- Στους μόνιμους υπαλλήλους, στους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, καθώς και στους συμβασιούχους μίσθωσης έργου των O.T.A. α’ και β’ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών, οι οποίοι είναι δικαιούχοι ενός (1) λίτρου γάλακτος σε ημερήσια βάση, σύμφωνα με την περ. ΙΙΙ. της υπ’ αρ. 43726/8.6.2019 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών «Παροχή μέσων ατομικής προστασίας σε υπαλλήλους των ΟΤΑ α΄ και β’ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών και μέτρα προληπτικής ιατρικής» (Β’ 2208), καταβάλλεται, αντί του ενός (1) λίτρου γάλακτος σε ημερήσια βάση, ποσό τριακοσίων (300) ευρώ σε ετήσια βάση.
Το ποσό του προηγούμενου εδαφίου είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
Υπόχρεοι καταβολής είναι οι Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών. Η καταβολή πραγματοποιείται εντός των τριών (3) πρώτων μηνών κάθε ημερολογιακού έτους.
- ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού ή νομικά τους πρόσωπα, που έχουν ενεργή σύμβαση για την παροχή γάλακτος, εξακολουθούν να παρέχουν το προβλεπόμενο γάλα στους δικαιούχους σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και μέχρι τη λήξη αυτής. Για το εναπομείναν χρονικό διάστημα του έτους μετά τη λήξη της σύμβασης για παροχή γάλακτος, καταβάλλεται αναλογία του ποσού της παρ. 1.
- Αν έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός για παροχή γάλακτος και δεν έχει κατακυρωθεί σε μειοδότη, ο ΟΤΑ α’ ή β’ βαθμού ή το νομικό του πρόσωπο δύναται να προχωρήσει σε σύναψη της σύμβασης ή σε ματαίωση του διαγωνισμού και καταβολή αναλογίας του ποσού της παρ. 1 για το εναπομείναν χρονικό διάστημα από την τελευταία παροχή γάλακτος.
Η ΔΑΚΕ-ΟΤΑ θεωρεί τη ρύθμιση απαραίτη.
Άλλωστε αποτελεί δημόσια θέση και πρόταση της ΔΑΚΕ-ΟΤΑ, η αλλαγή του αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου που ισχύει ως σήμερα όσον αφορά την παροχή του γάλακτος στους δικαιούχους και η μετατροπή της παροχής αυτής σε ετήσια χρηματική αποζημίωση, ώστε ο κάθε δικαιούχος να μπορεί να προμηθευτεί το γάλα απρόσκοπτα.
Το υφιστάμενο καθεστώς της παροχής γάλακτος προκαλεί εντονότατα προβλήματα, στρεβλώσεις και καθυστερήσεις. Η απαράδεκτη σημερινή κατάσταση οδηγεί είτε σε πλήρη απώλεια της παροχής γάλακτος εξαιτίας των προβλημάτων της διαγωνιστικής διαδικασίας, είτε σε τεράστιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση της παροχής, είτε σε μια σειρά άλλων στρεβλώσεων που έχουν ήδη αναλυθεί.
Είναι ταυτόχρονα απαραίτητο όμως να σημειωθεί ότι το ύψος του προβλεπόμενου από το σχέδιο νόμου ποσού των 300 ευρώ, θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να αναπροσαρμοστεί προς τα πάνω, καθώς δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην αντιστοίχηση των σημερινών δεδομένων που αφορούν τη μέση ετήσια αναγκαία ποσότητα γάλακτος που πρέπει να καταναλώνουν οι δικαιούχοι με τη λιανική τιμή του γάλακτος.
Το ΔΣ της ΔΑΚΕ-ΟΤΑ
Θετικη η διαταξη του αρθρου 15 περι χρηματικης αποτιμησης του γαλατος. Επρεπε να εχει γινει προ πολλου.
Το ποσον μπορει να αυξηθει.
Βασίλης Πολυμερόπουλος.
Θεωρούμε ότι η προβλεπόμενη νομοθετική ρύθμιση κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η έως σήμερα διαδικασία προκαλούσε τεράστιες στρεβλώσεις, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και την απώλεια της παροχής του γάλακτος προς τους δικαιούχους για ένα, δύο ή και παραπάνω έτη. Υπό αυτό το πρίσμα η ετήσια καταβολή χρηματικού ποσού, η οποία έρχεται να υποκαταστήσει την έως σήμερα έντονα προβληματική παροχή σε είδος , θεωρείται θετική.
Είναι όμως απαραίτητη μια πιο προσεκτική εξέταση του ύψους του προτεινόμενου ποσού των 300 ευρώ ανά δικαιούχο, καθώς θεωρούμε ότι δεν ανταποκρίνεται επαρκώς στα σημερινά οικονομικά δεδομένα, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα τιμή του γάλακτος και ως εκ τούτου πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η προσαύξηση του ποσού αυτού.
ΑΠO:ΑΡΚΑΔΙΚΟ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΟ ΙΚΕ
ΠΡΟΣ:ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΜΕ ΕΚΠΛΗΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΦΡΕΣΚΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΟΣΟ
1.ΕΧΕΤΕ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΖΗΜΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΕΤΑΙΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΠΟΥ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΑΛΑΝΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΠΟΥ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ;
2.ΕΧΕΤΕ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ ΣΤΙΣ ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ, ΟΠΟΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΦΡΕΣΚΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΔΙΑΘΕΤΕΣ;
3.ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΜΗΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΝΑ ΑΠΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΠΑΡΑ ΜΕ ΕΛΑΦΡΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΝΑ ΠΡΟΤΑΘΕΙ(ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΧΙ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ) Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΜΕΤΡΟΥ;
4.ΑΠΟ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ ,ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΥΠΟΨΙΝ , ΤΗΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΜΕΤΡΟΥ;
ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΡΟΝΙΜΟ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΥΛΟΒΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΘΑ ΠΛΗΓΟΥΝ ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ ,ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ -ΠΑΡΟΧΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΖΗΜΙΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΟ ΤΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ (ΟΤΑ,ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ,ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ,ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ,ΔΙΚΑΟΥΧΟΥΣ).
ΩΣ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΙΟ ΣΥΝΕΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Από: MEBΓΑΛ Α.Ε.
Προς: Υπουργείο Εσωτερικών
Όπως πληροφορηθήκαμε αιφνιδιαστικά την προηγούμενη εβδομάδα τέθηκε σε διαβούλευση σχέδιο νόμου του υπουργείου σας , το οποίο περιλαμβάνει στο άρθρο 15 ρύθμιση για την κατάργηση της παροχής γάλακτος στους δικαιούχους εργαζόμενους στους ΟΤΑ και αντικατάστασή της από ετήσιο χρηματικό ποσό 300€.
Καταρχήν θεωρούμε ότι δεν έπρεπε να περιληφθεί μία τέτοια ρύθμιση που επηρεάζει δυσμενώς σημαντικό αριθμό γαλακτοβιομηχανιών και παραγωγών γάλακτος χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με εκπροσώπους του κλάδου. Όπως αντιλαμβάνεστε μία τέτοια κίνηση αποτελεί πλήγμα για την κτηνοτροφική παραγωγή και το ελληνικό φρέσκο γάλα.
Περαιτέρω η προβλεπόμενη σε καθημερινή βάση παροχή φρέσκου γάλακτος σε ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. (βαρέα και ανθυγιεινά) αποτελεί μέσο ατομικής προστασίας και αποσκοπεί στην προστασία της υγείας των εργαζομένων αυτών με την καθημερινή κατανάλωσή φρέσκου γάλακτος κατά τη διάρκεια του έτους. Η αντικατάστασή του από χρηματικό ποσό ίσο με την αξία του οφειλόμενου γάλακτος είναι αυθαίρετη, μεταβάλλει τον χαρακτήρα του παρεχόμενου αυτού είδους ατομικής προστασίας και καταστρατηγεί τον σκοπό χορήγησής του, ο οποίος δεν είναι η οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων αλλά η προστασία της υγείας τους. Παραθέτουμε τις κατωτέρω αποφάσεις του Ελεγκτικού συνεδρίου σύμφωνα με τις οποίες έχει κριθεί ότι δεν είναι νόμιμη η αντικατάσταση της καθημερινής παροχής γάλακτος με καταβολή χρηματικού ποσού παρά μόνο εφόσον συντρέχουν λόγοι αντικειμενικής αδυναμίας χορήγησης του γάλακτος ( 81/2011, 143/2010 ΕΣ Πράξεις Τμ. VII, 25/1999 και 96/1999 ΕΣ Πράξεις IV Tμ., 144/2006, 58/2008 ΕΣ Πράξεις VII Tμ.)
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι η μετατροπή της παροχής θα απαλλάξει τους υπόχρεους από την χρονοβόρα διακήρυξη διαγωνισμών για εύρεση παρόχου γάλακτος και από τις συνακόλουθες διαδικασίες. Οι δε δικαιούχοι θα εξακολουθήσουν να λαμβάνουν αντίστοιχη παροχή. Συμφωνούμε και εμείς ότι το σύστημα προμηθειών του δημοσίου είναι γραφειοκρατικό και πολύπλοκο καθότι την ίδια γραφειοκρατία αντιμετωπίζουμε και εμείς και είναι ορθό να γίνουν ενέργειες για την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών. Ωστόσο η επικαλούμενη γραφειοκρατία δεν μπορεί αυθαίρετα να επιτρέψει την κατάργηση ενός επιβεβλημένου για την υγεία μέσου ατομικής προστασίας, όπως το φρέσκο γάλα και την αντικατάσταση του με χρηματικό ποσό. Δεν υπάρχει εξάλλου καμία διασφάλιση ότι με το ποσό αυτό ο δικαιούχος θα αγοράσει φρέσκο γάλα, αλλά μπορεί να αγοράσει οτιδήποτε ακόμη δηλαδή και κάτι που θα επιβαρύνει την υγεία του.
Η Ε.Σ.Α.μεΑ. λαμβάνοντας υπόψη:
• την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως :
• τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ […]»
• τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο,
προτείνει να συμπεριληφθούν οι ακόλουθες διατάξεις:
1. Θέσπιση ρύθμισης για την παροχή εύλογων προσαρμογών σε εργαζόμενους/ες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα και σε αιρετούς/ες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, ως εξής:
«Παροχή εύλογων προσαρμογών σε εργαζόμενους/ες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στον δημόσιο και ευρύτερο τομέα και σε αιρετούς/ες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού
α) Για τους εργαζόμενους/ες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στους φορείς της παρ. 1 του άρθρου 7 του παρόντος και για τους αιρετούς/ες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στους Ο.Τ.Α. α’ ή β’ βαθμού, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, πιστοποιημένο από ΚΕ.Π.Α., Α.Σ.Υ.Ε., Α.Ν.Υ.Ε., Α.Α.Υ.Ε., Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή της Ελληνικής Αστυνομίας, Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Πυροσβεστικού Σώματος, καλύπτεται η ειδική δαπάνη για την εργονομική διευθέτηση του κύριου χώρου εργασίας τους, τη διερμηνεία και εν γένει το κόστος των αναγκών αναπηρίας σε ό,τι αφορά τα καθήκοντα της θέσης εργασίας ή της θέσης ευθύνης αντίστοιχα.
β) Οι ως άνω δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό του εκάστοτε φορέα απασχόλησης στην περίπτωση των εργαζομένων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις ή του εκάστοτε ΟΤΑ α’ ή β’ βαθμού στην περίπτωση των αιρετών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις.
γ) Τα αιτήματα των ως άνω εργαζόμενων και αιρετών υποβάλλονται εγγράφως στην αρμόδια Διεύθυνση για ζητήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού του εκάστοτε φορέα απασχόλησης ή ΟΤΑ.
δ) Σε περίπτωση μη ικανοποίησης του αιτήματός του, ο ενδιαφερόμενος/η έχει το δικαίωμα να προσφύγει στην Επιτροπή Εξέτασης Αιτημάτων Παροχής Εύλογων Προσαρμογών σε Εργαζόμενους/Αιρετούς με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις του Υπουργείου Εσωτερικών. Στην Επιτροπή συμμετέχει εκπρόσωπος του Υπουργείου Εσωτερικών, της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.), και κατά περίπτωση εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.) και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.). Η ως άνω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών».
2. Πρόβλεψη ρύθμισης με την οποία να δοθεί η δυνατότητα στους Δήμους για μετατροπή των συμβάσεων από ορισμένου χρόνου σε αορίστου για εργαζόμενους με αναπηρία, γονείς, νόμιμους κηδεμόνες, αδέλφια και τέκνα ατόμων με αναπηρία, των προγραμμάτων ΕΚΟ-ΔΥΠΑ των καταργούμενων Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων και άλλων Ν.Π.Ι.Δ.
Οι εργαζόμενοι με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, οι οποίοι έχουν μεταφερθεί στους Δήμους από τις καταργούμενες Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις και άλλα Ν.Π.Ι.Δ. με τον Ν.5056/2023 δεν μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται σε αυτούς μετά τη λήξη της Σύμβασής τους, διότι οι Δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν τις εν λόγω Συμβάσεις σε αορίστου χρόνου όπως ίσχυε μέχρι τώρα στους καταργούμενους οργανισμούς.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση, οι Δήμοι, εφόσον το επιθυμούν θα μπορέσουν να συνεχίσουν να απασχολούν τους ανωτέρω εργαζόμενους.
3. Κοινωνικές συνεργασίες Ο.Τ.Α.
Για να δοθεί λύση σε μια σειρά σοβαρών θεμάτων χρηματοδότησης των οργανώσεων ατόμων με αναπηρία, από τις Περιφέρειες και τους Δήμους σύμφωνα με τη δυνατότητα καθενός, κρίνουμε απαραίτητη τη συμπερίληψη της εξής διάταξης:
«Οι ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού δύνανται να συνάπτουν προγραμματικές διμερείς συμβάσεις, για την προστασία και τη στήριξη ατόμων με αναπηρία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) καθώς και με οργανώσεις ατόμων με αναπηρία και γονέων και κηδεμόνων ατόμων με αναπηρία που αποτελούν μέλη της Ε.Σ.Α.μεΑ. Οι προγραμματικές συμβάσεις αφορούν την εκτέλεση έργων ή την παροχή υπηρεσιών ή προμηθειών για τον σκοπό της προστασίας και της στήριξης ατόμων με αναπηρία και άλλων ευπαθών ομάδων του πληθυσμού και για την εξυπηρέτηση σκοπών σχετικά με τη λειτουργία των ανωτέρω οργανώσεων».
Το γάλα χορηγείται για λόγους υγείας, οπότε θα έπρεπε να δίνεται οικονομική αποζημίωση μόνο άμα δεν το χορηγεί ο εργοδότης (δήμος) και μάλιστα με προσαύξηση (σαν πρόστιμο) προς τον εργαζόμενο για να νοιάζει το δήμο να το χορηγεί!
Επίσης ακόμα και στην περίπτωση που κάποιοι δε χρειάζονται 5 λίτρα την εβδομάδα θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται μετά από δήλωση του εργαζόμενου η επιλογή του για το αν επιθυμεί γάλα ή χρήματα η οποία περιοδικά θα πρέπει να μπορεί να έχει δικαίωμα να την αλλάξει άμα θέλει.
Και τέλος το ποσό που αναφέρεται είναι μικρό, ειδικά για την δύσκολη περίοδο που περνάμε και επειδή δυστυχώς η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζεται στη χώρα μας το ποσό αυτό σύντομα θα είναι πολύ μικρό για την αγορά των ίδιων ποσοτήτων γάλακτος ιδιωτικά!
Σωστή η διάταξη αλλά χρειάζεται να δοθεί και σε άλλες κατηγορίες εργαζόμενων στους ΟΤΑ όπως στους ΠΕ νηπιαγωγούς που εργάζονται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και είναι οι μόνοι που ως τώρα δεν το λαμβάνουν όπως γίνεται με το υπόλοιπο παιδαγωγικό προσωπικό άλλων κατηγοριών ενώ το αντικείμενο τους είναι συναφές.
Σωστή η διάταξη.Να συμπεριλάβουν όμως στο προσωπικό που εργάζεται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και τους ΠΕ νηπιαγωγούς που αδίκως τόσα χρόνια δεν το λαμβάνουν.
Στην ΚΥΑ 43726/07.06.2019 (ΦΕΚ 2208/08.06.2019 τεύχος Β’), μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι είναι δικαιούχοι εργαζόμενοι :
– (σελ. 24740) σε ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ , σε ΕΠΙΒΛΕΨΕΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΩΝ
– (σελ. 24737) σε ΠΡΑΣΙΝΟ , ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΨΕΚΑΣΜΟ.
Με δεδομένο ότι οι παραπάνω , στο παράδειγμα αναφερόμενες εργασίες, δεν εκτελούνται κάθε ημέρα ανελλιπώς από τους εργαζόμενους,
σε συνδυασμό
με την 272/2019 Πράξη Κλιμ.Τμ.7 Ελ. Συν. ([…] η χορήγησή του προβλέπεται μόνον κατά τις ημέρες εργασίας εκάστου τούτων),
χρειάζεται να διευκρινιστεί ο τρόπος υπολογισμού του ετήσιου ποσού που θα καταβάλλεται για όσους εργαζομένους εκτελούν σε τακτά μεν, αλλά όχι καθημερινά, διαστήματα τις περιγραφόμενες εργασίες.
Είναι στην σωστή κατεύθυνση γιατί όντως υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στους περισσότερους Δήμους της Χώρας, όμως λύνει μέρος του προβλήματος γιατί αφήνει σε εκκρεμότητα (αν και μερικώς το λύνει προηγούμενη Διάταξη αλλά με καθυστέρηση) το υπόλοιπο.
Μέσα Ατομικής Προστασίας , τις Εξετάσεις που προβλέπονται και τα εμβόλια που επίσης δεν γίνονται.
Επίσης θα μπορούσε να προβλέψει η Διάταξη μια τιμαριθμική προσαρμογή.
Είναι στην σωστή κατευθυνση ατί όντως υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στους περισσότερους Δήμους της Χώρας, όμως λύνει μέρος του προβλήματος γιατί αφήνει σε εκκρεμότητα (αν και μερικώς το λύνει προηγούμενη Διάταξη αλλά με καθυστέρηση) το υπόλοιπο.
Μέσα Ατομικής Προστασίας , τις Εξετάσεις που προβλέπονται και τα εμβόλια που επίσης δεν γίνονται.
Επίσης θα μπορούσε να προβλέψει η Διάταξη μια τιμαριθμική προσαρμογή.
Είναι σωστή η ρύθμιση ωστόσο πρέπει να διορθωθεί μια αδικία χρόνων. Θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη ρύθμιση και οι νηπιαγωγοί ΠΕ εργαζόμενοι στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς εφ όσον ασκούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα με το υπόλοιπο παιδαγωγικό προσωπικό (ΤΕ και ΔΕ) που λαμβάνει γάλα.
Σωστή η διάταξη κυρίως γιατί δίνει τη δυνατότητα επιλογής σε αυτούς που έχουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα δυσανεξία κλπ.
Ωστόσο με τους μισθούς που καμία σχέση δεν έχουν με τον πληθωρισμό στη χώρα που ζούμε θα πρέπει κάπως να διασφαλιστεί η μη περικοπή και αυτού του «επιδόματος» με την πρώτη ευκαιρία.
Σωστή διάταξη η οποία θα μπορούσε να επεκταθεί και για τα ΜΑΠ διασφαλίζοντας βέβαια την υποχρέωση της χρήσης τους από τους εργαζόμενους για την ασφάλεια τους.
Στη παρούσα διάταξη προτείνω
να προστεθεί εδάφιο για τη κατ’ εξαίρεση δυνατότητα καταβολής σε χρήμα και τυχόν οφειλόμενων ποσοτήτων γάλακτος παρελθόντων ετών απο τους Δήμους σε εργαζόμενους, λόγω μη ύπαρξης ενεργών συμβάσεων, αποτιμώντας κατά 1 ευρώ το κάθε οφειλόμενο λίτρο γάλακτος χωρίς κρατήσεις και φόρο.
Θεωρώ σωστό το μέτρο καθώς είναι δύσκολη η διαχείρισή του όπως είναι τώρα. Και το γάλα που δίνουν είναι μακράς διάρκειας που δεν είναι ότι καλύτερο, δεν είναι φρέσκο. Κάποιος μπορεί να θέλει να πιεί φρέσκο ή κατσικίσιο ή κεφίρ για διάφορους ιατρικούς λόγους. Αλλά όλοι ανησυχούν ότι αύριο πχ μπορεί να κοπεί αν μετατραπεί σε χρήματα. Να υπάρξει η διαβεβαίωση ότι δεν θα κοπεί.
Κάτι σωστό επιτέλους!! Αρκεί να μείνει σαν επίδομα και να μην είναι ένα τέχνασμα για να κοπεί εν καιρό οπως όλα τα επιδόματα των Δ υπαλλήλων.
Σαν υπάλληλος ΟΤΑ σε ανθυγιεινή εργασία θεωρώ σωστό το μετρο.. Δεν πινω 5λ την βδομάδα γιατι να πετιέται τόσο γάλα ή να το μοιραζουμε σε συγγενείς… Ένα ποτηρι είναι αρκετό. Άρα προτιμώ να το παιρνω σε χρήματα και να αγοράσω όσο γάλα χρειάζομαι… Υπάρχουν εργαζόμενοι οι οποίοι δεν πίνουν γάλα, έχουν γαστρεντερικα προβλήματα, έχουν δυσανεξία στην λακτόζη..αυτοι οι άνθρωποι χάνουν κ το γάλα και το χρήμα που τους αναλογεί όπως έχει η κατάσταση.
Ελπίζω να περασει το μετρο και να παραμείνει… Και όχι να κοπεί εν καιρό όπως όλα τα επιδόματα των Δ. Υπαλλήλων
Η παροχή γάλακτος είναι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού των υπαλλήλων ως αναγνώριση της επιβάρυνσης που υφίσταται ο οργανισμός τους. Για το λόγο αυτό
θα πρέπει να παρέχεται σε όλους τους εργαζόμενους ανεξαρτήτους ειδικότητας ή οτιδήποτε άλλο, ειδικά στα Αμεα και στους εργαζομένους ηλικίας ανω των 55.
Δεν καταλαβαίνω γιατί να χορηγηθεί το γάλα ως επίδομα ??
Η προτεινόμενη διάταξη είναι παράλογη σε ένα θεσμοθετημένο δικαίωμα. Από την στιγμή που δίνεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων γάλα, θα πρέπει να παρέχεται γάλα κ οχι επιδομα.
Μια λύση είναι να δοθεί σε προπληρωμένη κάρτα για σουπερμαρκετ αλλιώς να δοθεί σε όλους επίδομα 300€ είτε είσαι δικαιούχος είτε δεν είσαι
Θα πρέπει να προβλέπεται στη διάταξη και η διαδικασία με την οποία θα προσδιορίζονται οι δικαιούχοι, καθώς σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο λαμβάνεται υπόψη τόσο η ειδικότητα όσο και τα καθήκοντα που ασκεί ο εργαζόμενος. Για παράδειγμα, θα ακολουθείται το καθεστώς που ισχύει για το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας, που αποδίδεται βάσει κατάστασης δικαιούχων την οποία αποστέλει (μηνιαίως στην περίπτωση αυτή) κάθε Διευθυντής στο τμήμα Μισθοδοσίας;
Στην ΚΥΑ 43726/07.06.2019 (ΦΕΚ 2208/08.06.2019 τεύχος Β’) με την οποία επικαιροποιείται και ενοποιείται το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για την παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού καθώς και στα νομικά πρόσωπα αυτών και συγκεκριμένα στο κεφ. III. «Παροχή γάλακτος» αναφέρεται ότι: «Στους εργαζόμενους στους οποίους παρέχονται μέσα ατομικής προστασίας παρέχεται επίσης ένα (1) λίτρο φρέσκο γάλα σε ημερήσια βάση και σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας χορήγησής του, κατά τον ανωτέρω χρόνο, χορηγείται ίση ποσότητα γάλακτος μακράς διαρκείας ή τύπου εβαπορέ με ειδική σήμανση επί του κιτίου, ώστε να μην είναι εφικτή η περαιτέρω διάθεση»….
Με την 272/2019 Πράξη Κλιμ.Τμ.7 το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάνθηκε ότι: … «Ενόψει του ότι η σε ημερήσια βάση παροχή του γάλακτος αποβλέπει στην προστασία της υγείας των εργαζομένων που το δικαιούνται, με την καθημερινή κατανάλωσή του ως αντιστάθμισμα για τις συνθήκες εργασίας τους, η χορήγησή του προβλέπεται μόνον κατά τις ημέρες εργασίας εκάστου τούτων. […]()
Κατόπιν των παραπάνω θεωρώ ότι θα πρέπει διευκρινιστεί εάν το ποσό των 300€ που θα καταβάλλεται σε ετήσια βάση, και θα πραγματοποιείται εντός των τριών (3) πρώτων μηνών κάθε ημερολογιακού έτους είναι εφάπαξ και αφορά το τρέχον έτος και όχι το προηγούμενο, ανεξαρτήτως ημερών εργασίας/απουσίας/λύσης της υπαλληλικής σχέσης εντός του έτους κλπ, των δικαιούχων μονίμων και Ι.Δ.Α.Χ. εργαζομένων των ΟΤΑ α’ και β΄ βαθμού και των νομικών τους προσώπων καθώς επίσης και ποια θα είναι η υποχρέωση του φορέα σε σχέση με τους δικαιούχους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
Η προτεινόμενη διάταξη κατά τη γνώμη μου είναι εντελώς λάθος,το γάλα αποτελεί μέσο ατομικής προστασίας για τον εργαζόμενο το οποίο παρέχεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια από εγκεκριμένες γαλακτοβιομηχανίες μέσω διαγωνισμού, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το γάλα για να περάσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού πληροί τις προϋποθέσεις ποιοτικά και αγοράζεται από το δήμο στην χαμηλότερη τιμή την οποία αποκλείεται ο εργαζόμενος να βρεί στην αγορά για να αγοράσει ένα ποιοτικό γάλα από τη στιγμή που θα πάρει τα 300 ευρώ στα χέρια του.
Από την άλλη αν έρθουν αυτά τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό είναι πολύ πιθανόν να πάνε σε κάποια άλλη υποχρέωση του εργαζόμενου με αποτέλεσμά ο εργαζόμενος αν δεν το θεωρεί τόσο σημαντικό να μην αγοράσει όλη τη χρονιά ούτε
ένα λίτρο, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία του.θέλω να πω δηλαδή ότι όταν του παρέχεται το γάλα με τον τρόπο που παρέχεται μέχρι και σήμερα , θέλοντας και μη εφόσον διανέμεται καθημερινά και το βρίσκει στο χώρο εργασίας του χωρίς να πρέπει να πηγαίνει να το προμηθεύεται καθημερινά από κάπου θα το πάρει και θα το καταναλώσει.
πολυ σωσατη διαταξη, επιτελους εκσυχρονιζεται ενα καθεστως και λυνονται πολλα προβλήματα σχετικα με την διανομη γαλακτος απο την διαδικασια συμβασιοποιησης μεχρι διανομης του, που σέβεται τους δικαιουχους. Απιστευτες εικονες σε διαδικασιες διανομης για ενα λιτρο γαλα η απολυτη ξεφτιλα πολλων υπαλληλων κριμα.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί αν οι εποχικοί δικαιούχοι υπάλληλοι θα λαμβάνουν το σύνολο του επιδόματος ή αναλογία αυτού, και επίσης, ο χρόνος καταβολής γιατί δεν προσλαμβάνονται όλοι το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η διάταξη αυτή δεν είναι στην σωστή κατεύθυνση.
Το ύψος του ποσού των 300 €/ετησίως που προτείνεται να περάσει δεν είναι αρκετό για την αγορά γάλακτος την παρούσα χρονική στιγμή δεδομένου αφενός των εργάσιμων ημερών ενός δικαιούχου και αφετέρου της σημερινής τιμής του γάλακτος, πόσο μάλιστα αργότερα.
Αυτή την χρονική στιγμή το πραγματικό κόστος αγοράς του γάλακτος ανέρχεται περίπου σε 350 €/ετησίως και άρα Θα πρέπει να αυξηθεί τουλάχιστον στα 350€.
Επίσης το ύψος του ποσού των 300 €/ετησίως που προτείνεται να περάσει ακόμα και αν περάσει είτε 300 €/ετησίως είτε αυξηθεί περίπου σε 350 €/ετησίως θα πρέπει τουλάχιστον κάθε χρόνο αν όχι σε πιο τακτά χρονικά διαστήματα να αναπροσαρμόζεται γιατί όλα καθημερινά αυξάνονται άρα και το γάλα και το ποσό που θα χορηγείται σιγά σιγά δεν θα αρκεί να αγοράζουμε τίποτα. Να μην καταντήσει σαν την αποζημίωση ανά Km για την εκτός έδρας που έχει παγιωθεί σε ένα ποσό πρίν από αρκετά αρκετά χρόνια χωρίς την παραμικρή αναπροσαρμογή, ένα ποσό που δεν καλύπτει καν τα έξοδα.
Εφόσον η παροχή γάλακτος προς τους υπαλλήλους ΟΤΑ κρίνεται απαραίτητη θα έπρεπε να χορηγείται σε όλους τους εργαζόμενους ανεξαρτήτους ειδικότητας ή οτιδήποτε άλλο! Να καταλάβω την παροχή ΜΑΠ όπως κράνος, γάντια κλπ σε συγκεκριμένες ειδικότητες αλλά το γάλα…?? Δηλαδή ένας διοικητικός υπάλληλος έχει άρτιο ανοσοποιητικό σύστημα και δεν κρίνεται δικαιούχος???
Ας το ξαναδούμε….
Μπράβο θα λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα.ισως πρέπει και ένα ποσό για τα Μ.Α.Π για να λυθεί ακόμα ένα μεγαλύτερο πρόβλημα, ίσως καί με μια προπληρωμή κάρτα.ευχαριστω!
Η διάταξη αυτή θα λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στους Δήμους σχετικά με τις προμήθειες γάλακτος, ειδικά στους υποστελεχωμένους Δήμους. Το ποσό βέβαια δεν δεν αντιστοιχεί στην αξία του ενός λίτρου για όλες τις μέρες εργασίας ενός υπαλλήλου.
Στη διάταξη επίσης δεν ξεκαθαρίζεται τι γίνεται με τα έτη που δεν έχει χορηγηθεί γάλα, ούτε έχει γίνει αποτίμηση σε χρήμα σύμφωνα με το άρθρο 60 του Ν.4735/2020.
Άρα λοιπόν θα πρέπει να προβλεφθεί αναδρομική ισχύ στην καταβολή του επιδόματος γάλακτος τουλάχιστον από την έναρξη ισχύος του Ν.4735/2020 και μετά ώστε να μην αδικηθεί κανείς δικαιούχος.
ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ ΑΕ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ & ΕΜΠΟΡΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ
80ο χλμ. ΝΕΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ, 20 100 ΚΟΡΙΝΘΟΣ,
Τ. 27410 83535, F. 27410 72455
e-mail: info@mandrekas.gr, http://www.greekyogurt.gr
Α.Φ.Μ 093252125, Δ.Ο.Υ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Προς Υπ. Εσωτερικών
Σταδίου 27, 10 183 Αθήνα
Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων
Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο:
«Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών
Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις»
Με μεγάλη μας έκπληξη παρατηρήσαμε ότι έχει τεθεί σε διαβούλευση σχέδιο νόμου όπου στην παράγραφο Β) 2) αναφέρεται ρύθμιση που επιτρέπει σε Δήμους να αποτιμούν την ημερήσια παροχή σε γάλα στους εργαζόμενους (βαρέα και ανθυγιεινά ) σε χρήμα !!!
1. Δεν εκλήθη κανένας εκπρόσωπος του συνδέσμου γαλακτοβιομηχανιών της χώρας (ΣΕΒΓΑΠ) να εκφράσει τις απόψεις του κλάδου που είναι προφανές ότι θα πληγεί ανεπανόρθωτα χάνοντας εκατοντάδες τόνους φρέσκου γάλακτος ημερησίως σε μια περίοδο που όλοι προσπαθούμε να ενισχύσουμε την ελληνική κτηνοτροφία και την ελληνική μεταποίηση γάλακτος
2. Ζήτησε κανείς να εκτιμηθεί το κόστος για τους εργαζόμενους στην γαλακτοβιομηχανία , στον αγροτικό πληθυσμό και δει στους παραγωγούς γάλακτος; Προφανώς όχι , αρκεί να ικανοποιηθούν παράλογα και καταχρηστικά αιτήματα ενός κλάδου που προφανώς δεν ενδιαφέρεται για την οικονομία αλλά μόνο πως θα αποσπάσει χρήματα από τον κρατικό κορβανά εις βάρος άλλων κοινωνικών ομάδων.
3. Από πότε μια (επιστημονική ιατρική) γνωμάτευση για την ανάγκη να πίνουν γάλα ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ οι εργαζόμενοι σε ανθυγιεινό περιβάλλον ( συλλογή σκουπιδιών κ.α.) που έχει θεσπιστεί από το 1973 για την αποφυγή πνευμονικών παθήσεων , μπορεί να αποτιμάται σε χρήμα ; Ποιός παίρνει την ευθύνη; Αυτός που άφησε και τον αμίαντο να χρησιμοποιείται για δεκάδες χρόνια;
4. Είναι γνωστό στο Υπουργείο ότι διαχρονικά ο συγκεκριμένος σύλλογος έχει προσπαθήσει να τροποποιήσει την διάταξη ώστε να δίνονται χρήματα στους εργαζόμενους περισσότερες από 10 φορές ; Καμμία κυβέρνηση , καμμία σοβαρή διοίκηση του Υπουργείου δεν ενέδωσε σε ανάλογη ξεδιάντροπη τροπολογία για να ικανοποιήσει όλως τις γνωστές παράλογες απαιτήσεις ενός κλάδου που δεν σέβεται την υγεία των μελών του.
5. Στο πεδίο της διαβούλευσης υπάρχουν και άλλα σχόλια . Είναι δυνατόν να αναφέρονται δυσλειτουργίες κατά την εσωτερική διανομή (που αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ) να κατηγορούν την βιομηχανία και να θεωρούν ότι αυτός είναι λόγος να καταστρατηγηθεί ο ιατρικός λόγος παροχής γάλακτος ; Αναφέρονται σε δάκτυλο μεγάλων βιομηχανιών !!! Σίγουρα η δική μας και άλλες 4-5 που εμείς γνωρίζουμε , δεν ανήκουν στις μεγάλες βιομηχανίες . αλλά τι σχέση έχει το μέγεθος της βιομηχανίας με την κατάργηση ενός μέτρου που οφείλεται σε ιατρική γνωμάτευση;
6. θεωρούμε ότι θα πρέπει να κληθούν εκπρόσωποι της γαλακτοβιομηχανίας και του Υπ. Υγείας ώστε να αποφευχθεί μια καταχρηστική ρύθμιση που θα ζημιώσει πρωτίστως την υγεία των εργαζομένων και δευτερευόντως την βιομηχανία και την ελληνική κτηνοτροφία που τόσοι ομνύουν ότι ενδιαφέρονται να την «σώσουν».
Το γάλα είναι αναγκαίο και χρήσιμο.
Ο τρόπος και η διαδικασία αναχρονιστική.
Σαφώς να δοθεί το ετήσιο επίδομα αλλά ταυτόχρονα να θεσπιστεί η υποχρεωτική τακτική ιατρική παρακολούθηση των υπαλλήλων.
Έτσι θα εντοπίζεται τυχόν πρόβλημα που η έλλειψη γάλατος θα επέφερε στον οργανισμό τους.
Η παροχή γάλακτος είναι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού των υπαλλήλων ως αναγνώριση της επιβάρυνσης που υφίσταται ο οργανισμός τους.
Προτείνω να εξασφαλίζεται η παροχή άδειας με αποδοχές 1-2 ημέρες για την πραγματοποίηση όλων των διαγνωστικών/προληπτικών και λοιπών εξετάσεων και εμβολιασμών σε κάποιο νοσηλευτικό ίδρυμα ή/και κλινική με όλα τα έξοδα καλυμμένα.
Αυτό θα ήταν πράγματι προς την κατεύθυνση αυτή και μάλιστα θα βοηθούσε την πρόληψη ασθενειών που επιβαρύνουν τόσο τους ίδιους τους εργαζόμενους, τις οικογένειές τους και το εθνικό σύστημα υγείας.
Παρακαλώ να ληφθεί μέριμνα για να ενταχθούν οι φυσικοθεραπευτές στις ειδικότητες που δικαιούνται γάλα.
ειναι σιγουρα προτιμοτερο να αποδωθει σε χρημα το γαλα διοτι θα λυθουν πολλα προβληματα και θα αρθει μια αδικια με τον τροπο που γινενται η παροχη του
Πολύ καλή η διάταξη , να τελειώνει επιτέλους όλο αυτό το λάθος.
Καλό θα ήταν να προβλέπεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής του παρεχόμενου ποσού ανα έτος ανάλογα με τον πληθωρισμό (ή την ετήσια αύξηση της τιμής).
Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η τιμή γαλακτος σε απομακρυσμενα άγονα νησια κατω των 1000 κατοίκων ουδεμία σχέση έχει με τα αστικά κέντρα.
Είμαι υπάλληλος σε Δήμο. Η κατάντια στο μεγαλείο της. Σκηνές απείρου κάλλους με υπάλληλους Όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων να τσακώνονται στους διαδρόμους για το ποιος πήρε τα γάλατα ποιου και αν ήταν πράσινα ή μπλε και άλλα πολλά που ντρέπομαι να αναφέρω. Η γραφειοκρατία στο μέγιστο αφού αρκετοί υπάλληλοι ανα υπηρεσία απασχολούνται με αυτά. Το θεωρώ επιβεβλημένο και δίκαιο. Έπρεπε να εχει γίνει χτες. Μπράβο.
… καταβάλλεται, αντί του ενός (1) λίτρου γάλακτος σε ημερήσια βάση, ποσό τριακοσίων (300) ευρώ σε ετήσια βάση ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΛΉΡΟΥΣ Ή ΜΕΡΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Το ύψος του ποσού των 300 ευρώ δεν είναι αρκετό για την αγορά γάλακτος που αντιστοιχεί στις εργάσιμες ημέρες ενός δικαιούχου, δεδομένης της σημερινής τιμής του γάλακτος. Θα πρέπει να αυξηθεί τουλάχιστον στα 350€.
Πολύ δίκαιη ρύθμιση. Να παίρνει ο καθένας το γάλα που επιθυμεί, και να μην υπάρχουν φαινόμενα σε δήμους που δεν παίρνουν τα γάλατα, ή σε εκβιασμούς των γαλακτοβιομηχανιών, ή ακόμη και στο να παίρνει ένας υπάλληλος περισσότερα γάλατα από ότι δικαιούται. Το αντίτιμο στην τράπεζα και κάνε το ότι θέλεις. ΜΠΡΑΒΟ.
η προτεινόμενη διάταξη είναι απαράδεκτη!-> από την στιγμή που δίνεται σε κατηγορίες εργαζομένων γάλα, θα πρέπει να παρέχεται γάλα & όχι ενίσχυση σε χρήμα
αυτό μπορεί να γίνει με προπληρωμένη κάρτα στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η με άλλον τρόπο διάθεση του γάλατος , ώστε ο δικαιούχος εργαζόμενος να δύναται να το προμηθεύεται από μαγαζιά που πωλούν γάλα