Καθένας έχει δικαίωμα πρόσβασης στην πληροφορίες του δημόσιου τομέα. Η πρόσβαση στα έγγραφα όπως προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 5 του N.2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, αφορά και στα ηλεκτρονικά έγγραφα κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στον παρόντα νόμο. Εφόσον ασκείται το κατά το άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας δικαίωμα πρόσβασης σε έγγραφα που τηρούνται ηλεκτρονικά από φορέα του δημόσιου τομέα η χορήγηση αντιγράφου σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του παρόντος μπορεί να γίνει και με ηλεκτρονικό τρόπο, με την επιφύλαξη των ειδικότερων ρυθμίσεων του παρόντος. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ρυθμίζεται ο τρόπος πρόσβασης με χρήση ΤΠΕ και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας ρύθμισης.
Αρχική Ηλεκτρονική ΔιακυβέρνησηΆρθρο 9 Δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες των φορέων του δημόσιου τομέα.
Άρθρο 9 Δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες των φορέων του δημόσιου τομέα.
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 1 Αντικείμενο/Σκοπός του νόμου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 4 Γενικές αρχές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 5 Δημιουργία δικτυακού τόπου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πληροφοριακές υποχρεώσεις των φορέων του δημόσιου τομέα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 7 Γενικές αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 8 Δικαιώματα των προσώπων σε σχέση με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 9 Δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες των φορέων του δημόσιου τομέα.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 10 Δικαίωμα ηλεκτρονικής επικοινωνίας – Δικαίωμα χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 Έκδοση ηλεκτρονικών εγγράφων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κύρος και αποδεικτική ισχύς ηλεκτρονικών εγγράφων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ηλεκτρονικά αντίγραφα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 14 Τήρηση ηλεκτρονικών αρχείων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 15 Τήρηση ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16 Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αυτοματοποιημένη παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ηλεκτρονική επικοινωνία των φορέων δημόσιου τομέα με φυσικά ή νομικά πρόσωπα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Διακίνηση εγγράφων μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και φυσικών προσώπων ή/και ΝΠΙΔ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 Υποβολή αιτήσεων, δηλώσεων και δικαιολογητικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 22 Προσδιορισμός χρόνου παραλαβής και υπολογισμός προθεσμιών κατάθεση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23 Γνωστοποίηση/Κοινοποίηση με ηλεκτρονικό τρόπο
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 24 Ηλεκτρονικές πληρωμές/Ηλεκτρονικές οικονομικές συναλλαγές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Πληροφορίες και υπολογισμός χρόνου καταβολής στις ηλεκτρονικές πληρωμές / Ηλεκτρονικές οικονομικές συναλλαγές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ηλεκτρονική επικοινωνία χωρίς ταυτοποίηση και αυθεντικοποίηση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υποχρέωση ταυτοποίησης και αυθεντικοποίησης
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 28 Eγγραφή σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκδοση αναγνωριστικών – διαπιστευτηρίων και διαδικασία αυθεντικοποίησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τήρηση και αποθήκευση διαπιστευτηρίων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Ιανουαρίου 2011, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Ιανουαρίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΚατατεθέν Σχέδιο Νόμου Αιτιολογική ΈκθεσηΕιδική ΈκθεσηΈκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών ΡυθμίσεωνΠίνακας Καταργούμενων ΤροποποιούμενωνΈκθεση Γενικού ΛογιστηρίουΈκθεση ΔιαβούλευσηςΠαρουσίαση Οδικού ΧάρτηΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 409 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Στο άρθρο 9 του παρόντος προσχεδίου νόμου (εφεξής ΠρσχΝ) εμφανίζεται το ίδιο πρόβλημα με το άρθρο 6 § 5 αυτού και μάλιστα οξύτερο, γιατί εδώ δεν δημιουργείται εντύπωση από την κατά γράμμα ερμηνεία, αλλά το γράμμα της ρύθμισης απερίφραστα θέτει προϋποθέσεις πρόσβασης στα «ηλεκτρονικά έγγραφα», καταλαμβάνοντας έτσι και όσα αποτελούν αντικείμενο δημοσιοποίησης κατά το άρθ. 6 §§ 1 & 2 και σύμφωνα με το Ν. 3861/2010. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η αντίφαση ο πολίτης να μπορεί να δει και να διαδώσει τα δημοσιοποιούμενα έγγραφα, που είναι μορφή του δικαιώματος πρόσβασης σε αυτά κατά το άρθρο 5 § 4 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, αλλά να μη μπορεί να λάβει αντίγραφο αυτών. Με άλλο λόγια με τη σχολιαζόμενη ρύθμιση το δικαίωμα πρόσβασης στα διοικητικά έγγραφα που αναγνωρίζεται από το ΠρσχΝ ή άλλους νόμους αναιρείται ως προς μια μορφή του, κάτι που είναι αντιφατικό γιατί σημαίνει ότι ο πολίτης ταυτόχρονα έχει και δεν έχει δικαίωμα πρόσβασης. Επειδή, όμως, το τελευταίο είναι αδιαίρετο, θα πρέπει το άρθρο 9 να τροποποιηθεί κατά τρόπο, ώστε η χορήγηση αντιγράφου (ιδίως ακριβούς) να είναι υποχρεωτική για τα δημοσιοποιητέα έγγραφα.
ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος
Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
http://www.nomologio.wordpress.com
ΣΤ. Το Άρθρο 9 «Δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες των φορέων του δημοσίου τομέα» να διαμορφωθεί ως ακολούθως (βλέπε με έντονη γραμματοσειρά):
«Καθένας έχει δικαίωμα πρόσβασης στην πληροφορίες του δημόσιου τομέα. Η πρόσβαση στα έγγραφα όπως προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 5 του N.2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, αφορά και στα ηλεκτρονικά έγγραφα κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στον παρόντα νόμο. Εφόσον ασκείται το κατά το άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας δικαίωμα πρόσβασης σε έγγραφα που τηρούνται ηλεκτρονικά από φορέα του δημόσιου τομέα η χορήγηση αντιγράφου σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του παρόντος μπορεί να γίνει και με προσβάσιμο ηλεκτρονικό τρόπο, με την επιφύλαξη των ειδικότερων ρυθμίσεων του παρόντος. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ρυθμίζεται ο τρόπος πρόσβασης με χρήση ΤΠΕ, συμπεριλαμβανομένων των υποστηρικτικών τεχνολογιών, και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας ρύθμισης»
Σε ποιές πληροφορίες έχει κάποιος πολίτης δικαίωμα πρόσβασης; Σε όλες τις πληροφορίες;
ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ PC ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ? ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ FACEBOOK ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ?ΕΣΕΙΣ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ..!! ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΤΑΡΕΕΙ Η ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΩ ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ »ΕΣΟΔΑ» ΑΠ’ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ..ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΑΡΘΡΟ..
Τροποποιείται ο κανονισμός του κλάδου υγείας του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών και αυξάνεται η μηνιαία ατομική εισφορά των ασφαλισμένων που εντάχθηκαν στην ασφάλιση μέχρι τα τέλη του 1992.
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εργασίας Γ.Κουτρουμάνη, «η μηναία εισφορά του κλάδου υγείας του ΟΑΕΕ για όσους έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1992 ορίζεται σε ποσοστό 7,65% επί της 4ης ασφαλιστικής κατηγορίας όπως ισχύει κάθε φορά».
Η επιβάρυνση αυτή αντιστοιχεί σε 2,80 ευρώ το μήνα.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΧΕΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΕ ΣΤΟΥΣ »ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ» ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΑ..??
410 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ..!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑΝ ΕΧΩ 200000 ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΑ..ΤΟ ΜΗΝΑ ΠΕΡΝΩ ΤΟΣΑ????????????
ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΛΛΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΩ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ!!!!!!!
ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΠΟΣΑ?????????
ΚΑΙ ΠΟΤΕ????????????????
ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ..Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ?ΑΛΛΑ ΞΕΧΑΣΑ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΕΡΑ»ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ» ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ»ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΚΟΚΚΑΛΟ»
ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΟΣΟΙ ΠΛΟΥΤΙΣΑΝ ΚΑΛΑ ΚΑΝΑΝ..ΚΑΜΙΑ ΤΙΜΩΡΙΑ..
Το άρθ. 5 του ΚΔΔ δεν συμβάλλει στην «ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση» του δικαιώματος πρόσβασης στα έγγραφα (βλ. άρθ. 25 Σ), ούτε πολύ περισσότερο του διευρυμένου δικαιώματος πρόσβασης στις πληροφορίες του δημόσιου τομέα που διακηρύττει το άρθ. 9: τα προβλήματα που παρουσιάζει είναι πολλά και έχουν επισημανθεί από τη νομολογία και τη σχετική βιβλιογραφία (απόλυτες απαγορεύσεις,διάκριση ιδιωτικών-διοικητικών εγγράφων, μη οριοθέτηση έναντι του δικαιώματος προστασίας προσωπικών δεδομένων, απουσία κριτηρίων στάθμισης κλπ.).
Το δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες του δημόσιου τομέα χρειάζεται εκ νέου οριοθέτηση, στην οποία θα πρέπεινα ληφθούν υπόψη τα ζητήματα που εγείρει το άρθ. 5 ΚΔΔ, οι νομοθετικές επιλογές σε άλλα κράτη της ΕΕ (π.χ. Μ. Βρετανία, Γερμανία), αλλά και η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόσβαση στα δημόσια έγγραφα(Council of Europe Convention on Access to Official Documents, Tromso 18.6.2009), την οποία η χώρα μας δεν έχει υπογράψει ακόμη.
Θα περίμενε κανείς το Άρθρο 9 να καλύπτει με περισσότερες λεπτομέρειες τα περί «ανοιχτών δεδομένων» του Δημοσίου. Με βάση φυσικά την «συγγενή» διαβούλευση που ολοκληρώνεται σε λίγο και αφορά τα open data.
Άραγε τα αποτελέσματα της διαβούλευσης για τα ανοιχτά δεδομένα θα συμπεριληφθούν σε άλλο Νόμο; Να συμπεράνουμε ότι αυτό θα γίνει με την μεταγενέστερη Υπουργική Απόφαση της τελευτάιας πρότασης του Άρθου 9;
Σε αντίστοιχη αναζήτηση με αυτή που είχε κάνει ο Φώτης (http://www.opengov.gr/ypes/?c=19153), αυτή τη φορά για τους όρους «ανοιχτά» ή «δημόσια δεδομένα» δεν υπάρχει ούτε μια αναφορά στον παρόντα Νόμο. Επακόλουθο να μην αναφέρεται ο όρος ούτε στο Άρθρο 3 (ΟΡΙΣΜΟΙ).
Αν με τον όρο «ηλεκτρονική διακυβέρνηση» ο Νομοθέτης εννοεί την «ανοιχτή» (δηλ. «συνεργατική», «διαφανή» και «συμμετοχική») διακυβέρνηση, τότε ο παρόν Νόμος θα πρέπει να περιλάβει και τα περί «ανοιχτών δεδομένων».
Ας καθυστερήσουμε λίγο…
Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες πολίτης ζητά έναν απίστευτο όγκο εγγράφων και πληροφοριών – πχ, το σύνολο των πρακτικών συλλογικών οργάνων από ιδρύσεως ενός Πανεπιστημίου και μετά (αναφέρομαι σε πραγματική περίπτωση). Πρέπει σε περίπτωση κατά την οποία η χορήγηση αντιγράφων απαιτεί την εργασία υπαλλήλου για πολλές ώρες ή ημέρες ή πολλές φωτοτυπίες (αν το έγγραφο δεν είναι ηλεκτρονικό), να είναι δυνατή η επιβολή ενός εύλογου παραβόλου που να ανταποκρίνεται στο κόστος για την υπηρεσία. Χρειάζεται προσοχή και ισορροπία ώστε και η πρόσβαση να είναι εύκολη, και οι ακραίες περιπτώσεις όπως αυτή που ανέφερα να αποφεύγονται.
Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 5 του Ν2690/1999, προβλέπονται κάποιες ειδικές διατάξεις βάσει των οποίων γίνεται ο χαρακτηρισμός «απόρρητο» (όπως υποθέτω και «περιορισμένης χρήσης», «εμπιστευτικό» και «άκρως απόρρητο»). Ποιες ακριβώς είναι αυτές; Σε περίπτωση μη ύπαρξής συγκεκριμένων διατάξεων για κάθε περίπτωση ή καταχρηστικής χρήσης τους, τι γίνεται με τα έγγραφα που έχουν χαρακτηριστεί ως διαβαθμιμένα; Αποχαρακτηρίζονται αυτομάτως; Αν όχι, πώς και πότε καταπίπτει ο διαβαθμισμένος χαρακτήρας τους και μπορούν να ζητηθούν αντίγραφά τους;
http://geodata.gov.gr
http://labs.opengov.gr/data (http://www.opengov.gr/consultations/?p=6)
επίσης στο
http://www.labs.opengov.gr/wp-content/uploads/2010/08/OpenData.pdf
λέει
«σύμφωνα με το νόμο για την Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ), το σύνολο των γεωχωρικών δεδομένων της δημόσιας διοίκησης θα προσφέρονται χωρίς τέλη στους πολίτες.»
Αναφορικά με το δικαίωμα πρόσβασης στις πληροφορίες των φορέων του Δημοσίου και με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των φορέων, θα ήταν χρήσιμη η μετατροπή σε διαδικτυακές όλων των εφαρμογών μητρώου ή άλλων βάσεων δεδομένων που τηρούνται από τους Δημόσιους Οργανισμούς.
Όταν κάποιος Οργανισμός εκφράσει ενδιαφέρον για την πρόσβαση σε στοιχεία ενός άλλου, τότε θα μπορούσε να υπάρχει μια κοινή φόρμα η οποία θα συμπληρωνόταν στην οποία θα περιγραφόταν η σκοπιμότητα και σημαντικότητα της απόκτησης πρόσβασης.
Λόγω του γεγονότος ότι το δίκτυο «ΣΥΖΕΥΞΙΣ» είναι ήδη σε λειτουργία και αφού αποτελεί ιδιωτικό δίκτυο (με την έννοια ότι μόνο εξουσιοδοτημένοι έχουν πρόσβαση σε αυτό), τότε η πληροφορία μπορεί να διακινηθεί με ασφάλεια και με απόλυτο έλεγχο της προέλευσης και τελικής κατάληξης (υπάρχουν τα κατάλληλα τεχνικά εργαλεία).
Μέσω του «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» θα μπορούσε να γίνει δυνατή η ανακοίνωση στην κοινότητα των Δημοσίων Οργανισμών των διαθέσιμων στοιχείων και δεδομένων (εφόσον δεν τίθεται ζήτημα προστασίας προσωπικών δεδονμένων) και στη συνεχεια θα μπορούσαν οι ενδιαφερόμενοι Οργανισμοί να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την απόκτηση πρόσβασης.
Αυτό θα αποτελούσε ένα ακόμη βήμα προς την αύξηση της διαφάνειας μιας και τα στοιχεία θα ήταν διαθέσιμα προς όλους τους ενδιαφερόμενους Δημόσιους Οργανισμούς.
Για την αποφυγή τυχόν σύγχισης, θα πρέπει να προηγηθεί ο λεπτομερής προσδιορισμός της Παρ. 1 του Άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας για κάθε δημόσιο φορέα.
Για παράδειγμα, ποιά εκ των αναφερομένων στο http://www.opengov.gr/consultations/?p=5&cpage=1#comments θεωρείται ότι εμπίπτουν στον ορισμό του διοικητικού εγγράφου βάσει του ΚΔΔ, και πόσο χρόνο χρειάζονται οι αρμόδιες υπηρεσίες για να τα καταστήσουν διαθέσιμα;