1. Περαιτέρω χρήση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για στατιστικούς λόγους ή για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών επιτρέπεται είτε με ανωνυμοποίηση των δεδομένων αυτών είτε με έγγραφη συγκατάθεση των φυσικών προσώπων ή των νομίμων εκπροσώπων τους κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στον ν. 2472/97 για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως ισχύει.
2. Εφόσον τα φυσικά πρόσωπα επιθυμούν να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που τα αφορούν και έχουν γνωστοποιήσει σε φορείς του δημόσιου τομέα για μελλοντικές ηλεκτρονικές συναλλαγές τους με τους φορείς αυτούς παρέχουν προς τούτο την έγγραφη συγκατάθεσή τους μετά από ενημέρωση για τις ενδεχόμενες μελλοντικές χρήσεις και τους σκοπούς που επιδιώκονται, τους αποδέκτες και τις κατηγορίες αποδεκτών καθώς και την ύπαρξη δικαιωμάτων πρόσβασης και αντίρρησης.
3. Με πράξη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ορίζονται οι ειδικότερες λεπτομέρειες για την ενημέρωση των προσώπων και την παροχή της συγκατάθεσης σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους.
4. Οι δημόσιες αρχές δεν επιτρέπεται να εξαρτούν την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης από τη συγκατάθεση των προσώπων για την περαιτέρω επεξεργασία δεδομένων που τα αφορούν είτε για στατιστικούς σκοπούς και για σκοπούς βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών είτε για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο μέλλον
Στο γραφείο εξυπηρέτησης του πολίτη σε έναν ΟΤΑ είναι δυνατόν και νόμιμο να κρατούνται αρχεία ηλεκτρονικά των πολιτών ώστε να εξάγονται δεδομένα στατιστικού χαρακτήρα; Έχω την εντύπωση ότι είναι και δυνατό και θεμιτό.
Ελπίζω να μη δούμε κι εδώ τα ευτράπελα, που έχω εντοπίσει στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ,(γιατί προφανώς το νομοσχέδιο έχει συνταχθεί από πληροφορικάριους χωρίς επαρκή νομική, οικονομική κ.λπ. τεκμηρίωση), όπου δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα (και μάλιστα ευαίσθητα όπως ΑΦΜ και ημερομηνίες απουσίας από την Υπηρεσία, που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε τρίτος για κακόβουλη ενέργεια), δλδ. βεβαιώσεις, πιστοποιητικά και λοιπά έγγραφα να αναρτώνται στο διαδίκτυο, γιατί είτε θα πρέπει να παρέμβει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είτε θα πρέπει να σας μηνύσουν μαζικά.
4. Οι δημόσιες αρχές δεν επιτρέπεται να εξαρτούν την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης από τη συγκατάθεση των προσώπων για την περαιτέρω επεξεργασία δεδομένων που τα αφορούν είτε πρόκειται για σκοπούς που αφορούν την εφορία, είτε πρόκειται για σκοπούς που αφορούν την δικαιοσύνη και την εύρυθμη λειτουργία αυτής,
είτε για στατιστικούς σκοπούς και για σκοπούς βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών είτε για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο μέλλον.
Σκεφθείτε κ. Υπουργέ
Μετά από χρόνια αντιδικία στα δικαστήρια, πετυχαίνετε την έκδοση αξιογράφου ότι ο Χ πολίτης σας χρωστάει τα χρήματα που σας όφειλε. Κατά την διαδικασία λοιπόν της είσπραξης ο οφειλέτης σας Χ αποβιώνει και έχει προλάβει να μεταβιβάσει την περιουσία του στους κατιόντες του. Αυτοί δεν την αποδέχονται γιατί γνωρίζουν ότι ο κληρονομούμενος είχε χρέη και όταν εσείς αποφασίσετε με τα νομιμοποιητικά σας έγγραφα να ζητήσετε από τον Δήμο ή την Κοινότητα την έκδοση πιστοποιητικού πλησιεστέρων συγγενών, καθώς και ληξιαρχή πράξη θανάτου, εισπράτετε από τον αντίστοιχο υπάλληλο του Δημοτολογίου ένα μεγάλο » ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΩΣΩ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΑΛΛΙΩΣ. ΑΥΤΟ ΕΜΠΙΠΤΕΙ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ» Επανέρχεσθε λοιπόν με την ζητούμενη εισαγγελική παραγγελία και ο ίδιος υπάλληλος πηγαίνει αυτή τη φορά στην Προϊσταμένη του Τμήματος και επανέρχεται λέγοντας » ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΣΑΣ». ΄Ετσι την επόμενη φορά είσθε παρών με τον δικηγόρο σας και ελπίζετε ότι θα έχετε αίσιο τέλος στην διαδικασία αυτή. Τότε όμως εμφανίζεται η Προϊσταμένη του τμήματος και σας ανακοινώνει » ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΤΟ ΔΩΣΟΥΜΕ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΥΜΕ ΑΙΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ, ΤΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ».Οπότε εκεί τελειώνει και η παράσταση.
Επίσης κ. Υπουργέ
Οι φορολογούμενοι στο σύνολό τους σχεδόν δηλώνουν στην εφορία την πραγματική τους δνση κατοικίας, ή την σωστή επαγγελαμτική τους δνση, αλλά στις συναλλαγές τους μερικές φορές με τρίτους, δηλώνουν ψεύτικες δνσεις. ΄Οταν λοιπόν ζητάς από τον αρμόδιο υπάλληλο να σου δώσει δνση, χωρίς καν να δεις την οθόνη του, σου επαναλαμβάνει μονότονα ότι αυτό είναι προσωπικό δεδομένο. Του εξηγείς ότι αν τον βρεις και του επιδώσεις αυτό που πρέπει, μπορεί να χρωστάει και στην εφορία και θα μπορέσει σε επικείμενο πλειστηριασμό να αναγγελθεί και ενδεχομένως να ικανοποιηθεί οφειλή του προς την εφορία και το δημόσιο γενικά, αλλά και πάλι ακούς το γνωστό ΄΄ είναι προσωπικό δεδομένο »
Στην παράγρ. 3 να προστεθεί η φράση: «Η συγκατάθεση αυτή θεωρείται δεδομένη εαν μετά την πάροδο ευλόγου χρονικού διαστήματος από την ενημέρωση των προσώπων δεν εκφρασθεί η καθοιονδήποτε τρόπο αντίρρησή τους». Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται οι καθυστερήσεις αλλά και οι δικαιολογίες για τη μη προώθηση των αναγκαίων ενεργειών.
Αλίμονο αν δεν μπορεί η εκάστοτε κυβέρνηση να προβαίνει σε διασταυρώσεις στοιχείων για να εντοπίζονται π.χ. οι φοροφυγάδες. Σωστά το βάζετε στο άρθρο. Παρακαλώ να γίνει πιο σαφής η αναφορά σ΄αυτή την κατηγορία διασταυρώσεων ώστε μελλοντικά να μην υπάρξει οποιοδήποτε (δικαστικό ή άλλο) πρόβλημα.