- Στην παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 4440/2016 (Α΄ 224), περί έκτασης εφαρμογής, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθενται οι λέξεις «, εκτός από τους διοικητικούς υπαλλήλους,», β) οι λέξεις «, εκτός από τους διοικητικούς υπαλλήλους, και τους υπαλλήλους ειδικότητας Σχολικών Φυλάκων, οι οποίοι μετά τη θέση τους σε διαθεσιμότητα μεταφέρθηκαν σε θέσεις Βοηθητικού Υγειονομικού Προσωπικού σε νοσοκομεία» αντικαθίστανται από τις λέξεις «και οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται οι υπάλληλοι της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (Ε.Α.Β. Α.Ε.), οι δικαστικοί υπάλληλοι, οι υπάλληλοι των Καταστημάτων Κράτησης και του Ιδρύματος Αγωγής Αρρένων Βόλου, οι υπάλληλοι όλων των κλάδων, εκτός από τους διοικητικούς υπαλλήλους, των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ, των νοσηλευτικών ιδρυμάτων εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς και των στρατιωτικών νοσοκομείων, οι υπάλληλοι του ΕΚΑΒ και οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.».
- Η παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 4440/2016 καταργείται.
- Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 3 του ν. 4440/2016, διαγράφεται και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«6. Ειδικό επιστημονικό προσωπικό δύναται να μεταταγεί ή να αποσπαστεί σε φορείς της παραγράφου 1 μόνο μέσω του ΕΣΚ.».
- Υπάλληλοι και εκπαιδευτικοί που υπάγονταν στις διατάξεις του ν. 4440/2016, όπως ίσχυαν μέχρι την αντικατάστασή τους με τις διατάξεις του παρόντος, και είναι αποσπασμένοι δυνάμει των διατάξεων του ν. 4440/2016, επιστρέφουν αυτοδικαίως στην Υπηρεσία τους με την λήξη της απόσπασης χωρίς να δύναται αυτή να παραταθεί ή να ανανεωθεί.
- Εκπαιδευτικοί που έχουν αποδεσμευτεί από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα χωρίς να έχουν μονιμοποιηθεί και έχουν μεταταχθεί μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας σε θέσεις πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, διανύουν εκ νέου δόκιμη περίοδο σύμφωνα με τις διατάξεις που εφαρμόζονται για τη μονιμοποίηση υπαλλήλων του φορέα υποδοχής.
- Εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην παρ. 5, εφόσον το επιθυμούν, δύνανται με δήλωσή τους που υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να δηλώσουν εάν επιθυμούν να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση, εφόσον υπάρχει, άλλως σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση, ως εκπαιδευτικοί. Η άρση της μετάταξης και η επαναφορά στην οργανική τους θέση πραγματοποιούνται με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του φορέα, όπου είχαν μεταταχθεί. Ο χρόνος που διανύθηκε στον φορέα μετάταξης αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε συνέπεια συμπεριλαμβανομένης της βαθμολογικής και μισθολογικής τους κατάταξης και εξέλιξης.
Οι διοικητικοί Νοσοκομείων για άλλη μια φορά δεν συμπεριλαμβάνονται στο ΕΣΚ. Από το 2016 έχει συμπεριληφθεί στην κινητικότητα η μετακίνηση σε παραμεθόριες περιοχές. Δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται αφενός η νησιωτικοί συνοριακοί σταθμοί, αφετέρου δεν θα έπρεπε να ενισχυθεί η αποκέντρωση; Παλαιότερα συνυπηρέτηση και απόσπαση η μετάταξη σε παραμεθόριο περιοχή γινόταν απλά με μια αίτηση, εντάχθηκαν στην κινητικότητα υποτίθεται για λόγους ισοτιμίας. Δεν θα έπρεπε να ισχύει το ίδιο; Ποιος δηλαδή θα έβαζε μέσο για να μεταφερθεί , για παράδειγμα, στον Δήμο Τήλου όπου έχει δύο φορές την εβδομάδα πλοίο και το ταξίδι διαρκεί 17 ώρες;
ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΤΕΛΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΡΗΤΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΤ’ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ( ΕΟΔΥ ΚΛΠ ) …
Είναι σημαντική παράλειψη το γεγονός ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στην κινητικότητα ΚΑΙ οι διοικητικοί υπάλληλοι ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ!!!
Για λόγους ισότητας πρέπει να συμπεριληφθούν στην κινητικότητα οι Υπάλληλοι του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων (π.χ. ΕΟΔΥ)
Αναφορικά με την αιφνιδιαστική απαγόρευση συμμετοχής των «εκπαιδευτικών α/θμιας & β/θμιας» στην κινητικότητα, στην περίπτωση αυτή και σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, θα πρέπει να προβλεφθούν μεταβατικές διατάξεις οι οποίες να οδηγούν σε ομαλότερη και δικαιότερη μετάβαση στο νέο νομοθετικό καθεστώς, που δεν θα καταλύει τον προγραμματισμό που έχουν ήδη τόσο οι δημόσιες υπηρεσίες όσο και οι δημόσιοι υπάλληλοι. Ειδικά εάν λάβουμε υπόψη την περίοδο έντονου πληθωρισμού που διανύουμε. Άλλωστε στόχος του νομοθέτη δεν είναι ο αιφνιδιασμός των δημοσίων υπαλλήλων αλλά η ορθότερη κατανομή του διοικητικού προσωπικού, η οποία δεν αναιρείται από την διατήρηση της υφιστάμενης νομοθετικής ρύθμισης για ακόμα μία ή δύο φορές.
Σε συνέχεια προηγούμενου σχολίου μου για τον άδικο αποκλεισμό από την κινητικότητα διοικητικών υπαλλήλων που υπηρετούν σε μονάδες Σωμάτων Ασφαλείας (αστυνομία, λιμενικό κλπ) λόγω του ποσοστού 65%, ή λόγω μοναδικότητας στον κλάδο τους, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος υποστελέχωσης, αφού είναι εξασφαλισμένη από το πολυάριθμο ένστολο προσωπικό, προτείνω να προστεθεί εδάφιο στο τέλος της παρ.4 του άρθρου 4. του ν. 4440/2016, ενδεικτικά ως εξής:
«… Από τις προϋποθέσεις της παρ.4 εξαιρούνται διοικητικοί υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις στα Σώματα Ασφαλείας (Αστυνομία, Λιμενικό, Πυροσβεστική)…»
Βάσει του ως άνω άρθρου»… οι υπάλληλοι όλων των κλάδων, εκτός από τους διοικητικούς υπαλλήλους, των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ…», δηλαδή οι υπάλληλοι του Υπουργείου Υγείας και των ΔΥΠε, δεν θα συμπεριληφθούν στην κινητικότητα; Για νοσηλευτικό προσωπικό και για ιατρούς υπάρχει διαφορετικό νομικό πλαίσιο, οι υπόλοιποι κλάδοι (μάγειρες, οδηγοί, τεχνικοί, που δεν είναι νοσηλευτικό προσωπικό) θα συμπεριληφθούν σε διοικητικούς, ώστε να μπορέσουν να έχουν δυνατότητα συμμετοχής στην κινητικότητα, από την οποία έχουν εξαιρεθεί εδώ και 4 έτη;
Και όντως, τι θα γίνει με οργανισμούς που έχουν μόνο δύο οργανικές θέσεις, δεν θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε κινητικότητα ποτέ; Άνθρωποι είναι κι αυτοί
Πρέπει να υπάρξει μνεία και για τους διοικητικούς υπαλλήλους που υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας (αστυνομία, λιμενικό κλπ), όπου το 95% είναι ένστολοι και οι οργανικές θέσεις των πολιτικών υπαλλήλων είναι ελάχιστες, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αποκλείονται αυτόματα από την κινητικότητα λόγω του ποσοστού 65%, ή λόγω μοναδικότητας στον κλάδο τους
Στη δική μου περίπτωση, υπηρετώ σε μονάδα που αποτελείται από 250 ένστολους (κι εμένα) κι επειδή τυγχάνει να είμαι ο μοναδικός διοικητικός υπάλληλος, που κατέχει τη μοναδική οργανική θέση ΠΕ ΔΙΟΙΚ-ΟΙΚ, να αποκλείομαι από τη κινητικότητα, βάσει των διατάξεων της παρ.4 του άρθρου 4 του ν.4440/2016, γιατί είμαι μοναδικός στον κλάδο μου (!) σε μονάδα που αριθμεί 250 άτομα και γραφειακούς χώρους ασφυκτικά γεμάτους!.. Η απόλυτη παράνοια…
Παρακαλω, το σχόλιό μου να φτάσει στα αυτιά των υπευθύνων ή ακόμα και του Υπουργού… Έχω εγκλωβιστεί εφ’ όρου ζωής σε μια θέση που δεν ανταποκρίνεται στα τυπικά μου προσόντα, χωρίς καμία προοπτική υπηρεσιακής εξέλιξης, μόνο και μονό επειδή οι αμέτρητοι ένστολοι συνάδελφοι μου, με τους οποίους μοιραζόμαστε τα ίδια γραφεία και τις ίδιες αρμοδιότητες, δε λαμβάνονται υπόψιν στον υπολογισμό της μοναδικότητας και του ποσοστού κάλυψης 65%.
Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η αδικία!
Σύμφωνα με το αρθ 66 του Ν. 4722/2020 «Το πάσης φύσεως προσωπικό όλων ανεξαιρέτως των νοσηλευτικών ιδρυμάτων της
ημεδαπής… εξαιρείται από τη συμμετοχή σε κύκλους κινητικότητας… Η ως άνω εξαίρεση αίρεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Υγείας». Συνεπώς αναμένεται και επιπλέον ΚΥΑ; Ως διοικητικοί υπάλληλοι νοείται και λοιπό προσωπικό;
Σε περίπτωση που ένας οργανισμός έχει όλο κ όλο 2 οργανικές θέσεις, σημαίνει ότι κάθε υπάλληλος αποτελεί 50%. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αυτούς τους υπαλλήλους στην κινητικότητα.
Όσον αφορά την προσθήκη των «εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας» στην παρ. 4 του άρθρου 3, θεωρώ ότι θα πρέπει να επιτραπεί η συμμετοχή τους στην β’ φάση της κινητικότητας 2024 -ή στην οποιαδήποτε αμέσως επόμενη φάση- καθώς δεν συμπεριλήφθηκαν στο πρόσφατο ΦΕΚ της α’ φάσης κινητικότητας 2024 εξαιτίας της παράληψης του ΑΣΕΠ να συμπεριλάβει στα αποδεκτά πιστοποιητικά γνώσης πληροφορικής και αυτό του Υπουργείου Παιδείας και μάλιστα με εξέταση σε 4 αντικείμενα και όχι μόνο σε 3 που εξετάζουν τα πιστοποιητικά από ιδιωτικούς φορείς! Επιπλέον, αρκετοί εκπαιδευτικοί πλήρωσαν εξέταστρα για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις των ιδιωτικών φορέων πιστοποίησης ώστε να χρησιμοποιήσουν το αποδεικτικό γνώσης στην επόμενη κινητικότητα. Πιστεύω ότι το κράτος δεν πρέπει να αιφνιδιάζει δυσάρεστα τους πολίτες του.
Οι διοικητικοί των νοσοκομείων θα μπορέσουν επιτέλους να μπουν στην κινητικότητα? Έκλεισε το 2020 λόγω covid και ακόμα ισχύει ο αποκλεισμός μετά από 4 χρόνια!
Μπράβο