1. Με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων ο νόμος αυτός εφαρμόζεται
α) ως προς την άσκηση αρμοδιοτήτων, όπως η έκδοση πράξεων από φορείς του δημόσιου τομέα με χρήση πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων και δικτύων,
β) ως προς την ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα
γ) ως προς την ηλεκτρονική επικοινωνία και παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα και των φυσικών ή/και ΝΠΙΔ .
δ) ως προς την πρόσβαση των φυσικών ή ΝΠΙΔ σε δημόσια ηλεκτρονικά έγγραφα και τη διάθεσή τους για περαιτέρω χρήση
2. Ο νόμος αυτός εφαρμόζεται και στην περίπτωση που μέρος της έκδοσης ή διεκπεραίωσης πράξης ή ενέργειας, της επικοινωνίας ή της συναλλαγής πραγματοποιείται με μη ηλεκτρονικό τρόπο. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζεται σε εκείνα τα στάδια της πράξης, ενέργειας, επικοινωνίας ή συναλλαγής, τα οποία πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικό τρόπο.
Όπως και το άρθρο 1, έτσι και το άρθρο 2 δεν έχει κανονιστικό περιεχόμενο. Αποτελεί στην ουσία περίληψη των επόμενων άρθρων του προσχεδίου νόμου (εφεξής ΠρσχΝ), στα οποία και παραπέμπει άμεσα ή άμεσα. Προς αποφυγή πλατειασμών θα μπορούσε – όπως και το άρθρο 1 – να παραλειφθεί και το ΠρσχΝ να ξεκινά αμέσως με το άρθρο 3 αναριθμημένο σε 1. Εξάλλου, η παράθεση των βασικών ορισμών του νόμου θα αποτελούσε άριστη εισαγωγή, δεδομένου ότι θα εισήγαγε αμέσως στο αντικείμενο του νομοθετήματος, του οποίου οι λεπτομέρειες θα εξειδικεύονταν στα επόμενα άρθρα.
ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος
Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών
http://www.nomologio.wordpress.com
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΕΙ ΧΡΟΝΟ,ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΡΘΟΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΔΗΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ,ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ,ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ.
Το Πεδίον Εφαρμογής όπως διατυπώνεται μου δίνει την εντύπωση ότι λέει ΠΟΛΛΑ αλλά ταυτόχρονος και ΤΙΠΟΤΑ.
Στο Άρθρο 1, γιατί η επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων ? . Πάτε να κάνετε ένα πάρα πολύ σωστό νόμο στο 2011 με καθυστέρηση πολλών ετών ως προς την πληθώρα των Ευρωπαϊκών χωρών και αμέσως εισάγετε παραθυράκια εξαιρέσεων.
Γνωρίζω ότι όλες οι Δημόσιες υπηρεσίες, ΙΚΑ κλπ, έχουν μηχανογραφήσει λίγο ή πολύ τις συναλλαγές τους με τον Πολίτη, τις Επιχειρήσεις, κλπ. Δώστε αυτές τις εφαρμογές στον πολίτη άμεσα και χωρίς παραθυράκια εξαιρέσεων.
Γνωρίζω ότι Δημόσιες υπηρεσίες, ΙΚΑ κλπ, έχουν μηχανογραφικές εφαρμογές για ελέγχους των υπηρεσιών. Δώστε κάποιες από αυτές στον Πολίτη. Πχ. Αν θέλω να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, να μπορώ από τον αριθμό κυκλοφορίας να γνωρίζω τα βασικά στοιχεία του αυτοκινήτου όπως ιδιοκτήτης, Ασφάλεια, ζημιές ΚΤΕΟ, κλπ. Αν θέλω να αγοράσω ένα σπίτι να μπορώ να γνωρίζω τους Ιδιοκτήτες του, τις προσημειώσεις κλπ. Να μη χρειάζομαι να βάζω δικηγόρο για έλεγχο στο υποθηκοφυλακείο αλλά με ηλεκτρονικό αίτημα το υποθηκοφυλακείο σε εύλογο χρόνο να μου απαντάει ηλεκτρονικά. Αυτό θα βοηθήσει τους Διαχειριστές που δεν γνωρίζουν τους Ιδιοκτήτες των κακοπληρωτών ενοικιαστών.
Επίσης να μην χρειάζεται να πηγαίνω στα ΚΕΠ για την στρατολογία, στο Μεταφορών για αλλαγή στο δίπλωμα οδηγήσεως, στο ΙΚΑ για τα ένσημά μου, στην Εισαγγελία για . . . κοκ.
Για ότι ηλεκτρονικά αιτήματα κάνω, θα με γνωρίζετε, αφού θα είμαι πιστοποιημένος . Όπως τώρα που παίρνω φορολογική μου ενημερότητα.
Στο Άρθρο 2, γιατί μόνο στα οποία πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικό τρόπο ?. Για τα υπόλοιπα πάλι τρέχα στην ουρά τις κάθε υπηρεσίας, δημόσιοι υπάλληλοι να σφραγίζουν και να υπογράφουν έγγραφα, σήμερα δεν είναι έτοιμα έλα την άλλη βδομάδα, κοκ.
Για αυτά που δεν πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικό τρόπο, θα πρέπει η Δημόσια Υπηρεσία, ΙΚΑ κλπ, να τα ψηφιοποιεί, να βάζει στοιχείο ασφαλούς αυθεντικότητας (όπως ο ΟΠΑΠ που πληρώνει δελτία εκατομμυρίων ευρώ) και να τα στέλνει στο Πολίτη ή στην Δημόσια Υπηρεσία. Εσείς τώρα ζητάτε, από τον Πολίτη, όλα ψηφιοποιημένα για την έκδοση της ενεργειακής κάρτας. Αλλά για το Δημόσιο βάζετε εξαιρέσεις για όσα δεν είναι ψηφιοποιημένα.
Το άρθρο 2 είναι άδικο και διαιωνίζει την γραφειοκρατία με όλες τις ταλαιπωρίες για τον Πολίτη.
Γενικά είμαι σύμφωνος με την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση για την οποία πιστεύω ότι τον σημαντικότερο ρόλο θα έχει ή επιτυχία της Κάρτας του Πολίτη.
Ως προς τις αντιρρήσεις για το 666 που έχουν αρκετοί συμπολίτες μας, δεν έχω ακούσει τις αντιρρήσεις τους όταν παίρνουν τα χαρτάκια του ΟΠΑΠ ή τα κρατικά λαχεία.
Ως νέος συμβολαιογράφος επικροτώ κάθε προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατίας. Έχω την άποψη ότι ως δημόσιοι λειτουργοί θα πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα άμεσης και αμιγούς ηλεκτρονικής επικοινωνίας με όλες ανεξαιρέτως τις δημόσιες υπηρεσίες. Ο βασικότερος λόγος είναι ότι για την κατάρτηση των περισσότερων συμβολαιογραφικών πράξεων απαιτούνται πολλά πιστοποιητικά, η έκδοση των οποίων ταλαιπωρεί τους πολίτες.
Είμαι σίγουρος ότι εφόσον γίνει συντονισμένη προσπάθεια, όλη η προεργασία ενός συμβολαίου θα ολοκληρώνεται ΜΕΣΑ-ΑΠΟ-ΜΙΑ-ΟΘΟΝΗ, ανεβάζοντας σαφώς το επίπεδο των παρεχόμενων από εμάς υπηρεσιών.
Επίσης, οι πλειστηριασμοί μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικώς κατά το πρώτυπο λ.χ. του e-bay. Εφόσον εξασφαλιστεί το αδιάβλητο της ηλεκτρονικής διαδικασίας και παράμετροι όπως η εγγύηση πρώτης προσφοράς και καταβολής του υπολοίπου του πλειστηριάσματος, τότε θα επιτευχθούν: 1) άμεση και απόλυτη δημοσιότητα του πλειστηριασμού σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου(σήμερα η δημοσιότητα είναι πολύ περιορισμένη με δημοσίευση σε μικρής κυκλοφορίας εφημερίδες και κήρυξη στο χώρο του Ειρηνοδικείου), 2) απουσία επαφής πλειοδοτών και «κορακιών», καθώς η κάθε προσφορά θα έχει μόνο έναν τυχαίο αριθμό και δε θα είναι δυνατή η συννενόηση των συμμετεχόντων, 3) μεγαλύτερο πλειστηρίασμα, αφού θα συμμετέχει μεγαλύτερος αριθμός πλειοδοτών, χωρίς επίδοξα «κοράκια» και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (π.χ. μία εβδομάδα), 4) μεγαλύτερη διαφάνεια, εφόσον η όλη διαδικασία θα είναι προσβάσιμη σε όλες και όλους.
Μάλιστα, στον ίδιο ιστότοπο θα δημοσιεύονται πλειστηριασμοί με επίσπευση ιδιωτών, τραπεζών, Δημοσίου, ΟΔΔΥ, κ.λπ.
Συνεχίστε την προσπάθεια στο πρώτυπο του ηλεκτρονικού πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης και της Υπηρεσίας μίας στάσης για τη σύσταση Εταιριών. Θεωρώ ότι οι περισσότεροι συμβολαιογράφοι είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της τεχνολογίας και του σύγχρονου οικονομικού περιβάλλοντος. Προσωπικώς, πέρα από έτοιμος δηλώνω και γοητευμένος από τις προκλήσεις αυτές.
Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα έκφρασης.
Τα πεδία εφαρμογής πολλά.Η πολυπληθής χαρτούρα θα μπορούσε να περιοριστεί εώς και να εκμηδενιστεί.Εγώ θα πρότεινα να υπάρχει τόσο σε data όσο και σε χαρτί αρχειοθέτηση.Πολύ απλά διότι τα δεδομένα χάνονται πολύ εύκολα και απο λόγους πολλες φορές ακατανόητους ακόμα και απο προγραμματιστές.Πρέπει να καταλάβετε και να δεχτείτε ότι η ηλεκτρονική τεχνολογία δεν σημαίνει τελειότητα.Πρέπει να γίνει ορθή χρήση και το back up να παραμείνει με τη παραδοσιακή μορφή,τόσο για την εξυπηρέτηση πολιτών που επιθυμούν να συνεχίσουν να συναλλάσονται με τον κλασσικό τρόπο όσο και για να υπάρχει μια εναλλακτική, σε περίπτωση που χαθούν δεδομένα.
Θεωρώ σκόπιμο το Πεδίο εφαρμογής να επεκταθεί στην ηλεκτρονική ανταλλαγή παραστατικών που αφορούν ηλεκτρονικές προμήθειες και λοιπές εμπορικές συναλλαγές με φορείς του Δημοσίου. Στα πλαίσια αυτά είναι χρήσιμο να αξιοποιηθεί η ηλεκτρονική τιμολόγηση η οποία μπορεί να έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
1) Διαφάνεια στις προμήθειες δημοσίων φορέων
2) Ταχύτερο χρόνο μεταξύ της συναλλαγής και της αποπληρωμής της
3) Καθώς το ηλεκτρονικό τιμολόγιο μπορεί να διαβιβάζεται προς έγκριση σε παραπάνω από ένα παραλήπτη αξιοποίηση της ενημέρωσης σε επίπεδο φορέα παραλαβής και συγκεντρωτικά σε επίπεδο αρμόδιας υπηρεσίας / υπουργείου.
Με το νέο χάρτη της τοπικής αυτοδιοίκησης όπως προέκυψε με τον Καλλικράτη και με την αναδιανομή των αρμοδιοτήτων, πλέον όλοι οι Δήμοι της χώρας, πρέπει να οργανώσουν και να λειτουργήσουν πολεοδομικές υπηρεσίες.
Τα πολεοδομικά γραφεία συλλέγουν και αποθηκεύουν σε αρχεία μεγάλο αριθμό ογκωδέστατων φακέλων. Οι φάκελοι αυτοί τις περισσότερες φορές με την πάροδο του χρόνου αποσυντίθενται, τα περιεχόμενα σχέδια και έγγραφα φθείρονται ή και καταστρέφονται. Όχι σπάνια, κάποιοι φάκελοι χάνονται κατά τη διακίνησή τους από και προς το αρχείο και τα τμήματα της υπηρεσίας.
Η ανάγκη έκδοσης θεωρημένων αντιγράφων κυρίως των σχεδίων μιας οικοδομικής άδειας για μια σειρά διοικητικές πράξεις, καθιστά τα πολεοδομικά γραφεία χώρους στους οποίους συνωστίζονται πολίτες για να κάνουν αίτηση, να πάρουν και να θεωρήσουν αντίγραφα. Ειδικά τους τελευταίους μήνες με το Ν.3843/10 περί διατήρησης χρήσης των χώρων, επήλθε στις πολεοδομίες κορεσμός.
Θα ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικό, ταυτόχρονα με την κατάθεση του φακέλου, να κατατίθεται σε ηλεκτρονική μορφή και να μένει αποθηκευμένη σε αρχείο, μια σειρά όλων των εγκεκριμένων μελετών και σχεδίων μιας οικοδομικής άδειας.
Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται καταρχήν ότι το πολεοδομικό γραφείο θα έχει για πάντα και αναλλοίωτες όλες τις μελέτες μιας οικοδομικής άδειας. Ταυτόχρονα θα δύναται να παρέχει ηλεκτρονικά ακριβή αντίγραφα με θεώρηση του πολεοδομικού γραφείου (π.χ. τα σχέδια σε μορφή PDF)όλων των μελετών των οικοδομικών αδειών.
Έτσι θα επιταχυνθεί η διαδικασία μιας σειράς πράξεων (έκδοση νέας άδειας, άδεια λειτουργίας καταστημάτων κ.α.), θα απεμπλακούν υπάλληλοι της πολεοδομίας από μια άχαρη και χρονοβόρα διαδικασία, ώστε να ασχοληθούν με άλλες ουσιώδεις εργασίες, θα πάψει ο συνωστισμός στα αρμόδια γραφεία και επιπλέον θα εξασφαλιστεί το αναλλοίωτο των μελετών και των σχεδίων στο διηνεκές.
Με τιμή
Βενιαμήν Αριστοτέλης
Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ.
ΒΡΙΣΚΩ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ.ΑΦ ΕΝΟΣ,ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ,ΑΛΛΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΙΑΒΛΗΤΗ.ΑΦ ΕΤΕΡΟΥ,ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ,ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ.ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΦΑΚΕΛΛΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΝΟΥΜΑΙ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΑ. ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΟΛΩΝ ΟΜΩΣ,ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΓΡΑΜΜΩΤΟ ΚΩΔΙΚΑ ΜΕ ΤΟ 666 ΣΕ ΑΥΤΗΝ.ΑΥΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΟΥ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.ΑΝ ΕΓΙΝΕ ΕΙΔΙΚΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ,ΟΠΩΣ Π.Χ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ,ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΡΝΟΥΝΤΟ,ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ. ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΡΤΕΣ,ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΡΤΕΣ,ΜΕ ΓΡΑΜΜΩΤΟ ΚΩΔΙΚΑ,ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΦΑΚΕΛΛΩΜΑ,ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. Η ΒΟΥΛΗ,Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ,ΟΙ ΝΟΜΟΙ,ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ.ΚΑΙ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΟ ΠΡΑΓΜΑ.
Το σχέδιο νόμου για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα μπορούσε να αποτυπώνει και να ορίζει εκτός από τα τεχνολογικά μέσα, τις δράσεις και τις διεργασίες, μεταξύ κρατικών υπηρεσιών και πολιτών, (ικανοποιητικό πλαίσιο) το μείζον θέμα της διαχείρισης δημόσιας γνώσης.
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση χωρίς την ανάδυση, την αποτύπωση και την αξιοποίηση της Γνώσης (ο όρος δεν αναφέρεται πουθενά στο σχέδιο νόμου) στερείται ενός μεγάλου και πολυσχιδούς αναλυτικού και συνθετικού πλαισίου σκέψης για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών τόσο στους πολίτες (πελάτες) όσο και στους υπαλλήλους (εσωτερικούς πελάτες).
Χρειάζεται η δημιουργία ενός πυρήνα υπαλλήλων στις υπηρεσίες ως Διαχειριστών Γνώσης (Chief Knowledge Officers), θέσεις με καθορισμένο περίγραμμα εργασίας, που δεν απαιτούν αυξημένους πόρους και θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά ως διευκολυντές ανάπτυξης γνωσιακών οργανισμών. Έτσι οι δημόσιες οργανώσεις θα μπορούν πιο εύκολα και αποτελεσματικά να μετουσιώνουν τα τεχνολογικά εργαλεία σε διαύλους εξυπηρέτησης και δημιουργίας δημόσιου πλούτου.
Ένα στέρεο νομοθετικά κατοχυρωμένο πλαίσιο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και διαχείρισης οργανωσιακής γνώσης του δημόσιου τομέα (ενοποιημένης μακροπρόθεσμα) θα μπορεί να ενσωματώσει τον όγκο της διάσπαρτης και ανεκμετάλλευτης πληροφορίας που θα συλλέγεται από τις ΤΠΕ για την ταχύτερη απλούστευση διαδικασιών, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της συλλεχθείσας γνώσης και της οργανωσιακής μνήμης.
Με τον τρόπο αυτό επέρχεται αλλαγή διοικητικής νοοτροπίας και η γνώση ενσωματώνεται στις οργανωσιακές διεργασίες που αν και υπάρχει ολόγυρα χαρακτηρίζεται από υψηλή εντροπία και αποδόμηση.
Η προσωπική επαφή με τους πολίτες –πέρα από τις «παράπλευρες απώλειες των φαινομένων διαφθοράς»- εξασφαλίζει ότι οι υπηρεσίες θα εξακολουθούν να δέχονται από το εξωτερικό τους περιβάλλον Γνώση που με άλλο τρόπο δύσκολα θα ελάμβαναν.
Κλείνοντας θεωρώ ότι θα έπρεπε να γίνεται αποτύπωση των αρχών, της εφαρμογής της διαχείρισης γνώσης της μέτρησής της και της δυνατότητας (με έκδοση ΚΥΑ) σύστασης θέσεων διαχειριστών γνώσης στις υπηρεσίες του Δημοσίου από το υπάρχον προσωπικό, αν όχι σε αυτό το νομοσχέδιο σε άλλο συναφούς περιεχομένου.
Να προβλέπει βάση δεδομένων που θα έχει για κάθε πολίτη καρτέλα, με το διακριτικό της κάρτας του πολίτη, το ΑΦΜ, το δελτιο ταυτότητος το ΑΜΚΑ . Και σε αυτήν αναγράφονται οι κάθε είδους πράξεις που τον αφορούν . Δηλαδή αρμοδιότητος δήμων ,ποινικές (ποινικό μητρώο)οικονομικές σε σχέση με την εφορία , οικονομικές σε σχέση με Τειρεσία , άδειες οδήγησης ,ιδιοκτησία αυτοκινήτων , υγειονομικές κ.λ.π . Η κάρτέλα του πελάτη ενημερώνεται απο το διαδύκτιο απο την κάθε αρμόδια υπηρεσία . Ο πολίτης με την» κάρτα του πολίτη «μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά διαπιστευμένα απο το διαδύκτιο η απο τα ΚΕΠ αμεσα .
Βασικά, πάρτε οποιαδήποτε υπηρεσία αυτή τη στιγμή που απαιτεί από τους πολίτες να κρατάνε: βιβλία, καταστάσεις, βεβαιώσεις και εγώ δεν ξέρω τι άλλο και φτιάξτε ηλεκτρονικές φόρμες (ανθρώπινες – ας γίνει πρόσληψη ενός Web UI/UX expert) και καταργήστε τα χαρτιά. Με αυτόν τον τρόπο θα γίνει μία καλή αρχή, αλλά ακόμα θα είναι 1% των βελτιώσεων που είναι δυνατόν να γίνουν.
Στα Δημόσια Νοσοκομεία και στις Ιδιωτικές Κλινικές!
Οι ειδικευόμενοι Ιατροί επιφορτίζονται καθημερινά με πολλές ώρες γραφειοκρατικών διαδικασιών που θα μπορούσαν να αποφευχθούν.
Χρήσιμο Ιατρικό δυναμικό θα αποδεσμεύονταν έτσι, προς όφελος των ασθενών.
Η λήψη πλήρους Ιατρικού Ιστορικού γίνεται σε πολλά έντυπα, κάθε φορά που αλλάζει Κλινική ο ασθενής, κάθε φορά που μεταφέρεται σε άλλο Νοσοκομείο ή Ιδιωτική Κλινική, κάθε φορά που μπαίνει σε Χειρουργείο, κάθε φορά που επανεξετάζεται!
Θα μπορούσε να υπάρχει ένα απλό, προτυπωμένο, ηλεκτρονικό, Πλήρες Ιατρικό Ιστορικό ασθενούς, μόνιμα αποθηκευμένο σε .xls αρχείο, προσβάσιμο από κάθε Ιατρό, που να ακολουθεί ηλεκτρονικά τον ασθενή σε κάθε συναλλαγή του σχετική με τον τομέα της Υγείας.
Κάθε φορά που γίνονται αιματολογικές, βιοχημικές, εργαστηριακές, ακτινολογικές ή ενδοσκοπικές αναλύσεις, τα πορίσματά τους γράφονται σε διαφορετικά έντυπα, χειρόγραφα.
Θα μπορούσαν να γράφονται στο ίδιο φύλλο του μόνιμα αποθηκευμένου Ηλεκτρονικού Πλήρους Ιατρικού Ιστορικού του ασθενούς!
Θα ήταν ταχύτατα προσβάσιμα από τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών όλης της Χώρας και θα σώζονταν πολλές ζωές!
Κάθε φορά που χρησιμοποιείται ασθενοφόρο συμπληρώνεται ένα έντυπο εις τετραπλούν(!)
Κάθε φορά που γίνεται παραγγελία μιας σύριγγας, λίγου οινοπνεύματος, γαντιών, ή φαρμάκων συμπληρώνονται διαφορετικά έντυπα, πάντα εις τετραπλούν!
Θα μπορούσαν να γίνονται όλα ηλεκτρονικά, σε λίγα δευτερόλεπτα.
Έτσι είναι πιο εύκολος και ο Κεντρικός Έλεγχος.
Η Ελλάδα είναι μια μικρή σχετικά Χώρα, και τα πλήρη Ιατρικά δεδομένα 12.000.000 κατοίκων θα μπορούσαν να χωρέσουν ηλεκτρονικά στη μνήμη ενός μέσου κινητού τηλεφώνου!
Είναι κρίμα χιλιάδες Ιατροί και Νοσηλευτές να ασχολούνται καθημερινά, για ώρες, με ένα βουνό από έντυπα/φακέλους/καρτέλες, σφραγίζοντας και υπογράφοντας!
Μετά τιμής,
Σαρηπανίδης Σταύρος
Ειδικός Μαιευτήρας-Γυναικολόγος
Ένας στόχος για τις εφαρμογές της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης πρέπει να είναι η προσωποποίηση της επικοινωνίας υπαλλήλου / πολίτη. έστω και αν η γνωριμία δεν είναι πρόσωπο με πρόσωπο, αυτό σίγουρα θα βοηθήσει στην καλύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων.
Ένας απώτερος σκοπός πρέπει να είναι η διεξαγωγή ηλεκτρονικών δημοψηφισμάτων για διάφορα θέματα, ίσως χαμηλότερης σπουδαιότητας για την αρχή, αυτό θα πρέπει να προβλεφθεί στο νομοσχέδιο.
Όλα αυτά περί ηλεκτρονικής έκδοσης εγγράφων, αφορούν ουσιαστικά την έκδοση διοικητικών πράξεων (ΔΠ) με τον γνωστό συμβατικό «τύπο» (ΔΠ=ένα έγγραφο). Το επιτυχημένο παράδειγμα πχ της ηλεκτρονικής φορολογικής ενημερότητας είναι ενθαρρυντικό. Δεν μπορούν όμως με τίποτα να εφαρμοστούν στις περιπτώσεις που ως τύπος της ΔΠ λογίζεται το δίδυμο: «έγγραφο+ συνοδό τοπογραφικό διάγραμμα». Ως παραδείγματα αναφέρω την πράξη χαρακτηρισμού έκτασης ως δασικής ή μη, έκδοση οικοδομικής άδειας, απόστασης από όρια οικισμού ή ΣΠ, αδειοδότηση γεώτρησης, άδειοδότηση διάνοιξης δρόμου, βεβαίωση περί μη ένταξης σε αιγιαλό ή σε αρχαιολογικό χώρο και πολλές-πολλές άλλες ΔΠ που έχουν γεωγραφική αναφορά, δηλ. πρέπει να συνοδεύονται από θεωρημένο τοπογραφικό, αλλιώς θεωρούνται αόριστες, ανεφάρμοστες και «ανεκτέλεστες». Ο δικτυακός τόπος http://www.dasi-ydata.gr απέτυχε παταγωδώς, γιατί δεν υπήρχε τρόπος να διακινηθούν διαδικτυακά τα τοπογραφικά & οι χάρτες των αιτημάτων και επιπλέον, να εκτυπωθούν ή να συμπληρωθούν με σημάνσεις από τους φορείς. Θα έφερνε επίσης διπλό φόρτο στις υπηρεσίες με παράλληλες διαδικασίες (τήρηση ηλεκτρ. πρωτοκ. + διαδικτυακό πρωτόκ). Σε κάθε απόπειρα λοιπόν γενίκευσης των διατάξεων, θα πρέπει να λογίζονται και αυτές οι παράμετροι. Ιδιαίτερα το θέμα των παράλληλων διαδικασιών: Ή θα τηρείται ένα και μοναδικό ηλεκτρονικό πρωτόκολλο γραφείου (desktop), ή θα τηρείται ένα και μοναδικό διαδικτυακό (web database client).
Όλα αυτά περί ηλεκτρονικής έκδοσης εγγράφων, αφορούν ουσιαστικά την έκδοση διοικητικών πράξεων (ΔΠ) με τον γνωστό συμβατικό «τύπο» (ΔΠ=ένα έγγραφο). Το επιτυχημένο παράδειγμα πχ της ηλεκτρονικής φορολογικής ενημερότητας είναι ενθαρρυντικό. Δεν μπορούν όμως με τίποτα να εφαρμοστούν στις περιπτώσεις που ως τύπος της ΔΠ λογίζεται το δίδυμο: «έγγραφο+ συνοδό τοπογραφικό διάγραμμα». Ως παραδείγματα αναφέρω την πράξη χαρακτηρισμού έκτασης ως δασικής ή μη, έκδοση οικοδομικής άδειας, απόστασης από όρια οικισμού ή ΣΠ, αδειοδότηση γεώτρησης, άδειοδότηση διάνοιξης δρόμου, βεβαίωση περί μη ένταξης σε αιγιαλό ή σε αρχαιολογικό χώρο και πολλές-πολλές άλλες ΔΠ που έχουν γεωγραφική αναφορά, δηλ. πρέπει να συνοδεύονται από θεωρημένο τοπογραφικό, αλλιώς θεωρούνται αόριστες, ανεφάρμοστες και «ανεκτέλεστες». Ο δικτυακός τόπος http://www.dasi-ydata.gr απέτυχε παταγωδώς, γιατί δεν υπήρχε τρόπος να διακινηθούν διαδικτυακά τα τοπογραφικά & οι χάρτες των αιτημάτων και επιπλέον, να εκτυπωθούν ή να συμπληρωθούν με σημάνσεις από τους φορείς. Θα έφερνε επίσης διπλό φόρτο στις υπηρεσίες με παράλληλες διαδικασίες (τήρηση ηλεκτρ. πρωτοκ. + διαδικτυακό πρωτόκ). Σε κάθε απόπειρα λοιπόν γενίκευσης των διατάξεων, θα πρέπει να λογίζονται και αυτές οι παράμετροι. Ιδιαίτερα το θέμα των παράλληλων διαδικασιών: Ή θα τηρείται ένα και μοναδικό ηλεκτρονικό πρωτόκολλο γραφείου (desktop), ή θα τηρείται ένα και μοναδικό διαδικτυακό (web/thin database client).
Θα μπορούσε να γράψει κανείς σελίδες ολόκληρες για τις εφαρμογές. Επιγραμματικά αναφέρω μερικές και αναλογισθείτε το κέρδος χρόνου, χρήματος και υπευθυνότητα από τους δημόσιους υπαλλήλους σχεδόν όλωντων βαθμίδων.
Εκλογές Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων, Βουλευτικές,ΔΗΜΟΨΗΦΊΣΜΑΤΑ για σημαντικά θέματα.
Έκδοση διαφόρων εγγράφων χωρίς το γνωστό πηγαίνετε για υπογραφές σε μερικά γραφεία διαφόρων ορόφων και κτηρίων. Ο εκδόσας θα έχει την ευθύνη ΑΠΟΛΥΤΑ με την δική του υπογραφή.
οι Τράπεζες, οι ΔΕΗ , ο ΟΤΕ , ΔΕΥΑ ,ΚΟΣΜΟΤΕ ,ΚΛΠ στέλνουν κάθε μήνα αναλυτικούς λογαριασμούς, με σπατάλη μεγάλης ποσότητας χαρτιού , όλα αυτά μπορούμε να τα γλυτώσουμε αν στέλονται ηλεκτρονικά, το έχω ζητήσει αλλά δυστυχώς δεν το εφαρμόζουν.
Βεβαίως θεωρώ δεδομένο ότι στους φορείς δημόσιου τομέα είναι μέσα και οι ΟΤΑ Α’ & Β’ Βαθμού όπου οι πολίτες (φυσικά πρόσωπα) έχουν το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών, διότι εάν δεν είναι θα πρέπει να προστεθούν και να φαίνεται/τονίζεται εμφανώς.
Μια και ο ΟΠΑΔ μπήκε στην Ηλεκτρονική εποχή μήπως είναι δυνατόν να σταματήσουμε να στέλνουμε τις μηνιαίες καταστάσεις επισκέψεων και θεραπειών, και αντ`αυτού να τις υποβάλουμε με mail σε φύλλα EXCEL π.χ. ;;;
Θα γλυτώσουμε ένα σωρό χαρτί.
Υποβάλω κάθε μήνα 5 χ3 =15 φύλλα Α4. Υπολογίστε συνολικά πόσα δεντράκια καταστρέφονται για την υποβολή των καταστάσεων από τους συμβεβλημένους γιατρούς, 2-3χιλιάδες και φαρμακοποιούς, άλλοι τόσοι.
15 χ 5000=45.000 φύλλα Α4= Μια ολόκληρη βιβλιοθήκη κάθε μήνα αν οι υπολογισμοί μου προσεγγίζουν την αλήθεια.
Ευχαριστώ
Μ.Χατζηδάκης
Χαλάνδρι- 2/12/2010
Με αφορμη την κοσμοσυροη στα νοσοκομεία, όπου θα πρέπει οι αθενείς να καταθέσουν πέντε Ευρώ. Θα μπορούσε
1.Απο αυόματα μηχανήματα να παίρνει κάποιος το σχετικο παράβολο και να μη απασχολείτε κανείς υπάλληλος.
2. ¨οσοι έχουν υπολογιστές μέσω τραπεζών ΄να καταθέτουν το ανάλογο ποσό (οπως πληρώνετετ πχ η ΔΕΗ) να κλείνει αυτομάτως το ραντεβού του ο ασθενής και το όνοματου να υπάρχει κατευθείαν στο Ταμπλώ του σχετικού γιατρού.
Επίσης, όσον αφορά τις εθνικές εκλογές.
Δεν χρειάζονται οι καταστάσεις ονομάτων και οι διαγραφές, Γίνονται αυτόματα. Λιγότερα ατομα σε κάθε εκλογικό κέντρο, λιγότερα εκλογικά κέντρα, όχι μεταφορές ψηφοφορων απο τη μιά πόλη στην άλλη, να ψηφίζουν αμέσως και απο το εξωτερικό, γρήγορη καταμέτρηση και απευθείας τα αποτελεσματα στα κεντρικά και πολλά άλλα.
Οι δημόσιες υπηρεσίες.
Πληρώνεται λιγότερο ο υπάλληλος που δεν γνωρίζει υπολογιστή.
Δεν προάγεται δεν αυξάνεται ο μισθός του.
Απο την στιγμή που όλες οι εργασίες γίνονται με τον υπολογιστή, μπορεί να μετρηθεί και το έργο του καθενός, με εναν απλό κωδικό που θα χρησιμοποιεί.
ο δ/ντής κάθε υπηρεσίας έχει στον υπολογιστή του όλους τους υφισταμένους και καθημερινά τον ενημερώνει για το έργο τους, την συμπεριφορά κλπ. ώστε κρίνεται αξιολογικά και απο κάποιον τρίτο.
Σύνδεση όλων των υπηρεσιών μεταξύ των, αλλά μονον για ενημέρωση και όχι οποιδήποτε μεταβολή.
ΩΣ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ Ο.Τ.Α. ΔΙΟΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΟΤΑ ΠΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΑΝ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΤΟΥΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΒΑΣΕΙ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ.
ΣΥΝΗΘΩΣ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΟΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟ Ή ΚΑΠΟΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ.
ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΟΤΑ ΔΕΝ ΦΗΜΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ, ΕΚΤΟΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ ΒΕΒΑΙΑ…
Στο πλαίσιο της αμφίδρομης ηλεκτρονικής επικοινωνίας και παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα και των φυσικών ή/και ΝΠΙΔ, να καθιερωθεί η δυνατότητας της ηλεκτρονικής ψήφου (e-vote) κατά τη διάρκεια των εκλογών.
Έχοντας εξασφαλισμένο το αδιάβλητο της ηλεκτρονικής διαδικασίας,
θα παρέχεται η δυνατότητα:
•Να μεγαλώσει ο χρόνος της εκλογικής διαδικασίας. (πχ. μία εβδομάδα εκλογών).
•Να μειωθεί ο αριθμός των χώρων ψηφοφορίας.
•Να παρέχεται η δυνατότητα ‘απομακρυσμένης ψήφου’.
•Να αποφεύγεται η παράλυση της χώρας λόγω μετακινήσεων των ψηφοφόρων.
•Να μειωθεί το συνολικό κόστος των εκλογών.
•Να διεξάγονται έγκυρα και με μικρό κόστος δημοψηφίσματα.
δεν θελουμε την »διαβολοκάρτα » γιατι δηλαδη να την παρω με το ζόρι; Γιατι ο Αρμόδιος Υπουργος δεν μας λέει αν στην Κάρτα του Πολίτη, θα υπάρχει η όχι ο αριθμός 666;
Απαιτω σαν έλληνας πολίτης και έχω όλο το δικαίωμα να γνωρίζω!
ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΣΘΕΝΩΝ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΜΕ ΣΤΑ ΙΑΤΡΕΙΑ
ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΕΠΩΦΕΛΕΣ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥΣ,ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΥΣ Κ.Λ.Π. ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΙΑΤΡΩΝ/ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΩΝ-ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΟΙ ΑΝΑΓΡΑΦΟΜΕΝΕΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑΡΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ.
ΑΦ’ΕΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΦ’ΕΤΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ Ή ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ/ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΜΕΣΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΦΟΡΜΑΣ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΝ ΠΟΥ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΧΕΙΡΑ ΓΡΑΜΜΕΝΕΣ