- Ο Γραμματέας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης στα χωρικά όρια αρμοδιότητας του οποίου είναι εγκατεστημένοι οι συνοριακοί σταθμοί είναι αρμόδιος για α) την υλοποίηση των πάσης φύσεως μελετών, έργων, προμηθειών και υπηρεσιών που είναι αναγκαία για την κατασκευή των χερσαίων συνοριακών σταθμών, την επισκευή, συντήρηση, επέκταση και αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους, καθώς και την υλοποίηση των παρεμβάσεων για τη συμμόρφωση της χώρας προς το κεκτημένο Σένγκεν και την πλήρη εφαρμογή του σχετικού ενωσιακού δικαίου και των απαιτήσεων των υπηρεσιών που παρέχονται εντός των χερσαίων συνοριακών σταθμών και β) την παρακολούθηση της ορθής διοίκησης και της άρτιας λειτουργίας των χερσαίων συνοριακών σταθμών.
- Οι δαπάνες για την κατασκευή, συντήρηση, επισκευή, επέκταση και αναβάθμιση των χερσαίων συνοριακών σταθμών, καθώς και για κάθε αναγκαία προμήθεια και υπηρεσία για την εύρυθμη λειτουργία τους, δύνανται να καλύπτονται από εθνικούς πόρους μέσω του Τομεακού Προγράμματος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Περιφερειακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης των Περιφερειών στα όρια των οποίων βρίσκονται οι σταθμοί, καθώς και από συγχρηματοδοτούμενα τομεακά ή περιφερειακά προγράμματα. Οι αποκεντρωμένες διοικήσεις νοούνται δυνητικά ως δικαιούχοι κάθε χρηματοδοτικού εργαλείου για τους ανωτέρω σκοπούς.