Αντικείμενο του παρόντος Μέρους είναι η εισαγωγή ρυθμίσεων για α) την ενίσχυση της μοριοδότησης της εντοπιότητας υποψηφίων στελεχών του Δημοσίου, β) τη σύντμηση των προθεσμιών διορισμού από την προκήρυξη των θέσεων μέχρι την κάλυψή τους, γ) την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διαδικασία προσλήψεων μέσω του Α.Σ.Ε.Π., δ) την προσθήκη της δυνατότητας διαβεβαίωσης στη διαδικασία έναρξης της υπαλληλικής σχέσης και ε) τη δυνατότητα κάλυψης του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του Δημοσίου για τα έτη 2024-2025 από τους επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της προκήρυξης 2Γ/2022.
Είναι δίκαιο και λογικό να προσληφθούν όλοι οι επιτυχόντες του διαγωνισμού 2Γ/2022, οι οποίοι έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία αναμονής και είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα πρέπει να συντομεφθούν όλα τα στάδια της διαδικασίας από την προκήρυξη του διαγωνισμού μέχρι και τον διορισμό των επιτυχόντων.
Οι ελλείψεις είναι πολλές και πρέπει να καλυφθούν ΑΜΕΣΑ. Οι θέσεις αρκούν και περισσεύουν ώστε να διοριστούν όλοι οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού 2Γ/2022. Πρέπει να αναγράφεται στο Νομό ότι θα εξαντληθούν οι πίνακες των επιτυχόντων του 2Γ/2022 και να μην υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των κωδικών θέσεων που μπορούν οι υποψήφιοι να δηλώσουν, διότι διαφορετικά πάλι θα υπάρχουν κενές θέσεις και καθυστερήσεις στις διαδικασίες.
Κα. Παπαμάρκου,
Λάβετε υπόψη σας ότι οι άδειες μητρότητας ισχύουν και για τον ιδιωτικό τομέα και ειναι κατοχυρωμένες. Ως γυναίκα θα έπρεπε τουλάχιστον να προασπιζεστε την μητρότητα! Επίσης,ο συνταγματικός νομοθέτης προτάσσει και προστατεύει ιδιαίτερα την πολύτεκνη οικογένεια που γεννά φορολογούμενα ελληνόπουλα,σε μια χωρα με τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα. Νομίζετε ότι ο πολύτεκνος που ζει στην ηπειρωτική Ελλάδα δεν ξεσπιτωνεται,δεν πληρώνει δίπλα έξοδα και υπέρογκα ενοικια και μαλιστα απο Σεπτέμβριο έως Ιούνιο στα νησιά;;; Υπάρχει ο βασικός νόμος για την προστασία των πολυτέκνων 1910/44 στο άρθρο 10 παράγραφος 3 ορίζει: «Πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται εις τον τόπον των συμφερόντων αυτών, εφ’ όσον ο νόμος επιτρέπει τούτο και δεν μετατίθεται παρά μόνον τη αιτήσει των ή δια πράξιν μη επιτρέπουσαν την παραμονήν των εις τον τόπον της θέσεώς των»., αλλά αυτός ο νόμος στην πράξη καταργείται από τις εκάστοτε διατάξεις της κάθε προκήρυξης. Αν ο πολύτεκνος τοποθετούνταν στον τόπο του, δεν θα υπήρχαν οι περιπτώσεις που αναφέρετε.
Για να μάθετε περισσότερα για τις περιπτώσεις των πολυτέκνων διαβάστε τη γράφει η ΑΣΠΕ:
https://www.eleftheria.gr/m/%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82/item/83343.html
Δεν αρκούν οι θέσεις του 2024 κ 2025. Πρέπει ο νόμος να αναφέρει ρητά ότι θα ΕΞΑΝΤΛΗΘΟΥΝ οι πίνακες ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ της προκήρυξης 2Γ/2022. Κάθε επιτυχών να έχει μία τουλάχιστον δυνατότητα να διοριστεί σε κάποια θέση εφόσον έχει τα απαραίτητα πτυχία – προσόντα. Κανείς ΕΠΙΤΥΧΩΝ να μη μείνει αδιόριστος!
Επιπλέον
Να ΕΞΑΝΤΛΟΥΝΤΑΙ οι πίνακες των ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΩΝ κάθε θέσης κι εφόσον μένει κενή, να επαναπροκηρύσσονται.
Να σταματήσουν οι προκηρύξεις »Κ» εφόσον καλύπτονται οι ειδικότητες από τους πίνακες των ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ της 2Γ/2022.
Επίσης, καλό θα ήταν να αλλάξει η μοριοδότηση στις ξένες γλώσσες. Ας μοριοδοτείται η άριστη γνώση έστω και σε πάνω από τρεις γλώσσες.
Συμφωνώ με το νέο νομοσχέδιο. Όμως θα πρέπει να επιταχυνθεί η διαδικασία μέσω ψηφιοποίησης των τίτλων σπουδών και των άλλων προσόντων. Δεν γίνεται κάθε φορά το ΑΣΕΠ να ελέγχει τα ίδια χαρτιά! Πρέπει σε τρεις μήνες να ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και να γίνονται οι προσλήψεις στους φορείς.
Σημαντικό το νομοθέτημα αυτό εφόσον ληφθεί σοβαρά υπόψη η ρήτρα της νησιωτικοτητας .
Μέχρι σήμερα σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ που αφορούν την στελέχωση των μικρών Δημων η υπάρχουσα νομοθεσία δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στην στελέχωση τους καθώς δινόταν προτεραιότητα σε ειδικές κατηγορίες πολυτέκνων τριτεκνων και ατόμων με ποσοστά αναπηρίας χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία αλλά και η εντοπιότητα . Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την τοποθέτηση προσωπικού που δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των υπηρεσιών διορισμού γιατί όπως είπαμε δεν είχαν καμία εμπειρία αλλά λάμβαναν μοριοδοτηση μόνο και μόνο από τα ποσά παιδιά έχουν .. επιπρόσθετα με τις ειδικές άδειες για την ανατροφή των παιδιων δεν παρουσιάζονταν καν στην υπηρεσία λόγω χρήσης ειδικών μακροχρονιων αδειων . Οι υπηρεσίες παρέμεναν υποστελεχωμένες και επιβαρύνονταν με την μισθοδοσία ανύπαρκτου προσωπικού . Ακόμα δύο χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων και την χρήση 9 μηνων αδειών με απόσπαση από την υπηρεσία σε άλλο μεγάλο Δήμο και πάλι οι νησιωτικοι δήμοι παρέμεναν χωρίς προσωπικό .
Ένα τρανταχτό παράδειγμα το νησί της Κάσος .. εφορεία αρχαιοτήτων προκηρύσσει θέση αρχιφύλακα με ειδική κατηγορία αναπηρίας ..62 άτομα με εντοπιότητα δεν λαμβάνονται πότε υπόψη και στην θέση τοποθετείται υπάλληλος με αναπηρία 70 % ..Αποτέλεσμα απόσπαση από την υπηρεσία μετά από 6 μήνες για λόγους υγείας . οι Κασιωτες άνεργοι και η θέση κενή χωρίς επαναπροκήρυξη 3 χρόνια τώρα.
Δήμος Η.Ν. Κάσου προκηρύσσει θέση διοικητικού
Και μηχανικού Δομικών έργων με ενδιαφερόμενους Κασιωτες να βρίσκονται στο διοικητικό στην 2η θέση και στον Δομικών έργων στην 6 σειρά επιλαχόντων και αυτό γιατί ξανά προτεραιότητα δίνεται στους τριτεκνους
χωρίς εμπειρία . Αποτέλεσμα οι επιτυχόντες να αναλαμβάνουν υπηρεσία 9 μήνες μετά από την τοποθέτησή τους λόγω χρήσης ειδικών αδειών . Σήμερα οι θέσεις αυτές είναι δεσμευμένες με τους επιτυχόντες αφού υπηρέτησαν στην υπηρεσία 2 χρόνια να έχουν φύγει με απόσπαση
Σε άλλους Δήμους για λόγους υγείας αγνοωντας τις ανάγκες τις υπηρεσίας και χωρίς να μπορούν να καλυφθούν οι εν λόγω θέσεις καθώς είναι δεσμευμένες όπως είναι λόγω αποσπασεων
Προκήρυξη θέση υδραυλικού φτάσαμε στον επιτυχόντα αλλά και στους επόμενους 3 επιλαχόντες. Αρνήθηκαν την τοποθέτησή τους επιλαχόντες τριτεκνοι για άλλη μια φορά χωρίς να μετράει η εντοπιότητα και πάλι οι Κασιωτες άνεργοι . Αποτέλεσμα οι διαδικασίες να μην έχουν ολοκληρωθεί για τους επόμενους επιλαχόντες και η υπηρεσία από το 2018 μέχρι και σήμερα να παραμένει χωρίς μόνιμο υπάλληλο με την ειδικότητα του υδραυλικού .
Προκήρυξη Διοικητικού για τον Δήμο Κάσου ξανά με ειδική κατηγορία πολυτέκνων με το κριτήριο της εντοπιότητας να έπεται τις ειδικής κατηγορίας ο επιτυχόντος υπάλληλος μετά από 8 μήνες υπηρεσίας αφου έχει πετύχει σε άλλη προκήρυξη μονίμων παραιτήθηκε από τα καθήκοντά του ο Δήμος της Κάσου για πολλοστή φορά εξαιτίας της υπάρχουσας νομοθεσίας με ει ξανά χωρίς υπάλληλο ..Βρίσκομαι στην 10 Σειρα επιλαχόντων, η εντοπιότητα μου δεν μετράει , η εμπειρία μου στην υπηρεσία του Δήμου ως διοικητικού 11 χρόνων ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΕΙ και στην θέση τοποθετείται τέκνο πολυτέκνων με προϋπηρεσία 10 μηνών . Η υπηρεσία ξανά χωρίς υπάλληλο εξαιτίας της προκήρυξης της εν λόγω θέσεις σε ειδική κατηγορία οι Κασιωτες παραμένουν άνεργοι και η υπηρεσία υποστελεχωμένη .
ο ορισμός της ανικανότητας κρατικών Φορέων ΥΠΕΣ και ιδιαιτέρως του ΑΣΕΠ αναγκάζουν τους ντόπιους να παραμένουν άνεργοι , μια υποστελεχομενη υπηρεσία να πληρώνει μισθούς σε υπαλλήλους που ποτέ δεν ανέλαβαν τα καθήκοντα τους εξαιτίας διαδοχικων πολύμηνων ειδικών αδειών και στο τέλος τους αποσπά σε άλλες υπηρεσίες υποχρεωτικά για λόγους υγείας χωρίς κάν να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της υπηρεσίας που αποχωρούν και τονιζω για άλλη μια φορά οι θέσεις των αποσπασμένων υπαλλήλων να παραμένουν δεσμευμένες.
Η Ρήτρα της νησιωτικοτητας και η εντοπιότητα πρέπει να προτάσσεται.
Αποδεδειγμένα το 80% των προκηρύσσομενων θέσεων στην Κάσο και γενικότερα στα νησιά μένουν κενές εξαιτίας των
νομοθετικων ρυθμίσεων .