Αρχική Εκσυγχρονισμός της Εξωτερικής Πολιτικής: Οργανισμός Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και άλλες διατάξειςΕκσυγχρονισμός της Εξωτερικής Πολιτικής: Οργανισμός Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και άλλες διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Μηχανικών Επικοινωνιών Πληροφορικής | 1 Μαΐου 2019, 10:17
Άρθρο 74 – Μετατάξεις Η ένταξη του Κλάδου Επικοινωνιών Πληροφορικής στον θεσμό της κινητικότητας (χωρίς κανένα περιορισμό) εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους που άπτονται της εθνικής ασφάλειας. Ευελπιστούμε ότι ένα τόσο κρίσιμο θέμα όπως η ασφάλεια και η προστασία της εθνικής πληροφορίας δεν θα υποβαθμισθεί, προκειμένου να ανοίξει διάπλατα παράθυρο εισόδου στο Υπουργείο Εξωτερικών, παρακάμπτοντας την απαιτητική, πολυήμερη και πολυεπίπεδη διαγωνιστική διαδικασία την οποία διαχρονικά διοργανώνει το ΥΠΕΞ. Ο Κλάδος Επικοινωνιών Πληροφορικής του Υπουργείου Εξωτερικών εξαιρείτο από τον γενικό νόμο περί μετατάξεων και προσλήψεων λόγω της ιδιαίτερης φύσης των καθηκόντων του, που αφορούν την προστασία, διακίνηση και χειρισμό απόρρητης διαβαθμισμένης εθνικής, ευρωπαϊκής και νατοϊκής πληροφορίας. Η εξομοίωση τους, σε θεσμικό επίπεδο λόγω αντικειμένου, με το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και της ΕΥΠ (βλ. άρθρο 14 παρ. στ΄ του αρχικού νόμου σύστασης του ΑΣΕΠ ν.2190/3-3-1994) είχε πάντα ως πρωταρχικό σκοπό να διασφαλίσει από κάθε κίνδυνο τον απόρρητο χαρακτήρα της διαβαθμισμένης διπλωματικής αλληλογραφίας. Η δικαιολογία του εκσυγχρονισμού του Υπουργείου Εξωτερικών (μέσω των μετατάξεων) δεν μπορεί να σταθεί σε σοβαρή συζήτηση. Είναι γνωστή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΞ η πρόταση του Συλλόγου Μηχανικών Επικοινωνιών Πληροφορικής για αναβάθμιση του στελεχιακού δυναμικού του Κλάδου Επικοινωνιών Πληροφορικής μέσω του διορισμού αποφοίτων του νεοσύστατου Τμήματος Ψηφιακής Πολιτικής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.). Η συγκεκριμένη πρόταση μας είναι σύμφωνη με το πνεύμα που διέπει τις προσλήψεις των υπαλλήλων του Διπλωματικού Κλάδου και του Κλάδου ΟΕΥ. Επίσης είχαμε προτείνει οι υποψήφιοι για τον Κλάδο Επικοινωνιών Πληροφορικής να διαθέτουν υποχρεωτικά μεταπτυχιακό και άριστη γνώση τουλάχιστον της αγγλικής γλώσσας. Προσόντα απολύτως απαραίτητα για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις, τα οποία ήδη διαθέτουν στην πλειοψηφία τους οι υπηρετούντες υπάλληλοι. Αντιθέτως το Σχέδιο Νόμου υποβαθμίζει συνειδητά τα ειδικά προσόντα διορισμού του Κλάδου Επικοινωνιών Πληροφορικής (βλ. άρθρο 123), αφού θέτει ως αναγκαία ακαδημαϊκά προσόντα μόνο την ύπαρξη πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ και την πολύ καλή γνώση της αγγλικής (επίπεδο Lower). Στόχος της εσκεμμένης υποβάθμισης των ειδικών προσόντων διορισμού είναι να επιτραπεί σε υπαλλήλους άλλων φορέων, οι οποίοι δεν διαθέτουν ούτε τα τυπικά αλλά κυρίως τα ουσιαστικά προσόντα που απαιτούνται, να μεταταχθούν στο Υπουργείο Εξωτερικών (βλ. άρθρο 74). Θεωρούμε ότι οι μετατάξεις στο Κλάδο Επικοινωνιών Πληροφορικής δεν θα λύσουν το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού, ούτε θα συμβάλλουν στην συνεχή προσπάθεια εκσυγχρονισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, εξαιτίας του γερασμένου ηλικιακά ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο (βλ. στοιχεία Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου). Το Υπουργείο Εξωτερικών διαχειρίζεται μεγάλα πληροφοριακά συστήματα εθνικής σημασίας και οφείλει να παραμείνει στην αιχμή των τεχνολογικών εξελίξεων. Ο Κλάδος μας απαιτεί μια διαρκή ενίσχυση με νέους επιστήμονες, οι οποίοι θα συμβαδίζουν με την ταχεία πρόοδο της Πληροφορικής και των Νέων Τεχνολογιών. Απόδειξη όλων των ανωτέρω είναι ότι οι Υπηρεσίες του Δημοσίου που επιθυμούν να προχωρήσουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό τους και να εκσυγχρονισθούν, ακολούθησαν πρόσφατα το μοντέλο των μαζικών προσλήψεων νέων πτυχιούχων Πληροφορικής με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα (βλ. Υπουργείο Δικαιοσύνης, ΑΑΔΕ, Υπουργείο Οικονομικών, ΕΥΠ κα.) και όχι το καταστροφικό μοντέλο των μετατάξεων υπαλλήλων με μειωμένα ακαδημαϊκά προσόντα, οι οποίοι έχουν αποφοιτήσει από Σχολές Πληροφορικής προ τριακονταετίας!!!