- Κάθε είδους οφειλές προς τους Δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα, από φυσικά πρόσωπα τα οποία πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου οφειλέτη σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 του ν. 4738/2020 (Α’ 207), περί ευάλωτου οφειλέτη, και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, εφόσον αυτές έχουν βεβαιωθεί έως την 31η.8.2024, δύναται, ύστερα από αίτηση του οφειλέτη προς την αρμόδια για την είσπραξή τους υπηρεσία του οικείου δήμου ή του νομικού του προσώπου, να ρυθμίζονται και να καταβάλλονται με απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190), καθώς και από τα πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς δήλωσης ή λόγω μη καταβολής τέλους, ως εξής:
α) αν εξοφληθούν εφάπαξ, με απαλλαγή κατά ποσοστό ενενήντα πέντε τοις εκατό (95%),
β) αν εξοφληθούν σε δύο (2) έως έξι (6) δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ογδόντα πέντε τοις εκατό (85 %),
γ) αν εξοφληθούν σε επτά (7) έως δώδεκα (12) δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%),
δ) αν εξοφληθούν σε δεκατρείς (13) έως εξήντα (60) δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%).
- Κάθε είδους οφειλές προς τους Δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα, από φυσικά πρόσωπα τα οποία δεν ανήκουν στην κατηγορία του ευάλωτου οφειλέτη της παρ. 1, καθώς και από νομικά πρόσωπα, εφόσον αυτές έχουν βεβαιωθεί έως τις 31.8.2024, δύναται, ύστερα από αίτηση του οφειλέτη προς την αρμόδια για την είσπραξή τους υπηρεσία του οικείου δήμου ή του νομικού του προσώπου, να ρυθμίζονται και να εξοφλούνται σε έως εξήντα (60) δόσεις.
- Οι δόσεις των παρ. 1 και 2 είναι μηνιαίες και ισόποσες πλην της τελευταίας που μπορεί να είναι μικρότερη των υπολοίπων. Κάθε δόση, πλην της τελευταίας, δεν μπορεί να είναι μικρότερη των πενήντα ευρώ (50) ευρώ.
- Στη ρύθμιση του παρόντος άρθρου μπορεί, επίσης, να υπάγονται και οφειλές που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης:
α) τελούν σε αναστολή, διοικητική ή εκ του νόμου,
β) έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστροφή καταβληθέντων ποσών,
γ) δεν έχουν βεβαιωθεί, επειδή εκκρεμεί για αυτές δικαστική αμφισβήτηση σε οποιονδήποτε βαθμό, εφόσον, στην τελευταία περίπτωση, ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή μέσα. Αν με το ένδικο βοήθημα είχε συνυποβληθεί αίτημα συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς, η ανωτέρω παραίτηση καταλαμβάνει και το αίτημα αυτό. Βεβαίωση της γραμματείας του δικαστηρίου, όπου εκκρεμούσε η υπόθεση, ότι έχει υποβληθεί παραίτηση, επισυνάπτεται στην αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση.
- Η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος υποβάλλεται έως την 30η.11.2024.
- Η ρύθμιση χορηγείται με απόφαση που εκδίδεται από τον προϊστάμενο της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου ή του νομικού προσώπου, η οποία γνωστοποιείται στον αιτούντα, με συστημένη επιστολή αν η αίτηση υποβλήθηκε έγχαρτα ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αν υποβλήθηκε ψηφιακά.
- Η πληρωμή, είτε του εφάπαξ ποσού είτε της πρώτης δόσης, πραγματοποιείται μέσα σε τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από την ημέρα γνώσης του οφειλέτη περί υπαγωγής του στη ρύθμιση, διαφορετικά η ρύθμιση καταργείται αυτοδικαίως. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντίστοιχου μήνα, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση του οφειλέτη.
- Η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση με μηνιαία προσαύξηση πέντε τοις εκατό (5%) επί του ποσού της δόσης, από την επομένη της ημέρας που όφειλε αυτή να καταβληθεί.
- Εφόσον ο οφειλέτης της παρ. 1, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, παρέχεται απαλλαγή κατά ποσοστό επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής και των προστίμων, ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται, με αντίστοιχη τροποποίηση της απόφασης του αρμόδιου οργάνου της παρ. 6.
- Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, εφόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις δέσμευσης χορήγησης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας από άλλη αιτία και ο οφειλέτης έχει καταβάλει:
α) το πέντε τοις εκατό (5%) της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή μέχρι πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, ή
β) το δέκα τοις εκατό (10%) της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή από πέντε χιλιάδες και ένα λεπτό του ευρώ (5.000,01) και άνω,
ο Δήμος ή το νομικό πρόσωπο προβαίνει σε εντολή άρσης της δέσμευσης αυτής προς την αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) και σε εντολή για επαναδέσμευση σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής έστω και μίας από τις δόσεις.
11. Σε περίπτωση μη καταβολής δύο (2) συνεχόμενων δόσεων ή τριών (3) δόσεων συνολικά, η ρύθμιση διακόπτεται και βεβαιώνονται εκ νέου τα οφειλόμενα, μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις που έχουν διαγραφεί. Ο προϊστάμενος της ταμειακής υπηρεσίας γνωστοποιεί στην οικεία Δ.Ο.Υ. το συνολικά οφειλόμενο ποσό (αρχική οφειλή, πρόστιμα, προσαυξήσεις και τόκους), το οποίο πλέον βεβαιώνεται σε αυτή και εισπράττεται με ευθύνη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.). Η Α.Α.Δ.Ε. παρακρατά το πέντε τοις εκατό (5%) του ποσού που εισπράττεται και το υπόλοιπο καταβάλλεται στον δικαιούχο δήμο ή νομικό πρόσωπο εντός τριάντα (30) ημερών από την είσπραξή του.
Κρίνεται σκόπιμο το ποσοστό παρακράτησης του ποσού που εισπράττεται
από την ΑΑΔΕ από την εν λόγω ρύθμιση (Άρθρο 25 παρ. 11 & του Άρθρο 26)
να μειωθεί στο 2%, δεδομένου ότι, η συγκεκριμένη μείωση δικαιολογείται
απόλυτα από το γεγονός ότι, στα έσοδα της ρύθμισης θα περιλαμβάνονται
και έσοδα της αμιγούς περιουσίας των δήμων όπως π.χ. μισθώματα, έσοδα
από καταλογιστικές αποφάσεις κλπ.
Δεν διευκρινίζεται σε ποια κατάσταση θα είναι αν οι οφειλές του Άρθρου
25 παρ. 11 & του Άρθρου 26 που θα βεβαιώνονται από την ΑΑΔΕ (π.χ. σε
αναστολή) προκειμένου να μην επιβαρύνουν πλασματικά το ύψος των
ληξιπρόθεσμων ή μη απαιτήσεων του κράτους από τους πολίτες.
Σύλλογος Οικιστών εκτός σχεδίου Πόλης Ν. Ηρακλείου Κρήτης
Θέμα : Επαναφορά σε ισχύ ν. 4178/2013 άρθρων 23 και 11 .
Σας κοινοποιούμε αίτημα που σχετίζεται με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο:
«Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις»
στο «άρθρο 25 – Ρύθμιση οφειλών προς Δήμους» του οποίου, υπάρχουν διατάξεις για την μείωση των προσαυξήσεων παλιών οφειλών προς τους Δήμους.
Σχετικές με το άρθρο αυτό, είναι και παλιές οφειλές από ανείσπρακτα βεβαιωθέντα πρόστιμα , για την ανέγερση και διατήρηση αυθαίρετων κτηρίων, για τις οποίες είχε προνοήσει την δυνατότητα να τακτοποιηθούν , ο ν. 4178/2013 , Άρθρο 23 – Ειδικές διατάξεις.
Από άγνοια της δυνατότητας αυτής που ίσχυε έως το 2017, οφειλέτες κάτοικοι Ν. Ηρακλείου, δεν αξιοποίησαν την δυνατότητα αυτή.
Επειδή το θέμα αφορά πολλούς οφειλέτες, σας προτρέπουμε να προωθήσετε σχετικό αίτημα προκειμένου να τεθεί ξανά σε ισχύ, η σχετική διάταξη του νόμου 4178/2013 για σύντομο χρονικό διάστημα πχ ένα εξάμηνο, προκειμένου να μπορέσουν να τακτοποιήσουν το σχετικό πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης και όσοι δεν είχαν αξιοποιήσει την ανωτέρω σχετική διάταξη νόμου εν όσο ήταν σε ισχύ.
Ακολουθεί σχέδιο προτεινόμενης πρότασης τροπολογίας:
Πρόταση κατάθεσης τροπολογίας στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο:
«Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις»
Η ισχύς του Ν. 4178/2013 , Άρθρο 23 – Ειδικές διατάξεις
(Όπως καταργήθηκε με την Παρ.6 Άρθρο 125 Νόμος 4495/2017 )
«… 3. Στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων προ τις 28.7.2011, για τις οποίες έχει εκδοθεί με βάση την κείμενη νομοθεσία προ της ισχύος του παρόντος οικοδομική άδεια νομιμοποίησης, αν καταβληθεί το παράβολο της παραγράφου 10 του άρθρου 11 και υποβληθούν στο πληροφοριακό σύστημα τα στοιχεία νομιμότητας, δεν οφείλεται άλλο πρόστιμο και εφαρμόζεται η διαδικασία διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου.»
καθώς και η ισχύς του άρθρο 11 του Ν. 4178/2013
«..10. Παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου το οποίο αποτελεί έσοδο του Κρατικού Προϋπολογισμού, με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων του παρόντος στις οποίες θεσπίζεται ειδικό παράβολο, ως εξής:
i) ύψους 500 ευρώ για αυθαίρετη κατασκευή/χρήση μέχρι 50 τ.μ. ή για κτίριο κύριας και μοναδικής κατοικίας μέχρι 100 τ.μ.,
ii) 1.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 50 τ.μ. και μέχρι 100 τ.μ. ή για κτίριο κύριας και μοναδικής κατοικίας άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 200 τ.μ.,
iii) 2.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 1.000 τ.μ.,
iv) 4.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 1.000 τ.μ. και μέχρι 2.000 τ.μ.
v) 8.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 2.000 και μέχρι 5000 τ.μ. και
vi) 10.000 ευρώ για κτίριο/χρήση μεγαλύτερο των 5.000 τ.μ…»
να παραταθούν από την δημοσίευση του παρόντος έως 30-6-2025, προκειμένου να εφαρμοστεί η διαδικασία διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων , από όσους ενδιαφερόμενους , δεν είχαν – λόγω άγνοιας- χρησιμοποιήσει το σχετικό νόμο.
Στην περίπτωση που το νομοσχέδιο δεν συμπεριλάβει όλους τους οφειλέτες για την απαλλαγή από προσαυξήσεις τότε είναι μάταιο για εμάς τους υπόλοιπους. Όλοι οι οφειλέτες θα έπρεπε να είχαν τη δυνατότητα αυτή. Και το περίεργο για τον ευάλωτο οφειλέτη θα είναι να έχει την οικονομική δυνατότητα να καταβάλλει εφάπαξ το ποσό. Ο οποιοσδήποτε άλλος οφειλέτης όμως θα μπορούσε να το κάνει αυτό και ο δήμος θα έχει άμεση είσπραξη χρημάτων.
Ως εγγυητής καλούμαι να πληρώσω χρέη προς το Δήμο για μισθώματα ακινήτου. Οι προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις είναι διπλάσιοι του αρχικού κεφαλαίου. Καμία ενημέρωση όλα αυτά τα χρόνια απο το δήμο για το μη ρυθμισμένο χρέος. Οι προσπάθειές μου για αποπληρωμή με ρύθμιση βγηκαν άκαρπες! Χωρίς νομοθετικό πλαίσιο ο Δήμος (ΔΣ και Οικονομικός Διευθυντής) δεν δέχεται ρύθμιση του χρέους και ζητά την πλήρη αποπληρωμή του!!
Η ρύθμιση θα πρέπει να αφορά το σύνολο των οφειλετών και όχι μόνο τους ευάλωτους. Δώστε σε όλους την δυνατότητα απαλοιφής των προσαυξήσεων για να ρυθμιστούν τα χρέη και να εισπράξουν επιτέλους οι δήμοι!
Όχι μόνο στους ευάλωτους αλλά σε όλους τους οφειλέτες, υπάρχει θέληση να πληρώσουν με κάτι πιο ευνοϊκό και επίσης βλέπετε την φορολογική ρωτάτε όμως από πίσω πόσα άλλα υπάρχουν? Παρακαλώ όχι μόνο στους ευάλωτους.
Ήδη, προ της κατάθεσής του, το νομοσχέδιο φαντάζει άδικο. Γιατί να μην μπορεί ο μη ευάλωτος οφειλέτης να μετέχει των μειώσεων των προσαυξήσεων; Εδώ, ομιλούμε για απλούς ανθρώπους, εμπόρους, επιχειρηματίες, αγρότες, οι οποίοι σε κάποια περίοδο δραστηριότητας, δήλωσαν αδυναμία να εκπληρώσουν την οφειλή τους. Καμία σχέση με άρνηση πληρωμών, στρατηγικούς κακοπληρωτές, κλπ. Όταν η οικονομική δυνατότητα μερικώς ή ολικώς αποκαταστάθηκε, προτίθενται να προσέλθουν και να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους έναντι του Δημοσίου. Και εκεί, το νομοσχέδιο τους διαχωρίζει. Σε αμνούς και ερίφια. Γιατί δεν μου επιτρέπεται να έχω μειώσεις; Πλέον, θα σας καταβάλλω το ποσόν της οφειλής, εις ολόκληρον. Όμως, έχω ένα σπίτι, και αυτό δεν με καθιστά «ευάλωτο». Είναι δίκαιο; Με τον πρώτο τρόπο, θα εισπράττατε τα χρήματά σας. Με την συγκεκριμένη ρύθμιση, καμία ουσιαστική διευκόλυνση δεν προσφέρετε, σε όσους θα επιθυμούσαν να προσέλθουν στις διατάξεις του νομοσχεδίου που προετοιμάζετε.
Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΤΑ ΕΥΕΡΓΕΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΥΑΛΩΤΟΥΣ. ΤΟ ΕΥΕΡΓΕΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΑΛΛΓΗΣ ΑΠΟ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΟΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΟΦΕΛΕΤΕΣ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΒΕΒΑΙΩΘΟΥΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΠΕΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΩΝ ΤΕΛΩΝ. ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΟΥΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΝ ΟΨΕΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΠΕΡΙ ΑΠΟΣΒΒΕΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ.
θετικότατο βήμα
Όμως θα πρέπει να εντάξετε το σύνολο των οφειλών αφού όπως γνωρίζετε οι οφειλές προς τους Δήμους είναι τεράστιες λόγω της αδυναμίας των πολιτών να ανταποκριθούν πέραν των ευάλωτων οφειλετών.
Αν το πνευμα του νομοθετη αφορα στην αυξηση της εισπραξιμοτητας αλλα και τη χρηστή διοικηση θα επρεπε να προβλεφθει απαλαγη απο τις προσαυξήσεις εκπροθεσμης καταβολής για το συνολο των οφειλετών και οχι μονο για τους ευαλωτους. Ειμαι προισταμενη ταμειακης υπηρεσιας σε Δημο και αντιμετωπιζουμε χιλιαδες πολιτες , οι οποίοι δεν μπορεσαν να εξοφλησουν τις υποχρεωσεις τους, χρεη τα οποια εχουν επιβαρυνθει με προσαυξησεις και χρειαζονται ενα κινητρο για να τακτοποιησουν τις οφειλες τους. Το πλεονεκτημα θα ειναι διπλο. Τοσο οσον αφορα τους πολιτες οσον αφορα αι τους Δημους καθως θα ανασταλει η παραγραφη των οφειλων αλλα θα αυξησουν και την εισπραξιμοτητα των οφειλων. Περαιτερω, δεν εχουν προβλεφθει ευεργετηματα απο τη χορηγηση του διακανονισμου. πχ να καταβαλλαται καποιο ποσοστο της ρυθμισης και να αρθουν τα διοικητικα και ασφαλιστικα μετρα εισπραξης .
Νομίζω οτι το νομοσχέδιο σε αυτη την μορφη δεν θα εχει μεγαλη συμμετοχή διοτι αυτο με την διαγραφη μονο στους ευαλωτους θα ειναι αποτρεπτικο για πολλους.
εκτος των αλλων ειναι και αδικο να γινεται διαχωρισμος σε ευαλωτους και μη
οι προηγουμενεσ ρυθμισεις δεν ειχαν αυτον περιορισμο στην διαγραφη των προσαυξήσεων γιατι γινεται τωρα;
Αυτο θα κανει διπλο κακό ουτε θα εισπραξουν αυτα που περιμένουν ουτε οι πολιτες θα ρυθμισουν τα χρεη τους.
Επισης στις περρισοτερες ρυθμισεις που γινονται αυτοι που δεν ανηκουν στους ευαλωτους δεν βοηθιουνται οσο θα πρεπει γιατι αυτοι ειναι που προσφερουν και τα περισστερα στον κρατικο προυπολογισμο του κρατους.
Ζουμε στην Ελλαδα και ξερουμε οτι στους λεγομενους ευαλωτους οι περισσοτεροι κλεβουν το κρατος γιατι δηλωνουν χαμηλότερο εισοδημα απο το πραγματικο τους.
Μα ποιός σκέφτεται όλες αυτές τις ανοησίες περί ευάλωτων οφειλετών με βεβαίωση ώστε να μην εντάσσεται τελικά κανένας στη ρύθμιση; Μα όλοι πλέον φτωχοποιημένοι ευάλωτοι είμαστε και γι αυτό είμαστε οφειλέτες. Γραφειοκράτες δημοσιουπάλληλοι και διαδρομιστές μετακλητοί ανεπάγγελτοι νομοθετούν τελικά που είναι άγευστοι προβλημάτων της καθημερινότητας και τους αγώνα επιβίωσης. Κρίμα ακόμα μια νεοφιλελεύθερη ρύθμιση χωρίς κανένα αντίκρυσμα για τον πολίτη αλλά ούτε και για τους δήμους που περιμένουν να εισπράξουν. Κρίμα και ντροπή.
Περισσότερες δόσεις Περισσότερες εισπράξεις αυτό θέλει ο κάθε κάτοικος που έχει οφειλες στο Δήμο του.μονο έτσι να έρθουν χρήματα γι έχουν λεφτά και η Δήμοι.
Το άρθρο 25 του σχεδίου νόμου ενισχύει την εισπραξιμότητα των ΔΕΥΑ. Ωστόσο, και σήμερα οι ΔΕΥΑ έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών προς αυτές με απόφαση του Δ.Σ. τους και με βάση τον ιδρυτικό τους νόμο ( αρ. 5 παρ. 2 περ. θ του ν. 1069/80). Οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου θέτουν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που λειτουργεί και ως κίνητρο προς τους καταναλωτές ώστε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. Ωστόσο, η διαχείριση του συγκεκριμένου πλαισίου εξόφλησης των οφειλών προϋποθέτει και απαιτεί έναν υπηρεσιακό μηχανισμό στις ΔΕΥΑ που θα παρακολουθεί συνεχώς τις ρυθμίσεις των οφειλών των καταναλωτών , ενώ σήμερα οι ΔΕΥΑ είναι υποστελεχωμένες. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να δοθεί θεσμικά η δυνατότητα σε όλες τις ΔΕΥΑ να αναθέτουν στις οικείες Δ.Ο.Υ. την είσπραξη των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών και με τον τρόπο αυτό να διασφαλίζεται τόσο η είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών όσο και το Δ.Σ. και το προσωπικό των ΔΕΥΑ και ταυτόχρονα ο χρόνος παραγραφής να μετατρέπεται από πενταετία σε εικοσαετία.
Η ρύθμιση θα πρέπει να αφορά τους πάντες, είτε πρόκειται για νομικά πρόσωπα, είτε για φυσικά χωρίς καμία διάκριση στα φυσικά πρόσωπα περί ευάλωτων. Άλλωστε η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν αφορά τα δημόσια έσοδα για να υπόκειται σε περιορισμούς. Εάν πραγματικά υπάρχει η πρόθεση να αυξηθούν τα έσοδα των Δήμων η ρύθμιση θα πρέπει να έχει ανοικτό σε όλους χαρακτήρα με τις προτεινόμενες στη διάταξη διαγραφές προσαυξήσεων. Διαφορετικά, δεν θα έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα.
– Δεν καταλαβαίνω την ύπαρξη της παραγράφου 1 στην οποία γίνεται λόγος για ευάλωτους οφειλέτες, αφού στην παράγραφο 2 εμπίπτουν όλοι οι υπόλοιποι οφειλέτες (θεωρώ με τις ίδιες ευεργετικές ως προς την απαλλαγή προσαυξήσεων διατάξεις).
– Θα πρέπει να διευκρινιστεί αν η ρύθμιση θα χορηγείται αποκλειστικά με απόφαση του ΠΟΥ ή, ανάλογα το ύψος της οφειλής, και με απόφαση της Δ.Ε. του Δήμου.
– Η γνωστοποίηση θα πρέπει να γίνεται ΄΄με κάθε πρόσφορο μέσο΄΄, ακόμα και προφορικά, αφού σε μικρούς Δήμους ο οφειλέτης περιμένει εκείνη τη στιγμή να πληρώσει (αφορά το εφάπαξ). Η συστημένη επιστολή (ημερομηνία που θα λάβει ως γνωστοποίηση η υπηρεσία) μπορεί να φτάσει και μετά από μία βδομάδα (οπότε χάνεται η ρύθμιση). Οι Δήμοι δεν είναι Δ.Ο.Υ. και ο απλός πολίτης περιμένει να εξυπηρετηθεί άμεσα και όχι μέσω του λογιστή (ίσως και πληρωμή της πρώτης δόσης σε 5 εργάσιμες θα ήταν ακόμα καλύτερα).
– Λόγω πληθώρας πολιτών οι οποίοι θα αιτηθούν υπαγωγή στη ρύθμιση κι επειδή οι οικονομικές υπηρεσίες των Δήμων ήδη υφίστανται τρομερή πίεση μετά και την κατάργηση και συγχώνευση Κοινωφελών -ΝΠΔΔ – Σχολικών επιτροπών, προτείνω η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων να είναι 28/2/2025, αν όχι η 31/3/2025 (θα πρέπει να καταλάβει το Υπουργείο ότι το ΄΄όλα στους Δήμους΄΄ απαιτεί και την απαραίτητη στελέχωση).
Πιστεύω ότι η όλη ρύθμιση των 60 δόσεων ξεκινάει πάλι με λάθος κατεύθυνση, απευθύνεται μόνο σε ευάλωτους οφειλέτες (Βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη) όπως και η προηγούμενη, η οποία όπως και η προηγούμενη ρύθμιση είχε ελάχιστη ζήτηση.
Το όριο των 9.600,00€ είναι πολύ μικρό, δλδ ένας πολίτης με 9.700,00€ δεν θεωρείται ευάλωτος;
Πιστεύω πως πρέπει η δυνατότητα της ρύθμισης να είναι ανοιχτή από εισοδηματικά κριτήρια έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους πολίτες να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς τους Δήμους, όπως είχε γίνει με τις ρυθμίσεις των 100 δόσεων του 2015, 2017 και 2019.
ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ. ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ.
ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΓΚΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗς ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΥΑΛΩΤΟΙ. Η ΕΥΝΟΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ -ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ- «ΑΧΡΗΣΤΕΥΕΙ» ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΣΠΡΑΞΙΜΟΤΗΤΑΣ.
ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΤΟ ΥΠ.ΕΣ ΟΤΙ Η ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗς 5ΕΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗς ΕΙΣΠΡΑΞΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ.
Ποιος εγκέφαλος επινόησε τον «ευαλωτο»;Με 300% προσαυξησεις στις κλήσεις του κ.ο.κ.περιμενετε εισπραξιμοτητα;Αλήθεια ο συντάκτης που ζει;Ξέρει ότι τον Μάρτιο του 2025 αποσβενυνται χιλιάδες κλησεις;
Mα επιτέλους τι πρέπει να γίνει για να καταλάβει αυτή η κυβέρνηση ότι το μόνο πράγμα που έχει κάνει είναι να χωρίζει σε τάξεις το λαό Γιατί όλα γίνονται για τους δήθεν Ευάλωτους Σας πληροφορώ ότι εγώ βγήκα σε σύνταξη μετά από 38 χρόνια με 1.454 ευρώ αλλά με το νόμο κατρούγκαλου έφτασα τα 736 κατά τα άλλα όμως δεν είμαι ευάλωτος οι Δημοι Έχουν φτάσει στο σημείο να βαφτίζουν τέλη και όχι φόρους αυτά που χρωστάει ο Δημοτης Για να μπορούν να βάζουν το 100% στις προσαυξήσεις των οφειλων επιτέλους πια σταματήστε αυτή την κοροϊδία σταματήστε αυτή τη ληστεία
Θα πρέπει να προστεθούν εδάφια στο αρθρο για αναστολή παραγραφης και ληψης αναγκαστικών μέτρων
Δεδομένης της παρούσας οικονομικής κατάστασης θεωρώ πως η παρούσα ρύθμιση πρέπει να απευθύνεται σε όλους τους καταναλωτές ώστε να έχουν την δυνατότητα απαλοιφής των προσαυξήσεων δίδοντας στους Δήμους μεγαλύτερη εισπραξιμότητα .Οι ευάλωτοι καταναλωτές είναι ελάχιστοι και δεν θα αποφέρει τα προσδοκούμενα αποτελέσματα ως προτείνεται το παρόν άρθρο .
Γιατί όχι καθολικοτητα για όλους τους δημότες? Σε δημους με οικόπεδα που μπήκαν στο σχέδιο πόλης αμέσως τίθενται εκτός οι δημότες λόγο μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Επίσης, εάν κάποιος είναι ευάλωτος πως θα καλύψει τις υποχρεώσεις του, όταν οι συνθήκες διαβίωσης έχουν ανέβει κατακόρυφα? Πιστεύω μια καθολική ρυθμιση θα βοηθήσει τόσο τους δημους, όσο και τους δημότες για να γίνουν συνεπείς στις απαιτήσεις αυτές
Ακόμη μία τεράστια ανισότητα. Ακόμη μία φορά διάκριση στους δήθεν ευάλωτους οφειλέτες. Ξέρετε φυσικά ποιοι οφειλέτες είναι αυτοί. Αυτοί που συστηματικά αποφευγουν να εχουν περιουσία στο ονομά τους και δραστηριοποιούνται σε λαικες αγορές κ.α. χωρις αποδειξεις χωρίς POS και χωρίς φορολογία φυσικά.Εμείς που συντηρούμε το κρατος πληρώνοντας φορους, δημοτικά τελη,αυξημενους λογαριασμούς χωρίς καμμια μειωση ακόμη μια φορά τιμωρούμαστε.Θα επρεπε να δωθεί σε όλους ποσό απαλλαγής απο τοκους και προσαυξήσεις έστω ποσοστού 50% για να έχει νόημα η σύναψη της ρύθμισης. Επίσης θα μπορούσε να ληφεί υπόψη το βάθος χρόνου των οφειλών. δώστε σε όλους απαλλαγή τοκων και προσαυξήσεων 50% σε οφειλές της τελευταιας πενταετίας.Οφειλές πέραν της πενταετίας παραμένουν ανείσπρακτες συστηματικά και απο συγκεριμένους οφειλέτες οι οποίοι ξερουν ότι δεν κινδυνευουν απο αναγκαστικά μέτρα και είχαν την δυνατότητα να τις εξοφλήσουν ευνοικά με προηγούμενες ρυθμίσεις αλλά δεν το έπραξαν.Να ξέρετε ότι στην πλειοψηφία τους είναι Ευάλωτοι οφειλέτες.
Η ρύθμιση να αφορά όλους τους οφειλέτες και όχι μόνο τους ευάλωτους. Η μείωση των προσαυξήσεων να είναι κατ’ ελάχιστο 80%
Άλλωστε είναι ληστρικές οι προσαυξήσεις
ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ (ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ)
ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΑ ΑΡΧΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023?ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ.
ΜΕ ΤΙΜΗ
Μ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄-ΑΡΘΡΟ 25: ΜΕΓΑΛΗ ΑΣΤΟΧΙΑ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΄΄ΕΥΑΛΩΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ΄΄ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΥΣ. ΟΙ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΑΛΩΤΟΙ (ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΩΣΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΥΑΛΩΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ!!). ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΒΟΗΘΑΝΕ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Δ.Ο.Υ. (ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 217 ΤΟΥ Ν.4738/20 & 3 ΤΟΥ 4472/2017 ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ) ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΒΟΡΟ ΤΟ ΄΄ΚΥΝΗΓΙ΄΄ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΜΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΟΥ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ, ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΣΤΗΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ Ο ΟΦΕΙΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΕΙ). ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΟ ΥΠ.ΕΣ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΄΄ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙ΄΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΥΝΟΊΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ (ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΘΑ ΥΠΑΧΘΟΥΝ) ΚΑΙ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΓΚΡΙΝΙΑ ΚΑΙ ΔΥΣΑΝΑΣΧΕΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Δυστυχώς ανθρακας ο θησαυρός …δεν είναι η ρυθμιση που περίμεναν οι Δημοι. Οι ευάλωτοι είναι λίγοι και οι υπόλοιποι οφειλέτες δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερο κίνητρο παρα μόνο αν θέλουν να πάρουν ενημερότητα. Ολοι θα κάνουν 60 δόσεις ,πρεπει να δοθεί κίνητρο για εφαπαξ καταβολή ή λιγότερες δόσεις με μικρότερο κούρεμα προσαυξήσεων
Η ισχύς του Ν. 4178/2013 Άρθρο 23 -Ειδικές διατάξεις
Όπως καταργήθηκε με την Παρ.6 Άρθρο 125 Νόμος 4495/2017 με ισχύ την 3/11/2017
«… 3. Στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων προ τις 28.7.2011, για τις οποίες έχει εκδοθεί με βάση την κείμενη νομοθεσία προ της ισχύος του παρόντος οικοδομική άδεια νομιμοποίησης, αν καταβληθεί το παράβολο της παραγράφου 10 του άρθρου 11 και υποβληθούν στο πληροφοριακό σύστημα τα στοιχεία νομιμότητας, δεν οφείλεται άλλο πρόστιμο και εφαρμόζεται η διαδικασία διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου.»
να παραταθεί από την δημοσίευση του παρόντος έως 30-6- 2025 προκειμένου να εφαρμοστεί η διαδικασία διαγραφής προστίμου, σε όσους δεν είχαν λόγω άγνοιας χρησιμοποιήσει το σχετικό νόμο.