Η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 25/1975 (Α΄74), περί των περιπτώσεων μη χρησιμοποιούμενων, μη ηλεκτροδοτούμενων ή χωρίς ηλεκτρολογική εγκατάσταση ακινήτων σε σχέση με το τέλος φωτισμού και καθαριότητας, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι στερούμενοι ηλεκτρολογικής εγκατάστασης για ακίνητα που χρησιμοποιούνται, υποχρεούνται στην πληρωμή τελών καθαριότητος και φωτισμού, που υπολογίζονται σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 22 του από 24.9/20.10.1958 β.δ.
“περί κωδικοποιήσεως εις ενιαίον κείμενον νόμου των ισχυουσών διατάξεων περί των προσόδων δήμων και κοινοτήτων”. Ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται, στα οποία διακόπτεται η ηλεκτροδότηση ή δεν έχουν ηλεκτρολογική εγκατάσταση, απαλλάσσονται από την καταβολή ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, κατόπιν υποβολής δήλωσης του ιδιοκτήτη τους ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού προς τον οικείο δήμο, ότι δεν ηλεκτροδοτούνται και δεν χρησιμοποιούνται, η οποία συνοδεύεται από βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου. Έως την υποβολή της ανωτέρω δήλωσης, ποσά από τέλη που επιβλήθηκαν ανά κατηγορία ακινήτου και καταβλήθηκαν δεν αναζητούνται, ενώ ποσά που δεν εισπράχθηκαν και οι αντίστοιχες εγγραφές στους βεβαιωτικούς καταλόγους διαγράφονται. Εάν, παρά την υποβολή της δήλωσης διαπιστωθεί ηλεκτροδότηση ή χρήση του ακινήτου, επιβάλλεται σε βάρος του υπόχρεου το τέλος που αναλογεί από τον χρόνο απαλλαγής και πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ανωτέρω ποσού.».
Συμμετέχοντας στην αναφερόμενη στο θέμα διαβούλευση του Υπουργείου Εσωτερικών και συγκεκριμένα επί του άρθρου 34, που αφορά στα μη ηλεκτροδοτούμενα και μη χρησιμοποιούμενα ακίνητα, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:
α) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του αρθρ. 222 του Ν. 4555/2018, ορίζεται ότι η απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη των ακινήτων που δεν ηλεκτροδοτούνται και δεν χρησιμοποιούνται, ύστερα από υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, ισχύει από την ημερομηνία κατάθεσης της εν λόγω δήλωσης στον δήμο. Μέχρι την ημερομηνία αυτή τα τέλη οφείλονται και καταβάλλονται κανονικά.
Λαμβάνοντας υπόψη το υπ’ αριθμ. 50329/19-12-2014 έγγραφο της Δ/νσης Οικονομικών Τ.Α. – Τμήμα Εσόδων του Υπουργείου Εσωτερικών στο οποίο αναφέρεται ότι: «Νομοτελειακά έχει κριθεί ότι η έν-νοια της μη χρήσης ακινήτων αναφέρεται σε ακίνητα που είναι κενά και τα οποία δεν χρησιμοποιούνται καθ’ οιονδήποτε τρόπο (ΣτΕ 3963/2004), αποκλείοντας έτσι τις περιπτώσεις ακινήτων που χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι (π.χ. στέγαση μηχανημάτων, οικιακών σκευών, επίπλων κλπ)», καθίσταται σαφές ότι είναι άνευ σημασίας η διενέργεια ελέγχου κατόπιν αυτοψίας από τον δήμο.
Επομένως τίθεται το ζήτημα αν και κατά πόσο θα γίνονται δεκτές οι υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτητών και αν θα γίνεται χρέωση ή μη των δημοτικών τελών και μετά την κατάθεση της δήλωσης μη ηλεκτροδοτούμενο ακινήτου. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε η αρμόδια υπηρεσία του δήμου (Τμήμα Εσόδων), από τη στιγμή που γνωρίζει πλέον την ημερομηνία διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος των ακινήτων από τα στοιχεία που αντλεί από τη ΔΕΔΔΗΕ, να ζητά ως δικαιολογητικό το έντυπο Ε2 του ακινήτου και αφού διαπιστωθεί η δήλωσή του ως ΚΕΝΟ (κωδικός 39), από την ημερομηνία αυτή και μετά να επιβάλλεται μόνο το ΤΑΠ.
β) Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις, το πρόστιμο που επιβάλλεται σε βάρος του υπόχρεου είναι «ισόποσο» του τέλους που του αναλογεί σε περίπτωση διαπίστωσης χρήσης του μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. Άποψη της υπηρεσίας μας, δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των νοικοκυριών της χώρας μας, το πρόστιμο που προτείνεται στο σχέδιο νόμου, να παραμείνει «ισόποσο» και όχι διπλάσιο των τελών που αναλογούν.
Στα πλαίσια της διαβούλευσης επισημαίνονται τα εξής:
α) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του αρθ. 222 του Ν. 4555/2018, ορίζεται ότι η απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη των ακινήτων που δεν ηλεκτροδοτούνται και δεν χρησιμοποιούνται, ύστερα από υπεύθυνη
δήλωση του ιδιοκτήτη, ισχύει από την ημερομηνία κατάθεσης της εν λόγω δήλωσης στον δήμο. Μέχρι την ημερομηνία αυτή τα τέλη οφείλονται και καταβάλλονται κανονικά.Λαμβάνοντας υπόψη το υπ’ αριθμ. 50329/19-12-2014 έγγραφο της Δ/νσης Οικονομικών Τ.Α. –Τμήμα Εσόδων του Υπουργείου Εσωτερικών στο οποίο αναφέρεται ότι: «Νομοτελειακά έχει κριθεί ότι η έννοια της μη χρήσης ακινήτων αναφέρεται σε ακίνητα που είναι κενά και τα οποία δεν χρησιμοποιούνται καθ’οιονδήποτε τρόπο (ΣτΕ 3963/2004), αποκλείοντας έτσι τις περιπτώσεις ακινήτων που χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι (π.χ. στέγαση μηχανημάτων, οικιακών σκευών, επίπλων κλπ)» συνεπώς καθίσταται σαφές ότι είναι άνευ σημασίας η διενέργεια ελέγχου κατόπιν αυτοψίας από τον δήμο.
Επομένως τίθεται το ζήτημα αν και κατά πόσο θα γίνονται δεκτές οι υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτητών και αν θα γίνεται χρέωση ή μη των δημοτικών τελών και μετά την κατάθεση της δήλωσης μη ηλεκτροδοτούμενο ακινήτου. Για τον λόγο αυτό προτείνεται οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμων ,από τη στιγμή που γνωρίζει πλέον την ημερομηνία διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος των ακινήτων από τα στοιχεία που αντλεί από τη ΔΕΔΔΗΕ, να απαιτείται ως δικαιολογητικό το έντυπο Ε2 του ακινήτου και αφού διαπιστωθεί η δήλωσή του ως ΚΕΝΟ (κωδικός 39), από την ημερομηνία αυτή και μετά να επιβάλλεται μόνο το ΤΑΠ.
β) Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις, το πρόστιμο που επιβάλλεται σε βάρος του υπόχρεου είναι «ισόποσο» του τέλους που του αναλογεί σε περίπτωση διαπίστωσης χρήσης του μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. Δεδομένου των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των νοικοκυριών της χώρας μας, το πρόστιμο που προτείνεται στο σχέδιο νόμου, να παραμείνει «ισόποσο» και όχι στο διπλάσιο των τελών που αναλογούν.
Όταν ένα άδειο ακίνητο έχει ρεύμα με μηδενική κατανάλωση και τούτο για να λειτουργεί το ηλεκτρικό ρολό και ο συναγερμός πρέπει να πληρώνει στον δήμο?
Αυτά τα θέματα πρέπει να ρυθμίσει ο νομοθέτης διαφορετικά θα έχουμε καταλήψεις .
Α)Η βεβαίωση μη ηλεκτροδότησης χορηγείται από τους Δήμος μέσω ειδικής εφαρμογής .Δεν χρειάζεται ο πολίτης να πάρει στο ΔΕΔΔΗΕ.
Β)Βεβαίως και η χρήση είναι ανεξάρτητη από το αν έχει ρεύμα ένα ακίνητο. Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις ακινήτων που χρησιμοποιούνται ως αποθήκες επιχειρήσεων .Αυτοί δλδ γιατί να απαλλαγούν σε σχέση έναν άλλο επαγγελματία που έχει ρεύμα.
Γ) <>
Απαιτείται επομένως σε κάθε δήλωση ο δήμος να κάνει αυτοψία ειδάλλως πώς θα βεβαιώσει ότι δεν γίνεται χρήση του κάθε ακινήτου.
Δ) ΝΑ γίνει ειδική μνεία για τα σπίτια που έχουν μέσα όλο τον οικιακό εξοπλισμό για παράδειγμα :Κλειστό μη ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο από το σπίτι γονέων που απεβίωσαν . Ο νόμος υποχρεώνει τους κληρονόμους να το αδειάσουν ώστε να μη πληρώνουν δημ τέλη. ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!! ΤΟ ίδιο ισχύει και για τις αποθήκες από οικίες που έχουν τα πράγματα όπως έπιπλα κ.ο.κ.
Μια ελάχιστη κατανάλωση προκειμένου για τη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (συναγερμού και καμερών) θα πρέπει να επιτραπεί.
Να οριστεί κατ αρχάς τι συνιστά «χρησιμοποίηση» ακινήτου.
Η διάταξη, προωθεί ΕΝΤΟΝΑ τη παραβατικότητα διότι ουσιαστικά επιβάλλει τη μη χρήση καμερών ασφαλείας σε μη χρησιμοποιούμενα ακίνητα. Η χρήση καμερών ασφαλείας προϋποθέτει τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος. Ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται, δεν θα φυλάσσονται ούτε από τον ιδιοκτήτη ούτε από εταιρεία ασφαλείας. ΣΥΝΝΕΝΟΗΘΗΚΑΤΕ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ; Αν πρόκειται για ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑ ΚΤΙΡΙΑ ή ΑΡΧΑΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ιδιοκτησίας ιδιωτών οι οποίοι είναι εκ του ν. 4858/2021 υπόχρεοι σε διαφύλαξη ΣΥΝΝΕΝΟΗΘΗΚΑΤΕ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ; Αν για τη λειτουργία καμερών ασφαλείας και αφού γίνει διακοπή σύνδεσης με τον ΔΕΔΔΗΕ, θα απαιτούνται φωτοβολταικά. ΣΥΝΝΕΝΟΗΘΗΚΑΤΕ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ; Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΗ, ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ, ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΠΡΟ 50ΕΤΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠ ΟΨΙΝ ΤΗΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΜΜΕΣΑ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΣ Ή ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΦΟΡΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΕΜΜΕΣΑ ΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Θα μπορούσε η χρήση να πιστοποιείται
Α. είτε πέραν ενός χαμηλού ορίου κατανάλωσης (π.χ. 50 Kwh/μήνα) που ένα τέτοιο όριο δεν επιτρέπει χρήση αλλά επιτρέπει προστασία, είτε
Β. από τη μη κατανάλωση νερού μιας και οι Δήμοι έχουν άμεση πρόσβαση στις μετρήσεις κατανάλωσης είτε άμεσα μέσω των ΔΕΥΑ είτε έμμεσα (ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ).
Άλλως πρέπει να διευκρινιστεί ότι η μόνη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος για τη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας σε ακίνητο, δεν συνιστά χρήση του ακινήτου.
Οι διατάξεις δεν είναι σαφείς. Αναιρούν η μία την άλλη. Επίσης, δεν διευκρινίζεται σε ποιο χρονικό διάστημα θα αφορούν οι διαγραφές.
Το κυριότερο όλων είναι, ότι υπήρχε δέσμευση από το υπουργείο για νομοθετική ρύθμιση της μη δήλωσης του μη ηλεκτροδοτουμενου ακινήτου κ στη ΔΕΗ κ στο Δήμο χωριστά, εκ μέρους του πολίτη. Αναμέναμε να μην χρειάζεται η δήλωση στο Δήμο, προκειμένου να μην επιβαρύνονται οι πολίτες με δημοτικά τέλη όταν ένα ακίνητο δεν ηλεκτροδοτείται.Αντιθετα για άλλη μια φορά διαχωρίζεται η ηλεκτροδότηση από τη χρήση κ πρέπει ο πολίτης να απευθυνθεί σε δύο φορείς (ΔΕΗ κ Δήμο) για το ίδιο πράγμα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται δυσχέρεια κ ένταση στις δημοτικές υπηρεσίες που καλούνται να επιβάλλουν τέλη αναδρομικά. Οι πολίτες στην πλειοψηφία τους δεν γνωρίζουν ότι πρέπει να δηλώσουν τη μη χρήση.
Από την μια λέτε ότι τα μη ηλεκτροδοτούμενα απαλάσσονται κατόπιν υποβολής δήλωσης του ιδιοκτήτη και από την άλλη ότι έως την υποβολή δήλωσης βεβαιωθέντα ποσά διαγράφονται . Το ένα αναιρείτ ο άλλο. Πρέπει να ορισθεί συγκεκριμένη ημερομηνία υποβολής δήλωσης για την διαγραφή ήδη βεβαιωθέντων και να αποσαφηνίσετε αν θα βεβαιώνουμε αναδρομικά τέλη πριν από την υποβολη της δήλωσης.
Αντε πάλι!! Μπορεί να γραφεί μια σωστή διάταξη?. Για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα μέ όσα ισχύουν ώς σήμερα ένα ακίνητο για να μην οφείλει τέλη στον Δήμο θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά 2 προυποθέσεις και να μην χρησιμοποιείται και να μην ηλεκτροδοτείται. Το γεγονός ότι το ακίνητο δεν ηλεκτροδοτείται οι Δήμοι το βλέπουν στην εφαρμογή του ΔΕΔΔΗΕ δεν χρειάζεται καμμιά δήλωση. Το θέμα είναι ότι για να τύχει απαλλαγής τελών το ακίνητο θα πρέπει να υποβληθεί δήλωση περί μη χρήσης του από τον ιδιοκτήτη (διάταξη άρθρου 222 Νόμου 4555/18) . Για την απαλλαγή από αναδρομικές χρεώσεις θα έπρεπε η υπευθυνη δήλωση να είχε κατατεθεί έως την 30.09.2020. Μετά από αυτή την ημερομηνία τα τέλη οφείλονται αναδρομικά. Δεν καταλαβαίνουμε τι θέλετε να πείτε με την υπο διαβούλευση διάταξη? Θέλετε παράταση της προθεσμίας.Θέλετε κάποια διαφορετική αντιμετώπιση στα ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέντα? Τι θέλετετε να πείτε με την φράση «Έως την υποβολή της ανωτέρω δήλωσης, ποσά από τέλη που επιβλήθηκαν ανά κατηγορία ακινήτου και καταβλήθηκαν δεν αναζητούνται, ενώ ποσά που δεν εισπράχθηκαν και οι αντίστοιχες εγγραφές στους βεβαιωτικούς καταλόγους διαγράφονται» Μήπως αντί για την φράση δεν αναζητούνται θέλατε να γράψετε δεν επιστρέφονται?
ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
Γιά πολλοστή φορά δεν ξεκαθαρίζονται απόλυτα τα πράγματα από τη συγκεκριμένη διάταξη νόμου (της οποίας το νόημα αποσαφηνίζεται μόνον από την αιτιολογική έκθεση του συγκεκριμένου άρθρου). Το πιθανότερο είναι πως οι υπηρεσίες εσόδων των Δήμων θα δημιουργήσουν και πάλι προβλήματα.
Ως γνωστό, γιά τα ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέντα κτίρια (συμπίπτουν με αυτά που «δεν έχουν ηλεκτρολογική εγκατάσταση»;) η ΔΕΔΔΗΕ δε χορηγεί βεβαιώσεις μη ηλεκτροδότησής τους, γιατί δεν έχει στοιχεία στο αρχείο της (όπως έχει για τα κτίρια των οποίων η ηλεκτροδότηση διακόπτεται). Ένεκα αυτού του λόγου, με το ισχύον σήμερα καθεστώς γιά τα ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέντα κτίρια, τέτοιο δικαιολογητικό δεν απαιτείτο. Γιατί τώρα να προβλέπεται ένα τέτοιο δικαιολογητικό που ούτως ή άλλως δε χορηγείται; Ούτε καν απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του πολίτη ότι πρόκειται για ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέν ακίνητο, αφού είναι προφανές πως όταν ο πολίτης προσέρχεται στο Δήμο για να δηλώσει τα τετραγωνικά μέτρα του υπό ηλεκτροδότηση κτιρίου προκειμένου να ζητήσει από τη ΔΕΔΔΗΕ να τοποθετηθεί ο μετρητής ηλεκτρικού ρεύματος, πρόκειται ασφαλώς για κτίριο που θα ηλεκτροδοτηθεί για πρώτη φορά. Το μόνο που θα εδικαιολογείτο ίσως είναι να δηλώνει ο πολίτης (το αυτονόητο άλλωστε) ότι το (ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέν) κτίριο δε χρησιμοποιήθηκε – κατοικήθηκε ποτέ (δήλωση που ούτε και αυτή απαιτείται με το ισχύον σήμερα καθεστώς, ως πρόδηλα περιττή). Τα πιο πάνω προκύπτουν από την αιτιολογική έκθεση της παρ. 2 του άρθρου 103 του ν. 4604/2019.
Γιά πολλοστή φορά δεν ξεκαθαρίζονται απόλυτα τα πράγματα από τη συγκεκριμένη διάταξη νόμου (της οποίας το νόημα αποσαφηνίζεται μόνον από την αιτιολογική έκθεση του συγκεκριμένου άρθρου). Το πιθανότερο είναι πως οι υπηρεσίες εσόδων των Δήμων θα δημιουργήσουν και πάλι προβλήματα.
Ως γνωστό, γιά τα ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέντα κτίρια (συμπίπτουν με αυτά που «δεν έχουν ηλεκτρολογική εγκατάσταση»;) η ΔΕΔΔΗΕ δε χορηγεί βεβαιώσεις μη ηλεκτροδότησής τους, γιατί δεν έχει στοιχεία στο αρχείο της (όπως έχει για τα κτίρια των οποίων η ηλεκτροδότηση διακόπτεται). Ένεκα αυτού του λόγου, με το ισχύον σήμερα καθεστώς γιά τα ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέντα κτίρια, τέτοιο δικαιολογητικό δεν απαιτείτο. Γιατί τώρα να προβλέπεται ένα τέτοιο δικαιολογητικό που ούτως ή άλλως δε χορηγείται; Ούτε καν απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του πολίτη ότι πρόκειται για ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέν ακίνητο, αφού είναι προφανές πως όταν ο πολίτης προσέρχεται στο Δήμο για να δηλώσει τα τετραγωνικά μέτρα του υπό ηλεκτροδότηση κτιρίου προκειμένου να ζητήσει από τη ΔΕΔΔΗΕ να τοποθετηθεί ο μετρητής ηλεκτρικού ρεύματος, πρόκειται ασφαλώς για κτίριο που θα ηλεκτροδοτηθεί για πρώτη φορά. Το μόνο που θα εδικαιολογείτο ίσως είναι να δηλώνει ο πολίτης (το αυτονόητο άλλωστε) ότι το (ουδέποτε ηλεκτροδοτηθέν) κτίριο δε χρησιμοποιήθηκε – κατοικήθηκε ποτέ (δήλωση που ούτε και αυτή απαιτείται με το ισχύον σήμερα καθεστώς, ως πρόδηλα περιττή).
«Άρθρο 34:
1) Ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται, στα οποία διακόπτεται η ηλεκτροδότηση ή δεν έχουν ηλεκτρολογική εγκατάσταση, απαλλάσσονται από την καταβολή ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, κατόπιν υποβολής δήλωσης του ιδιοκτήτη τους ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού προς τον οικείο δήμο, ότι δεν ηλεκτροδοτούνται και δεν χρησιμοποιούνται, η οποία συνοδεύεται από βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου.
2)Έως την υποβολή της ανωτέρω δήλωσης …… ποσά που δεν εισπράχθηκαν και οι αντίστοιχες εγγραφές στους βεβαιωτικούς καταλόγους διαγράφονται.»
Οι παραπάνω διατάξεις αναιρούν η μια την άλλη με την έννοια ότι μέχρι την υποβολή της δήλωσης διακοπής της ηλεκτροδότησης & μη χρήσης του χώρου οφείλονται ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας & φωτισμού ενώ μέχρι την υποβολή της ίδιας δήλωσης τα ποσά που δεν εισπράχθηκαν και οι βεβαιωμένες οφειλές διαγράφονται; Δηλαδή μέχρι την υποβολή δήλωσης βεβαιώνουμε δημοτικά τέλη (αναδρομικά για πόσο χρονικό διάστημα;) και στη συνέχεια διαγράφουμε; Τι γίνεται στις περιπτώσεις που η διακοπή διαπιστώνεται από έλεγχο της υπηρεσίας;