Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών»ΜΕΡΟΣ Ε’ – ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Μουσούρης | 12 Αυγούστου 2020, 10:49
Υπουργείο Εξωτερικών Βασ. Σοφίας 1, ΤΚ 10671, Αθήνα, Tηλ.: 210-3681000, Φαξ: 210-3681717 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@mfa.gr Ιστοχώρος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 249: Μεταβατικές διατάξεις για τις μεταφερόμενες υπηρεσίες και το προσωπικό του πρώην Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Η αντιμετώπιση των πρώην υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, στην πλειοψηφία υπαλλήλων με αυξημένα προσόντα (προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης ) μέσω των προβλεπόμενων διατάξεων συνιστά υποβάθμιση των υπαλλήλων. Οι υπάλληλοι αυτοί είχαν προσληφθεί για να υπηρετήσουν στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ανάμεσα στα αντικείμενα του οποίου και οι αρμοδιότητες της ΓΔΔΟΕΠ οι οποίες μεταφέρθηκαν στο ΥΠΕΞ. Το γεγονός ότι μεταφέρθηκαν οι υπάλληλοι μαζί με τις αρμοδιότητες συνιστά αναγνώριση της αποτελεσματικότητας με την οποία είχαν δουλέψει τα συγκεκριμένα θέματα. Σημειώνεται ότι αριθμός από αυτούς έχει υπηρετήσει σε Μόνιμες Αντιπροσωπείες της Ελλάδας στο εξωτερικό έχοντας χρεωθεί σχετικά χαρτοφυλάκια τα οποία, κατά γενική ομολογία, χειρίστηκαν με επιδεξιότητα και επάρκεια, υπερασπιζόμενοι τα εθνικά συμφέροντα. Το άρθρο θα οδηγήσει σε μαζική επιστροφή υπαλλήλων με πολύχρονη πείρα στα εν λόγω θέματα τα οποία χαρακτηρίζονται από πληθώρα τεχνικών και εξειδικευμένων πτυχών που απαιτούν ιδιαίτερη γνώση. Ορατός ο κίνδυνος να υπάρξει γνωστικό κενό για χρονικό διάστημα σε μια περίοδο κρίσιμη για την διεθνή οικονομική διπλωματία (όξυνση εντάσεων στο διεθνές εμπόριο). Αυτό θα βλάψει τα εθνικά συμφέροντα όπως έχουν διαμορφωθεί σε σχέση με τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Γνώμονας του νομοθέτη πρέπει να είναι αυτά τα εθνικά συμφέροντα και όχι, υποθέτω, συντεχνιακά συμφέροντα υφιστάμενων κλάδων του ΥΠΕΞ. Η όλη διάταξη πρέπει να αναδιαμορφωθεί με βάση τις προτάσεις του ΥΠΕΞ που προωθήθηκαν στου υπαλλήλους το Μάρτιο του 2020 και τις βελτιωτικές προτάσεις που έστειλαν οι πρώην υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, πριν το σχέδιο νόμου περάσει σε δημόσια διαβούλευση.