Στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί του προγραμματισμού θέσεων για άτομα με αναπηρία, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο τέταρτο εδάφιο προστίθενται οι λέξεις «, η οποία εκδίδεται εντός ενός (1) μηνός από την έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019», β) προστίθεται, πέμπτο, εδάφιο και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Ποσοστό δώδεκα τοις εκατό (12%) των θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, των κατηγοριών Π.Ε., Τ.Ε., Δ.Ε. και Υ.Ε. επί των θέσεων που περιλαμβάνονται στον ετήσιο προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) καλύπτεται από άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%), όπως διαπιστώνεται από τις υγειονομικές επιτροπές του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας. Επί του ποσοστού αυτού δεν εφαρμόζεται το άρθρο 13 του παρόντος. Ο συνολικός αριθμός των ανωτέρω θέσεων κατανέμεται στον ετήσιο προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 ανά Υπουργείο και νομικά πρόσωπα αυτού, ανά Ανεξάρτητη Αρχή και ανά Αποκεντρωμένη Διοίκηση συμπεριλαμβανομένων των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών. Ο καθορισμός των θέσεων ανά φορέα, κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα διενεργείται με απόφαση του οικείου Υπουργού ή του επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής κατά λόγο αρμοδιότητας, η οποία εκδίδεται εντός ενός (1) μηνός από την ημερομηνία κοινοποίησης της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου περί ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019. Σε περίπτωση μη έκδοσης της απόφασης του προηγούμενου εδαφίου εντός της οριζόμενης ως άνω προθεσμίας, το σύνολο των φορέων που υπάγονται στον οικείο Υπουργό ή η Ανεξάρτητη Αρχή δεν μετέχουν σε προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων βάσει του εγκεκριμένου προγραμματισμού προσλήψεων του έτους αναφοράς.».
Το Κιλελέρ βρίσκεται μισή ώρα από Βόλο και Λάρισα, στα μισά δηλαδή περίπου της Εθνικής Οδού Βόλου- Λαρίσης, και με έκπληξη διαπιστώσαμε στο γραπτό διαγωνισμό της 2γ/2022 ότι είχε μοριοδότηση εντοπιότητα 20 μόρια!!! Θεωρούμε μεγάλη αδικία που δεν είχαν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τη θέση με το βαθμό τους, όσοι ζουν στη Λάρισα ή στον Βόλο , δεδομένου πώς δεν πρόκειται καθόλου για δυσπρόσιτο μέρος, τουναντίον υπάρχει λεωφορείο , τραίνο κ.λ.π που εξυπηρετεί αν δεν υπάρχει όχημα.
Με εκτίμηση,
Θεωρούμε πολύ σημαντική την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 3, σύμφωνα με την οποία εισάγεται προθεσμία για τον ετήσιο καθορισμό των θέσεων προσωπικού που καλύπτονται από άτομα με αναπηρία σε κάθε φορέα του Δημοσίου, η άπρακτη παρέλευση της οποίας συνεπάγεται τον συνολικό αποκλεισμό του οικείου Υπουργείου ή Αρχής από τη συμμετοχή σε προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων του ίδιου έτους.
Όπως έχουμε όμως επισημάνει ξανά, κρίνουμε αναγκαίες κάποιες τροποποιήσεις του άρθρου 6 του ν.4765/2021, προκειμένου να καταστεί πιο λειτουργικός και αποδοτικός ο νόμος αυτός, ο οποίος αφορά στην επαγγελματική αποκατάσταση των ατόμων με αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση.
Πιο αναλυτικά, προτείνουμε τις ακόλουθες τροποποιήσεις:
α) Μοριοδότηση της χρονιότητας της αναπηρίας.
Μεγαλύτερη προστασία και προτεραιότητα στο νόμο πρέπει να έχουν τα άτομα με αναπηρία, η οποία έχει κριθεί επ’ αόριστον.
Στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4765/2021, αναφέρεται ότι η πιστοποίηση της αναπηρίας διαπιστώνεται από το ΚΕΠΑ, χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε αναφορά στη χρονιότητα ή στο ποσοστό της αναπηρίας. Αυτό δημιουργεί ανισότητες και αδικίες, διότι μεγαλύτερη προστασία και προτεραιότητα στο νόμο πρέπει να έχουν τα άτομα με αναπηρία, που η αναπηρία ή χρόνια πάθησή τους έχει κριθεί επ’ αόριστον.
Γι’ αυτό ζητάμε, προτεραιότητα για συμμετοχή στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ να έχουν όσοι διαθέτουν γνωματεύσεις αναπηρίας από ΚΕΠΑ με παθήσεις που συμπεριλαμβάνονται στον αναθεωρημένο πίνακα παθήσεων για τις οποίες η διάρκεια αναπηρίας των ασφαλισμένων έχει κριθεί επ’ αόριστον (ΚΥΑ με Αριθμ. Φ801000/40417/2024, ΦΕΚ Β’ 4348/25.07.2024)
Ως εκ τούτου ζητάμε την προσθήκη νέου εδαφίου στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 του ν. 4765/2021 ως ακολούθως:
«Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 12% των θέσεων μόνιμου προσωπικού που προκηρύσσονται, καλύπτονται πρώτα από τα άτομα με αναπηρία που έχουν γνωμάτευση αναπηρίας, η οποία έχει κριθεί επ’ αόριστον και οι υπολοιπόμενες θέσεις καλύπτονται από τα άτομα με αναπηρία που έχουν γνωμάτευση αναπηρίας με ισχύ συγκεκριμένη χρονική διάρκεια»
β) Μοριοδότηση του ποσοστού αναπηρίας.
Τα άτομα με αναπηρία και τα μέλη των οικογενειών τους έχουν επιπλέον μοριοδότηση ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας τους, όταν κάνουν αίτηση σε θέσεις ορισμένου χρόνου που προκηρύσσονται από το ΑΣΕΠ, σε αντίθεση με τα άτομα που κάνουν αίτηση σε θέσεις αορίστου χρόνου ή σε μόνιμες θέσεις, στα οποία δεν εφαρμόζεται το σύστημα της μοριοδότησης.
Προτείνουμε, το σύστημα μοριοδότησης που αναφέρεται στο άρθρο 4 του ν. 2643/98, σύμφωνα με το οποίο, το ποσοστό αναπηρίας πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή 7, να εφαρμοστεί στα άτομα με αναπηρία και στα μέλη των οικογενειών τους, που κάνουν αιτήσεις και για τις μόνιμες θέσεις ή αορίστου χρόνου, για την μεταξύ τους σύγκριση, διότι όσοι έχουν μεγαλύτερο ποσοστό αναπηρίας έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για προστασία από το νόμο.
Ως εκ τούτου ζητάμε την προσθήκη νέου εδαφίου στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 του ν. 4765/2021 ως ακολούθως:
«Μοριοδότηση αναπηρίας υποψηφίου/ας. Υποψήφιος/α με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%). Το ποσοστό αναπηρίας πολλαπλασιάζεται με τον συντελεστή επτά (7)».
γ) Σε επιτυχόντες με αναπηρία που συμμετέχουν στον γραπτό διαγωνισμό, να δίνεται επιπλέον μοριοδότηση, καθώς και να εξεταστεί η αναδρομική ισχύ αυτής της ρύθμισης.
δ) Κατάργηση διάταξης που παραβιάζει το σύστημα προσλήψεων των ατόμων με αναπηρία ή/και με χρόνιες παθήσεις και των μελών των οικογενειών τους σε προκηρύξεις για θέσεις των Ο.Τ.Α.
Στην παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 4765/2021, αναφέρεται το εξής:
«2. Η παρ. 1 δεν εφαρμόζεται για τις θέσεις των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2 κλάδων/ειδικοτήτων του ειδικού ένστολου προσωπικού της δημοτικής αστυνομίας όλων των κατηγοριών, καθώς και των κλάδων Δ.Ε. Χειριστών Μηχανημάτων Έργων, Δ.Ε. Οδηγών, Δ.Ε. Τεχνικών (όλες οι ειδικότητες), Δ.Ε. Φύλαξης, Υ.Ε. Προσωπικού Καθαριότητας Εξωτερικών Χώρων, Υ.Ε. Υγειονομικού Προσωπικού και κλάδων/ειδικοτήτων κάθε είδους ανταποδοτικών υπηρεσιών καθαριότητας και πρασίνου και των υπηρεσιών κοιμητηρίων των Ο.Τ.Α. α` βαθμού και των νομικών τους προσώπων, καθώς και συναφών κλάδων/ ειδικοτήτων, όπως σε κάθε περίπτωση εξειδικεύονται στους οικείους οργανισμούς ή κανονισμούς.»
Η εν λόγω διάταξη παραβιάζει την Αρχή της ίσης μεταχείρισης λόγω αναπηρίας ή χρόνιας πάθησης και συνιστά ανεπίτρεπτη δυσμενή διάκριση (βλ. ν.4443/2016) όταν μάλιστα άτομα με αναπηρία που φοιτούν στα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) εκπαιδεύονται σε ειδικότητες που αναφέρονται στην εν λόγω παράγραφο.
Με τον αποκλεισμό αυτό, παραβιάζεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διατάξεων και ρυθμίσεων προσλήψεων ατόμων με αναπηρία και των μελών των οικογενειών τους μέσω ΑΣΕΠ σε θέσεις μόνιμες ή αορίστου χρόνου στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, εποχικές θέσεις κ.α. που έχει θεσπιστεί από το κράτος.
Δεδομένου μάλιστα ότι υπάρχει η διαδικασία αξιολόγησης της υγείας και φυσικής καταλληλότητας του υποψήφιου υπαλλήλου για πρόσληψη, μέσω ιατρικών γνωματεύσεων, (σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 3528/2007 όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 7, παρ. 1, του ν.4210/2013 και το άρθρο 48, παρ. 1 του ν.4674/2020) στο οποίο ειδικά για τα άτομα με αναπηρία αναφέρει: «Ειδικά για τα άτομα με αναπηρία που διορίζονται με γενικές ή ειδικές διατάξεις, η υγεία και η φυσική καταλληλότητα πιστοποιούνται από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές, με βάση παραπεμπτικό έγγραφο, στο οποίο περιγράφονται από την Υπηρεσία τα καθήκοντα της θέσης που πρόκειται να αναλάβει ο υπάλληλος», θεωρούμε απαράδεκτο τον αποκλεισμό των πολιτών με αναπηρία ή χρόνια πάθηση από προσλήψεις.
ΑΡΘΡΟ 29 Ν. 5056/2023
«..5. Είναι δυνατή η συνέχιση όλων των υλοποιούμενων προγραμμάτων
επιχορήγησης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) για τους
ωφελούμενους που απασχολούνται ή προεργάζονται στις δημοτικές κοινωφελείς
επιχειρήσεις της περ. α` της παρ. 1 του άρθρου 252 του Κώδικα Δήμων και
Κοινοτήτων και της παρ. 1 του άρθρου 156 του ν. 4600/2019
(Α` 43), και καταργούνται με το παρόν, σε κάθε έναν εξυπηρετούμενο Δήμο που
αναλαμβάνει την εκπλήρωση των σκοπών του φορέα που καταργείται.
Οι ανωτέρω φορείς, οι οποίοι πρόκειται να συνεχίσουν την υλοποίηση των
προγραμμάτων της Δ.ΥΠ.Α.:
α) επιχορηγούνται από την ημερομηνία μεταφοράς των απασχολουμένων και για το
υπόλοιπο διάστημα, σύμφωνα με την ισχύουσα απόφαση ένταξης υπαγωγής και με
τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, μέχρι και τη συμπλήρωση του συνολικού
επιχορηγούμενου διαστήματος,
β) απασχολούν τους προεργαζόμενους μέχρι και τη συμπλήρωση του συνολικού
διαστήματος, και για το υπόλοιπο διάστημα σύμφωνα με την ισχύουσα απόφαση
ένταξης υπαγωγής και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, μέχρι και τη
συμπλήρωση του συνολικού επιδοτούμενου διαστήματος…».
Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 29 ν. 5056/2023 (Α 163) προστίθεται εδάφιο ως
εξής:
Τα Άτομα με Αναπηρίες που προσλήφθηκαν κατ' εφαρμογή προγράμματος
απασχόλησης Ανέργων από την Δ.Υ.Π.Α.
και απασχολούνταν την 31 η Δεκεμβρίου 2023 στις καταργούμενες δημοτικές
κοινωφελείς επιχειρήσεις θεωρείται, ως προς όλες τις συνέπειες, ότι
τοποθετήθηκαν εξ’ αρχής δυνάμει του Ν. 2643/1998 (ΦΕΚ 220 Α') εφόσον το
Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίσει ότι επιθυμεί να συνεχίσει να τα απασχολεί και
μετά την λήξη του προγράμματος, οπότε και κατατάσσονται σε προσωποπαγείς
θέσεις.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ:
Με το άρθρο 29 παρ. 5 του ν. 5056/2023 προβλέφθηκε μεταξύ των άλλων, στα
πλαίσια της κατάργησης των Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων, η συνέχιση
των προγραμμάτων της ΔΥΠΑ, από τους Δήμους, ως καθολικούς διαδόχους
αυτών, μέχρι τη λήξη τους. Πλην όμως, ειδικά για το πρόγραμμα των ΑΜΕΑ που
προσλήφθηκαν με σύμβαση ορισμένου χρόνου 1 + 1 έτος, ως προς τα οποία
υφίστατο η δυνατότητα, στα πλαίσια των διατάξεων του ν. 2643/1998 του άρθρου
11 του ν. 3227/2004, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 56 του ν. 4186/2013, να
μετατραπούν οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου, εφόσον το Δ.Σ των
Κοινωφελών Επιχειρήσεων, εξέφραζαν τη βούληση τους προς τούτο (Α.Π
531/2016, ΝΣΚ 413/2010 κλπ.), δεν έχει υπάρξει ειδική πρόνοια. Ειδικότερα, στα
πλαίσια του άρθρου 21 του Συντάγματος, θα πρέπει τα Α.Μ.Ε.Α να
προστατεύονται ειδικώς και για τις συμβάσεις αυτές δεν εφαρμόζεται το άρθρο
103 παρ. 7 και 8 του Συντάγματος (βλ. αιτιολογική έκθεση άρθρου 56 ν.
4186/2013). Με το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς, δεν παρέχεται η
δυνατότητα στους ΟΤΑ, να αποφασίσουν για τη συνέχιση της απασχόλησης των
ΑΜΕΑ και τη μετατροπή της σχέσης τους εργασίας σε ΙΔΑΧ, πλην όμως εν
προκειμένω, λόγω της κατάργησης, οι ΟΤΑ, δεν κατέστησαν πρωτογενώς φορείς
υλοποίησης των προγραμμάτων, αλλά ως καθολικοί διάδοχοι των καταργηθεισών
επιχειρήσεων. Προς τούτο καθίσταται δυσχερής η θέση πλέον των ΑΜΕΑ,
γεγονός που αντιβαίνει στην πάγια νομολογία και στην ειδική προστασία του
άρθρου 21 του Συντάγματος που τους περιβάλει.
Με την παρούσα διάταξη, δίνεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ, οι οποίοι έχουν
καταστεί καθολικοί διάδοχοι των καταργηθεισών κοινωφελών επιχειρήσεων,
δυνάμει του άρθρου 29 του ν. 5056/2023, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
να εκφράζουν τη θετική βούληση του για τη συνέχιση της απασχόλησης των
ΑΜΕΑ, που απασχολούνται πλέον στο Δήμο, και κατ’ επέκταση τη μετατροπή
της σχέσης εργασίας του σε ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Τι να πω συγχαρητήρια; Αυτή είναι η προστασία σε ΑΜΕΑ; Αν δηλαδή κανένας Υπουργός και Αρχή δεν εκδώσει απόφαση εντός 1 μηνός δεν θα προσληφθεί κανείς ΑΜΕΑ; Μπράβο σας ! Και γιατί μόνο για ΑΜΕΑ οι άλλες ειδικές κατηγορίες δεν χρειάζονται απόφαση;
Μια οικογενεια κανει 4 παιδια. Ονομαζεται πολυτεκνη. Σωστα. το πρωτο παιδι παντρευεται και κανει δικη του οικογενεια. Γιατι να παραμενει τεκνο πολυτεκνης οικογνειας και να διοριζεται ως τεκνο πολυτεκνης? Η αρχικη οικογενεια δεν εγινε απο πολυτεκνη τριτεκνη? δηλαδη εφόρου ζωης θα ειναι τεκνο πολυτεκνης οικογενειας μεχρι να γινει 67 δηλαδη συνταξιουχος?
και αν κανει και αυτος αλλα 4 παιδια θα ειναι τεκνο πολυτεκνης και πολυεκνος ξανα?? ελεος μετά 1980 συστηματα. ΟΙ αλλοι δεν εχουμν ψυχη??
Ο αλγόριθμος κατανομής των ειδικών θέλει διόρθωση. Δε θα θίξω τα προνόμια που έχουν οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι γιατί είναι μεγάλη συζήτηση, να πω ότι υπήρχαν θέσεις που καλύφθηκαν πάνω από 80%, ακόμα και 100% από ειδική κατηγορία ανεξαρτήτως μορίων. Το ποσοστό που ορίζει ο νόμος ανά ειδικότητα, θα πρέπει να εφαρμόζεται και ανά κωδικό θέσης. Ή τουλάχιστον να υπάρχει ένα πλαφόν. Αλλιώς δηλώνουμε κωδικούς τσάμπα.
Όταν σε 3 κωδικούς σε γειτονικό νομό, οι 9 θέσεις καλύπτονται από 8 ειδικής, με τους 7 να έχουν λιγότερα μόρια, δεν το λες και δίκαιο.
οι θεσεις των τριτεκνων πολυτέκνων αμεα κλπ θα πρεπει να ειναι καθορισμενοι απο το ποσοστο επι τοις 100. θα πρπει δηλαδή να αναγραφεται και η γεωγραφική κατανομή – διασπορα τους. Δεν ειναι δυνατον να δηλωνουμε θεσεις πχ στον τοπο μας και επειδη την καταλαμβανει με το ισχυον πλαισιο ενας τριτεκνος – πολυτεκνος αμεα κλπ να με στλενεις στην αλλη ακρη της Ελλαδας και μετα να μου λες αν δεν αποδεχθεις την θεση, αποβάλλεσαι απο την διαδικασια για 3 χρόνια. Αναρτησε στο φεκ της προκυρηξης τις ακριβεις θεσεις γεωγραφικα ανα πόλη και ανα κατηγορια πχ τριτεκνοι κλπ, να ξερω που δηλωνω, οποτε γνωρίζω απο τωρα τις συνέπειες του αποκλεισμού μου σε περιπτωση μη αποδοχης της θεσης διορισμου. Και ο συμμετεχων τις εδικης κατηγορίας να ξερει ππου να παει .
στον Ν 4440/16 Άρθρο 7
Διαδικασία αξιολόγησης υποψηφίων από την υπηρεσία υποδοχής και έκδοση απόφασηςς
5. Η πράξη απόσπασης ή μετάταξης υπαλλήλου για αποδεδειγμένα ιδιαίτερους σοβαρούς λόγους υγείας του ιδίου, συζύγου ή συμβιούντος ή προσώπου με α΄ βαθμό συγγένειας προς τον αιτούντα ή προσώπου του οποίου ο αιτών μετά τον διορισμό ή την πρόσληψή του, διορίζεται δικαστικός συμπαραστάτης και του ανατίθεται δικαστικώς και η επιμέλεια, εφόσον η καθημερινή φροντίδα του προσώπου αυτού δεν παρέχεται από αρμόδια ιδρύματα και φορείς κοινωνικής προστασίας, εκδίδεται από το αρμόδιο για διορισμό όργανο της υπηρεσίας υποδοχής, μετά από σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας. Για την απόδειξη των λόγων υγείας απαιτούνται έγγραφα από δημόσια αρχή. Σε περίπτωση που οι λόγοι υγείας αφορούν σε γονέα, απαιτείται βεβαίωση από το αρμόδιο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που να πιστοποιεί ποσοστό αναπηρίας εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση πρέπει να είναι ειδικώς αιτιολογημένη και να προκύπτει αιτιώδης σύνδεσμος της αναγκαιότητας για απόσπαση ή μετάταξη και των λόγων υγείας. Ειδικά κατά την εξέταση του αιτήματος δόκιμου υπαλλήλου λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας αν οι λόγοι υγείας, των οποίων γίνεται επίκληση, είναι επιγενόμενοι του διορισμού του ή προϋπήρχαν ή έχουν ληφθεί υπόψη για τον διορισμό του υπαλλήλου. Αν οι επικαλούμενοι λόγοι υγείας προϋπήρχαν του διορισμού του υπαλλήλου ή έχουν ληφθεί υπόψη για τον διορισμό του, η αίτηση απορρίπτεται ως απαράδεκτη. Στην περίπτωση υπαλλήλων με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, εφόσον δεν υφίσταται κενή θέση προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, ο υπάλληλος δύναται να μεταταχθεί/μεταφερθεί σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, με παράλληλη δέσμευση κενής οργανικής θέσης μόνιμου προσωπικού, για όσο χρόνο υφίσταται η προσωποπαγής θέση. Το προσωπικό, που ανήκει οργανικά σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού δύναται να αιτηθεί απόσπαση ή μετάταξη για λόγους υγείας μόνο σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα άλλων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. Αποσπάσεις, οι οποίες διενεργούνται για λόγους υγείας ανανεώνονται με απόφαση του αρμόδιου για διορισμό οργάνου του φορέα υποδοχής για μια ή και περισσότερες φορές και για όσο χρόνο εξακολουθούν να υφίστανται οι λόγοι υγείας για τους οποίους έγιναν, οι οποίοι αποδεικνύονται, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρούσα παράγραφο.
Αν στην ιδια πολη – προκυρηξη υπαρχουν 5 ατομα αμεα ή πανω απο 67% αναπηρια και οι θεσεις ειναι 3 τότερ οι αλλοι δυο θα πανε σε διπλανο νομό ή περιοχη , αλλα δεν θα μπρουν να μετακινηθουν γιαιτι «»» οι επικαλούμενοι λόγοι υγείας προϋπήρχαν του διορισμού του υπαλλήλου ή έχουν ληφθεί υπόψη για τον διορισμό του, η αίτηση απορρίπτεται ως απαράδεκτ稻»»»» ωραια πραγματα δηλαδη .
Καλημέρα
Με αφορμή την δημόσια διαβούλευση για την επιτάχυνση των προσλήψεων στο δημόσιο και την αναμόρφωση του ΑΣΕΠ που διενεργείται από το υπουργείο εσωτερικών ,θα ήθελα να αναφέρω τα παρακάτω.
Είμαι κάτοικος ενός μικρού ορεινού χωριού του δήμου Βοΐου δυτικής Μακεδονίας .
Όλες οι ανάγκες του χωριού μου εξυπηρετούνται εδώ και δεκαετίες λόγω χιλιομετρικής απόστασης από τον νομό Καστοριάς ,(καθημερινές καταναλωτικές ανάγκες ,υπηρεσίες υγείας, ενεργειακές και επικοινωνιακές υπηρεσίες και πολλά άλλα.
Λόγο διοικητικής κατανομής που έγινε πριν πολλά χρόνια το Σκαλοχώρι παρέμεινε στον νομό Κοζάνης ενώ τα διπλανά χωριά αν και πιο μακριά από την Καστοριά προσαρτήθηκαν στον νομό Καστοριάς, η χιλιομετρική απόσταση του χωριού μου από την Κοζάνη είναι ογδόντα χιλιόμετρα ενώ από την Καστοριά είκοσι από το δήμο Βοΐου απέχουμε πενήντα χιλιόμετρα ενώ από τον δήμο Άργους Ορεστικού δώδεκα.
Πέραν των πολλών προβλημάτων που δημιουργεί μια τέτοια κατάσταση και δεν είναι επί του παρόντος να τα αναφέρω εμφανίζεται και αυτό της πριμοδότησης της εντοπιότητας σε διαγωνισμούς για προσλήψεις προσωπικού.
Ως μόνιμος κάτοικος αυτής της περιοχής του δήμου Βοΐου τυγχάνει σε διαγωνισμούς για προσλήψεις να λαμβάνω τα μόρια της εντοπιότητας πολύ μακριά από τον τόπο της κατοικίας μου (Κοζάνη) που λόγο της χιλιομετρικής απόστασης είναι απαγορευτικό να μένω στην περιοχή μου και να μετακινούμαι καθημερινά για τον συγκεκριμένο λόγο, παράλληλα η διαδρομή πέραν της μεγάλης απόστασης περιέχει και οδικά διόδια με αποτέλεσμα να αποφεύγεται και να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα η επιλογή θέσεων στην παραπάνω περιοχή γιατί θα πρέπει να γίνεται εγκατάλειψη της μόνιμης κατοικίας και μίσθωσης κατοικίας σε εκείνη την ζώνη, κάτι που δεν συνάδει με το πνεύμα της εντοπιότητας. Ως κάτοικος λοιπόν του μικρού αυτού ορεινού χωριού της δυτικής Μακεδονίας δεν έχω εντοπιότητα στον νομό Καστοριάς που είναι δίπλα στο σπίτι μου και μπορώ να μετακινούμαι καθημερινά πολλές φορές με ελάχιστο κόστος κάτι το οποίο συνέβη και στο παρελθόν για εργασία ορισμένου χρόνου αρκετά χρόνια.
Με βάση τα παραπάνω και με αφορμή την δημόσια διαβούλευση θα ήθελα να εξετάσετε πιο σχολαστικά την πριμοδότηση της εντοπιότητας σε διαγωνισμούς προσλήψεων προσωπικού(κυρίως σε προβληματικές περιοχές) αφού είναι κάτι το οποίο μπορεί να στοιχίσει ακόμη και την εργασιακή καριέρα σε άτομα.
Σαν τελευταίο σχόλιο θα ήθελα να υποβάλω και μερικές προτάσεις για την πριμοδότηση της εντοπιότητας σε διαγωνισμούς.
1) Αν η χιλιομετρική απόσταση του τόπου κατοικίας μιας περιοχής(είτε δήμος η πιο ειδικά δημοτικό διαμέρισμα) είναι πιο κοντά στην πρωτεύουσα του παρακείμενου νομού της περιφέρειας στην στην οποία ανήκει τότε η πριμοδότηση της εντοπιότητας σε διαγωνισμούς θα πρέπει να δίδεται στον παρακείμενο νομό και όχι στον νομό που ανήκει διοικητικά η να υπάρχει από τον υποψήφιο δυνατότητα επιλογής.
2) Γειτονικοί δήμοι περιφερειών και όχι μόνο περιφερειακών ενοτήτων να έχουν κοινή εντοπιότητα.
3) Τελική επιλογή. απόδοση εντοπιότητας σε επίπεδο περιφέρειας και όχι νομού.
Δεν γνωρίζω πια επιλογή από τις τρείς θα ήταν η καλύτερη η αν υπάρχουν άλλες καλύτερες λύσεις για το συγκεκριμένο θέμα αλλά σίγουρα θα λυνόταν πολλές παθογένειες που απασχολούν και άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Ευχαριστώ….
είναι άδικο να μην γνωρίζει αυτός που δηλώνει την ειδική κατηγορία για ποιες θέσεις και σε ποιες πόλεις θα ισχύει η ειδική κατηγορία όπως έγινε στην 3ΓΒ/2023.
Δεν είναι δυνατόν να περνάς μακριά από το την πόλη σου ως ειδική κατηγορία και μετά να σου λένε ήξερες το πρόβλημα υγείας πριν δηλώσεις την θέση κτλ…
Ναι αλλά δεν ήξερα ποιες θέσεις θα είναι ειδική κατηγορία και ούτε το πως προέκυψαν από αυτό τον πολύ σύνθετο αλγόριθμο……
Θα πρέπει να ξέρεις τις θέσεις καθώς σε αυτή την περίπτωση θα μπορείς να επιλέξεις εκείνες τις περιοχές που θα ήθελες να κάνεις χρήση της ειδικής κατηγορίας. Η θα μπορούσε στην υποβολή της αίτησης στον ΑΣΕΠ, όπως δηλώνεις την εντοπιότητα ανά θέση να δηλώνεις και για ποια θέση θέλεις να κάνεις χρήση της ειδικής κατηγορίας.
ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ Β’ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΡΟΥ ΑΝΤΑΜΕΙΒΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΙΝΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΛΥΝΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΚΟΜΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΟΥΝ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΩΣ ΤΕΚΝΟ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΑΝΤΡΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ , ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΣΟ ΖΕΙ ΕΣΤΩ Ο ΕΝΑΣ ΓΟΝΕΑΣ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ. ΕΠΙΣΗΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΙΤΕΚΝΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΧΑΝΟΥΝ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΑ ΕΙΝΑΙ 25 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ . ΘΕΩΡΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΕΚΝΑ.
Άρθρο3
Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να εξαιρεθεί η πρόβλεψη για το 50% ΑΜΕΑ, ΥΕ, ειδικά στο Εργατοτεχνικό προσωπικό των Υπηρεσιών Καθαριότητας, Πρασίνου κ.λ.π..Αφού σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.
Θα πρέπει να ρυθμιστεί και το % πολυτεκνων, τριτεκνων που δύναται να διορίζονται μέσω προκύρηξης. Είναι άδικο! Ιδίως όσο αφορά τους τρίτεκνους και το γεγονός ότι καποιος αν ειναι παιδί τριτεκνης οικογενειας τοτε θεωρειται τριτεκνος.Λαθος! Θα πρεπει να οριστει οτι ως τριτεκνοι , πολυτεκνοι που θα εχουν ειδικης μεταχειρισης σε μια προκηρυξη απλα θα εχουν 3 και πανω παιδια και οχι να ειναι παιδια τριτεκνης η πολυτεκνης οικογενειας. Πολλες αδικιες! Και εν τελει αυτοι που αξιζουν να μπουν χανονται μεσα στις τοσες ειδικες κατηγοριες. Απαιτουνται ριζικες αλλαγες και οχι για τα ματια του κοσμου.
Σωστή η ρύθμιση περί του 12% αλλά είναι ασαφής η διατύπωση περί της κατανομής. Για παράδειγμα για να συμμετάσχει ένας παράγων στη διαδικασία κατανομής των θέσεων ανά φορέα, θα πρέπει να γνωρίζει τις ανάγκες του φορέα. Ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ τις γνωρίζει; Μπορεί να παρέμβει γνωμοδοτικά στον προσδιορισμό των θέσεων τόσο αριθμητικά όσο και ποιοτικά αναφορικά με τη φύση της κάθε θέσης, καθήκοντα, κ.λπ. με βάση τη γνώση του οργανογράμματος του κάθε φορέα; Υπάρχει διαβούλευση μεταξύ των φορέων και της επιτελικής διοίκησης αλλά και του ίδιου του ΑΣΕΠ; Γιατί μέχρι σήμερα ο ρόλος του ΑΣΕΠ στη συγγραφή των προκηρύξεων είναι κατά κύριο λόγο ανακλαστικός. Επίσης η κατανομή των θέσεων των ειδικών κατηγοριών στη συνέχεια του διαγωνισμού 3ΓΒ/2023 έχει γίνει μ ένα τρόπο που δεν είναι κατανοητό σε κανέναν.
Υπερβολικό.
Αν η διαδικασία ολοκλητώνεται σε 6 μήνες ναι έχει ένα νόημα, διαφορετικά κανένα απολύτως νόημα.
Αντιθέτως, είναι άδικο για κάθε υποψήφιο που άλλαξαν τα δεδομένα της ζωής σου σε τόσα χρόνια που κάνει να βγάλει ο ΑΣΕΠ αποτελέσματα, να τιμωρείται έτσι.
Είναι ένα μέτρο που ωφελεί μόνο τον ΑΣΕΠ προκειμένου να γίνει πιο λίγη και πιο εύκολη η δουλειά του.
Ν.4765 άρθρα 37-42 είναι από την δεκαετία του 80..Εχουμε 2024… Η πολυτεκνια σε μη έχοντες παιδιά για ποιο λόγο υπάρχει;; όσοι έχουμε 1 και 2 παιδιά εξαρτωμενα, μοριοδοτουμαστε με 50 μόρια, το ίδιο να γίνει και σε αυτές τις κατηγορίες. Στους τριτεκνους τα μόρια είναι 200 +50 στο κάθε παιδί…και στους πολύτεκνους 300+!!!!Τα δεύτερα πτυχία ημοριοδοτηση ειναι ΤΕ:35 – ΔΕ:25!!!!!Γιατί στις ΣΟΧ αυτή η αδικία; δουλεύουν οι ίδιοι και ίδιοι..Εντοπιοτητα σε όλους τους νόμους πλην Αθήνα – Θεσσαλονίκη..
Ν.4765 άρθρα 37-42 είναι από την δεκαετία του 80..Εχουμε 2024… Η πολυτεκνια σε μη έχοντες παιδιά για ποιο λόγο υπάρχει;; όσοι έχουμε 1 και 2 παιδιά εξαρτωμενα, μοριοδοτουμαστε με 50 μόρια, το ίδιο να γίνει και σε αυτές τις κατηγορίες. Στους τριτεκνους τα μόρια είναι 200 +50 στο κάθε παιδί…και στους πολύτεκνους 300+!!!!Τα δεύτερα πτυχία ημοριοδοτηση ειναι ΤΕ:35 – ΔΕ:25!!!!!Γιατί στις ΣΟΧ αυτή η αδικία; δουλεύουν οι ίδιοι και ίδιοι..Εντοπιοτητα σε όλους τους νόμους πλην Αθήνα – Θεσσαλονίκη..
θα ήθελα να σας επισημάνω την έλλειψη άρθρου στο σχέδιο νόμου σχετικά με την κατάφορη αδικία που υφίστανται οι ειδικές κατηγορίες για πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ στο δημόσιο γενικότερα.
Η διαδικασία επιλογής των υποψηφίων ειδικών κατηγοριών είναι άδικη, ασαφής, αυθαίρετη και λανθασμένη διότι δεν τηρούνται οι ποσοστώσεις των ειδικών κατηγοριών σύμφωνα με το νόμο στην πράξη, πχ το ποσοστό του 12% των προκηρυσσόμενων θέσεων υπέρ των υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας τριτέκνων, με αποτέλεσμα ενώ δεν συμπληρώνεται το ποσοστό κάλυψης των θέσεων των ειδικών κατηγοριών να διορίζονται σε θέσεις των ποσοστώσεων των ειδικών κατηγοριών υποψήφιοι της γενικής κατηγορίας ενώ υπάρχουν αδιόριστοι επιτυχόντες υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών!
Δηλαδή δεν εξαντλείται από το ΑΣΕΠ η δυνατότητα διορισμού στις θέσεις ειδικών κατηγοριών, καθώς δεν εφαρμόζεται η ποσόστωση στο σύνολο των θέσεων, με αποτέλεσμα να μην έχουν καλυφθεί όλες οι προβλεπόμενες από την προκήρυξη θέσεις ειδικών κατηγοριών από υποψηφίους ειδικής κατηγορίας.
Έτσι, με αυτόν τον τρόπο επιλογής που εφαρμόζει το ΑΣΕΠ, διαπιστώνεται ότι η ιδιότητα της ειδικής κατηγορίας δεν προσφέρει κανένα όφελος στους υποψηφίους που την κατέχουν, αφού έτσι κι αλλιώς η θέση τους στον πίνακα διοριστέων καθορίζεται αποκλειστικά από το σύνολο των μορίων που διαθέτουν.
Πρόταση αντί για ποσόστωση στις ειδικές κατηγορίες να υπάρχει η ανάλογη μοριοδότηση της κάθε ειδικής κατηγορίας και ένας ενιαίος πίνακας διοριστέων.
Ευχαριστώ.
Παρακαλούμε να μεριμνήσει το υπουργείο για τις αποσπάσεις λόγω συνυπηρετησης με ένστολο στο βοήθεια στο σπίτι. Δεν μπορούν να βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη οι γονείς και οι στρατιωτικοί δεν μπορούν να αρνηθούν μια μετάθεση. Παρακαλούμε πολύ
Θεωρώ πως οι θεσεις ΑμεΑ θα έπρεπε να γίνονται μέσω του διαγωνισμού για τις θέσεις ΠΕ και ΤΕ. Άλλωστε αν μπορούμε να σπουδάσουμε, να μάθουμε ξενες γλωσσες και να κάνουμε δουλειές γραφείου, μπορούμε να δίνουμε και εξετασεις σε διαγωνισμούς και να περνάμε αξιοκρατικά, όπως και οι υπόλοιπες ειδικές κατηγορίες. Οι ειδικές κατηγορίες θα έπρεπε απλώς αν δεν καλύπτονται, να προκηρύσσονται εκ νέου με το σύστημα της μοριοδοτησης.
Προτείνω να δοθεί στήριξη στην εντοπιοτητα μόνο στη νησιωτική χώρα και σε περιοχές όπου υπάρχει μειωμένος πληθυσμός σύμφωνα με τα στοιχεία απογραφής (βέβαια αυτό ισχύει ήδη).
Για να τύχει της αξίας που θελουν να έχει η εντοπιοτητα για τος παραπάνω περιοχές, προτείνω «να μην ορίζονται επιπλέον ειδικές κατηγορίες σε περιοχές με κριτήριο την εντοπιοτητα. Δηλαδή αν σε μια θέση νησιωτική υπάρχει το κριτήριο της εντοπιότητας να μην υπάρχει ταυτόχρονα το κριτήριο της πολυτεκνίας.
Γενικότερα όμως η υποστελέχωση των νησιών κυρίως δεν αντιμετωπίζεται με την εντοπιοτητα δεδομένου οτι σε πολλές των περιπτώσεων δεν υπάρχουν ντόπιοι με τα προσόντα που προκηρύσσονται οποτε θα πρέπει να δοθούν κίνητρα και να υπάρχει δεσμευτικό πλαίσιο και στους φορείς υποδοχής για απόδοση κινήτρων.
Η λύση δεν είναι μόνο το μαστίγιο (εντοπιοτητα, ποινες κτλ) αλλά χρειάζεται και το καρότο (επιπλέον απολαβές, στέγη, παροχές) για να λειτουργήσει σωστά η μέθοδος που θα επιλεγει.
Τα άτομα με αναπηρία ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας και εκεί επιβάλλεται να μείνουν,προστατευμένα. Κάνουν τον δικό τους αγώνα και δεν χρειάζεται να τιμωρούνται περαιτέρω στην ζωή τους,θα πρέπει το κράτος να μεριμνήσει να γίνεται έγκαιρη αλλαγή του επιτυχών με τον αμέσως επόμενο,δίχως τιμωρία 3ετίας. Επομένως οι ευκαιρίες-θέσεις- για εργασία στο δημόσιο για τα άτομα με αναπηρίες,που οι ιδιώτες δεν προτιμούν για ευνόητους λόγους,δεν πρέπει να μειώνονται,επιβάλλεται να υφίστανται και γιατί όχι ,αν είναι εφικτό,να πολλαπλασιάζονται.
Θεωρώ πως τα ΑΜΕΑ είναι άδικο να μην είναι ειδική κατηγορία στον διαγωνισμο.
Απλά να μην περνάνε οι θέσεις που δεν καλύπτονται στη γενική.
Γιατί τιμωρείται τα ΑΜΕΑ που πέρασαν;
Εδώ πρέπει να μπει και η Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή του Στρατού.
Δεν ειναι μονο τα ΚΕΠΑ που πιστοποιουν την αναπηρία απο το δημόσιο.
Για δείτε το λίγο εσεις εκει του ΥΠΕΣ
Αν κάποιος είναι στο δημόσιο 10 έτη και θέλει να πάρει άλλη θέση Γιστι να πάρει την θέση ενός που παλεύει να εργαστεί στο δημόσιο; Δεν είναι δίκαιο.
Ο αποκλεισμός επίσης Πρέπει να είναι επαοριστο και όχι για 3 έτη μόνο.
Επίσης ο άσεπ είναι υπερβολικά αργός.
Θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 6 μηνο όλη η διαδικασία.
Όχι 12 μηνο.
Αλλάζουν πολλά.
Τα μόρια για θέση ηλεκτρονικού θα πρέπει να μετριούνται από τον βαθμό των Πτυχίων και όχι αν κάποιος έχει ιταλικά Γερμανικα κλπ. Ξεη γλώσσα. Είναι αδικία.