκτός εάν με την προκήρυξη ορισθεί κατ’ εξαίρεση άλλος τρόπος υποβολής. Δικαιολογητικά που έχουν καταχωριστεί στο ηλεκτρονικό αρχείο (μητρώο) υποψηφίων του Α.Σ.Ε.Π., αντλούνται, κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, με ευθύνη του υποψηφίου απευθείας από αυτό ως έχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας της παρ. 3. Δικαιολογητικά που έχουν καταχωριστεί στο ηλεκτρονικό αρχείο (μητρώο) υποψηφίων του Α.Σ.Ε.Π., αλλά δεν έχουν αντληθεί σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν λαμβάνονται υπόψη και δεν αξιολογούνται.».
2. Στην παρ. 6 του άρθρου 20 του ν. 4765/2021 προστίθενται οι λέξεις «, καθώς και από κάθε άλλη διαδικασία πλήρωσης θέσεων για τα επόμενα πέντε (5) έτη» και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«6. Υποψήφιος, ο οποίος προσκομίζει ψευδή δικαιολογητικά που επηρεάζουν την κατάταξή του στον πίνακα, πέραν τυχόν ποινικών κυρώσεων, αποβάλλεται από τη διαδικασία, καθώς και από κάθε άλλη διαδικασία πλήρωσης θέσεων για τα επόμενα πέντε (5) έτη.».
Αντιδημοκρατική και εντελώς απαράδεκτη η ποινή αποκλεισμού από την συμμετοχή σε προκηρύξεις για 3 έτη! Δεν μπορεί ο/οι συντάξας/ντες του νομοσχεδίου να κατανοήσει, ότι δυστυχώς για εμάς, Έλληνες πολίτες που αγωνιζόμαστε ακόμη και σε μεγάλες ηλικίες για να μπορέσουμε να βρούμε μία εργασία αντάξια των σπουδών και του κόπου μας γενικότερα και προσπαθούμε να αδράξουμε όλες τις ευκαιρίες με την αξία μας. Ποιος μπορεί να μας εμποδίσει στο όνειρο..? Ωστόσο σε ότι αφορά δε την διαχείριση του όγκου των αιτήσεων στον ΑΣΕΠ, η σκέψη για μία ανανέωση στη διοίκησή του πιθανόν να έφερνε καλύτερες, δικαιότερες και λιγότερο αυταρχικές προτάσεις…
Όσον αφορά τα δικαιολογητικά, σε σχέση με τα δικαιολογητικά των υποψηφίων ΑΜΕΑ, δε θα έπρεπε να υποβάλλεται αντίγραφο της ηλεκτρονικής κάρτας αναπηρίας που γράφει το ποσοστό αναπηρίας αλλά όχι την πάθηση αναπηρίας η οποία αναγράφεται στο πιστοποιητικό ΚΕΠΑ που ζητάει το ΑΣΕΠ στα δικαιολογητικά του,για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των υποψηφίων;
Το ασεπ για να επιταχύνει τη λειτουργία και να εκδίδει άμεσα αποτελέσματα στις προκηρύξεις θα πρέπει να αλλάξει τη δομή του και τον τρόπο λειτουργίας. Ώστε ο υποψήφιος μέσα από το site του ασεπ να δημιουργήσει ένα μοναδικό προφίλ,όπου θα ανεβάζει τα προσόντα του ο υποψήφιος στο site του ΑΣΕΠ και θα τα αξιολογή και εγκρίνει το ΑΣΕΠ αν είναι νόμιμα μία φορά και θα του βγάζει μία συνολική βαθμολογία για κάθε φορά που θα ανεβάζει και ένα νέο πτυχίο ή προσόν και θα κλειδώνει η βαθμολογία του. Η αιτήσεις να γίνονται σε ψηφιακή μορφή μέσα από το site του ασεπ όπου θα έχει δημιουργηθεί μία ειδικοί φόρμα και κάθε τετραγωνάκι που θα επιλέγεις θα σου βγαίνει και δίπλα η ανάλογη βαθμολογία. ώστε με την οριστικοποίηση της αίτησης θα γνωρίζεις και το μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης και την συνολική σου βαθμολογία. Η εντοπιότητα θα πρέπει να προσμετριέται με καλη βαθμολογία ειδικά σε παραμεθώριες περιοχές. Να περιλαμβάνονται στα κριτήρια και τα ανηλικα τέκνα. Προτείνω να προσμετριέται η υποχρεωτική στρατιωτική θητεία ως εμπειρία να μοριοδοτείται ,να προσμετράτε στο χτίσιμο της τριετίας για εργασιακά θέματα και να είναι συντάξιμη η μηνες που υπηρετήσαμε, χωρίς εξαγορά. Διευκρινίζω η στρατιωτική θητεία είναι υποχρεωτική στη χώρα μας και όποιος δεν την ολοκληρώσει του επιβάλλονται κυρώσεις. Ένας πολίτης που έχει υπηρετήσει 18 μήνες στον ελληνικό στρατό έχει χάσει 18 μήνες μισθούς ,έχει χάσει ένα μέρος από τις σπουδές του και από την προσωπική του εξέλιξη .άρα η πολιτεία πρέπει να τον ανταμείψει. Να είναι υποχρεωτικές οι ξένες γλώσσες σε όλες τις προκηρύξεις. Να υπάρχει ένα πεδίο συμπλήρωσης συνεχιζόμενης κατάρτισης και δια βίου μάθησης όπου θα μπορεί να ανεβάζει ο καθένας το πιστοποιητικό που έχει παρακολουθήσει και να μοριοδοτείται ανάλογα με τις ώρες που έχει παρακολουθήσει και της μονάδες EcTS.π.χ. η άδεια εργασίας security που έχουμε δώσει και πήραμε πιστοποίηση από τον εοππεπ θα πρέπει να μοριοδοτείται. Όσο για το δεύτερο τίτλο σπουδών είναι αδιανόητο κάποιος να έχει τελειώσει δύο πανεπιστήμια ή δύο σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σε κάθε προκηρύξει θα πρέπει να περιλαμβάνεται για εξειδικευμένες υψηλόυ επιπέδου γνώσης.
Εδω θα επρεπε η ποινη να ειναι μεγαλυτερη. Με τα 5 ετη δεν αποτρεπεις καποιον απο το να το κανει. 10 ετη περιορισμο σε συμμετοχη σε αλλη προκυρηξη και μονο 5 ετη οταν καποιος πλαστογραφει , παει πισω τη ιαδικασια διορισμου καποιου αλλου και αν μη τι αλλο ειναι παρανομος. Αυτο τα λεει ολα για το δικαιωμα συμμετοχης και παλι μετα απο 5 χρονια.
Μαλλον εχετε χασει το δεικτη σημαντικοτητας .
Εδώ αναμέναμε την μεγάλη αλλαγή η οποία δεν προκύπτει από το κείμενο. Θα περίμενε κανείς ότι ο τρόπος αναζήτησης και υποβολής των δικαιολογητικών θα πραγματοποιούνταν με διαλειτουργικότητα από τις τράπεζες δεδομένων του gov.gr (π.χ. πτυχία, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι καθώς και εργασιακή εμπειρία) και δεν θα αφήνονταν στη διακριτική ευχέρεια του κάθε υποψηφίου να αναζητήσει και να αναρτήσει τα πιστοποιητικά του κατά το δοκούν. Με την ίδια λογική θα έπρεπε να τεθούν κάποιες τεχνικές προδιαγραφές στην ανάρτηση των αρχείων από πλευράς της φύσης τους και του όγκου των δεδομένων τους ώστε να μην αναρτώνται αρχεία τα οποία δεν είναι λειτουργικά. Πως ακριβώς λοιπόν η νέα ρύθμιση συμβάλλει στην εξοικονόμηση χρόνου για την επεξεργασία μιας αίτησης υποψηφίου όταν παρεμβαίνει ξανά ο ανθρώπινος ελεγκτικός μηχανισμός; Αναρωτιέμαι γιατί δεν επιστρατεύεται η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης και της τεχνολογίας blockchain για την εξοικείωση με την οποία είχε αποστείλει προ τριετίας το ΑΣΕΠ στελέχη του για επιμόρφωση με δαπάνες ΕΣΠΑ;
Έχω την εντύπωση ότι η τιμωρία πλαστογραφίας ,επιβάλλεται να είναι αυστηρότερη,10 έτη τουλάχιστον.
Τα δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι αυστηρά ηλεκτρονικά και όχι φωτοαντίγραφα έγχαρτων, φέροντας μοναδικό αναγνωριστικό κωδικό και κωδικό QR, όπως γίνεται με τα πτυχία από το ptyxia.gov.gr και το αντίγραγο ταυτότητας από το gov-wallet.
Οποιαδήποτε σκαναρισμένη μορφή χειρόγραφων, πρωτότυπων δικαιολογητικών ή φωτοαντιγράφων αυτών χωρίς κωδικό QR δεν πρέπει να επιτρέπεται.
Αντί της εγγραφής εκάστου ενδιαφερομένου (με κωδικούς gov.gr) σε Βάση Δεδομένων Δυνητικών Υποψηφίων άπαξ και της επιβεβαίωσης των δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν προσόντα με κλείδωμα αυτών, επιλέγεται η εκ νέου (για κάθε προκήρυξη) υποβολή δικαιολογητικών (πτυχία κλπ). Αυτό προσθέτει αφ’ενός χρόνο ως προς την διεκπεραίωση κάθε προκήρυξης, αφ’ετέρου αφήνει «παράθυρο» σε πλαστά δικαιολογητικά.
Η δημιουργία μιας ΒΔ δυνητικών υποψηφίων για πρόσληψη και η κλήση για συμμετοχή τους σε διαδικασίες προσλήψεων ηλεκτρονικά (με το πάτημα ενός κουμπιού να επιλέγουν τις θέσεις για τις οποίες ενδιαφέρονται), λύνει το πρόβλημα και επιταχύνει την διαδικασία πρόσληψης (καθώς δικαίωμα view στην Β.Δ. θα έχει για τους επιτυχόντες υποψηφίους η Δ.Υ. σε θέση της οποίας καλούνται να αναλάβουν καθήκοντα, συνεπώς, δεν θα χρειάζεται να επανυποβάλλουν τα δικαιολογητικά πρόσληψης και εκεί).-